Бағалау презентациясы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Бағалау деген не?
Бағалау не үшін қажет?
Бағалаудың мақсаты қандай?
Оқу үшін бағалау және оқыту
үшін бағалаудың
айырмашылығы неде?
Бағалаудың қандай түрлері
бар? Бағалау жүйесі
1 слайд
Бағалау деген не? Бағалау не үшін қажет? Бағалаудың мақсаты қандай? Оқу үшін бағалау және оқыту үшін бағалаудың айырмашылығы неде? Бағалаудың қандай түрлері бар? Бағалау жүйесі
2 слайд
Бағалау – оқу дәлелдері жоспарлы және жүйелі
жинақталатын және де оқу сапасы туралы
қорытынды қабылдау үшін қолданылатын кез
келген қызметті сипаттайтын ұғым. Бұл ұғым
бағалаудың екі аспектісін көздейді: оқуды бағалау
(жиынтық бағалау) және оқу үшін бағалау
(қалыптастырушы бағалау). Бағалау
О қу нәтижелері туралы д әлелдерді
жинау үдерісі;
Содан кейін дәлелдердің негізінде
жұмысты бағалау үшін белгіленген
критерийлерді пайдалану;
Орындалған жұмыс туралы
қорытынды шығаруБағалау дегеніміз
2 слайд
Бағалау – оқу дәлелдері жоспарлы және жүйелі жинақталатын және де оқу сапасы туралы қорытынды қабылдау үшін қолданылатын кез келген қызметті сипаттайтын ұғым. Бұл ұғым бағалаудың екі аспектісін көздейді: оқуды бағалау (жиынтық бағалау) және оқу үшін бағалау (қалыптастырушы бағалау). Бағалау О қу нәтижелері туралы д әлелдерді жинау үдерісі; Содан кейін дәлелдердің негізінде жұмысты бағалау үшін белгіленген критерийлерді пайдалану; Орындалған жұмыс туралы қорытынды шығаруБағалау дегеніміз
3 слайд
бағалаудың құрылымы
Критериалды бағалау
Қалыптастырушы
бағалау Жиынтық бағалау Критериалды бағалау
3 слайд
бағалаудың құрылымы Критериалды бағалау Қалыптастырушы бағалау Жиынтық бағалау Критериалды бағалау
4 слайд
Жиындық бағалау -
Оқу бағдарламасындағы
бөлімдер бойынша
белгілі бір оқу кезеңі
аяқталғанда өткізілетін
бағалаудың түрі.
4 слайд
Жиындық бағалау - Оқу бағдарламасындағы бөлімдер бойынша белгілі бір оқу кезеңі аяқталғанда өткізілетін бағалаудың түрі.
5 слайд
Қалыптастырушы бағалау – оқушы мен мұғалім арасындағы
кері байланысты қамтамасыз ететін және оқу үдерісін дер кезінде
түзетуге мүмкіндік беретін бағалаудың түрі болып табылады.
Қалыптастырушы бағалау сыныптағы күнделікті жұмыс
барысында жүзеге асырылып, оқушының ағымдағы оқу
үлгерімінің көрсеткіші болып табылады.
