Блум таксономиясымен сабақ жоспары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Блум
тақсономиясы
бойынша сабақ
жоспарлаудың
мұғалім
құзырлылығын
арттырудағы
ролі.
1 слайд
Блум тақсономиясы бойынша сабақ жоспарлаудың мұғалім құзырлылығын арттырудағы ролі.
2 слайд
Анре Ферьераның “ Адамдар мектепті қалай құрған ”
деп
аталатын аңызы бойынша.
“ Олар шайтанның айтқанындай етіп жасады.
Бала табиғатты жақсы көреді, сондықтан оны төрт қабырғаға қамап қойды.
Бүлдіршіндер өз жұмысының мағынаға ие екендігін ұғынғылары келеді, сондықтан
Оның белсенділігінің еш пайда әкелмеуінен қолдарынан келгенін істеді.
Ол қозғалыссыз тұра алмайды, оны қозғалмастай жасады.
Ол қолымен жұмыс жасағысы келеді, ал оған теориялар мен идеяларды үйретті.
Ол сөйлегенді ұнатады- оған үндемеуді тапсырды.
Ол түсінуге тырысады- ал оған жаттап алуды тапсырды.
Ол өздігінен білім іздер еді, ал оларға бәрі дайын күйінде берілді.”
Осылайша балалар басқа жағдайда үйрене алмайтын әрекеттерді,
өтірік айтып ,қулануды үйренді.
Шайтанның қалауындағыдай кейбір адамдар селқос, енжар бола
бастады, өмірге қызығушылық жоғалды.
Бақыт пен денсаулықтан айырылды.
Махаббат пен мейірімділік қашты. Ал, ойлар құрғақтанып,
қарапайымданып, жан қатыгезденді, жүрек ызадан булықты...Нәтиже“ Олар шайтанның айтқанындай етіп жасады.
Бала табиғатты жақсы көреді, сондықтан оны төрт қабырғаға қамап қойды.
Бүлдіршіндер өз жұмысының мағынаға ие екендігін ұғынғылары келеді, сондықтан
Оның белсенділігінің еш пайда әкелмеуінен қолдарынан келгенін істеді.
Ол қозғалыссыз тұра алмайды, оны қозғалмастай жасады.
Ол қолымен жұмыс жасағысы келеді, ал оған теориялар мен идеяларды үйретті.
Ол сөйлегенді ұнатады- оған үндемеуді тапсырды.
Ол түсінуге тырысады- ал оған жаттап алуды тапсырды.
Ол өздігінен білім іздер еді, ал оларға бәрі дайын күйінде берілді.”
Осылайша балалар басқа жағдайда үйрене алмайтын әрекеттерді,
өтірік айтып ,қулануды үйренді.
2 слайд
Анре Ферьераның “ Адамдар мектепті қалай құрған ” деп аталатын аңызы бойынша. “ Олар шайтанның айтқанындай етіп жасады. Бала табиғатты жақсы көреді, сондықтан оны төрт қабырғаға қамап қойды. Бүлдіршіндер өз жұмысының мағынаға ие екендігін ұғынғылары келеді, сондықтан Оның белсенділігінің еш пайда әкелмеуінен қолдарынан келгенін істеді. Ол қозғалыссыз тұра алмайды, оны қозғалмастай жасады. Ол қолымен жұмыс жасағысы келеді, ал оған теориялар мен идеяларды үйретті. Ол сөйлегенді ұнатады- оған үндемеуді тапсырды. Ол түсінуге тырысады- ал оған жаттап алуды тапсырды. Ол өздігінен білім іздер еді, ал оларға бәрі дайын күйінде берілді.” Осылайша балалар басқа жағдайда үйрене алмайтын әрекеттерді, өтірік айтып ,қулануды үйренді. Шайтанның қалауындағыдай кейбір адамдар селқос, енжар бола бастады, өмірге қызығушылық жоғалды. Бақыт пен денсаулықтан айырылды. Махаббат пен мейірімділік қашты. Ал, ойлар құрғақтанып, қарапайымданып, жан қатыгезденді, жүрек ызадан булықты...Нәтиже“ Олар шайтанның айтқанындай етіп жасады. Бала табиғатты жақсы көреді, сондықтан оны төрт қабырғаға қамап қойды. Бүлдіршіндер өз жұмысының мағынаға ие екендігін ұғынғылары келеді, сондықтан Оның белсенділігінің еш пайда әкелмеуінен қолдарынан келгенін істеді. Ол қозғалыссыз тұра алмайды, оны қозғалмастай жасады. Ол қолымен жұмыс жасағысы келеді, ал оған теориялар мен идеяларды үйретті. Ол сөйлегенді ұнатады- оған үндемеуді тапсырды. Ол түсінуге тырысады- ал оған жаттап алуды тапсырды. Ол өздігінен білім іздер еді, ал оларға бәрі дайын күйінде берілді.” Осылайша балалар басқа жағдайда үйрене алмайтын әрекеттерді, өтірік айтып ,қулануды үйренді.
3 слайд
Білім сапасын қамтамасыз ету . (Дәстүрлі оқыту)
Теория
Білім
мазмұнын
мөлшерлеу. практика
Оқу процесін
ұйымдас-
тыру. Білім
нәтижелері.
Оқушыны не
нәрсеге
оқыту ? Оқушыны
қалай
оқыту? Оқушының
оқу пәндері
бойынша
білім,білік,
дағдылары.
Дәстүрлі оқыту 75 % - технократтық , 3 % эстетикалық,
0 % рухани тәрбие береді. Ж.Қараев.
3 слайд
Білім сапасын қамтамасыз ету . (Дәстүрлі оқыту) Теория Білім мазмұнын мөлшерлеу. практика Оқу процесін ұйымдас- тыру. Білім нәтижелері. Оқушыны не нәрсеге оқыту ? Оқушыны қалай оқыту? Оқушының оқу пәндері бойынша білім,білік, дағдылары. Дәстүрлі оқыту 75 % - технократтық , 3 % эстетикалық, 0 % рухани тәрбие береді. Ж.Қараев.
4 слайд
Білім сапасын қамтамасыз ету . (Жаңа көзқарас)
( теория)
Нәтижелерді
құзыреттер
түрінде
анықтау. (практика)
Оқу процесін
Ұйымдас-
тыру. Білім
нәтижелері.
Оқушы не
үшін оқуы
тиіс? Оқушыны оқуға
қалай үйрету
керек? Оқушылар
алған
құзыреттер
“ Сущность души есть творчество”
Б.П.Вышеславцев.
4 слайд
Білім сапасын қамтамасыз ету . (Жаңа көзқарас) ( теория) Нәтижелерді құзыреттер түрінде анықтау. (практика) Оқу процесін Ұйымдас- тыру. Білім нәтижелері. Оқушы не үшін оқуы тиіс? Оқушыны оқуға қалай үйрету керек? Оқушылар алған құзыреттер “ Сущность души есть творчество” Б.П.Вышеславцев.
5 слайд
Білім сапасына
көзқарас.
Мақсат
пен
нәтиже
сапасы. Басқарудың
педагогикалық
әрекеттің,
ұстаздың,
оқушының
сапасы. Педагогика
лық
үрдістің
сапасы.
Сен маған шәкіртіңді көрсет,мен сені танимын.
А.Дистерверг.
5 слайд
Білім сапасына көзқарас. Мақсат пен нәтиже сапасы. Басқарудың педагогикалық әрекеттің, ұстаздың, оқушының сапасы. Педагогика лық үрдістің сапасы. Сен маған шәкіртіңді көрсет,мен сені танимын. А.Дистерверг.
6 слайд
Гуманистік парадигма.
Дұрыс және дұрыс емес жауап жоқ . Баланы тексерме,
сонымен бірге Ізде. Жазылған ереже бойынша өзіңе немесе басшыдан
гөрі балаға көбірек сен. Бала егер тәртіп бұзса күмәнмен қарама. Өйткені
оның бұлай істеуіне себептер болды. Баланың қателесу құқығы
тәуекелшілдікпен тығыз байланысты .
Ол тәуекелшіл болғанда ғана- еркін.Баланың тәуекелшіл тәуелсіздігін,
әр қадамын аңдығанша тани біл.
