Материалдар / Ағзаларды клондау тәсілдері
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ағзаларды клондау тәсілдері

Материал туралы қысқаша түсінік
Клондау(грек. clon – ұрпақ, бұтақ) – организмдерді жыныссыз жолмен көбейту арқылы сол организмдерге ұқсас ұрпақтар алу. 20 ғ-дың 60-жылдарының басында кейбір жоғары сатыдағы өсімдіктер мен жануарларды Клондау әдістері жете зерттелді. Бұл әдістерге даму сатысын аяқтап, толық жетілген клеткалар ядросында организмнің барлық белгілері болатыны туралы ақпарат анықталғаннан кейін қол жеткізілді. Клондау кезінде клеткадағы белгілі гендер жоғалмайды (тек Клондау процесіне қосылмаған гендер ғана жойылып отырады).
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
17 Мамыр 2022
3382
3 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Бүгінгі сабақ не жайында болмақ ?

1 слайд
Бүгінгі сабақ не жайында болмақ ?

Та қырыбы: Ағзаларды клондау әдістеріМектеп: ХББ НЗМ, Алматы қаласы

2 слайд
Та қырыбы: Ағзаларды клондау әдістеріМектеп: ХББ НЗМ, Алматы қаласы

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары  11.4.3.3 Ағзаны клондау әдістерін түсіну Сабақ мақсаттары  Өсімдіктер мен жан

3 слайд
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары  11.4.3.3 Ағзаны клондау әдістерін түсіну Сабақ мақсаттары  Өсімдіктер мен жануарлардағы табиғи клондардың өндірісін сипаттау  Өсімдіктер мен жануарлардың жасанды клондарының өндірісін сипаттау  Өсімдіктер мен жануарларда клондар қалай жасалынатынын түсіну

Бағалау критерийлері  Барлық оқушылар клондау өндірісін сипаттай алады  Оқушылардың басым бөлігі өсімдіктер мен жануарларды

4 слайд
Бағалау критерийлері  Барлық оқушылар клондау өндірісін сипаттай алады  Оқушылардың басым бөлігі өсімдіктер мен жануарлардың табиғи және жасанды өндірісін сипаттай алады  Кейбір оқушылар клондардың жасалыну жолын блок-сызба ретінде көрсете алады

Тілдік мақсаттар  Табиғи және жасанды клондау  Натуральный и искусственный клонирование  Natural and artificial cloning

5 слайд
Тілдік мақсаттар  Табиғи және жасанды клондау  Натуральный и искусственный клонирование  Natural and artificial cloning

Клондау әдістері:  Аталып өткендей , клондау деп жыныссыз көбею арқылы біртипті ұрпақ алуды айтамыз. Неміс эмбриологы Г.Д

6 слайд
Клондау әдістері:  Аталып өткендей , клондау деп жыныссыз көбею арқылы біртипті ұрпақ алуды айтамыз. Неміс эмбриологы Г.Дриш ең алғашқы болып жасанды жолмен егіздерді алуға болатынын дәлелдеді. Теңіз кірпісінің клеткасын екіге бөліп, екі біртипті ағза алды.

 Дж. Гердон 1962 жылы Xenopia laevis бақасының итбалығының ішек эпителиі жасушасының ядросын ұрықтанбаған жұмыртқа жасушас

7 слайд
 Дж. Гердон 1962 жылы Xenopia laevis бақасының итбалығының ішек эпителиі жасушасының ядросын ұрықтанбаған жұмыртқа жасушасына енгізген. Ол үшін алғаш жұмыртқа жасушасының ядросын ультракүлгін сәулесінің үлкен дозасымен сәулелеп жойған (өлтірген), содан кейін итбалық ішегінің эпителий жасушасының ядросын микропипетка арқылы сорып алып, (бұл кезде жасуша қабықшасы бұзылып ядро бөлініп шығады) оны ядросыз (ядросы өлтірілген) жұмыртқа жасушасына енгізген. Содан кейін, жасанды жолмен пайда болған зиготаның дамуын инициациялаған. Нәтижесінде кейбір жұмыртқалар әрі қарай дамымай өліп қалған, екінші біреулері дамып, бөлшектеніп бластула сатысына жетіп, мутантты ұрық түзілген, ал 1% жұмыртқалар қалыпты дамып, алғаш итбалыққа, сосын ересек бақаларға айналған.Дж. Гердон тәжірибелері - қазіргі кезде қол жеткізген жоғары сатылы диплоидты ағзаларды клондаудың алғашқы қарлығаштары болатын.