ҚБ қағидаттары:
•
Оқу мен оқытудың бір бөлігі («оқу үшін бағалау»);
•
барлық оқу мақсаттары қамтылады (оқу мақсаттары барлық
сыныптарда пәндер бойынша оқу жоспарларында нақтыланып
белгіленген);
•
бағалау белгіленбейді;
•
оқу мақсаттарына жеткендігі бағалау критерийлеріне сәйкес
жүзеге асады;
•
әрбір оқушының ілгерілеуі туралы кері байланыс беріледі;
•
ҚБ нәтижелері оқыту сапасын, оқу бағдарламасын жақсарту
үшін қолданылады. Қалыптастырушы бағалау
5 слайд
Қалыптастырушы бағалау – оқушы мен мұғалім арасындағы кері байланысты қамтамасыз ететін және оқу үдерісін дер кезінде түзетуге мүмкіндік беретін бағалаудың түрі болып табылады. Қалыптастырушы бағалау сыныптағы күнделікті жұмыс барысында жүзеге асырылып, оқушының ағымдағы оқу үлгерімінің көрсеткіші болып табылады. ҚБ қағидаттары: • Оқу мен оқытудың бір бөлігі («оқу үшін бағалау»); • барлық оқу мақсаттары қамтылады (оқу мақсаттары барлық сыныптарда пәндер бойынша оқу жоспарларында нақтыланып белгіленген); • бағалау белгіленбейді; • оқу мақсаттарына жеткендігі бағалау критерийлеріне сәйкес жүзеге асады; • әрбір оқушының ілгерілеуі туралы кері байланыс беріледі; • ҚБ нәтижелері оқыту сапасын, оқу бағдарламасын жақсарту үшін қолданылады. Қалыптастырушы бағалау
6 слайд
Оқу үшін бағалау – бұл білім алушылар өздерінің оқудың қандай
сатысында тұрғанын, қандай бағытта даму керек және қажетті деңгейге қалай
жету керек екендігін анықтау үшін оқушылар мен олардың мұғалімдері
қолданатын мәліметтерді іздеу және түсіндіру үдерісі..
Оқушылар өздерінің сыныптастарын және өздерін бағалауға тартылуы қажет,
әрі мұғалімдер бағалауды белсенді жүргізген кезде, бұл үдеріске оқушылар да
белсенді қатысуы керек.
Талпынғандар ғана білім ала алады. Білім алушылар өз білімін арттыру үшін
бағалауды үйренуі қажет, сондықтан оқушыларға өзінің оқуын жақсарту үшін
кері байланыс арқылы алынған ақпаратқа сәйкес жұмыс істеу қажет. Бұл
олардан түсінушілікті, қызығушылықты және ықыласпен әрекет етуді қажет
етеді.
6 слайд
Оқу үшін бағалау – бұл білім алушылар өздерінің оқудың қандай сатысында тұрғанын, қандай бағытта даму керек және қажетті деңгейге қалай жету керек екендігін анықтау үшін оқушылар мен олардың мұғалімдері қолданатын мәліметтерді іздеу және түсіндіру үдерісі.. Оқушылар өздерінің сыныптастарын және өздерін бағалауға тартылуы қажет, әрі мұғалімдер бағалауды белсенді жүргізген кезде, бұл үдеріске оқушылар да белсенді қатысуы керек. Талпынғандар ғана білім ала алады. Білім алушылар өз білімін арттыру үшін бағалауды үйренуі қажет, сондықтан оқушыларға өзінің оқуын жақсарту үшін кері байланыс арқылы алынған ақпаратқа сәйкес жұмыс істеу қажет. Бұл олардан түсінушілікті, қызығушылықты және ықыласпен әрекет етуді қажет етеді.
7 слайд
• Оқушыларға тиімді кері байланыс ұсыну.
• Оқушылардың өзіндік оқуға белсенді қатысуы, бұл өз
кезегінде оқушыларды өзін-өзі бағалауға қатыстырады.
• Бағалау нәтижелерін ескере отырып, оқытуды
түрлендіру.
• Бағалаудың оқушылардың оқуға деген ынтасы мен өзін-
өзі бағалауына терең ықпал ететіндігін мойындау, себебі
бұлардың екеуі де оқуға түбегейлі түрде ықпал етеді.
