1 слайд
Жас ерекшелік психологиясына
кіріспе
2 слайд
I. Жас ерекшеліктері
психологиясының зерттеу пәні.
II. Жас ерекшелік психологиясының
басқа салалармен байланысы.
III. Жас ерекшеліктері
психологиясының зерттеу әдістері.
3 слайд
Жас ерекшеліктері психологиясы адамның бүкіл өмір
бойындағы психикалық қасиеттері мен тұлғасының даму
үдерісін зерттейді. Жас ерекшеліктері психологиясының бұл
бөлімінде бала дамуының заңдылықтары мен фактілері
анықталады.
Жас ерекшеліктері психологиясының психологияның басқа
салаларынан басты айырмашылығы – даму қарқынына
басым көңіл бөлінуі. Сондықтан оны генетикалық
психология (грек тілінде « генезис » - шы ғу тегі, қалыптасу)
деп атайды.
4 слайд
Жас ерекшеліктер психологиясы психологияның
басқа салаларымен:
•
Жалпы психологиямен
•
Тұлға психологиясымен
•
Әле у меттік педагогикалық және дифференциялдық
психологиясымен тығыз байланысты . Жалпы
психологияда психикалық қасиеттер – қабылдау,
ойлау, сөйлеу тілі, ес, зейін, қиял зерттеледі.
5 слайд
Жас ерекшелік психологиясы келесі бөлімдерден тұрады:
мектеп жасына дейінгі балалардың психикалық дамуы;
бастауыш сынып оқушыларының психикалық дамуы мен жеке басының
қалыптасуы;
жеткіншектердің психикалық даму ерекшеліктері мен жеке бастарының
қалыптасуы;
жасөспірімдердің психикалық дамулары мен психологиялық ерекшеліктері;
ересектер мен егде жастағылардың психологиялық ерекшеліктері;
қартайған жастағылардың (геронтопсихология) психологиялық ахуалдары.
6 слайд
Жас ерекшеліктері психологиясы – баланың
даму үдерісін қарастыра отырып, ол әртүрлі жас
кезеңдеріне сипаттама береді, « жас » және
«балалық шақ» деген ұғымдарды қолданылады.
Жас немесе жас кезеңі дегеніміз – бала
дамуындағы өз құрылымы мен қарқыны бар цикл.
Психологиялық жас жекелеген баланың оның
туылу туралы куәлігінде, кейінірек төлқұжатында
жазылған хронологиялық жасымен сәйкес келмеуі
мүмкін. Өзінің қайталанбас мазмұны – баланың
тұлғасы мен психикалық қасиеттерінң даму
ерекшеліктері, оның айналасындағы адамдармен
өзара қатынастарының ерекшеліктері және ол үшін
басты болып табылатын іс - әрекеті бар жас
кезеңінің белгілі бір шектері бар.
7 слайд
Екіншіден, бастапқы жас кезеңдері балалық шақты
– негізінен ересек өмірге, өздігінен еңбек етуге
дайындық болып табылатын тұтас бір дәуірді
құрайды.
Балалық шақ – дәстүрлі түрде жас ерекшеліктері
психологиясының бірінші бөліміретіндегі балалар
психологиясы баланың туылғаннан . Жасқа дейінгі
даму үдерісін қамтиды. Алғашқы қауымдық
қоғамдағы балалық шақ қысқа, ал орта ғасырларда
ұзағырақ болған, қазіргі заманғы баланың балалық
шағы одан да ұзағыраққа созылды. Өзіне тән
ерекшелігі бала өмір сүріп, оқып және тәрбиеленіп
отырған қоғамның әлеуметтік - экономикалық
деңгейімен анықталады.
8 слайд
Психологиялық зерттеуді
ұйымдастыру әдістері
9 слайд
Кесінділер әдісі - Балалардың айтарлықтай үлкен
топтарында нақты әдістемелердің көмегімен дамудың
белгілі бір аспектісі, мысалы, ақыл - парасаттың даму
деңгейі зерттеледі. Нәтижесінде балалардың осы
тобына - бір жастағы балаларға немесе бір оқу
бағдарламасыбойынша оқытылып жатқан мектеп
оқушыларына тән мәліметтер алынады.
Салыстырмалы әдіс – Әр топ бойынша мәліметтер
өзара салыстырылып, бұд жерде дамудың қандай
үрдістері байқалатындығы және олардың немен
байланысты екендігі туралы қорытындылар жасалады.
10 слайд
Лонгитюдтік әдісі көбінесе « бойлық зерттеу » деп
атайды. Бұл жерде сол бір баланың ұзақ уақыт бойына
дамуы қадағаланады. Мұндай зерттеу дамудың
дәйектірек үрдістерін, «көлденең» кесінділермен
қамтылмайтын аралықтардағы кішігірімөзгерістерді
анықтауға мүмкіндік береді.
Бақылау – кез келген жастағы балалардың дамуын
зерттеу кезінде қолданыла алатын болса да, кішкентай
балалармен жұмыс істеу кезінде таптырмайтын әдіс.
Бақылау күрделі әдіс, оны қолдану бірқатар талаптарға
жауап беруі тиіс.
11 слайд
Социометриялық әдіс – Балабақша тобында
немесе мектеп сыныбында қалыптасқан балалардың
арасындағы қатынастарды анықтауға мүмкіндік
береді.
12 слайд
Қорытынды:
Жасерекшелік психологиясының жалпы
психологиямен былайша
сипатталады:;жинақталған психологиялық
мәліметтерді қолдана отырып белгілі бір жас
аралығындағы топтың даму үрдісін
анықтайды.Қалай дамып жатыр,қашан пайда
болды және белгілі бір жас ерекшелігінде қандай
өзгерістерге ұшырады деген сұрақтардың
жауабын анықтауға бағытталады.
13 слайд
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз