Дәрумендер Ашық сабақ
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Витаминдер және олардың
маңызы
Сабақтың мақсаты:
Витаминдер және олардың маңызы, ағзадағы
биологиялық рөлі және витаминдер жетіспеуінен
болатын аурулар, олардың алдын-алу. Витаминдердің
өсімдік пен мал өнімдерінен алынатынын, азық -
түліктерде болатынына тоқтала отырып білім беру. 8 - сынып
Сабақтың түрі: ізгілендіру сабағы
Сабақтың типі : Жаңа материалды меңгерту.
Сабақтың әдістері: Әңгіме- сұхбат ;өзіндік ;
жұптық; интерактивті тақта; дәптермен; кітаппен; тест жұмысы
Оқыту технологиясы: блум жүйесі.
Мотивация: Жаңа тақырыпты ашу.
Сабақтың көрнекілігі: Биология 8 сынып, “Жеміс-жидек көрмесі;
витаминдер жайлы кітапшалар. Оңтүстік Қазақстан облысы , Мақтарал
ауданы Жамбыл а/ә Жалын е/м
Ш. Бектасов ЖОМ
Биология пәні мұғалімі :
Кубжасарова Гулмира Абдуалиевна
1 слайд
Витаминдер және олардың маңызы Сабақтың мақсаты: Витаминдер және олардың маңызы, ағзадағы биологиялық рөлі және витаминдер жетіспеуінен болатын аурулар, олардың алдын-алу. Витаминдердің өсімдік пен мал өнімдерінен алынатынын, азық - түліктерде болатынына тоқтала отырып білім беру. 8 - сынып Сабақтың түрі: ізгілендіру сабағы Сабақтың типі : Жаңа материалды меңгерту. Сабақтың әдістері: Әңгіме- сұхбат ;өзіндік ; жұптық; интерактивті тақта; дәптермен; кітаппен; тест жұмысы Оқыту технологиясы: блум жүйесі. Мотивация: Жаңа тақырыпты ашу. Сабақтың көрнекілігі: Биология 8 сынып, “Жеміс-жидек көрмесі; витаминдер жайлы кітапшалар. Оңтүстік Қазақстан облысы , Мақтарал ауданы Жамбыл а/ә Жалын е/м Ш. Бектасов ЖОМ Биология пәні мұғалімі : Кубжасарова Гулмира Абдуалиевна
2 слайд
І.Ұйымдастыру кезеңі. Психологиялық дайындық. Смайликтер арқылы
оқушылардың көңіл-күйін анықтау
ІІ. « Көпір» тапсырмалары : Үй тапсырмасы
Сұрақтар қою арқылы жауап алынды
III . “Білім” жүйесі. Жаңа сабақ; сыни тұрғыдан ойлауға арналған сұрақтар берілді
IV . “Түсіну” жүйесі . Жұптық тапсырмалар
V . “Талдау” жүйесі. Интерактивті тақта
VI . “Қолдану” жүйесі. Тәжірибе жұмысы.
VII. “ Жинақтау” жүйесі. Диалогтық оқыту
“ Менен - сұрақ, сізден жылдам жауап”
VII І. Бағалау
ІХ. Үйге тапсырма.
Сабақтың кезеңдері:
2 слайд
І.Ұйымдастыру кезеңі. Психологиялық дайындық. Смайликтер арқылы оқушылардың көңіл-күйін анықтау ІІ. « Көпір» тапсырмалары : Үй тапсырмасы Сұрақтар қою арқылы жауап алынды III . “Білім” жүйесі. Жаңа сабақ; сыни тұрғыдан ойлауға арналған сұрақтар берілді IV . “Түсіну” жүйесі . Жұптық тапсырмалар V . “Талдау” жүйесі. Интерактивті тақта VI . “Қолдану” жүйесі. Тәжірибе жұмысы. VII. “ Жинақтау” жүйесі. Диалогтық оқыту “ Менен - сұрақ, сізден жылдам жауап” VII І. Бағалау ІХ. Үйге тапсырма. Сабақтың кезеңдері:
3 слайд
“ Көпір” тапсырмалары:
Сыни тұрғыдан ойлау
(Үй тапсырмасын сұрау)
1. Жасушада қандай процестер жүреді.
2. Зат алмасу дегеніміз не ?
3. Тіршілік процестеріне қандай факторлар әсер етеді?
4. Сыртқы ортадан организм не алады?
5. Тіршілікке тән қандай белгілерді білесіңдер?