• Оқушылардың өз оқуын қалай жетілдіру керектігін
түсіну үшін өздерін өздері бағалай алуын қамтамасыз ету
және өзара бағалау арқылы бірге оқитын оқушылармен
бірлесіп жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыруОқытуға енгізілуі тиіс бес түйінді факторлар:
7 слайд
• Оқушыларға тиімді кері байланыс ұсыну. • Оқушылардың өзіндік оқуға белсенді қатысуы, бұл өз кезегінде оқушыларды өзін-өзі бағалауға қатыстырады. • Бағалау нәтижелерін ескере отырып, оқытуды түрлендіру. • Бағалаудың оқушылардың оқуға деген ынтасы мен өзін- өзі бағалауына терең ықпал ететіндігін мойындау, себебі бұлардың екеуі де оқуға түбегейлі түрде ықпал етеді. • Оқушылардың өз оқуын қалай жетілдіру керектігін түсіну үшін өздерін өздері бағалай алуын қамтамасыз ету және өзара бағалау арқылы бірге оқитын оқушылармен бірлесіп жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыруОқытуға енгізілуі тиіс бес түйінді факторлар:
8 слайд
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ
Өткізіледі Ақпараттандырады Оқушының қызметі
Мұғалім және
оқушының
қатысуымен тоқсан
барысында өткізеді •
материалды оқу барысында
тапсырманы қаншалықты
дұрыс орындағаны жөнінде
оқушылар ақпарат алады;
•
оқушының ілгерілеуі
жөнінде мұғалім ақпарат
алып, оқыту үдерісіне
өзгерістер енгізе алады. •
Оқу үдерісіне белсене
қатысады;
•
Бағалау критерийлері мен
дескрипторларды түсінеді;
•
өзін-өзі бағалайды/бірін-бірі
бағалайды.
Мұғалімнің қызметі
•
оқу мақсаттарына сәйкес ба ғалау
критерийлерін анық жазады;
•
бағалау критерийлеріне сәйкес
тапсырмалар құрастырады;
•
тапсырмаға дескриптор құрастырады;
•
оқушыларға тиімді кері байланыс береді;
•
оқыту мен бағалау үдерісіне түзету
енгізеді; Өткізілу формасы
жеке
жұппен
топпен
ауысатын топтар құрамындаӨткізіледі Ақпараттандырады Оқушының қызметі Мұғалімнің қызметі Өткізілу формасы
8 слайд
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ Өткізіледі Ақпараттандырады Оқушының қызметі Мұғалім және оқушының қатысуымен тоқсан барысында өткізеді • материалды оқу барысында тапсырманы қаншалықты дұрыс орындағаны жөнінде оқушылар ақпарат алады; • оқушының ілгерілеуі жөнінде мұғалім ақпарат алып, оқыту үдерісіне өзгерістер енгізе алады. • Оқу үдерісіне белсене қатысады; • Бағалау критерийлері мен дескрипторларды түсінеді; • өзін-өзі бағалайды/бірін-бірі бағалайды. Мұғалімнің қызметі • оқу мақсаттарына сәйкес ба ғалау критерийлерін анық жазады; • бағалау критерийлеріне сәйкес тапсырмалар құрастырады; • тапсырмаға дескриптор құрастырады; • оқушыларға тиімді кері байланыс береді; • оқыту мен бағалау үдерісіне түзету енгізеді; Өткізілу формасы жеке жұппен топпен ауысатын топтар құрамындаӨткізіледі Ақпараттандырады Оқушының қызметі Мұғалімнің қызметі Өткізілу формасы
9 слайд
Қалыптастырушы бағалау
Сұрақтарды топта талқылап
жауаптарыңызды флипчарт қа түсіріңіз.
1. Қалыптастырушы бағалау деген не?
2. Мақсаты мен қағ идаттары қандай?
3. Қашан, қалай өткізіледі?
4. Ақпарат кімдерге беріледі?
5. Мұғалімнің рөлі қандай?
6. Оқушының рөлі қандай?
9 слайд
Қалыптастырушы бағалау Сұрақтарды топта талқылап жауаптарыңызды флипчарт қа түсіріңіз. 1. Қалыптастырушы бағалау деген не? 2. Мақсаты мен қағ идаттары қандай? 3. Қашан, қалай өткізіледі? 4. Ақпарат кімдерге беріледі? 5. Мұғалімнің рөлі қандай? 6. Оқушының рөлі қандай?
10 слайд
1- колын қысыңыз
2-арқасын қағыңыз
3-күлімсіреңіз
4-қол бұлғаңыз
5-көзіңізді қысыңыз
6-комплимент айтыңыз
7-бір тілек айтыңыз
8-қол ұстап 3 рет секіріңіз
9-бармақпен мадақтаңыз
10-сәлем салыңыз
11-қошеметтеңіз
12-қитайша сәлемдесіңіз Сергіту сәті “кездесу бекеті”
10 слайд
1- колын қысыңыз 2-арқасын қағыңыз 3-күлімсіреңіз 4-қол бұлғаңыз 5-көзіңізді қысыңыз 6-комплимент айтыңыз 7-бір тілек айтыңыз 8-қол ұстап 3 рет секіріңіз 9-бармақпен мадақтаңыз 10-сәлем салыңыз 11-қошеметтеңіз 12-қитайша сәлемдесіңіз Сергіту сәті “кездесу бекеті”
11 слайд
11 Критериалды бағалау дегеніміз не?
Критериалды бағалауды енгізу қажеттігі
неден туындайды?
11 слайд
11 Критериалды бағалау дегеніміз не? Критериалды бағалауды енгізу қажеттігі неден туындайды?
12 слайд
« Критериалды бағалау » терминін алғаш рет Роберт Юджин Глейзер (1963) қолданған және бұл термин оқушылардың оқу жетістіктерінің қол жеткізген және потенциалды
деңгейлері арасындағы сәйкестікті анықтауға мүмкіндік беретін үдерісті сипаттайды.
Критериалды бағалау – белгіленген критерийлер негізінде білім алушылардың нақты қол жеткізген нәтижелерін оқытудың күтілетін нәтижелерімен сәйкестендіру үдерісі.
Критериалды бағалау сабақ мақсатына жету үшін нақты қолжетімді болып жасалуы керек. Нұсқаулықта « Критериалды бағалау ашық және
қолжетімді, шынайы болу принциптері көрсетілген. Білім алушылардың қажеттілігін ескере отырып критерийлер құрастырылады.
Критерийді ашу үшін әр-бір тапсырмаға дискриптор құрылады.
Бағалау критерийі – білім алушының оқу жетістіктерін бағалауға негіз болатын белгі.
ҚБ – баллдық немесе бағалау деген түсінік емес « делінгнен Критериалды Бағалау нұсқаулығында .Осыны ескере отырып « Көңілді смайликтер»,
«Басбармақ» , «шапалақ» әдістерін пайдалана отырып бағалауға болады
12 слайд
« Критериалды бағалау » терминін алғаш рет Роберт Юджин Глейзер (1963) қолданған және бұл термин оқушылардың оқу жетістіктерінің қол жеткізген және потенциалды деңгейлері арасындағы сәйкестікті анықтауға мүмкіндік беретін үдерісті сипаттайды. Критериалды бағалау – белгіленген критерийлер негізінде білім алушылардың нақты қол жеткізген нәтижелерін оқытудың күтілетін нәтижелерімен сәйкестендіру үдерісі. Критериалды бағалау сабақ мақсатына жету үшін нақты қолжетімді болып жасалуы керек. Нұсқаулықта « Критериалды бағалау ашық және қолжетімді, шынайы болу принциптері көрсетілген. Білім алушылардың қажеттілігін ескере отырып критерийлер құрастырылады. Критерийді ашу үшін әр-бір тапсырмаға дискриптор құрылады. Бағалау критерийі – білім алушының оқу жетістіктерін бағалауға негіз болатын белгі. ҚБ – баллдық немесе бағалау деген түсінік емес « делінгнен Критериалды Бағалау нұсқаулығында .Осыны ескере отырып « Көңілді смайликтер», «Басбармақ» , «шапалақ» әдістерін пайдалана отырып бағалауға болады
13 слайд
13 Жаттығу
Бөлімше 5.1 Есептер және математикалық модель
Оқу мақсаты 2.5.1.1 Бір, екі амалмен орындалатын есепті кесте, сызба,
қысқаша жазба түрінде модельдеу
Бағалау критерийі: Білім алушы
Ойлау дағдыларының деңгейі Қолдану
1-тапсырма
Есептің шартын қысқаша жазба түрінде жазып көрсет.
Мектеп бағына 36 түп алма және одан 10 түбі кем алмұрт ағашы отырғызылды.
Мектеп бағына неше алмұрт ағашы отырғызылды?
