дарынды оқушылар, актын колдану семинар
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
1. Білімі: жоғары
2. Оқу орны: Махамбет Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан Мемлекеттік Университеті, 2004 жыл
3. Мамандығы: информатика пәнінің мұғалімі
4. Жалпы еңбек өтілі: 14 жыл
5. Жұмыс орны: А.Құсайынов атындағы ОЖББМБ
6. Санаты: І
Тегі, аты, әкесінің аты:
Батырханов Анарбек Қауысұлы
1 слайд
1. Білімі: жоғары 2. Оқу орны: Махамбет Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан Мемлекеттік Университеті, 2004 жыл 3. Мамандығы: информатика пәнінің мұғалімі 4. Жалпы еңбек өтілі: 14 жыл 5. Жұмыс орны: А.Құсайынов атындағы ОЖББМБ 6. Санаты: І Тегі, аты, әкесінің аты: Батырханов Анарбек Қауысұлы
2 слайд
• Қазіргі таңда үздіксіз білім беру жүйесінде білім беруді
дамыту, дүниежүзілік білім беру кеңістігіне кіру
Н.Ә. Назарбаевтың Қазақстан халқына Жолдауында «Бізге
экономикалық қоғамдық жаңару қажеттіліктеріне сай келетін осы заманғы
білім беру жүйесі қажет» делінген. Сол білім беруді дамыту ісі жеке
тұлғаға мәдени-тарихи құндылықтарды, нормалар мен дәстүрлерді, білім
берудің арнайы таңдап алынған мазмұны мен нысандарын беру болып
табылады.
•Өткенімізге зер сала қарасақ, білім беру жүйесінде осыған дейін
оқушыға білім, білік, дағдыны қалыптастыруды талап етсек,
бүгінгі күннің мақсаты – іскерлік қарым-қатынас, оларды өз
бетімен білім алуға бағыттау. Сондықтан да қазіргі замандағы
педагогикалық ғылымның ерекшелігі – баланың тұлғалық
дамуына бағытталған жаңа білім технологияларын
қалыптастыру ұмтылу болып табылады. Төмендегі үлгіден білім
беру жүйесіндегі кешегі мен бүгінгі қатынасты салыстыра
отырып, бүгінгі таңдағы қатынастың артықшылығын байқауға
болады.
2 слайд
• Қазіргі таңда үздіксіз білім беру жүйесінде білім беруді дамыту, дүниежүзілік білім беру кеңістігіне кіру Н.Ә. Назарбаевтың Қазақстан халқына Жолдауында «Бізге экономикалық қоғамдық жаңару қажеттіліктеріне сай келетін осы заманғы білім беру жүйесі қажет» делінген. Сол білім беруді дамыту ісі жеке тұлғаға мәдени-тарихи құндылықтарды, нормалар мен дәстүрлерді, білім берудің арнайы таңдап алынған мазмұны мен нысандарын беру болып табылады. •Өткенімізге зер сала қарасақ, білім беру жүйесінде осыған дейін оқушыға білім, білік, дағдыны қалыптастыруды талап етсек, бүгінгі күннің мақсаты – іскерлік қарым-қатынас, оларды өз бетімен білім алуға бағыттау. Сондықтан да қазіргі замандағы педагогикалық ғылымның ерекшелігі – баланың тұлғалық дамуына бағытталған жаңа білім технологияларын қалыптастыру ұмтылу болып табылады. Төмендегі үлгіден білім беру жүйесіндегі кешегі мен бүгінгі қатынасты салыстыра отырып, бүгінгі таңдағы қатынастың артықшылығын байқауға болады.
3 слайд
Оқушы
Пәндік Жеке тұлғалық
Басты тұлға
Мұғалім Оқушы
Білім философиясы
Білім
Білім парадигмасы
Субъект-объект
Білім беру
Жағдай жасау
Қатынас
Субъект-объект
Мақсат
Өз бетімен білім алуға ұйрету
Міндет
Оқытудың дедактикалық үрдісі
Оқыту технологиясын
Үйренді
Оқыту әдістемесін
3 слайд
Оқушы Пәндік Жеке тұлғалық Басты тұлға Мұғалім Оқушы Білім философиясы Білім Білім парадигмасы Субъект-объект Білім беру Жағдай жасау Қатынас Субъект-объект Мақсат Өз бетімен білім алуға ұйрету Міндет Оқытудың дедактикалық үрдісі Оқыту технологиясын Үйренді Оқыту әдістемесін
4 слайд
1. Тұлғаға бағытталған көзқарас ұғымын ашатын негізгі түсініктер:
•Адамның ешкімге ұқсамайтын өзіндік даралық ерекшелігі;
•Жеке тұлғаның үнемі өзгеріп отыратын әлеуметтік болмысы;
•Тұлғаның өзіне тән қабілеттері мен мүмкіндіктерін таныту үрдісі;
•Өзін және қоршаған ортаны тануда саналы, шығармашылық белсенділік көрсететін
тұлға әрекеті;
•«мендік» тұжырымдаманың болуы;
•Оқушылардың білім алуына жағдай жасау. Өмірлік, кәсиби өсуіне педагогикалық
қолдау, психикалық қарым-қатынас бойынша алдын-ала көмек беру іс-әрекеті.