 Бернан Маккин аталған компанияға сүйікті итінің тірі көшірмесін жасап беруге осыдан 5 ай бұрын тапсырыс берген. Ғалымдар

8 слайд
 Бернан Маккин аталған компанияға сүйікті итінің тірі көшірмесін жасап беруге осыдан 5 ай бұрын тапсырыс берген. Ғалымдар оған итінен айнымайтын бір емес, 5 күшікті дүниеге келтірген.  1998 жылдың наурыз айының басында - француз ғалымдары клондалған бұзаулардың туылғаны жайлы мәлімдеді.

 1997 жылы шотландиялық ғалым Я.Уилмут хирургиялық жолмен атақты Долли қойын алады. Ол үшін оның клекасының ядросын басқа

9 слайд
 1997 жылы шотландиялық ғалым Я.Уилмут хирургиялық жолмен атақты Долли қойын алады. Ол үшін оның клекасының ядросын басқа қойдың жұмыртқа жасушасына салады. Ян Уилмут 277 ядролық трансплантация жасады: нәтижесінде 277 эмбрион алды, оның 29 –ы алты күн өмір сүрді, бірақ олардың тек қана біреуі жетілді. Осылай Долли қойы пайда болды. Бір қойды клондау үшін 1000 пісіп жетілген ооцит қолданылып, ядролық материалдан 50% ооцит –рецилеонт өшірілді. Сонымен Доллиді алу жұмысының нәтижелігі 0,1% құрады.Егер адамды клондауда Уилмуттің тәжірибесіндей нәтиже шықса, онда кіші сәбиді клондау үшін 100 циклді гормондық стимуляция мен 30 персонды эмбрион қажет. Осындай үлкен көлемді ооцит қажет болғандықтан, клондауды осы этапта қиындықққа соқтырады.

 АҚШ-та адамды клондау заңмен шектелмегенмен, профессор Клинтон адамды клондауды зерттеуге ақша беруге рұқсат бермей, Ұл

10 слайд
 АҚШ-та адамды клондау заңмен шектелмегенмен, профессор Клинтон адамды клондауды зерттеуге ақша беруге рұқсат бермей, Ұлттық біріккен комиссияға осыны қолға алуды айтты. Комиссияның шешімімен баланың соматикалық клеткасындағы ядроны алмастыруды кейінге (3-5 жылға) қалдырылды. Тағы да комиссия :  Баланы клондауға ақша бермеу мораториін жалғастырды  Барлық фирмаға, клиникаларға, зерттеушілер мен профессияналдық қоғамға, секторларға осы мораториге қосылуға шақырды.

Оқушылардың жұмысы  « Blueprint of life » жұмыс парағын аяқтау үшін зерттеулерді пайдаланыңыз (30 мин). Кесуді аяқтап, Д

11 слайд
Оқушылардың жұмысы  « Blueprint of life » жұмыс парағын аяқтау үшін зерттеулерді пайдаланыңыз (30 мин). Кесуді аяқтап, Долли қойының қалай жаратылғандығы туралы жазыңыз (8 мин)  Клондауды аяқтаңыз - дұрыс немесе қате (10 мин).

Рефлексия: - Біз не істедік? Клондау не үшін керек? Клондау дұрыс па/ бұрыс па? Үй тапсырмасы: Өсімдіктер мен жануарларды кл

12 слайд
Рефлексия: - Біз не істедік? Клондау не үшін керек? Клондау дұрыс па/ бұрыс па? Үй тапсырмасы: Өсімдіктер мен жануарларды клондау ерекшеліктері туралы көбірек ғылыми мәліметтер жинау