1 слайд
« Б о л а ш а қ
о қ ы р м а н д а р д ы
т ә р б и е л е й м із »
а т т ы о б л ы с т ы қ с ы р т т а й
ә д е б и ж о б а
№ 1 А лға м ектеп-бақш а
Ж оба дайы ндаған:
К алкаева А дем а
Ж олам ановна
ІІ санатты тәрбиеш і
2 слайд
1. Ж оба м ақсат ы н қою ;
2. Ж обан ы ң аш ы луы н
н ем есе т ұсаукесерін
ұй ы м даст ы ру;
3. “А ш ы қ есік күн і” (ат а-
ан а, әдіскерлерге)
4. К өрм е серуен дер,
ой ы н дар үлгісін
ұй ы м даст ы ру;
«К іт ап –ең сабы рлы ұст аз»
Н .Ә .Н азарбаев
3 слайд
4 слайд
М ақсат ы :
К өркем әдеби ет т ің қол дан у арқы л ы м ект еп ж асы н а дей ін гі бал ан ы ң
дүн и ет ан ы м ы н , ой өрісін кең ей т іп , сөздік қоры н бай ы т у,
эст ет и кал ы қ т ал ғам ы н арт т ы ры п , адам герш іл ікке баул у
М ін дет т ері:
- сөз үй рет у ж ұм ы сы н әр т оп т а барл ы қ оқу іс-әрекет ін де ұдай ы
ж үргізу;
- өм ірм ен бай л ан ы ст ы сөздерді үй рет у;
- ш ы ғарм ал арды оқы ған кезде ж аң а сөз үй рет у;
- К өркем ш ы ғарм ал арды т ы ң дау, ж ат т ау арқы л ы т іл і, ест е
сақт ау қабіл ет т ері қал ы п т ат аст ы ру.
5 слайд
Кітапханаға топ серуен.Кітап деген басыңдағы білімің,
Кітап деген ақыл, ойың, ілімің.
Кітаппенен дос болыңдар, ж ыртпаңдар,
Ж ерде ж атса көтеріп қой, баспаңдар.
6 слайд
Топ серуен
“ Кітапхана. Кітап әлеміне саяхат.”
Мақсаты. Балалардың қызығушылығын ояту. Ертегілер
әлеміне топ серуен. Кітапханашы апайдың әңгімесін
тыңдау.
Ерте, ерте, ерте де,
Ешкі жүні бір төбе.
Бір мақтаншақ Піл
болыпты...
Біз суреттер көргенді
жақсы көреміз.
7 слайд
Тәрбиеш і баланы айналасы ндағы адам дарм ен ам андасу, әдепт і сөйлесу,
алғы с айт у, ж ы лы ш ы райлы лы қ білдіру сияқт ы м інез-құлы қ әдепт еріне
үйрет еді.О л үш ін көпт еген м ы салдар келт іруге болады . М енің т обы м І
кіш і «К үнш уақ» олар сөйлеуде ж аңа үйреніп келе ж ат қан балалар.
О ларм ен т үрлі т іл ұст арт у ж ат т ы ғулар үйрет у, сурет арқы лы ауы з
екі сөйлеуге дағды ланды ру, санат ақт ар ж ат т ау арқы лы сөздік қоры н
байт уға т әрбиелеу. М ы салы , сәбилер т обы нда Ә . Д үйсенбиевт ің «Н е деу
керек?» деген өлеңінен үзінді оқы ғанда т әрбиеш і м ы на м ақсат т арды
көздейді: өлең т үріндегі ш ы ғарм аны т ы ңдай білуге, ж ат қа айт уға
үйрет у; «рахм ет », «кеш іріңіз», т ағы басқа ізет т ілікт і аңғарт ат ы н
сөздерді айт уға дағды ланды ру, осы сөздерді күнделікт і қолдана білуге
баулу, т ағы басқа. А л Қ . М ы рзалиевт ің «О йы нш ы қт ар» өлеңін ересек
балалар т обы нда оқы ғанда т ы ңдай білуге үйрет у, өлеңде ат алған
ойы нш ы қ ж ануарлар т уралы сұрақт ар қойы п, олар т уралы білім дерін
ж ет ілдіру қаж ет .
8 слайд
•
Әрине, мектеп жасына дейінгі сәбилердің әдеби шығармаларды оқи алмайтыны мәлім. Олар әдеби шығармаларды
тәрбиешінің мәнерлеп оқып беруі бойынша ғана сөз сырын санасына ұялатады.
•
Топтағы кітаптар бұрышы, кітапханаға топсеруендер, балалардың қызығушылығын оятуға зор ықпал жасайды.
•
Ертегі, шағын әңгіме, өлең, мақал-мәтел, жұмбақ сияқты балаларға лайықты көркем сөз жанрларының ежелден-
ақ тәрбие ісінде зор көмекші екені белгілі. Балабақшада тәрбиеленбеген, әлі мектеп жасына жетпеген ауылдық
жерлердің сәбилері кішкентай күнінен өз әже-аталары мен әке-шешелерінен естіген халық ауыз әдебиеті
нұсқаларынан нәр алып өсетіні белгілі. Мұндай шығармаларды сәбилер қызыға тыңдайды, жылдам жаттап
алады. Мысалы: «Торғай», «Бақа-бақа балпақ», «Қарғалар», «Санамақ», тағы басқалар сияқты халық өлеңдері
ойнақы тілімен, қайталама сөзімен, музыкалық үнімен бөбектерді баурап, сөз өрнегіне баулиды.
•
Сол себепті де «Балабақшада оқыту және тәрбиелеу бағдарламасында» 2 жастан 3 жасқа дейінгі балаларға
әдеби шығармаларды оқу, тіл дамыту жұмысы арнайы бөлім, 2-ден 3 жасқа, 3-тен 4 жасқа дейінгі балаларға
халық ауыз әдебиеті үлгілерінен «Бесік жыры» сияқты ойнақы өлеңдер, санамақтар берілді.
•
Көркем шығармаларды тыңдауға бала сәби кезінен-ақ құмартып, қызығады. Қысқа ертегі, өлең оқып берсе, тез
жаттап алады. Жаттау арқылы оның тілі жетіледі. Әдеби кейіпкерлердің жақсы ісіне сүйсінеді, жаманынан
жиренеді – бойын қорқыныш билейді. Сәбилерде жақсы және жаман іс-әрекет жөнінде түсінік пайда болады.
Сөйлеу тілі жетіле түседі. Ал тілінің дамуы – баланың бойында қабылдай – ести білу сияқты психологиялық
процестердің бірте-бірте қалыптасуына негіз болады.
9 слайд
Кітапқа деген баланың қызығуш ылығын арттыру. М енің ойымш а қазіргі кезде
оқырман баланың қызығуш ылығын арттыру үш ін «балабақш а - мектеп – кітапхана –
мұғалім – ата – ана» деген ара – ж ігі аж ырамайтын схемамен ж ұмыс ж асау қаж ет.
Бала балабақш а табалдырығын аттаған күннен бастап кітаптың құдіретін ұғындыру.
Ж ыртпауға, сызбауға, боямауға үйрету. Алғаш қы күннен бастап «Біздің кітапхана»
деген балалар кітапханасында ж ыл көлемінде акция ұйымдастыруКітапханаш ылар ж ас
ұрпақты әдебиеттен тыс елеңдететін ақпарат түрлері көп, қазақ тілінде балаларға
арналған әдебиеттер тым аз екенін айта кету керек. Әр баланың ж асына сай, тіліне
ж атық, безендірілуі көркем орыс тілінде басылған кітаптар сияқты қазақ тіліндегі
басылымдардың сапасы осындай болуы керек. Әр түрлі саладағы баларға арналған ана
тіліндегі энциклопедиялардың азыдығы. Қазақтың көркем тілі – қазақ тілі қазақтың
көркем әдебиетінде. Әр ұлттың әдебиеті мен тілі ең алдымен әр ұлттың өзіне керек.
Қазіргі қазақ қоғамының алдында ж ас ұрпақты кітапқа, оның іш інде қазақ тілінде
ж азылған кітапқа баулу бұл әр ата-ана мен мұғалім ж әне мектепке дейінгі ұйымда
тәрбиеш інің негізгі мақсаты болуы керек. Замануи технология дамыған заманда
кітаптың да өз құныдылығын ж оғалпайтынын ұмытпау керек.
10 слайд
Қ о р ы ты н д ы
- К ө р кем ш ы ғар м алар д ы о қу ар қы лы ж ақсы қаси еттер д і
үй р ен іп , ж ам ан д ы қтан ж и р ен іп , б ілім д і д е сан алы , тәр б и елі
б о лу үй р ету. --- К ітап о л ад ам н ы ң ай н ы м ас сен ім д і сер ігі.
- К ітап –ад ам зат ж асаған ең ұлы кер ем еттер д ің б ір і. О сы
кер ем ет қазы н ан ы қад ір леу, үй р ен у, б ілу, ұр п ақтан -ұр п аққа
ж еткізу б о лаш ақты ң , б ізд ің ен ш ім із.
- К ітап – б ар б ілім н ің б астауы , б о лаш аққа ж о л аш ар
таусы лм ас ки елі қазы н а.
11 слайд
К ө р і п
т а м а ш а л а ғ а н д а р ы ң ы з ғ а
р а х м е т !
Д ост ар, " А рт ы қ біл ім к іт ап т а, Е рін бе оқ ы п
к өруге" , - деп ұл ы ақ ы н ы м ы з А бай ж ы рл аған дай
ерін бей біл ім ал уға асы ғай ы қ . Б ар біл ім н ің
п ат ш асы н т ек к іт ап т ан ған а т аба
ал ат ы н ы м ы зды ұм ы т п ай ы қ .
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз