Баяндама: Қазақстан мектептерінде бейнелеу өнерін оқыту мақсаттары және міндеттері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Қазақстан мектептерінде бейнелеу өнерін оқыту мақсаты, міндеттері және дидактикалық
принциптері
Орындаған: Токмолдаев Акжол Куанышұлы
1 слайд
Қазақстан мектептерінде бейнелеу өнерін оқыту мақсаты, міндеттері және дидактикалық принциптері Орындаған: Токмолдаев Акжол Куанышұлы
2 слайд
Бейнелеу өнерін оқыту әдістемесі өзінің қағидаларын
жасауға педагогика ғылымының мәліметтеріне сүйенеді.
Бірақ педагогика ғылымы, практикасыз оқыту өнерін
меңгеру нәтижесіне жете алмайды. Ол тек қана жалпы
қағидаларды көрсетумен ғана шектеледі. Осыған керісінше
жалғыз оқыту әдістемесі педагогикасыз мұғалімге оқу
процесін дұрыс құрай білуге мүмкіндік бере алмайды.
Мұғалім мектептегі педагогикалық қызметін сәтті
жүргізу үшін, оған қазіргі дидактиканың негізгі
қағидаларын жақсы біліп, оны практикада
шығармашылықпен қолдана білуі тиіс.
2 слайд
Бейнелеу өнерін оқыту әдістемесі өзінің қағидаларын жасауға педагогика ғылымының мәліметтеріне сүйенеді. Бірақ педагогика ғылымы, практикасыз оқыту өнерін меңгеру нәтижесіне жете алмайды. Ол тек қана жалпы қағидаларды көрсетумен ғана шектеледі. Осыған керісінше жалғыз оқыту әдістемесі педагогикасыз мұғалімге оқу процесін дұрыс құрай білуге мүмкіндік бере алмайды. Мұғалім мектептегі педагогикалық қызметін сәтті жүргізу үшін, оған қазіргі дидактиканың негізгі қағидаларын жақсы біліп, оны практикада шығармашылықпен қолдана білуі тиіс.
3 слайд
Педагогика ғылымы оқыту мен тәрбиені танымдық, диалектикалық
материализм тұрғысынан алғанда дидактикалық принциптер жүйесін
анықтайды. Сондықтан тәрбиелей отырып оқыту және идеялық
бағыттылық принципі басты орын алады.
Диалектикалық дүниетаным мен адамгершілік тәрбиесін беру қазіргі
мектептің негізгі міндеттерінің бірі. Бейнелеу өнері тәрбиелеп қана
қоймай адамға қоршаған ортаны тануға көмектеседі. Білім беру,
жолы оқушыны ғылыми мәліметтерге негізделген лайықты білімге
апаруға тиіс. Бұл жерден екінші принцип – ғылымилық принципі
туындайды.
Мұнан соң көрнекілік принципін айтуға болады. Балаларға
меңгертілетіндердің бәрі көру арқылы қабылдауға негізделуі тиіс. Бұл
бізден заттар мен құбылыстарға таным негізі ретінде қарауды
талап етеді. Оқушылардың білімінің шыншлыдығына практика көз
жеткізеді. Сондықтан да оқушылардың саналылығы мен белсенділігі
принципі дидактикалық принциптердің маңыздыларының бірі. Балалар
өз, білімдерін нақты және берік меңгергенде ғана оларды қолдануға
мүмкіндік алады. Осыдан келіп білімді меңгерудің беріктілігі принципі
шығады.
3 слайд
Педагогика ғылымы оқыту мен тәрбиені танымдық, диалектикалық материализм тұрғысынан алғанда дидактикалық принциптер жүйесін анықтайды. Сондықтан тәрбиелей отырып оқыту және идеялық бағыттылық принципі басты орын алады. Диалектикалық дүниетаным мен адамгершілік тәрбиесін беру қазіргі мектептің негізгі міндеттерінің бірі. Бейнелеу өнері тәрбиелеп қана қоймай адамға қоршаған ортаны тануға көмектеседі. Білім беру, жолы оқушыны ғылыми мәліметтерге негізделген лайықты білімге апаруға тиіс. Бұл жерден екінші принцип – ғылымилық принципі туындайды. Мұнан соң көрнекілік принципін айтуға болады. Балаларға меңгертілетіндердің бәрі көру арқылы қабылдауға негізделуі тиіс. Бұл бізден заттар мен құбылыстарға таным негізі ретінде қарауды талап етеді. Оқушылардың білімінің шыншлыдығына практика көз жеткізеді. Сондықтан да оқушылардың саналылығы мен белсенділігі принципі дидактикалық принциптердің маңыздыларының бірі. Балалар өз, білімдерін нақты және берік меңгергенде ғана оларды қолдануға мүмкіндік алады. Осыдан келіп білімді меңгерудің беріктілігі принципі шығады.
4 слайд
Бейнелеу өнерін оқыту барысында қолданылатын
принциптің бірі-жүйелілік принципі. Бейнелеу өнерін
оқыту белгілі бір жүйеге құрылады. Заттардың суретін
салудың өзі бірінші — заттың өлшемдерінің
қатынастарын айқындау, формаларына талдау,
кеңістіктегі орнына сипаттама беру; екінші зат
құрлысын қағаз бетінде жобалау, зат құрлысын салу,
формасын шығару, кеңістіктегі қалпын көрсету сияқты
үлкен екі жүйеден тұрады
4 слайд
Бейнелеу өнерін оқыту барысында қолданылатын принциптің бірі-жүйелілік принципі. Бейнелеу өнерін оқыту белгілі бір жүйеге құрылады. Заттардың суретін салудың өзі бірінші — заттың өлшемдерінің қатынастарын айқындау, формаларына талдау, кеңістіктегі орнына сипаттама беру; екінші зат құрлысын қағаз бетінде жобалау, зат құрлысын салу, формасын шығару, кеңістіктегі қалпын көрсету сияқты үлкен екі жүйеден тұрады
5 слайд
Оқыту барысында біз оқушыларды аз білімнен, көпке,
жұмыстың қарапайым дағдыларынан күрделі дағдыларын
меңгертуге басшылық көрсетеміз. Бұл жерде біз жүйелік
пен бірізділік принциптерін басшылыққа аламыз, ал бұлар
оқытудың лайықтылық принциптерімен тығыз
байланысты.
5 слайд
Оқыту барысында біз оқушыларды аз білімнен, көпке, жұмыстың қарапайым дағдыларынан күрделі дағдыларын меңгертуге басшылық көрсетеміз. Бұл жерде біз жүйелік пен бірізділік принциптерін басшылыққа аламыз, ал бұлар оқытудың лайықтылық принциптерімен тығыз байланысты.
6 слайд
Сонымен мұғалім өзінің педагогикалық қызметінде
тәрбиелей отырып оқытушылық, ғылымилық көрнекілік,
саналылық және белсенділік, меңгерген білімінің беріктігі,
лайықтылық принциптерін басшылыққа алады. Енді,
бейнелеу өнерін оқытуға байланысты осы принциптерді
қолдану мәселелеріне байланысты қарастырамыз.
Дидактика гректің “ didaktikos” деген сөзінен шыққан.
“Оқытамын” білдіремін деген мағынаны білдіреді.
Дидактика — педагогиканың негізгі бөлімі. Бұл бөлімді
оқыту теориясы деп атайды.
6 слайд
Сонымен мұғалім өзінің педагогикалық қызметінде тәрбиелей отырып оқытушылық, ғылымилық көрнекілік, саналылық және белсенділік, меңгерген білімінің беріктігі, лайықтылық принциптерін басшылыққа алады. Енді, бейнелеу өнерін оқытуға байланысты осы принциптерді қолдану мәселелеріне байланысты қарастырамыз. Дидактика гректің “ didaktikos” деген сөзінен шыққан. “Оқытамын” білдіремін деген мағынаны білдіреді. Дидактика — педагогиканың негізгі бөлімі. Бұл бөлімді оқыту теориясы деп атайды.