2. Оқушыларға білім беру әрекетіндегі негізгі принциптер (ұстанымдар):
•өзін-өзі белсендіретін тұлға ұстанымы;
•даралық ұстанымы;
•субъектілік ұстанымы;
•таңдау ұстанымы;
•шығармашылық табыс ұстанымы.
3. Технологиялық бөлімі:
•шығармашылық іс-әрекетке шақыру;
•баланың жеке басының дамуын қолдау;
•оқушылардың өз бетінше шешім қабылдауына, білім алудың мазмұны мен жолдарын
таңдауға еркіндік беру.
4 слайд
1. Тұлғаға бағытталған көзқарас ұғымын ашатын негізгі түсініктер: •Адамның ешкімге ұқсамайтын өзіндік даралық ерекшелігі; •Жеке тұлғаның үнемі өзгеріп отыратын әлеуметтік болмысы; •Тұлғаның өзіне тән қабілеттері мен мүмкіндіктерін таныту үрдісі; •Өзін және қоршаған ортаны тануда саналы, шығармашылық белсенділік көрсететін тұлға әрекеті; •«мендік» тұжырымдаманың болуы; •Оқушылардың білім алуына жағдай жасау. Өмірлік, кәсиби өсуіне педагогикалық қолдау, психикалық қарым-қатынас бойынша алдын-ала көмек беру іс-әрекеті. 2. Оқушыларға білім беру әрекетіндегі негізгі принциптер (ұстанымдар): •өзін-өзі белсендіретін тұлға ұстанымы; •даралық ұстанымы; •субъектілік ұстанымы; •таңдау ұстанымы; •шығармашылық табыс ұстанымы. 3. Технологиялық бөлімі: •шығармашылық іс-әрекетке шақыру; •баланың жеке басының дамуын қолдау; •оқушылардың өз бетінше шешім қабылдауына, білім алудың мазмұны мен жолдарын таңдауға еркіндік беру.
5 слайд
•Жоғарыда аталған түсініктемелер тұлғаға
бағыттап оқытудың сипаттамасын айқындауға
мүмкіндік береді. Жеке тұлғаға бағыттап оқыту
дегеніміз оқушының қажеттіліктерін,
ерекшеліктерін, іс-әрекетін ескеретін жан-жақты,
интеллектуалды ойлау қабілетін, өз бетінше
шешім қабылдай алатын, шығармашылық
қабілеттерін дамытатын тұлғаның
«мәденитаралық қарым-қатынас субъектісін»
қалыптастыру. Жеке тұлғаға бағытталған оқыту –
бұл жеке тұлғаның белсенділігіне жету. Барлық
оқу процесін белсенділендіру жоспарында ең
маңыздысы практикалық сабақтарда берілген
мүмкіндіктерді барынша қолдану.
5 слайд
•Жоғарыда аталған түсініктемелер тұлғаға бағыттап оқытудың сипаттамасын айқындауға мүмкіндік береді. Жеке тұлғаға бағыттап оқыту дегеніміз оқушының қажеттіліктерін, ерекшеліктерін, іс-әрекетін ескеретін жан-жақты, интеллектуалды ойлау қабілетін, өз бетінше шешім қабылдай алатын, шығармашылық қабілеттерін дамытатын тұлғаның «мәденитаралық қарым-қатынас субъектісін» қалыптастыру. Жеке тұлғаға бағытталған оқыту – бұл жеке тұлғаның белсенділігіне жету. Барлық оқу процесін белсенділендіру жоспарында ең маңыздысы практикалық сабақтарда берілген мүмкіндіктерді барынша қолдану.