Білмейтіндігіңді мойындай біл . Білім алуға зорлама,білімді ашу және
қолдана білуге үйрет. Баланы бір-бірімен салыстырма,олардың
әрқайсысы әртүрлі жақсы. Баланың бүгінгісі мен ертеңгісін
салыстыр. Жоспарды қатаң орындауға тырыспа,ол сенікі ғана.
Білім алу-сенің қалай түсінгеніңе байланысты . Сен оқушыға
қарауыл, тереуші,сот емессің.Саған ол дұрыс немесе дұрыс жасамаса да жазалауға
құқық берілмеген.
Бала қателеспейді,ол өз жолын іздеуші.
6 слайд
Гуманистік парадигма. Дұрыс және дұрыс емес жауап жоқ . Баланы тексерме, сонымен бірге Ізде. Жазылған ереже бойынша өзіңе немесе басшыдан гөрі балаға көбірек сен. Бала егер тәртіп бұзса күмәнмен қарама. Өйткені оның бұлай істеуіне себептер болды. Баланың қателесу құқығы тәуекелшілдікпен тығыз байланысты . Ол тәуекелшіл болғанда ғана- еркін.Баланың тәуекелшіл тәуелсіздігін, әр қадамын аңдығанша тани біл. Білмейтіндігіңді мойындай біл . Білім алуға зорлама,білімді ашу және қолдана білуге үйрет. Баланы бір-бірімен салыстырма,олардың әрқайсысы әртүрлі жақсы. Баланың бүгінгісі мен ертеңгісін салыстыр. Жоспарды қатаң орындауға тырыспа,ол сенікі ғана. Білім алу-сенің қалай түсінгеніңе байланысты . Сен оқушыға қарауыл, тереуші,сот емессің.Саған ол дұрыс немесе дұрыс жасамаса да жазалауға құқық берілмеген. Бала қателеспейді,ол өз жолын іздеуші.
7 слайд
СабақЖағдаяттар ( тапсырмалар жинағы)
Өзіңді-өзі
таны
Өзіңді
таңда Өзіңді өзің
көрсет Өзіңді өзің
өзгерт
7 слайд
СабақЖағдаяттар ( тапсырмалар жинағы) Өзіңді-өзі таны Өзіңді таңда Өзіңді өзің көрсет Өзіңді өзің өзгерт
8 слайд
Сабақтың үш жақты міндеттері:
Бм : … , … арқылы … білім негіздерін
қалыптастыру
Тм : … , … арқылы … тұлғалық қасиеттерін
қалыптастыру
Дм : … , … арқылы … ой-өрісін, қабілеттерін,
жеке қасиеттерін дамыту
8 слайд
Сабақтың үш жақты міндеттері: Бм : … , … арқылы … білім негіздерін қалыптастыру Тм : … , … арқылы … тұлғалық қасиеттерін қалыптастыру Дм : … , … арқылы … ой-өрісін, қабілеттерін, жеке қасиеттерін дамыту
9 слайд
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары .
М-1. Білімділік .
Мұғалім әрекетіМұғалім әрекеті
Оқушы әрекетіОқушы әрекеті
Белгілі бір әдісті Белгілі бір әдісті
пайдалана отырып, жаңа пайдалана отырып, жаңа
материалдың негізгіматериалдың негізгі
ұғымдарын бұрынғы білімді ұғымдарын бұрынғы білімді
еске түсіре отырып береді.еске түсіре отырып береді. Тыңдайды,жазады,Тыңдайды,жазады,
еске түсіреді,есте еске түсіреді,есте
сақтайды,ойлайды.сақтайды,ойлайды.
Ғылымда білімді
қабылдау мен қолдану-
ды 5 деңгейге бөледі . Ақпараттық
деңгей.
9 слайд
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне негізделген сабақ жоспары . М-1. Білімділік . Мұғалім әрекетіМұғалім әрекеті Оқушы әрекетіОқушы әрекеті Белгілі бір әдісті Белгілі бір әдісті пайдалана отырып, жаңа пайдалана отырып, жаңа материалдың негізгіматериалдың негізгі ұғымдарын бұрынғы білімді ұғымдарын бұрынғы білімді еске түсіре отырып береді.еске түсіре отырып береді. Тыңдайды,жазады,Тыңдайды,жазады, еске түсіреді,есте еске түсіреді,есте сақтайды,ойлайды.сақтайды,ойлайды. Ғылымда білімді қабылдау мен қолдану- ды 5 деңгейге бөледі . Ақпараттық деңгей.