7 слайд
Бейнелеу өнерін оқыту әдістемесі:
болашақ мұғалімдерді, оқушыларға көркемдік білім
беруге эстетикалық тәрбие беруге және олардың
жеке тұлғалық қабілеттерін қалыптастыруға
дайындау мақсатын көздейді.
7 слайд
Бейнелеу өнерін оқыту әдістемесі: болашақ мұғалімдерді, оқушыларға көркемдік білім беруге эстетикалық тәрбие беруге және олардың жеке тұлғалық қабілеттерін қалыптастыруға дайындау мақсатын көздейді.
8 слайд
8 слайд
9 слайд
Бейнелеу өнерін оқыту әдісі дегеніміз — мұғалімнің
бейнелеу өнері сабақтарында оқушылардың бейнелеу іс-
әрекетіне басшылық ету тәсілдерінің жүйесі. Оқыту әдісі
арқылы оқушыларды көркемдік біліммен, бейнелеудің
іскерліктері мен дағдыларымен қаруландырады. Оқыту
әдісі -мұғалім мен оқушы арасындағы танымдық –
педагогикалық әрекет болып табылады. Бұл оқушы үшін
танымдық — бейнелеу іс-әрекет болса, мұғалім үшін,
оқушының көркемдік білімді меңгеруіне басшылық жасау
мақсатын көздейтін қызмет. Оқыту әдісі арқылы
мұғалім оқушының танымдық практикалық іс-әрекетіне
жетекшілік жасайды.
9 слайд
Бейнелеу өнерін оқыту әдісі дегеніміз — мұғалімнің бейнелеу өнері сабақтарында оқушылардың бейнелеу іс- әрекетіне басшылық ету тәсілдерінің жүйесі. Оқыту әдісі арқылы оқушыларды көркемдік біліммен, бейнелеудің іскерліктері мен дағдыларымен қаруландырады. Оқыту әдісі -мұғалім мен оқушы арасындағы танымдық – педагогикалық әрекет болып табылады. Бұл оқушы үшін танымдық — бейнелеу іс-әрекет болса, мұғалім үшін, оқушының көркемдік білімді меңгеруіне басшылық жасау мақсатын көздейтін қызмет. Оқыту әдісі арқылы мұғалім оқушының танымдық практикалық іс-әрекетіне жетекшілік жасайды.
10 слайд
Бейнелеу өнерін оқыту әдістемесінің негізгі мәселелері:
бейнелеу өнерін
оқыту үрдісі
бейнелеу өнерін
оқыту
заңдылықтарын
ашу
көркемдік білімнің
мазмұнын ашу
бейнелеу өнерін
оқытудың
формаларын
айқындаубейнелеу өнерін
оқытудың тиімді
әдістерін
айқындаубейнелеу өнерін
оқытуды
ұйымдастыру
жолдарын
айқындауды талап
етеді
10 слайд
Бейнелеу өнерін оқыту әдістемесінің негізгі мәселелері: бейнелеу өнерін оқыту үрдісі бейнелеу өнерін оқыту заңдылықтарын ашу көркемдік білімнің мазмұнын ашу бейнелеу өнерін оқытудың формаларын айқындаубейнелеу өнерін оқытудың тиімді әдістерін айқындаубейнелеу өнерін оқытуды ұйымдастыру жолдарын айқындауды талап етеді
11 слайд
11 слайд
12 слайд
Бейнелеу өнерін оқытудың мақсаты:
Оқушыларға көркемдік білім беру, эстетикалық тәрбие
беру және олардың жеке тұлғалық қабілеттерін дамыту
болып табылады. Бейнелеу өнерін оқытудың негізгі
категорияларына, бейнелеу өнерін оқыту процесі (үрдісі);
оқу үрдісі; оқыту үрдісі; оқыту принциптері; көркемдік
білім беру мазмұны, оқытуды ұйымдастыру формалары
кіреді. Бейнелеу өнерін оқыту үрдісі осы пән мұғалімнің
оқушыларға көркемдік білім мен бейнелеу іскерліктерін,
дағдыларын меңгертуге бағытталған іс-әрекеті болып
табылады.
