1 слайд
C абақтың
тақырыбы :
« Ядролық, химиялық және
биологиялық қарулардың
түрлері. Анықтау және жіктеу,
қорғау әдістері. ».
2 слайд
Мақсаты:
1. Қару түрлерінің оқушылардың білімін
қалыптастыру.
2. Ядролық, химиялық және
биологиялық қарудан қорғану туралы
білімге қызығушылық таныту.
3 . Отан қорғаушылардың әскери-
патриоттық сезімін, бейбітшілікті,
интернационалдылықты дамыту.
3 слайд
Тапсырмалар :
Химиялық, ядролық,
бактериологиялық қарулардың
қандай екенін біліңіз.
Олардың жіктелуін зерттеу.
Даму тарихын және қорғау
әдістерін қадағалаңыз.
Отансүйгіштік сезімдерін ояту.
4 слайд
Оқушыларға сұрақтар :
- Балалар, жаппай қырып-
жоятын қарудың қандай
түрлері бар?
- Адамзат бұл қаруды қалай
дамытты?
- Бұл қарудың пайдасы немесе
зияны қандай?
5 слайд
Ядролық қару
белгілі бір уранның ауыр ядроларының және
плутоний изотоптарының бөліну
реакцияларында немесе жеңіл ядролардың
термоядролық синтез реакцияларында - сутегі
изотоптары (детерий және тритий) кезінде
шығарылған ядролық энергияны қолдану
негізінде жаппай қырып-жою қаруының
негізгі түрлерінің бірі.
6 слайд
7 слайд
Жарылыс кезінде үлкен көлемдегі
энергияны босату нәтижесінде
ядролық қарудың зиянын тигізетін
факторлары дәстүрлі қарудың
әсерінен айтарлықтай ерекшеленеді.
8 слайд
Ядролық қаруға зиян келтіретін
факторлар:
- соққы толқыны;
-
жеңіл радиация;
-
еніп келе жатқан радиация;
-
радиоактивті ластану;
-
электромагниттік импульс
(ЭМИ).
9 слайд
Соққы толқыны
Ядролық жарылыстың басты факторы.
Бұл дыбыс жылдамдығымен жарылыс
алаңынан барлық бағыттарда таралатын
ортаны күрт қысу аймағы. Сығымдалған
ауа қабатының алдыңғы шегі соққылық
майдан деп аталады.
Соққы толқынының зиянды әсері артық
қысымның шамасымен сипатталады
10 слайд
11 слайд
20-40 кПа артық қысыммен қорғалмаған адамдар жеңіл
зақымдануларға (жеңіл жарқыл мен көгеру) қол жеткізе
алады. Соққы толқынының 40-60 кПа артық қысымымен
әсер етуі қалыпты зақымға әкеледі: естен тану, есту
органдарына зақым келтіру, аяқтың ауыр орналасуы,
мұрыннан және құлақтан қан кету. Ауыр жарақаттар 60
кПа-тан артық қысымның пайда болуымен байланысты. Өте
қатты зақымданулар 100 кПа астам артық қысыммен
байқалады.
12 слайд
13 слайд
Жарық сәулесі
Көзге көрінетін ультракүлгін және инфрақызыл сәулелерді
қамтитын жарқын энергетиканың ағыны. Оның көзі
жарылыстың ыстық өнімдері мен ыстық ауадан қалыптасқан
жарқын аймақ. Жарық сәулесі бірден дерлік таралады және
ядролық жарылыстың күшіне байланысты 20 с дейін
созылады.
14 слайд
15 слайд
Пирамидалық радиация
10-15 секундта таралатын гамма-сәуле және нейтронды ағын.
Тірі матамен өтіп, гамма-сәулелену және нейтрондар
жасушаларды құрайтын молекулаларды иондайды. Денедегі
иондалу әсерінен биологиялық процестер пайда болады, бұл
жекелеген мүшелердің өмірлік функцияларын бұзуға және
радиациялық аурудың дамуына әкеледі.
Электрмагниттік импульс
Тірі матамен өтіп, гамма-сәулелену және нейтрондар
жасушаларды құрайтын молекулаларды иондайды.
Денедегі иондалу әсерінен биологиялық процестер
пайда болады, бұл жекелеген мүшелердің өмірлік
функцияларын бұзуға және радиациялық аурудың
дамуына әкеледі. Қоршаған орта атомдары ядролық
жарылыста шығарылған гамма сәулелері мен
нейтрондарының өзара әрекеттестігі нәтижесінде
ядролық қарудың жарылуынан туындаған қысқа
мерзімді электромагниттік өріс
16 слайд
Радиоактивті ластану
Ядролық жарылыстың бұлтынан атмосфераның үстіңгі
қабатына, әуе кеңістігіне, су мен басқа объектілерге
радиоактивті заттардың түсуі.
17 слайд
18 слайд
Радиацияның жоғары деңгейі тек жарылыс
алаңына жақын аймақта ғана емес, одан
ондаған, тіпті жүздеген шақырым қашықтықта
да байқалады. Радиоактивті ластану аймақтың
жарылысынан кейін бірнеше апта бойы қауіпті
болуы мүмкін. Қауіптілік аймағы дәрежесіне
қарай радиоактивті ластану аймағы А -
жарылыс соқпағының жалпы ауданының 70-80%
ауданымен қалыпты ластану. Жарылудан кейін
1 сағаттан кейін аймақтың сыртқы
шекарасындағы радиациялық деңгейі 8 Р / с; В
аймағы - қатты радиоактивті ластану
аймағының шамамен 10% -ын құрайды,
радиация деңгейі 80 Р / с; B аймағы - қауіпті
инфекция. Бұл жарылыс бұлтының ауданының
8-10% -ын құрайды; радиациялық деңгейі 240 R /
h; D аймағы - өте қауіпті инфекция. Оның
аумағы жарылыстың бұлт жолының 2-3%
құрайды. Радиациялық деңгейі 800 Р / с.
19 слайд
Ядролық жарылыстар
түрлері
Ядролық қаруды қолдану арқылы
шешілетін міндеттерге байланысты
ядролық жарылыстар ауа, жер бетіндегі
және суда, жер астында және суда жүзеге
асырылуы мүмкін. Осыған сәйкес, биіктік,
ауа, жер (беті) және жер астында (су
астындағы) жарылыстар бар.
20 слайд
Жоғары деңгейдегі ядролық жарылыс жер
үстіндегі нысандар үшін қауіпсіз биіктікте (10 км-
ден астам) ракеталар мен ұшақтарды жою үшін
жасалған жарылыс болып табылады
21 слайд
Аэротүсірілім ядролық жарылыс болып табылады,
жарылыс аймағы жерге тиіп кетпеген кезде (су)
10 км биіктікте жасалған жарылыс. Ауа райының
жарылуы төмен және жоғары бөлінеді
22 слайд
Жер үсті (жер үсті) ядролық жарылыс жер бетіндегі (су) жер
бетінде (суға) жасалған жарылыс болып табылады, онда
жарқыраған аймақ жер бетіне (су) тиіп кетеді, ал оның пайда
болған кезден бастап шаң (су) бағанасы жарылғыш бұлтқа
23 слайд
Жер асты (су астындағы) ядролық жарылыс жер асты (су
астында) жарылыс болып табылады және ядролық
жарылғыш заттардың өнімдерімен араласқан көп мөлшерде
топырақтың (судың) шығарылуымен сипатталады
24 слайд
Хими калық қару
25 слайд
Химиялық қару - зиянды заттар және
оларды пайдалану құралдары:
снарядтар, зымырандар, миналар, әуе
бомбалары, VAP.
Уыттылық заттардың жіктелуі:
Нервтік паралич: сарин, соман, сиыр.
Жалпы фанера: тұз қышқылы, көгілдір
хлорид. Тері бөртпені: қыша газы,
левицит.
Қажет: фосген.
Психохимиялық заттар: хинуклиит-3-
бензилат.
Жансыз: Адамсит.
26 слайд
Х. Қ . тарихы
Алғаш рет Х.Қ. Германия 1-ші дүниежүзілік соғыс, 1914-
18гг қолданды. Содан кейін X.Қ. жаңа, белгісіз қаруды
қолданудың психологиялық сілкінісі айтарлықтай
шамадан тыс болды Х.Қ. пайдалануға тыйым салатын
бірінші халықаралық акт. 1925 жылы Женева шартына
айналды. Оның айтуынша, елдер Х.Қ. қорларын жоюға
уәде берді. оны соғыс пен бейбітшілікте пайдаланбаңыз.
