Жоба. Ұлттық ойын
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
“Өрлеу” біліктілікті арттыру
Ұлттық Орталықты” акционерлік
қоғамның
филиалы Батыс Қазақстан
облысы бойынша педагогикалық
қызметкерлердің
біліктілігін арттыру институты
Кафедра: Мұғалімнің кәсіби
дамуын психологиялық –
педагогикалық қолдау
кафедрасы .
Жоба тақырыбы: Ойын арқылы
оқыту технологиясы
Тыңдаушы: Аменова Айгерім
Рахимқызы
1 слайд
“Өрлеу” біліктілікті арттыру Ұлттық Орталықты” акционерлік қоғамның филиалы Батыс Қазақстан облысы бойынша педагогикалық қызметкерлердің біліктілігін арттыру институты Кафедра: Мұғалімнің кәсіби дамуын психологиялық – педагогикалық қолдау кафедрасы . Жоба тақырыбы: Ойын арқылы оқыту технологиясы Тыңдаушы: Аменова Айгерім Рахимқызы
2 слайд
Жобаның
жоспары:
Мақсаты мен жоба кезеңдері
Материалдар жиынтығы
(Ұйымдастырылған оқу іс - әрекеті, ойын-
сауық, мерекелік ойындар)
Қорытынды
2 слайд
Жобаның жоспары: Мақсаты мен жоба кезеңдері Материалдар жиынтығы (Ұйымдастырылған оқу іс - әрекеті, ойын- сауық, мерекелік ойындар) Қорытынды
3 слайд
Ұлттық ойын ойнатудың негізгі
мақсаты:
Балалардың денсаулығын нығайту,мәдениетін
қалыптастыру, өзін-өзі тәрбиелеу, адамгершілік
тәрбиесін дамыту;
Ойынды ойнату мен үйретудің
міндеттері:
- қажетті дене қозғалыс дағдыларын, танымдық -
қозғалыс
белсенділігін арттыру
- қалыптастыратын дене жаттығуларының негізгі
түрлерімен балаларды таныстыру;
- денсаулықты нығайтуға бағытталған қозғалыс
әрекеттерімен дене жаттығуларының негізгі
түрлерін балаларға меңгерту;
- қызығушылығын қалыптастырып дамыту;
3 слайд
Ұлттық ойын ойнатудың негізгі мақсаты: Балалардың денсаулығын нығайту,мәдениетін қалыптастыру, өзін-өзі тәрбиелеу, адамгершілік тәрбиесін дамыту; Ойынды ойнату мен үйретудің міндеттері: - қажетті дене қозғалыс дағдыларын, танымдық - қозғалыс белсенділігін арттыру - қалыптастыратын дене жаттығуларының негізгі түрлерімен балаларды таныстыру; - денсаулықты нығайтуға бағытталған қозғалыс әрекеттерімен дене жаттығуларының негізгі түрлерін балаларға меңгерту; - қызығушылығын қалыптастырып дамыту;
4 слайд
Жобаның
кезеңдері:Ұйымдастыру кезеңі (Ғаламтордан
материалдар, іс-тәжірибе ,
баспасөздерден, әдістемелік
оқулықтардан мәліметтер
жинақтадық)
Негізгі кезең (жобаны балалармен
жүзеге асыру)
Қорытынды кезеңі (жобаны қорғау,
жаңа ұсыныстар ұсыну)
4 слайд
Жобаның кезеңдері:Ұйымдастыру кезеңі (Ғаламтордан материалдар, іс-тәжірибе , баспасөздерден, әдістемелік оқулықтардан мәліметтер жинақтадық) Негізгі кезең (жобаны балалармен жүзеге асыру) Қорытынды кезеңі (жобаны қорғау, жаңа ұсыныстар ұсыну)
5 слайд
Ойын ойнап ән салмай, өсер бала
болама?
Абай Құнанбаев
“ХАН ТАЛАПАЙ”
Ойын арқылы бала не меңгерді:
• бала нақты қызмет тәжірибесін меңгерді;
• олар тек бақылаушы ғана емес, өздері сол
ойынға қатыса отырып қиын мәселелерді
де өздігімен шеше алады;
• уақыт үнемдеуді үйренді;
• ойын барысында шешім қабылдау
балалардан аса жауапкершілікті талап
етеді;
• ойын балалар үшін психологиялық
жағынан жағымды;
• ойын кезінде бір-бірімен қарым-
қатынастары дамып, мінез-құлықтары
жағымды жақтарын көрсетеді.
• саусақ қол моторикасы дамиды;
5 слайд
Ойын ойнап ән салмай, өсер бала болама? Абай Құнанбаев “ХАН ТАЛАПАЙ” Ойын арқылы бала не меңгерді: • бала нақты қызмет тәжірибесін меңгерді; • олар тек бақылаушы ғана емес, өздері сол ойынға қатыса отырып қиын мәселелерді де өздігімен шеше алады; • уақыт үнемдеуді үйренді; • ойын барысында шешім қабылдау балалардан аса жауапкершілікті талап етеді; • ойын балалар үшін психологиялық жағынан жағымды; • ойын кезінде бір-бірімен қарым- қатынастары дамып, мінез-құлықтары жағымды жақтарын көрсетеді. • саусақ қол моторикасы дамиды;
6 слайд
Баланы тәрбиелеуде ойын
технологиясының берері мол. Ойын
кезінде жеке тұлғаның өзін- өзі
басқару қабілеті жетіліп,
қалыптасады.
Ойынның дамытушылық қызметінің
маңызы өте зор. Ойын үстінде бала
өз еркімен, ықыласымен барлық
зейінін аударып істегендері күннен
күнге өрлеу, даму үстінде болады.
Ойын- бала қызығуының
ұйымдастырылған мәдени
стратегиялық кеңістігі. К. Д.
Ушинский баланың ойынға деген
қызығушылығы жөнінде былай
дейді: «Ойын- балалар үшін шындық.
Ал шындық қоршаған ортадан да
қызық, бала үшін қызықты болу
түсінікті, өйткені онда өзіндік іс-
әрекет көрінеді. Бала ойын әлемінде
өмір сүреді, оның ізі шындық, өмірге
қарағанда терең қаланады»
6 слайд
Баланы тәрбиелеуде ойын технологиясының берері мол. Ойын кезінде жеке тұлғаның өзін- өзі басқару қабілеті жетіліп, қалыптасады. Ойынның дамытушылық қызметінің маңызы өте зор. Ойын үстінде бала өз еркімен, ықыласымен барлық зейінін аударып істегендері күннен күнге өрлеу, даму үстінде болады. Ойын- бала қызығуының ұйымдастырылған мәдени стратегиялық кеңістігі. К. Д. Ушинский баланың ойынға деген қызығушылығы жөнінде былай дейді: «Ойын- балалар үшін шындық. Ал шындық қоршаған ортадан да қызық, бала үшін қызықты болу түсінікті, өйткені онда өзіндік іс- әрекет көрінеді. Бала ойын әлемінде өмір сүреді, оның ізі шындық, өмірге қарағанда терең қаланады»
7 слайд
Балаға бір рет кездескен
ойынның бәрі жаналық, бәрі
де ғажап дүние. Ойын
арқылы баланың бойында
адамгершілік қасиеттері
қалыптасып, психологиялық
қабілеттері жетіледі. Мағжан
Жұмабаев халықтық
педагогика негізінде бала
мынадай мән берген:
«Баланың қиялы, әсіресе
ойында жарыққа шығады.
Айналасындағы тұрмыстан
нені көрсе, соны істейді.Ойын
балаға кәдімгідей бір жұмыс.
Ойнағанда бала жанындағы
нәрселерді пайдаланады».
7 слайд
Балаға бір рет кездескен ойынның бәрі жаналық, бәрі де ғажап дүние. Ойын арқылы баланың бойында адамгершілік қасиеттері қалыптасып, психологиялық қабілеттері жетіледі. Мағжан Жұмабаев халықтық педагогика негізінде бала мынадай мән берген: «Баланың қиялы, әсіресе ойында жарыққа шығады. Айналасындағы тұрмыстан нені көрсе, соны істейді.Ойын балаға кәдімгідей бір жұмыс. Ойнағанда бала жанындағы нәрселерді пайдаланады».
8 слайд
Дидактикалық ойындарға қойылатын
талаптар:
1. Ойынға берілген уақыт оқушыны
жалықтырмайтындай болуы;
2. Тақырып аясынан ауытқымай, оның
мазмұнын ашуы қатаң ескеріледі;
3. Ойынға қажетті материалдар алдын
ала даярлануы;
4. Ойынның оқушыға беретін білімдік
және тәрбиелік мәні болуы;
5. Оқушының жан-жақты дамуына,
танымдық қызметінің артуына әсер
етуі керек.
Мақсаты нақты ойын тәртібі болу
керек әбден түсіндіріледі, сынып түгел
қамтылуы тиіс. Дұрыс көрнекіліктер
шешім қабылдауға мен материалдар
алдын ала дайын болуы
керек.Тақырыпқа сәйкес суреттер
болуы, жыл мезгілдері ескерілуі шарт.
8 слайд
Дидактикалық ойындарға қойылатын талаптар: 1. Ойынға берілген уақыт оқушыны жалықтырмайтындай болуы; 2. Тақырып аясынан ауытқымай, оның мазмұнын ашуы қатаң ескеріледі; 3. Ойынға қажетті материалдар алдын ала даярлануы; 4. Ойынның оқушыға беретін білімдік және тәрбиелік мәні болуы; 5. Оқушының жан-жақты дамуына, танымдық қызметінің артуына әсер етуі керек. Мақсаты нақты ойын тәртібі болу керек әбден түсіндіріледі, сынып түгел қамтылуы тиіс. Дұрыс көрнекіліктер шешім қабылдауға мен материалдар алдын ала дайын болуы керек.Тақырыпқа сәйкес суреттер болуы, жыл мезгілдері ескерілуі шарт.
9 слайд
Дидактикалық ойындардың
мазмұны мыналарды қамтуы тиіс.
1. Сыныптағы бағдарлама
материалға, оның ішінде нақты
сабақтың мазмұнына сай болып,
тапсырманың мәнің ашу керек.
2. Ойындардағы
тапсырмалардығың әр түрлі
тәсілмен орындауын қадағалау
және оқытудың тәрбиелік ықпал
ету қажет ықпалын күшейтуге
ықпал ету керек.
3. Дидактикалық ойындар нақты,
қысқа, қызықты, тартымды болуы
міндетті.
4. Дидактикалық ойындарда
қолданылатын материалдар мен
көрнекіліктер қарапайым болып,
олардың жасалуы мен
дайындалуы тез әрі жеңіл болуы
шарт.
5. Дидактикалық ойындардың
нәтижелері, тапсырма жауаптары
қорытындылануы тиіс.
9 слайд
Дидактикалық ойындардың мазмұны мыналарды қамтуы тиіс. 1. Сыныптағы бағдарлама материалға, оның ішінде нақты сабақтың мазмұнына сай болып, тапсырманың мәнің ашу керек. 2. Ойындардағы тапсырмалардығың әр түрлі тәсілмен орындауын қадағалау және оқытудың тәрбиелік ықпал ету қажет ықпалын күшейтуге ықпал ету керек. 3. Дидактикалық ойындар нақты, қысқа, қызықты, тартымды болуы міндетті. 4. Дидактикалық ойындарда қолданылатын материалдар мен көрнекіліктер қарапайым болып, олардың жасалуы мен дайындалуы тез әрі жеңіл болуы шарт. 5. Дидактикалық ойындардың нәтижелері, тапсырма жауаптары қорытындылануы тиіс.
10 слайд
Дидактикалық ойын барысында
есту, көру, сезіну, қабылдау сияқты
үрдістері дамиды. Мұндай
ойындарда балалардың ептілігі,
қимылдың әдемілігі дамып
қалыптасады, кеңістікті, уақытты
бағдарлауға үйренеді, тәртіптілік,
ойын ережесіне бағына білу сияқты
адамгершілік сапаларын
қалыптастырады. Мысалы,
математика сабақтарында ойындар
арқылы оқушылар әр түрлі амалдар
мен жаттығулар орындайды, сөйтіп,
олар математикалық сипаттағы
қиыншылықтарды меңгергендерін
тіпті байқамай қалады. Бұл ойындар
жай ғана емес, оқу ойыны болып
табылады.
10 слайд
Дидактикалық ойын барысында есту, көру, сезіну, қабылдау сияқты үрдістері дамиды. Мұндай ойындарда балалардың ептілігі, қимылдың әдемілігі дамып қалыптасады, кеңістікті, уақытты бағдарлауға үйренеді, тәртіптілік, ойын ережесіне бағына білу сияқты адамгершілік сапаларын қалыптастырады. Мысалы, математика сабақтарында ойындар арқылы оқушылар әр түрлі амалдар мен жаттығулар орындайды, сөйтіп, олар математикалық сипаттағы қиыншылықтарды меңгергендерін тіпті байқамай қалады. Бұл ойындар жай ғана емес, оқу ойыны болып табылады.
11 слайд
Мен өз тәжірибемде көп
қолданатын дидактикалық
ойындар төмендегідей:
Математикада:санамақ –
ойындар, жұмбақ – ойындар,
«Тізбек», «Поезд», «Көрші-
көрші», «Мынау кімнің үйі?»,
«Допты қай ойыншыға беру
керек?», «Керекті санды қой?»,
«Айға кім бұрын жетеді?»,
«Есептеуіш машиналар»,
«Десанттар», «Аң
патшасы», «Ханталапай»,
«Қасқыр мен қой», «Теңге алу»,
т.б. «Геометриялық эстафета»,
«Ою құрастыру»,
«Фигураны тап», «Бірден сызып
шық», «Себеттегі
сәбіздер».
«Аюға көмектес» «Фигураларда
қанша бұрыш бар» «Қоянның
сәбіздері»
«Құрастыр, қанша балық бар?»
«Ретімен орналастыр»
11 слайд
Мен өз тәжірибемде көп қолданатын дидактикалық ойындар төмендегідей: Математикада:санамақ – ойындар, жұмбақ – ойындар, «Тізбек», «Поезд», «Көрші- көрші», «Мынау кімнің үйі?», «Допты қай ойыншыға беру керек?», «Керекті санды қой?», «Айға кім бұрын жетеді?», «Есептеуіш машиналар», «Десанттар», «Аң патшасы», «Ханталапай», «Қасқыр мен қой», «Теңге алу», т.б. «Геометриялық эстафета», «Ою құрастыру», «Фигураны тап», «Бірден сызып шық», «Себеттегі сәбіздер». «Аюға көмектес» «Фигураларда қанша бұрыш бар» «Қоянның сәбіздері» «Құрастыр, қанша балық бар?» «Ретімен орналастыр»
12 слайд
Сауат ашу, тіл дамыту, көркем
әдебиет сабақтарында :
«Буыннан сөз құрайық»,
«Алма бағы», «Қағып ал»,
«Сиқырлы сөздер», «Орамал
тастамақ», «Дүкен»,
«Орнынды тап», «Хаттың иесі
кім?», «Күн мен түн»,
«Баспалдақ», «Сыр сандықты
ашып қара» т.б.
12 слайд
Сауат ашу, тіл дамыту, көркем әдебиет сабақтарында : «Буыннан сөз құрайық», «Алма бағы», «Қағып ал», «Сиқырлы сөздер», «Орамал тастамақ», «Дүкен», «Орнынды тап», «Хаттың иесі кім?», «Күн мен түн», «Баспалдақ», «Сыр сандықты ашып қара» т.б.
13 слайд
Айнала қоршаған
ортамен таныстыру:
«Алақай - ау, алақай!»,
«Ала қанат сауысқан»,
«Ұя жасайық»,
«Зымыран», «Балық
аулау», «Нышандар»,
«Қоянға көмектес»,
«Саңырауқұлақ
жинайық», «Кім қайда
мекендейді?»,
«Саңырауқұлақтар
жинаймыз», «Шанамен
сырғанайық»,
«Үйректерге көмектес»,
т.б.
13 слайд
Айнала қоршаған ортамен таныстыру: «Алақай - ау, алақай!», «Ала қанат сауысқан», «Ұя жасайық», «Зымыран», «Балық аулау», «Нышандар», «Қоянға көмектес», «Саңырауқұлақ жинайық», «Кім қайда мекендейді?», «Саңырауқұлақтар жинаймыз», «Шанамен сырғанайық», «Үйректерге көмектес», т.б.
14 слайд
Қорытынды. Ойын оқу
процесін ширатады,
баланың оқуға деген
ынтасын арттырады, сабақ
қызықты өтеді. Ойын
белгілі бір қабілеттердің
қосындысы, оны былай
көрсетуге болады: зейін +
қабылдау + ес + ойлау +
пайымдау. Ойынды
халқымыз балаларын
тәрбиелеуде ертеден
пайдаланған.
А.Байтұрсынов «...баланы
ойынға үйрету, ойынға
қатыстыру арқылы ойыны
қайсы, үйретуі қайсы
екенін балалар
айырмастай, сезбестей
етіп үйретуі керек» деген
қағидасын басшылыққа
алған жөн. Ойын – үйрету
әдісінің ерекше түрі. Ол
үйренуді мәжбүр етпейді,
баланың өз еркімен,
ынтасымен орындалады.
14 слайд
Қорытынды. Ойын оқу процесін ширатады, баланың оқуға деген ынтасын арттырады, сабақ қызықты өтеді. Ойын белгілі бір қабілеттердің қосындысы, оны былай көрсетуге болады: зейін + қабылдау + ес + ойлау + пайымдау. Ойынды халқымыз балаларын тәрбиелеуде ертеден пайдаланған. А.Байтұрсынов «...баланы ойынға үйрету, ойынға қатыстыру арқылы ойыны қайсы, үйретуі қайсы екенін балалар айырмастай, сезбестей етіп үйретуі керек» деген қағидасын басшылыққа алған жөн. Ойын – үйрету әдісінің ерекше түрі. Ол үйренуді мәжбүр етпейді, баланың өз еркімен, ынтасымен орындалады.
15 слайд
Назарлары ңызға
рахмет!
15 слайд
Назарлары ңызға рахмет!