Ашық сабақ. Ы.Алтынсарин "Атымтай Жомарт" 5- сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Қазақ әдебиеті. 5-сынып
7-сабақ (ІІ тоқсан)
Сабақтың тақырыбы:
Ыбырай Алтынсарин
«Атымтай жомарт»
Жомарттық- қайырымдылық тамшысы
1 слайд
Қазақ әдебиеті. 5-сынып 7-сабақ (ІІ тоқсан) Сабақтың тақырыбы: Ыбырай Алтынсарин «Атымтай жомарт» Жомарттық- қайырымдылық тамшысы
2 слайд
Оқу мақсаты:
Т/Ж1 әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын
сипаттау.
Бағалау критерийі:
-
көркем шығарманың жанрына қарай фабуласы,сюжеттік дамуына
талдау жасайды.
Мектеп құндылығы:
Еңбекқорлық арқылы терең білімге тәрбиелеу.
Аталған құндылық әңгімеде көтерілген өзекті мәселе арқылы
оқушылардың сын тұрғысынан ойлай білу дағдылары негізінде жүзеге
асады.
2 слайд
Оқу мақсаты: Т/Ж1 әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын сипаттау. Бағалау критерийі: - көркем шығарманың жанрына қарай фабуласы,сюжеттік дамуына талдау жасайды. Мектеп құндылығы: Еңбекқорлық арқылы терең білімге тәрбиелеу. Аталған құндылық әңгімеде көтерілген өзекті мәселе арқылы оқушылардың сын тұрғысынан ойлай білу дағдылары негізінде жүзеге асады.
3 слайд
Балалар, суреттен не байқадыңдар?
Адамдардың бұл іс-әрекетін қандай қасиетке жатқызамыз?
Жомарттық сөзін қалай түсінесіңдер?
3 слайд
Балалар, суреттен не байқадыңдар? Адамдардың бұл іс-әрекетін қандай қасиетке жатқызамыз? Жомарттық сөзін қалай түсінесіңдер?
4 слайд
Атымтай жомарт
Атымтай Жомарт өз i есепс i з бай бола тұрып, күн сайын б i р мезг i л үст i не еск i-
құсқы ки i м ки i п, отын кес i п, шөп тасып жұмыс қылады екен. Б i р күн i өз i н i ң
жақын, таныстары сұрады дейд i:
– Жомарт, құдай бергей дәулет i ң i з бар, ашқа – тамақ, жалаңашқа – ки i м, үйс i здерге
– үй болдыңыз, сөйт i п тұрып өз басыңызды кемш i л i кке салып, жете алмаған
жарлыша отын кес i п, шөп тасығаныңыздың мағынасы не? – деп.Жомарт айтты
дейд i:– Төрт түрл i себеп бар. Әуелг i с i: әдем i ат, асыл ки i м, асқан дәулетт i өне бойы
әдет етсең, көң i лге жел к i рг i зед i; сол жел i ккен көң i лмен өз i мнен терезес i төмен
бейшаралардан жирен i п, көз салмай, кем-кет i кке жәрдем беруд i ұмытармын деп
қорқамын. Ек i нш i с i: бар бола тұрып мен жұмыс қылсам, мұның кемш i л i к емес
екен i н б i л i п, кей i нг i лер әб i рет алсын дейм i н. Үш i нш i с i: күн сайын өз бейнет i ммен
тапқан б i р-ек i пұлға нан сатып алып жесем де бойыма сол тамақ болып тарайды,
еңбекпен табылған дәмн i ң тәтт i л i г i, с i ң i мд i л i г i болады екен. Төрт i нш i с i:
құдайтағаламның берген дәулет i н өз i мс i н i п, ти i ст i орындарына жаратпай, көб i с i н
өз i м i ш i п-жеп, өз i м тұтынсам, мал берген иес i не күнәл i болармын деп қорқамын, –
дед i.
4 слайд
Атымтай жомарт Атымтай Жомарт өз i есепс i з бай бола тұрып, күн сайын б i р мезг i л үст i не еск i- құсқы ки i м ки i п, отын кес i п, шөп тасып жұмыс қылады екен. Б i р күн i өз i н i ң жақын, таныстары сұрады дейд i: – Жомарт, құдай бергей дәулет i ң i з бар, ашқа – тамақ, жалаңашқа – ки i м, үйс i здерге – үй болдыңыз, сөйт i п тұрып өз басыңызды кемш i л i кке салып, жете алмаған жарлыша отын кес i п, шөп тасығаныңыздың мағынасы не? – деп.Жомарт айтты дейд i:– Төрт түрл i себеп бар. Әуелг i с i: әдем i ат, асыл ки i м, асқан дәулетт i өне бойы әдет етсең, көң i лге жел к i рг i зед i; сол жел i ккен көң i лмен өз i мнен терезес i төмен бейшаралардан жирен i п, көз салмай, кем-кет i кке жәрдем беруд i ұмытармын деп қорқамын. Ек i нш i с i: бар бола тұрып мен жұмыс қылсам, мұның кемш i л i к емес екен i н б i л i п, кей i нг i лер әб i рет алсын дейм i н. Үш i нш i с i: күн сайын өз бейнет i ммен тапқан б i р-ек i пұлға нан сатып алып жесем де бойыма сол тамақ болып тарайды, еңбекпен табылған дәмн i ң тәтт i л i г i, с i ң i мд i л i г i болады екен. Төрт i нш i с i: құдайтағаламның берген дәулет i н өз i мс i н i п, ти i ст i орындарына жаратпай, көб i с i н өз i м i ш i п-жеп, өз i м тұтынсам, мал берген иес i не күнәл i болармын деп қорқамын, – дед i.
5 слайд
Сұрақтарға жауап беріңіз
1. Неге Атымтай жомарт бай бола тұра отын кесіп, шөп тасыды?
2.Жомарттыққа қарама-қарсы қасиетті қай кейіпкердің сөзінен
аңғаруға болады?Дәлел келтіріңіз.
5 слайд
Сұрақтарға жауап беріңіз 1. Неге Атымтай жомарт бай бола тұра отын кесіп, шөп тасыды? 2.Жомарттыққа қарама-қарсы қасиетті қай кейіпкердің сөзінен аңғаруға болады?Дәлел келтіріңіз.
6 слайд
Тапсырма
Шығарманың сюжетін сақтап жоспар құрыңыз.
Дескриптор:
-әңгімені түсініп оқиды;
-шығарма сюжетін сақтап жоспар құрады.
Жоспар
1.
2.
3.
6 слайд
Тапсырма Шығарманың сюжетін сақтап жоспар құрыңыз. Дескриптор: -әңгімені түсініп оқиды; -шығарма сюжетін сақтап жоспар құрады. Жоспар 1. 2. 3.
7 слайд
Тапсырма
Атымтай жомарттың жұмыс жасау себептерін ретімен сәйкестендірейік
Бірінші себеп
Екінші себеп
Үшінші себеп
Төртінші себеп күнәлі болу
көңілге жел кіру
еңбектің дәмі
әбірет алу
7 слайд
Тапсырма Атымтай жомарттың жұмыс жасау себептерін ретімен сәйкестендірейік Бірінші себеп Екінші себеп Үшінші себеп Төртінші себеп күнәлі болу көңілге жел кіру еңбектің дәмі әбірет алу
8 слайд
Ықтимал жауап
Бірінші себеп
Екінші себеп
Үшінші себеп
Төртінші себеп күнәлі болу
көңілге жел кіру
еңбектің дәмі
әбірет алу
8 слайд
Ықтимал жауап Бірінші себеп Екінші себеп Үшінші себеп Төртінші себеп күнәлі болу көңілге жел кіру еңбектің дәмі әбірет алу
9 слайд
Тапсырма
Шығарманың баяндау желісі бойынша реттілігін сәйкестендіріңіз.
Ек i нш i с i: бар бола тұрып мен жұмыс қылсам, мұның кемш i л i к
емес екен i н б i л i п, кей i нг i лер әб i рет алсын дейм i н.
Төрт түрл i себеп бар. Әуелг i с i: әдем i ат, асыл ки i м, асқан дәулетт i
өне бойы әдет етсең, көң i лге жел к i рг i зед i; сол жел i ккен көң i лмен
өз i мнен терезес i төмен бейшаралардан жирен i п, көз салмай, кем-
кет i кке жәрдем беруд i ұмытармын деп қорқамын.
Үш i нш i с i: күн сайын өз бейнет i ммен тапқан б i р-ек i пұлға нан
сатып алып жесем де бойыма сол тамақ болып тарайды, еңбекпен
табылған дәмн i ң тәтт i л i г i, с i ң i мд i л i г i болады екен.
Атымтай Жомарт өз i есепс i з бай бола тұрып, күн сайын б i р
мезг i л үст i не еск i- құсқы ки i м ки i п, отын кес i п, шөп тасып жұмыс
қылады екен.
Төрт i нш i с i: құдайтағаламның берген дәулет i н өз i мс i н i п, ти i ст i
орындарына жаратпай, көб i с i н өз i м i ш i п-жеп, өз i м тұтынсам, мал
берген иес i не күнәл i болармын деп қорқамын, – дед i. Дескриптор:
-шығарма мазмұнын біледі;
-сюжеттік желісі бойынша
сәйкестендіреді.
9 слайд
Тапсырма Шығарманың баяндау желісі бойынша реттілігін сәйкестендіріңіз. Ек i нш i с i: бар бола тұрып мен жұмыс қылсам, мұның кемш i л i к емес екен i н б i л i п, кей i нг i лер әб i рет алсын дейм i н. Төрт түрл i себеп бар. Әуелг i с i: әдем i ат, асыл ки i м, асқан дәулетт i өне бойы әдет етсең, көң i лге жел к i рг i зед i; сол жел i ккен көң i лмен өз i мнен терезес i төмен бейшаралардан жирен i п, көз салмай, кем- кет i кке жәрдем беруд i ұмытармын деп қорқамын. Үш i нш i с i: күн сайын өз бейнет i ммен тапқан б i р-ек i пұлға нан сатып алып жесем де бойыма сол тамақ болып тарайды, еңбекпен табылған дәмн i ң тәтт i л i г i, с i ң i мд i л i г i болады екен. Атымтай Жомарт өз i есепс i з бай бола тұрып, күн сайын б i р мезг i л үст i не еск i- құсқы ки i м ки i п, отын кес i п, шөп тасып жұмыс қылады екен. Төрт i нш i с i: құдайтағаламның берген дәулет i н өз i мс i н i п, ти i ст i орындарына жаратпай, көб i с i н өз i м i ш i п-жеп, өз i м тұтынсам, мал берген иес i не күнәл i болармын деп қорқамын, – дед i. Дескриптор: -шығарма мазмұнын біледі; -сюжеттік желісі бойынша сәйкестендіреді.
10 слайд
Ықтимал жауаптар
3. Ек i нш i с i: бар бола тұрып мен жұмыс қылсам, мұның кемш i л i к емес екен i н
б i л i п, кей i нг i лер әб i рет алсын дейм i н.
2. Төрт түрл i себеп бар. Әуелг i с i: әдем i ат, асыл ки i м, асқан дәулетт i өне бойы әдет
етсең, көң i лге жел к i рг i зед i; сол жел i ккен көң i лмен өз i мнен терезес i төмен
бейшаралардан жирен i п, көз салмай, кем-кет i кке жәрдем беруд i ұмытармын деп
қорқамын.
4. Үш i нш i с i: күн сайын өз бейнет i ммен тапқан б i р-ек i пұлға нан сатып алып
жесем де бойыма сол тамақ болып тарайды, еңбекпен табылған дәмн i ң тәтт i л i г i,
с i ң i мд i л i г i болады екен.
1. Атымтай Жомарт өз i есепс i з бай бола тұрып, күн сайын б i р мезг i л үст i не еск i-
құсқы ки i м ки i п, отын кес i п, шөп тасып жұмыс қылады екен.
5. Төрт i нш i с i: құдайтағаламның берген дәулет i н өз i мс i н i п, ти i ст i орындарына
жаратпай, көб i с i н өз i м i ш i п-жеп, өз i м тұтынсам, мал берген иес i не күнәл i
болармын деп қорқамын, – дед i.
10 слайд
Ықтимал жауаптар 3. Ек i нш i с i: бар бола тұрып мен жұмыс қылсам, мұның кемш i л i к емес екен i н б i л i п, кей i нг i лер әб i рет алсын дейм i н. 2. Төрт түрл i себеп бар. Әуелг i с i: әдем i ат, асыл ки i м, асқан дәулетт i өне бойы әдет етсең, көң i лге жел к i рг i зед i; сол жел i ккен көң i лмен өз i мнен терезес i төмен бейшаралардан жирен i п, көз салмай, кем-кет i кке жәрдем беруд i ұмытармын деп қорқамын. 4. Үш i нш i с i: күн сайын өз бейнет i ммен тапқан б i р-ек i пұлға нан сатып алып жесем де бойыма сол тамақ болып тарайды, еңбекпен табылған дәмн i ң тәтт i л i г i, с i ң i мд i л i г i болады екен. 1. Атымтай Жомарт өз i есепс i з бай бола тұрып, күн сайын б i р мезг i л үст i не еск i- құсқы ки i м ки i п, отын кес i п, шөп тасып жұмыс қылады екен. 5. Төрт i нш i с i: құдайтағаламның берген дәулет i н өз i мс i н i п, ти i ст i орындарына жаратпай, көб i с i н өз i м i ш i п-жеп, өз i м тұтынсам, мал берген иес i не күнәл i болармын деп қорқамын, – дед i.
11 слайд
Қорытынды
Бүгін біз Ыбырай Алтынсариннің «Атымтай жомарт»
әңгімесін оқыдық;
көркем шығарманың жанрына қарай фабуласы,сюжеттік
дамуына талдау жасадық.
11 слайд
Қорытынды Бүгін біз Ыбырай Алтынсариннің «Атымтай жомарт» әңгімесін оқыдық; көркем шығарманың жанрына қарай фабуласы,сюжеттік дамуына талдау жасадық.