Дыбыс қоюдың тиімді әдіс- тәсілдері. Семинар- сабақ.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Тақырыбы: «Дыбыс қоюдың
тиімді әдіс - тәсілдері және
концентрлік әдіс».
1 слайд
Тақырыбы: «Дыбыс қоюдың тиімді әдіс - тәсілдері және концентрлік әдіс».
2 слайд
Мақсаты:
Нашар еститін оқушыны жан –жақты
зерттеп, жас ерекшелігіне сай дыбыс
қоюдың тиімді тәсілін пайдалану.
Дыбыстарды жеке, буында, сөзде, сөйлемде
анық, сауатты айтуын қадағалау. Есту
қабілетін дамыту, сөздік қорын молайту.
2 слайд
Мақсаты: Нашар еститін оқушыны жан –жақты зерттеп, жас ерекшелігіне сай дыбыс қоюдың тиімді тәсілін пайдалану. Дыбыстарды жеке, буында, сөзде, сөйлемде анық, сауатты айтуын қадағалау. Есту қабілетін дамыту, сөздік қорын молайту.
3 слайд
Жоспар
І. Кіріспе.
ІІ. Негізгі бөлім.
1. Есту қабілеті зақымдалған баланы зерттеу
қадамдары.
2. Дыбыс қою тәсілдері.
3. Концентрлік әдіс және дыбыстарды игеруге
арналған жаттығулар.
ІІІ. Қорытынды.
ІҮ. Пайдаланған әдебиеттер.
3 слайд
Жоспар І. Кіріспе. ІІ. Негізгі бөлім. 1. Есту қабілеті зақымдалған баланы зерттеу қадамдары. 2. Дыбыс қою тәсілдері. 3. Концентрлік әдіс және дыбыстарды игеруге арналған жаттығулар. ІІІ. Қорытынды. ІҮ. Пайдаланған әдебиеттер.
4 слайд
Баланы зерттеудің бірнеше қадамдары бар.
1-қадам.
Психологиялық-медициналық- педагогикалық кеңестің (ПМПК)
мамандарының диагностикалық қорытындысымен және
жолдамамен толығымен танысу. Балаға қандай диагноз
қойылғанын. Есту қабілетінің қандай деңгейде екенін білу үшін
аудиограммамен танысу.
4 слайд
Баланы зерттеудің бірнеше қадамдары бар. 1-қадам. Психологиялық-медициналық- педагогикалық кеңестің (ПМПК) мамандарының диагностикалық қорытындысымен және жолдамамен толығымен танысу. Балаға қандай диагноз қойылғанын. Есту қабілетінің қандай деңгейде екенін білу үшін аудиограммамен танысу.
5 слайд
2-қадам.
Ата – анамен баланың жағдайы туралы сұхбат. Бұл зерттеу баланың
келешегін жоспарлау үшін ең қажетті зерттеу деп айтуға болады. Себебі
баланың есту қабілетін қай кезеңде жоғалтқанын (туа, кейіннен, жүре
п.б) және баланың қандай дыбыстарды айта алатынын және жеңіл нашар
естушілік болса қандай сөздерді айта алатынын анықтау.
5 слайд
2-қадам. Ата – анамен баланың жағдайы туралы сұхбат. Бұл зерттеу баланың келешегін жоспарлау үшін ең қажетті зерттеу деп айтуға болады. Себебі баланың есту қабілетін қай кезеңде жоғалтқанын (туа, кейіннен, жүре п.б) және баланың қандай дыбыстарды айта алатынын және жеңіл нашар естушілік болса қандай сөздерді айта алатынын анықтау.
6 слайд
3- қадам.
Бұл сурдопедагогтың баланың есту қабілетінің ара
қашықтығын, деңгейін анықтау. Зерттеу баланың жеке
аппаратымен және жеке аппаратсыз зерттеу. Стацинарлы
дыбыс күшейткіш аппаратпен экран арқылы, экрансыз
баланың есту қабілетін тексеру. Оң құлақ пен сол
құлақтың қай деңгейде еститінін жеке – жеке
тексеру , сыбырды қабылдауын жіті тексеру.
6 слайд
3- қадам. Бұл сурдопедагогтың баланың есту қабілетінің ара қашықтығын, деңгейін анықтау. Зерттеу баланың жеке аппаратымен және жеке аппаратсыз зерттеу. Стацинарлы дыбыс күшейткіш аппаратпен экран арқылы, экрансыз баланың есту қабілетін тексеру. Оң құлақ пен сол құлақтың қай деңгейде еститінін жеке – жеке тексеру , сыбырды қабылдауын жіті тексеру.
7 слайд
4 - қадам.
Дауыстың бар – жоғын анықтау. Баланың даусының бәсең , қатты немесе мүлдем жоқ екенін тексеру.
5-қадам.
Бұл дыбыстарды жеке , буында, (жеңіл түрдегі нашар
естушілік болса сөздерде, суреттерді ататқызу)
тексеру.
7 слайд
4 - қадам. Дауыстың бар – жоғын анықтау. Баланың даусының бәсең , қатты немесе мүлдем жоқ екенін тексеру. 5-қадам. Бұл дыбыстарды жеке , буында, (жеңіл түрдегі нашар естушілік болса сөздерде, суреттерді ататқызу) тексеру.
8 слайд
Дыбыстарды қою тәсілдері:
1. Еліктеу арқылы
А.Естіп қабылдайды
Б.Көріп қабылдайды
2. Қолмен дірілді сезіну.
3. Механикалық т әсіл.
8 слайд
Дыбыстарды қою тәсілдері: 1. Еліктеу арқылы А.Естіп қабылдайды Б.Көріп қабылдайды 2. Қолмен дірілді сезіну. 3. Механикалық т әсіл.
9 слайд
Егерде бала дыбысты таза айта алмай жатса немесе басқа дыбыспен
алмастырып атаса, сол дыбыстың жоғарға жағына қосымша белгі
ретінде сол алмастырылған әріпті жазып қоямыз. Мысалы а ә
, о ө
деген
сияқты.
Әріптің үстінде ирек сызықша қойылса , ол дыбысты мұрын арқылы
айтқанның белгісі. Мысалы:
~
~ ~
у, м, а
Бала дыбысты жіңішке қылып айтса дыбыстың жоғарғы жағына үтір
қойылады. Мысалы л ,
Р дыбысының өзінің бірнеше белгісі бар.
А) Р дыбыссыз
Б) Р- тұрпайы діріл
В) Ршулы діріл
С) ұсақ діріл
9 слайд
Егерде бала дыбысты таза айта алмай жатса немесе басқа дыбыспен алмастырып атаса, сол дыбыстың жоғарға жағына қосымша белгі ретінде сол алмастырылған әріпті жазып қоямыз. Мысалы а ә , о ө деген сияқты. Әріптің үстінде ирек сызықша қойылса , ол дыбысты мұрын арқылы айтқанның белгісі. Мысалы: ~ ~ ~ у, м, а Бала дыбысты жіңішке қылып айтса дыбыстың жоғарғы жағына үтір қойылады. Мысалы л , Р дыбысының өзінің бірнеше белгісі бар. А) Р дыбыссыз Б) Р- тұрпайы діріл В) Ршулы діріл С) ұсақ діріл
10 слайд
10 слайд
11 слайд
11 слайд
12 слайд
12 слайд
13 слайд
Пайдаланылған әдебиеттер.
1. К.Б.Бектаева, Қ.К.Елубаева, Қ.Қ.Ибрагимова, Г.Б.Өміржанова.
«Естімейтін балалар мектебінің бастауыш сыныптарына арналған
байқау бағдарламасы».
2. А.К.Ерсарина, Р.К.Айтжанова, А.Ш.Тұрғынбаева,
Р.М.Түбекбаева «Есту қызметі бұзылған балаларды
психологиялық- медициналық - педагогикалық тексеру».
3 . Қ.К.Ибрагимова, Г.Б.Өміржанова «Дыбыстану» әдістемелік
құрал.
4. Қ.Қ.Ибрагимова, Г.Б.Өміржанова, Ә.Б.Ибрагимова «Арнайы
білім беру бағдарламасы».
13 слайд
Пайдаланылған әдебиеттер. 1. К.Б.Бектаева, Қ.К.Елубаева, Қ.Қ.Ибрагимова, Г.Б.Өміржанова. «Естімейтін балалар мектебінің бастауыш сыныптарына арналған байқау бағдарламасы». 2. А.К.Ерсарина, Р.К.Айтжанова, А.Ш.Тұрғынбаева, Р.М.Түбекбаева «Есту қызметі бұзылған балаларды психологиялық- медициналық - педагогикалық тексеру». 3 . Қ.К.Ибрагимова, Г.Б.Өміржанова «Дыбыстану» әдістемелік құрал. 4. Қ.Қ.Ибрагимова, Г.Б.Өміржанова, Ә.Б.Ибрагимова «Арнайы білім беру бағдарламасы».
14 слайд
Назарларыңызға рахмет!
14 слайд
Назарларыңызға рахмет!