"Физика сабағында Пиза тапсырмаларын пайдаланудың тиімділігі" презентация .
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
ФИЗИКА САБАҒЫНДА ПИЗА
ТАПСЫРМАЛАРЫН ПАЙДАЛАНУДЫҢ
ТИІМДІЛІГІ
ФИЗИКА ПӘН МҰҒАЛІМІ : Ж.Ж. ОПАШОВА
№ 162 ОРТА МЕКТЕП.PISA- ОҚУШЫЛАРДЫҢ БІЛІМІ МЕН БІЛІКТІЛІГІН
БАҒАЛАУДЫҢ ХАЛЫҚАРАЛЫҚ БАҒДАРЛАМАСЫ
1 слайд
ФИЗИКА САБАҒЫНДА ПИЗА ТАПСЫРМАЛАРЫН ПАЙДАЛАНУДЫҢ ТИІМДІЛІГІ ФИЗИКА ПӘН МҰҒАЛІМІ : Ж.Ж. ОПАШОВА № 162 ОРТА МЕКТЕП.PISA- ОҚУШЫЛАРДЫҢ БІЛІМІ МЕН БІЛІКТІЛІГІН БАҒАЛАУДЫҢ ХАЛЫҚАРАЛЫҚ БАҒДАРЛАМАСЫ
2 слайд
2 слайд
3 слайд
•
PISA - 15- ЖАСТАҒЫ БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ МАТЕМАТИКАЛЫҚ, ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ЖӘНЕ ОҚУ
САУАТТЫЛЫҒЫ ДЕҢГЕЙЛЕРІН БАҒАЛАЙТЫН ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ЗЕРТТЕУ.
•
ЖОБАНЫҢ ҮЙЛЕСТІРУШІСІ ЭКОНОМИКАЛЫҚ ЫНТЫМАҚТАСТЫҚ ЖӘНЕ ДАМУ ҰЙЫМЫ ( ЭЫДҰ )
БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ. ЗЕРТТЕУ БІЛІМ БЕРУ САЛАСЫНДАҒЫ ЖЕТЕКШІ ХАЛЫҚАРАЛЫҚ
ҰЙЫМДАРДЫҢ ҚАТЫСУЫМЕН КОНСОРЦИУМ АРҚЫЛЫ ІСКЕ АСЫРЫЛАДЫ.
•
PISA-2000 БІРІНШІ КЕЗЕҢІНЕ 43 ЕЛ ҚАТЫСТЫ, ОНЫҢ ІШІНДЕ 34 ЕЛ ЭЫДҰ-НЫҢ МҮШЕСІ. PISA-
2015 КЕЗЕҢІНЕ 71 ЕЛ ҚАТЫСТЫ. 2018 ЖЫЛЫ ЗЕРТТЕУГЕ ТАҒЫ ДА 11 ЕЛДІҢ ҚОСЫЛУЫ
ЖОСПАРЛАНЫП ОТЫР.
•
ЗЕРТТЕУ МАҚСАТЫ: БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ ҚОҒАМДА ТОЛЫҚҚАНДЫ ҚЫЗМЕТ АТҚАРУЛАРЫ ҮШІН
АЛҒАН ЖАЛПЫҒА МІНДЕТТІ БІЛІМДЕРІ МЕН ЕПТІЛІКТЕРІН ҚАНШАЛЫҚТЫ МЕҢГЕРГЕНІН БАҒАЛАУ
(ФУНКЦИОНАЛДЫҚ САУАТТЫЛЫҚ).
•
СОНЫМЕН ҚАТАР, БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ ОҚУ ЖЕТІСТІКТЕРІНЕ ӘСЕР ЕТЕТІН ӘРТҮРЛІ
ФАКТОРЛАРДЫ ҚАРАСТЫРАДЫ. БҰЛ - ӘЛЕУМЕТТІК-ЭКОНОМИКАЛЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ, БІЛІМ БЕРУ
ҰЙЫМДАРЫ МЕН ЖАСӨСПІРІМДЕРДІҢ МЕКТЕПТЕН ТЫС БІЛІМ АЛУ МҮМКІНДІКТЕРІНІҢ
СИПАТТАМАЛАРЫ.
•
PISA ЖОБАСЫ ӘРТҮРЛІ БІЛІМ БЕРУ ЖҮЙЕСІН САЛЫСТЫРУҒА ЖӘНЕ ҰЛТТЫҚ БІЛІМ БЕРУ
СТРАТЕГИЯЛАРЫН ӘЗІРЛЕУДЕ ЭЫДҰ ЖЕТЕКШІ ЕЛДЕРІНІҢ ТӘЖІРИБЕЛЕРІН ПАЙДАЛАНУҒА
МҮМКІНДІК БЕРЕДІ.
3 слайд
• PISA - 15- ЖАСТАҒЫ БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ МАТЕМАТИКАЛЫҚ, ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ЖӘНЕ ОҚУ САУАТТЫЛЫҒЫ ДЕҢГЕЙЛЕРІН БАҒАЛАЙТЫН ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ЗЕРТТЕУ. • ЖОБАНЫҢ ҮЙЛЕСТІРУШІСІ ЭКОНОМИКАЛЫҚ ЫНТЫМАҚТАСТЫҚ ЖӘНЕ ДАМУ ҰЙЫМЫ ( ЭЫДҰ ) БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ. ЗЕРТТЕУ БІЛІМ БЕРУ САЛАСЫНДАҒЫ ЖЕТЕКШІ ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ҰЙЫМДАРДЫҢ ҚАТЫСУЫМЕН КОНСОРЦИУМ АРҚЫЛЫ ІСКЕ АСЫРЫЛАДЫ. • PISA-2000 БІРІНШІ КЕЗЕҢІНЕ 43 ЕЛ ҚАТЫСТЫ, ОНЫҢ ІШІНДЕ 34 ЕЛ ЭЫДҰ-НЫҢ МҮШЕСІ. PISA- 2015 КЕЗЕҢІНЕ 71 ЕЛ ҚАТЫСТЫ. 2018 ЖЫЛЫ ЗЕРТТЕУГЕ ТАҒЫ ДА 11 ЕЛДІҢ ҚОСЫЛУЫ ЖОСПАРЛАНЫП ОТЫР. • ЗЕРТТЕУ МАҚСАТЫ: БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ ҚОҒАМДА ТОЛЫҚҚАНДЫ ҚЫЗМЕТ АТҚАРУЛАРЫ ҮШІН АЛҒАН ЖАЛПЫҒА МІНДЕТТІ БІЛІМДЕРІ МЕН ЕПТІЛІКТЕРІН ҚАНШАЛЫҚТЫ МЕҢГЕРГЕНІН БАҒАЛАУ (ФУНКЦИОНАЛДЫҚ САУАТТЫЛЫҚ). • СОНЫМЕН ҚАТАР, БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ ОҚУ ЖЕТІСТІКТЕРІНЕ ӘСЕР ЕТЕТІН ӘРТҮРЛІ ФАКТОРЛАРДЫ ҚАРАСТЫРАДЫ. БҰЛ - ӘЛЕУМЕТТІК-ЭКОНОМИКАЛЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ, БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫ МЕН ЖАСӨСПІРІМДЕРДІҢ МЕКТЕПТЕН ТЫС БІЛІМ АЛУ МҮМКІНДІКТЕРІНІҢ СИПАТТАМАЛАРЫ. • PISA ЖОБАСЫ ӘРТҮРЛІ БІЛІМ БЕРУ ЖҮЙЕСІН САЛЫСТЫРУҒА ЖӘНЕ ҰЛТТЫҚ БІЛІМ БЕРУ СТРАТЕГИЯЛАРЫН ӘЗІРЛЕУДЕ ЭЫДҰ ЖЕТЕКШІ ЕЛДЕРІНІҢ ТӘЖІРИБЕЛЕРІН ПАЙДАЛАНУҒА МҮМКІНДІК БЕРЕДІ.
4 слайд
•
«БІЗ ТЕҢДЕССІЗ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ДӘУІРДЕ ӨМІР СҮРІП ЖАТЫРМЫЗ.
АЛАЙДА ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМДАРЫ БОЙЫНША БІЛІМ ОНЫҢ
АРТЫНАН ҮЛГЕРМЕЙ ЖАТЫР» 1 . PISA-2015 ЗЕРТТЕУІНІҢ АЛТЫНШЫ
КЕЗЕҢІНІҢ ҚОРЫТЫНДЫЛАРЫ 15 ЖАСТАҒЫ БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ
ФУНКЦИОНАЛДЫҚ ҚҰЗЫРЕТТЕРІ ДЕҢГЕЙІНДЕ БАСЫМ ЕЛДЕРДІҢ БІРШАМА
БЕТАЛЫСЫН КӨРСЕТТІ. ЖАРАТЫЛЫСТАНУ PISA ЗЕРТТЕУІНІҢ НЕГІЗГІ
БАҒЫТЫ БОЛҒАН 2006 ЖЫЛМЕН САЛЫСТЫРҒАНДА, ҚАТЫСУШЫ
МЕМЛЕКЕТТЕРДІҢ ТЕК ТӨРТТЕН БІР БӨЛІГІНЕН КЕМ ҮЛЕСІНІҢ
КӨРСЕТКІШТЕРІН АРТТЫРДЫ.
4 слайд
• «БІЗ ТЕҢДЕССІЗ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ДӘУІРДЕ ӨМІР СҮРІП ЖАТЫРМЫЗ. АЛАЙДА ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМДАРЫ БОЙЫНША БІЛІМ ОНЫҢ АРТЫНАН ҮЛГЕРМЕЙ ЖАТЫР» 1 . PISA-2015 ЗЕРТТЕУІНІҢ АЛТЫНШЫ КЕЗЕҢІНІҢ ҚОРЫТЫНДЫЛАРЫ 15 ЖАСТАҒЫ БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ ФУНКЦИОНАЛДЫҚ ҚҰЗЫРЕТТЕРІ ДЕҢГЕЙІНДЕ БАСЫМ ЕЛДЕРДІҢ БІРШАМА БЕТАЛЫСЫН КӨРСЕТТІ. ЖАРАТЫЛЫСТАНУ PISA ЗЕРТТЕУІНІҢ НЕГІЗГІ БАҒЫТЫ БОЛҒАН 2006 ЖЫЛМЕН САЛЫСТЫРҒАНДА, ҚАТЫСУШЫ МЕМЛЕКЕТТЕРДІҢ ТЕК ТӨРТТЕН БІР БӨЛІГІНЕН КЕМ ҮЛЕСІНІҢ КӨРСЕТКІШТЕРІН АРТТЫРДЫ.
5 слайд
•
ЗАМАНАУИ ЭКОНОМИКАҒА АКАДЕМИЯЛЫҚ БІЛІМДІ ЖӘНЕ ДАҒДЫЛАРДЫ
ЖОҒАРЫ КӘСІПТІК ДЕҢГЕЙДЕ ҚОЛДАНАТЫН АДАМДАР КЕРЕК. PISA
ҚҰРАЛНАМАСЫ ОСЫ ДАҒДЫЛАРДЫ ӨЛШЕУ, ЗЕРТТЕУДІҢ ҚАТЫСУШЫЛАРЫ
АЛҒАН БІЛІМДІ ТАРАТУ ЖӘНЕ ӨМІР ЖАҒДАЙЫНДА ҚОЛДАНУ ДӘРЕЖЕСІН
АНЫҚТАУ МҮМКІНДІГІН ҰСЫНАДЫ. ҚАТЫСУШЫЛАРДЫҢ ОСЫНДАЙ
ҚҰЗЫРЕТТЕРІ ҮШ БАҒЫТТА – МАТЕМАТИКАЛЫҚ, ОҚУ ЖӘНЕ
ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМДАРЫНЫҢ САУАТТЫЛЫҒЫ БОЙЫНША
БАҒАЛАНАДЫ.
5 слайд
• ЗАМАНАУИ ЭКОНОМИКАҒА АКАДЕМИЯЛЫҚ БІЛІМДІ ЖӘНЕ ДАҒДЫЛАРДЫ ЖОҒАРЫ КӘСІПТІК ДЕҢГЕЙДЕ ҚОЛДАНАТЫН АДАМДАР КЕРЕК. PISA ҚҰРАЛНАМАСЫ ОСЫ ДАҒДЫЛАРДЫ ӨЛШЕУ, ЗЕРТТЕУДІҢ ҚАТЫСУШЫЛАРЫ АЛҒАН БІЛІМДІ ТАРАТУ ЖӘНЕ ӨМІР ЖАҒДАЙЫНДА ҚОЛДАНУ ДӘРЕЖЕСІН АНЫҚТАУ МҮМКІНДІГІН ҰСЫНАДЫ. ҚАТЫСУШЫЛАРДЫҢ ОСЫНДАЙ ҚҰЗЫРЕТТЕРІ ҮШ БАҒЫТТА – МАТЕМАТИКАЛЫҚ, ОҚУ ЖӘНЕ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМДАРЫНЫҢ САУАТТЫЛЫҒЫ БОЙЫНША БАҒАЛАНАДЫ.
6 слайд
•
ОҚУ САУАТТЫЛЫҒЫ БІЛІМ АЛУШЫНЫҢ ЖАЗБАША МӘТІНДЕРДІ ТҮСІНУ,
ПАЙДАЛАНУ, ОЙЛАНУ ЖӘНЕ ӨЗ МАҚСАТТАРЫНА ЖЕТУ ҮШІН ОЛАРМЕН ЖҰМЫС
ІСТЕУ, ӨЗ БІЛІМІН ЖӘНЕ ӘЛЕУЕТІН ДАМЫТУ, СОНЫМЕН ҚАТАР ҚОҒАМ ӨМІРІНЕ
ҚАТЫСУ ҚАБІЛЕТІ РЕТІНДЕ АНЫҚТАЛАДЫ.
•
МАТЕМАТИКАНЫ ӘРТҮРЛІ ЖАҒДАЙЛАРДА ТҰЖЫРЫМДАУ, ҚОЛДАНУ ЖӘНЕ
ТҮСІНДІРУ ҚАБІЛЕТІ МАТЕМАТИКАЛЫҚ САУАТТЫЛЫҚ РЕТІНДЕ АНЫҚТАЛАДЫ. БҰЛ
- МАТЕМАТИКАЛЫҚ ТАЛҚЫЛАУ ЖӘНЕ МАТЕМАТИКАЛЫҚ ҰҒЫМДАРДЫ,
РӘСІМДЕРДІ, ФАКТІЛЕРДІ ЖӘНЕ ҚҰРАЛДАРДЫ, ҚҰБЫЛЫСТАРДЫ СИПАТТАУ,
ТҮСІНДІРУ ЖӘНЕ БОЛЖАМДАУ ҮШІН ПАЙДАЛАНУ ДАҒДЫЛАРЫ .
•
PISA ТЕСТТІК ТАПСЫРМАЛАРЫНДА ЕРКІН ҚҰРАСТЫРЫЛҒАН ЖАУАПТЫ ТАЛАП
ЕТЕТІН СҰРАҚТАР ДА ПАЙДАЛАНЫЛАДЫ. АЛАЙДА, БҰНДАЙ СҰРАҚТАРДЫ
ҚОЛДАНУ БІРШАМА ДӘЛСІЗДІКТІ ҚАРАСТЫРАДЫ, ӨЙТКЕНІ ОЛАР ОБЪЕКТИВТІ
БАҒАЛАНУЫ ТИІС. СОНДЫҚТАН АШЫҚ СҰРАҚТАР PISA ЗЕРТТЕУІНІҢ ҮШТЕН
БІР БӨЛІГІНЕН КЕМ ҮЛЕСІН ҚҰРАЙДЫ.
6 слайд
• ОҚУ САУАТТЫЛЫҒЫ БІЛІМ АЛУШЫНЫҢ ЖАЗБАША МӘТІНДЕРДІ ТҮСІНУ, ПАЙДАЛАНУ, ОЙЛАНУ ЖӘНЕ ӨЗ МАҚСАТТАРЫНА ЖЕТУ ҮШІН ОЛАРМЕН ЖҰМЫС ІСТЕУ, ӨЗ БІЛІМІН ЖӘНЕ ӘЛЕУЕТІН ДАМЫТУ, СОНЫМЕН ҚАТАР ҚОҒАМ ӨМІРІНЕ ҚАТЫСУ ҚАБІЛЕТІ РЕТІНДЕ АНЫҚТАЛАДЫ. • МАТЕМАТИКАНЫ ӘРТҮРЛІ ЖАҒДАЙЛАРДА ТҰЖЫРЫМДАУ, ҚОЛДАНУ ЖӘНЕ ТҮСІНДІРУ ҚАБІЛЕТІ МАТЕМАТИКАЛЫҚ САУАТТЫЛЫҚ РЕТІНДЕ АНЫҚТАЛАДЫ. БҰЛ - МАТЕМАТИКАЛЫҚ ТАЛҚЫЛАУ ЖӘНЕ МАТЕМАТИКАЛЫҚ ҰҒЫМДАРДЫ, РӘСІМДЕРДІ, ФАКТІЛЕРДІ ЖӘНЕ ҚҰРАЛДАРДЫ, ҚҰБЫЛЫСТАРДЫ СИПАТТАУ, ТҮСІНДІРУ ЖӘНЕ БОЛЖАМДАУ ҮШІН ПАЙДАЛАНУ ДАҒДЫЛАРЫ . • PISA ТЕСТТІК ТАПСЫРМАЛАРЫНДА ЕРКІН ҚҰРАСТЫРЫЛҒАН ЖАУАПТЫ ТАЛАП ЕТЕТІН СҰРАҚТАР ДА ПАЙДАЛАНЫЛАДЫ. АЛАЙДА, БҰНДАЙ СҰРАҚТАРДЫ ҚОЛДАНУ БІРШАМА ДӘЛСІЗДІКТІ ҚАРАСТЫРАДЫ, ӨЙТКЕНІ ОЛАР ОБЪЕКТИВТІ БАҒАЛАНУЫ ТИІС. СОНДЫҚТАН АШЫҚ СҰРАҚТАР PISA ЗЕРТТЕУІНІҢ ҮШТЕН БІР БӨЛІГІНЕН КЕМ ҮЛЕСІН ҚҰРАЙДЫ.
7 слайд
•
PISA БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫН ЖӘНЕ БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫ ІРІКТЕУ ҮШІН
БЕЛГІЛІ БІР ТЕХНИКАЛЫҚ СТАНДАРТТАРДЫ ПАЙДАЛАНАДЫ. ІРІКТЕУ
РӘСІМІНІҢ САПАСЫН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ, ЖАСАЛҒАН ІРІКТЕМЕ МЕН ЖАУАП
БЕРГЕНДЕРДІҢ ТИІСТІ ҮЛЕСІ БЕЛГІЛЕНГЕН СТАНДАРТТАРҒА СӘЙКЕС
РӘСІМДЕРДІҢ ОРЫНДАЛУЫН ТЕКСЕРЕТІН ТӨРЕЛІК ШЕШІМНІҢ НЫСАНЫ
БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ. ЕГЕР БІР ЕЛДІҢ ЖАУАП БЕРГЕН ҚАТЫСУШЫЛАРЫНЫҢ
ҮЛЕСІ ШЕКТІК ДЕҢГЕЙДЕН ТӨМЕН БОЛСА, ОНДА БҰЛ PISA ХАЛЫҚАРАЛЫҚ
ЕСЕБІНДЕ КӨРІНІС ТАБАДЫ.
7 слайд
• PISA БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫН ЖӘНЕ БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫ ІРІКТЕУ ҮШІН БЕЛГІЛІ БІР ТЕХНИКАЛЫҚ СТАНДАРТТАРДЫ ПАЙДАЛАНАДЫ. ІРІКТЕУ РӘСІМІНІҢ САПАСЫН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ, ЖАСАЛҒАН ІРІКТЕМЕ МЕН ЖАУАП БЕРГЕНДЕРДІҢ ТИІСТІ ҮЛЕСІ БЕЛГІЛЕНГЕН СТАНДАРТТАРҒА СӘЙКЕС РӘСІМДЕРДІҢ ОРЫНДАЛУЫН ТЕКСЕРЕТІН ТӨРЕЛІК ШЕШІМНІҢ НЫСАНЫ БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ. ЕГЕР БІР ЕЛДІҢ ЖАУАП БЕРГЕН ҚАТЫСУШЫЛАРЫНЫҢ ҮЛЕСІ ШЕКТІК ДЕҢГЕЙДЕН ТӨМЕН БОЛСА, ОНДА БҰЛ PISA ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ЕСЕБІНДЕ КӨРІНІС ТАБАДЫ.
8 слайд
ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМДАРЫ БОЙЫНША
САУАТТЫЛЫҚ
•
PISA- ҒА ҚАТЫСУШЫ БАСЫМ МЕМЛЕКЕТТЕР ЖАРАТЫЛЫСТАНУ
ҒЫЛЫМДАРЫ БОЙЫНША БІЛІМНІҢ АУҚЫМДЫЛЫҒЫН ЕСКЕРЕ ОТЫРЫП,
ӘЗІРЛЕНГЕН ОҚУ БАҒДАРЛАМАЛАРЫН ІСКЕ АСЫРАДЫ. ОҚЫТУДЫҢ НЕГІЗГІ
САТЫСЫН АЯҚТАҒАН ОҚУШЫЛАР ЖАҺАНДЫҚ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ
БОЙЫНША ҒЫЛЫМДАРЫ БІЛІМГЕ СҮЙЕНУГЕ ТИІС. САЛАУАТТЫ ӨМІР
САЛТЫН ҰСТАНУ СИЯҚТЫ ЖЕКЕДЕН ГЕНЕТИКАЛЫҚ ТҮРЛЕНДІРІЛГЕН
АУЫЛШАРУАШЫЛЫҚ МӘДЕНИЕТТІҢ САЛДАРЫ МЕН ПАЙДАСЫ, ҒАЛАМДЫҚ
ЖЫЛЫНУДЫҢ АПАТТЫҚ САЛДАРЫНЫҢ АЛДЫН АЛУ ЖӘНЕ ЯДРОЛЫҚ
ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫҢ ЫҚПАЛЫНА ДЕЙІН ҚАРАСТЫРЫЛАДЫ.
8 слайд
ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМДАРЫ БОЙЫНША САУАТТЫЛЫҚ • PISA- ҒА ҚАТЫСУШЫ БАСЫМ МЕМЛЕКЕТТЕР ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМДАРЫ БОЙЫНША БІЛІМНІҢ АУҚЫМДЫЛЫҒЫН ЕСКЕРЕ ОТЫРЫП, ӘЗІРЛЕНГЕН ОҚУ БАҒДАРЛАМАЛАРЫН ІСКЕ АСЫРАДЫ. ОҚЫТУДЫҢ НЕГІЗГІ САТЫСЫН АЯҚТАҒАН ОҚУШЫЛАР ЖАҺАНДЫҚ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ БОЙЫНША ҒЫЛЫМДАРЫ БІЛІМГЕ СҮЙЕНУГЕ ТИІС. САЛАУАТТЫ ӨМІР САЛТЫН ҰСТАНУ СИЯҚТЫ ЖЕКЕДЕН ГЕНЕТИКАЛЫҚ ТҮРЛЕНДІРІЛГЕН АУЫЛШАРУАШЫЛЫҚ МӘДЕНИЕТТІҢ САЛДАРЫ МЕН ПАЙДАСЫ, ҒАЛАМДЫҚ ЖЫЛЫНУДЫҢ АПАТТЫҚ САЛДАРЫНЫҢ АЛДЫН АЛУ ЖӘНЕ ЯДРОЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫҢ ЫҚПАЛЫНА ДЕЙІН ҚАРАСТЫРЫЛАДЫ.
9 слайд
•
PISA ӨЛШЕЙТІН «ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМДАРЫ БОЙЫНША
САУАТТЫЛЫҚТЫ» БЕЛГІЛЕУ ҮШІН БҰДАН ӘРІ «ҒЫЛЫМ» СӨЗІ
ПАЙДАЛАНЫЛАДЫ. PISA ТҰЖЫРЫМДАМАСЫ ҒЫЛЫМ МЕН ТЕХНОЛОГИЯ
ҰҒЫМДАРЫН БӨЛЕДІ. ТЕХНОЛОГИЯ МӘСЕЛЕНІ ҚОЛАЙЛЫ 16 « PISA-2015
ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ЗЕРТТЕУІНІҢ НЕГІЗГІ НӘТИЖЕЛЕРІ» ҰЛТТЫҚ ЕСЕБІ
ШЕШУГЕ ӘСЕР ЕТЕДІ. АЛ ҒЫЛЫМ НАҚТЫ ӘЛЕМ ТУРАЛЫ НАҚТЫ СҰРАҚҚА
ЖАУАП БЕРЕДІ. БҰЛ КЕЗЕКТЕ, ҒЫЛЫМ МЕН ТЕХНОЛОГИЯ ТӘУЕКЕЛДІҢ
КӨЗІ РЕТІНДЕ ДЕ ҚАРАСТЫРЫЛУЫ МҮМКІН. МЫСАЛЫ, АВТОМОБИЛЬ АЛЫС
ҚАШЫҚТЫҚТЫ ЖЕҢІП, УАҚЫТТЫ ҮНЕМДЕУГЕ МҮМКІНДІК БЕРЕДІ. АЛАЙДА,
БҰЛ БАСҚА МӘСЕЛЕНІ ТУҒЫЗАДЫ. АВТОКӨЛІК САНЫНЫҢ АРТУЫ
ЭКОЛОГИЯНЫ НАШАРЛАТАДЫ. СОНДЫҚТАН ОҚУШЫЛАРДЫҢ ДӘЛЕЛДІ
ПІКІРТАЛАСТЫ ЖҮРГІЗУ, СЫНИ ТҰРҒЫДАН ОЙЛАУ ЖӘНЕ НЕГІЗДЕЛГЕН
ШЕШІМ ҚАБЫЛДАУ ДАҒДЫЛАРЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУ ӨЗЕКТІ БОЛЫП
ТАБЫЛАДЫ
9 слайд
• PISA ӨЛШЕЙТІН «ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМДАРЫ БОЙЫНША САУАТТЫЛЫҚТЫ» БЕЛГІЛЕУ ҮШІН БҰДАН ӘРІ «ҒЫЛЫМ» СӨЗІ ПАЙДАЛАНЫЛАДЫ. PISA ТҰЖЫРЫМДАМАСЫ ҒЫЛЫМ МЕН ТЕХНОЛОГИЯ ҰҒЫМДАРЫН БӨЛЕДІ. ТЕХНОЛОГИЯ МӘСЕЛЕНІ ҚОЛАЙЛЫ 16 « PISA-2015 ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ЗЕРТТЕУІНІҢ НЕГІЗГІ НӘТИЖЕЛЕРІ» ҰЛТТЫҚ ЕСЕБІ ШЕШУГЕ ӘСЕР ЕТЕДІ. АЛ ҒЫЛЫМ НАҚТЫ ӘЛЕМ ТУРАЛЫ НАҚТЫ СҰРАҚҚА ЖАУАП БЕРЕДІ. БҰЛ КЕЗЕКТЕ, ҒЫЛЫМ МЕН ТЕХНОЛОГИЯ ТӘУЕКЕЛДІҢ КӨЗІ РЕТІНДЕ ДЕ ҚАРАСТЫРЫЛУЫ МҮМКІН. МЫСАЛЫ, АВТОМОБИЛЬ АЛЫС ҚАШЫҚТЫҚТЫ ЖЕҢІП, УАҚЫТТЫ ҮНЕМДЕУГЕ МҮМКІНДІК БЕРЕДІ. АЛАЙДА, БҰЛ БАСҚА МӘСЕЛЕНІ ТУҒЫЗАДЫ. АВТОКӨЛІК САНЫНЫҢ АРТУЫ ЭКОЛОГИЯНЫ НАШАРЛАТАДЫ. СОНДЫҚТАН ОҚУШЫЛАРДЫҢ ДӘЛЕЛДІ ПІКІРТАЛАСТЫ ЖҮРГІЗУ, СЫНИ ТҰРҒЫДАН ОЙЛАУ ЖӘНЕ НЕГІЗДЕЛГЕН ШЕШІМ ҚАБЫЛДАУ ДАҒДЫЛАРЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУ ӨЗЕКТІ БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ
10 слайд
•
ОҚЫТУ ПРОЦЕСІ КӨПТЕГЕН МӘН-МӘТІНДІК АЙНЫМАЛЫЛАРҒА ТӘУЕЛДІ
БОЛАДЫ. СОНДЫҚТАН PISA ЗЕРТТЕУІ МАТЕМАТИКА, ЖАРАТЫЛЫСТАНУ
ҒЫЛЫМДАРЫ БОЙЫНША ПӘНДЕР МЕН ОҚУҒА ТИІМДІ ОҚЫТУҒА ЫҚПАЛ
ЕТЕТІН БАСТЫ ФАКТОРЛАР ТУРАЛЫ МАҢЫЗДЫ АҚПАРАТТЫ БІРІКТІРЕДІ
•
PISA ЗЕРТТЕУІНІҢ ТАПСЫРМАЛАРЫН ОРЫНДАУ ЖЕТІСТІГІНІҢ
МҰҒАЛІМДЕРДІҢ КӘСІБИ ДЕҢГЕЙІНЕ ТІКЕЛЕЙ ТӘУЕЛДІЛІГІ БАР. ЖОҒАРЫ
БІЛІМІ МЕН ЖОҒАРЫ БІЛІКТІЛІК САНАТЫ БАР МҰҒАЛІМДЕРДІҢ ҮЛЕСІ
НЕҒҰРЛЫМ ЖОҒАРЫ БОЛСА, БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ НӘТИЖЕЛЕРІ
СОҒҰРЛЫМ СӘТТІ БОЛАДЫ. НӘТИЖЕЛЕРДІҢ САЛЫСТЫРМАЛЫ ТАЛДАУЫ
КӨРСЕТКЕНДЕЙ, БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫ МҰҒАЛІМДЕРІНІҢ ЖОҒАРЫ
КӘСІБИ ДЕҢГЕЙІ БІЛІМ АЛУШЫЛАРҒА АНАҒҰРЛЫМ ЖАҚСЫ НӘТИЖЕЛЕРГЕ
ҚОЛ ЖЕТКІЗУГЕ МҮМКІНДІК БЕРДІ.
10 слайд
• ОҚЫТУ ПРОЦЕСІ КӨПТЕГЕН МӘН-МӘТІНДІК АЙНЫМАЛЫЛАРҒА ТӘУЕЛДІ БОЛАДЫ. СОНДЫҚТАН PISA ЗЕРТТЕУІ МАТЕМАТИКА, ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМДАРЫ БОЙЫНША ПӘНДЕР МЕН ОҚУҒА ТИІМДІ ОҚЫТУҒА ЫҚПАЛ ЕТЕТІН БАСТЫ ФАКТОРЛАР ТУРАЛЫ МАҢЫЗДЫ АҚПАРАТТЫ БІРІКТІРЕДІ • PISA ЗЕРТТЕУІНІҢ ТАПСЫРМАЛАРЫН ОРЫНДАУ ЖЕТІСТІГІНІҢ МҰҒАЛІМДЕРДІҢ КӘСІБИ ДЕҢГЕЙІНЕ ТІКЕЛЕЙ ТӘУЕЛДІЛІГІ БАР. ЖОҒАРЫ БІЛІМІ МЕН ЖОҒАРЫ БІЛІКТІЛІК САНАТЫ БАР МҰҒАЛІМДЕРДІҢ ҮЛЕСІ НЕҒҰРЛЫМ ЖОҒАРЫ БОЛСА, БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ НӘТИЖЕЛЕРІ СОҒҰРЛЫМ СӘТТІ БОЛАДЫ. НӘТИЖЕЛЕРДІҢ САЛЫСТЫРМАЛЫ ТАЛДАУЫ КӨРСЕТКЕНДЕЙ, БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫ МҰҒАЛІМДЕРІНІҢ ЖОҒАРЫ КӘСІБИ ДЕҢГЕЙІ БІЛІМ АЛУШЫЛАРҒА АНАҒҰРЛЫМ ЖАҚСЫ НӘТИЖЕЛЕРГЕ ҚОЛ ЖЕТКІЗУГЕ МҮМКІНДІК БЕРДІ.
11 слайд
•
PISA ЗЕРТТЕУІНІҢ КЕЛЕШЕГІ
•
ЗЕРТТЕУДІ ӨТКІЗУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ ЖЕТІЛДІРІЛУДЕ. PISA-2015
КЕЗЕҢІНЕ ҚАТЫСУШЫ 71 ЕЛДІҢ 57-СІ КОМПЬЮТЕРЛІК ФОРМАТТЫ
ТАҢДАП, БІЛІМ АЛУШЫЛАРЫНЫҢ IT- ДАҒДЫЛАРЫ НЕГІЗІНДЕ
МАТЕМАТИКАЛЫҚ, ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ЖӘНЕ ОҚУ САУАТТЫЛЫҒЫ
ДЕҢГЕЙЛЕРІН АНЫҚТАУҒА МҮМКІНДІК АЛДЫ. ЭЫДҰ КЕЛЕШЕКТЕ
ЖАҢА ТӨРТІНШІ «ҒАЛАМДЫҚ ҚҰЗЫРЕТТЕР» БАҒЫТЫН ЕНГІЗУ
МҮМКІНДІКТЕРІН ЖОСПАРЛАП ОТЫР. ТЕСТ 15-ЖАСТАҒЫ БІЛІМ
АЛУШЫЛАРДЫҢ КРЕАТИВТІЛІГІН, СЫНИ ОЙЛАУЫН,
КӨШБАСШЫЛЫҚ ЖӘНЕ АЛДЫН АЛА ЖОБАЛАНҒАН
СТАНДАРТТАРҒА СӘЙКЕС КЕЛМЕЙТІН ЖАҒДАЙЛАРҒА
БЕЙІМДЕЛУІН БАҒАЛАЙДЫ.
11 слайд
• PISA ЗЕРТТЕУІНІҢ КЕЛЕШЕГІ • ЗЕРТТЕУДІ ӨТКІЗУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ ЖЕТІЛДІРІЛУДЕ. PISA-2015 КЕЗЕҢІНЕ ҚАТЫСУШЫ 71 ЕЛДІҢ 57-СІ КОМПЬЮТЕРЛІК ФОРМАТТЫ ТАҢДАП, БІЛІМ АЛУШЫЛАРЫНЫҢ IT- ДАҒДЫЛАРЫ НЕГІЗІНДЕ МАТЕМАТИКАЛЫҚ, ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ЖӘНЕ ОҚУ САУАТТЫЛЫҒЫ ДЕҢГЕЙЛЕРІН АНЫҚТАУҒА МҮМКІНДІК АЛДЫ. ЭЫДҰ КЕЛЕШЕКТЕ ЖАҢА ТӨРТІНШІ «ҒАЛАМДЫҚ ҚҰЗЫРЕТТЕР» БАҒЫТЫН ЕНГІЗУ МҮМКІНДІКТЕРІН ЖОСПАРЛАП ОТЫР. ТЕСТ 15-ЖАСТАҒЫ БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ КРЕАТИВТІЛІГІН, СЫНИ ОЙЛАУЫН, КӨШБАСШЫЛЫҚ ЖӘНЕ АЛДЫН АЛА ЖОБАЛАНҒАН СТАНДАРТТАРҒА СӘЙКЕС КЕЛМЕЙТІН ЖАҒДАЙЛАРҒА БЕЙІМДЕЛУІН БАҒАЛАЙДЫ.
12 слайд
•
PISA ЗЕРТТЕУІНДЕ ҒЫЛЫМИ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ САУАТТЫЛЫҒЫ РЕТІНДЕ
ҒЫЛЫМИ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ БІЛІМДЕРІН ҚОЛДАНА БІЛУ, ҚОРШАҒАН ӘЛЕМДІ
ЖӘНЕ ОҒАН АДАМНЫҢ ІС-ӘРЕКЕТІНЕН ҚОСЫЛАТЫН ӨЗГЕРІСТЕРДІ ТҮСІНУГЕ
ЖӘНЕ СӘЙКЕСІНШЕ ШЕШІМДЕР ҚАБЫЛДАУҒА ҚАЖЕТТІ МӘСЕЛЕЛЕРДІ
АНЫҚТАП, НЕГІЗДЕМЕЛІ ҚОРЫТЫНДЫЛАР ЖАСАЙ БІЛУ ҚАБІЛЕТТЕРІМЕН
ТҮСІНДІРІЛЕДІ.
•
ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМИ САУАТТЫЛЫҒЫ – ТҰЛҒАНЫҢ НЕГІЗГІ
ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМИ ТАНЫМ ӘДІСТЕРІН ҚОЛДАНА АЛУ ҚАБІЛЕТІ, СҰРАҚ
ҚҰРЫЛЫМЫНА БАЙЛАНЫСТЫ БІЛІМДЕРІН ҚОЛДАНУ ЖӘНЕ ЖЕТІЛДІРУ,
ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМИ ҚҰБЫЛЫСТАРДЫ ТҮСІНДІРУ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМИ
ДӘЛЕЛДЕРГЕ НЕГІЗДЕЛГЕН ҚОРЫТЫНДЫ ЖАСАЙ АЛУЫ.