Дескриптор Білім алушы
2-сыныпқа арналған «Математика» пәні бойынша
қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырма
13 слайд
13 Жаттығу Бөлімше 5.1 Есептер және математикалық модель Оқу мақсаты 2.5.1.1 Бір, екі амалмен орындалатын есепті кесте, сызба, қысқаша жазба түрінде модельдеу Бағалау критерийі: Білім алушы Ойлау дағдыларының деңгейі Қолдану 1-тапсырма Есептің шартын қысқаша жазба түрінде жазып көрсет. Мектеп бағына 36 түп алма және одан 10 түбі кем алмұрт ағашы отырғызылды. Мектеп бағына неше алмұрт ағашы отырғызылды? Дескриптор Білім алушы 2-сыныпқа арналған «Математика» пәні бойынша қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырма
14 слайд
14
Бөлімше 5.1 Есептер және математикалық модель
Оқу мақсаты 2.5.1.1 Бір, екі амалмен орындалатын есепті кесте, сызба,
қысқаша жазба түрінде модельдеу
Бағалау критерийі Білім алушы
• Бір/екі амалмен шығарылатын
есептердің моделін құрастырады
Ойлау дағдыларының деңгейі Қолдану
1-тапсырма
Есептің шартын қысқаша жазба түрінде жазып көрсет.
Мектеп бағына 36 түп алма және одан 10 түбі кем алмұрт ағашы отырғызылды.
Мектеп бағына неше алмұрт ағашы отырғызылды?
Дескриптор Білім алушы
− есептегі тірек сөздерді дұрыс таңдап алады;
− берілген деректерді атауларын қоса көрсетіп жазады;
− есептің сұрағын көрсетеді. 2-сыныпқа арналған «Математика» пәні бойынша
қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырма
14 слайд
14 Бөлімше 5.1 Есептер және математикалық модель Оқу мақсаты 2.5.1.1 Бір, екі амалмен орындалатын есепті кесте, сызба, қысқаша жазба түрінде модельдеу Бағалау критерийі Білім алушы • Бір/екі амалмен шығарылатын есептердің моделін құрастырады Ойлау дағдыларының деңгейі Қолдану 1-тапсырма Есептің шартын қысқаша жазба түрінде жазып көрсет. Мектеп бағына 36 түп алма және одан 10 түбі кем алмұрт ағашы отырғызылды. Мектеп бағына неше алмұрт ағашы отырғызылды? Дескриптор Білім алушы − есептегі тірек сөздерді дұрыс таңдап алады; − берілген деректерді атауларын қоса көрсетіп жазады; − есептің сұрағын көрсетеді. 2-сыныпқа арналған «Математика» пәні бойынша қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырма
15 слайд
15 Жаттығу
Бөлімше 5.1 Есептер және математикалық модель
Оқу мақсаты 2.5.1.8** Барлық арифметикалық амалдарға берілген жай есептердің
шешуін санды өрнектер түрінде модельдеу және шығару
Бағалау критерийі Білім алушы
Ойлау дағдыларының деңгейі Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Тапсырма
Есептің сызбасын толықтыр. Есептің шешуін өрнек түрінде жаз.
Аулада 22 ш өже және одан 7-еуі кем лақ жайылып жүр. Аулада неше лақ жайылып
жүр?
кем
Дескриптор Білім алушы
. 2-сыныпқа арналған «Математика» пәні бойынша
қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырма
15 слайд
15 Жаттығу Бөлімше 5.1 Есептер және математикалық модель Оқу мақсаты 2.5.1.8** Барлық арифметикалық амалдарға берілген жай есептердің шешуін санды өрнектер түрінде модельдеу және шығару Бағалау критерийі Білім алушы Ойлау дағдыларының деңгейі Қолдану Жоғары деңгей дағдылары Тапсырма Есептің сызбасын толықтыр. Есептің шешуін өрнек түрінде жаз. Аулада 22 ш өже және одан 7-еуі кем лақ жайылып жүр. Аулада неше лақ жайылып жүр? кем Дескриптор Білім алушы . 2-сыныпқа арналған «Математика» пәні бойынша қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырма
16 слайд
16 Жаттығу
Бөлімше 5.1 Есептер және математикалық модель
Оқу мақсаты 2.5.1.8** Барлық арифметикалық амалдарға берілген жай есептердің
шешуін санды өрнектер түрінде модельдеу және шығару
Бағалау критерийі Білім алушы • Әр түрлі қарапайым есептерді шығарады
• Есептің шешуін өрнек түрінде жазып көрсетеді
Ойлау дағдыларының деңгейі Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары
Тапсырма
Есептің сызбасын толықтыр. Есептің шешуін өрнек түрінде жаз.
