Математика сабағында бастауыш сынып оқушыларының танымдық қызығушылығын дамыту құралы ретінде дидактикалық ойын
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Математика сабағында
бастауыш сынып
оқушыларының танымдық
қызығушылығын дамыту
құралы ретінде
дидактикалық ойын
Исмагулова Мариям Хамзановна
Меңдіқара ауданы
Краснопреснен орта мектебі
1 слайд
Математика сабағында бастауыш сынып оқушыларының танымдық қызығушылығын дамыту құралы ретінде дидактикалық ойын Исмагулова Мариям Хамзановна Меңдіқара ауданы Краснопреснен орта мектебі
2 слайд
Танымдық қызығушылықты дамыту
– қоғамның кезек күттірмейтін
сұранысы болғандықтан, еліміз
толығымен жағартылған білім беру
бағдарламасына көшіп отыр. Жаңа
білім жүйесіне көшудегі өзекті
мəселенің бірі – оқыту
технологиясын жетілдіру. Оны
ізгілендіру жəне
демократияландыру, педагогикалық
– психологиялық тұрғыдан сауатты
оқушы тəрбиелеу баршаның ортақ
ісі.
2 слайд
Танымдық қызығушылықты дамыту – қоғамның кезек күттірмейтін сұранысы болғандықтан, еліміз толығымен жағартылған білім беру бағдарламасына көшіп отыр. Жаңа білім жүйесіне көшудегі өзекті мəселенің бірі – оқыту технологиясын жетілдіру. Оны ізгілендіру жəне демократияландыру, педагогикалық – психологиялық тұрғыдан сауатты оқушы тəрбиелеу баршаның ортақ ісі.
3 слайд
Танымдық іс – əрекетті қалыптастыратын жаттығулар оқушының
шығармашылық шыңына жетуге көмектеседі. Ол үшін төмендегі
міндеттерге көңіл бөлу қажет.
Оқушының
танымдық
белсенділігін
дамытуды ерте
бастан қолға алған
жөн. Оқушыны жүйелі түрде
ұйымдастырылған танымдық
қызығушылығын дамытатын
тапсырмалармен ойлау
мүмкіндігін ең жоғарғы деңгейге
жетілдіру керек. Ол күнделікті
сабақта біртіндеп
жоғарылайтындай болған жөн.
Осындай тынымсыз ой қызметі
ғана оқушыны ң танымдық
қызығушылығын қалыптастыруға
мүмкіндік береді Танымдық
қызығушылығын
қалыптастырудағы
ең негізгі шарт
оқушының өзіндік
ойлауына еркіндік
беру. Ол оқушының
тапсырманы
орындауына
қызығушылығын
арттырады.
Оқушының өз ойымен қиындықты жеңе
білуіне, жаңалық ашуына жағдай жасаған
жөн Ең бастысы математика
сабағында дидактикалық
ойындарды тиімді пайдалану.
3 слайд
Танымдық іс – əрекетті қалыптастыратын жаттығулар оқушының шығармашылық шыңына жетуге көмектеседі. Ол үшін төмендегі міндеттерге көңіл бөлу қажет. Оқушының танымдық белсенділігін дамытуды ерте бастан қолға алған жөн. Оқушыны жүйелі түрде ұйымдастырылған танымдық қызығушылығын дамытатын тапсырмалармен ойлау мүмкіндігін ең жоғарғы деңгейге жетілдіру керек. Ол күнделікті сабақта біртіндеп жоғарылайтындай болған жөн. Осындай тынымсыз ой қызметі ғана оқушыны ң танымдық қызығушылығын қалыптастыруға мүмкіндік береді Танымдық қызығушылығын қалыптастырудағы ең негізгі шарт оқушының өзіндік ойлауына еркіндік беру. Ол оқушының тапсырманы орындауына қызығушылығын арттырады. Оқушының өз ойымен қиындықты жеңе білуіне, жаңалық ашуына жағдай жасаған жөн Ең бастысы математика сабағында дидактикалық ойындарды тиімді пайдалану.
4 слайд
Математика сабағында бастауыш сынып оқушыларының
танымдық қызығушылығын дамыту құралы ретінде
дидактикалық ойынның маңызына жеке тоқталайық
дидактикалық ойын балалардың ақыл –
ойына күш түсіретін міндеттерді, қызықты
тапсырмаларды қиындықсыз орындауға
мүмкіндік береді;
дидактикалық ойын бүлдіршіндердің танымын
қалыптастырады. Өйткені олар әр түрлі
ойыншықтармен, заттармен, қосалқы
суреттермен, кесінді үлгілермен ойнайды.
Осындай ойын үстінде олар түстерді ажыратуға,
заттардың пішінін, көлемін, ерекше белгісін,
сипатын білуге және құрылымын жасауға
дағдыланады;
ойын балалардың зейінін тұрақтандырады, есте
сақтауын, іс-әрекетке икемділігін, қабілетін
дамытып, байқағыштығын арттырады
4 слайд
Математика сабағында бастауыш сынып оқушыларының танымдық қызығушылығын дамыту құралы ретінде дидактикалық ойынның маңызына жеке тоқталайық дидактикалық ойын балалардың ақыл – ойына күш түсіретін міндеттерді, қызықты тапсырмаларды қиындықсыз орындауға мүмкіндік береді; дидактикалық ойын бүлдіршіндердің танымын қалыптастырады. Өйткені олар әр түрлі ойыншықтармен, заттармен, қосалқы суреттермен, кесінді үлгілермен ойнайды. Осындай ойын үстінде олар түстерді ажыратуға, заттардың пішінін, көлемін, ерекше белгісін, сипатын білуге және құрылымын жасауға дағдыланады; ойын балалардың зейінін тұрақтандырады, есте сақтауын, іс-әрекетке икемділігін, қабілетін дамытып, байқағыштығын арттырады
5 слайд
1. Интеллектуалдық өсуіне жағдай туғызу;
2. Танымдық іс – əрекеттері бар сабақтар
ұйымдастыру;
3. Өзіндік таным мен зерттеу дағдыларының
қалыптасуына ықпал ету;
4. Оқушылардың бастамалары мен өзіндік
жұмыс істеулеріне қолдау көрсету немесе
мақтау, мадақтау; Оқушылардың танымдық
қызығушылықтарын дамытуда ұстаздар
алдына мынадай шарттар қойылады:
5 слайд
1. Интеллектуалдық өсуіне жағдай туғызу; 2. Танымдық іс – əрекеттері бар сабақтар ұйымдастыру; 3. Өзіндік таным мен зерттеу дағдыларының қалыптасуына ықпал ету; 4. Оқушылардың бастамалары мен өзіндік жұмыс істеулеріне қолдау көрсету немесе мақтау, мадақтау; Оқушылардың танымдық қызығушылықтарын дамытуда ұстаздар алдына мынадай шарттар қойылады:
6 слайд
1. Еркін ойлауға жол ашу;
2. Жұмыс істеу барысында оқушының
зейінін тұрақтандырып, логикалық ойға
шоғырландыру;
3. Қиял-əрекетіне еркіндік бере отырып
қолдану;
4. Логикалық ойлау əрекетіне бағыт-
бағдар беру;Оқушының логикалық ойлауын дамыту
шарттары:
6 слайд
1. Еркін ойлауға жол ашу; 2. Жұмыс істеу барысында оқушының зейінін тұрақтандырып, логикалық ойға шоғырландыру; 3. Қиял-əрекетіне еркіндік бере отырып қолдану; 4. Логикалық ойлау əрекетіне бағыт- бағдар беру;Оқушының логикалық ойлауын дамыту шарттары:
7 слайд
Белсенділікті дамыту шарттары
1. Əр оқушының еркін дамуына жағдай жасау;
2. Əр оқушының потенциалдық мүмкіндіктерін
ашуға қолдау көрсету;
3. Білім беру үрдісінің ерекше формалары мен
білім берудің мазмұнын өзгертетін жұмыстарды
іске асыру (топтық, жеке, жұппен).
7 слайд
Белсенділікті дамыту шарттары 1. Əр оқушының еркін дамуына жағдай жасау; 2. Əр оқушының потенциалдық мүмкіндіктерін ашуға қолдау көрсету; 3. Білім беру үрдісінің ерекше формалары мен білім берудің мазмұнын өзгертетін жұмыстарды іске асыру (топтық, жеке, жұппен).
8 слайд
* Мына сандарды цифрмен жаз.
* 67 мың ........; 18 млн .......; 98 млрд........ 45
млн .....
* 8 мың ..........; 2 млрд ....... 756 мың ...... 802
* Разрядтық қосылғыштар түрінде жіктеп жаз.