12 слайд
Бейнелеу өнерін оқытудың мақсаты: Оқушыларға көркемдік білім беру, эстетикалық тәрбие беру және олардың жеке тұлғалық қабілеттерін дамыту болып табылады. Бейнелеу өнерін оқытудың негізгі категорияларына, бейнелеу өнерін оқыту процесі (үрдісі); оқу үрдісі; оқыту үрдісі; оқыту принциптері; көркемдік білім беру мазмұны, оқытуды ұйымдастыру формалары кіреді. Бейнелеу өнерін оқыту үрдісі осы пән мұғалімнің оқушыларға көркемдік білім мен бейнелеу іскерліктерін, дағдыларын меңгертуге бағытталған іс-әрекеті болып табылады.
13 слайд
13 слайд
14 слайд
Бейнелеу өнерін оқыту принциптері – оқыту
үрдісінің тиімділігін арттыруға қажетті
дидактикалық талаптардан құралады. Олар
көрнекілік, ғылымилық, бірізділік, жүйелілік, өмірмен
байланыстылық, лайықтылық, саналылық түрлеріне
бөлінеді.
14 слайд
Бейнелеу өнерін оқыту принциптері – оқыту үрдісінің тиімділігін арттыруға қажетті дидактикалық талаптардан құралады. Олар көрнекілік, ғылымилық, бірізділік, жүйелілік, өмірмен байланыстылық, лайықтылық, саналылық түрлеріне бөлінеді.
15 слайд
Бейнелеу өнерінің ғылыми негіздерін жарық-көлеңке
перспектива, түстану симметрия композиция
заңдылықтарымен оларды бейнелеудің ережелері құрайды.
Мұғалім бұл заңдылықтармен оқушыларды таныстырады.
Сонымен қатар мұғалім оқушыларға табиғат пен қоғам
дамуының заңдылықтарын ашып көрсетеді.
15 слайд
Бейнелеу өнерінің ғылыми негіздерін жарық-көлеңке перспектива, түстану симметрия композиция заңдылықтарымен оларды бейнелеудің ережелері құрайды. Мұғалім бұл заңдылықтармен оқушыларды таныстырады. Сонымен қатар мұғалім оқушыларға табиғат пен қоғам дамуының заңдылықтарын ашып көрсетеді.
16 слайд
МЫСАЛЫ:
16 слайд
МЫСАЛЫ:
17 слайд
Жалпы білім беретін мектептердегі бейнелеу өнерін
пән ретінде қарастыра отырып біз балалардың бейнелеу
іс-әрекеттерін дамытып қоймай, қабылдауы мен
елестетулерін дамытуымыз керек. Психологтардың
зерттеуі бойынша елестету белгілі бір әрекет процесінде,
оның ішінде суретті салуды үйрену процесінде дамиды .
17 слайд
Жалпы білім беретін мектептердегі бейнелеу өнерін пән ретінде қарастыра отырып біз балалардың бейнелеу іс-әрекеттерін дамытып қоймай, қабылдауы мен елестетулерін дамытуымыз керек. Психологтардың зерттеуі бойынша елестету белгілі бір әрекет процесінде, оның ішінде суретті салуды үйрену процесінде дамиды .
18 слайд
18 слайд
19 слайд
Қорытынды: « Сіздер мен біздер
тек болашақ буынды ғана емес,
жалпы адамзаттың қадір -
қасиеттердің мән - маңызын
түсінетін жаны да, тәні де таза,
білімді, жан - жақты мәдениетті
азаматтар болуын тәрбиелеуге
міндеттіміз »
Н .Ә.Назарбаев
19 слайд
Қорытынды: « Сіздер мен біздер тек болашақ буынды ғана емес, жалпы адамзаттың қадір - қасиеттердің мән - маңызын түсінетін жаны да, тәні де таза, білімді, жан - жақты мәдениетті азаматтар болуын тәрбиелеуге міндеттіміз » Н .Ә.Назарбаев