Аулада 22 ш өже және одан 7-еуі кем лақ жайылып жүр. Аулада неше лақ жайылып
жүр?
Дескриптор Білім алушы
− есептің сызбасын деректермен толықтырады;
− есептің шешуін өрнек түрінде жазады;
− өрнектің мәнін дұрыс есептейді;
− есептің жауабын жазады.
. 2-сыныпқа арналған «Математика» пәні бойынша
қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырма
16 слайд
16 Жаттығу Бөлімше 5.1 Есептер және математикалық модель Оқу мақсаты 2.5.1.8** Барлық арифметикалық амалдарға берілген жай есептердің шешуін санды өрнектер түрінде модельдеу және шығару Бағалау критерийі Білім алушы • Әр түрлі қарапайым есептерді шығарады • Есептің шешуін өрнек түрінде жазып көрсетеді Ойлау дағдыларының деңгейі Қолдану Жоғары деңгей дағдылары Тапсырма Есептің сызбасын толықтыр. Есептің шешуін өрнек түрінде жаз. Аулада 22 ш өже және одан 7-еуі кем лақ жайылып жүр. Аулада неше лақ жайылып жүр? Дескриптор Білім алушы − есептің сызбасын деректермен толықтырады; − есептің шешуін өрнек түрінде жазады; − өрнектің мәнін дұрыс есептейді; − есептің жауабын жазады. . 2-сыныпқа арналған «Математика» пәні бойынша қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырма
17 слайд
« Критериалды бағалау
моделі оқушылардың
үлгерімін нақты
белгіленген, бірлесе
жасалған, үдерістің
барлық қатысушыларына
алдын ала белгілі
критерийлермен
салыстырады ».
17 « Критериалды бағалау
Қазақстанда қолданылатын
дәстүрлі әдістерге қарағанда,
оқушыларға барынша
әділетті ». қорытынды
Бейнеролик
« эксперимент над
рисом»
тапсырма
Оқушылардың жұмысына
қалыптастырушы баға беру « Критериалды бағалау
моделі оқушылардың
үлгерімін нақты
белгіленген, бірлесе
жасалған, үдерістің
барлық қатысушыларына
алдын ала белгілі
критерийлермен
салыстырады ». « Критериалды бағалау
Қазақстанда қолданылатын
дәстүрлі әдістерге қарағанда,
оқушыларға барынша
әділетті ».
17 слайд
« Критериалды бағалау моделі оқушылардың үлгерімін нақты белгіленген, бірлесе жасалған, үдерістің барлық қатысушыларына алдын ала белгілі критерийлермен салыстырады ». 17 « Критериалды бағалау Қазақстанда қолданылатын дәстүрлі әдістерге қарағанда, оқушыларға барынша әділетті ». қорытынды Бейнеролик « эксперимент над рисом» тапсырма Оқушылардың жұмысына қалыптастырушы баға беру « Критериалды бағалау моделі оқушылардың үлгерімін нақты белгіленген, бірлесе жасалған, үдерістің барлық қатысушыларына алдын ала белгілі критерийлермен салыстырады ». « Критериалды бағалау Қазақстанда қолданылатын дәстүрлі әдістерге қарағанда, оқушыларға барынша әділетті ».
18 слайд
Рефлексия
•
Бүгінгі коучингте нені үйрендіңіз?
•
Проблемаларды айқындауда қандай
мәселелер туындады?
Қай топтың жасаған әрекеттері
ұтымды шықты деп ойлайсыз, не
үшін
18 слайд
Рефлексия • Бүгінгі коучингте нені үйрендіңіз? • Проблемаларды айқындауда қандай мәселелер туындады? Қай топтың жасаған әрекеттері ұтымды шықты деп ойлайсыз, не үшін