6 слайд
•Қазіргі заманғы педагогикалық ой-тұжырымда оқушының жеке
тұлғалық күшін дамыту, білімді өздігінен табу, оның
шығармашылық мүмкіндігінің дамуы басты рөл атқарып отыр.
Олай болса, жаңа технологиялар мен ақпарат көзі компьютерді
енгізе отырып, алдыма келесі мақсат қойған едім:
• Әр оқушыға оның мүмкіндіктерін ашып көрсету;
• Әр оқушының ынтасын, белсенділігін дамытып, білім сапасын
арттыру;
• Өз бетімен дами алатын оқушыларды тәрбиелеу;
• Өз бетімен жұмыс жүргізе алатын оқушыларды орта буын
мектепке шығару;
•Оқу үрдісінде оқушының өз бетімен жұмыс істеуге
қызықтыратын келесі ұйымдастыру формаларды қолданамын:
•1. Сабақ үстінде — жаппай ынтымақтастық;
2. Сабақтан тыс — топтық, ұжымдық;
3. Сабақта, сабақтан тыс жұмыста — жұптық тапсырмалар;
4. Жеке жұмыс — жоспар бойынша дарынды балалармен жұмыс.
6 слайд
•Қазіргі заманғы педагогикалық ой-тұжырымда оқушының жеке тұлғалық күшін дамыту, білімді өздігінен табу, оның шығармашылық мүмкіндігінің дамуы басты рөл атқарып отыр. Олай болса, жаңа технологиялар мен ақпарат көзі компьютерді енгізе отырып, алдыма келесі мақсат қойған едім: • Әр оқушыға оның мүмкіндіктерін ашып көрсету; • Әр оқушының ынтасын, белсенділігін дамытып, білім сапасын арттыру; • Өз бетімен дами алатын оқушыларды тәрбиелеу; • Өз бетімен жұмыс жүргізе алатын оқушыларды орта буын мектепке шығару; •Оқу үрдісінде оқушының өз бетімен жұмыс істеуге қызықтыратын келесі ұйымдастыру формаларды қолданамын: •1. Сабақ үстінде — жаппай ынтымақтастық; 2. Сабақтан тыс — топтық, ұжымдық; 3. Сабақта, сабақтан тыс жұмыста — жұптық тапсырмалар; 4. Жеке жұмыс — жоспар бойынша дарынды балалармен жұмыс.
7 слайд
•Оқушының өздігінен жұмыс істеуге дағдыларын қалыптастыруда алғашқыда оқулықтағы
кейбір жаттығулар негіз болады.
•Мысалы:
•Информатика 5 кл. Сурет бойынша сөйлем құрастыр (Сабактан көрініс)
Информатика 6 кл. Абай өмірінен мәтін теру (wordpad редакторында) т/б.
•Осындай жұмыстарды іске асыруда, оқуға қызығушылығын арттыру мақсатында көптеген
әдіс-тәсілдер бірыңғай болмай, алмасып келіп отыруы керек. Бір типті жұмыстар баланы
жалықтырып жібереді. Тек қана шығарма немесе мазмұндама ала берсең, бала дұрыс нәтиже
де бермейді; немесе, математика сабағында мысал орындата берсең, есеп шығаруға
қызығушылығын оята алмасаң, бала бойында өз бетімен жұмыс түгілі міндетті деңгейді
де ұғындыру қиынға созады.
•Өздігінен оқушының орындайтын тапсырмалардың түрлері:
• теріп жазу;
• бақылап белгілеу;
• үлгіге қарап орындау;
• құрастыру;
• сәйкестендіру;
• үйлестіру;
• түрлендіру;
• ВЕНН диаграммасымен салыстыру;
• Жоба бойынша жұмыс істеу; т/б.
7 слайд
•Оқушының өздігінен жұмыс істеуге дағдыларын қалыптастыруда алғашқыда оқулықтағы кейбір жаттығулар негіз болады. •Мысалы: •Информатика 5 кл. Сурет бойынша сөйлем құрастыр (Сабактан көрініс) Информатика 6 кл. Абай өмірінен мәтін теру (wordpad редакторында) т/б. •Осындай жұмыстарды іске асыруда, оқуға қызығушылығын арттыру мақсатында көптеген әдіс-тәсілдер бірыңғай болмай, алмасып келіп отыруы керек. Бір типті жұмыстар баланы жалықтырып жібереді. Тек қана шығарма немесе мазмұндама ала берсең, бала дұрыс нәтиже де бермейді; немесе, математика сабағында мысал орындата берсең, есеп шығаруға қызығушылығын оята алмасаң, бала бойында өз бетімен жұмыс түгілі міндетті деңгейді де ұғындыру қиынға созады. •Өздігінен оқушының орындайтын тапсырмалардың түрлері: • теріп жазу; • бақылап белгілеу; • үлгіге қарап орындау; • құрастыру; • сәйкестендіру; • үйлестіру; • түрлендіру; • ВЕНН диаграммасымен салыстыру; • Жоба бойынша жұмыс істеу; т/б.
8 слайд
•Осы әдіс-тәсілдерді қолдана алсақ, баланың пәнге, оқуға
қызығушылығын оятып, қабілеттерін ұштап отырсақ,
өз бетімен ізденуге талпыныс пайда болады. Осындай
игі жұмыстардың арқасында баланың өздігінен іздену,
жұмыс істеуге талпыныстары күшейе түседі де,
бойында белгілі бір қасиеттер пайда болады:
• өз ойын жүйелеп жеткізу;
• талас, пікірталас, ой талас;
•Содан соң, оқушыны аса қызықтыратын, қалауы мол
әдіс-тәсілдерді жиі қайталау керек. Кейде балалар өздері
сұраныс тудыратын кездері болады. Оған, әрине, келісу
керек.
•Өз сабақтарымда өз бетімен дами алатын, әртүрлі
өмірдің қиындықтарына төзе білетін, белсенді, білімді
оқушы тәрбиелеу мақсатымен көптеген әдіс-тәсілдерді
қолданудамын.
8 слайд
•Осы әдіс-тәсілдерді қолдана алсақ, баланың пәнге, оқуға қызығушылығын оятып, қабілеттерін ұштап отырсақ, өз бетімен ізденуге талпыныс пайда болады. Осындай игі жұмыстардың арқасында баланың өздігінен іздену, жұмыс істеуге талпыныстары күшейе түседі де, бойында белгілі бір қасиеттер пайда болады: • өз ойын жүйелеп жеткізу; • талас, пікірталас, ой талас; •Содан соң, оқушыны аса қызықтыратын, қалауы мол әдіс-тәсілдерді жиі қайталау керек. Кейде балалар өздері сұраныс тудыратын кездері болады. Оған, әрине, келісу керек. •Өз сабақтарымда өз бетімен дами алатын, әртүрлі өмірдің қиындықтарына төзе білетін, белсенді, білімді оқушы тәрбиелеу мақсатымен көптеген әдіс-тәсілдерді қолданудамын.
9 слайд
АКТ- мен жұмыс
•Нені білуді және нені еске
сақтауды шешу
•Мұғалім оқушыларға
ақпаратты
бағалауға,таңдауға,
ұйымдастыруға және сақтауға
көмектеседі
•Оқушылар дисқке жазады
және желіде жариялайды
•Кәсіби, қағазға басылған
құжаттар
•Оқушылар жеке таңдау
жасайды деп күтіледі
•Оқушылар өз жұмыстарын
редакциялау және тексеру
кезінде пікір алмасады.
9 слайд
АКТ- мен жұмыс •Нені білуді және нені еске сақтауды шешу •Мұғалім оқушыларға ақпаратты бағалауға,таңдауға, ұйымдастыруға және сақтауға көмектеседі •Оқушылар дисқке жазады және желіде жариялайды •Кәсіби, қағазға басылған құжаттар •Оқушылар жеке таңдау жасайды деп күтіледі •Оқушылар өз жұмыстарын редакциялау және тексеру кезінде пікір алмасады.
10 слайд
•Дарынды оқушылармен жасалынатын жұмыс
түрлері:
•1. Баланың қызығушылығына әрі табиғатына
қарай ғылыми жұмысқа баулу;
•2. Пәндік олимпиадалық жұмыстарға дайындау;
•3. Қазіргі кезде жақсы дамып келе жатқан
дебаттарға, пікір – сайыс яғни интеллектуалды
ойындарға дайындау;
•4. Мектептің ғылыми қоғамындағы үйірме
жұмыстарын ұйымдастыру
10 слайд
•Дарынды оқушылармен жасалынатын жұмыс түрлері: •1. Баланың қызығушылығына әрі табиғатына қарай ғылыми жұмысқа баулу; •2. Пәндік олимпиадалық жұмыстарға дайындау; •3. Қазіргі кезде жақсы дамып келе жатқан дебаттарға, пікір – сайыс яғни интеллектуалды ойындарға дайындау; •4. Мектептің ғылыми қоғамындағы үйірме жұмыстарын ұйымдастыру
11 слайд
Дарынды талантты оқушымен жұмыс
Дарынды балалармен жасалынатын жұмыс түрлері нәтижесінде
төмендегідей жетістіктерге қол жеткізуге болады:
1. Дарынды оқушының ақыл-ойының, эмоционалдық және әлеуметтік дамуы
мен ерекшеліктерінің өзіндік көзқарас тұрғысынан дамиды.
2. Жан-жақты ақпаратты қабылдауы, сол ақпараттар негізінде өз ойын
жеткізіп, өмір ағымына сай көзқарасы пайда болады.
3. Дарынды оқушының шығармашылық деңгейі дамып, кез-келген ортады
өзін еркін ұстау мүмкіншілігі арта түседі.
4. Дарынды оқушының қоршаған ортаға өзін-өзі жарнамалау деңгейі яғни өз
білімін көрсете білуі дұрыс жолға қойылады.
11 слайд
Дарынды талантты оқушымен жұмыс Дарынды балалармен жасалынатын жұмыс түрлері нәтижесінде төмендегідей жетістіктерге қол жеткізуге болады: 1. Дарынды оқушының ақыл-ойының, эмоционалдық және әлеуметтік дамуы мен ерекшеліктерінің өзіндік көзқарас тұрғысынан дамиды. 2. Жан-жақты ақпаратты қабылдауы, сол ақпараттар негізінде өз ойын жеткізіп, өмір ағымына сай көзқарасы пайда болады. 3. Дарынды оқушының шығармашылық деңгейі дамып, кез-келген ортады өзін еркін ұстау мүмкіншілігі арта түседі. 4. Дарынды оқушының қоршаған ортаға өзін-өзі жарнамалау деңгейі яғни өз білімін көрсете білуі дұрыс жолға қойылады.
12 слайд
Жұппен жұмыс
Жұппен жасалынатын жұмыс
барысында қол жеткізуге болады:
1. Оқушының ақыл-
ойының, қасындағы
әріптесінің пікірімен
санасуға
қалыптасытрады.
2. Жан-жақты ақпаратты
қабылдауы, сол
ақпараттар негізінде өз
ойын жеткізіп, өмір
ағымына сай көзқарасы
пайда болады.
12 слайд
Жұппен жұмыс Жұппен жасалынатын жұмыс барысында қол жеткізуге болады: 1. Оқушының ақыл- ойының, қасындағы әріптесінің пікірімен санасуға қалыптасытрады. 2. Жан-жақты ақпаратты қабылдауы, сол ақпараттар негізінде өз ойын жеткізіп, өмір ағымына сай көзқарасы пайда болады.
13 слайд
Топпен жұмыс
Топтық жұмыстың қорытындысы төмендегідей жетістіктерге қол жеткізеді:
Сабақта берілген тапсырмаларды топ ішінде талқылау барысында
оқушы өз білгенін өзгеге түсіндіре отырып, өзгенің түсінгенін ой
иелегінен өткізу арқылы пікір алмасуы, ойларын толықтыруы,
жинақтауы айқын байқалып отырды. Жаңа бағдарлама бойынша
өткізген сабақтарымда оқушылар жауаптарын ауызша айтып ғана
қоймай, ойларын жеткізу мақсатында қағаз бетіне түсіріп немесе
презентация құрып, тіпті тақырып бойынша көрініс көрсетіп, өлең
жолдарын шығарды.
13 слайд
Топпен жұмыс Топтық жұмыстың қорытындысы төмендегідей жетістіктерге қол жеткізеді: Сабақта берілген тапсырмаларды топ ішінде талқылау барысында оқушы өз білгенін өзгеге түсіндіре отырып, өзгенің түсінгенін ой иелегінен өткізу арқылы пікір алмасуы, ойларын толықтыруы, жинақтауы айқын байқалып отырды. Жаңа бағдарлама бойынша өткізген сабақтарымда оқушылар жауаптарын ауызша айтып ғана қоймай, ойларын жеткізу мақсатында қағаз бетіне түсіріп немесе презентация құрып, тіпті тақырып бойынша көрініс көрсетіп, өлең жолдарын шығарды.
14 слайд
•Оқушылар өз елін басқа елге
таныстыру арқылы еліне
деген сүйіспеншілігін
білдіреді
Посттер қорғау
14 слайд
•Оқушылар өз елін басқа елге таныстыру арқылы еліне деген сүйіспеншілігін білдіреді Посттер қорғау