Дәріс тақырыбы:Психологиялық кеңес беру мен психотерапияның айырмашылығы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
ҚАЗАҚ СПОРТ ЖӘНЕ ТУРИЗМ АКАДЕМИЯСЫ
ОЛИМПИАДАЛЫҚ СПОРТ ФАКУЛЬТЕТІ
Дене мәдениеті және спорттың теориялық негіздері кафедрасы
Пән: Психологиялық білім беру негіздері. (Бб траекториясы)
Дәріс тақырыбы:Психологиялық кеңес беру мен психотерапияның айырмашылығы
Оқытушы: п.ғ.м.,оқытушы Ә.К.Толқынбаева
1 слайд
ҚАЗАҚ СПОРТ ЖӘНЕ ТУРИЗМ АКАДЕМИЯСЫ ОЛИМПИАДАЛЫҚ СПОРТ ФАКУЛЬТЕТІ Дене мәдениеті және спорттың теориялық негіздері кафедрасы Пән: Психологиялық білім беру негіздері. (Бб траекториясы) Дәріс тақырыбы:Психологиялық кеңес беру мен психотерапияның айырмашылығы Оқытушы: п.ғ.м.,оқытушы Ә.К.Толқынбаева
2 слайд
Дәріс жоспары:
Кеңес беру мен психотерапияның айыпмашылығы.
Психологиялық кеңес алудың адамдарға әсері.
2 слайд
Дәріс жоспары: Кеңес беру мен психотерапияның айыпмашылығы. Психологиялық кеңес алудың адамдарға әсері.
3 слайд
Психологиялық кеңес беру психологиясы қазіргі уақытта психотерапияның
қамқорлығынан шыққан және келесі сипаттамалық белгілері бар психологиялық
ғылым мен практиканың маңызды тәуелсіз бағыты болып табылады.
Біріншіден, кеңес беру психотерапияға қарағанда психологиялық проблемалардың
кең спектрін қамтиды. Психологиялық проблемалар бар таза" кеңес беру " табиғаты
бойынша, сөздің әдеттегі мағынасында психотерапияны қажет етпейді. Бұл, ең
алдымен, адамдар арасындағы қарым-қатынасқа, әлеуметтік бейімделуге, даму мен
тәрбиенің психологиялық заңдылықтарына байланысты интерперсоналды
проблемалар.
3 слайд
Психологиялық кеңес беру психологиясы қазіргі уақытта психотерапияның қамқорлығынан шыққан және келесі сипаттамалық белгілері бар психологиялық ғылым мен практиканың маңызды тәуелсіз бағыты болып табылады. Біріншіден, кеңес беру психотерапияға қарағанда психологиялық проблемалардың кең спектрін қамтиды. Психологиялық проблемалар бар таза" кеңес беру " табиғаты бойынша, сөздің әдеттегі мағынасында психотерапияны қажет етпейді. Бұл, ең алдымен, адамдар арасындағы қарым-қатынасқа, әлеуметтік бейімделуге, даму мен тәрбиенің психологиялық заңдылықтарына байланысты интерперсоналды проблемалар.
4 слайд
Екіншіден, кеңес беру және психотерапия психолог пен клиенттің өзара
әрекеттесуінің әртүрлі кезеңдеріне бағытталған. Психотерапия-бұл психологикалық
проблемалар қазірдің өзінде күрделі болған жағдайда адамға көмектесу, олардың
салдарын ұзақ мерзімді түзету қажет. Кеңес беру, ең алдымен, қажетсіз
асқынулардың дамуына жол бермейтін алдын-алу, алдын-алу жұмыстары . Осыған
байланысты ол клиенттің қазіргі және болашағына көбірек бағытталған.
Сондықтан кеңес беруде психологиялық мәселелерді ерте диагностикалау өте
маңызды.
4 слайд
Екіншіден, кеңес беру және психотерапия психолог пен клиенттің өзара әрекеттесуінің әртүрлі кезеңдеріне бағытталған. Психотерапия-бұл психологикалық проблемалар қазірдің өзінде күрделі болған жағдайда адамға көмектесу, олардың салдарын ұзақ мерзімді түзету қажет. Кеңес беру, ең алдымен, қажетсіз асқынулардың дамуына жол бермейтін алдын-алу, алдын-алу жұмыстары . Осыған байланысты ол клиенттің қазіргі және болашағына көбірек бағытталған. Сондықтан кеңес беруде психологиялық мәселелерді ерте диагностикалау өте маңызды.
