Инклюзивті білім берудің негізгі ұғымдары мен принциптері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ОҚУ-АҒАРТУ МИНИСТІРЛІГІ
«ӨРЛЕУ БІЛІКТІЛІКТІ АРТТЫРУ ҰЛТТЫҚ ОРТАЛЫҒЫ» АҚ
ФИЛИАЛЫНЫҢ «АТЫРАУ ОБЛЫСЫ БОЙЫНША КӘСІБИ ДАМУ
ИНСТИТУТЫ»
Өзіндік жұмыс тақырыбы:
«Инклюзивті білім берудің негізгі ұғымдары мен принциптері»
Дайындаған: Хабдолиева Айнамкөз
Атырау 2024
1 слайд
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ОҚУ-АҒАРТУ МИНИСТІРЛІГІ «ӨРЛЕУ БІЛІКТІЛІКТІ АРТТЫРУ ҰЛТТЫҚ ОРТАЛЫҒЫ» АҚ ФИЛИАЛЫНЫҢ «АТЫРАУ ОБЛЫСЫ БОЙЫНША КӘСІБИ ДАМУ ИНСТИТУТЫ» Өзіндік жұмыс тақырыбы: «Инклюзивті білім берудің негізгі ұғымдары мен принциптері» Дайындаған: Хабдолиева Айнамкөз Атырау 2024
2 слайд
2 слайд
3 слайд
ҚАЗІРГІ КЕЗДЕ ҚАЗАҚСТАНДА МҮМКІНДІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРДЫ ОҚЫТУ МЕН ТӘРБИЕЛЕУ
ЖӘНЕ ҚОҒАМДАСТЫРУ МӘСЕЛЕСІ АЛҒА ҚОЙЫЛҒАН. ОЛАРДЫҢ ҚҰҚЫҚТАРЫН ҚОРҒАУ МЕН ТЕҢ
ДӘРЕЖЕЛІ БІЛІМ АЛУЫ НЕГІЗІНДЕ ӘРТҮРЛІ ІС ШАРАЛАР МЕН ЖҮЙЕЛЕР ЕНГІЗІЛУДЕ. СОНЫҢ БІРІ –
ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ. ИНКЛЮЗИВТІ ОҚЫТУ — ЕРЕКШЕ
МҰҚТАЖДЫҚТАРЫ БАР БАЛАЛАРДЫҢ ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРЕТІН МЕКТЕПТЕРДЕГІ ОҚЫТУ ҮРДІСІН
СИПАТТАУДА ҚОЛДАНЫЛАДЫ. ҚАЗІРГІ УАҚЫТТА ЕЛІМІЗДЕ ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ БІЛІМ
САЛАСЫНДА БІРІНШІ ОРЫНҒА ҚОЙЫЛЫП ОТЫР. СЕБЕБІ, 1994 ЖЫЛЫ ҚОЛ ҚОЙЫЛҒАН
САЛАМАНДЫҚ ДИКЛАРАЦИЯСЫ БОЙЫНША, 92 МЕМЛЕКЕТТІК ЖӘНЕ 25 ХАЛЫҚАРАЛЫҚ
ҰЙЫМНЫҢ 300-ДЕН АСТАМ ӨКІЛДЕРІ, «ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУДІ ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРЕТІН
МЕКТЕПТЕРГЕН ЕНГІЗУ – МҮМКІНШІЛІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРДЫҢ ДИСКРЕМИНАЦИЯСЫМЕН
КҮРЕСУ ӘДІСТЕРІНІҢ БІРДЕН БІР ЖОЛЫ, ОЛ МЕКТЕП ҚОҒАМЫНЫҢ ЖЫЛЫ ҚАРЫМ-ҚАТЫНАСҚА
БЕЙІМДЕЛУІН, БАРЛЫҒЫНА ҚОЛАЙЛЫ ЖӘНЕ ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРУ ЖАҒДАЙЫН ҰЙЫМДАСТЫРУ»
ДЕП ЕСЕПТЕЙДІ. ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ МЕН ОНЫҢ НЕГІЗГІ ПРИНЦИПТЕРІ, ЖАЛПЫ БІЛІМ
БЕРЕТІН МЕКТЕП ӘКІМШІЛІГІ МЕН МЕКТЕП ПЕДАГОГТАРЫНЫҢ МҮМКІНШІЛІГІ ШЕКТЕУЛІ
БАЛАЛАРДЫҢ ӘЛЕУМЕТТІК, ФИЗИКАЛЫҚ, ЭМОЦИОНАЛДЫҚ ЖӘНЕ ЗЕРДЕ ДАМУЫН ТӘУЕЛСІЗ
ҚАБЫЛДАП, ОЛАРҒА ҚАЖЕТТІ ЖАҒДАЙ ЖАСАУДЫ ТАЛАП ЕТЕДІ.
3 слайд
ҚАЗІРГІ КЕЗДЕ ҚАЗАҚСТАНДА МҮМКІНДІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРДЫ ОҚЫТУ МЕН ТӘРБИЕЛЕУ ЖӘНЕ ҚОҒАМДАСТЫРУ МӘСЕЛЕСІ АЛҒА ҚОЙЫЛҒАН. ОЛАРДЫҢ ҚҰҚЫҚТАРЫН ҚОРҒАУ МЕН ТЕҢ ДӘРЕЖЕЛІ БІЛІМ АЛУЫ НЕГІЗІНДЕ ӘРТҮРЛІ ІС ШАРАЛАР МЕН ЖҮЙЕЛЕР ЕНГІЗІЛУДЕ. СОНЫҢ БІРІ – ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ. ИНКЛЮЗИВТІ ОҚЫТУ — ЕРЕКШЕ МҰҚТАЖДЫҚТАРЫ БАР БАЛАЛАРДЫҢ ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРЕТІН МЕКТЕПТЕРДЕГІ ОҚЫТУ ҮРДІСІН СИПАТТАУДА ҚОЛДАНЫЛАДЫ. ҚАЗІРГІ УАҚЫТТА ЕЛІМІЗДЕ ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ БІЛІМ САЛАСЫНДА БІРІНШІ ОРЫНҒА ҚОЙЫЛЫП ОТЫР. СЕБЕБІ, 1994 ЖЫЛЫ ҚОЛ ҚОЙЫЛҒАН САЛАМАНДЫҚ ДИКЛАРАЦИЯСЫ БОЙЫНША, 92 МЕМЛЕКЕТТІК ЖӘНЕ 25 ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ҰЙЫМНЫҢ 300-ДЕН АСТАМ ӨКІЛДЕРІ, «ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУДІ ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРЕТІН МЕКТЕПТЕРГЕН ЕНГІЗУ – МҮМКІНШІЛІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРДЫҢ ДИСКРЕМИНАЦИЯСЫМЕН КҮРЕСУ ӘДІСТЕРІНІҢ БІРДЕН БІР ЖОЛЫ, ОЛ МЕКТЕП ҚОҒАМЫНЫҢ ЖЫЛЫ ҚАРЫМ-ҚАТЫНАСҚА БЕЙІМДЕЛУІН, БАРЛЫҒЫНА ҚОЛАЙЛЫ ЖӘНЕ ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРУ ЖАҒДАЙЫН ҰЙЫМДАСТЫРУ» ДЕП ЕСЕПТЕЙДІ. ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ МЕН ОНЫҢ НЕГІЗГІ ПРИНЦИПТЕРІ, ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРЕТІН МЕКТЕП ӘКІМШІЛІГІ МЕН МЕКТЕП ПЕДАГОГТАРЫНЫҢ МҮМКІНШІЛІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРДЫҢ ӘЛЕУМЕТТІК, ФИЗИКАЛЫҚ, ЭМОЦИОНАЛДЫҚ ЖӘНЕ ЗЕРДЕ ДАМУЫН ТӘУЕЛСІЗ ҚАБЫЛДАП, ОЛАРҒА ҚАЖЕТТІ ЖАҒДАЙ ЖАСАУДЫ ТАЛАП ЕТЕДІ.
4 слайд
СОНЫМЕН, ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ ЖАҒДАЙЫНДА ЖҰМЫС ЖҮРГІЗЕТІН МЕКТЕПТЕРДЕ
БІЛІМ МАЗМҰНЫН ҮШ ТҮРЛІ БАҒДАРЛАМА БОЙЫНША РЕТТЕГЕН АБЗАЛ. АТАП АЙТҚАНДА:
— ЖАЛПЫ МЕКТЕПТЕРГЕ АРНАЛҒАН ТИПТІК ОҚУ БАҒДАРЛАМАЛАРЫ;
— МҮМКІНДІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРДЫҢ АҚАУЛЫҚ ТИПТЕРІНЕ СӘЙКЕС АРНАУЛЫ БІЛІМ
БЕРУ БАҒЫТЫНДАҒЫ ОҚУ БАҒДАРЛАМАЛАРЫ;
— МҮМКІНДІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРДЫҢ ПСИХОФИЗИКАЛЫҚ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІН ЕСЕПКЕ
АЛА ОТЫРЫП ӘЗІРЛЕНЕТІН ОҚЫТУДЫҢ ЖЕКЕ БАҒДАРЛАМАСЫ.
4 слайд
СОНЫМЕН, ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ ЖАҒДАЙЫНДА ЖҰМЫС ЖҮРГІЗЕТІН МЕКТЕПТЕРДЕ БІЛІМ МАЗМҰНЫН ҮШ ТҮРЛІ БАҒДАРЛАМА БОЙЫНША РЕТТЕГЕН АБЗАЛ. АТАП АЙТҚАНДА: — ЖАЛПЫ МЕКТЕПТЕРГЕ АРНАЛҒАН ТИПТІК ОҚУ БАҒДАРЛАМАЛАРЫ; — МҮМКІНДІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРДЫҢ АҚАУЛЫҚ ТИПТЕРІНЕ СӘЙКЕС АРНАУЛЫ БІЛІМ БЕРУ БАҒЫТЫНДАҒЫ ОҚУ БАҒДАРЛАМАЛАРЫ; — МҮМКІНДІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРДЫҢ ПСИХОФИЗИКАЛЫҚ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІН ЕСЕПКЕ АЛА ОТЫРЫП ӘЗІРЛЕНЕТІН ОҚЫТУДЫҢ ЖЕКЕ БАҒДАРЛАМАСЫ.
5 слайд
5 слайд
6 слайд
ИНКЛЮЗИВТІ ОҚЫТУДЫҢ НЕГІЗГІ ПРИНЦИПТЕРІ
-АДАМ ҚҰНДЫЛЫҒЫ ОНЫҢ МҮМКІНДІГІНЕ ҚАРАЙ ҚАБІЛЕТТІЛІГІМЕН,
ЖЕТКЕН ЖЕТІСТІКТЕРІМЕН АНЫҚТАЛАДЫ.
-ӘРБІР АДАМ СЕЗУГЕ ЖӘНЕ ОЙЛАУҒА ҚАБІЛЕТТІ.
-ӘРБІР АДАМ ҚАРЫМ - ҚАТЫНАСҚА ҚҰҚЫЛЫ.
- БАРЛЫҚ АДАМ БІР - БІРІНЕ ҚАЖЕТ.
6 слайд
ИНКЛЮЗИВТІ ОҚЫТУДЫҢ НЕГІЗГІ ПРИНЦИПТЕРІ -АДАМ ҚҰНДЫЛЫҒЫ ОНЫҢ МҮМКІНДІГІНЕ ҚАРАЙ ҚАБІЛЕТТІЛІГІМЕН, ЖЕТКЕН ЖЕТІСТІКТЕРІМЕН АНЫҚТАЛАДЫ. -ӘРБІР АДАМ СЕЗУГЕ ЖӘНЕ ОЙЛАУҒА ҚАБІЛЕТТІ. -ӘРБІР АДАМ ҚАРЫМ - ҚАТЫНАСҚА ҚҰҚЫЛЫ. - БАРЛЫҚ АДАМ БІР - БІРІНЕ ҚАЖЕТ.
7 слайд
ИНКЛЮЗИВТІ ОҚЫТУДЫҢ НЕГІЗГІ ПРИНЦИПТЕРІ :
-БІЛІМ ШЫНАЙЫ ҚАРЫМ - ҚАТЫНАС ШЕҢБЕРІНДЕ ЖҮЗЕГЕ АСАДЫ.
-БАРЛЫҚ АДАМДАР ҚҰРБЫ - ҚҰРДАСТАРЫНЫҢ ҚОЛДАУЫ МЕН ДОСТЫҒЫН
ҚАЖЕТ ЕТЕДІ.
-ӘРБІР ОҚУШЫ ҮШІН ЖЕТІСТІККЕ ЖЕТУ - ӨЗІНІҢ МҮМКІНДІГІНЕ ҚАРАЙ
ОРЫНДАЙ АЛАТЫН ӘРЕКЕТІН ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ.
-ЖАН - ЖАҚТЫЛЫҚ АДАМ ӨМІРІНІҢ ДАМУ АЯСЫН КЕҢЕЙТЕДІ.
7 слайд
ИНКЛЮЗИВТІ ОҚЫТУДЫҢ НЕГІЗГІ ПРИНЦИПТЕРІ : -БІЛІМ ШЫНАЙЫ ҚАРЫМ - ҚАТЫНАС ШЕҢБЕРІНДЕ ЖҮЗЕГЕ АСАДЫ. -БАРЛЫҚ АДАМДАР ҚҰРБЫ - ҚҰРДАСТАРЫНЫҢ ҚОЛДАУЫ МЕН ДОСТЫҒЫН ҚАЖЕТ ЕТЕДІ. -ӘРБІР ОҚУШЫ ҮШІН ЖЕТІСТІККЕ ЖЕТУ - ӨЗІНІҢ МҮМКІНДІГІНЕ ҚАРАЙ ОРЫНДАЙ АЛАТЫН ӘРЕКЕТІН ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ. -ЖАН - ЖАҚТЫЛЫҚ АДАМ ӨМІРІНІҢ ДАМУ АЯСЫН КЕҢЕЙТЕДІ.
8 слайд
СОНЫМЕН ҚОРЫТА АЙТҚАНДА, ИНКЛЮЗИВТІ ОҚЫТУ - ОҚУШЫЛАРДЫҢ ТЕҢ
ҚҰҚЫҒЫН АНЫҚТАЙДЫ ЖӘНЕ ҰЖЫМ ІС-ӘРЕКЕТІНЕ ҚАТЫСУҒА, АДАМДАРМЕН
ҚАРЫМ-ҚАТЫНАСЫНА ҚАЖЕТТІ ҚАБІЛЕТТІЛІКТІ ДАМЫТУҒА МҮМКІНДІК БЕРЕДІ.
ИНКЛЮЗИВТІ ОҚЫТУ АРҚЫЛЫ БАРЛЫҚ БАЛАЛАРДЫҢ МҰҚТАЖДЫҚТАРЫН
ЕСКЕРІП, ЕРЕКШЕ ҚАЖЕТТІЛІКТЕРІ БАР БАЛАЛАРДЫҢ БІЛІМ АЛУЫН
ҚАМТАМАСЫЗ ЕТЕТІН ЖАЛПЫ БІЛІМ ҮРДІСІН ДАМЫТУҒА БОЛАДЫ.
МҰНДАЙ ОҚЫТУ ТҮРІ АРНАУЛЫ БІЛІМ БЕРУ ЖҮЙЕСІНДЕ ДӘСТҮРЛІ ТҮРДЕ
ҚАЛЫПТАСҚАН ЖӘНЕ ДАМУ ҮСТІНДЕГІ ФОРМАЛАРДЫ ЫҒЫСТЫРМАЙДЫ, ҚАЙТА
ЖАҚЫНДАТАДЫ.
ИНКЛЮЗИВТІ БАҒЫТ АРҚЫЛЫ МҮМКІНДІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРДЫ ОҚУДА
ЖЕТІСТІККЕ ЖЕТУГЕ ЫҚПАЛ ЕТІП, ЖАҚСЫ ӨМІР СҮРУ МҮМКІНШІЛІГІН
ҚАЛЫПТАСТЫРАДЫ. ОСЫ БАҒЫТТЫ БІЛІМ БЕРУ ЖҮЙЕСІНЕ ЕНГІЗУ АРҚЫЛЫ
ОҚУШЫЛАРДЫ АДАМГЕРШІЛІККЕ, ІЗГІЛІККЕ, ҚАЙЫРЫМДЫЛЫҚҚА ТӘРБИЕЛЕЙ
АЛАМЫЗ.
8 слайд
СОНЫМЕН ҚОРЫТА АЙТҚАНДА, ИНКЛЮЗИВТІ ОҚЫТУ - ОҚУШЫЛАРДЫҢ ТЕҢ ҚҰҚЫҒЫН АНЫҚТАЙДЫ ЖӘНЕ ҰЖЫМ ІС-ӘРЕКЕТІНЕ ҚАТЫСУҒА, АДАМДАРМЕН ҚАРЫМ-ҚАТЫНАСЫНА ҚАЖЕТТІ ҚАБІЛЕТТІЛІКТІ ДАМЫТУҒА МҮМКІНДІК БЕРЕДІ. ИНКЛЮЗИВТІ ОҚЫТУ АРҚЫЛЫ БАРЛЫҚ БАЛАЛАРДЫҢ МҰҚТАЖДЫҚТАРЫН ЕСКЕРІП, ЕРЕКШЕ ҚАЖЕТТІЛІКТЕРІ БАР БАЛАЛАРДЫҢ БІЛІМ АЛУЫН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТЕТІН ЖАЛПЫ БІЛІМ ҮРДІСІН ДАМЫТУҒА БОЛАДЫ. МҰНДАЙ ОҚЫТУ ТҮРІ АРНАУЛЫ БІЛІМ БЕРУ ЖҮЙЕСІНДЕ ДӘСТҮРЛІ ТҮРДЕ ҚАЛЫПТАСҚАН ЖӘНЕ ДАМУ ҮСТІНДЕГІ ФОРМАЛАРДЫ ЫҒЫСТЫРМАЙДЫ, ҚАЙТА ЖАҚЫНДАТАДЫ. ИНКЛЮЗИВТІ БАҒЫТ АРҚЫЛЫ МҮМКІНДІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРДЫ ОҚУДА ЖЕТІСТІККЕ ЖЕТУГЕ ЫҚПАЛ ЕТІП, ЖАҚСЫ ӨМІР СҮРУ МҮМКІНШІЛІГІН ҚАЛЫПТАСТЫРАДЫ. ОСЫ БАҒЫТТЫ БІЛІМ БЕРУ ЖҮЙЕСІНЕ ЕНГІЗУ АРҚЫЛЫ ОҚУШЫЛАРДЫ АДАМГЕРШІЛІККЕ, ІЗГІЛІККЕ, ҚАЙЫРЫМДЫЛЫҚҚА ТӘРБИЕЛЕЙ АЛАМЫЗ.
9 слайд
9 слайд