Материалдар / Инклюзивті білім беретін мектептердегі ерекше білім беруді қажет ететін балаларға арналған түзету-дамыту ойындары мен жаттығулары
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Инклюзивті білім беретін мектептердегі ерекше білім беруді қажет ететін балаларға арналған түзету-дамыту ойындары мен жаттығулары

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл жүктелген материал, мектеп мұғалімдерімен қатар, машықкерлергеде көмекші бола алады
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Мамыр 2021
779
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Инклюзивті білім беретін мектептердегі ерекше білім беруді қажет ететін балаларға арналған түзету-дамыту ойындары мен жаттығ

1 слайд
Инклюзивті білім беретін мектептердегі ерекше білім беруді қажет ететін балаларға арналған түзету-дамыту ойындары мен жаттығулары Айтмұқашева Гүлім 402-топ

Республиканың жаңа білім беру стандарттарын енгізу жағдайында білім беру қоғамдастығындағы инклюзивті мәдениетті дамытуға, білі

2 слайд
Республиканың жаңа білім беру стандарттарын енгізу жағдайында білім беру қоғамдастығындағы инклюзивті мәдениетті дамытуға, білім беру ұйымын дамытудың инклюзивті жолын таңдаудың мағыналылығына, денсаулық мүмкіндігі шектеулі балаларды психологиялық-педагогикалық қолдауды ұйымдастырудың негізгі бағыттарына ерекше назар аударылады. Оларды жүзеге асыру үшін үлкен зияткерлік, эмоционалды және психикалық шығындар қажет.Жұмыс тәжірибесі көрсетіп отырғандай, ерекше денсаулық мүмкіндіктері бар балалар жаңа адамның (педагог - психологтың) келуіне қуанса да, оларда ынтымақтастықтың ситуациялық- іскерлік нысаны 7 жасқа дейін де қалыптаспаған. Олар назар аударуды, сүйіспеншілікті, сезімтал қарым-қатынасты талап етеді, бірақ бұл олардың ересек адаммен қарым-қатынасын шектейді. Мүмкіндігі шектеулі балаларда танымдық қызығушылық нашар дамыған, танымдық белсенділігі төмендеген. Олар тез шаршайды, назар аударылады, назар жалпылау құбылыстары бар; олар ұзақ уақыт бойы тіпті бір сатылы ауызша нұсқауларды орындай алмайды, алған білімдерін жаңа міндеттерге жібермейді.

Өздерінің физикалық қабілеттеріне байланысты, олар әдеттегідей қалыпты балалар сияқты жұмыс істей алмайды, орындыққа отыру қиы

3 слайд
Өздерінің физикалық қабілеттеріне байланысты, олар әдеттегідей қалыпты балалар сияқты жұмыс істей алмайды, орындыққа отыру қиын, белгілі бір қалыпқа төтеп беру қиын, жиі ауырады немесе қандай да бір қимыл жасау мүмкін емес. Мұндай балалар көбінесе сурет салғысы келмейді, мүсіндейді, құрастырады. Барлық осы ерекшеліктер мұғалімнің, психологтың, мұғалімнің және мамандардың түзету және дамыту жұмысын қиындатады.Бақылау нәтижелерін талдау, мұғалімдермен және ата-аналармен әңгімелесу қазіргі уақытта "ерекше" балаларға жаңа, ерекше ойындар қажет деген қорытындыға әкеледі.

Балалармен жеке түзету және дамыту сабақтарының мақсаттары:  баланың өз жетістігін сезінуі үшін жағдай жасау;  баланың өз қа

4 слайд
Балалармен жеке түзету және дамыту сабақтарының мақсаттары:  баланың өз жетістігін сезінуі үшін жағдай жасау;  баланың өз қалауын, құмарлығын білдіру үшін жағдай жасау;  баланың жеке басының дамуын үйлестіруге, оның дербестігі мен өзіне деген сенімділігін, белсенділігін, адамдарға мейірімді көзқарасын қалыптастыруға жәрдемдесу. Балалармен және олардың ата - аналарымен жеке сабақтардың мақсаты:  отбасылық қатынастарды үйлестіруге ықпал ету.   Кеңес беру барысындағы ойын сессиялары отбасы мүшелерінің өзара әрекеттесу сапасын анықтауға, ата-аналардың белсенді позициясын қолдауға, балалар, ата-аналар және педагог-психолог арасындағы серіктестікті қалыптастыруға көмектеседі.  Топтық жұмыстың мақсаттары: • эмоционалды - жеке саланы дамыту; • балаларда қарым - қатынас дағдыларын қалыптастыру; • өзін-өзі реттеу және өзін-өзі бақылау дағдыларын дамыту; • жеке басының бұзылуының алдын алу.

«Скотчпен сурет салу» жаттығуы Неліктен "аппликация" емес, "сурет салу"керек? Бұл тәжірибенің ерекшелігі неде? Бұл

5 слайд
«Скотчпен сурет салу» жаттығуы Неліктен "аппликация" емес, "сурет салу"керек? Бұл тәжірибенің ерекшелігі неде? Бұл жұмысты орындау кезінде қол суреттің сызығына сәйкес келетін қимылдарды қайталайды. Таспа сызық сызғандай біртіндеп ашылады. Үлкен суретті таспамен "салу" кез-келген басқа сурет түріне қарағанда әлдеқайда жылдам, ал кескін өте жарқын, түрлі-түсті болады. Бұл шаршамайды, сонымен қатар ең аз күш пен уақытты жұмсай отырып, керемет нәтиже беріледі! Бала дизайнер, суретші, мүсінші ретінде әрекет етеді.Мақсаты: дәстүрлі емес сурет салудың жаңа әдісімен таныстыру – скотчпен сурет салу, өлшеуге, кесуге, майыстыруға, скотч таспасын желімдеуге үйрету.

Міндеттері: 1.түзету-оқыту-кейбір күнделікті жағдайларда балаларға қажетті скотчпен жұмыс істеу дағдыларын үйрету, өлшеу қабіле

6 слайд
Міндеттері: 1.түзету-оқыту-кейбір күнделікті жағдайларда балаларға қажетті скотчпен жұмыс істеу дағдыларын үйрету, өлшеу қабілетін игеруге көмектесу, скотчтың қажетті мөлшерін кесу. 2. түзету - дамытушылық-қолдың ұсақ бұлшықеттерінің күшін, ептілігін және дәлдігін дамыту, микро-жазықтыққа назар аудару, шығармашылық қиялын, көрнекі-бейнелі ойлауды дамыту, көзді жақсарту, түстерді қабылдау, эстетикалық талғам. 3. түзету-сөйлеу-балалардың сөздік қорын зат есімдермен, сын есімдермен және етістіктермен байыту. 4. түзету және тәрбиелеу-табандылыққа, шыдамдылық пен шыдамдылыққа, ұжымда әрекет ете білуге тәрбиелеу. 5.психотерапиялық-теріс эмоцияларды шашыратуға мүмкіндік беру . Әдістері: - көрнекі (демонстрация. иллюстрация), - ауызша (түсіндіру, іс-әрекеттерді айту), - практикалық (таспамен тікелей әрекет ету).

«Су ойындары» жаттығуы Мақсаты: мүмкіндігі шектеулі балалардың әлеуметтік бейімделуі үшін қажетті жағдайларды қамтамасыз ету М

7 слайд
«Су ойындары» жаттығуы Мақсаты: мүмкіндігі шектеулі балалардың әлеуметтік бейімделуі үшін қажетті жағдайларды қамтамасыз ету Міндеттері:  танымдық психикалық процестерді (қабылдау, зейін, есте сақтау, ойлау, қиял) түзету және дамыту);  танымдық қызығушылықты қалыптастыру және танымдық белсенділікті дамыту;  балаларда қуаныш, қайғы, ашу, қорқыныш, таңдану сияқты негізгі эмоциялар туралы түсінік қалыптастыру;  мінез-құлық пен қарым-қатынастағы эмоционалды саланың мәселелерін түзету (агрессивтілік, мазасыздық, қорқыныш);  мазасыздықты, қорқынышты жоюға, тәрбиелік және түзету әсеріне негативизмді жеңуге ықпал ету;  бала-ата-ана қатынастарын дамытуға және үйлестіруге ықпал ету;  ата-аналарды жүйелік ойындарды қолдану тәсілдеріне үйрету;  олардың негізінде дамытушы ойындар мен балалармен ойын қарым-қатынасын ұйымдастыру;  ата-аналарға Отбасылық тәрбие жағдайында даму ортасын құру, оқытудың ойын құралдарының оңтайлы құрамын қалыптастыру, оларды таңдау ережелері туралы кеңес беріңіз.

Өткізу нысаны • жеке; • топтық (балалармен бірлескен іс-әрекет); • топтық (балалармен және олардың ата-аналарымен бірлескен іс-ш

8 слайд
Өткізу нысаны • жеке; • топтық (балалармен бірлескен іс-әрекет); • топтық (балалармен және олардың ата-аналарымен бірлескен іс-шаралар). Түзету жұмыстары балалармен жүргізіледі:  эмоционалды-еріктік салада бұзушылықтары бар (агрессивті, мазасыз, көптеген қорқыныштары бар);  жанжалға ұшыраған балалар, әлеуметтометриялық мәртебесі төмен, қарым- қатынас саласында проблемалары бар балалар;  диагнозына байланысты өздігінен қозғала алмайтын мүгедек балалар және оларды құрдастар тобына біріктірмес бұрын, қарым-қатынас дағдыларын дамыту және мінез-құлық пен қарым-қатынастағы эмоционалды саланың проблемаларын жеңу үшін алдын-ала жұмыс қажет. Бұл балалар эмоционалды түрде тұрақсыз, жиі тітіркендіреді, тәрбиелік әсерге теріс әсер етеді, агрессивті, тыныш

Ойындарды өткізу технологиясы Су, құм немесе ермексаз ойындары сабаққа оның негізгі бөлігі ретінде кіреді. Сабақтың тақырыбы

9 слайд
Ойындарды өткізу технологиясы Су, құм немесе ермексаз ойындары сабаққа оның негізгі бөлігі ретінде кіреді. Сабақтың тақырыбына байланысты материалдар таңдалады. Мысалы, егер ойын танымдық психикалық процестерді дамыту үшін жүргізілсе, онда әртүрлі түстер мен пішіндердің геометриялық фигуралары таңдалады. Психолог судың көмегімен тақтаға фигураларды "жабыстырады"және тапсырма дайын. Балалар ауызша нұсқауларға сүйене отырып, тапсырманы кезекпен тақтаға жақындатып орындайды (фигураны суға салып, бассейнді сілкіп, тақтаға "жабыстырады"). Содан кейін, сабақтың мақсатына байланысты педагог-психолог балалармен бірге алынған сурет бойынша ертегі құрастырады; "қателерді тап" ойынын өткізеді (балалар қателерді іздейді және түзетеді, дұрыс бекітілмеген фигураларды "алып тастайды" және қажетті суреттерді "жабыстырады").

Ойындар мен тапсырмалардың мысалдары o "Өз орныңызды табыңыз (түсі, өлшемі бойынша» o "Серияны жалғастырыңыз» o «Корректуралық

10 слайд
Ойындар мен тапсырмалардың мысалдары o "Өз орныңызды табыңыз (түсі, өлшемі бойынша» o "Серияны жалғастырыңыз» o «Корректуралық сынама» o «Сонымен қатар бүктеңіз» o «Бөліктерден жинаңыз» o «Эмоциялар» o «Коллаж» Осылайша, су ойындары балаларды дамытуға және әлеуметтендіруге, оқушылардың танымдық және эмоционалды салаларын түзетуге және дамытуға, ата-аналардың психологиялық мәдениетін арттыруға, балалар мен ата-аналар қатынастарын нығайтуға бағытталған

Пластилинмен жаттығулар Пластилинография-бұл балалар мен ересектердің назарын аударатын салыстырмалы түрде жаңа, дәстүрлі емес

11 слайд
Пластилинмен жаттығулар Пластилинография-бұл балалар мен ересектердің назарын аударатын салыстырмалы түрде жаңа, дәстүрлі емес сурет техникасы. «Пластилинография» ұғымы екі семантикалық түбірге ие: "графия" - құру, бейнелеу, ал "пластилин" сөзінің бірінші жартысы идеяны жүзеге асыратын материалды білдіреді. Балаларды осы техникаға үйретудің негізгі мақсаттары мен міндеттері:  ермексазбен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру,  мүсіндеуге қызығушылықты ояту;  ермексазбен жұмыс істеудің жаңа тәсілдерін игеру және олардың көмегімен сюжеттік суреттер жасау;  қағаз бетінде бағдарлай білуге үйрету;  ұсақ моториканы дамыту;  қоршаған әлеммен танысу;  эмоциялар мен қиялдың дамуы  кеңістіктік ойлау мен шығармашылық қабілеттерін дамыту;  балалардың көркемдік талғамын тәрбиелеу;  балалардың қол саусақтарының моторикасын дамыту.

Пластилинмен жұмыс істеу, модельдеу процесі балаға бұлшықет кернеуін жеңілдетуге және демалуға көмектеседі, балалардың қиялын,

12 слайд
Пластилинмен жұмыс істеу, модельдеу процесі балаға бұлшықет кернеуін жеңілдетуге және демалуға көмектеседі, балалардың қиялын, көркемдік және кеңістіктік ойлауын дамытады, қиялды оятады, балаларды эмоцияларды, қоршаған әлемге деген көзқарасын және оған деген көзқарасын білдіруге, эстетикалық талғамды қалыптастыруға, икемділікті, үйлестіруді, саусақтардың ұсақ моторикасын дамытуға итермелейді (бұл өз кезегінде сөйлеудің дамуына ықпал етеді). Бала біртіндеп және байқаусызда жоспарлау өнерін игереді және әрдайым жұмысты аяқтауға үйренеді. Скотчпен сурет салу, сумен ойнау, пластилинография – бұл балалармен түзету және дамыту жұмыстарының әмбебап әдістері, саусақтардың ұсақ моторикасы, эмоционалды және жеке саланы дамыту, балаларда қарым- қатынас дағдыларын қалыптастыру, өзін-өзі реттеу және өзін-өзі бақылау дағдыларын дамыту.