Ашық сабақ. Бастауыш пен баяндауыш 6 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Айналаға алақанмен,
Жылулықты шашайық.
Күлімсіреп,сәттілік тілеп,
Біз сабақты бастайық.
1 слайд
Айналаға алақанмен, Жылулықты шашайық. Күлімсіреп,сәттілік тілеп, Біз сабақты бастайық.
2 слайд
Үй тапсырмасын сұрау
2 слайд
Үй тапсырмасын сұрау
3 слайд
3
Ертегі.
Ерте, ерте ертеде, Қазақ тілі үлкен елінде Сөйлем
құрамы деген қария өмір сүріпті. Ол қарияның екі ұлы
болыпты. Екі ұлы екі түрлі болған екен. Үлкен ұлы ісіне
тиянақты, тыңғылықты, екіншісі сұрағанды жақсы көретін
болыпты.
Қария екі ұлының екі түрлі мінезді болғандығына
қарамастан бір мәтінде үлкен ақылмен жұмсай біліпті.
Бұлар қандай сөйлем мүшелері деп ойлайсыңдар?
3 слайд
3 Ертегі. Ерте, ерте ертеде, Қазақ тілі үлкен елінде Сөйлем құрамы деген қария өмір сүріпті. Ол қарияның екі ұлы болыпты. Екі ұлы екі түрлі болған екен. Үлкен ұлы ісіне тиянақты, тыңғылықты, екіншісі сұрағанды жақсы көретін болыпты. Қария екі ұлының екі түрлі мінезді болғандығына қарамастан бір мәтінде үлкен ақылмен жұмсай біліпті. Бұлар қандай сөйлем мүшелері деп ойлайсыңдар?
4 слайд
4
Тұрлаулы мүшелер.
Сабақтың тақырыбы:
4 слайд
4 Тұрлаулы мүшелер. Сабақтың тақырыбы:
5 слайд
Сабақтың мақсаты: 1.Бастауыш пен баяндауыштың сөйлем
құраудағы негізгі қызметін байқатып,тұрлаулы мүшелерді меңгерту.
Сөйлемнің тұрлаулы мүшелері бастауыш пен баяндауыш туралы
білімдерін кеңейту.
2.Оқушылардың байланыстыра сөйлеу дағдыларын жетілдіру,
сөздік қорларын,тіл байлықтарын дамыту.
3. Оқушыларды сауатты,таза жазуға,ұқыптылыққа, тәрбиелеу.
Сабақтың әдісі: Сұрақ - жауап, талдау, түсіндіру
Сабақтың түрі: жаңа білімді игеру
Сабақтың көрнекілігі: слайд, суреттер, үлестірмелі материалдары.
5 слайд
Сабақтың мақсаты: 1.Бастауыш пен баяндауыштың сөйлем құраудағы негізгі қызметін байқатып,тұрлаулы мүшелерді меңгерту. Сөйлемнің тұрлаулы мүшелері бастауыш пен баяндауыш туралы білімдерін кеңейту. 2.Оқушылардың байланыстыра сөйлеу дағдыларын жетілдіру, сөздік қорларын,тіл байлықтарын дамыту. 3. Оқушыларды сауатты,таза жазуға,ұқыптылыққа, тәрбиелеу. Сабақтың әдісі: Сұрақ - жауап, талдау, түсіндіру Сабақтың түрі: жаңа білімді игеру Сабақтың көрнекілігі: слайд, суреттер, үлестірмелі материалдары.
6 слайд
6
Сөйлем мүшелері.
Гап булаклари
Члены предложения
Part of the sentences
Тұрлаулы мүшелер Тұрлаусыз мүшелер
Бош булаклар Иккинчи даражали бош булак.
Главные члены предложения Второстепенные члены предложения
Main part of the sentences Second part of sentences
Бастауыш Баяндауыш
Эга Кесим
Подлежащее Сказуемое
Subject Verb
6 слайд
6 Сөйлем мүшелері. Гап булаклари Члены предложения Part of the sentences Тұрлаулы мүшелер Тұрлаусыз мүшелер Бош булаклар Иккинчи даражали бош булак. Главные члены предложения Второстепенные члены предложения Main part of the sentences Second part of sentences Бастауыш Баяндауыш Эга Кесим Подлежащее Сказуемое Subject Verb
7 слайд
Ереже
Тұрлаулы мүше - сөйлем құрауға негіз болатын мүше.
Бастауыш - сөйлемде атау септігінде тұрып, ойдың кім, не жайында екенін
білдіріп, баяндауышпен қиыса байланысатын тұрлаулы мүше. Бастауыш кім?
не? кімдер? нелер? кімім? нем? кімі? несі? және басқа сөз топтарының
заттанып, атау септігіндегі сұрақтарына жауап береді. Бастауыш атау
септігінде зат есім мен есімдіктен болады. Мысалы: Бәйге бригадаға берілді.
Айгүл қызықты кітап оқыды.
Бастауыштың іс-әрекетін, қимылын, жай- күйін, оқиғаның болған шағын
білдіретін сөйлемнің тұрлаулы мүшесі баяндауыш деп аталады.
Сұрақтары: Не істеді? Не қылды? Қайтті? Мысалы: Ербол доп ойнады. Әнші
ән шырқады.
7 слайд
Ереже Тұрлаулы мүше - сөйлем құрауға негіз болатын мүше. Бастауыш - сөйлемде атау септігінде тұрып, ойдың кім, не жайында екенін білдіріп, баяндауышпен қиыса байланысатын тұрлаулы мүше. Бастауыш кім? не? кімдер? нелер? кімім? нем? кімі? несі? және басқа сөз топтарының заттанып, атау септігіндегі сұрақтарына жауап береді. Бастауыш атау септігінде зат есім мен есімдіктен болады. Мысалы: Бәйге бригадаға берілді. Айгүл қызықты кітап оқыды. Бастауыштың іс-әрекетін, қимылын, жай- күйін, оқиғаның болған шағын білдіретін сөйлемнің тұрлаулы мүшесі баяндауыш деп аталады. Сұрақтары: Не істеді? Не қылды? Қайтті? Мысалы: Ербол доп ойнады. Әнші ән шырқады.
8 слайд
«Ойлан тап» әдісі
1 – тапсырма.
Көп нүктелер орнына тиісті сөздерді қойып, бастауыш пен баяндауышты тауып,
астын сыз.
І топ: 1. .......... санауды өте ертеде үйренген. 2. ........ алғашқыда саусақтарын санаған.
3. Кейін ........ үшін ұсақ тастар қолданған. 4. ........ әлгі тастарды жіпке тізіп қоятын.
5. Кейін жіптің орнына ........ қолданылды.
Керекті сөздер: адамдар, таяқша, есептеу, адамдар, олар.
ІІ топ: 1. Бұл есеп шоттың алғашқы түрі ........... 2.Есептер қиындай ........ 3.
Техника ........ 4. Оларды шешу үшін машина керек ........ 5. Электронды есептеу
машиналары осылай ........
Керекті сөздер: түсті, шықты, болды, өсті, қолданылды.
8 слайд
«Ойлан тап» әдісі 1 – тапсырма. Көп нүктелер орнына тиісті сөздерді қойып, бастауыш пен баяндауышты тауып, астын сыз. І топ: 1. .......... санауды өте ертеде үйренген. 2. ........ алғашқыда саусақтарын санаған. 3. Кейін ........ үшін ұсақ тастар қолданған. 4. ........ әлгі тастарды жіпке тізіп қоятын. 5. Кейін жіптің орнына ........ қолданылды. Керекті сөздер: адамдар, таяқша, есептеу, адамдар, олар. ІІ топ: 1. Бұл есеп шоттың алғашқы түрі ........... 2.Есептер қиындай ........ 3. Техника ........ 4. Оларды шешу үшін машина керек ........ 5. Электронды есептеу машиналары осылай ........ Керекті сөздер: түсті, шықты, болды, өсті, қолданылды.
9 слайд
«Ойлан тап» әдісі
1 – тапсырма.
Көп нүктелер орнына тиісті сөздерді қойып, бастауыш пен баяндауышты тауып,
астын сыз.
І топ: 1. Адамдар санауды өте ертеде үйренген. 2. Олар алғашқыда саусақтарын
санаған. 3. Кейін есептеу үшін ұсақ тастар қолданған. 4. Адамдар әлгі тастарды
жіпке тізіп қоятын. 5. Кейін жіптің орнына таяқша қолданылды.
ІІ топ: 1. Бұл есеп шоттың алғашқы түрі қолданылды. 2. Есептер қиындай түсті. 3.
Техника өсті. 4. Оларды шешу үшін машина керек болды. 5. Электронды есептеу
машиналары осылай шықты.
9 слайд
«Ойлан тап» әдісі 1 – тапсырма. Көп нүктелер орнына тиісті сөздерді қойып, бастауыш пен баяндауышты тауып, астын сыз. І топ: 1. Адамдар санауды өте ертеде үйренген. 2. Олар алғашқыда саусақтарын санаған. 3. Кейін есептеу үшін ұсақ тастар қолданған. 4. Адамдар әлгі тастарды жіпке тізіп қоятын. 5. Кейін жіптің орнына таяқша қолданылды. ІІ топ: 1. Бұл есеп шоттың алғашқы түрі қолданылды. 2. Есептер қиындай түсті. 3. Техника өсті. 4. Оларды шешу үшін машина керек болды. 5. Электронды есептеу машиналары осылай шықты.
10 слайд
2 - тапсырма
«Семантикалық карта» әдісі
( түйе,бүркіт,кит,жылқы,сиыр) «+» - ия, «-» - жоқ белгілерін әр нысанның кестедегі тұсына
сипатына қарай белгілеп шығамыз.
Нысана Азықтану орны Қозғалыс тәсілі Немен тамақтанады? Жануардың тегі
с
у
ж
е
р
а
у
а
ұ
ш
а
д
ы
ж
ү
з
е
д
і
ж
ү
р
е
д
і
е
т
б
а
л
ы
қ
ө
с
і
м
д
і
к
б
а
л
ы
қ
с
ү
т
қ
о
р
е
к
т
і
қ
ұ
с
Түйе
Бүркіт
Кит
Жылқы
Сиыр
10 слайд
2 - тапсырма «Семантикалық карта» әдісі ( түйе,бүркіт,кит,жылқы,сиыр) «+» - ия, «-» - жоқ белгілерін әр нысанның кестедегі тұсына сипатына қарай белгілеп шығамыз. Нысана Азықтану орны Қозғалыс тәсілі Немен тамақтанады? Жануардың тегі с у ж е р а у а ұ ш а д ы ж ү з е д і ж ү р е д і е т б а л ы қ ө с і м д і к б а л ы қ с ү т қ о р е к т і қ ұ с Түйе Бүркіт Кит Жылқы Сиыр
11 слайд
3 – тапсырма
«Өз орнын тап» әдісі
11 слайд
3 – тапсырма «Өз орнын тап» әдісі
12 слайд
Тыныштық сәті
Сергіту сәті
05. Äåòñêèå - Íå äåó êåðåê.mp3
12 слайд
Тыныштық сәті Сергіту сәті 05. Äåòñêèå - Íå äåó êåðåê.mp3
13 слайд
13
Дәптермен
жұмыс
4 - жаттығу
13 слайд
13 Дәптермен жұмыс 4 - жаттығу
14 слайд
5 – тапсырма
«Сәйкестендіру» әдісі.
І топ ІІ топ
оқушы биледі сурет тапсырды
әнші өсті мұғалім жеді
балалар оқыды түйе соқты
гүл шырқады Айгүл жауды
биші ұшты қоян жүрді
ұшақ жүзді жаңбыр салды
кеме ойнады жел биледі
14 слайд
5 – тапсырма «Сәйкестендіру» әдісі. І топ ІІ топ оқушы биледі сурет тапсырды әнші өсті мұғалім жеді балалар оқыды түйе соқты гүл шырқады Айгүл жауды биші ұшты қоян жүрді ұшақ жүзді жаңбыр салды кеме ойнады жел биледі
15 слайд
6 – тапсырма
«Суретті әңгімеле» әдісі
15 слайд
6 – тапсырма «Суретті әңгімеле» әдісі
16 слайд
7 – тапсырма
«Дұрыс - бұрыс» әдісі
І топ
1.Білім, кеме, теңіз, мектеп.
2.Атын, еңбек, ердің, шығарар.
3.Нұр, жауар, ерге, талантты.
ІІ топ
1.Бақытты, бастауы, нан, өмірдің.
2.Достықтың, көпірі, алтын, тіл.
3.Өлшемі, тіл, ақылдың.
Берілген сөйлем мүшелерінен мақалдар құрастырып жаз.
16 слайд
7 – тапсырма «Дұрыс - бұрыс» әдісі І топ 1.Білім, кеме, теңіз, мектеп. 2.Атын, еңбек, ердің, шығарар. 3.Нұр, жауар, ерге, талантты. ІІ топ 1.Бақытты, бастауы, нан, өмірдің. 2.Достықтың, көпірі, алтын, тіл. 3.Өлшемі, тіл, ақылдың. Берілген сөйлем мүшелерінен мақалдар құрастырып жаз.
17 слайд
Сөйлем мүшелері
17 слайд
Сөйлем мүшелері
18 слайд
Біле бер қанша білсең, тағы тіле,
Жетерсің мақсатыңа біле-біле.
Ж.Баласағұн
18 слайд
Біле бер қанша білсең, тағы тіле, Жетерсің мақсатыңа біле-біле. Ж.Баласағұн
19 слайд
19
6-жаттығу
19 слайд
19 6-жаттығу
20 слайд
20 слайд
21 слайд
21
21 слайд
21