* 2 74 = 5 27 7 =
463004 = 506789 =
* Əр сіріңкенің шиінің ұзындығы 4 см 5 мм. 15 сіріңкенің
шиінен метр сөзін қалай шығаруға болады?
* 1 «б» сыныбында 27 бада бар. Ұлдардың қыздардан 3-
уі артық. Сыныпта неше қыз бала бар?
* Жандос 7 дəптер сатып алды. Егер бір дəптер 5 теңге
тұрса, ол барлық дəптерге қанша төлеген?
* Дүкенге əрқайсысы 4 адамнан 5 машина келді. Дүкенге
барлығы неше адам келді?
8 слайд
* Мына сандарды цифрмен жаз. * 67 мың ........; 18 млн .......; 98 млрд........ 45 млн ..... * 8 мың ..........; 2 млрд ....... 756 мың ...... 802 * Разрядтық қосылғыштар түрінде жіктеп жаз. * 2 74 = 5 27 7 = 463004 = 506789 = * Əр сіріңкенің шиінің ұзындығы 4 см 5 мм. 15 сіріңкенің шиінен метр сөзін қалай шығаруға болады? * 1 «б» сыныбында 27 бада бар. Ұлдардың қыздардан 3- уі артық. Сыныпта неше қыз бала бар? * Жандос 7 дəптер сатып алды. Егер бір дəптер 5 теңге тұрса, ол барлық дəптерге қанша төлеген? * Дүкенге əрқайсысы 4 адамнан 5 машина келді. Дүкенге барлығы неше адам келді?
9 слайд
* Қатарды жалғастыр:
* 2, 4, 6, 8, ...
* 1, 3, 5, 7, ...
* 1, 10, 100, 1000, ...
* 1, 2, 4, 8, ...
* Мына теңдіктерде бір таяқша
дұрыс қойылмаған. Қатесін түзе.
* XII + IX = II IV – V = I
* X = VII – III X + X = I
* VI – VII = XI VI – I + V = II
9 слайд
* Қатарды жалғастыр: * 2, 4, 6, 8, ... * 1, 3, 5, 7, ... * 1, 10, 100, 1000, ... * 1, 2, 4, 8, ... * Мына теңдіктерде бір таяқша дұрыс қойылмаған. Қатесін түзе. * XII + IX = II IV – V = I * X = VII – III X + X = I * VI – VII = XI VI – I + V = II
10 слайд
* Сабақтың басында өткізілетін жаттығулар
оқушыларды бірден жұмысқа кірістіретіндей
қызықты болуы тиіс. Сабақтың ортасында
немесе соңында, балалар жазбаша немесе
практикалық жұмыстан шаршаған кезде,
қызықты есептеулер оларды сергітеді, жұмыс
қабілетін арттырады
* Ең алдымен оқушылардың зеректілігін, ойлау
қабілетін дамытатындай есептер шығара білуге
үйрету керек. Орта буында әзіл есептер мен
сұрақтар ауызша есептеулерде зеректілікке,
тапқырлыққа баулиды. Оқушыны ұшқыр
ойлауға, тез шешім қабылдауға дайындайды.
Әзіл есептер шығару арқылы қарапайымнан
күрделіге қарай көңіл аудару керек. Бірте –
бірте ақыл ойды жетілдіруге көмектесетін
есептерді шешуге әкеледі. Осы арқылы баланың
өзіндік көзқарасы қалыптасып, өзіне деген
сенімі артады.
10 слайд
* Сабақтың басында өткізілетін жаттығулар оқушыларды бірден жұмысқа кірістіретіндей қызықты болуы тиіс. Сабақтың ортасында немесе соңында, балалар жазбаша немесе практикалық жұмыстан шаршаған кезде, қызықты есептеулер оларды сергітеді, жұмыс қабілетін арттырады * Ең алдымен оқушылардың зеректілігін, ойлау қабілетін дамытатындай есептер шығара білуге үйрету керек. Орта буында әзіл есептер мен сұрақтар ауызша есептеулерде зеректілікке, тапқырлыққа баулиды. Оқушыны ұшқыр ойлауға, тез шешім қабылдауға дайындайды. Әзіл есептер шығару арқылы қарапайымнан күрделіге қарай көңіл аудару керек. Бірте – бірте ақыл ойды жетілдіруге көмектесетін есептерді шешуге әкеледі. Осы арқылы баланың өзіндік көзқарасы қалыптасып, өзіне деген сенімі артады.
11 слайд
Мысалы:
Үш үйрек қатар тізіп ұшып келеді
екен. Бірінші үйрек “Менің артымда
екі үйрек бар” депті. Екінші үйрек
“менің артымда бір үйрек бар”
депті. Үшінші үйрек “Менің
артымда үш үйрек бар” депті. Бұл
қалай болғаны?
Жауабы: Үшінші үйрек өтірік
айтқан
Олар қандай баға алды? Әсем,
Ардақ, Анар үшеуі математикадан
бақылау жұмысынан қандай баға
алғанын сұрағанда, мұғалім:
“Ешқайсысың жаман баға алған
жоқсыңдар, бірақ әрқайсыңның
бағаң әр түрлі. Әсемнің бағасы «3»
емес, ал Анардың бағасы «3»-те
«5»-те емес”, – деді. Сонда әркім
қандай баға алған?
Жауабы: Әсем – «5», Анар – «4»,
Ардақ – «3» алған
11 слайд
Мысалы: Үш үйрек қатар тізіп ұшып келеді екен. Бірінші үйрек “Менің артымда екі үйрек бар” депті. Екінші үйрек “менің артымда бір үйрек бар” депті. Үшінші үйрек “Менің артымда үш үйрек бар” депті. Бұл қалай болғаны? Жауабы: Үшінші үйрек өтірік айтқан Олар қандай баға алды? Әсем, Ардақ, Анар үшеуі математикадан бақылау жұмысынан қандай баға алғанын сұрағанда, мұғалім: “Ешқайсысың жаман баға алған жоқсыңдар, бірақ әрқайсыңның бағаң әр түрлі. Әсемнің бағасы «3» емес, ал Анардың бағасы «3»-те «5»-те емес”, – деді. Сонда әркім қандай баға алған? Жауабы: Әсем – «5», Анар – «4», Ардақ – «3» алған
12 слайд
Қазіргі мектеп мұғалімдерінің алдында
тұрған басты міндет – оқушылардың
танымдық қызығушылығы білім дағдыларын
қалыптастыру. Міне, өз ұрпағымыздың
өнегелі, еңбексүйгіш, абзал азамат болып өсуі
үшін сабақта жаңа технология
элементтерін және дидактикалық ойын
түрлерін қолданудың мақсаты
шығармашылықпен оқу-тәрбие үрдісіне
тиімді пайдалану әрбір ұстаздың міндеті
болып табылады. Бүгінгі бала – ертеңгі
жаңа әлем. Жаңа әлем жасаушыларын
білімді, қабілетті, дербес, адамзатқа тән
асыл өнер мен имандылықты бойына
жиған жеке тұлға етіп қалыптастыру –
білім беру жүйесінің негізгі мақсаты
12 слайд
Қазіргі мектеп мұғалімдерінің алдында тұрған басты міндет – оқушылардың танымдық қызығушылығы білім дағдыларын қалыптастыру. Міне, өз ұрпағымыздың өнегелі, еңбексүйгіш, абзал азамат болып өсуі үшін сабақта жаңа технология элементтерін және дидактикалық ойын түрлерін қолданудың мақсаты шығармашылықпен оқу-тәрбие үрдісіне тиімді пайдалану әрбір ұстаздың міндеті болып табылады. Бүгінгі бала – ертеңгі жаңа әлем. Жаңа әлем жасаушыларын білімді, қабілетті, дербес, адамзатқа тән асыл өнер мен имандылықты бойына жиған жеке тұлға етіп қалыптастыру – білім беру жүйесінің негізгі мақсаты
13 слайд
ҚОРЫТЫНДЫ:
Дидактикалық ойындар
оқушыны математика пəніне
терең даярлауда оның жеке
тұлға болып қалыптасуына
ойлау əрекетін дамытып,
белсенділігін жетілдіріп, пəнге
деген икемділігін,
қызығушылығын арттырады.
13 слайд
ҚОРЫТЫНДЫ: Дидактикалық ойындар оқушыны математика пəніне терең даярлауда оның жеке тұлға болып қалыптасуына ойлау əрекетін дамытып, белсенділігін жетілдіріп, пəнге деген икемділігін, қызығушылығын арттырады.