Материалдар / Жоба Абай Құнанбаев 4 сынып

Жоба Абай Құнанбаев 4 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл материал 3-4 сынып оқушыларына жоба жазу үшін қажет
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
02 Қазан 2018
938
2 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
№ Жобаның өткізу кезеңдері Жоба бойынша жұмыс мазмұны Мерзімі Жауапты 1 Дайындық кезең Жобаны ұйымдастыру, әңгімелесу қыркүй

1 слайд
№ Жобаның өткізу кезеңдері Жоба бойынша жұмыс мазмұны Мерзімі Жауапты 1 Дайындық кезең Жобаны ұйымдастыру, әңгімелесу қыркүйек Жетекші: Балымбетова К.А.. 2   Жобаны іске асырудың негізгі кезеңі 1.Тақырыптың мақсаты мен міндеті қыркүйек Орындаушы: Есетбай Ә.М. Жетекші:Балымбетова К.А. 2.Өзектілігі мен жаңашылдығы қазан Орындаушы: Есетбай Ә.М. Жетекші:Балымбетова К.А.     І. Өзіндік жұмыстар: 1.Әдебиеттерден мәліметтер жинау 2.Тақырып бойынша көркем әдебиеттер жинау (тақпақтар, өлеңдер) 3.Абай өлеңдерінің тәрбиелік мәнін анықтау;       қазан Орындаушы: Есетбай Ә.М 3 Сараптау Жинақталған материалды жүйеге келтіру қараша Орындаушы:Есетбай Ә.М. Жетекші:Балымбетова К.А. 4 Қорытынды Нәтижесі қараша Орындаушы:Есетбай Ә.М. Жетекші:Балымбетова К.АЖоба жоспары

1 слайд

№ Жобаның өткізу кезеңдері Жоба бойынша жұмыс мазмұны Мерзімі Жауапты 1 Дайындық кезең Жобаны ұйымдастыру, әңгімелесу қыркүйек Жетекші: Балымбетова К.А.. 2   Жобаны іске асырудың негізгі кезеңі 1.Тақырыптың мақсаты мен міндеті қыркүйек Орындаушы: Есетбай Ә.М. Жетекші:Балымбетова К.А. 2.Өзектілігі мен жаңашылдығы қазан Орындаушы: Есетбай Ә.М. Жетекші:Балымбетова К.А.     І. Өзіндік жұмыстар: 1.Әдебиеттерден мәліметтер жинау 2.Тақырып бойынша көркем әдебиеттер жинау (тақпақтар, өлеңдер) 3.Абай өлеңдерінің тәрбиелік мәнін анықтау;       қазан Орындаушы: Есетбай Ә.М 3 Сараптау Жинақталған материалды жүйеге келтіру қараша Орындаушы:Есетбай Ә.М. Жетекші:Балымбетова К.А. 4 Қорытынды Нәтижесі қараша Орындаушы:Есетбай Ә.М. Жетекші:Балымбетова К.АЖоба жоспары

І. Кіріспе бөлім IІ. Негізгі бөлім 1. «Қазақтың бас ақыны» – Абай Құнанбаевтың өмір жолы 2. Абай Құнанбаевтың өлеңдері ІIІ.

2 слайд
І. Кіріспе бөлім IІ. Негізгі бөлім 1. «Қазақтың бас ақыны» – Абай Құнанбаевтың өмір жолы 2. Абай Құнанбаевтың өлеңдері ІIІ. Қорытынды бөлім IV. Пайдаланылған әдебиеттер тізімі Жобаның мазмұны

2 слайд

І. Кіріспе бөлім IІ. Негізгі бөлім 1. «Қазақтың бас ақыны» – Абай Құнанбаевтың өмір жолы 2. Абай Құнанбаевтың өлеңдері ІIІ. Қорытынды бөлім IV. Пайдаланылған әдебиеттер тізімі Жобаның мазмұны

Аннотация Бұл жоба Абай Құнанбаев өлеңдерінің тәрбиелік мәнін зерттеуге арналған. Мен кіріспе бөлімінде осы жұмысымның

3 слайд
Аннотация Бұл жоба Абай Құнанбаев өлеңдерінің тәрбиелік мәнін зерттеуге арналған. Мен кіріспе бөлімінде осы жұмысымның мақсатын айқындап жаздым. Негізгі бөлімде Абай шығармаларындағы тәрбиелік мәні бар өлеңдерін зерттеп отырдым. Абай өлеңдері –өсиеттік, даналық ой туғызатын туындылар. Абай Құнанбайұлының өлеңдеріне талдау жасап, педагогикалық ойларының мәнін анықтадым. Аннотация Этот проект посвящен изучению образовательной сущности стихов Абая Кунанбаева. Во вступительном разделе я уточнил цель своей работы. В основном разделе я изучал стихи поэзии Абая. Стихи Абая - это кусочки мудрости и мудрости. Я проанализировал стихи Абая Кунанбаюлы и выяснил суть его педагогического мышления. А nnotation This project is devoted to the study of the educational essence of Abai Kunanbayev's poems. In the introductory section, I clarified the purpose of my work. In the main section, I studied poems of Abai's poetry. Abai's poems are pieces of wisdom and wisdom. I analyzed the verses of Abai Kunanbayuly and clarified the essence of his pedagogical thinking .

3 слайд

Аннотация Бұл жоба Абай Құнанбаев өлеңдерінің тәрбиелік мәнін зерттеуге арналған. Мен кіріспе бөлімінде осы жұмысымның мақсатын айқындап жаздым. Негізгі бөлімде Абай шығармаларындағы тәрбиелік мәні бар өлеңдерін зерттеп отырдым. Абай өлеңдері –өсиеттік, даналық ой туғызатын туындылар. Абай Құнанбайұлының өлеңдеріне талдау жасап, педагогикалық ойларының мәнін анықтадым. Аннотация Этот проект посвящен изучению образовательной сущности стихов Абая Кунанбаева. Во вступительном разделе я уточнил цель своей работы. В основном разделе я изучал стихи поэзии Абая. Стихи Абая - это кусочки мудрости и мудрости. Я проанализировал стихи Абая Кунанбаюлы и выяснил суть его педагогического мышления. А nnotation This project is devoted to the study of the educational essence of Abai Kunanbayev's poems. In the introductory section, I clarified the purpose of my work. In the main section, I studied poems of Abai's poetry. Abai's poems are pieces of wisdom and wisdom. I analyzed the verses of Abai Kunanbayuly and clarified the essence of his pedagogical thinking .

І.Кіріспе Тақырыпты таңдауым ол кісінің басып өткен өмір деректері жайлы мәлімет білу, өлеңдерін оқу, Абай ата өмірін үлгі ету

4 слайд
І.Кіріспе Тақырыпты таңдауым ол кісінің басып өткен өмір деректері жайлы мәлімет білу, өлеңдерін оқу, Абай ата өмірін үлгі ету, ұлы ақынға құрмет сезімдерін нығайту. Абай ата өлеңдері – адамды адам етіп тәрбиелеудің жан-жақты дамыған тұлға қалыптастырудың қайнары. Сондықтан да, Абай ата өлеңдері білімнің де, тәрбиенің де қайнар бұлағы екені түсінікті. Ұлы дананың қай шығармасын алмайық, оның алтын қазығы – тәрбие. Жас ұрпақты тәрбиелеу ісі ең алдымен, оларды сүюге баулудан басталуы керек деген. Абай ата өлеңдерін әр уақытта сабақта, сыныптан тыс кезімізде де оқып үйренгеніміз жөн.

4 слайд

І.Кіріспе Тақырыпты таңдауым ол кісінің басып өткен өмір деректері жайлы мәлімет білу, өлеңдерін оқу, Абай ата өмірін үлгі ету, ұлы ақынға құрмет сезімдерін нығайту. Абай ата өлеңдері – адамды адам етіп тәрбиелеудің жан-жақты дамыған тұлға қалыптастырудың қайнары. Сондықтан да, Абай ата өлеңдері білімнің де, тәрбиенің де қайнар бұлағы екені түсінікті. Ұлы дананың қай шығармасын алмайық, оның алтын қазығы – тәрбие. Жас ұрпақты тәрбиелеу ісі ең алдымен, оларды сүюге баулудан басталуы керек деген. Абай ата өлеңдерін әр уақытта сабақта, сыныптан тыс кезімізде де оқып үйренгеніміз жөн.

«Абай өлеңдерінің тәрбиелік мәні » атты ғылыми жоба бүкіл әлемге танымал Абай Құнанбаев атамыздың шығармашылық өмір жол

5 слайд
«Абай өлеңдерінің тәрбиелік мәні » атты ғылыми жоба бүкіл әлемге танымал Абай Құнанбаев атамыздың шығармашылық өмір жолын тереңірек танып-білуге, оны жан-жақты зерттеуге негізделген. Абайдың өлеңдерін жеке-жеке қарастыра отырып, олардың тәрбиелік, үгіт-насихаттық жақтарына баса назар аудардым. Мен, өз жобамда Абай Құнанбаевтың терең мағына білдіретін өлеңдерін, жақсылыққа үндейтін, тәрбиелік мәніне зерттеу жұмысын жүргіздім. Ұрпақты Абай үлгісінде тәрбиелеу – ізгілікке, имандылыққа, адамдыққа, биік адамгершілікке бастайтын жол. Оны жүзеге асыру мақсатында таңдап алған ғылыми жұмыстың қажеттілігі маңызды , аса өзекті деп санаймын. Жобаның өзектілігі

5 слайд

«Абай өлеңдерінің тәрбиелік мәні » атты ғылыми жоба бүкіл әлемге танымал Абай Құнанбаев атамыздың шығармашылық өмір жолын тереңірек танып-білуге, оны жан-жақты зерттеуге негізделген. Абайдың өлеңдерін жеке-жеке қарастыра отырып, олардың тәрбиелік, үгіт-насихаттық жақтарына баса назар аудардым. Мен, өз жобамда Абай Құнанбаевтың терең мағына білдіретін өлеңдерін, жақсылыққа үндейтін, тәрбиелік мәніне зерттеу жұмысын жүргіздім. Ұрпақты Абай үлгісінде тәрбиелеу – ізгілікке, имандылыққа, адамдыққа, биік адамгершілікке бастайтын жол. Оны жүзеге асыру мақсатында таңдап алған ғылыми жұмыстың қажеттілігі маңызды , аса өзекті деп санаймын. Жобаның өзектілігі

Жобамыздың мақсаты: Ұлы ақын Абай Құнанбаевпен терең танысу, іздену, өлеңдерін оқып, ойға түйіп,тәрбиелік мәнін ұғыну. Ө

6 слайд
Жобамыздың мақсаты: Ұлы ақын Абай Құнанбаевпен терең танысу, іздену, өлеңдерін оқып, ойға түйіп,тәрбиелік мәнін ұғыну. Өлеңдерінің өмірдегі тәрбиелік мәнінің қажеттілігін түсіндіру.

6 слайд

Жобамыздың мақсаты: Ұлы ақын Абай Құнанбаевпен терең танысу, іздену, өлеңдерін оқып, ойға түйіп,тәрбиелік мәнін ұғыну. Өлеңдерінің өмірдегі тәрбиелік мәнінің қажеттілігін түсіндіру.

Жобамыздың міндеттері:  «Қазақтың бас ақыны» – Абай Құнанбаевтың өмір жолымен танысу.  Жас ұрпаққа Абай мұрасындағы өле

7 слайд
Жобамыздың міндеттері:  «Қазақтың бас ақыны» – Абай Құнанбаевтың өмір жолымен танысу.  Жас ұрпаққа Абай мұрасындағы өлеңдерінің тәрбие беру жолдары мен мүмкіндіктерін анықтау.  Абай шығармашылығымен, соның ішінде тәрбиелік мәні зор өлеңдерімен танысу.

7 слайд

Жобамыздың міндеттері:  «Қазақтың бас ақыны» – Абай Құнанбаевтың өмір жолымен танысу.  Жас ұрпаққа Абай мұрасындағы өлеңдерінің тәрбие беру жолдары мен мүмкіндіктерін анықтау.  Абай шығармашылығымен, соның ішінде тәрбиелік мәні зор өлеңдерімен танысу.

Зерттеу объектісі : Абай Құнанбаев өлеңдері Зерттеу гипотезасы: Қазіргі заманда Абай өлеңдерінің тәрбиелік мәнінің зор екен

8 слайд
Зерттеу объектісі : Абай Құнанбаев өлеңдері Зерттеу гипотезасы:   Қазіргі заманда Абай өлеңдерінің тәрбиелік мәнінің зор екенін зерттеу. Ж обамыздың зерттеу әдісі:  Тақырыбымызды ашу барысында интернет желісіне сонымен қатар әдебиеттерге шолу жасалды. Өзіндік тұжырым жасала отырып,салыстыру,қорытындылау, талдау әдісі қолданылды. Зерттеудің мерзімі: 2017 жыл 3 ай (қыркүйек,қазан,қараша айлары)

8 слайд

Зерттеу объектісі : Абай Құнанбаев өлеңдері Зерттеу гипотезасы:   Қазіргі заманда Абай өлеңдерінің тәрбиелік мәнінің зор екенін зерттеу. Ж обамыздың зерттеу әдісі:  Тақырыбымызды ашу барысында интернет желісіне сонымен қатар әдебиеттерге шолу жасалды. Өзіндік тұжырым жасала отырып,салыстыру,қорытындылау, талдау әдісі қолданылды. Зерттеудің мерзімі: 2017 жыл 3 ай (қыркүйек,қазан,қараша айлары)

Жобаның жаңашылдығы: Қазақ халқының әдебиетінде Абай салған жол ерекше. Әділдік пен әділетсіздіктің адам баласы тарихындағы ор

9 слайд
Жобаның жаңашылдығы: Қазақ халқының әдебиетінде Абай салған жол ерекше. Әділдік пен әділетсіздіктің адам баласы тарихындағы орнын жалпылама айтпай, әділдікке жетуді, сәулеге, жарыққа ұмтылуды уағыздады. Қазіргі заманда Абай өлеңдерінің тәрбиелік мәні - өткен өмірдің, кешегі күннің тәжірибесі мен жемістерінің ішінде мән- мағынасы бай, дәрежесі жоғары заман талабына сай жауап беретін, бұрынғы-соңғының шеңберінен шы ғып, болашаққа кең жол ашады. Абай өлеңдері   ескі мен жаңаны жалғастыратын, тарихпен бірге дамитын тәрбиелік мәні зор баға жетпес байлық. . Сондықтан,Абай өлеңдері арқылы оқушылардың тұлғалық қасиеттеріне әсер етіп, оларды жан-жақты дамытуға,оқу- тәрбие үрдісінде тиімді пайдалануға, құрметтеуге шақырамын

9 слайд

Жобаның жаңашылдығы: Қазақ халқының әдебиетінде Абай салған жол ерекше. Әділдік пен әділетсіздіктің адам баласы тарихындағы орнын жалпылама айтпай, әділдікке жетуді, сәулеге, жарыққа ұмтылуды уағыздады. Қазіргі заманда Абай өлеңдерінің тәрбиелік мәні - өткен өмірдің, кешегі күннің тәжірибесі мен жемістерінің ішінде мән- мағынасы бай, дәрежесі жоғары заман талабына сай жауап беретін, бұрынғы-соңғының шеңберінен шы ғып, болашаққа кең жол ашады. Абай өлеңдері   ескі мен жаңаны жалғастыратын, тарихпен бірге дамитын тәрбиелік мәні зор баға жетпес байлық. . Сондықтан,Абай өлеңдері арқылы оқушылардың тұлғалық қасиеттеріне әсер етіп, оларды жан-жақты дамытуға,оқу- тәрбие үрдісінде тиімді пайдалануға, құрметтеуге шақырамын

Ж ұмыстың практикалық қолдану салалары: Тақырып негізінде жинақталған материалдар әдебиеттік оқу мен қосымша газет- журнал

10 слайд
Ж ұмыстың практикалық қолдану салалары: Тақырып негізінде жинақталған материалдар әдебиеттік оқу мен қосымша газет- журналдарда,тәрбие сағатарында,ж алпы орта білім беретін мектептерде қосымша материал ретінде пайдалануға болады.

10 слайд

Ж ұмыстың практикалық қолдану салалары: Тақырып негізінде жинақталған материалдар әдебиеттік оқу мен қосымша газет- журналдарда,тәрбие сағатарында,ж алпы орта білім беретін мектептерде қосымша материал ретінде пайдалануға болады.

Күтілетін нәтиже: (ғылыми болжау) Егер Абайдың өлеңдерін, негізгі ұстанымдарын оқушылар толық, жете түсініп меңгергенде, тәрб

11 слайд
Күтілетін нәтиже:  (ғылыми болжау) Егер Абайдың өлеңдерін, негізгі ұстанымдарын оқушылар толық, жете түсініп меңгергенде, тәрбие үрдісінде белсене қатысқанда төмендегідей нәтижеге қол жеткізуге болады: -Абай туралы, оның асыл қазынасы туралы білімдері толығады. -Білім сапалары артады. -Поэзияны сүйетін, эстетикалық сезімдері, дүниетанымдары жетілген қасиеттері дамиды. -Адамды құрметтеу, оны бағалау сезімдері артады. -Толық адамды үлгі тұтады, оған ұқсағылары келеді, алдарына мақсат қояды. -Ұлтжандылық, Отансүйгіштік сезімдері қалыптасады. .

11 слайд

Күтілетін нәтиже:  (ғылыми болжау) Егер Абайдың өлеңдерін, негізгі ұстанымдарын оқушылар толық, жете түсініп меңгергенде, тәрбие үрдісінде белсене қатысқанда төмендегідей нәтижеге қол жеткізуге болады: -Абай туралы, оның асыл қазынасы туралы білімдері толығады. -Білім сапалары артады. -Поэзияны сүйетін, эстетикалық сезімдері, дүниетанымдары жетілген қасиеттері дамиды. -Адамды құрметтеу, оны бағалау сезімдері артады. -Толық адамды үлгі тұтады, оған ұқсағылары келеді, алдарына мақсат қояды. -Ұлтжандылық, Отансүйгіштік сезімдері қалыптасады. .

“ Абайды таныту арқылы біз Қазақстанды әлемге танытамыз. Абай әрқашан ұлттық ұранымыз болуы тиіс”. Н. Ә. Назарбаев [1]

12 слайд
“ Абайды таныту арқылы біз Қазақстанды әлемге танытамыз. Абай әрқашан ұлттық ұранымыз болуы тиіс”. Н. Ә. Назарбаев [1]

12 слайд

“ Абайды таныту арқылы біз Қазақстанды әлемге танытамыз. Абай әрқашан ұлттық ұранымыз болуы тиіс”. Н. Ә. Назарбаев [1]

Абай (Ибраһим) Құнанбайұлы (1845-1904) — ақын, жазушы, қоғам қайраткері, қазіргі қазақ жазба әдебиетінің негізін салушы, Абай

13 слайд
Абай (Ибраһим) Құнанбайұлы (1845-1904) — ақын, жазушы, қоғам қайраткері, қазіргі қазақ жазба әдебиетінің негізін салушы, Абай 10 тамыз 1845 ж. қазіргі Семей облысының Шыңғыс тауларында Қарқаралының аға сұлтаны Құнанбайдың төрт әйелінің бірінен туған. Орта жүздің Арғын тайпасының Тобықты руынан шыққан билер әулетінен. Әкесі Өскенбайұлы Құнанбай өз заманындағы атақ даңқы алысқа кеткен адамдардың бірі болған. Патша өкіметі XIX ғасырдың ортасындағы бір сайлауда оны Қарқаралы ауданының аға сұлтандығына бекіткен. Шешесі ұлжан орта жүздің Арғын тайпасынан Қаракесек руының шешендікпен, тапқырлық, әзіл әжуамен аты шыққан шаншарлардың қызы «Абай» деп жас Ибраһимді анасы Ұлжан еркелетіп атаған. Содан бері бұл есіммен Абай тарихқа енді.[ 4] Абай Құнанбаев (1845-1904) ІІ.Негізігі бөлім 1.«Қазақтың бас ақыны» – Абай Құнанбаевтың өмір жолы

13 слайд

Абай (Ибраһим) Құнанбайұлы (1845-1904) — ақын, жазушы, қоғам қайраткері, қазіргі қазақ жазба әдебиетінің негізін салушы, Абай 10 тамыз 1845 ж. қазіргі Семей облысының Шыңғыс тауларында Қарқаралының аға сұлтаны Құнанбайдың төрт әйелінің бірінен туған. Орта жүздің Арғын тайпасының Тобықты руынан шыққан билер әулетінен. Әкесі Өскенбайұлы Құнанбай өз заманындағы атақ даңқы алысқа кеткен адамдардың бірі болған. Патша өкіметі XIX ғасырдың ортасындағы бір сайлауда оны Қарқаралы ауданының аға сұлтандығына бекіткен. Шешесі ұлжан орта жүздің Арғын тайпасынан Қаракесек руының шешендікпен, тапқырлық, әзіл әжуамен аты шыққан шаншарлардың қызы «Абай» деп жас Ибраһимді анасы Ұлжан еркелетіп атаған. Содан бері бұл есіммен Абай тарихқа енді.[ 4] Абай Құнанбаев (1845-1904) ІІ.Негізігі бөлім 1.«Қазақтың бас ақыны» – Абай Құнанбаевтың өмір жолы

Мынау тұрған Абайдың суреті ме? Өлең сөздің ұқсаған құдіретіне. Ақыл, қайрат, білімді тең ұстаған, Өр Абайдың төтеген кім бетін

14 слайд
Мынау тұрған Абайдың суреті ме?  Өлең сөздің ұқсаған құдіретіне. Ақыл, қайрат, білімді тең ұстаған, Өр Абайдың төтеген кім бетіне. Ақын атын таратқан әрбір тұсқа,  Өлеңменен өлмейтін салған нұсқа. Арғын, найман сөзіне таңырқаған, Қандай арман бар дейсің бұл туыста.  Ж. Жабаев. [ 3]

14 слайд

Мынау тұрған Абайдың суреті ме?  Өлең сөздің ұқсаған құдіретіне. Ақыл, қайрат, білімді тең ұстаған, Өр Абайдың төтеген кім бетіне. Ақын атын таратқан әрбір тұсқа,  Өлеңменен өлмейтін салған нұсқа. Арғын, найман сөзіне таңырқаған, Қандай арман бар дейсің бұл туыста.  Ж. Жабаев. [ 3]

Абайдың шын аты Ибраһим болған. Абай деп әжесі Зере еркелетіп қойған. Бала кезінде екі ананың арасында тел өскен Абайды жеңгеле

15 слайд
Абайдың шын аты Ибраһим болған. Абай деп әжесі Зере еркелетіп қойған. Бала кезінде екі ананың арасында тел өскен Абайды жеңгелері Телғара деп еркелетіпті. Тіпті М.Әуезовтың өзі Абай туралы жазбақ болған романын ең алғаш “Телғара” деп атаған екен. Сол телғараның дана Абайға айналып, ұлы ақын болу жолына көз салып көрелік. Абайдың бар өмірі өзі туып өскен Шыңғыс болысы, қазіргі Абай ауданы, бұрынғы Семей облысында өтті. Ұлы ақын 1845 жылы әйгілі Қасқабұлақ басында, киіз үйде дүниеге келді. Әкесі Құнанбай бүкіл Тобықты елінің қаһарлы әміршісі, қатыгез, ал шешесі Ұлжан керісінше ағайын-туысқа қайырымды, мінезі жұмсақ, тілге бай адам болған. [ 4]

15 слайд

Абайдың шын аты Ибраһим болған. Абай деп әжесі Зере еркелетіп қойған. Бала кезінде екі ананың арасында тел өскен Абайды жеңгелері Телғара деп еркелетіпті. Тіпті М.Әуезовтың өзі Абай туралы жазбақ болған романын ең алғаш “Телғара” деп атаған екен. Сол телғараның дана Абайға айналып, ұлы ақын болу жолына көз салып көрелік. Абайдың бар өмірі өзі туып өскен Шыңғыс болысы, қазіргі Абай ауданы, бұрынғы Семей облысында өтті. Ұлы ақын 1845 жылы әйгілі Қасқабұлақ басында, киіз үйде дүниеге келді. Әкесі Құнанбай бүкіл Тобықты елінің қаһарлы әміршісі, қатыгез, ал шешесі Ұлжан керісінше ағайын-туысқа қайырымды, мінезі жұмсақ, тілге бай адам болған. [ 4]

Ұлжан Абай әжемен бірге

16 слайд
Ұлжан Абай әжемен бірге

16 слайд

Ұлжан Абай әжемен бірге

Семейдегі Ахмет Риза медресесінде оқиды Медресенің үшінші жылында Абай Семей қаласындағы “Приходская школаға” да қосымша түсіп,

17 слайд
Семейдегі Ахмет Риза медресесінде оқиды Медресенің үшінші жылында Абай Семей қаласындағы “Приходская школаға” да қосымша түсіп, орысша сауатын аша бастайды. Бірақ бұл оқуын әрі жалғастыра алмай, небәрі 3 жылдан соң оның мұсылманша да, орысша да оқуы аяқталады. [ 4]

17 слайд

Семейдегі Ахмет Риза медресесінде оқиды Медресенің үшінші жылында Абай Семей қаласындағы “Приходская школаға” да қосымша түсіп, орысша сауатын аша бастайды. Бірақ бұл оқуын әрі жалғастыра алмай, небәрі 3 жылдан соң оның мұсылманша да, орысша да оқуы аяқталады. [ 4]

Абай өлең жазуды 10 жасында (“Кім екен деп келіп ем түйе қуған…”) бастаса, өз өлеңдеріне шығаруды шамамен 1880-1997 ж. аралығы

18 слайд
Абай өлең жазуды 10 жасында (“Кім екен деп келіп ем түйе қуған…”) бастаса, өз өлеңдеріне шығаруды шамамен 1880-1997 ж. аралығында көбірек қолға алған. Өлеңдерін әркімдердің атымен таратып, Көкбай атынан бастырған ақын жазған өлеңдерін “жинауды ” шәкірттеріне 1896 ж. ескерткен. Ал қара сөзбен жазылған өсиеттерін 1890-98 ж. аралығында қолға алған. Абай 3 әйел алған. Байбішесі Ділдадан: Ақылбай, Әбдірахман, Кұлбадан, Әкімбай, Мағаұия, Райхан; екінші әйелі Әйгерімнен Тұрағұл, Мекайыл, Ізкаіл, Кенже деген 7 ұл, 3 қыз сүйген. Келіндей алған әйелі Еркежаннан ұрпақ көрген жоқ. [ 4] Абай ұлдары Ақылбай (сол жақта) және Тұрағұлмен (оң жақта) бірге

18 слайд

Абай өлең жазуды 10 жасында (“Кім екен деп келіп ем түйе қуған…”) бастаса, өз өлеңдеріне шығаруды шамамен 1880-1997 ж. аралығында көбірек қолға алған. Өлеңдерін әркімдердің атымен таратып, Көкбай атынан бастырған ақын жазған өлеңдерін “жинауды ” шәкірттеріне 1896 ж. ескерткен. Ал қара сөзбен жазылған өсиеттерін 1890-98 ж. аралығында қолға алған. Абай 3 әйел алған. Байбішесі Ділдадан: Ақылбай, Әбдірахман, Кұлбадан, Әкімбай, Мағаұия, Райхан; екінші әйелі Әйгерімнен Тұрағұл, Мекайыл, Ізкаіл, Кенже деген 7 ұл, 3 қыз сүйген. Келіндей алған әйелі Еркежаннан ұрпақ көрген жоқ. [ 4] Абай ұлдары Ақылбай (сол жақта) және Тұрағұлмен (оң жақта) бірге

Асыл сөзді іздесең, Абайды оқы ерінбе! С. Торайғұров [6]

19 слайд
Асыл сөзді іздесең, Абайды оқы ерінбе! С. Торайғұров [6]

19 слайд

Асыл сөзді іздесең, Абайды оқы ерінбе! С. Торайғұров [6]

ІІ.Абайдың шығармалары • Ғылым таппай мақтанба • Интернатта оқып жүр • Пайда ойлама, ар ойла • Жасымда ғылым бар деп ескерм едім

20 слайд
ІІ.Абайдың шығармалары • Ғылым таппай мақтанба • Интернатта оқып жүр • Пайда ойлама, ар ойла • Жасымда ғылым бар деп ескерм едім • Әсемпаз болма әрнеге • Жазғытұры • Жаз • Күз • Қыс • Желсіз түнде жарық ай • Қансонарда бүркітші шығады а ңға • Өлең - сөздің патшасы, сөз сара сы • Мен жазбаймын өлеңді ермек ү шін • Кұлақтан кіріп, бойды алар • Өзгеге, көңілім, тоярсың • Қараша, желтоқсан мен сол бір- екі ай • Біреудің кісісі өлсе, қаралы ол • Білімдіден шыққан сөз • Қақтаған ақ күмістей кең маңда йлы • Сап, сап, көңілім, сап, көңілім

20 слайд

ІІ.Абайдың шығармалары • Ғылым таппай мақтанба • Интернатта оқып жүр • Пайда ойлама, ар ойла • Жасымда ғылым бар деп ескерм едім • Әсемпаз болма әрнеге • Жазғытұры • Жаз • Күз • Қыс • Желсіз түнде жарық ай • Қансонарда бүркітші шығады а ңға • Өлең - сөздің патшасы, сөз сара сы • Мен жазбаймын өлеңді ермек ү шін • Кұлақтан кіріп, бойды алар • Өзгеге, көңілім, тоярсың • Қараша, желтоқсан мен сол бір- екі ай • Біреудің кісісі өлсе, қаралы ол • Білімдіден шыққан сөз • Қақтаған ақ күмістей кең маңда йлы • Сап, сап, көңілім, сап, көңілім

Ұлы атамыз ел билеген, әділдікті айтып, білім саласын көтерген, ел балалары оқып үйренсін деп көп күш салған, тәрбиелік мәні жо

21 слайд
Ұлы атамыз ел билеген, әділдікті айтып, білім саласын көтерген, ел балалары оқып үйренсін деп көп күш салған, тәрбиелік мәні жоғары өлеңдекрді жазды. Менде болашақта елге, халқымызға жақсы істер атқаруды парызым деп білем. Ұлы Абайдың біздің өтіп жатқан «Ғылым таппай мақтанба» өлеңіндегі терең мағынасын мұғаліміз жетік түсіндіріп, өміріміздің үлгісін бейнелегендей : Ғылым таппай мақтанба, Орын таппай баптанба, Құмарланып шаттанба, Ойнап босқа күлуге. Бес нәрседен қашық бол, Бес нәрсеге асық бол, Адам болам десеңіз. Тілеуің, өмірің алдыңда, Оған қайғы жесеңіз. Өсек, өтірік, мақтаншақ, Еріншек, бекер мал шашпақ –

21 слайд

Ұлы атамыз ел билеген, әділдікті айтып, білім саласын көтерген, ел балалары оқып үйренсін деп көп күш салған, тәрбиелік мәні жоғары өлеңдекрді жазды. Менде болашақта елге, халқымызға жақсы істер атқаруды парызым деп білем. Ұлы Абайдың біздің өтіп жатқан «Ғылым таппай мақтанба» өлеңіндегі терең мағынасын мұғаліміз жетік түсіндіріп, өміріміздің үлгісін бейнелегендей : Ғылым таппай мақтанба, Орын таппай баптанба, Құмарланып шаттанба, Ойнап босқа күлуге. Бес нәрседен қашық бол, Бес нәрсеге асық бол, Адам болам десеңіз. Тілеуің, өмірің алдыңда, Оған қайғы жесеңіз. Өсек, өтірік, мақтаншақ, Еріншек, бекер мал шашпақ –

Адам болам десең бар асыл қасиеттерді бойыңа үйір қыл, Бес асыл істің жолына бар өміріңді сарп ет. «Ол-талап, еңбек, терең ой,

22 слайд
Адам болам десең бар асыл қасиеттерді бойыңа үйір қыл, Бес асыл істің жолына бар өміріңді сарп ет. «Ол-талап, еңбек, терең ой, қанағат, рақым» деп өсиет айтты. Ал оған жету үшін жаманнан жирен, өтірік мақтаншақтық, еріншектік пен мал шашпақтық әдеттерден аулақ бол. Сонда толық адам боласың дейді. Ғылымды үйренбей, білмей, оқымай тұрып еш мақтанба, мақтанып бір шаттанып кетпе, егерде сенің білімнің төмен, ғылымға ден қоймасаңыз деге мағынада айтылған. «Дүниенің кілті өнер мен ғылымда тұр. Бар малыңды сарп қылып, ғылым табу керек. Өзің таба алмасаң балаң тапсын. Ғылымсыз ахирет те жоқ, дүние де жоқ. Ғылымсыз оқыған намаз, тұтқан ораза, қылған қажылық, ғибрат орнына бармайды...»-дейді Абай атамыз. [ 6]

22 слайд

Адам болам десең бар асыл қасиеттерді бойыңа үйір қыл, Бес асыл істің жолына бар өміріңді сарп ет. «Ол-талап, еңбек, терең ой, қанағат, рақым» деп өсиет айтты. Ал оған жету үшін жаманнан жирен, өтірік мақтаншақтық, еріншектік пен мал шашпақтық әдеттерден аулақ бол. Сонда толық адам боласың дейді. Ғылымды үйренбей, білмей, оқымай тұрып еш мақтанба, мақтанып бір шаттанып кетпе, егерде сенің білімнің төмен, ғылымға ден қоймасаңыз деге мағынада айтылған. «Дүниенің кілті өнер мен ғылымда тұр. Бар малыңды сарп қылып, ғылым табу керек. Өзің таба алмасаң балаң тапсын. Ғылымсыз ахирет те жоқ, дүние де жоқ. Ғылымсыз оқыған намаз, тұтқан ораза, қылған қажылық, ғибрат орнына бармайды...»-дейді Абай атамыз. [ 6]

«Әсемпаз болма әрнеге» (1894) өлеңінде: Әсемпаз болма әрнеге,- Өнерпаз болсаң арқалан. Сен де бір кірпіш дүниеге, Кетігін тап та

23 слайд
«Әсемпаз болма әрнеге» (1894) өлеңінде: Әсемпаз болма әрнеге,- Өнерпаз болсаң арқалан. Сен де бір кірпіш дүниеге, Кетігін тап та, бар, қалан! – деп, жасөспірімдердің ойына қозғау саларлық ақыл айтады, болашаққа жөн сілтейді. Қайрат пен ақыл, қажымай-талмай ізденушілік, ерінбеу, еңбек ету адамды ойлаған мақсатына жеткізеді деп кеңес береді. Оңай олжаға тап болуды көздеу – ар-ұяттан безу, еңбексіз күн көруді мақсат ету – азғындықтың белгісі, сондықтан: Ақырын жүріп анық бас, Еңбегің кетпес далаға, Ұстаздық қылған жалықпас, Үйретуден балаға,- деп тұжырымды ой айтады. «Ұстаздық қылған жалықпас, үйретуден балаға» деп, бала тәрбиелеу ата-аналар алдындағы ең жауапты міндет екенін ескертеді. Балаға қарағанда үлкен адамдардың өмірден көргені мен білгені, үйренгені көп, тым болмаса, соның өнегелі жақтарын жасөспірімдерге үйретіп отыру басты міндетке айналсын деген талаптар қояды. [ 2]

23 слайд

«Әсемпаз болма әрнеге» (1894) өлеңінде: Әсемпаз болма әрнеге,- Өнерпаз болсаң арқалан. Сен де бір кірпіш дүниеге, Кетігін тап та, бар, қалан! – деп, жасөспірімдердің ойына қозғау саларлық ақыл айтады, болашаққа жөн сілтейді. Қайрат пен ақыл, қажымай-талмай ізденушілік, ерінбеу, еңбек ету адамды ойлаған мақсатына жеткізеді деп кеңес береді. Оңай олжаға тап болуды көздеу – ар-ұяттан безу, еңбексіз күн көруді мақсат ету – азғындықтың белгісі, сондықтан: Ақырын жүріп анық бас, Еңбегің кетпес далаға, Ұстаздық қылған жалықпас, Үйретуден балаға,- деп тұжырымды ой айтады. «Ұстаздық қылған жалықпас, үйретуден балаға» деп, бала тәрбиелеу ата-аналар алдындағы ең жауапты міндет екенін ескертеді. Балаға қарағанда үлкен адамдардың өмірден көргені мен білгені, үйренгені көп, тым болмаса, соның өнегелі жақтарын жасөспірімдерге үйретіп отыру басты міндетке айналсын деген талаптар қояды. [ 2]

«Сегіз аяқ» өлең мәні әуені жымдасқан жаңа ұйқас үлгісімен құрылған ән. Өткірдің жүзі Кестенің бізі Өрнегін сендей сала ал

24 слайд
«Сегіз аяқ» өлең мәні әуені жымдасқан жаңа ұйқас үлгісімен құрылған ән.   Өткірдің жүзі   Кестенің бізі   Өрнегін сендей сала алмас   Білген маржан   Білмеске арзан   Надандар бәһра ала алмас   Қиналма бекер тіл мен жақ.   Көңілсіз  құлақ ойға олақ. Бұл шумақтарда қызыл тілдің құдіреттілін айтса,   Басында ми жоқ,   Өзіңе ой жоқ.   Күлкішіл кердең наданның   Көп айтса көңді   Жұрт айтса болды   Әдеті надан адамның  –        деп адам бойындағы жігерсіздік, жасықтық сияқты жағымсыз қасиеттердің мінеп шенейді. Ән көркем сөз бен тілді құрметтеуге, жағымсыз қасиеттерден аулақ болуға, адамгершілікке, тәрбиелейді. Қызыл тілдің құдіреттілігін  мақтап, еңбек етуге шақырыды.

24 слайд

«Сегіз аяқ» өлең мәні әуені жымдасқан жаңа ұйқас үлгісімен құрылған ән.   Өткірдің жүзі   Кестенің бізі   Өрнегін сендей сала алмас   Білген маржан   Білмеске арзан   Надандар бәһра ала алмас   Қиналма бекер тіл мен жақ.   Көңілсіз  құлақ ойға олақ. Бұл шумақтарда қызыл тілдің құдіреттілін айтса,   Басында ми жоқ,   Өзіңе ой жоқ.   Күлкішіл кердең наданның   Көп айтса көңді   Жұрт айтса болды   Әдеті надан адамның  –        деп адам бойындағы жігерсіздік, жасықтық сияқты жағымсыз қасиеттердің мінеп шенейді. Ән көркем сөз бен тілді құрметтеуге, жағымсыз қасиеттерден аулақ болуға, адамгершілікке, тәрбиелейді. Қызыл тілдің құдіреттілігін  мақтап, еңбек етуге шақырыды.

25 слайд

25 слайд

26 слайд

26 слайд

Ақынның бүкіл шығармаларындағы негізгі бір тұтас тақырыпта өзекті идея болған. Абайдың пікірінше, ішкі рухани казынамыздың м

27 слайд
Ақынның бүкіл шығармаларындағы негізгі бір тұтас тақырыпта өзекті идея болған.  Абайдың  пікірінше, ішкі рухани казынамыздың молығуы тікелей өзіміздің қолымыздағы іс. Осы реуішті пікір  Абайдың   "Он тоғызыншы сөзінде"  де қайталанады.  Абайдың  дүние танымы бойынша сананың, ақылдың пайда болуы күнделікті өмір тәжірибесінің нәтижесінен ғана туындайтын табиғи құбылыс. Соңдықтан да  Абай   "Он тоғызыншы сөзінде" : « Адам ата-анадан туғаңда есті болмайды: есітіп, көріп, ұстап, татып ескерсе, дүниедегі жақсы, жаманды таниды-дағы, сондайдан білгені, көргені көп болған адам білімді болады. Естілердің айтқан   сөздерін ескеріп жүрген кісі өзі де ест...

27 слайд

Ақынның бүкіл шығармаларындағы негізгі бір тұтас тақырыпта өзекті идея болған.  Абайдың  пікірінше, ішкі рухани казынамыздың молығуы тікелей өзіміздің қолымыздағы іс. Осы реуішті пікір  Абайдың   "Он тоғызыншы сөзінде"  де қайталанады.  Абайдың  дүние танымы бойынша сананың, ақылдың пайда болуы күнделікті өмір тәжірибесінің нәтижесінен ғана туындайтын табиғи құбылыс. Соңдықтан да  Абай   "Он тоғызыншы сөзінде" : « Адам ата-анадан туғаңда есті болмайды: есітіп, көріп, ұстап, татып ескерсе, дүниедегі жақсы, жаманды таниды-дағы, сондайдан білгені, көргені көп болған адам білімді болады. Естілердің айтқан   сөздерін ескеріп жүрген кісі өзі де ест...

Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