Бастауыш мектепте бейнелеу өнері түрлері мен жанрлары арқылы оқушылардың сурет салу бейімділігін қалыптастыру
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Бастауыш мектепте бейнелеу өнері түрлері мен
жанрлары арқылы оқушылардың сурет салу
бейімділігін қалыптастыру
1 слайд
Бастауыш мектепте бейнелеу өнері түрлері мен жанрлары арқылы оқушылардың сурет салу бейімділігін қалыптастыру
2 слайд
•
Бейнелеу өнері — көркемдік талғам
қалыптастырудың өзекті құралы ретінде баланы
өз халқының эстетикалық мұраларын игеруіне,
халық өнерінің айшықты туындыларынан ләззат
алуға, рухани дамуына және халық талантын
қастерлеуге, сүйе білуге баулиды. Дәстүрден
тыс әдіспен сурет салуды үйренген бала, өз
бетінше бастыру құралдарын іздеп тауып
көрсетеді. Бұл баланың өмірге
шығармашылықпен қарауының, кез келген
затты әр түрлі мақсатта қолдана білу іскерлігін
дамытудың алғы шарты болып табылады.
2 слайд
• Бейнелеу өнері — көркемдік талғам қалыптастырудың өзекті құралы ретінде баланы өз халқының эстетикалық мұраларын игеруіне, халық өнерінің айшықты туындыларынан ләззат алуға, рухани дамуына және халық талантын қастерлеуге, сүйе білуге баулиды. Дәстүрден тыс әдіспен сурет салуды үйренген бала, өз бетінше бастыру құралдарын іздеп тауып көрсетеді. Бұл баланың өмірге шығармашылықпен қарауының, кез келген затты әр түрлі мақсатта қолдана білу іскерлігін дамытудың алғы шарты болып табылады.
3 слайд
•
Бастауыш мектептегі бейнелеу өнерінің басты
мақсаты оқушының көркемдік ойлау қабілітін
дамыта отырып, шығармашылық, қиал сезімін
дамыту. Ал, осы мәселелер мектеп
қабырғасында әлі де болса өз мәнінде шешілмей
келеді. Соның салдарынан оқушылардың
сабаққа ынтасы төмендеп, енжарлық етек
алуда.
Мектеп мұғалімдері бастауыш сыныптарда
бейнелеу өнері арқылы көркем өнерге тарту,
тағы басқа да жолдармен жүргізуге болатынын
біліп қана қоймай, оны қалай жүзеге асыру
тәсілдерін жан-жақты меңгеріп, жетілдіруі тиіс.
3 слайд
• Бастауыш мектептегі бейнелеу өнерінің басты мақсаты оқушының көркемдік ойлау қабілітін дамыта отырып, шығармашылық, қиал сезімін дамыту. Ал, осы мәселелер мектеп қабырғасында әлі де болса өз мәнінде шешілмей келеді. Соның салдарынан оқушылардың сабаққа ынтасы төмендеп, енжарлық етек алуда. Мектеп мұғалімдері бастауыш сыныптарда бейнелеу өнері арқылы көркем өнерге тарту, тағы басқа да жолдармен жүргізуге болатынын біліп қана қоймай, оны қалай жүзеге асыру тәсілдерін жан-жақты меңгеріп, жетілдіруі тиіс.
4 слайд
•
Бейнелеу өнері – бұл адам баласының
заманнан заманға рухани, эстетикалық
байлығы ретінде ұласып келе жатқан
өнер саласы, ал сурет – бұл шежіре,
ондаған ғасырлар бойы бүкіл адам
тарихтарын, тіршілік тарихын шашауын
шығармай, жоғалтпай жеткізген
бірден-бір куәгер.
4 слайд
• Бейнелеу өнері – бұл адам баласының заманнан заманға рухани, эстетикалық байлығы ретінде ұласып келе жатқан өнер саласы, ал сурет – бұл шежіре, ондаған ғасырлар бойы бүкіл адам тарихтарын, тіршілік тарихын шашауын шығармай, жоғалтпай жеткізген бірден-бір куәгер.
5 слайд
•
Бейнелеу өнеріне: живопись, графика,
скульптура (мүсін), сәндік қолданбалы
өнер жатады. Олар: тарихи, тұрмыстың,
батылдық (соғыс), пейзаж және
натюрморт секілді түрлі жанрларға
бөлінеді. Әрбір жанр өзіндік
ерекшеліктерімен белгілі. Бейнелеу
өнерінің барлық түрлері мен жанрлары
өмір шындығын реалды түрде бейнелейді.
Себебі, «сурет салуы сүю — өмірді,
табиғатты, айнала қоршаған ортаны сүю.
5 слайд
• Бейнелеу өнеріне: живопись, графика, скульптура (мүсін), сәндік қолданбалы өнер жатады. Олар: тарихи, тұрмыстың, батылдық (соғыс), пейзаж және натюрморт секілді түрлі жанрларға бөлінеді. Әрбір жанр өзіндік ерекшеліктерімен белгілі. Бейнелеу өнерінің барлық түрлері мен жанрлары өмір шындығын реалды түрде бейнелейді. Себебі, «сурет салуы сүю — өмірді, табиғатты, айнала қоршаған ортаны сүю.
6 слайд
6 слайд
7 слайд
7 слайд
8 слайд
Бейнелеу өнерінің жанрлары мен
түрлерін қамтуда туындайтын
қажеттіліктер:
•
1. Оқушылардың ой – өрісіне, түсіну
қабілетінің дәрежесіне қарай жоғары
идеялы шығармаларды таңдап алу.
2. Картиналарды таныстыру барысында
әңгімеге оқушыларды да қатыстыру.
3. Оқушылардың суреттердегі көркемдік
ерекшеліктерді қабылдау, көру
қабілеттерін дамытуда оларға эмоциялық
әсер ететіндей барлық ойды сол
обьектіге аударатындай көркем тілмен
баяндау
8 слайд
Бейнелеу өнерінің жанрлары мен түрлерін қамтуда туындайтын қажеттіліктер: • 1. Оқушылардың ой – өрісіне, түсіну қабілетінің дәрежесіне қарай жоғары идеялы шығармаларды таңдап алу. 2. Картиналарды таныстыру барысында әңгімеге оқушыларды да қатыстыру. 3. Оқушылардың суреттердегі көркемдік ерекшеліктерді қабылдау, көру қабілеттерін дамытуда оларға эмоциялық әсер ететіндей барлық ойды сол обьектіге аударатындай көркем тілмен баяндау
9 слайд
•
Өнер шығармаларын жеке – жеке талдау,
ой – өрістерін арттыру. Көркемдік деңгейін
толықтырып отыру
•
Оқушының қызығушылығы мен
шығармашылығын сабақ үстінде арттыру
үшін оқушымен бірге жұмыс жасау болып
табылады
Мұғалім бейнелеу өнері туындысының
мазмұнын, мағынасын оқушыларға талдап
түсіндірумен қатар балалардың өз бетінше
сол шығармалардың көркемдік
ерекшеліктерін таба білуге үйретуді
мақсат етуі тиіс.
9 слайд
• Өнер шығармаларын жеке – жеке талдау, ой – өрістерін арттыру. Көркемдік деңгейін толықтырып отыру • Оқушының қызығушылығы мен шығармашылығын сабақ үстінде арттыру үшін оқушымен бірге жұмыс жасау болып табылады Мұғалім бейнелеу өнері туындысының мазмұнын, мағынасын оқушыларға талдап түсіндірумен қатар балалардың өз бетінше сол шығармалардың көркемдік ерекшеліктерін таба білуге үйретуді мақсат етуі тиіс.
10 слайд
•
В.А. Сухомлинский айтқандай: «Балалардың
мүмкіндігі мен дарындылығының бастамалары
саусақтарының ұшында. Бейнелеп айтқанда,
саусақтарынан, шығармашылық ойын
қоректендіретін өте жіңішке жылғалар сынды
жіптер тарайды.Баланың қолында неғұрлым
шеберлік көп болса, соғұрлым ол ақылды
болады». Педагогтардың пайымдауы
бойынша-барлық балалар дарынды.Сондықтан
дарынын уақытында байқап, сезіп,
тәжірибесінде, нақты өмірінде қолдануға
мүмкіндік туғызу қажет.
10 слайд
• В.А. Сухомлинский айтқандай: «Балалардың мүмкіндігі мен дарындылығының бастамалары саусақтарының ұшында. Бейнелеп айтқанда, саусақтарынан, шығармашылық ойын қоректендіретін өте жіңішке жылғалар сынды жіптер тарайды.Баланың қолында неғұрлым шеберлік көп болса, соғұрлым ол ақылды болады». Педагогтардың пайымдауы бойынша-барлық балалар дарынды.Сондықтан дарынын уақытында байқап, сезіп, тәжірибесінде, нақты өмірінде қолдануға мүмкіндік туғызу қажет.
11 слайд
•
Бастауыш мектептегі бейнелеу өнері пәнінің оқу
материалдарын игеру оқушыларға зор талап қоятыны белгілі.
Өйткені, шындықтағы құбылыстардың сыр-сипатын, мән-
жайын ұғыну — өте күрделі танымдық әрекет. Мұның өзі
бірнеше кезеңдерден тұратыны қазіргі ғылымға белгілі.
Мәселен, сабақта материалды ұғынып, түсінудің алғашқы
таныстыру кезеңінде оқушы нені, қалай оқу керектігі жайлы
жалпы мағлұмат алады. Бұдан кейінгі кезеңде, ол мұны
тәжірибеде байқап көреді. Үшінші кезеңде түсінгенін,
ұғынғанын сөзбен тұжырымдайды. Төртінші кезеңде олар
ойына ұстап тұрады да, бесінші кезеңде оқушыда зат пен
құбылыс туралы белгілі ұғым қалыптасатын болады. Ақыл-ой
амалдарын меңгеру арқылы оқушы шындықтағы заттардың
байланыс-қатынастарын меңгереді, бір затты екіншісімен
салыстырып, олардың айырмашылық, ұқсастықтарын айыра
білуге, соларды дәлелдей алуға үйренеді.
11 слайд
• Бастауыш мектептегі бейнелеу өнері пәнінің оқу материалдарын игеру оқушыларға зор талап қоятыны белгілі. Өйткені, шындықтағы құбылыстардың сыр-сипатын, мән- жайын ұғыну — өте күрделі танымдық әрекет. Мұның өзі бірнеше кезеңдерден тұратыны қазіргі ғылымға белгілі. Мәселен, сабақта материалды ұғынып, түсінудің алғашқы таныстыру кезеңінде оқушы нені, қалай оқу керектігі жайлы жалпы мағлұмат алады. Бұдан кейінгі кезеңде, ол мұны тәжірибеде байқап көреді. Үшінші кезеңде түсінгенін, ұғынғанын сөзбен тұжырымдайды. Төртінші кезеңде олар ойына ұстап тұрады да, бесінші кезеңде оқушыда зат пен құбылыс туралы белгілі ұғым қалыптасатын болады. Ақыл-ой амалдарын меңгеру арқылы оқушы шындықтағы заттардың байланыс-қатынастарын меңгереді, бір затты екіншісімен салыстырып, олардың айырмашылық, ұқсастықтарын айыра білуге, соларды дәлелдей алуға үйренеді.
12 слайд
•
Бейнелеу өнерін оқытуда оқушылардың таным
үдерісін жандандыру олардың тәрбиесін, бүкіл білім
ауқымын, дүниетанымдық түсініктерін арттыруға
септігін тигізіп, олардың оқуға қызығушылықтарын
арттырып, оқу іс-әрекеттерін жемісті болуына әсер
етуші бірден-бір фактор болып табылады. Мектептегі
бейнелеу өнерін оқушылардың жалпы оқуға деген
қызығушылықтарын арттыруға өзіндік ықпал
жасайтын ыңғайлы әрі өзіндік сипаты мен
ерекшеліктері бар пән ретінде қарастыруымыз
қажет. Осындай күрделі мәселенің бас-қасында
әрине мұғалім тұрады. Мұғалім оқушылардың оқуға
ынта-ықыласын, қызығушылығын тәрбиелеу арқылы
олардың қабілеттерінің дамуына жол ашады.
12 слайд
• Бейнелеу өнерін оқытуда оқушылардың таным үдерісін жандандыру олардың тәрбиесін, бүкіл білім ауқымын, дүниетанымдық түсініктерін арттыруға септігін тигізіп, олардың оқуға қызығушылықтарын арттырып, оқу іс-әрекеттерін жемісті болуына әсер етуші бірден-бір фактор болып табылады. Мектептегі бейнелеу өнерін оқушылардың жалпы оқуға деген қызығушылықтарын арттыруға өзіндік ықпал жасайтын ыңғайлы әрі өзіндік сипаты мен ерекшеліктері бар пән ретінде қарастыруымыз қажет. Осындай күрделі мәселенің бас-қасында әрине мұғалім тұрады. Мұғалім оқушылардың оқуға ынта-ықыласын, қызығушылығын тәрбиелеу арқылы олардың қабілеттерінің дамуына жол ашады.
13 слайд
•
Қорытындылай келе, бейнелеу өнері сабағында оқушыларға
жанрлар мен бейнелеу өнерінің түрлерін түсіндіру барысында
жаңа технологияларды пайдалана отырып, сапалы білім беру
жолына көшуді жоспарлау керек. Сабақ соңында кері
байланыс әдісімен ойталқы жасап, оқушы көзқарасына үңілу
қажет. Өйткені, бейнелеу өнері оқушыны шығармашылық
тұрғыдан жан-жақты жетілдірумен қатар, зейінін арттырып
өмірге деген көзқарасының жақсы жаққа өзгеруіне себепкер
болады. Ауқымы кең жанр адам өмірінде ерекше орын алып
қана қоймай, сезімді ұштастырып, ерекше күйге бөлейді.
Қолына неғұрлым ерте қылқалам ұстаған шәкірт болашақта
Леонардо да Винчидің «Мона Лизасы» секілді әлемді аузына
қаратар салар тың туындысымен есте қалары даусыз.
13 слайд
• Қорытындылай келе, бейнелеу өнері сабағында оқушыларға жанрлар мен бейнелеу өнерінің түрлерін түсіндіру барысында жаңа технологияларды пайдалана отырып, сапалы білім беру жолына көшуді жоспарлау керек. Сабақ соңында кері байланыс әдісімен ойталқы жасап, оқушы көзқарасына үңілу қажет. Өйткені, бейнелеу өнері оқушыны шығармашылық тұрғыдан жан-жақты жетілдірумен қатар, зейінін арттырып өмірге деген көзқарасының жақсы жаққа өзгеруіне себепкер болады. Ауқымы кең жанр адам өмірінде ерекше орын алып қана қоймай, сезімді ұштастырып, ерекше күйге бөлейді. Қолына неғұрлым ерте қылқалам ұстаған шәкірт болашақта Леонардо да Винчидің «Мона Лизасы» секілді әлемді аузына қаратар салар тың туындысымен есте қалары даусыз.
14 слайд
Үй жұмысы
•
1. Жаңа дәріспен танысу,конспект
•
2.Бейнелеу өнерінің бір түрін А4
параққа салыңыздар
14 слайд
Үй жұмысы • 1. Жаңа дәріспен танысу,конспект • 2.Бейнелеу өнерінің бір түрін А4 параққа салыңыздар