10 слайд
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары .
М-2. Түсіну .
Мұғалім әрекетіМұғалім әрекеті
Оқушы әрекетіОқушы әрекеті
.Жаңа материалдағы .Жаңа материалдағы
білімді түсінгенін анықтау білімді түсінгенін анықтау
үшін,диологтық байланыс үшін,диологтық байланыс
жасау. Оқушылардың жасау. Оқушылардың
ойларын өзгеше түрде ойларын өзгеше түрде
сұрау. Болжам жасату т.б.сұрау. Болжам жасату т.б. Ойларын айтады,Ойларын айтады,
түсіндіреді,ерекшелігін түсіндіреді,ерекшелігін
көрсетеді,сұрақтар көрсетеді,сұрақтар
береді. Жазады.береді. Жазады.
Ғылымда білімді
қабылдау мен қолдану-
ды 5 деңгейге бөледі . Тезаурустық
деңгей
( ғылыми тіл)
10 слайд
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне негізделген сабақ жоспары . М-2. Түсіну . Мұғалім әрекетіМұғалім әрекеті Оқушы әрекетіОқушы әрекеті .Жаңа материалдағы .Жаңа материалдағы білімді түсінгенін анықтау білімді түсінгенін анықтау үшін,диологтық байланыс үшін,диологтық байланыс жасау. Оқушылардың жасау. Оқушылардың ойларын өзгеше түрде ойларын өзгеше түрде сұрау. Болжам жасату т.б.сұрау. Болжам жасату т.б. Ойларын айтады,Ойларын айтады, түсіндіреді,ерекшелігін түсіндіреді,ерекшелігін көрсетеді,сұрақтар көрсетеді,сұрақтар береді. Жазады.береді. Жазады. Ғылымда білімді қабылдау мен қолдану- ды 5 деңгейге бөледі . Тезаурустық деңгей ( ғылыми тіл)
11 слайд
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары .
М-3. Қолдану.
Мұғалім әрекетіМұғалім әрекеті
Оқушы әрекетіОқушы әрекеті
Оқушылардың алған білімін
Өмірде қолдануға үйрету
үшін, тапсырырмалар
береді. Дидактикалық
құралдармен
қамтамасыз етеді.
Мысалы: Қатемді тап,
тақырыпқа сай сөйлем құра,
Проблемалық
ситуация т.б Бұрынғы білім негізін
пайдалана
отырып,проблеманы шешу.
Кітаппен жұмыс.
Ғылымда білімді
қабылдау мен қолдану-
ды 5 деңгейге бөледі . Методикалық
деңгей
11 слайд
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне негізделген сабақ жоспары . М-3. Қолдану. Мұғалім әрекетіМұғалім әрекеті Оқушы әрекетіОқушы әрекеті Оқушылардың алған білімін Өмірде қолдануға үйрету үшін, тапсырырмалар береді. Дидактикалық құралдармен қамтамасыз етеді. Мысалы: Қатемді тап, тақырыпқа сай сөйлем құра, Проблемалық ситуация т.б Бұрынғы білім негізін пайдалана отырып,проблеманы шешу. Кітаппен жұмыс. Ғылымда білімді қабылдау мен қолдану- ды 5 деңгейге бөледі . Методикалық деңгей
12 слайд
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары .
М-4. Талдау (Анализ) .
Мұғалім әрекетіМұғалім әрекеті
Оқушы әрекетіОқушы әрекеті
Оқушыларды топтарға
бөле отырып,
тақырыптағы негізгі
түйінді табуға бағыт
беру. Ерекшеліктерді,
негізгі қасиеттерді
анықтату . Топтық талқыға
салады,ойланады.
Өзгелерді тыңдай
отырып ,өз білімін
толықтырады. Ізденеді.
Ғылымда білімді
қабылдау мен қолдану-
ды 5 деңгейге бөледі . Технологиялық
деңгей
12 слайд
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне негізделген сабақ жоспары . М-4. Талдау (Анализ) . Мұғалім әрекетіМұғалім әрекеті Оқушы әрекетіОқушы әрекеті Оқушыларды топтарға бөле отырып, тақырыптағы негізгі түйінді табуға бағыт беру. Ерекшеліктерді, негізгі қасиеттерді анықтату . Топтық талқыға салады,ойланады. Өзгелерді тыңдай отырып ,өз білімін толықтырады. Ізденеді. Ғылымда білімді қабылдау мен қолдану- ды 5 деңгейге бөледі . Технологиялық деңгей
13 слайд
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары .
М-5. Жинақтау (синтез)
Мұғалім әрекетіМұғалім әрекеті
Оқушы әрекетіОқушы әрекеті
.Жеке бөлшектерден .Жеке бөлшектерден
немесе шашылған немесе шашылған
дүниелерден жаңа жасауға дүниелерден жаңа жасауға
көмектесу. Жалқыдан көмектесу. Жалқыдан
жалпыға бағыттау.жалпыға бағыттау. Ойлап
табады,байланыстырады,
шығарады. Ойын
түйіндейді.
Проблеманы шешудің
өзіндік үлгісін жасайды.
Ғылымда білімді
қабылдау мен қолдану-
ды 5 деңгейге бөледі . Зерттеушілік
деңгей
13 слайд
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне негізделген сабақ жоспары . М-5. Жинақтау (синтез) Мұғалім әрекетіМұғалім әрекеті Оқушы әрекетіОқушы әрекеті .Жеке бөлшектерден .Жеке бөлшектерден немесе шашылған немесе шашылған дүниелерден жаңа жасауға дүниелерден жаңа жасауға көмектесу. Жалқыдан көмектесу. Жалқыдан жалпыға бағыттау.жалпыға бағыттау. Ойлап табады,байланыстырады, шығарады. Ойын түйіндейді. Проблеманы шешудің өзіндік үлгісін жасайды. Ғылымда білімді қабылдау мен қолдану- ды 5 деңгейге бөледі . Зерттеушілік деңгей
14 слайд
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне
негізделген сабақ жоспары .
М-6 . Бағалау.
Мұғалім әрекетіМұғалім әрекеті
Оқушы әрекетіОқушы әрекеті
Материалдың өзі үшін
керектігін,құндылығын,к
еректі-
сін анықтау,пайымдауға
бағыт беру.
Идеялар алмасу, пікір
айту.
Өзіне керектісін таңдау. Бағалайды,талқылайды.
Өз пікірін айтады.
Мен ойлаймын, яғни мен өмір сүріп
жатырмын.
14 слайд
Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне негізделген сабақ жоспары . М-6 . Бағалау. Мұғалім әрекетіМұғалім әрекеті Оқушы әрекетіОқушы әрекеті Материалдың өзі үшін керектігін,құндылығын,к еректі- сін анықтау,пайымдауға бағыт беру. Идеялар алмасу, пікір айту. Өзіне керектісін таңдау. Бағалайды,талқылайды. Өз пікірін айтады. Мен ойлаймын, яғни мен өмір сүріп жатырмын.
15 слайд
Мұғалімнің шығармашылығын жүзеге асыра
алуының тірек қабілеттерін төмендегі
жүйелерін дамытады .
-
Шығармашылық әрекет,
-
Проблеманы көре білу,
-
Болжай білу,
-
Жаңашылдықты ендіру,
-
Өз жұмысының бағдарламасын жасау,
-
Рефлексиялай алу,
-
Шығармашылық ойды іске асыру үшін
идеяларды тудыра алу. Блум таксономиясының мақсаттық
жүйесіне негізделген сабақ
жоспарының маңызы
15 слайд
Мұғалімнің шығармашылығын жүзеге асыра алуының тірек қабілеттерін төмендегі жүйелерін дамытады . - Шығармашылық әрекет, - Проблеманы көре білу, - Болжай білу, - Жаңашылдықты ендіру, - Өз жұмысының бағдарламасын жасау, - Рефлексиялай алу, - Шығармашылық ойды іске асыру үшін идеяларды тудыра алу. Блум таксономиясының мақсаттық жүйесіне негізделген сабақ жоспарының маңызы