Халық күйлерінің ерекшеліктері презентация
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Оралхан Бөкей атындағы № 44 лицейдің
3 «А» сынып оқушысы Айтқан Әлихан
Жоба тақырыбы:
«Халық күйлерінің
ерекшеліктері »
1 слайд
Оралхан Бөкей атындағы № 44 лицейдің 3 «А» сынып оқушысы Айтқан Әлихан Жоба тақырыбы: «Халық күйлерінің ерекшеліктері »
2 слайд
•
Тақырып өзектілігі : Қазақ халқының әйгілі күйшілерінің
күйлерінің тарихи маңыздылының бала тәрбиесіне әсері.
•
Тақырып мақсаты:
•
Қазақ халқының атақты күйшілерінің күйлерінің ,жас
жеткіншектердің өз елінің патриоты болып өсуіне, тарихын білуге
тигізетін әсерін ашып көрсету.
•
Күйлердің тәрбиелік маңызын дәлелдеу.
•
Күйлердің тарихи маңыздылығын түсіндіру арқылы балалардың
домбыра ойнауға деген қызығушылықтарын арттыру.
•
Міндеті:
•
Күйшілердің өмірі мен шығармашылығымен танысу
•
Күйлердің шығу тарихын зерттеп, маңыздылығын анықтап
оқушыларға насихаттау.
2 слайд
• Тақырып өзектілігі : Қазақ халқының әйгілі күйшілерінің күйлерінің тарихи маңыздылының бала тәрбиесіне әсері. • Тақырып мақсаты: • Қазақ халқының атақты күйшілерінің күйлерінің ,жас жеткіншектердің өз елінің патриоты болып өсуіне, тарихын білуге тигізетін әсерін ашып көрсету. • Күйлердің тәрбиелік маңызын дәлелдеу. • Күйлердің тарихи маңыздылығын түсіндіру арқылы балалардың домбыра ойнауға деген қызығушылықтарын арттыру. • Міндеті: • Күйшілердің өмірі мен шығармашылығымен танысу • Күйлердің шығу тарихын зерттеп, маңыздылығын анықтап оқушыларға насихаттау.
3 слайд
-
Маған бүкіл қазақ даласы ән салып тұрғандай көрінеді
Григорий Николаевич Потанин
-
Ән — халық үні, оның шындығы, оның ойы мен сезімі
Жамбыл Жабаев
-
Музыка сұлулығы – оның жеңілдігі мен табиғилығында.
П.И.Чайковский
-
Музыка адам жанын жарқындатып, жалындатуға тиіс.
Л.Бетховен
-
… біздің қазақ әнқұмар халық… Біреу қолына домбыра ұстап ән
сала бастаса, ойдағы-қырдағысы жиналып, сегіздегі бала,
сексендегі шалына дейін қалмай қамалап, айтшы-айтшылап
жанын жағасына келтіреді. Бара-бара не болса да сол әндегі рух
сүйегіне сіңеді, құлағында қалады.
Сұлтанмахмұт Торайғыров
3 слайд
- Маған бүкіл қазақ даласы ән салып тұрғандай көрінеді Григорий Николаевич Потанин - Ән — халық үні, оның шындығы, оның ойы мен сезімі Жамбыл Жабаев - Музыка сұлулығы – оның жеңілдігі мен табиғилығында. П.И.Чайковский - Музыка адам жанын жарқындатып, жалындатуға тиіс. Л.Бетховен - … біздің қазақ әнқұмар халық… Біреу қолына домбыра ұстап ән сала бастаса, ойдағы-қырдағысы жиналып, сегіздегі бала, сексендегі шалына дейін қалмай қамалап, айтшы-айтшылап жанын жағасына келтіреді. Бара-бара не болса да сол әндегі рух сүйегіне сіңеді, құлағында қалады. Сұлтанмахмұт Торайғыров
4 слайд
Құрманғазы Сағырбайұлы (1823-1896)
Күйлері:
« Сегізінші март »;
“ Сары-Арқа”;
-
“ Балбырауын”;
“ Серпер”; -
“ Адай”;
-
“ Алатау”;
-
“ Бұлбұлдың құрқұры”; -
“ Қызыл қайың”;
4 слайд
Құрманғазы Сағырбайұлы (1823-1896) Күйлері: « Сегізінші март »; “ Сары-Арқа”; - “ Балбырауын”; “ Серпер”; - “ Адай”; - “ Алатау”; - “ Бұлбұлдың құрқұры”; - “ Қызыл қайың”;
5 слайд
Дәулеткерей Шығайұлы
Күйлері:
«Жігер»
«Топан»
«Топан» «Ақжелен»;
«Қоңыр»;
«Қосішек»; « Қосалқа »;
«Жұмабике»;
5 слайд
Дәулеткерей Шығайұлы Күйлері: «Жігер» «Топан» «Топан» «Ақжелен»; «Қоңыр»; «Қосішек»; « Қосалқа »; «Жұмабике»;
6 слайд
ДИНА НҰРПЕЙІСОВА (1861-1955)
Күйлері:
«Бұлбұл»
-
« Байжұма »;
« Көгентүп »;
« Кішкентай »;
« Әсем қоңыр »;
« Әсем қоңыр »;
- « Ана аманаты »; « Сегізінші март »;
6 слайд
ДИНА НҰРПЕЙІСОВА (1861-1955) Күйлері: «Бұлбұл» - « Байжұма »; « Көгентүп »; « Кішкентай »; « Әсем қоңыр »; « Әсем қоңыр »; - « Ана аманаты »; « Сегізінші март »;
7 слайд
Нұрғиса Тілендиев
Күйлері:
«Аққу»
«Ата толғауы»
«Әлқиса»
«Махамбет»
«Көш керуен»
7 слайд
Нұрғиса Тілендиев Күйлері: «Аққу» «Ата толғауы» «Әлқиса» «Махамбет» «Көш керуен»
8 слайд
8 слайд
9 слайд
9 слайд
10 слайд
10 слайд
11 слайд
Л ицей оқушыларының домбыра үйірмесіне қатысу
көрсеткіштері
Оқушылардың «Мұрагер» бағдарламасы мен домбыра үйірмесіне қатысуын жетекшіміз екеуіміз
бақылау жүргізу арқылы анықтадық..Мұрагер сабағына 2010 жылдан барлық оқушылар қатысу
міндетті болған.Оқушылардың көбі домбыра ойнауға қызығушылығы төмен болғандықтан үйрене
алмады.2016 жылдан бастап бұл пән таңдау пәні ретінде жүре бастады.Сол кезде сыныптағы 4, 5 оқушы
ғана домбыраны таңдады.Көбісі домбыра үйірмесіне , музыка мектептеріне қатыса бастады.Мектепте
бастауыш сынып оқушыларынан ғана оркестр құрылды.
11 слайд
Л ицей оқушыларының домбыра үйірмесіне қатысу көрсеткіштері Оқушылардың «Мұрагер» бағдарламасы мен домбыра үйірмесіне қатысуын жетекшіміз екеуіміз бақылау жүргізу арқылы анықтадық..Мұрагер сабағына 2010 жылдан барлық оқушылар қатысу міндетті болған.Оқушылардың көбі домбыра ойнауға қызығушылығы төмен болғандықтан үйрене алмады.2016 жылдан бастап бұл пән таңдау пәні ретінде жүре бастады.Сол кезде сыныптағы 4, 5 оқушы ғана домбыраны таңдады.Көбісі домбыра үйірмесіне , музыка мектептеріне қатыса бастады.Мектепте бастауыш сынып оқушыларынан ғана оркестр құрылды.
12 слайд
Ұсыныстар:
1.Домбырада ойнауды оқып, үйрену
2.Қазақ халқының күйшілерінің өмірі мен
шығармашылығы туралы білу
3.Ұлттық өнерді меңгеріп,басқа балаларға
насихаттау.
12 слайд
Ұсыныстар: 1.Домбырада ойнауды оқып, үйрену 2.Қазақ халқының күйшілерінің өмірі мен шығармашылығы туралы білу 3.Ұлттық өнерді меңгеріп,басқа балаларға насихаттау.
13 слайд
Қорытынды
Бұл жұмыста біз күйшілік дәстүрдің тарихи негіздері мен тәрбиелік
сипатын ашып-көрсетуді тырыстық.. .. Қазақтың музыкалық мұрасы , оның
ішінде аспапты музыкасы- күйлері де шежіре, оқиғалы әңгімелермен тікелей
байланысты орындалады. Кез-келген күйдің шығу себебін, аңыз әңгімесін нәшіне
келтіре айтып алмай, әйтеуір күй тарта жөнелу күй тартушы үшін тыңдаушы
алдында үлкен әбестік болған.Сол себепті халқымыздың әйгілі күйшілерін,
олардың біздің заманымызға дейін жеткен күйлерінің тарихын білу парыз деп
саналған.
Бүгінде күй өнеріне бір ғана эстетикалық құбылыс ретінде қарау жетімсіз.
Себебі күйшілік өнер- ғасырлар бойы ұстаздан шәкіртке беріліп келе жатқан
өзінше бір тәрбие мектебі. Демек, күйдің халықтық педагогикамен сабақтастығы
да айқын. Оны ғылыми негізде зерттеп, орта мектептегі музыка сабағының
бағдарламасына енгізу керек .
Бір ғана күй емес, жалпы музыка өнерінің тәрбиелік маңызын зерттеп,
күйшілер туралы мағлұматтар жинақтадым.Басқасын былай қойғанда, күйшілік
дәстүрдің өзі де тәрбие мектебі екенін білдім Күй халық мұрасы десек, күйшілік
дәстүр халық педагогикасының жемісті бір бұтағы. Осы негізде барып біз
күйшілік өнердің табиғатын, тәрбиелік негіздерін тереңірек игеретін боламыз.
Қазақ халқының атақты күйшілерінің күйлерінің ,жас жеткіншектердің өз елінің
патриоты болып өсуіне, тарихын білуге тигізетін әсері өте зор..
13 слайд
Қорытынды Бұл жұмыста біз күйшілік дәстүрдің тарихи негіздері мен тәрбиелік сипатын ашып-көрсетуді тырыстық.. .. Қазақтың музыкалық мұрасы , оның ішінде аспапты музыкасы- күйлері де шежіре, оқиғалы әңгімелермен тікелей байланысты орындалады. Кез-келген күйдің шығу себебін, аңыз әңгімесін нәшіне келтіре айтып алмай, әйтеуір күй тарта жөнелу күй тартушы үшін тыңдаушы алдында үлкен әбестік болған.Сол себепті халқымыздың әйгілі күйшілерін, олардың біздің заманымызға дейін жеткен күйлерінің тарихын білу парыз деп саналған. Бүгінде күй өнеріне бір ғана эстетикалық құбылыс ретінде қарау жетімсіз. Себебі күйшілік өнер- ғасырлар бойы ұстаздан шәкіртке беріліп келе жатқан өзінше бір тәрбие мектебі. Демек, күйдің халықтық педагогикамен сабақтастығы да айқын. Оны ғылыми негізде зерттеп, орта мектептегі музыка сабағының бағдарламасына енгізу керек . Бір ғана күй емес, жалпы музыка өнерінің тәрбиелік маңызын зерттеп, күйшілер туралы мағлұматтар жинақтадым.Басқасын былай қойғанда, күйшілік дәстүрдің өзі де тәрбие мектебі екенін білдім Күй халық мұрасы десек, күйшілік дәстүр халық педагогикасының жемісті бір бұтағы. Осы негізде барып біз күйшілік өнердің табиғатын, тәрбиелік негіздерін тереңірек игеретін боламыз. Қазақ халқының атақты күйшілерінің күйлерінің ,жас жеткіншектердің өз елінің патриоты болып өсуіне, тарихын білуге тигізетін әсері өте зор..
14 слайд
Назарларыңызға рақмет!
14 слайд
Назарларыңызға рақмет!