Ашық сабақ
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Сабақтың тақырыбы
1 слайд
Сабақтың тақырыбы
2 слайд
САБАҚТЫҢ МАҚСАТЫ:
1.АҚТАМБЕРДІ ЖЫРАУДЫҢ ӨМІР
ЖОЛЫНАН МӘЛІМЕТ БЕРУ.
2. ОҚУШЫЛАРДЫ ЖЫРАУДЫҢ
ТОЛҒАУЛАРЫ АРҚЫЛЫ ЕРЛІККЕ, ЕЛГЕ
ДЕГЕН СҮЙІСПЕНШІЛІГІН
ҚАЛЫПТАСТЫРУ.
3.АҚЫННЫҢ ТОЛҒАУЛАРЫНЫҢ ӨМІРЛІК
МАҢЫЗЫНА, ТІЛДІК ЕРЕКШЕЛІКТЕРІНЕ
ТОҚТАЛУ.
2 слайд
САБАҚТЫҢ МАҚСАТЫ: 1.АҚТАМБЕРДІ ЖЫРАУДЫҢ ӨМІР ЖОЛЫНАН МӘЛІМЕТ БЕРУ. 2. ОҚУШЫЛАРДЫ ЖЫРАУДЫҢ ТОЛҒАУЛАРЫ АРҚЫЛЫ ЕРЛІККЕ, ЕЛГЕ ДЕГЕН СҮЙІСПЕНШІЛІГІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ. 3.АҚЫННЫҢ ТОЛҒАУЛАРЫНЫҢ ӨМІРЛІК МАҢЫЗЫНА, ТІЛДІК ЕРЕКШЕЛІКТЕРІНЕ ТОҚТАЛУ.
3 слайд
ҮЙ ТАПСЫРМАСЫН СҰРАУ
/МИҒА ШАБУЫЛ/ ЖАЛПЫЛАМА ШОЛУ
І. 1.Жыраулар поэзиясы қай ғасырларды қамтиды?
2. Жыраулар поэзиясының негізгі тақырыбы қандай?
3. Жыраулар өз заманының қандай өзекті мәселелерін
жырларына арқау еткен?
4. Жыршы, жырау, толғау сөздерін қалай түсінесіңдер?
5. XV-XVIII ғасырларда өмір сүрген қандай жырауларды
білесің?
6. Жыраулық өнер дала «Абызы»деп аталып, кімнен
бастау алған?
ІІ. Доспамбет жырау шығармашылығы /Қар кесегі/
1.Толғауларынан жатқа оқу
2 . Толғауларының көркемдік ерекшеліктерін талдау
3 слайд
ҮЙ ТАПСЫРМАСЫН СҰРАУ /МИҒА ШАБУЫЛ/ ЖАЛПЫЛАМА ШОЛУ І. 1.Жыраулар поэзиясы қай ғасырларды қамтиды? 2. Жыраулар поэзиясының негізгі тақырыбы қандай? 3. Жыраулар өз заманының қандай өзекті мәселелерін жырларына арқау еткен? 4. Жыршы, жырау, толғау сөздерін қалай түсінесіңдер? 5. XV-XVIII ғасырларда өмір сүрген қандай жырауларды білесің? 6. Жыраулық өнер дала «Абызы»деп аталып, кімнен бастау алған? ІІ. Доспамбет жырау шығармашылығы /Қар кесегі/ 1.Толғауларынан жатқа оқу 2 . Толғауларының көркемдік ерекшеліктерін талдау
4 слайд
Тақырыпты ашу
“ Адасқан әріптер” әдісі
І топ Қ Е М Р А Д А І Б Т
ІІ топ Ы Ж А У Р
ІІІ топ “Д Л Ү Р І К-Д Л Ү Р І К
І П С Т Е К І Н І”
4 слайд
Тақырыпты ашу “ Адасқан әріптер” әдісі І топ Қ Е М Р А Д А І Б Т ІІ топ Ы Ж А У Р ІІІ топ “Д Л Ү Р І К-Д Л Ү Р І К І П С Т Е К І Н І”
5 слайд
Жапанға біткен терекпін,
Еңсемнен жел соқса да
теңселмен,
Қарағайға қарсы біткен
бұтақпын,
Балталасаң да айырылман,
Сыртым — құрыш,
жүзім — болат
Тасқа да салсаң,
майырылман! Ақтамберді жырау
(1675-1768)
5 слайд
Жапанға біткен терекпін, Еңсемнен жел соқса да теңселмен, Қарағайға қарсы біткен бұтақпын, Балталасаң да айырылман, Сыртым — құрыш, жүзім — болат Тасқа да салсаң, майырылман! Ақтамберді жырау (1675-1768)
6 слайд
қолбасы
қоғам
қайраткер
іқазақтың
көне
жыраулық
мектебінің
белді өкілі батыратақт
ы
жырау
Қысқа,
нақыл,
шешен
сөздердің
шебері
диплома
т
6 слайд
қолбасы қоғам қайраткер іқазақтың көне жыраулық мектебінің белді өкілі батыратақт ы жырау Қысқа, нақыл, шешен сөздердің шебері диплома т
7 слайд
Ақтамберді – тарихи тұлға
•
Ес білгеннен бастап 70 жыл бойы ат үстінен
•
түспей елі мен жерін қорғаған қас батыр, айтулы
шешен, қабырғалы би, атақты жырау болған.
•
Туысы Бердіке деген батырдың қолында өседі.
10-11 жасында өлең жаза бастаған.
18 ғ Үмбетей шығармаларында,
19 ғ Дулаттың “Еспембет” дастанында
қарт ақылгөй сипатында көрінеді.
7 слайд
Ақтамберді – тарихи тұлға • Ес білгеннен бастап 70 жыл бойы ат үстінен • түспей елі мен жерін қорғаған қас батыр, айтулы шешен, қабырғалы би, атақты жырау болған. • Туысы Бердіке деген батырдың қолында өседі. 10-11 жасында өлең жаза бастаған. 18 ғ Үмбетей шығармаларында, 19 ғ Дулаттың “Еспембет” дастанында қарт ақылгөй сипатында көрінеді.
8 слайд
1723 ж Қазақтар ойраттардан ойсырай жеңіліп,
бүкіл оңтүстік және шығыс аймақтан
айырылған шақта, Ақтамберді атақты
батыр, орта жүздің рубасы
ақсақалдарының бірі еді.
1742 ж Орта жүз ру басшыларының Орынборда ант
беру жиналысына өкіл болған.
1738-1752 ж Қазақ –қалмақ арасында болған қанды
қақтығыстардың барлығына дерлік қатысқан.
“Ақтабан шұбырынды” оқиғасын бастан
өткерген. 93 жасында қайтыс болған.
Жыраудың қайта тұрғызылған күмбезі қазір
Шығыс Қазақстан облысының Абай
аудаындағы Жүрекжота деген төбенің басында
тұр.
8 слайд
1723 ж Қазақтар ойраттардан ойсырай жеңіліп, бүкіл оңтүстік және шығыс аймақтан айырылған шақта, Ақтамберді атақты батыр, орта жүздің рубасы ақсақалдарының бірі еді. 1742 ж Орта жүз ру басшыларының Орынборда ант беру жиналысына өкіл болған. 1738-1752 ж Қазақ –қалмақ арасында болған қанды қақтығыстардың барлығына дерлік қатысқан. “Ақтабан шұбырынды” оқиғасын бастан өткерген. 93 жасында қайтыс болған. Жыраудың қайта тұрғызылған күмбезі қазір Шығыс Қазақстан облысының Абай аудаындағы Жүрекжота деген төбенің басында тұр.
9 слайд
Ақтамберді жырау мавзолейі
9 слайд
Ақтамберді жырау мавзолейі
10 слайд
ТОЛҒАУЛАРЫ
1.“Күлдір-күлдір кісінетіп”,
2.“Уа, қарт Бөгембай”,
3.“Менімен ханым ойнаспа”,
4.“Жауға шаптым ту байлап”,
5.“Заманым менің тар болды”
6. “Балаларыма өсиет”
7. «Түйе мойнын тұз кесер»
8. “Жылқыдан асқан мал бар ма?”
9. “Балпаң-балпаң кім баспас”
10. “Жауға шаптым”
11. “От басар орны отаудай”
10 слайд
ТОЛҒАУЛАРЫ 1.“Күлдір-күлдір кісінетіп”, 2.“Уа, қарт Бөгембай”, 3.“Менімен ханым ойнаспа”, 4.“Жауға шаптым ту байлап”, 5.“Заманым менің тар болды” 6. “Балаларыма өсиет” 7. «Түйе мойнын тұз кесер» 8. “Жылқыдан асқан мал бар ма?” 9. “Балпаң-балпаң кім баспас” 10. “Жауға шаптым” 11. “От басар орны отаудай”
11 слайд
11 слайд
12 слайд
“ Күлдір-күлдір кісінетіп” толғауы
Ақын арманын танытатын, тұлпар мініп ту ұстап, ел
шетіне қорған боп ерлік атын шығаруды аңсаған
батыр бейнесін тудырған туынды
Күлдір-күлдір кісінетіп,
Күреңді мінер ме екеміз,
Күдеріден бау тағып,
Ақ кіреуке киер ме екеміз!
Жағасы алтын, жеңі жез,
Шығыршығы торғай көз,
Сауыт киер ме екеміз! ( Толғаудан үзінді)
12 слайд
“ Күлдір-күлдір кісінетіп” толғауы Ақын арманын танытатын, тұлпар мініп ту ұстап, ел шетіне қорған боп ерлік атын шығаруды аңсаған батыр бейнесін тудырған туынды Күлдір-күлдір кісінетіп, Күреңді мінер ме екеміз, Күдеріден бау тағып, Ақ кіреуке киер ме екеміз! Жағасы алтын, жеңі жез, Шығыршығы торғай көз, Сауыт киер ме екеміз! ( Толғаудан үзінді)
13 слайд
Деңгейлік тапсырмалар
І деңгей
“ Күлдір-күлдір кісінетіп” толғауын
мәнерлеп оқу, маңызын түсіндіру
ІІ деңгей
“ Топтық эссе” стратегиясы ,
семантикалық картамен жұмыс
ІІІ деңгей
Тұжырымдамалық карта / постер
қорғау/
13 слайд
Деңгейлік тапсырмалар І деңгей “ Күлдір-күлдір кісінетіп” толғауын мәнерлеп оқу, маңызын түсіндіру ІІ деңгей “ Топтық эссе” стратегиясы , семантикалық картамен жұмыс ІІІ деңгей Тұжырымдамалық карта / постер қорғау/
14 слайд
Кезеңдері ХІХ ғ әдебиеті Хандық дәуір
әдебиеті Ежелгі дәуір
әдебиеті ХХғ әдебиеті
ХҮ-ХҮІІІ ғасырлар
Орхон-Енисей
ескерткіштері
Д.Бабатайұлы
І.Жансүгіров Семантикалық карта « Әдебиеттің кезеңдерін білесің бе? » І топ
Шығармалары Шалкиіз Доспамбет Ақтамберді Асан
қайғы Қазтуған
Қой үстінде бозторғай
жұмыртқалаған заман
Айдаса қойдың көсемі,
сөйлесе қызыл тілдің шешені
Сен-алтынсың, мен пұлмын,
сен-жібексің мен-жүнмін
Аймадетке оқ тиді,
отыз екі омыртқаның
буынынан
Күлдір-күлдір кісінетіп,
Күреңді мінер ме екенбізСемантикалық карта « Жырауларды білесің бе? » ІІ топ
14 слайд