•
PISA ЗЕРТТЕУІНДЕ ҒЫЛЫМИ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ САУАТТЫЛЫҒЫ РЕТІНДЕ
ҒЫЛЫМИ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ БІЛІМДЕРІН ҚОЛДАНА БІЛУ, ҚОРШАҒАН ӘЛЕМДІ
ЖӘНЕ ОҒАН АДАМНЫҢ ІС-ӘРЕКЕТІНЕН ҚОСЫЛАТЫН ӨЗГЕРІСТЕРДІ ТҮСІНУГЕ
ЖӘНЕ СӘЙКЕСІНШЕ ШЕШІМДЕР ҚАБЫЛДАУҒА ҚАЖЕТТІ МӘСЕЛЕЛЕРДІ
АНЫҚТАП, НЕГІЗДЕМЕЛІ ҚОРЫТЫНДЫЛАР ЖАСАЙ БІЛУ ҚАБІЛЕТТЕРІМЕН
ТҮСІНДІРІЛЕДІ.
12 слайд
• PISA ЗЕРТТЕУІНДЕ ҒЫЛЫМИ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ САУАТТЫЛЫҒЫ РЕТІНДЕ ҒЫЛЫМИ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ БІЛІМДЕРІН ҚОЛДАНА БІЛУ, ҚОРШАҒАН ӘЛЕМДІ ЖӘНЕ ОҒАН АДАМНЫҢ ІС-ӘРЕКЕТІНЕН ҚОСЫЛАТЫН ӨЗГЕРІСТЕРДІ ТҮСІНУГЕ ЖӘНЕ СӘЙКЕСІНШЕ ШЕШІМДЕР ҚАБЫЛДАУҒА ҚАЖЕТТІ МӘСЕЛЕЛЕРДІ АНЫҚТАП, НЕГІЗДЕМЕЛІ ҚОРЫТЫНДЫЛАР ЖАСАЙ БІЛУ ҚАБІЛЕТТЕРІМЕН ТҮСІНДІРІЛЕДІ. • ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМИ САУАТТЫЛЫҒЫ – ТҰЛҒАНЫҢ НЕГІЗГІ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМИ ТАНЫМ ӘДІСТЕРІН ҚОЛДАНА АЛУ ҚАБІЛЕТІ, СҰРАҚ ҚҰРЫЛЫМЫНА БАЙЛАНЫСТЫ БІЛІМДЕРІН ҚОЛДАНУ ЖӘНЕ ЖЕТІЛДІРУ, ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМИ ҚҰБЫЛЫСТАРДЫ ТҮСІНДІРУ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМИ ДӘЛЕЛДЕРГЕ НЕГІЗДЕЛГЕН ҚОРЫТЫНДЫ ЖАСАЙ АЛУЫ. • PISA ЗЕРТТЕУІНДЕ ҒЫЛЫМИ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ САУАТТЫЛЫҒЫ РЕТІНДЕ ҒЫЛЫМИ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ БІЛІМДЕРІН ҚОЛДАНА БІЛУ, ҚОРШАҒАН ӘЛЕМДІ ЖӘНЕ ОҒАН АДАМНЫҢ ІС-ӘРЕКЕТІНЕН ҚОСЫЛАТЫН ӨЗГЕРІСТЕРДІ ТҮСІНУГЕ ЖӘНЕ СӘЙКЕСІНШЕ ШЕШІМДЕР ҚАБЫЛДАУҒА ҚАЖЕТТІ МӘСЕЛЕЛЕРДІ АНЫҚТАП, НЕГІЗДЕМЕЛІ ҚОРЫТЫНДЫЛАР ЖАСАЙ БІЛУ ҚАБІЛЕТТЕРІМЕН ТҮСІНДІРІЛЕДІ.
13 слайд
ФИЗИКА ПӘНІНЕН ПИЗА ТАПСЫРМАЛАРЫ
•
1.2 ҒЫЛЫМИ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ САУАТТЫЛЫҒЫ
•
•
1-ТАПСЫРМА
•
ЭНЕРГИЯНЫҢ БАЛАМА КӨЗДЕРІ ДЕГЕНІМІЗ – БОЛАШАҚТА ЭНЕРГИЯ АЛУДЫҢ, БЕРУДІҢ ЖӘНЕ ПАЙДАЛАНУДЫҢ
ЖИЫНТЫҒЫ. ОЛАР ДӘСТҮРЛІ ЭНЕРГИЯ КӨЗДЕРІ ТӘРІЗДІ КЕҢІНЕН ТАРАЛМАҒАН, АЛАЙДА ПАЙДАЛАНУДЫҢ ТИІМДІ,
ҚОРШАҒАН ОРТАҒА ЗИЯН КЕЛТІРУ ҚАУПІНІҢ ТӨМЕН БОЛУЫНА БАЙЛАНЫСТЫ ҚЫЗЫҒУШЫЛЫҚТЫ ТУДЫРЫП
ОТЫРҒАН САЛА БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ.
•
СІЗДІҢ ОЙЫҢЫЗША ЭНЕРГИЯНЫҢ БАЛАМА КӨЗДЕРІНЕ НЕЛЕР ЖАТАДЫ? ӨЗ ОЙЫҢЫЗДЫ ЖАЗЫҢЫЗ ЖӘНЕ ДӘЛЕЛ
КЕЛТІРІҢІЗ.
•
•
2-ТАПСЫРМА.
•
ҚАЗАҚСТАНДА ЭНЕРГИЯНЫҢ БАЛАМА САЛАЛАРЫН ДАМЫТУҒА ҚОЛАЙЛЫ АЙМАҚТАР БАР МА? ОСЫ АЙМАҚТАРДЫ
АТАҢЫЗ ЖӘНЕ НЕГІЗДЕМЕ КЕЛТІРІҢІЗ.
•
•
3-ТАПСЫРМА.
•
ЭНЕРГИЯНЫҢ БАЛАМА САЛАЛАРЫН ДАМЫТУ НЕ ҮШІН ҚАЖЕТ ДЕП ОЙЛАЙСЫЗ?
13 слайд
ФИЗИКА ПӘНІНЕН ПИЗА ТАПСЫРМАЛАРЫ • 1.2 ҒЫЛЫМИ ЖАРАТЫЛЫСТАНУ САУАТТЫЛЫҒЫ • • 1-ТАПСЫРМА • ЭНЕРГИЯНЫҢ БАЛАМА КӨЗДЕРІ ДЕГЕНІМІЗ – БОЛАШАҚТА ЭНЕРГИЯ АЛУДЫҢ, БЕРУДІҢ ЖӘНЕ ПАЙДАЛАНУДЫҢ ЖИЫНТЫҒЫ. ОЛАР ДӘСТҮРЛІ ЭНЕРГИЯ КӨЗДЕРІ ТӘРІЗДІ КЕҢІНЕН ТАРАЛМАҒАН, АЛАЙДА ПАЙДАЛАНУДЫҢ ТИІМДІ, ҚОРШАҒАН ОРТАҒА ЗИЯН КЕЛТІРУ ҚАУПІНІҢ ТӨМЕН БОЛУЫНА БАЙЛАНЫСТЫ ҚЫЗЫҒУШЫЛЫҚТЫ ТУДЫРЫП ОТЫРҒАН САЛА БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ. • СІЗДІҢ ОЙЫҢЫЗША ЭНЕРГИЯНЫҢ БАЛАМА КӨЗДЕРІНЕ НЕЛЕР ЖАТАДЫ? ӨЗ ОЙЫҢЫЗДЫ ЖАЗЫҢЫЗ ЖӘНЕ ДӘЛЕЛ КЕЛТІРІҢІЗ. • • 2-ТАПСЫРМА. • ҚАЗАҚСТАНДА ЭНЕРГИЯНЫҢ БАЛАМА САЛАЛАРЫН ДАМЫТУҒА ҚОЛАЙЛЫ АЙМАҚТАР БАР МА? ОСЫ АЙМАҚТАРДЫ АТАҢЫЗ ЖӘНЕ НЕГІЗДЕМЕ КЕЛТІРІҢІЗ. • • 3-ТАПСЫРМА. • ЭНЕРГИЯНЫҢ БАЛАМА САЛАЛАРЫН ДАМЫТУ НЕ ҮШІН ҚАЖЕТ ДЕП ОЙЛАЙСЫЗ?
14 слайд
24-тапсырма. Бөтелке ішіндегі жұмыртқа
7-сурет – Бөтелкедегі жұмыртқа
Бұл көпшілікке жақсы белгілі, классикалық тәжірибе. Бұл тәжірибенің
жасалып жүргеніне жүз жылдан астам уақыт өтсе де,
әлі күнге дейін өзінің құндылығын жоймаған.
Тәжірибені өткізу жолы:
•
кең ауызды бөтелкенің аузына сұйық май жағамыз;
•
қағазды жағып, бөтелкенің ішіне жылдам саламыз (бұл әрекетті жасау
барысында саусақтарыңызды күйдіріп алмас үшін, абайлау қажет);
•
қабығынан аршылған тауықтың піскен жұмыртқасын бөтелкенің аузына
қоямыз (жұмыртқа бөтелкенің аузынан әлдеқайда үлкен болуы тиіс);
•
жанып жатқан қағаз бір секундтан кейін сөніп қалады, ал жұмыртқа белгісіз
ғажайып тәсілмен бөтелкенің ішіне түседі.
Тәжірибенің нәтижесін түсіндіріңіздер.
14 слайд
24-тапсырма. Бөтелке ішіндегі жұмыртқа 7-сурет – Бөтелкедегі жұмыртқа Бұл көпшілікке жақсы белгілі, классикалық тәжірибе. Бұл тәжірибенің жасалып жүргеніне жүз жылдан астам уақыт өтсе де, әлі күнге дейін өзінің құндылығын жоймаған. Тәжірибені өткізу жолы: • кең ауызды бөтелкенің аузына сұйық май жағамыз; • қағазды жағып, бөтелкенің ішіне жылдам саламыз (бұл әрекетті жасау барысында саусақтарыңызды күйдіріп алмас үшін, абайлау қажет); • қабығынан аршылған тауықтың піскен жұмыртқасын бөтелкенің аузына қоямыз (жұмыртқа бөтелкенің аузынан әлдеқайда үлкен болуы тиіс); • жанып жатқан қағаз бір секундтан кейін сөніп қалады, ал жұмыртқа белгісіз ғажайып тәсілмен бөтелкенің ішіне түседі. Тәжірибенің нәтижесін түсіндіріңіздер.
15 слайд
•
ЖАРАТЫЛЫСТАНУ БАҒЫТЫНДАҒЫ ҒЫЛЫМИ САУАТТЫЛЫҚТЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ:
•
- ЖАРАТЫЛЫСТАНУДЫҢ НЕГІЗГІ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІН АДАМИ ТАНЫМ МЕН ЗЕРТТЕУ ФОРМАСЫ
РЕТІНДЕ ТҮСІНУ ҚАБІЛЕТТІЛІГІ;
•
- ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМДАРЫ МЕН ТЕХНОЛОГИЯНЫҢ МАТЕРИАЛДЫҚ,
ИНТЕЛЛЕКТУАЛДЫҚ ЖӘНЕ МӘДЕНИ САЛАҒА ӘСЕР ЕТЕТІНДІГІ ТУРАЛЫ БІЛІМДІ КӨРСЕТУ;
•
- МЕКТЕПТЕ АЛҒАН БІЛІМДІ ТҮРЛІ ӨМІРЛІК ЖАҒДАЙЛАРДА ҚОЛДАНА АЛУ ҚАБІЛЕТТІГІ,
ҚОЙЫЛҒАН МӘСЕЛЕЛЕРДІ ҒЫЛЫМИ ӘДІСТЕРМЕН ШЕШУ, АҚПАРАТТЫҢ ТҮРЛІ КӨЗДЕРІМЕН
ЖҰМЫС ЖАСАЙ ЖӘНЕ ОНЫ СЫНИ ТҰРҒЫДАН БАҒАЛАЙ АЛУ;
•
- ЭКСПЕРИМЕНТ ТӘЖІРИБЕЛЕР ЖАСАУ, БОЛЖАМДАР КЕЛТІРУ ЖӘНЕ ҚОЛДАЙТЫН НЕМЕСЕ
ЖОҚҚА ШЫҒАРАТЫН ЗЕРТТЕУЛЕР ӨТКІЗУ, АЙТЫЛҒАН КӨЗҚАРАСҚА ҚАРСЫ ШЫҒУ НЕМЕСЕ
ОНЫ НЕГІЗДЕУ.
•
ҒЫЛЫМИ-ЖАРАТЫЛЫСТАНУ САУАТТЫЛЫҚ – БҰЛ ҒЫЛЫМИ- ЖАРАТЫЛЫСТАНУ САЛАСЫНДА
ӘР ТҮРЛІ ӨМІРЛІК ЖАҒДАЯТТАРДЫ ШЕШУДЕГІ ЖЕКЕ ДӘЛЕЛДЕМЕЛЕРІНІҢ ТАҢДАУЫНДА
АДАМНЫҢ ӨЗ БІЛІМДЕРІН ПАЙДАЛАНУ ҚАБІЛЕТТІЛІГІ.
•
ҒЫЛЫМИ-ЖАРАТЫЛЫСТАНУ САУАТТЫЛЫҒЫНЫҢ КОМПОНЕНТТЕРІ- ҚҰБЫЛЫСТЫ ҒЫЛЫМИ
ТҰРҒЫДАН НЕГІЗДЕП ТҮСІНДІРІП, ҒЫЛЫМИ ЗЕРТТЕУДІ ТАЛДАУ ЖӘНЕ ЖОБАЛАУ, БЕРГЕН
КӨРСЕТКІШТЕРДІ ҒЫЛЫМИ ЖОРАМАЛДАУЫ.
•
ОҚУШЫЛАР БОЙЫНДАҒЫ БЕЙІМДІЛІК ПЕН ТАЛАНТЫН, ТАНЫМДЫҚ, ІЗДЕНУШІЛІК
ҚАБІЛЕТТЕРІН ЗЕРТТЕУ НЕГІЗІНДЕ ҚАЗІРГІ ЗАМАН ТАЛАБЫНА САЙ ШЫҒАРМАШЫЛ ТҰЛҒА
ҚАЛЫПТАСТЫРУ.
15 слайд
• ЖАРАТЫЛЫСТАНУ БАҒЫТЫНДАҒЫ ҒЫЛЫМИ САУАТТЫЛЫҚТЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ: • - ЖАРАТЫЛЫСТАНУДЫҢ НЕГІЗГІ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІН АДАМИ ТАНЫМ МЕН ЗЕРТТЕУ ФОРМАСЫ РЕТІНДЕ ТҮСІНУ ҚАБІЛЕТТІЛІГІ; • - ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ҒЫЛЫМДАРЫ МЕН ТЕХНОЛОГИЯНЫҢ МАТЕРИАЛДЫҚ, ИНТЕЛЛЕКТУАЛДЫҚ ЖӘНЕ МӘДЕНИ САЛАҒА ӘСЕР ЕТЕТІНДІГІ ТУРАЛЫ БІЛІМДІ КӨРСЕТУ; • - МЕКТЕПТЕ АЛҒАН БІЛІМДІ ТҮРЛІ ӨМІРЛІК ЖАҒДАЙЛАРДА ҚОЛДАНА АЛУ ҚАБІЛЕТТІГІ, ҚОЙЫЛҒАН МӘСЕЛЕЛЕРДІ ҒЫЛЫМИ ӘДІСТЕРМЕН ШЕШУ, АҚПАРАТТЫҢ ТҮРЛІ КӨЗДЕРІМЕН ЖҰМЫС ЖАСАЙ ЖӘНЕ ОНЫ СЫНИ ТҰРҒЫДАН БАҒАЛАЙ АЛУ; • - ЭКСПЕРИМЕНТ ТӘЖІРИБЕЛЕР ЖАСАУ, БОЛЖАМДАР КЕЛТІРУ ЖӘНЕ ҚОЛДАЙТЫН НЕМЕСЕ ЖОҚҚА ШЫҒАРАТЫН ЗЕРТТЕУЛЕР ӨТКІЗУ, АЙТЫЛҒАН КӨЗҚАРАСҚА ҚАРСЫ ШЫҒУ НЕМЕСЕ ОНЫ НЕГІЗДЕУ. • ҒЫЛЫМИ-ЖАРАТЫЛЫСТАНУ САУАТТЫЛЫҚ – БҰЛ ҒЫЛЫМИ- ЖАРАТЫЛЫСТАНУ САЛАСЫНДА ӘР ТҮРЛІ ӨМІРЛІК ЖАҒДАЯТТАРДЫ ШЕШУДЕГІ ЖЕКЕ ДӘЛЕЛДЕМЕЛЕРІНІҢ ТАҢДАУЫНДА АДАМНЫҢ ӨЗ БІЛІМДЕРІН ПАЙДАЛАНУ ҚАБІЛЕТТІЛІГІ. • ҒЫЛЫМИ-ЖАРАТЫЛЫСТАНУ САУАТТЫЛЫҒЫНЫҢ КОМПОНЕНТТЕРІ- ҚҰБЫЛЫСТЫ ҒЫЛЫМИ ТҰРҒЫДАН НЕГІЗДЕП ТҮСІНДІРІП, ҒЫЛЫМИ ЗЕРТТЕУДІ ТАЛДАУ ЖӘНЕ ЖОБАЛАУ, БЕРГЕН КӨРСЕТКІШТЕРДІ ҒЫЛЫМИ ЖОРАМАЛДАУЫ. • ОҚУШЫЛАР БОЙЫНДАҒЫ БЕЙІМДІЛІК ПЕН ТАЛАНТЫН, ТАНЫМДЫҚ, ІЗДЕНУШІЛІК ҚАБІЛЕТТЕРІН ЗЕРТТЕУ НЕГІЗІНДЕ ҚАЗІРГІ ЗАМАН ТАЛАБЫНА САЙ ШЫҒАРМАШЫЛ ТҰЛҒА ҚАЛЫПТАСТЫРУ.
16 слайд
•
Р ISA ЕСЕПТЕРІНІҢ ШАРТЫ: ӨМІРДЕН АЛЫНҒАН ҚАНДАЙ ДА БІР
СИТУАЦИЯНЫҢ ЖАЗБАСЫ;НЕ ЕСЕПТІҢ ШАРТЫ, НЕ СҰРАҚТЫҢ МАЗМҰНЫ
НАҚТЫ БІР ПӘНДІК БІЛІМГЕ СҮЙЕНБЕЙДІ;ЕСЕПТІҢ ШАРТЫ ТҰЛҒАЛЫҚ
ТӘЖІРИБЕМЕН СӘЙКЕСТЕНДІРІЛГЕН – АШЫҚ; ӘРБІР ЕСЕП НЕМЕСЕ ТАПСЫРМА
ӨЗІНДІК ШЕШІМДІ ТАЛАП ЕТЕТІН ҚАНДАЙ ДА БІР СИТУАЦИЯ БОЛЫП
ТАБЫЛАДЫ.
•
МЕМЛЕКЕТІМІЗДІ ДАМЫҒАН ӨРКЕНИЕТТІ ЕЛДЕР ДЕҢГЕЙІНЕ КӨТЕРУ ҮШІН
БОЛАШАҚ ҰРПАҚТЫ МЕКТЕП ҚАБЫРҒАСЫНАН БАСТАП ЖАН-ЖАҚТЫ БІЛІМДІ,
КӘСІПКЕРЛІК ОРТАҒА БЕЙІМДІ ЕТІП ТӘРБИЕЛЕУ БАСТЫ БАҒЫТЫМЫЗ.
•
БІЗДІҢ МІНДЕТІМІЗ ДҮНИЕЖҮЗІНДЕГІ ЖАҢАЛЫҚТАРМЕН, ЖАУАПКЕРШІЛІК,
ЕРІК КҮШ СЕЗІМДЕРІН СІҢІРУ, ЯҒНИ ОЛАРДЫҢ ДАМУЫНА ҮЛКЕН МӘН БЕРУ.
АЛ ДАМУДЫҢ НЕГІЗІ - БІЛІМДЕ.
16 слайд
• Р ISA ЕСЕПТЕРІНІҢ ШАРТЫ: ӨМІРДЕН АЛЫНҒАН ҚАНДАЙ ДА БІР СИТУАЦИЯНЫҢ ЖАЗБАСЫ;НЕ ЕСЕПТІҢ ШАРТЫ, НЕ СҰРАҚТЫҢ МАЗМҰНЫ НАҚТЫ БІР ПӘНДІК БІЛІМГЕ СҮЙЕНБЕЙДІ;ЕСЕПТІҢ ШАРТЫ ТҰЛҒАЛЫҚ ТӘЖІРИБЕМЕН СӘЙКЕСТЕНДІРІЛГЕН – АШЫҚ; ӘРБІР ЕСЕП НЕМЕСЕ ТАПСЫРМА ӨЗІНДІК ШЕШІМДІ ТАЛАП ЕТЕТІН ҚАНДАЙ ДА БІР СИТУАЦИЯ БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ. • МЕМЛЕКЕТІМІЗДІ ДАМЫҒАН ӨРКЕНИЕТТІ ЕЛДЕР ДЕҢГЕЙІНЕ КӨТЕРУ ҮШІН БОЛАШАҚ ҰРПАҚТЫ МЕКТЕП ҚАБЫРҒАСЫНАН БАСТАП ЖАН-ЖАҚТЫ БІЛІМДІ, КӘСІПКЕРЛІК ОРТАҒА БЕЙІМДІ ЕТІП ТӘРБИЕЛЕУ БАСТЫ БАҒЫТЫМЫЗ. • БІЗДІҢ МІНДЕТІМІЗ ДҮНИЕЖҮЗІНДЕГІ ЖАҢАЛЫҚТАРМЕН, ЖАУАПКЕРШІЛІК, ЕРІК КҮШ СЕЗІМДЕРІН СІҢІРУ, ЯҒНИ ОЛАРДЫҢ ДАМУЫНА ҮЛКЕН МӘН БЕРУ. АЛ ДАМУДЫҢ НЕГІЗІ - БІЛІМДЕ.
17 слайд
17 слайд