6. Пластикалық алмасу дегеніміз не ?
7. Қоректік заттар дегеніміз не?
8.Күнделікті пайдаланатын тағамда қандай күрделі органикалық з аттар бар?
9. Тағамдық заттардың құрылыстық қызметі дегеніміз не?
10. Тағамдық заттардың энергетикалық қызметін түсіндіріңіз
11. Қоректік заттар, ұлпалар мен жасушалар қалай өтеді ?
12. Тағамдық заттардың құрамында қандай қосылыстар болады?
3 слайд
“ Көпір” тапсырмалары: Сыни тұрғыдан ойлау (Үй тапсырмасын сұрау) 1. Жасушада қандай процестер жүреді. 2. Зат алмасу дегеніміз не ? 3. Тіршілік процестеріне қандай факторлар әсер етеді? 4. Сыртқы ортадан организм не алады? 5. Тіршілікке тән қандай белгілерді білесіңдер? 6. Пластикалық алмасу дегеніміз не ? 7. Қоректік заттар дегеніміз не? 8.Күнделікті пайдаланатын тағамда қандай күрделі органикалық з аттар бар? 9. Тағамдық заттардың құрылыстық қызметі дегеніміз не? 10. Тағамдық заттардың энергетикалық қызметін түсіндіріңіз 11. Қоректік заттар, ұлпалар мен жасушалар қалай өтеді ? 12. Тағамдық заттардың құрамында қандай қосылыстар болады?
4 слайд
«Білім» жүйесі
Оқытуды басқару және көшбасшылық
( Кім ? не? қашан? қайда? не істеді? )
Жаңа сабақ жоспары:
1 . Витаминдердің маңызы.
2.Витаминдердің топтары мен түрлері.
3. Азықтық тағам құрамындағы витаминдерді сақтау.
4. Қорытынды.
4 слайд
«Білім» жүйесі Оқытуды басқару және көшбасшылық ( Кім ? не? қашан? қайда? не істеді? ) Жаңа сабақ жоспары: 1 . Витаминдердің маңызы. 2.Витаминдердің топтары мен түрлері. 3. Азықтық тағам құрамындағы витаминдерді сақтау. 4. Қорытынды.
5 слайд
Витаминдер дегеніміз не ?
Витаминді ашқан кім?
Организм үшін витаминдердің қандай маңызы бар?
Витаминдер қандай топтарға және түрлерге бөлінеді?
Суда еритін витаминді атаңыз ?
Авитаминоз деген не?
Гиповитаминоз деген не?
Гипервитаминоз деген не?
С витаминін қандай ғалымдар ашты?
С витамині жетіспегенде қандай ауруға ұшырайды?
В тобы витаминдерінің маңызы қандай?
Витаминдер тарихы жөнінде не білесіңдер?
Тағамдағы витаминді қалай сақтауға болады ? Талантты және дарынды
оқушымен жұмыс
Шығармашылық жұмыс
Витаминдер
тарихы
Витаминдер
сақтау қоймасы Оқытуды басқару және көшбасшылық
5 слайд
Витаминдер дегеніміз не ? Витаминді ашқан кім? Организм үшін витаминдердің қандай маңызы бар? Витаминдер қандай топтарға және түрлерге бөлінеді? Суда еритін витаминді атаңыз ? Авитаминоз деген не? Гиповитаминоз деген не? Гипервитаминоз деген не? С витаминін қандай ғалымдар ашты? С витамині жетіспегенде қандай ауруға ұшырайды? В тобы витаминдерінің маңызы қандай? Витаминдер тарихы жөнінде не білесіңдер? Тағамдағы витаминді қалай сақтауға болады ? Талантты және дарынды оқушымен жұмыс Шығармашылық жұмыс Витаминдер тарихы Витаминдер сақтау қоймасы Оқытуды басқару және көшбасшылық
6 слайд
Витаминдер – организмнің
тіршілік әрекетіне қажет
органикалық заттардың жеке тобы.
Витамин –тіршілік (лат. тілі) Гипервитаминоз –
витаминдерді артық
мөлшерде пайдалану
Витамин топтары , түрлері.
суда еритіндер майда еритіндер
С,РР ,В
В1,В2,В6,В12 А,Д,К,ЕВитаминдер – организмнің
тіршілік әрекетіне қажет
органикалық заттардың жеке тобы.