Кезеңдері ХІХ ғ әдебиеті Хандық дәуір әдебиеті Ежелгі дәуір әдебиеті ХХғ әдебиеті ХҮ-ХҮІІІ ғасырлар Орхон-Енисей ескерткіштері Д.Бабатайұлы І.Жансүгіров Семантикалық карта « Әдебиеттің кезеңдерін білесің бе? » І топ Шығармалары Шалкиіз Доспамбет Ақтамберді Асан қайғы Қазтуған Қой үстінде бозторғай жұмыртқалаған заман Айдаса қойдың көсемі, сөйлесе қызыл тілдің шешені Сен-алтынсың, мен пұлмын, сен-жібексің мен-жүнмін Аймадетке оқ тиді, отыз екі омыртқаның буынынан Күлдір-күлдір кісінетіп, Күреңді мінер ме екенбізСемантикалық карта « Жырауларды білесің бе? » ІІ топ
15 слайд
Толғаулары Асан қайғы Шалкиіз Ақтамберді Қазтуған Доспамбет
Балаларыма
өсиет
Еділ бол да,
Жайық бол
Би Темірге
бірінші толғау
Мадақ жыры
Айнала бұлақ,
басы Тең Семантикалық карта « Толғауларды қаншалықты білесің? » ІІІ топ
15 слайд
Толғаулары Асан қайғы Шалкиіз Ақтамберді Қазтуған Доспамбет Балаларыма өсиет Еділ бол да, Жайық бол Би Темірге бірінші толғау Мадақ жыры Айнала бұлақ, басы Тең Семантикалық карта « Толғауларды қаншалықты білесің? » ІІІ топ
16 слайд
ТҰЖЫРЫМДАМАЛЫҚ КАРТА/
ПОСТЕРМЕН ЖҰМЫС/
І ТОП
АҚТАМБЕРДІ ЖЫРЛАРЫНДАҒЫ ЕҢБЕК
МӘСЕЛЕСІ ЖӘНЕ “КҮЛДІР-КҮЛДІР
КІСІНЕТІП” ТОЛҒАУЫН ТАЛДАУ,
АЛЛИТЕРАЦИЯЛАРДЫ ТАБУ
ІІ ТОП
АҚТАМБЕРДІ ЖЫРЛАРЫНДАҒЫ ЕРЛІК
ТУРАЛЫ, ТОЛҒАУЫНДАҒЫ ТЕҢЕУЛЕР,
ЭПИТЕТТЕР
ІІІ ТОП
АҚТАМБЕРДІ ЖЫРЛАРЫНДАҒЫ
АҒАЙЫННЫҢ ТАТУЛЫҒЫ ТУРАЛЫ ЖӘНЕ
ТОЛҒАУДАҒЫ КӨНЕРГЕН СӨЗДЕР
16 слайд
ТҰЖЫРЫМДАМАЛЫҚ КАРТА/ ПОСТЕРМЕН ЖҰМЫС/ І ТОП АҚТАМБЕРДІ ЖЫРЛАРЫНДАҒЫ ЕҢБЕК МӘСЕЛЕСІ ЖӘНЕ “КҮЛДІР-КҮЛДІР КІСІНЕТІП” ТОЛҒАУЫН ТАЛДАУ, АЛЛИТЕРАЦИЯЛАРДЫ ТАБУ ІІ ТОП АҚТАМБЕРДІ ЖЫРЛАРЫНДАҒЫ ЕРЛІК ТУРАЛЫ, ТОЛҒАУЫНДАҒЫ ТЕҢЕУЛЕР, ЭПИТЕТТЕР ІІІ ТОП АҚТАМБЕРДІ ЖЫРЛАРЫНДАҒЫ АҒАЙЫННЫҢ ТАТУЛЫҒЫ ТУРАЛЫ ЖӘНЕ ТОЛҒАУДАҒЫ КӨНЕРГЕН СӨЗДЕР
17 слайд
САБАҚҚА КЕРІ БАЙЛАНЫС
“ДЕЙІН, КЕЙІН” КЕСТЕСІ
Оқушылардың тақырып бойынша алған білімдерін байқау
Дейін Кейін
17 слайд
САБАҚҚА КЕРІ БАЙЛАНЫС “ДЕЙІН, КЕЙІН” КЕСТЕСІ Оқушылардың тақырып бойынша алған білімдерін байқау Дейін Кейін
18 слайд
САБАҚ МАҚСАТЫНА ЖЕТТІ
МЕ?
Бүгінгі күннен
не күтесіздер? Неге
сенімсізсіз? Мақсаттарыңыз
қандай? Нәтиже
18 слайд
САБАҚ МАҚСАТЫНА ЖЕТТІ МЕ? Бүгінгі күннен не күтесіздер? Неге сенімсізсіз? Мақсаттарыңыз қандай? Нәтиже
19 слайд
І.ҮЙГЕ ТАПСЫРМА
1.АҚТАМБЕРДІ
ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫН ОҚЫП
КЕЛУ.
2. “КҮЛДІР-КҮЛДІР
КІСІНЕТІП” ТОЛҒАУЫН
ЖАТТАП КЕЛУ.
ІІ.БАҒАЛАУ
19 слайд
І.ҮЙГЕ ТАПСЫРМА 1.АҚТАМБЕРДІ ШЫҒАРМАШЫЛЫҒЫН ОҚЫП КЕЛУ. 2. “КҮЛДІР-КҮЛДІР КІСІНЕТІП” ТОЛҒАУЫН ЖАТТАП КЕЛУ. ІІ.БАҒАЛАУ