"Бақытсыз Жамал" 8-сынып, қазақ әдебиеті
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Қазақ әдебиеті, 8-сынып
ІІІ бөлім: «Махаббат пен абырой»
Сабақтың тақырыбы: Міржақып Дулатұлының «Бақытсыз
Жамал» романы
Пән мұғалімі: Мухсинова А.М.
1 слайд
Қазақ әдебиеті, 8-сынып ІІІ бөлім: «Махаббат пен абырой» Сабақтың тақырыбы: Міржақып Дулатұлының «Бақытсыз Жамал» романы Пән мұғалімі: Мухсинова А.М.
2 слайд
Оқу мақсаты :
8.1.2.1 әдеби шығарманың идеясы мен пафосын
ұлттық мүдде тұрғысынан ашу;
8.2.2.1. автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым-
қатынасының тілдік көрінісін табу.
2 слайд
Оқу мақсаты : 8.1.2.1 әдеби шығарманың идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашу; 8.2.2.1. автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым- қатынасының тілдік көрінісін табу.
3 слайд
Пафос арқылы ақын-жазушының қоғамдық-әлеуметтік идеалын анықтау
да қалыптасты. Көркем шығарманың идеалы мен оның Пафосының
тығыз байланыста болатындығы осы екі ұғымды бірде ыңғайлас, бірде
қарама-қарсы сапада қарастыруға негіз болды. Пафос қаламгердің “соты”
мен “үкімі” деген де көзқарас бар. П
а
ф
о
с
(гр. pathos —
сезім
, құмарлы
қ) Құлшыныс, құштарлық, асқақтық, қуатты сезім мен терең шабыт
мағынасында қолданылған. Ежелгі грек әдебиетінде Пафосты
қаламгердің шығармашылық ойының сын-сипатын айқындауда,
туындыларында заман бейнесінің бейнеленуі дәрежесін бағалауда негізгі
көрсеткіш ретінде таныды.
Аристотель Пафосты объективтік жайлар арқылы экспрессивтік
бейнелер жасау деп есептеген. Лонгин Пафостың субъективтік негізге
тәуелді екенін дәріптеп, “тәңірлік шабыт”, “таланттың әулиелік
ақымақтығы” сияқты ұғымдар енгізіп, Пафосты қиялмен байланыстырды.
Шиллер оны көркем туындының жанрын анықтайтын басты көрсеткіш
десе, Лессинг эстет. категориялар дәрежесіне көтерді.Әдебиет
теориясы
3 слайд
Пафос арқылы ақын-жазушының қоғамдық-әлеуметтік идеалын анықтау да қалыптасты. Көркем шығарманың идеалы мен оның Пафосының тығыз байланыста болатындығы осы екі ұғымды бірде ыңғайлас, бірде қарама-қарсы сапада қарастыруға негіз болды. Пафос қаламгердің “соты” мен “үкімі” деген де көзқарас бар. П а ф о с (гр. pathos — сезім , құмарлы қ) Құлшыныс, құштарлық, асқақтық, қуатты сезім мен терең шабыт мағынасында қолданылған. Ежелгі грек әдебиетінде Пафосты қаламгердің шығармашылық ойының сын-сипатын айқындауда, туындыларында заман бейнесінің бейнеленуі дәрежесін бағалауда негізгі көрсеткіш ретінде таныды. Аристотель Пафосты объективтік жайлар арқылы экспрессивтік бейнелер жасау деп есептеген. Лонгин Пафостың субъективтік негізге тәуелді екенін дәріптеп, “тәңірлік шабыт”, “таланттың әулиелік ақымақтығы” сияқты ұғымдар енгізіп, Пафосты қиялмен байланыстырды. Шиллер оны көркем туындының жанрын анықтайтын басты көрсеткіш десе, Лессинг эстет. категориялар дәрежесіне көтерді.Әдебиет теориясы
4 слайд
М.Дулатұлы «Бақытсыз Жамал» романы
Міржақып – төмендердің аласасы,
Сезімнің бар ма, жоқ па тамашасы.
Жылтырап тесік моншақ жерде қалмас,
Қазақша бір роман жаза салшы.
М.Дулатұлы
4 слайд
М.Дулатұлы «Бақытсыз Жамал» романы Міржақып – төмендердің аласасы, Сезімнің бар ма, жоқ па тамашасы. Жылтырап тесік моншақ жерде қалмас, Қазақша бір роман жаза салшы. М.Дулатұлы
5 слайд
«Бақытсыз Жамал» романын бөлімдерге бөлу
І бөлім: Жамалдың дүниеге келуі
ІІ бөлім: Жамалдың молдадан дәріс алуы;
ІІІ бөлім: Сәрсенбайдың жоспары;
І V бөлім: Байжан мен Сәрсенбайдың құда болуы;
V бөлім: Басындағы бағы жоқ Жамал;
V І бөлім: Ғали мен Жамалдың кездесуі;
V ІІ бөлім: Ғали мен Жамалдың арасындағы ғашықтық сезім;
V ІІІ бөлім: Қос ғашықтың қол ұстасып қашуы;
ІХ бөлім: Ел ішіндегі дау;
Х бөлім: Жас ғұмырдың сөнуі;
ХІ бөлім: Жамалдың көрген қорлығы;
ХІІ бөлім: Жамалдың амалы;
ХІІІ бөлім: Тағдыр тәлкегі.
5 слайд
«Бақытсыз Жамал» романын бөлімдерге бөлу І бөлім: Жамалдың дүниеге келуі ІІ бөлім: Жамалдың молдадан дәріс алуы; ІІІ бөлім: Сәрсенбайдың жоспары; І V бөлім: Байжан мен Сәрсенбайдың құда болуы; V бөлім: Басындағы бағы жоқ Жамал; V І бөлім: Ғали мен Жамалдың кездесуі; V ІІ бөлім: Ғали мен Жамалдың арасындағы ғашықтық сезім; V ІІІ бөлім: Қос ғашықтың қол ұстасып қашуы; ІХ бөлім: Ел ішіндегі дау; Х бөлім: Жас ғұмырдың сөнуі; ХІ бөлім: Жамалдың көрген қорлығы; ХІІ бөлім: Жамалдың амалы; ХІІІ бөлім: Тағдыр тәлкегі.
6 слайд
6 слайд
7 слайд
1. Романның идеясы мен пафостық ерекшелігі неде?
2. Автор шығарманың идеясы арқылы қандай ой айтқысы келді?
3. Романда қай тарихи кезең суреттелген?
4. Не себепті автор романды «Бақытсыз жамал» деп атаған?
5. Романнан қандай ұлттық құндылық көре аламыз? Тапсырма №1 Сұрақтарға жауап беріңдер:
7 слайд
1. Романның идеясы мен пафостық ерекшелігі неде? 2. Автор шығарманың идеясы арқылы қандай ой айтқысы келді? 3. Романда қай тарихи кезең суреттелген? 4. Не себепті автор романды «Бақытсыз жамал» деп атаған? 5. Романнан қандай ұлттық құндылық көре аламыз? Тапсырма №1 Сұрақтарға жауап беріңдер:
8 слайд
Тапсырма №2.
Шығарма кейіпкерлеріне берілген
мінездемені тауып, кестені
толтырыңдар.
Кейіпкер Мінездеу түрі Шығармадан дәлел
келтіру
Сәрсенбай
Шолпан
Жамал
Ғали
8 слайд
Тапсырма №2. Шығарма кейіпкерлеріне берілген мінездемені тауып, кестені толтырыңдар. Кейіпкер Мінездеу түрі Шығармадан дәлел келтіру Сәрсенбай Шолпан Жамал Ғали
9 слайд
Бағалау критерийлері:
Шығарманың идеясын ашып, өз ойын білдіреді;
Өз ойын жеткізуде нақты дәлелдер ұсынады;
Шығарманың тілдік көрінісін талдайды.
9 слайд
Бағалау критерийлері: Шығарманың идеясын ашып, өз ойын білдіреді; Өз ойын жеткізуде нақты дәлелдер ұсынады; Шығарманың тілдік көрінісін талдайды.
10 слайд
Тапсырма №3.
Кестені толтырып, өз ойларын жүйелеу
Кейіпкер Бойларындағы сіз
ұнатқан қасиеттер Бұл қасиеттер
бүгінгі жастарда
бар ма? Қазіргі жастардан
қандай кемшіліктер
көресің?
Ғали
Жамал
10 слайд
Тапсырма №3. Кестені толтырып, өз ойларын жүйелеу Кейіпкер Бойларындағы сіз ұнатқан қасиеттер Бұл қасиеттер бүгінгі жастарда бар ма? Қазіргі жастардан қандай кемшіліктер көресің? Ғали Жамал
11 слайд
Рефлексия
Мен ештеңе түсінбедім;
Маған әлі де түсініксіз;
Маған бәрі түсінікті.
11 слайд
Рефлексия Мен ештеңе түсінбедім; Маған әлі де түсініксіз; Маған бәрі түсінікті.