Менеджмент мектептері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
МЕНЕДЖМЕНТТІ
Ң МЕКТЕПТЕРІ
1 слайд
МЕНЕДЖМЕНТТІ Ң МЕКТЕПТЕРІ
2 слайд
Менеджменттің қазіргі
мектептері:
М. Х. Мескон, М. Альберт, Х.
Хедоури – « Менеджмент
негіздері: басқарудағы ой
пікірдің дамуы » кітабында
мектептің 4 түрін белгіледі:
Ғылыми мектебі
Әкімшілік мектебі
Психология және адамдар
қарым-қатынасының мектебі
Басқару ғылымының мектебі
2 слайд
Менеджменттің қазіргі мектептері: М. Х. Мескон, М. Альберт, Х. Хедоури – « Менеджмент негіздері: басқарудағы ой пікірдің дамуы » кітабында мектептің 4 түрін белгіледі: Ғылыми мектебі Әкімшілік мектебі Психология және адамдар қарым-қатынасының мектебі Басқару ғылымының мектебі
3 слайд
Мектептердің 4-ке бөлінуіне
байланысты 4 тәсілге
бөлінеді:
Процестік тәсіл
Жүйелік тәсіл
Ситуациялық тәсіл
Ғылыми басқару тәсілі
3 слайд
Мектептердің 4-ке бөлінуіне байланысты 4 тәсілге бөлінеді: Процестік тәсіл Жүйелік тәсіл Ситуациялық тәсіл Ғылыми басқару тәсілі
4 слайд
Уақытша кезең: 1885 1920 1930 1940 1950 1960
Басқару мектебі: Ғылыми басқару тәсілі
Әкімшілік тәсілі
Адамдардың қарым-қытынасы тұрғысындағы тәсіл
Мінез-құлық туралы ғылым тұрғысындағы тәсіл
Сандық әдіс тұрғысындағы тәсіл
Басқарудың процесс ретіндегі тәсілі
Ситуациялық тәсілБасқару эволюциясы ғылым ретінде
4 слайд
Уақытша кезең: 1885 1920 1930 1940 1950 1960 Басқару мектебі: Ғылыми басқару тәсілі Әкімшілік тәсілі Адамдардың қарым-қытынасы тұрғысындағы тәсіл Мінез-құлық туралы ғылым тұрғысындағы тәсіл Сандық әдіс тұрғысындағы тәсіл Басқарудың процесс ретіндегі тәсілі Ситуациялық тәсілБасқару эволюциясы ғылым ретінде
5 слайд
Ғылыми басқару (1856-
1920)
Ғылыми
менеджменттің пайда
болуы Фредерик
Уинслоу Тейлордың
(1865-1915) есімімен
байланыстыХХ ғ. 20-
шы жылдары Ф.
Тейлордың көрнекті
зерттеушілері мен
белсенді
насихаттаушылары Г.
Гантт, Ф. Гилберт, Л.
Гилберт, Х. Хяэуй, С.
Харрибон, Эмерсон,
Г. Форд Оның басты
еңбектері:
1. «Фабриканы
басқару» (1903
ж.)
2. «Ғылыми
менеджмент
принциптері»
(1911 ж.)
3. «Конгресстің
арнайы
комиссиясы
алдына
көрсету» (1912
ж.) Тейлор ғылыми
менеджментті 4
салада дамытты:
нормалау
уақыт пен
міндетті зерттеу
ұдайы
сұрыптау және
баулу
ақшалай
ынталандыру
5 слайд
Ғылыми басқару (1856- 1920) Ғылыми менеджменттің пайда болуы Фредерик Уинслоу Тейлордың (1865-1915) есімімен байланыстыХХ ғ. 20- шы жылдары Ф. Тейлордың көрнекті зерттеушілері мен белсенді насихаттаушылары Г. Гантт, Ф. Гилберт, Л. Гилберт, Х. Хяэуй, С. Харрибон, Эмерсон, Г. Форд Оның басты еңбектері: 1. «Фабриканы басқару» (1903 ж.) 2. «Ғылыми менеджмент принциптері» (1911 ж.) 3. «Конгресстің арнайы комиссиясы алдына көрсету» (1912 ж.) Тейлор ғылыми менеджментті 4 салада дамытты: нормалау уақыт пен міндетті зерттеу ұдайы сұрыптау және баулу ақшалай ынталандыру
6 слайд
Басқарудың классикалық немесе әкімшілік мектебі (1920 – 1950)Басқарудың классикалық немесе әкімшілік мектебі (1920 – 1950)
Әкімшілік басқару
мектебінің
көрнекті
европалық
ғалымы, француз
зерттеушісі –
Анри Файольд
(1841-1925)
мамандар
басқаруды ұдайы
жетілдіруімен,
әкімшілік қызметі
ұйымдастыру
принциптерімен
айналысты. Оның негізгі еңбегі “Жалпы
және өнеркәсіптік
әкімшілік» (1916 ж.) А.
Файоль оның бес
элементін бөліп көрсетті:
1. жоспарлау
2. ұйымдастыру
3. басшылық ету
4. Үйлестіру
5. бақылау Басқарушылардың қызмет
міндеттерін қалай
орындау керектігіне 14
принцип:
1. жұмысты бөлісу
2. билік
3. тәртіп
4. дара басшылық
5. бағыт билігі
6. жеке мүддені жалпы
мүддеге бағындыру
7. ақы төлеу
8. орталықтандыру
9. иерархиялық
10. реттік
11. әділеттілік
12. қызметшілердің
тұрақтылығы
13. ынта – ықылас
14. ерекше рух
6 слайд
Басқарудың классикалық немесе әкімшілік мектебі (1920 – 1950)Басқарудың классикалық немесе әкімшілік мектебі (1920 – 1950) Әкімшілік басқару мектебінің көрнекті европалық ғалымы, француз зерттеушісі – Анри Файольд (1841-1925) мамандар басқаруды ұдайы жетілдіруімен, әкімшілік қызметі ұйымдастыру принциптерімен айналысты. Оның негізгі еңбегі “Жалпы және өнеркәсіптік әкімшілік» (1916 ж.) А. Файоль оның бес элементін бөліп көрсетті: 1. жоспарлау 2. ұйымдастыру 3. басшылық ету 4. Үйлестіру 5. бақылау Басқарушылардың қызмет міндеттерін қалай орындау керектігіне 14 принцип: 1. жұмысты бөлісу 2. билік 3. тәртіп 4. дара басшылық 5. бағыт билігі 6. жеке мүддені жалпы мүддеге бағындыру 7. ақы төлеу 8. орталықтандыру 9. иерархиялық 10. реттік 11. әділеттілік 12. қызметшілердің тұрақтылығы 13. ынта – ықылас 14. ерекше рух
7 слайд
Басқарудың классикалық немесе әкімшілік мектебі (1920 – 1950)Басқарудың классикалық немесе әкімшілік мектебі (1920 – 1950)
Классикалық мектептің өкілі
Л. УрвикЛ. Урвик
Ол формальды ұйым құру
принциптерін жасауға ерекше
көңіл бөлді:
құрылымның сәйкестігіне
арнайы және бас штабты құру
құқ пен жауапкершіліктің
салыстырмалығы
бақылау өрісі
мамандандыру
анықтық
7 слайд
Басқарудың классикалық немесе әкімшілік мектебі (1920 – 1950)Басқарудың классикалық немесе әкімшілік мектебі (1920 – 1950) Классикалық мектептің өкілі Л. УрвикЛ. Урвик Ол формальды ұйым құру принциптерін жасауға ерекше көңіл бөлді: құрылымның сәйкестігіне арнайы және бас штабты құру құқ пен жауапкершіліктің салыстырмалығы бақылау өрісі мамандандыру анықтық
8 слайд
Басқарудың классикалық немесе әкімшілік мектебі (1920 – 1950)Басқарудың классикалық немесе әкімшілік мектебі (1920 – 1950)
Макс Вебер Макс Вебер
(1864-1920 жж.)(1864-1920 жж.)
Әр түрлі ұйымдарды талдай
отырып, басшы ие болатын
билік сипатына қарай
ұйымдастырудың негізгі 3
түрлі кезеңін ажыратады:
харизматикалық
дәстүрлі
идеалды (немесе
бюрократтық)
8 слайд
Басқарудың классикалық немесе әкімшілік мектебі (1920 – 1950)Басқарудың классикалық немесе әкімшілік мектебі (1920 – 1950) Макс Вебер Макс Вебер (1864-1920 жж.)(1864-1920 жж.) Әр түрлі ұйымдарды талдай отырып, басшы ие болатын билік сипатына қарай ұйымдастырудың негізгі 3 түрлі кезеңін ажыратады: харизматикалық дәстүрлі идеалды (немесе бюрократтық)
9 слайд
Адамгершілік қарым-Адамгершілік қарым-
қатынас мектебі (1930-қатынас мектебі (1930-
1950 жж.)1950 жж.)
Адамгершілік қарым-қатынас мектебінің жаңа
бағытта дамуының негізін салушылар – Мэри
Паркер Фоллет (1868-1933 жж) пен
Элтон Элтон
МэйоМэйо (1880-1949 жж)
1933 ж Э. Мэйо “Индустриялдық өркениеттегі
адамгершілік қарым-қатынастар” кітабын
шығарды.
9 слайд
Адамгершілік қарым-Адамгершілік қарым- қатынас мектебі (1930-қатынас мектебі (1930- 1950 жж.)1950 жж.) Адамгершілік қарым-қатынас мектебінің жаңа бағытта дамуының негізін салушылар – Мэри Паркер Фоллет (1868-1933 жж) пен Элтон Элтон МэйоМэйо (1880-1949 жж) 1933 ж Э. Мэйо “Индустриялдық өркениеттегі адамгершілік қарым-қатынастар” кітабын шығарды.
10 слайд
“ Бақытты жұмысшы
дегеніміз тиімді
жұмысшы”
Э . МэйоЭ . Мэйо
10 слайд
“ Бақытты жұмысшы дегеніміз тиімді жұмысшы” Э . МэйоЭ . Мэйо
11 слайд
“ Адамгершілік қарым-
қатынас” мектебінің
көрнекті өкілдері:
К. АрджерисК. Арджерис
Ф. ЛийкертФ. Лийкерт
М. МакгрегорМ. Макгрегор
Р. БлейкР. Блейк
11 слайд
“ Адамгершілік қарым- қатынас” мектебінің көрнекті өкілдері: К. АрджерисК. Арджерис Ф. ЛийкертФ. Лийкерт М. МакгрегорМ. Макгрегор Р. БлейкР. Блейк
12 слайд
Бихевиористік мінез-құлық
мектебі (1950 жылдан күні
бүгінге дейін)
Крис Арджирис, Ренсис Ликерт, Дуглас
Макгрегор, Фредерик Грецберг бихевиористік
мінез-құлық мектебінің басқа да өкілдері
әлеуметтік өзара әрекеттесудің,
мотивацияның, билік пен бедел сипатының,
ұйымдық құрылымдарының, жұмыс мазмұнын
ескертудің және еңбек тұрмысы санасының
алуан түрлі жайларын зерттеді.
Бихевиористік мектеп адамгершілік қатынас
мектебінен едәуір ауытқып, адамдар
арасындағы қатынасты орнықтыру
тәсілдеріне назар аударды. Бұл жаңа бағыт
көбінесе адамдардың өз мүмкіндігіне ықпал
етуге, ұйымды құруға және басқаруға
негізделеді.бұл мақсаттың басты мақсаты
адам ресурстарының тиімділігін арттыру
арқылы ұйымдастыру тиімділігін артыру
болды.
12 слайд
Бихевиористік мінез-құлық мектебі (1950 жылдан күні бүгінге дейін) Крис Арджирис, Ренсис Ликерт, Дуглас Макгрегор, Фредерик Грецберг бихевиористік мінез-құлық мектебінің басқа да өкілдері әлеуметтік өзара әрекеттесудің, мотивацияның, билік пен бедел сипатының, ұйымдық құрылымдарының, жұмыс мазмұнын ескертудің және еңбек тұрмысы санасының алуан түрлі жайларын зерттеді. Бихевиористік мектеп адамгершілік қатынас мектебінен едәуір ауытқып, адамдар арасындағы қатынасты орнықтыру тәсілдеріне назар аударды. Бұл жаңа бағыт көбінесе адамдардың өз мүмкіндігіне ықпал етуге, ұйымды құруға және басқаруға негізделеді.бұл мақсаттың басты мақсаты адам ресурстарының тиімділігін арттыру арқылы ұйымдастыру тиімділігін артыру болды.