1 слайд
Қазақ әдебиеті. 5-сынып
7-сабақ (ІІ тоқсан)
Сабақтың тақырыбы:
Ыбырай Алтынсарин
«Атымтай жомарт»
Жомарттық- қайырымдылық тамшысы
2 слайд
Оқу мақсаты:
Т/Ж1 әдеби шығарманың жанрына қарай фабуласы мен сюжеттік дамуын
сипаттау.
Бағалау критерийі:
-
көркем шығарманың жанрына қарай фабуласы,сюжеттік дамуына
талдау жасайды.
Мектеп құндылығы:
Еңбекқорлық арқылы терең білімге тәрбиелеу.
Аталған құндылық әңгімеде көтерілген өзекті мәселе арқылы
оқушылардың сын тұрғысынан ойлай білу дағдылары негізінде жүзеге
асады.
3 слайд
Балалар, суреттен не байқадыңдар?
Адамдардың бұл іс-әрекетін қандай қасиетке жатқызамыз?
Жомарттық сөзін қалай түсінесіңдер?
4 слайд
Атымтай жомарт
Атымтай Жомарт өз i есепс i з бай бола тұрып, күн сайын б i р мезг i л үст i не еск i-
құсқы ки i м ки i п, отын кес i п, шөп тасып жұмыс қылады екен. Б i р күн i өз i н i ң
жақын, таныстары сұрады дейд i:
– Жомарт, құдай бергей дәулет i ң i з бар, ашқа – тамақ, жалаңашқа – ки i м, үйс i здерге
– үй болдыңыз, сөйт i п тұрып өз басыңызды кемш i л i кке салып, жете алмаған
жарлыша отын кес i п, шөп тасығаныңыздың мағынасы не? – деп.Жомарт айтты
дейд i:– Төрт түрл i себеп бар. Әуелг i с i: әдем i ат, асыл ки i м, асқан дәулетт i өне бойы
әдет етсең, көң i лге жел к i рг i зед i; сол жел i ккен көң i лмен өз i мнен терезес i төмен
бейшаралардан жирен i п, көз салмай, кем-кет i кке жәрдем беруд i ұмытармын деп
қорқамын. Ек i нш i с i: бар бола тұрып мен жұмыс қылсам, мұның кемш i л i к емес
екен i н б i л i п, кей i нг i лер әб i рет алсын дейм i н. Үш i нш i с i: күн сайын өз бейнет i ммен
тапқан б i р-ек i пұлға нан сатып алып жесем де бойыма сол тамақ болып тарайды,
еңбекпен табылған дәмн i ң тәтт i л i г i, с i ң i мд i л i г i болады екен. Төрт i нш i с i:
құдайтағаламның берген дәулет i н өз i мс i н i п, ти i ст i орындарына жаратпай, көб i с i н
өз i м i ш i п-жеп, өз i м тұтынсам, мал берген иес i не күнәл i болармын деп қорқамын, –
дед i.
5 слайд
Сұрақтарға жауап беріңіз
1. Неге Атымтай жомарт бай бола тұра отын кесіп, шөп тасыды?
2.Жомарттыққа қарама-қарсы қасиетті қай кейіпкердің сөзінен
аңғаруға болады?Дәлел келтіріңіз.
6 слайд
Тапсырма
Шығарманың сюжетін сақтап жоспар құрыңыз.
Дескриптор:
-әңгімені түсініп оқиды;
-шығарма сюжетін сақтап жоспар құрады.
Жоспар
1.
2.
3.
7 слайд
Тапсырма
Атымтай жомарттың жұмыс жасау себептерін ретімен сәйкестендірейік
Бірінші себеп
Екінші себеп
Үшінші себеп
Төртінші себеп күнәлі болу
көңілге жел кіру
еңбектің дәмі
әбірет алу
8 слайд
Ықтимал жауап
Бірінші себеп
Екінші себеп
Үшінші себеп
Төртінші себеп күнәлі болу
көңілге жел кіру
еңбектің дәмі
әбірет алу
9 слайд
Тапсырма
Шығарманың баяндау желісі бойынша реттілігін сәйкестендіріңіз.
Ек i нш i с i: бар бола тұрып мен жұмыс қылсам, мұның кемш i л i к
емес екен i н б i л i п, кей i нг i лер әб i рет алсын дейм i н.
Төрт түрл i себеп бар. Әуелг i с i: әдем i ат, асыл ки i м, асқан дәулетт i
өне бойы әдет етсең, көң i лге жел к i рг i зед i; сол жел i ккен көң i лмен
өз i мнен терезес i төмен бейшаралардан жирен i п, көз салмай, кем-
кет i кке жәрдем беруд i ұмытармын деп қорқамын.
Үш i нш i с i: күн сайын өз бейнет i ммен тапқан б i р-ек i пұлға нан
сатып алып жесем де бойыма сол тамақ болып тарайды, еңбекпен
табылған дәмн i ң тәтт i л i г i, с i ң i мд i л i г i болады екен.
Атымтай Жомарт өз i есепс i з бай бола тұрып, күн сайын б i р
мезг i л үст i не еск i- құсқы ки i м ки i п, отын кес i п, шөп тасып жұмыс
қылады екен.
Төрт i нш i с i: құдайтағаламның берген дәулет i н өз i мс i н i п, ти i ст i
орындарына жаратпай, көб i с i н өз i м i ш i п-жеп, өз i м тұтынсам, мал
берген иес i не күнәл i болармын деп қорқамын, – дед i. Дескриптор:
-шығарма мазмұнын біледі;
-сюжеттік желісі бойынша
сәйкестендіреді.
10 слайд
Ықтимал жауаптар
3. Ек i нш i с i: бар бола тұрып мен жұмыс қылсам, мұның кемш i л i к емес екен i н
б i л i п, кей i нг i лер әб i рет алсын дейм i н.
2. Төрт түрл i себеп бар. Әуелг i с i: әдем i ат, асыл ки i м, асқан дәулетт i өне бойы әдет
етсең, көң i лге жел к i рг i зед i; сол жел i ккен көң i лмен өз i мнен терезес i төмен
бейшаралардан жирен i п, көз салмай, кем-кет i кке жәрдем беруд i ұмытармын деп
қорқамын.
4. Үш i нш i с i: күн сайын өз бейнет i ммен тапқан б i р-ек i пұлға нан сатып алып
жесем де бойыма сол тамақ болып тарайды, еңбекпен табылған дәмн i ң тәтт i л i г i,
с i ң i мд i л i г i болады екен.
1. Атымтай Жомарт өз i есепс i з бай бола тұрып, күн сайын б i р мезг i л үст i не еск i-
құсқы ки i м ки i п, отын кес i п, шөп тасып жұмыс қылады екен.
5. Төрт i нш i с i: құдайтағаламның берген дәулет i н өз i мс i н i п, ти i ст i орындарына
жаратпай, көб i с i н өз i м i ш i п-жеп, өз i м тұтынсам, мал берген иес i не күнәл i
болармын деп қорқамын, – дед i.
11 слайд
Қорытынды
Бүгін біз Ыбырай Алтынсариннің «Атымтай жомарт»
әңгімесін оқыдық;
көркем шығарманың жанрына қарай фабуласы,сюжеттік
дамуына талдау жасадық.
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз