6 сынып. "Музыка және бейнелеу өнері" 20-сабақ
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
6 сынып 20 сабақ
Сабақтың тақырыбы:
Музыка пәні мұғалімі:
Дуйсенбаева Айнур Төлеубековна МУЗЫКА Ж Ə НЕ БЕЙНЕЛЕУ ӨНЕРІ
1 слайд
6 сынып 20 сабақ Сабақтың тақырыбы: Музыка пәні мұғалімі: Дуйсенбаева Айнур Төлеубековна МУЗЫКА Ж Ə НЕ БЕЙНЕЛЕУ ӨНЕРІ
2 слайд
Бүгінгі сабақта:
1. Музыка ж ə не бейнелеу өнерінің өзара байланысы
туралы білеміз;
2. Музыкадағы импрессионизм бағытымен
танысамыз;
3. К.Дебюссидің «Ай с ə улесі» («Лунный свет»),
М.Равельдің «Су ойыны» («Игра воды»)
шығармаларын тыңдаймыз;
4. С.Тұрғынбекұлы сөзіне жазылған
А.Тоқсанбаевтың «Жидебай түні» хорын үйренеміз.
2 слайд
Бүгінгі сабақта: 1. Музыка ж ə не бейнелеу өнерінің өзара байланысы туралы білеміз; 2. Музыкадағы импрессионизм бағытымен танысамыз; 3. К.Дебюссидің «Ай с ə улесі» («Лунный свет»), М.Равельдің «Су ойыны» («Игра воды») шығармаларын тыңдаймыз; 4. С.Тұрғынбекұлы сөзіне жазылған А.Тоқсанбаевтың «Жидебай түні» хорын үйренеміз.
3 слайд
– Музыка мен бейнелеу өнері арасында байланыс бар ма?
– Олардың көркемдік құралдарын атай аласың ба?
– Өнердегі қандай стильдерді білесің?
3 слайд
– Музыка мен бейнелеу өнері арасында байланыс бар ма? – Олардың көркемдік құралдарын атай аласың ба? – Өнердегі қандай стильдерді білесің?
4 слайд
Импрессионизм (французша « impression» –
ə сер) – ХІХ ғасырдың екінші жартысы мен
ХХ ғасырдың басында өнерде пайда болған
ағым. Негізінен, суреткердің өмірден алған
өткінші ə сері мен бір с ə ттік көңіл күйін
бейнелейді. Бейнелеу өнерінде
импрессионизмнің жекелеген белгілері
1860 жылдары француз суретшілерінің
(Э.Мане, О.Ре-нуар, Э.Дега) еңбектерінде
көріне бастады.
Музыкадағы импрессионизмнің негізін
салушы Клод Дебюсси өз
шығармашылығында музыканың бейнелеу
т ə сілдеріне көптеген жаңалықтар енгізді.
Ол қазіргі заманғы композиторлық
шеберліктің барлық аспектілерін: ə уенді,
музыканың гармониялық, тембрлік
бояуларын, оркестрлік өңдеуді, музыкалық
форманы байытты.
4 слайд
Импрессионизм (французша « impression» – ə сер) – ХІХ ғасырдың екінші жартысы мен ХХ ғасырдың басында өнерде пайда болған ағым. Негізінен, суреткердің өмірден алған өткінші ə сері мен бір с ə ттік көңіл күйін бейнелейді. Бейнелеу өнерінде импрессионизмнің жекелеген белгілері 1860 жылдары француз суретшілерінің (Э.Мане, О.Ре-нуар, Э.Дега) еңбектерінде көріне бастады. Музыкадағы импрессионизмнің негізін салушы Клод Дебюсси өз шығармашылығында музыканың бейнелеу т ə сілдеріне көптеген жаңалықтар енгізді. Ол қазіргі заманғы композиторлық шеберліктің барлық аспектілерін: ə уенді, музыканың гармониялық, тембрлік бояуларын, оркестрлік өңдеуді, музыкалық форманы байытты.
5 слайд
Музыка тыңдарманның қиялында нақты көріністерді тудырып, айшықты суреттеп беруге қабілетті,
яғни, композиторларға «музыкалық картина» жазуға мүмкіндік береді
(«Москва өзеніндегі таң» – М.Мусоргский,
«Таң» – Э.Григ,
«Ай с ə улесі» – К.Дебюсси,
«Су ойыны» – М.Равель)МорисРавель ( Франция ) ж ə не Мануэл ь де
Фалья ( Испания ) – музыкалық
импрессионизмнің шеберлері.
5 слайд
Музыка тыңдарманның қиялында нақты көріністерді тудырып, айшықты суреттеп беруге қабілетті, яғни, композиторларға «музыкалық картина» жазуға мүмкіндік береді («Москва өзеніндегі таң» – М.Мусоргский, «Таң» – Э.Григ, «Ай с ə улесі» – К.Дебюсси, «Су ойыны» – М.Равель)МорисРавель ( Франция ) ж ə не Мануэл ь де Фалья ( Испания ) – музыкалық импрессионизмнің шеберлері.
6 слайд
Музыка мен бейнелеу өнеріне ортақ «контраст» деген ұғым бар.
Кескіндемеде контраст – түстердің немесе масштабтардың с ə йкестігін
білдіреді.
Музыкада – мажор мен минордың, тез ж ə не жай қарқындардың,
қатты немесе ақырын дыбыстардың (динамика), жоғары
немесе төмен дыбыстардың қарама- қайшылығын білдіреді.
Контраст кез келген музыкалық шығармаларда бар.
6 слайд
Музыка мен бейнелеу өнеріне ортақ «контраст» деген ұғым бар. Кескіндемеде контраст – түстердің немесе масштабтардың с ə йкестігін білдіреді. Музыкада – мажор мен минордың, тез ж ə не жай қарқындардың, қатты немесе ақырын дыбыстардың (динамика), жоғары немесе төмен дыбыстардың қарама- қайшылығын білдіреді. Контраст кез келген музыкалық шығармаларда бар.
7 слайд
М.Мусоргскийдің «Көрмедегі суреттер» циклынан «Екі еврей – бай ж ə не
кедей» туындысын тыңда.
Контрастың айшықты мысалы М.Мусоргскийдің «Екі еврей – бай ж ə не
кедей» пьесасында берілген. Бұл жердегі контраст шығарма атауынан-ақ
көрініп тұр. Осы пьесаның музыкасы екі түрлі адамдардың мінездерін
суреттейді.
Бірінші байдың бейнесі сенімділігімен, қатты, маңызды дыбыстарымен
ерекшеленсе, кедей бейнесі сасқалақтық, аянышты, жалынышты
интонациялармен бейнеленген.
7 слайд
М.Мусоргскийдің «Көрмедегі суреттер» циклынан «Екі еврей – бай ж ə не кедей» туындысын тыңда. Контрастың айшықты мысалы М.Мусоргскийдің «Екі еврей – бай ж ə не кедей» пьесасында берілген. Бұл жердегі контраст шығарма атауынан-ақ көрініп тұр. Осы пьесаның музыкасы екі түрлі адамдардың мінездерін суреттейді. Бірінші байдың бейнесі сенімділігімен, қатты, маңызды дыбыстарымен ерекшеленсе, кедей бейнесі сасқалақтық, аянышты, жалынышты интонациялармен бейнеленген.
8 слайд
2. Бұл қандай аспапқа
арнап жазылған?
3. М.Равельдің
шығармашылығына
арналған шағын
ақпаратты тап. ( ə ңгіме,
слайд-шоу дайында )К.Дебюссидің «Ай с ə улесі»
(«Лунный свет»),
М.Равельдің «Су ойыны»
(«Игра воды» )
шығармаларын тыңдаймыз
8 слайд
2. Бұл қандай аспапқа арнап жазылған? 3. М.Равельдің шығармашылығына арналған шағын ақпаратты тап. ( ə ңгіме, слайд-шоу дайында )К.Дебюссидің «Ай с ə улесі» («Лунный свет»), М.Равельдің «Су ойыны» («Игра воды» ) шығармаларын тыңдаймыз
9 слайд
9 слайд
10 слайд
1. Музыка ж ə не кескіндемеде импрессионизмді не
байланыстырады?
2. Импрессионист суретшілерді ата.
3. Импрессионист композиторларды атап бер.
4. Музыка ж ə не кескіндемеде контраст қалай туындайды?
5. Шулы аспаптарды пайдаланып, шапалақтап, қағазды умаждап,
басқа да бар заттарды пайдаланып, «Табиғат құбылыстары»
композициясын жасаңдар .Тапсырма:
10 слайд
1. Музыка ж ə не кескіндемеде импрессионизмді не байланыстырады? 2. Импрессионист суретшілерді ата. 3. Импрессионист композиторларды атап бер. 4. Музыка ж ə не кескіндемеде контраст қалай туындайды? 5. Шулы аспаптарды пайдаланып, шапалақтап, қағазды умаждап, басқа да бар заттарды пайдаланып, «Табиғат құбылыстары» композициясын жасаңдар .Тапсырма:
11 слайд
11 слайд
12 слайд
12 слайд