Витамин –тіршілік(лат. тілі) Гиповитаминоз –
қандайда бір витамин
жетіспегенде
организмнің әлсіреуіне себепші Авитаминоз –
витаминдердің адам ағзасына
жетіспеуінен болатын ауруВитаминдерді 1880 жылы
орыс дәрігері Н.И. Лунин
аштысуда еритіндер майда еритіндер
6 слайд
Витаминдер – организмнің тіршілік әрекетіне қажет органикалық заттардың жеке тобы. Витамин –тіршілік (лат. тілі) Гипервитаминоз – витаминдерді артық мөлшерде пайдалану Витамин топтары , түрлері. суда еритіндер майда еритіндер С,РР ,В В1,В2,В6,В12 А,Д,К,ЕВитаминдер – организмнің тіршілік әрекетіне қажет органикалық заттардың жеке тобы. Витамин –тіршілік(лат. тілі) Гиповитаминоз – қандайда бір витамин жетіспегенде организмнің әлсіреуіне себепші Авитаминоз – витаминдердің адам ағзасына жетіспеуінен болатын ауруВитаминдерді 1880 жылы орыс дәрігері Н.И. Лунин аштысуда еритіндер майда еритіндер
7 слайд
р/с
Ауру түрлері
А В С Д Е Н К РР
В
1
Құрқұлақ ауруы(цинга)
2
“ Бери- бери”
3
Ақшам соқыр
4
Мешел (Рахит)
5
Асқорыту қызметінің бұзылуы
6
Тері ауруына ұшырауы
7
Қаңқа қызметі бұзылады
8
Қанның ұюына әсер етеді
9
Қан аздық( анемия) Жұптық тапсырмалар:
1. Семантикалық кесте
7 слайд
р/с Ауру түрлері А В С Д Е Н К РР В 1 Құрқұлақ ауруы(цинга) 2 “ Бери- бери” 3 Ақшам соқыр 4 Мешел (Рахит) 5 Асқорыту қызметінің бұзылуы 6 Тері ауруына ұшырауы 7 Қаңқа қызметі бұзылады 8 Қанның ұюына әсер етеді 9 Қан аздық( анемия) Жұптық тапсырмалар: 1. Семантикалық кесте
8 слайд
2. Сәйкестендіру тестісі
С витамині Тиамин
А витамині Кальцийферол
В витамині Токоферол
В витамині Никотин қышқылы
В витамині Пиридоксин
В витамині Аскорбинқышқылы
В витамині Ретинол
В витамині Биотин
РР витамині Пантотен
Д витамині Филлохинон
Е витамині Цианкобаламин
К витамині рибофлавин
Н витамині Фолий қышқылыЖұптық тапсырмалар:
8 слайд
2. Сәйкестендіру тестісі С витамині Тиамин А витамині Кальцийферол В витамині Токоферол В витамині Никотин қышқылы В витамині Пиридоксин В витамині Аскорбинқышқылы В витамині Ретинол В витамині Биотин РР витамині Пантотен Д витамині Филлохинон Е витамині Цианкобаламин К витамині рибофлавин Н витамині Фолий қышқылыЖұптық тапсырмалар:
9 слайд
3.Тест жұмысы
1.«С» витманині қай тағамда көп мөлшерде.
А) Лимонда В) Айранда С) Балықта
2.Қай витамин құрқұлақ ауруын емдейд
А) А витамині В) С витамині С) Д витамині
3.Ақуыздың 1 тәуліктегі қажетті мөлшері
А) 10-20г В) 80-120г С) 100-150г
4. Асқазанда негізінен ыдырайтындар
А) Ақуыздар В) МайларС) Көмірсулар
5. Адамға 1 тәулікте көмірсудың
қажетті мөлшері
А) 200г В) 600 С) 500г
6. Ақызды қай фермент ыдыратады?
А) Амилаза В) ПепсинС) Липаза
7.Ақшам соқыр қай витамин жетіспегеннен пайда болады?
А) А витамині В) С витамині С) Д витамині
8. «Бери-бери»ауруы қай витамин жетіспегеннен пайда болады
А) А витамині В) С витамині С) Д витаминіЖұптық тапсырмалар:
9 слайд
3.Тест жұмысы 1.«С» витманині қай тағамда көп мөлшерде. А) Лимонда В) Айранда С) Балықта 2.Қай витамин құрқұлақ ауруын емдейд А) А витамині В) С витамині С) Д витамині 3.Ақуыздың 1 тәуліктегі қажетті мөлшері А) 10-20г В) 80-120г С) 100-150г 4. Асқазанда негізінен ыдырайтындар А) Ақуыздар В) МайларС) Көмірсулар 5. Адамға 1 тәулікте көмірсудың қажетті мөлшері А) 200г В) 600 С) 500г 6. Ақызды қай фермент ыдыратады? А) Амилаза В) ПепсинС) Липаза 7.Ақшам соқыр қай витамин жетіспегеннен пайда болады? А) А витамині В) С витамині С) Д витамині 8. «Бери-бери»ауруы қай витамин жетіспегеннен пайда болады А) А витамині В) С витамині С) Д витаминіЖұптық тапсырмалар:
10 слайд
« Талдау” жүйесі.
Оқыту мен оқудағы ақпараттық комуникациялық технологияны пайдалану
АКТ
(Салыстыр . Айырмашылығы неде?)
Интерактивті тақтамен жұмыс.
•
Адам организміндегі энергия көзі;
•
Жоғарғы энергетикалық құнарлы органикалық зат;
•
Ас қорытуда ыдыраусыз сіңіріледі;
•
Биологиялық белсенді заттар;
•
Адам тамағы құрамында міндетті түрде болатын зат;
•
Зат алмасуда ферменттердің түзілуіне қатысады;
•
Қайнатылғанда бұзылады;
•
Бұл зат болмаса құрқұлақ ауруы туындайды;
•
бұл заттың болмауы жүйке жүйесінің салына және бери-бери ауруына себепші
болады;
•
Бұл зат болмаса пилагра ауруы пайда болады.
А витамині, В витамині, С витамині, Д витамині, нәруыздар, майлар,
көмірсулар, минералды тұздар, су, РР витамині
10 слайд
« Талдау” жүйесі. Оқыту мен оқудағы ақпараттық комуникациялық технологияны пайдалану АКТ (Салыстыр . Айырмашылығы неде?) Интерактивті тақтамен жұмыс. • Адам организміндегі энергия көзі; • Жоғарғы энергетикалық құнарлы органикалық зат; • Ас қорытуда ыдыраусыз сіңіріледі; • Биологиялық белсенді заттар; • Адам тамағы құрамында міндетті түрде болатын зат; • Зат алмасуда ферменттердің түзілуіне қатысады; • Қайнатылғанда бұзылады; • Бұл зат болмаса құрқұлақ ауруы туындайды; • бұл заттың болмауы жүйке жүйесінің салына және бери-бери ауруына себепші болады; • Бұл зат болмаса пилагра ауруы пайда болады. А витамині, В витамині, С витамині, Д витамині, нәруыздар, майлар, көмірсулар, минералды тұздар, су, РР витамині
11 слайд
Сергіту сәті : Би “Қара жорға”
“ Қолдану” жүйе
( Тәжірибе жұмысы)
№ 1. Стаканға таза су құйып, 3-4 тамшы йод тамызу.
№ 2. Стаканға компот құйып 3-4 тамшы йод тамызу.
№ 3. Алманы ортасынан бөліп, бірнеше тамшы йод тамызу.
“ Жинақтау” жүйесі
Диалогты оқыту
“ Менен - сұрақ, сізден жауап” жаңа тақырып бойынша оқушылар бір-
біріне сұрақтар қояды.
11 слайд
Сергіту сәті : Би “Қара жорға” “ Қолдану” жүйе ( Тәжірибе жұмысы) № 1. Стаканға таза су құйып, 3-4 тамшы йод тамызу. № 2. Стаканға компот құйып 3-4 тамшы йод тамызу. № 3. Алманы ортасынан бөліп, бірнеше тамшы йод тамызу. “ Жинақтау” жүйесі Диалогты оқыту “ Менен - сұрақ, сізден жауап” жаңа тақырып бойынша оқушылар бір- біріне сұрақтар қояды.
12 слайд
Бағалау парағы
Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау
Р
/с Оқушының
аты-жөні Сұрақ
жауап Мәтінмен
жұмыс Жеке
тапсырма АКТ мен
жұмыс Шығармашы
лық
тапсырма Тәжірибе Тест
жұмыс
ы Үй тапсырмасы:
& 51
12 слайд
Бағалау парағы Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау Р /с Оқушының аты-жөні Сұрақ жауап Мәтінмен жұмыс Жеке тапсырма АКТ мен жұмыс Шығармашы лық тапсырма Тәжірибе Тест жұмыс ы Үй тапсырмасы: & 51