27 слайд
Х.Қ. ерекшеліктері
X. Қ . ұрыс жағдайында болжау мүмкін емес. Бұл көбінесе
ауа райына байланысты (желдің бағыты мен күші,
ылғалдылығы, температурасы)
28 слайд
Х.Қ. соғыста қолданылғаны
Бірінші дүниежүзілік соғыс (1914-1918)
Риф (1920-1926)
Екінші жапон-қытай (1937-1945)
Солтүстік Йемендегі азаматтық соғыс
(1962-1970) Иран-Ирак (1980-1988)
29 слайд
Қорытынды:
Сақтау Х.Қ. әдеттегі оқ-дәрілерді сақтауға және зақымданған
химиялық заттарды жоюға әлдеқайда қиын. далада оқ-дәрілер
мүмкін емес. Бұл X.Қ. әскери қолдану. күрделі және өте сирек
кездесетін жағдай
30 слайд
Биологиялық қару
31 слайд
Биологиялық қару — бұл
жаудың персоналының, ауыл шаруашылық
жануарларының, ауыл шаруашылығы
дақылдарының жаппай жойылуына және
бүлінуіне арналған патогендік
микроорганизмдер немесе споралар,
вирустар, бактериялық токсиндер,
жұқтырған жануарлар, сондай-ақ жеткізу
құралдары (ракеталар, басқарылатын
снарядтар, автоматтық шарлар, ұшақтар)
әскери материалдар мен жабдықтардың
кейбір түрлері. Биологиялық қару - жаппай
қырып-жоятын қару болып табылады және
1925 жылғы Женева хаттамасына сәйкес
тыйым салынған.
32 слайд
Бактериологиялық қаруларды қолдану
әдістері, әдетте:
- әуе бомбасы;
- артиллериялық шахталар мен раковиналар;
- ұшақтардан (пакеттер, жәшіктер, контейнерлер) ұшып кетеді;
- әуе кемелерінен жәндіктерді шашырататын арнайы құрылғылар;
- саботаж әдісі.
33 слайд
Бактериалдық қарудың жою
ерекшеліктері
Бактериялық агенттердің зақымдануымен ауру дереу
пайда болмайды, әрдайым дерлік жасырын (инкубациялық)
кезең бар, оның барысында сырқат белгілері пайда
болмайды және зардап шеккендер оның жауынгерлік
қабілетін жоғалтпайды. Кейбір аурулар (оба, шірік,
холера) ауру адамнан сау адамға берілуі және тез таралуы
эпидемияны тудыруы мүмкін. Микробтар да, токсиндер
де ешқандай түс, иіс немесе дәм жоқ, өйткені олардың
бактериялық агенттерді қолдану фактісін анықтап,
патогеннің түрін анықтаған өте қиын, ал олардың
әрекетінің әсері ұзақ уақыт өткеннен кейін көрінуі
мүмкін. Бактериялық агенттерді анықтау тек
айтарлықтай уақытты талап ететін арнайы
зертханалық зерттеулер жүргізу арқылы мүмкін болады,
бұл эпидемиялық аурулардың алдын алу бойынша уақтылы
шаралар қабылдауды қиындатады.
34 слайд
Бактериялық қор ретінде қолдануға
болады:
Адамдарды жою үшін:
бактериялық аурулардың патогендері (оба, туляремия, бруцеллез,
күйдіргі, холера); вирустық аурулардың қоздырғыштары (шөп, сары
безгек, жылқылардың венесуэлалық энцефаломиелиті);
риккетциоздың қоздырғыштары (Тифус, Рокки тауларының дөрекі
қызбауы, Q безгегі);
саңырауқұлақ ауруларының патогендері (кокцидиодиомикоз, дискация,
гистоплазмоз);
Малдарды зақымдау үшін:
аурудың патогендері
ірі қара мал оба
шошқа тұмауы, күйдіргі сорт
шошқа тұмауы жалған
құтыру және басқа аурулар
Малдарды жою үшін:
дәнді дақтардың патогендері
кеш бауыр картоп
кешіктірілген жүгері және басқа да дақылдар
жәндіктер - ауылшаруашылық
өсімдіктерінің зиянкестері фитотоксиканттары
дефолианттар мен басқа да химиялық заттар
35 слайд
Қарсыластың бактериологиялық
(биологиялық) қаруды қолдану келесі
көрінетін сыртқы белгілермен анықталады:
аэрозольдық бұлтты оқ-дәрілер
жарылысынан кейін немесе генераторлар
іске қосылған кезде қалыптастыру; арнайы
контейнерлер, оқ-дәрілер және қарудың
басқа түрлерінің қалдықтарын анықтау;
көптеген жәндіктердің, кенелердің,
кеміргіштердің, аудан үшін белгісіз және
т.б. болуы Патогендік микробтардың адам
сезімі арқылы анықталуы мүмкін емес. Бұл
бактериологиялық (биологиялық)
интеллекттің техникалық құралдарының
көмегімен ғана мүмкін.
36 слайд
Халық арасында жұқпалы
аурулардың таралуын болдырмау
үшін зақымдану фокусында
эпидемияға қарсы және
санитарлық-гигиеналық шаралар
кешені жүзеге асырылады:
-төтенше жағдайлардың алдын алу
-
халықты сауықтыру;
- түрлі жұқтырған объектілерді
дезинфекциялау. қажет болса, жәндіктерді
жояды, кенелер мен кеміргіштер (дезинсекция
және дератизация).
37 слайд
Биологиялық ластанудан зардап шеккен
персонал қорғаныш құралдарын уақтылы
және дұрыс пайдаланып қана қоймай, сонымен
бірге жеке гигиена ережелерін қатаң
сақтауға тиіс:
- жеке қорғану құралдарын командирдің рұқсатынсыз
алып тастау;
-
дезинфекцияланмайынша, қару-жарақ пен әскери
техниканы және мүлікті ұстамаңыз;
- инфекция көздеріндегі көздерден және тағамнан суды
қолдануға болмайды;
- Шаңды көтермеңіз, бұталар мен қалың шөптерге
жақындамаңыз; - аурудың алғашқы белгілері пайда
болған кезде дереу командирге хабарласыңыз және
медициналық көмекке жүгініңіз (бас ауыруы, күйіп қалу,
қызу, құсу, диарея және т.б.).
38 слайд
Биологиялық қаруды қолдану тарихы
Биологиялық қаруды пайдалану ежелгі әлемде белгілі болды, қалалар қоршау кезінде обадан қаза тапқандардың мәйіттері қорғаншылар арасында
эпидемия тудыру үшін бекіністерге лақтырылды. Мұндай шаралар салыстырмалы түрде тиімді болды, өйткені халықтың тығыздығы жоғары және
гигиеналық өнімдердің елеулі жетіспеушілігімен жабық кеңістіктерде мұндай эпидемиялар тез дамыды. Биологиялық қаруды қолданудың ең ерте
кезеңі б.з.д. 6 ғасырға жатады .
39 слайд
Қазіргі заман тарихында
биологиялық қаруды қолдану
1930-1940 жж. - Жапонияда Қытайда биологиялық
қару-жарақпен кең ауқымды эксперименттер
жүргізілуде. Жапондықтар басым деп болжанған
бубоникалық обадан зардап шеккендер қытайлық
Чушенг қаласының бірнеше жүздеген тұрғындары
болды.
1934 - Лондон метросына жұқтыруға тырысқан неміс
диверсанттары, бірақ бұл нұсқасы қолайсыз, өйткені
сол кезде Гитлер Англияны әлеуетті одақтастар деп
санаған.
1942 ж. - Сталинград жанындағы неміс, румын және
итальяндық бөлімшелерге қарсы (олар түтіктерді
кеміргіштер арқылы жұқтырды). Ресми расталмады.
1939-1945 жж. - Жапония сынақ бөлігі ретінде -
Моңғолия мен Қытайдағы жауынгерлік
операцияларда.
40 слайд
1979 ж. - Кейбір зерттеушілердің айтуынша,
Свердловскідегі сібір эпидемиясы Свердловск-19
зертханасынан ағып кеткен. Ресми нұсқаға сәйкес
аурудың себебі - жұқтырған сиыр еті. Басқа нұсқасы -
бұл АҚШ-тың барлау қызметі.
1980-1988 жж. Ирак пен Иран бір-біріне биологиялық
қаруды қолданды.
1990-1993 жж. Террористік ұйым Аум Синрикё / Аум
Синрикё Токио тұрғындарын сібір жарасына
айналдыруға тырысады. 2001 жыл Сібір жаралары бар
хаттар Америка Құрама Штаттарына жіберіледі.
Бірнеше адамды өлтірді. Террорист (террористер) әлі
күнге дейін табылған жоқ.
41 слайд
" Семей полигоны - Қазақстанның
экологиялық проблемасы "
42 слайд
Ғ...
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз