Коррекция және диагностика жайлы түсініктер
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Prezentacii.comОрындаған : КАЛАШИНОВА Айгерим Жумабаевна
Диагностика және
коррекция жайлы
түсініктер
1 слайд
Prezentacii.comОрындаған : КАЛАШИНОВА Айгерим Жумабаевна Диагностика және коррекция жайлы түсініктер
2 слайд
Жоспар
•
Диагностикалық және коррекциялық
жұмыс
•
Психодиагностиканың әдістері
•
Психокоррекциялық жұмыстың
тиімді ерекшеліктері
•
2 слайд
Жоспар • Диагностикалық және коррекциялық жұмыс • Психодиагностиканың әдістері • Психокоррекциялық жұмыстың тиімді ерекшеліктері •
3 слайд
Диагностикалық және коррекциялық жұмыс
Оқушылардың психологиялық даму ерекшеліктерін
зерттеу және олардың білім, дағды, үйренулерінің
жастық дамуға қаншалықты сәйкес келетінін анықтау
мектеп психологының басты міндетіне жатады.
Психодиагностика оқушылардың тәрбиеде, оқу
барысындағы қиыншылықтарын анықтауда, сондай-
ақ қызығушылықтардың, қабілеттердің даму
ерекшеліктерін зерттеуде үлкен рөл атқарады.
Балалардың жеке психикалық ерекшеліктері туралы
ақпаратты жинау, К.М Гуревичтің анықтамасы
бойынша, психодиагностиканың негізгі міндеті
болып табылады. Бұл ақпараттар оқушылармен
жұмыс істейтін адамдар үшін өте пайдалы.
3 слайд
Диагностикалық және коррекциялық жұмыс Оқушылардың психологиялық даму ерекшеліктерін зерттеу және олардың білім, дағды, үйренулерінің жастық дамуға қаншалықты сәйкес келетінін анықтау мектеп психологының басты міндетіне жатады. Психодиагностика оқушылардың тәрбиеде, оқу барысындағы қиыншылықтарын анықтауда, сондай- ақ қызығушылықтардың, қабілеттердің даму ерекшеліктерін зерттеуде үлкен рөл атқарады. Балалардың жеке психикалық ерекшеліктері туралы ақпаратты жинау, К.М Гуревичтің анықтамасы бойынша, психодиагностиканың негізгі міндеті болып табылады. Бұл ақпараттар оқушылармен жұмыс істейтін адамдар үшін өте пайдалы.
4 слайд
Мектеп психологының диагностикалық
жұмыс барысындағы ерекшеліктері .
Психологиялық қызмет жүйесінде
психодиагностиканың біршама ерекшеліктері бар.
Психодиагностиканың «ғылыми - зерттеуші» және
«ғылыми –практикалық» секілді түрлерін ажырату
керек. Егер біріншісінің міндеті психикалық даму
заңдылықтарын зерттеу болса, ал ғылыми –
практикалық психодиагностиканың мақсаты нақты
психологиялық бұзылыстың себебін анықтау болып
табылады. Практик-психолог бала дамуына ұсыныс
беру үшін, балаға түзетуші шаралар жасау үшін
психодиагностиканы қолданылады.
4 слайд
Мектеп психологының диагностикалық жұмыс барысындағы ерекшеліктері . Психологиялық қызмет жүйесінде психодиагностиканың біршама ерекшеліктері бар. Психодиагностиканың «ғылыми - зерттеуші» және «ғылыми –практикалық» секілді түрлерін ажырату керек. Егер біріншісінің міндеті психикалық даму заңдылықтарын зерттеу болса, ал ғылыми – практикалық психодиагностиканың мақсаты нақты психологиялық бұзылыстың себебін анықтау болып табылады. Практик-психолог бала дамуына ұсыныс беру үшін, балаға түзетуші шаралар жасау үшін психодиагностиканы қолданылады.
5 слайд
Психодиагностикалық ақпараттар мына
жағдайларда :
1) даму бұзылыстарын түзетуді ертерек бастау, оқушылардың
психикалық даму қарқынын зерттеу ;
2) төмен деңгейдегі және озат оқитын балалардың дұрыс
жетілуіне жағымды жағдай қалыптастыру мақсатында
дамытушы бағдарламаны жасау;
3) ерекше қабілеттері бар балалардың дамуына жағдай
жасау;
4 ) психолог жүргізетін психопрофилактикалық жұмысының
тиімділігін тексеру ;
5) тәрбиелеу және оқыту жүйесіне салыстырмалы
психологиялық талдау жасау;
6) психологиялық ағартудың өзекті тақырыптарын таңдау
мақсатында қажет
5 слайд
Психодиагностикалық ақпараттар мына жағдайларда : 1) даму бұзылыстарын түзетуді ертерек бастау, оқушылардың психикалық даму қарқынын зерттеу ; 2) төмен деңгейдегі және озат оқитын балалардың дұрыс жетілуіне жағымды жағдай қалыптастыру мақсатында дамытушы бағдарламаны жасау; 3) ерекше қабілеттері бар балалардың дамуына жағдай жасау; 4 ) психолог жүргізетін психопрофилактикалық жұмысының тиімділігін тексеру ; 5) тәрбиелеу және оқыту жүйесіне салыстырмалы психологиялық талдау жасау; 6) психологиялық ағартудың өзекті тақырыптарын таңдау мақсатында қажет
6 слайд
Мектептегі психологиялық қызмет шеңберінде
түзету, дамыту, диагностика секілді әдістер бөлек
жүргізілмейді. Олар мектепте бір кезеңде
атқарылатын жұмыс болып табылады. Мысалы;
диагностикалық - коррекциялық немесе
диагностикалық - дамытушы жұмыстар.
Мектеп психологының жұмысы диагноз
қойып, тұлғаны дамыту бағдарламасын жасаумен
шектелмейді. Ол балалардың дамуын зерттеп,
ұсыныстардың орындалуын қадағалайды,
сонымен қатар психологиялық, түзетушілік,
тәрбиелік жұмыстың басым бөлігін өзі атқарады.
6 слайд
Мектептегі психологиялық қызмет шеңберінде түзету, дамыту, диагностика секілді әдістер бөлек жүргізілмейді. Олар мектепте бір кезеңде атқарылатын жұмыс болып табылады. Мысалы; диагностикалық - коррекциялық немесе диагностикалық - дамытушы жұмыстар. Мектеп психологының жұмысы диагноз қойып, тұлғаны дамыту бағдарламасын жасаумен шектелмейді. Ол балалардың дамуын зерттеп, ұсыныстардың орындалуын қадағалайды, сонымен қатар психологиялық, түзетушілік, тәрбиелік жұмыстың басым бөлігін өзі атқарады.
7 слайд
Психодиагностика клиенттің
психологиялық проблемасын шешу
үшін оған өзін едәуір тереңірек
түсінуге және хал - жағдайы мен
мінез құлқын өзгертуге, адамның ішкі
мүмкіндіктерін табуға жәрдемдеседі.
Практикалық психологияның әдістері
психодиагностикалық, кеңес беруші,
түзетуші - терапевттік әдістерге
жіктеледі
7 слайд
Психодиагностика клиенттің психологиялық проблемасын шешу үшін оған өзін едәуір тереңірек түсінуге және хал - жағдайы мен мінез құлқын өзгертуге, адамның ішкі мүмкіндіктерін табуға жәрдемдеседі. Практикалық психологияның әдістері психодиагностикалық, кеңес беруші, түзетуші - терапевттік әдістерге жіктеледі
8 слайд
Диагностикалық әдістердің бірнеше түрлері
бар:
Бақылау – анықталған құбылыстың
ерекшеліктерін сипаттайтын іріктелген
мәселелерді( бірліктерді, көрсеткіштерді,
белгілерді) тіркеудің негізінде зерттелінген
объектіні бір жүйе бойынша қабылдау.
Практикалық психологиядағы бақылау –
клиенттің психологпен қарым- қатынасындағы
вербалды және вербалды емес мінез- құлқын
мақсатты, жүйелі түрде қабылдау.
8 слайд
Диагностикалық әдістердің бірнеше түрлері бар: Бақылау – анықталған құбылыстың ерекшеліктерін сипаттайтын іріктелген мәселелерді( бірліктерді, көрсеткіштерді, белгілерді) тіркеудің негізінде зерттелінген объектіні бір жүйе бойынша қабылдау. Практикалық психологиядағы бақылау – клиенттің психологпен қарым- қатынасындағы вербалды және вербалды емес мінез- құлқын мақсатты, жүйелі түрде қабылдау.
9 слайд
Әңгімелесу – психологтың сыналушымен серіктес
қарым- қатынасының барысында сыналушы тұлғасы
жайлы диагностикалық маңызды ақпаратты алу тәсілі.
Бұл әдіс психологиялық көмек көрсету кезіндегі
терапевттік әңгімелесу ретінде анықталатын клиникалық
сұхбаттасу деп аталады. Әңгімелесу барысында клиент
сезінген эмоциялы күйлерге ену, сезіну арқылы клиент
тұлғасын және оның сөздері арқылы алынған ақпараттың
барлығын сынамай қабылдайды, яғни түсіну қабілетіне
негізделген эмпатиялық тыңдау әдісі қолданылады.
9 слайд
Әңгімелесу – психологтың сыналушымен серіктес қарым- қатынасының барысында сыналушы тұлғасы жайлы диагностикалық маңызды ақпаратты алу тәсілі. Бұл әдіс психологиялық көмек көрсету кезіндегі терапевттік әңгімелесу ретінде анықталатын клиникалық сұхбаттасу деп аталады. Әңгімелесу барысында клиент сезінген эмоциялы күйлерге ену, сезіну арқылы клиент тұлғасын және оның сөздері арқылы алынған ақпараттың барлығын сынамай қабылдайды, яғни түсіну қабілетіне негізделген эмпатиялық тыңдау әдісі қолданылады.
10 слайд
Практикалық психологтың іс - әрекетіндегі
психодиагносикалық әдістер клиенттің қиын
мәселелерін анықтауға бағытталған. Осы мақсатта
стандартталған және тереңдетілген сұхбаттасу,
бақылау, өзіндік бақылау, тесттер, проективті
әдістемелер, рөлдік ойындар қолданылады.
Диагностикалық әдістер психокоррекция мен
психотерапия арқылы белгілі болған мәселенің
нәтижелерін бағалауда да жәрдемдеседі.
Диагностикалық үрдістер практикалық
психологияның әр түрлі бағыттары мен
мектептерінде қолданылады. Әрбір мектеп клиенттің
проблемаларын, оларды шешудің мақсаттары мен
мүмкіндіктерін өз бетінше ерекше бағытпен шешеді.
Сұхбаттасу практикалық психологияның барлық
мектептерінде әртүрлі варияцияларда қолданылатын
негізгі диагностикалық міндетті құрал.
10 слайд
Практикалық психологтың іс - әрекетіндегі психодиагносикалық әдістер клиенттің қиын мәселелерін анықтауға бағытталған. Осы мақсатта стандартталған және тереңдетілген сұхбаттасу, бақылау, өзіндік бақылау, тесттер, проективті әдістемелер, рөлдік ойындар қолданылады. Диагностикалық әдістер психокоррекция мен психотерапия арқылы белгілі болған мәселенің нәтижелерін бағалауда да жәрдемдеседі. Диагностикалық үрдістер практикалық психологияның әр түрлі бағыттары мен мектептерінде қолданылады. Әрбір мектеп клиенттің проблемаларын, оларды шешудің мақсаттары мен мүмкіндіктерін өз бетінше ерекше бағытпен шешеді. Сұхбаттасу практикалық психологияның барлық мектептерінде әртүрлі варияцияларда қолданылатын негізгі диагностикалық міндетті құрал.
11 слайд
Психокоррекция – бағыты индивидтің
бүтіндік дамуы мен қызметіне психологиялық
әсер ету болып табылады. Жеке бас дамуына
әсер ету жас және дара психологиялық
ерекшеліктеріне (танымдық, эмоционалды-
еріктік, қалыпты мінез-құлық және қасиеттеріне )
қарай жүретін қалыпты процес.
11 слайд
Психокоррекция – бағыты индивидтің бүтіндік дамуы мен қызметіне психологиялық әсер ету болып табылады. Жеке бас дамуына әсер ету жас және дара психологиялық ерекшеліктеріне (танымдық, эмоционалды- еріктік, қалыпты мінез-құлық және қасиеттеріне ) қарай жүретін қалыпты процес.
12 слайд
Психокоррекциялық жұмыстың тиімді
ерекшеліктері
Психокоррекциялық жұмыста
«коррекция» терминінің кең қолданымға
енуі ХХ ғасырдың 70 жылдарынан
басталды. Тура аудармасы «исправление -
түзету» деген мағынаны береді. Психолог
жеке тұлғаның мінез-құлқы мен
сапаларына, белгілі әсер етуде түзету
жұмысына бағдарлама құрады.
12 слайд
Психокоррекциялық жұмыстың тиімді ерекшеліктері Психокоррекциялық жұмыста «коррекция» терминінің кең қолданымға енуі ХХ ғасырдың 70 жылдарынан басталды. Тура аудармасы «исправление - түзету» деген мағынаны береді. Психолог жеке тұлғаның мінез-құлқы мен сапаларына, белгілі әсер етуде түзету жұмысына бағдарлама құрады.
13 слайд
Бағдарлама құрылымы психологиялық
және педагогикалық екі бөлімде
қарастырылады .
1. Психологиялық бөлімінде психолог жеке
жұмыс жоспарын жасап, оны жүзеге асырады.
2. Ал педагогикалық бөлімінде психолог басқа
мамандармен – мұғалім, тәрбиеші және ата-
анамен біріге отырып, психологиялық
ұсыныстар құрастырады.
13 слайд
Бағдарлама құрылымы психологиялық және педагогикалық екі бөлімде қарастырылады . 1. Психологиялық бөлімінде психолог жеке жұмыс жоспарын жасап, оны жүзеге асырады. 2. Ал педагогикалық бөлімінде психолог басқа мамандармен – мұғалім, тәрбиеші және ата- анамен біріге отырып, психологиялық ұсыныстар құрастырады.
14 слайд
Р.С.Немовтың пікірінше,
«психокоррекция» ерекшелігі –
психикасы сау адамның мінез-
құлқын реттеуге әсер ету және
оның жетіспейтін тұстарын
жетілдіруде психологтың
қолданатын психологиялық
тәсілдерінің жиынтығы.
14 слайд
Р.С.Немовтың пікірінше, «психокоррекция» ерекшелігі – психикасы сау адамның мінез- құлқын реттеуге әсер ету және оның жетіспейтін тұстарын жетілдіруде психологтың қолданатын психологиялық тәсілдерінің жиынтығы.
15 слайд
Психокоррекциялық жұмыстың мақсаты
– баладағы психикалық даму
заңдылықтарын түсіне отырып,
үлкендермен серіктестікте жүргізілетін
белсенді әрекет түрі.
Психокоррекциялық мақсат 3 бағытқа
негізделеді:
1. Әлеуметтік даму жағын ықшамдау;
2. Балада жетекші іс-әрекет түрлерін
дамыту;
Жас және психологиялық жаңа білімді
қалыптастыру;
15 слайд
Психокоррекциялық жұмыстың мақсаты – баладағы психикалық даму заңдылықтарын түсіне отырып, үлкендермен серіктестікте жүргізілетін белсенді әрекет түрі. Психокоррекциялық мақсат 3 бағытқа негізделеді: 1. Әлеуметтік даму жағын ықшамдау; 2. Балада жетекші іс-әрекет түрлерін дамыту; Жас және психологиялық жаңа білімді қалыптастыру;
16 слайд
Психокоррекцияның негізгі міндеттері:
Жеке бас дамуына қажетті когнитивті (ақыл-
ой), эмоционалды және мінез-құлықтық
өрістер бірге қарастырылады. Субьектінің
мәдени және жас ерекшелігі ескеріле отырып,
ішкі ресурстарды белсенділеу болып
табылады. Психокоррекциялық жұмыстарды
жүргізу жағымды тәжірибе жинақтау
мақсатында құрылуы және жүзеге асырылуы
қажет.
16 слайд
Психокоррекцияның негізгі міндеттері: Жеке бас дамуына қажетті когнитивті (ақыл- ой), эмоционалды және мінез-құлықтық өрістер бірге қарастырылады. Субьектінің мәдени және жас ерекшелігі ескеріле отырып, ішкі ресурстарды белсенділеу болып табылады. Психокоррекциялық жұмыстарды жүргізу жағымды тәжірибе жинақтау мақсатында құрылуы және жүзеге асырылуы қажет.
17 слайд
Психокорекцияның түрлері.
•
Сипатына қарай: симптомды ( ауру белгісі) және каузалды (себеп)
деп бөлініп, дер кезіндегі дамудағы кедергіні анықтайды.
•
Ұзақтығына қарай: тым қысқа, қысқа және ұзақ, тым ұзақ болып келеді.
Өзекті мәселені шешуге қажетті бір немесе бірнеше сағаттар, айлар
сондайқ кейде жылға созылуы мүмкін.
•
Міндеттің ауқымына қарай: жалпы, жеке және арнайы болып бөлінеді.
Кешенді ұйымдастырылған жұмыстар жеке, жалпы және арнайы топпен
жүргізіледі.
•
Мазмұнына қарай: танымдық өрісі жеке тұлғалық, аффектілі еріктік,
мінез құлық тұрғысынан, тұлғааралық қатынасынан, топ ішілік ата ана
мен бала қатынасынан тұрады.
•
Жұмыс түріне қарай: жеке топпен, табиғи жабық топпен (ұжым,
отбасы, ерлі зайыпты).
•
Бағдарламаға байланысты: бағдарламалық және жанынан шығарған
еркін тақырыптар.
•
Әсер етудегі басқару: Дерективті және дерективті емес болып
қарастырылады.
17 слайд
Психокорекцияның түрлері. • Сипатына қарай: симптомды ( ауру белгісі) және каузалды (себеп) деп бөлініп, дер кезіндегі дамудағы кедергіні анықтайды. • Ұзақтығына қарай: тым қысқа, қысқа және ұзақ, тым ұзақ болып келеді. Өзекті мәселені шешуге қажетті бір немесе бірнеше сағаттар, айлар сондайқ кейде жылға созылуы мүмкін. • Міндеттің ауқымына қарай: жалпы, жеке және арнайы болып бөлінеді. Кешенді ұйымдастырылған жұмыстар жеке, жалпы және арнайы топпен жүргізіледі. • Мазмұнына қарай: танымдық өрісі жеке тұлғалық, аффектілі еріктік, мінез құлық тұрғысынан, тұлғааралық қатынасынан, топ ішілік ата ана мен бала қатынасынан тұрады. • Жұмыс түріне қарай: жеке топпен, табиғи жабық топпен (ұжым, отбасы, ерлі зайыпты). • Бағдарламаға байланысты: бағдарламалық және жанынан шығарған еркін тақырыптар. • Әсер етудегі басқару: Дерективті және дерективті емес болып қарастырылады.
18 слайд
Диагностика мен коррекция бірлігі ұстанымы.
Тапсырыс берушіге психологиялық көмек көрсету тәжірибелі
психолог маман іс әрекетінің негізгі түрі ретінде процестің
біртұтастығын көрсетеді. Коррекция жұмысының тиімділігін 90%
анықтау қаншалықты терең, мұқият зерттелуіне байланысты
коррекциялық жұмыстарды жүзеге асырудың бастамасын
диагностикалық зерттеулер алуы тиіс, соның негізінде алғашқы
қорытынды жасалып, коррекциялық дамыту жұмысының мақсаты
мен міндеттері қарастырылады. Коррекциялық дамыту іс
әрекектін жүзеге асыруда, жеке тұл,адағы өзгеріс динамикасын,
мінез құлқын, іс әрекетін, эмоционалды жағдайын, оның түзету
жұмысы барысындағы сезімдері мен мазасыздықтары ұдайы
бақылауды қажет етеді. Бағдарлама міндеттері тапсырыс
берушіге психологиялық әсер ететін әдістер мен тәсілдерге дер
кезінде өзгертуге толықтыруға мүмкіндік береді.
18 слайд
Диагностика мен коррекция бірлігі ұстанымы. Тапсырыс берушіге психологиялық көмек көрсету тәжірибелі психолог маман іс әрекетінің негізгі түрі ретінде процестің біртұтастығын көрсетеді. Коррекция жұмысының тиімділігін 90% анықтау қаншалықты терең, мұқият зерттелуіне байланысты коррекциялық жұмыстарды жүзеге асырудың бастамасын диагностикалық зерттеулер алуы тиіс, соның негізінде алғашқы қорытынды жасалып, коррекциялық дамыту жұмысының мақсаты мен міндеттері қарастырылады. Коррекциялық дамыту іс әрекектін жүзеге асыруда, жеке тұл,адағы өзгеріс динамикасын, мінез құлқын, іс әрекетін, эмоционалды жағдайын, оның түзету жұмысы барысындағы сезімдері мен мазасыздықтары ұдайы бақылауды қажет етеді. Бағдарлама міндеттері тапсырыс берушіге психологиялық әсер ететін әдістер мен тәсілдерге дер кезінде өзгертуге толықтыруға мүмкіндік береді.
19 слайд
Мінез-құлқында қиындығы бар балаларға көмектесудің негізгі құралы ойын болып табылады. Қазіргі
психологиялық –педагогикалық әдебиеттерде ойынның төрт түрде сипатталуы: сюжеттік рольдік,
ережелермен ойын, бейнелік-рөлдік, режиссерлік.
1-кезең. Сюжеттік-рөлдік ойын.
Алдымен ересек баланы рөлдік бейнені игеруге дағдыландырады. Ересектер ойын сюжетін ұсынады.
Ойында бала құдіретті күш болады. Жағдайды басқаруды, әлсіздерді қорғап, жауздарды жеңуді үйретеді.
Бұл үшін балаға мысал үшін балаға келесі жағдаятты ұсынуға болады.: екі кейіпкер кездесіп, қиындыққа
жолығады. Олардың бірі сасқалақтп не істерін білмей жылайды. Екіншісі қалай шығар жолды іздейді. Оған
көмекке құдіретті күш келеді, сиқырлы таяқша көмегімен қиын жағдайдан шығуға көмектеседі. Құдіретті күш
бейнелі рөлбалаға жағдаятқа іштей емес, сырттай жол табуға болатынына шынайы көзқараспен қарауға
мүмкіндік береді. Егер бала жетекшінің көмегін қажет етсе, бұл жерде ол үлкендердің көмегінсіз, өз
мәселесін шешуге, қақтығысты жағдайдан шығуға әрекет жасайды. Бала ойынды өзі ойлап табады.,
жетекші оған тек қақатығысты жағдайды енгізіп отырады. Баланың алдына міндет қойылады – бейнелік –
роль көмегі арқылы мәселелерден шығатын жол іздеу, аффектілі міне-құлықты жеңу негізге алады.
2-кезең. Режиссерлік ойын.
Бұл кезеңде балаларды әртүрлі режиссерлік ойындарға дағдыландыруға бағытталады. Аффектілі
мінез-құлықты балалардың жекелік ерекшелігін ескере келе, алдымен режиссерлік ойындағы ойын
әрекетіне үйрету маңызды. осы мақсатпен кубиктер жиынтығын қолдануға болады. Жетекші әртүрлі
әңгімелейді және шағын заттарды балалр алдында ойнатады. Жағдаяттарды таңдағанда деректерді емес
сәттерді алған дұрыс. Бұл балаларда эмоционалдық лебіз тудырып, көтеріңкі көңіл-күйге әкеледі.
Мысалы: жетекші үлкен нейтралды кубикті алып, оны кеңістікте қозғап, айтады: «Біреуі үлкен, түкті алып
келе жатады».
Енді баларды өз бетінше сюжет құрастырғанды дасюжет құрастырғанды дағдыландыру қажет. Бұл
үшін оларға бірнеше ойыншықтарды ұсынуға болады.
3-кезең. Вербалды ойындар. Бұл кезеңде балада ерекше көзқарас қалыптасады, режиссерлік көзқарас
қатынасына қарағанда жалпылама болады. Материалдық құралсыз сөз арқылы көрсетуге болады.
Алдымен оған белгісіз жағдаяттарды аяқтау ұсынылады. Бала мұұны материалдық құрал көмегінсіз,
эмоционалды жағымды аяқтайтынына көз жеткізу керек.
Егер бала бұл тапсырманы жақсы орындаса, оған ойынның келесі нұсқасын ұсынуға болады. Жетекші
мұнда әңгімені қауіпті жерде тоқтатады
19 слайд
Мінез-құлқында қиындығы бар балаларға көмектесудің негізгі құралы ойын болып табылады. Қазіргі психологиялық –педагогикалық әдебиеттерде ойынның төрт түрде сипатталуы: сюжеттік рольдік, ережелермен ойын, бейнелік-рөлдік, режиссерлік. 1-кезең. Сюжеттік-рөлдік ойын. Алдымен ересек баланы рөлдік бейнені игеруге дағдыландырады. Ересектер ойын сюжетін ұсынады. Ойында бала құдіретті күш болады. Жағдайды басқаруды, әлсіздерді қорғап, жауздарды жеңуді үйретеді. Бұл үшін балаға мысал үшін балаға келесі жағдаятты ұсынуға болады.: екі кейіпкер кездесіп, қиындыққа жолығады. Олардың бірі сасқалақтп не істерін білмей жылайды. Екіншісі қалай шығар жолды іздейді. Оған көмекке құдіретті күш келеді, сиқырлы таяқша көмегімен қиын жағдайдан шығуға көмектеседі. Құдіретті күш бейнелі рөлбалаға жағдаятқа іштей емес, сырттай жол табуға болатынына шынайы көзқараспен қарауға мүмкіндік береді. Егер бала жетекшінің көмегін қажет етсе, бұл жерде ол үлкендердің көмегінсіз, өз мәселесін шешуге, қақтығысты жағдайдан шығуға әрекет жасайды. Бала ойынды өзі ойлап табады., жетекші оған тек қақатығысты жағдайды енгізіп отырады. Баланың алдына міндет қойылады – бейнелік – роль көмегі арқылы мәселелерден шығатын жол іздеу, аффектілі міне-құлықты жеңу негізге алады. 2-кезең. Режиссерлік ойын. Бұл кезеңде балаларды әртүрлі режиссерлік ойындарға дағдыландыруға бағытталады. Аффектілі мінез-құлықты балалардың жекелік ерекшелігін ескере келе, алдымен режиссерлік ойындағы ойын әрекетіне үйрету маңызды. осы мақсатпен кубиктер жиынтығын қолдануға болады. Жетекші әртүрлі әңгімелейді және шағын заттарды балалр алдында ойнатады. Жағдаяттарды таңдағанда деректерді емес сәттерді алған дұрыс. Бұл балаларда эмоционалдық лебіз тудырып, көтеріңкі көңіл-күйге әкеледі. Мысалы: жетекші үлкен нейтралды кубикті алып, оны кеңістікте қозғап, айтады: «Біреуі үлкен, түкті алып келе жатады». Енді баларды өз бетінше сюжет құрастырғанды дасюжет құрастырғанды дағдыландыру қажет. Бұл үшін оларға бірнеше ойыншықтарды ұсынуға болады. 3-кезең. Вербалды ойындар. Бұл кезеңде балада ерекше көзқарас қалыптасады, режиссерлік көзқарас қатынасына қарағанда жалпылама болады. Материалдық құралсыз сөз арқылы көрсетуге болады. Алдымен оған белгісіз жағдаяттарды аяқтау ұсынылады. Бала мұұны материалдық құрал көмегінсіз, эмоционалды жағымды аяқтайтынына көз жеткізу керек. Егер бала бұл тапсырманы жақсы орындаса, оған ойынның келесі нұсқасын ұсынуға болады. Жетекші мұнда әңгімені қауіпті жерде тоқтатады
20 слайд
Назарларыңызға
Рахмет !
20 слайд
Назарларыңызға Рахмет !