5 слайд
Үшіншіден, кеңес берудің ерекшелігі-ауру тұжырымдамасынан бас тарту
(медициналық психотерапиядағы сияқты), адамның мінез-құлық реакциялары мен
психикалық күйлердің үлкен өзгергіштігін ауру емес, дені сау деп тану.
Медициналық емес парадигмаға ие бола отырып, кеңес беру психотерапияның
барлық бағыттарынан, белсенді әлеуметтік-психологиялық оқытудан (АСПО),
психотренингтерден және т. б. әдістер мен техниканы алады. Бірақ ол оларды емдеу
үшін емес (психотерапиядағыдай) және білім мен білік жүйесін қалыптастыру үшін
емес, сау адамға оның қиындықтарын жеңуге, қиын жағдайлардан шығуға,
клиенттің ішкі ресурстарын тартуға, сондай-ақ оның жеке басының дамуына
көмектесу үшін қолданады. Осыған байланысты кеңесшінің құндылық қатысуы
үлкен рөл атқарады, дегенмен клиенттерге құндылықтарды енгізу қабылданбайды.
5 слайд
Үшіншіден, кеңес берудің ерекшелігі-ауру тұжырымдамасынан бас тарту (медициналық психотерапиядағы сияқты), адамның мінез-құлық реакциялары мен психикалық күйлердің үлкен өзгергіштігін ауру емес, дені сау деп тану. Медициналық емес парадигмаға ие бола отырып, кеңес беру психотерапияның барлық бағыттарынан, белсенді әлеуметтік-психологиялық оқытудан (АСПО), психотренингтерден және т. б. әдістер мен техниканы алады. Бірақ ол оларды емдеу үшін емес (психотерапиядағыдай) және білім мен білік жүйесін қалыптастыру үшін емес, сау адамға оның қиындықтарын жеңуге, қиын жағдайлардан шығуға, клиенттің ішкі ресурстарын тартуға, сондай-ақ оның жеке басының дамуына көмектесу үшін қолданады. Осыған байланысты кеңесшінің құндылық қатысуы үлкен рөл атқарады, дегенмен клиенттерге құндылықтарды енгізу қабылданбайды.
6 слайд
Төртіншіден, кеңес беру адамның ішкі ресурстарын үлкен даралауға және оятуға
бағытталған. Психолог-консультанттың негізгі функциясы-клиентке қажетті
психологиялық ақпарат беру, психологиялық қиындықтармен күресу үшін өзінің
әлеуетін ынталандыру және жеке ресурстардың болмауы-түзету жұмыстарына
қатысу. Осыған байланысты кеңесші мен клиент арасындағы қарым-қатынас
процесінің өзара әрекеттесудің тең серіктестері ретіндегі маңызы артып келеді.
6 слайд
Төртіншіден, кеңес беру адамның ішкі ресурстарын үлкен даралауға және оятуға бағытталған. Психолог-консультанттың негізгі функциясы-клиентке қажетті психологиялық ақпарат беру, психологиялық қиындықтармен күресу үшін өзінің әлеуетін ынталандыру және жеке ресурстардың болмауы-түзету жұмыстарына қатысу. Осыған байланысты кеңесші мен клиент арасындағы қарым-қатынас процесінің өзара әрекеттесудің тең серіктестері ретіндегі маңызы артып келеді.
7 слайд
Бесіншіден, кәсіби мамандандыруға қойылатын талаптарға қатысты тағы бір
маңызды мәселе. Психотерапиялық практиканың осы немесе басқа саласы белгілі
бір мектеппен тығыз байланысты. Тиісінше, бір теориялық бағыттағы
психотерапевт, әдетте, психотерапияның басқа бағыттарының әдістерін
пайдаланбайды. Консультантты дайындау дәстүрлі түрде бір әдістің негіздерін
терең игеруге бағытталмаған, ол әмбебап, эклектикалық.
Алтыншыдан, кеңес беру мен оның қысқа мерзімділігімен ерекшеленеді - 15
кездесуге дейін. Кейбір авторлар кеңес беруді психотерапиялық көмектің бастапқы
кезеңі деп санайды.
7 слайд
Бесіншіден, кәсіби мамандандыруға қойылатын талаптарға қатысты тағы бір маңызды мәселе. Психотерапиялық практиканың осы немесе басқа саласы белгілі бір мектеппен тығыз байланысты. Тиісінше, бір теориялық бағыттағы психотерапевт, әдетте, психотерапияның басқа бағыттарының әдістерін пайдаланбайды. Консультантты дайындау дәстүрлі түрде бір әдістің негіздерін терең игеруге бағытталмаған, ол әмбебап, эклектикалық. Алтыншыдан, кеңес беру мен оның қысқа мерзімділігімен ерекшеленеді - 15 кездесуге дейін. Кейбір авторлар кеңес беруді психотерапиялық көмектің бастапқы кезеңі деп санайды.
8 слайд
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Сатиева Ш. Даму психологиясы (теориялық және практикалық курс). Оқу құралы. – Астана: Фолиант, 2012. – 232 бет.
2. Жұбаназарова Н.С. Жас ерекшелік психологиясы: Оқу құралы. – Алматы: Қазақ университеті, 2012. – 286 бет.
3. Ишанов П.З., Бейсенбекова Г.Б. Психологиялық-педагогикалық диагностика негіздері. Оқу құралы. – Қарағанды, ЖК «Ақ Нұр баспасы», 2012. –
206 бет.
4. Даму психологиясы: Оқулық / М.К. Бапаева. – Алматы: 2014. – 440б.
5. Сәбет Бап-Баба (Бабаев). Психология негіздері: Оқу-анықтмалық қолданба. Алматы: Нұр-пресс, 2007. – 106 бет.
6. Мұқанов Ы.Б. Жас және педагогикалық психология. Алматы, 1991. – 237 бет.
7. Жұмабаев М. Педагогика. Алматы, 1999. – 160 бет.
8. Бейсенбекова Г.Б., Молдабаева Р.А., Нұрғалиева С.М., Жас ерекшелік психологиясы. Оқу құралы. – Қарағанды. ЖК «Ақ Нұр баспасы», 2012. – 186
бет.
9. Қ. Жарықбаев. Психология. Оқулық. Алматы, «Білім», 1994ж.
10. Жақыпов С.М., Бердібаева С.Қ. Психология: Адамзат ақыл-ойының қазынасы. Таймас Баспа Үйі: Алматы 2015ж.
11. Бабаев С.Б., Оңалбек Ж.К. Педагогика негіздері. Алматы "Заң әдебиеті", 2005 жыл – 228 бет.
12. Маслоу А. Мотивация и личность. Москва, 1998. – 467 бет.
13. Маркова А.К. Мотивация учения и ее воспитание у школьников. – Москва: Педагогика, 1998 г.
14. Маркова А.К. Формирование мотиваций учения в школьном возрасте. – Мосва: Просвещение, 1999 г.
8 слайд
Пайдаланылған әдебиеттер: 1. Сатиева Ш. Даму психологиясы (теориялық және практикалық курс). Оқу құралы. – Астана: Фолиант, 2012. – 232 бет. 2. Жұбаназарова Н.С. Жас ерекшелік психологиясы: Оқу құралы. – Алматы: Қазақ университеті, 2012. – 286 бет. 3. Ишанов П.З., Бейсенбекова Г.Б. Психологиялық-педагогикалық диагностика негіздері. Оқу құралы. – Қарағанды, ЖК «Ақ Нұр баспасы», 2012. – 206 бет. 4. Даму психологиясы: Оқулық / М.К. Бапаева. – Алматы: 2014. – 440б. 5. Сәбет Бап-Баба (Бабаев). Психология негіздері: Оқу-анықтмалық қолданба. Алматы: Нұр-пресс, 2007. – 106 бет. 6. Мұқанов Ы.Б. Жас және педагогикалық психология. Алматы, 1991. – 237 бет. 7. Жұмабаев М. Педагогика. Алматы, 1999. – 160 бет. 8. Бейсенбекова Г.Б., Молдабаева Р.А., Нұрғалиева С.М., Жас ерекшелік психологиясы. Оқу құралы. – Қарағанды. ЖК «Ақ Нұр баспасы», 2012. – 186 бет. 9. Қ. Жарықбаев. Психология. Оқулық. Алматы, «Білім», 1994ж. 10. Жақыпов С.М., Бердібаева С.Қ. Психология: Адамзат ақыл-ойының қазынасы. Таймас Баспа Үйі: Алматы 2015ж. 11. Бабаев С.Б., Оңалбек Ж.К. Педагогика негіздері. Алматы "Заң әдебиеті", 2005 жыл – 228 бет. 12. Маслоу А. Мотивация и личность. Москва, 1998. – 467 бет. 13. Маркова А.К. Мотивация учения и ее воспитание у школьников. – Москва: Педагогика, 1998 г. 14. Маркова А.К. Формирование мотиваций учения в школьном возрасте. – Мосва: Просвещение, 1999 г.