Оқу мақсатына сәйкес саралау тапсырмаларын жоспарлау
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Оқу мақсатына сәйкес саралау
тапсырмаларын жоспарлау О.Әубәкіров атындағы орта мектеп Бұлақ
бастауыш мектебімен КММ
Умыралиева С.А
1 слайд
Оқу мақсатына сәйкес саралау тапсырмаларын жоспарлау О.Әубәкіров атындағы орта мектеп Бұлақ бастауыш мектебімен КММ Умыралиева С.А
2 слайд
Оқытуды саралау- барлық оқушыларды
оқу процесіне тарту құралы екенін
түсіну, сабақта саралау тапсырмаларын
жоспарлаудың маңыздылығын түйсіну,
саралау түрлерімен танысу.
Мұғалімдердің саралап оқытудағы
тапсырмаларды құру дағдыларын
жетілдіруіне ықпал ету.
Вебинардың мақсаты
2 слайд
Оқытуды саралау- барлық оқушыларды оқу процесіне тарту құралы екенін түсіну, сабақта саралау тапсырмаларын жоспарлаудың маңыздылығын түйсіну, саралау түрлерімен танысу. Мұғалімдердің саралап оқытудағы тапсырмаларды құру дағдыларын жетілдіруіне ықпал ету. Вебинардың мақсаты
3 слайд
Саралау («Дифференциация» латынша
айырмашылық) –оқушылардың қабілеттері,
қызығушылығы, қажеттіліктері ескерілетін
бірақ базалық білім берудегі деңгейін
төмендетпей, оқу үдерісін
ұйымдастырудың формасы.
Саралау мақсаты- әрбір оқушыны оның
қабілеті мен мүмкіндігіне сәйкес оқыту,
әртүрлі топтардың ерекшелігіне сай
оқытуға бейімдеу
3 слайд
Саралау («Дифференциация» латынша айырмашылық) –оқушылардың қабілеттері, қызығушылығы, қажеттіліктері ескерілетін бірақ базалық білім берудегі деңгейін төмендетпей, оқу үдерісін ұйымдастырудың формасы. Саралау мақсаты- әрбір оқушыны оның қабілеті мен мүмкіндігіне сәйкес оқыту, әртүрлі топтардың ерекшелігіне сай оқытуға бейімдеу
4 слайд
Бүгінгі оқытуды саралаудағы мұғалім
алдындағы басты кедергілерге нені
жатқызар едіңіз? Сұрақ
4 слайд
Бүгінгі оқытуды саралаудағы мұғалім алдындағы басты кедергілерге нені жатқызар едіңіз? Сұрақ
5 слайд
Бүгінгі оқытуды саралаудағы мұғалім
алдындағы басты кедергілерге нені
жатқызар едіңіз? Сұрақ
5 слайд
Бүгінгі оқытуды саралаудағы мұғалім алдындағы басты кедергілерге нені жатқызар едіңіз? Сұрақ
6 слайд
Мұғалімдердің
Саралау бойынша теориялық білімдерінің әлсіздігі;
Деңгейлеп оқыту мен саралап оқытуды
шатастырады;
Қысқа мерзімді жоспар құру дағдыларының
төмендігі;
Уақытты басқара алмайтындығы;
Оқушылардың жеке ерекшеліктері мен қажеттілігін
анықтай алмайтындығы;
Оқу жүктемесінің шамадан тыс артық болуы;
Саралаудың тиімді әдістерін іріктей алмайтындығы Жауап:
6 слайд
Мұғалімдердің Саралау бойынша теориялық білімдерінің әлсіздігі; Деңгейлеп оқыту мен саралап оқытуды шатастырады; Қысқа мерзімді жоспар құру дағдыларының төмендігі; Уақытты басқара алмайтындығы; Оқушылардың жеке ерекшеліктері мен қажеттілігін анықтай алмайтындығы; Оқу жүктемесінің шамадан тыс артық болуы; Саралаудың тиімді әдістерін іріктей алмайтындығы Жауап:
7 слайд
Оқытуды саралау үшін:
«Барлығына
жарамды
оқыту»
( one- size-fits-
all-instruction)
моделі «Біреуіне
жарамды
оқыту» ( one-
size-fits-
one) моделі
7 слайд
Оқытуды саралау үшін: «Барлығына жарамды оқыту» ( one- size-fits- all-instruction) моделі «Біреуіне жарамды оқыту» ( one- size-fits- one) моделі
8 слайд
Саралауға арналған кесте
Оқушы не
үйренеді?
(мазмұн) Оқушы оны
қалай
меңгереді?
(үдеріс) Оқушылардың
меңгергенін
қалай білеміз?
(өнім)
Білім беру
бағдарламасының
мазмұны
оқушылар
меңгеруге тиісті
идеяларды,ұғымда
рды ақпарат пен
дағдыларды
қамтиды Мазмұнды
оқушыларға
ұсыну және
оны ұғыну
үшін
оқушылардың
ол мазмұнмен
жұмыс істеу
жолдары
ОМ Оқушының өзінің
тақырыпты
меңгергендігін көзбен
көруге болатын
дәлелдерін ұсыну
тәсілдері. Бұл оларға
өз әлеуеттерін көрсете
отырып, қаншалықты
меңгергенін көрсетуге
мүмкіндік беруі керек
8 слайд
Саралауға арналған кесте Оқушы не үйренеді? (мазмұн) Оқушы оны қалай меңгереді? (үдеріс) Оқушылардың меңгергенін қалай білеміз? (өнім) Білім беру бағдарламасының мазмұны оқушылар меңгеруге тиісті идеяларды,ұғымда рды ақпарат пен дағдыларды қамтиды Мазмұнды оқушыларға ұсыну және оны ұғыну үшін оқушылардың ол мазмұнмен жұмыс істеу жолдары ОМ Оқушының өзінің тақырыпты меңгергендігін көзбен көруге болатын дәлелдерін ұсыну тәсілдері. Бұл оларға өз әлеуеттерін көрсете отырып, қаншалықты меңгергенін көрсетуге мүмкіндік беруі керек
9 слайд
Саралау жүргізу
алгоритмі Қаралатын мәселелер
Оқу мақсаттарын анықтау Оқушылар нені білуі, түсінуі керек, сабақ нәтижесінде
бұны жасай аламын ба? Білім, түсінік, дағды мақсатқа
бағытталған ба? Бұл сабақтың мақсаты не?
Әр оқушының
қызығушылығы немесе оқуы
туралы ақпарат жинаңыз Оқу мақсатына сәйкес оқушылар дайындығы қандай
деңгейде?Мен оны қайдан білемін?Оқушылар осы сабақ
туралы не ойлайды? Мен оны қайдан білемін?
Сабақтың дәйектілігі Оқушылардың жалпы дайындығына сабақ кезеңдері
сәйкес келе ме?
Сабақты талдаңыз, саралау
мүмкіндіктері Дәлелдемелер нені қажет етеді? Саралау жүргізу. Кейбір
оқушылар не істей алады?Сабақта оқушыға ықпал ететін
жағдайлар жасалған ба? Мен нені реттей аламын?
Саралап оқытуды жоспарлау.
Тәжірибе мен тапсырмалар Мен сабақты жоспарлауда сараланған тапсырмаларды
қалай қолданамын, қандай стратегияларды қолдана
аламын. Барлық оқушылардың жұмыс істеуін қалай
қамтамасыз етемін. Оқу мақсаттары сәйкес келетін
жоғары деңгейлі тапсырмаларды қалай жоспарлаймын
Нақты сабақтың жоспары
(басқару) Сабақ қалай жүргізіледі? Бұл сабақ оқушының
жетістіктерін қамтамасыз ететін сабақ па?Оқушы
үлгерімін қалай бақылауға болады?
Сабақты жүргізу. Оқушының
оқуын бағалау Оқушылар алға ұмтылды ма немесе оған қол жеткізді ме?
Мен оны қалай білемін? Бұған не дәлелдеме болады ?
9 слайд
Саралау жүргізу алгоритмі Қаралатын мәселелер Оқу мақсаттарын анықтау Оқушылар нені білуі, түсінуі керек, сабақ нәтижесінде бұны жасай аламын ба? Білім, түсінік, дағды мақсатқа бағытталған ба? Бұл сабақтың мақсаты не? Әр оқушының қызығушылығы немесе оқуы туралы ақпарат жинаңыз Оқу мақсатына сәйкес оқушылар дайындығы қандай деңгейде?Мен оны қайдан білемін?Оқушылар осы сабақ туралы не ойлайды? Мен оны қайдан білемін? Сабақтың дәйектілігі Оқушылардың жалпы дайындығына сабақ кезеңдері сәйкес келе ме? Сабақты талдаңыз, саралау мүмкіндіктері Дәлелдемелер нені қажет етеді? Саралау жүргізу. Кейбір оқушылар не істей алады?Сабақта оқушыға ықпал ететін жағдайлар жасалған ба? Мен нені реттей аламын? Саралап оқытуды жоспарлау. Тәжірибе мен тапсырмалар Мен сабақты жоспарлауда сараланған тапсырмаларды қалай қолданамын, қандай стратегияларды қолдана аламын. Барлық оқушылардың жұмыс істеуін қалай қамтамасыз етемін. Оқу мақсаттары сәйкес келетін жоғары деңгейлі тапсырмаларды қалай жоспарлаймын Нақты сабақтың жоспары (басқару) Сабақ қалай жүргізіледі? Бұл сабақ оқушының жетістіктерін қамтамасыз ететін сабақ па?Оқушы үлгерімін қалай бақылауға болады? Сабақты жүргізу. Оқушының оқуын бағалау Оқушылар алға ұмтылды ма немесе оған қол жеткізді ме? Мен оны қалай білемін? Бұған не дәлелдеме болады ?
10 слайд
Мұғалімдер саралау жүргізе алады...
Мазмұн
бойынша
саралау Үдеріс
бойынша
саралау Нәтиже
бойынша
саралау Оқу
ортасы
бойынша
саралау
10 слайд
Мұғалімдер саралау жүргізе алады... Мазмұн бойынша саралау Үдеріс бойынша саралау Нәтиже бойынша саралау Оқу ортасы бойынша саралау
11 слайд
1. Мазмұн бойынша саралау
Автордың айтуы бойынша базалық білім мазмұны мемлекеттік білім
стандартына сәйкес болуы керек. Сыныптағы кейбір оқушылар
сабақтағы оқу материалымен мүлде таныс болмай шығуы мүмкін,
кейбіруінің тәжірибесі аз болуы, ал біреулерінің сабаққа дейін бұл
материалмен таныс болуы мүмкін.
•
Сондықтан мазмұн бойынша саралап оқытуда :
•
Сөздердің анықтамасын сәйкестендіру
•
Мәтінді оқып берілген сұрақтарға жауап беру
•
Мәтін кейіпкерлерінің бір оқиғасын ойланып, басқа нәтижемен аяқтау
•
Мәтіндегі айғақ пен пікірді табу
•
Автордың идеясын анықтап, оның көзқарасын білдіретін дәлелдерді
табу т.б тапсырмаларын ұсынуға болады
•
Оқу материлдарымен мүлде таныс емес оқушыларға Блум
таксономиясының білу, түсіну деңгейіндегі тапсырмаларды ұсынып,
ал аздаған білімдері бар оқушыларға қолдану , талдау тапсырмаларын
орындатуға, ал жоғары деңгейдегі оқушыларға жинақтау және бағалау
ойлау деңгейіндегі тапсырмаларды ұсынуға болады.
11 слайд
1. Мазмұн бойынша саралау Автордың айтуы бойынша базалық білім мазмұны мемлекеттік білім стандартына сәйкес болуы керек. Сыныптағы кейбір оқушылар сабақтағы оқу материалымен мүлде таныс болмай шығуы мүмкін, кейбіруінің тәжірибесі аз болуы, ал біреулерінің сабаққа дейін бұл материалмен таныс болуы мүмкін. • Сондықтан мазмұн бойынша саралап оқытуда : • Сөздердің анықтамасын сәйкестендіру • Мәтінді оқып берілген сұрақтарға жауап беру • Мәтін кейіпкерлерінің бір оқиғасын ойланып, басқа нәтижемен аяқтау • Мәтіндегі айғақ пен пікірді табу • Автордың идеясын анықтап, оның көзқарасын білдіретін дәлелдерді табу т.б тапсырмаларын ұсынуға болады • Оқу материлдарымен мүлде таныс емес оқушыларға Блум таксономиясының білу, түсіну деңгейіндегі тапсырмаларды ұсынып, ал аздаған білімдері бар оқушыларға қолдану , талдау тапсырмаларын орындатуға, ал жоғары деңгейдегі оқушыларға жинақтау және бағалау ойлау деңгейіндегі тапсырмаларды ұсынуға болады.
12 слайд
2. Үдеріс бойынша саралау
•
Нил Флеминг зерттеуі бойынша әр адам ұсынылатын
ақпаратты әртүрлі қабылдайды деп атап көрсетеді.
Аудиалдар тыңдалым арқылы көптеген мағұлматты
меңгерсе, визуалдардың қабылдау каналы- көру арқылы, ал
кинестетиктер қоршаған ортаны сезім органдары арқылы
қабылдайды. Сондықтан тиімді саралау әрбір оқушының оқу
стиліне сай сұрапталуы қажет. Мүмкіндігінше үдеріс арқылы
саралап оқытуда:
•
Визуалдарды оқулықпен, көрнекіліктермен қамтамасыз етуді
•
Аудиалдарға аудио жазбаларды тыңдату
•
Кинестетиктерге тапсырмаларды өздеріне жасап көруге
мүмкіндік берілгені жақсы
12 слайд
2. Үдеріс бойынша саралау • Нил Флеминг зерттеуі бойынша әр адам ұсынылатын ақпаратты әртүрлі қабылдайды деп атап көрсетеді. Аудиалдар тыңдалым арқылы көптеген мағұлматты меңгерсе, визуалдардың қабылдау каналы- көру арқылы, ал кинестетиктер қоршаған ортаны сезім органдары арқылы қабылдайды. Сондықтан тиімді саралау әрбір оқушының оқу стиліне сай сұрапталуы қажет. Мүмкіндігінше үдеріс арқылы саралап оқытуда: • Визуалдарды оқулықпен, көрнекіліктермен қамтамасыз етуді • Аудиалдарға аудио жазбаларды тыңдату • Кинестетиктерге тапсырмаларды өздеріне жасап көруге мүмкіндік берілгені жақсы
13 слайд
3 . Нәтиже бойынша саралау
•
Германияның психологы Никола Боумен өзінің
зерттеуінде нәтиже бойынша саралауды кеңінен
қарастырған. Оның зерттеуі бойынша оқушыларға
бірдей тапсырма немесе ресурс таратылады. Оқушылар
тапсырманы өздерінің мүмкіндігінше орындап соңынан
нәтиже шығарады. Алайда нәтиже әртүрлі болуы
мүмкін.
•
Оқу нәтижесі бойынша саралап оқытуда мысалы
•
аудиалдарға мәтін бойынша ауызша баяндама жасату
•
визуалдарға мәтін бойынша графикалық органайзер
жасауға
•
кинестетиктерге мәтін бойынша сахналық көріністер
дайындатуға болады.
13 слайд
3 . Нәтиже бойынша саралау • Германияның психологы Никола Боумен өзінің зерттеуінде нәтиже бойынша саралауды кеңінен қарастырған. Оның зерттеуі бойынша оқушыларға бірдей тапсырма немесе ресурс таратылады. Оқушылар тапсырманы өздерінің мүмкіндігінше орындап соңынан нәтиже шығарады. Алайда нәтиже әртүрлі болуы мүмкін. • Оқу нәтижесі бойынша саралап оқытуда мысалы • аудиалдарға мәтін бойынша ауызша баяндама жасату • визуалдарға мәтін бойынша графикалық органайзер жасауға • кинестетиктерге мәтін бойынша сахналық көріністер дайындатуға болады.
14 слайд
4. Оқу ортасы бойынша сара лау
•
оқу ортасы бойынша саралап оқыту
•
Мәселені талқылау үшін оқушыларды
шағын топтарға топтастыру
•
Оқушылардың қалауы бойынша
жұптық, жеке оқуды ұйымдастыру
14 слайд
4. Оқу ортасы бойынша сара лау • оқу ортасы бойынша саралап оқыту • Мәселені талқылау үшін оқушыларды шағын топтарға топтастыру • Оқушылардың қалауы бойынша жұптық, жеке оқуды ұйымдастыру
15 слайд
Саралауды сабақ үдерісінде ұйымдастырудың бірнеше әдістері бар:
•
Тапсырма арқылы саралау . Әртүрлі қабілетті оқушыларға тапсырманы саралап
ұсыну
•
Топтастыру арқылы саралау . Қабілеті жоғары оқушыларды қабілеті төмен
оқушылармен жұптастыру арқылы, немесе топтастыру арқылы сыныптағы үяң
оқушыларға қолдау көрсету
•
Ресурстар арқылы саралау . қандай да тақырыпты әртүрлі қырынан ашу үшін түрлі
оқу материалдарымен жұмыс жасауға болады . Мысалы: кейбір оқушылар күрделі
ресурстармен жұмыс жасауға бейім болса, кейбірлеулері тек оқулықпен шектеліп жұмыс
жасайды, ал біразы яғни қабілеті жоғары оқушылар интернет материалдарымен, басқа
да дерек көздермен жұмыс жасауға бейім.
•
Нәтиже арқылы саралау әдісі- барлық оқушыларға бірдей тапсырма берілгенімен ,
күтілетін нәтижелер әртүрлі болуы мүмкін. Мысалы жалғыз жауабы бар тапсырманы
оқушыларға ұсынатын болсаңыз, оқушылар оған түрлі жолдар арқылы жетуі мүмкін.
•
Диалог және қолдау арқылы саралау әдісі . Бұл кең тараған әдіс, Бұл мұғалімнен
ерекше жаупкершілікті талап етеді. Оқушыларды диалогқа тарту үшін мұғалім қолдау
бағытында сұрақтар ұсынады, әртүрлі көмек көрсету арқылы оқушылардың алға
ілгерлеуіне мүмкіндік береді. Егер оқушы өз ойын жеткізуге қиналып тұрғанын білсе,
оған дайын сөз тіркестерін, үлгісін ұсыну арқылы, дайын сөйлемдердің шаблонын
ұсыну арқылы сөйлеуге жетелей алады.
15 слайд
Саралауды сабақ үдерісінде ұйымдастырудың бірнеше әдістері бар: • Тапсырма арқылы саралау . Әртүрлі қабілетті оқушыларға тапсырманы саралап ұсыну • Топтастыру арқылы саралау . Қабілеті жоғары оқушыларды қабілеті төмен оқушылармен жұптастыру арқылы, немесе топтастыру арқылы сыныптағы үяң оқушыларға қолдау көрсету • Ресурстар арқылы саралау . қандай да тақырыпты әртүрлі қырынан ашу үшін түрлі оқу материалдарымен жұмыс жасауға болады . Мысалы: кейбір оқушылар күрделі ресурстармен жұмыс жасауға бейім болса, кейбірлеулері тек оқулықпен шектеліп жұмыс жасайды, ал біразы яғни қабілеті жоғары оқушылар интернет материалдарымен, басқа да дерек көздермен жұмыс жасауға бейім. • Нәтиже арқылы саралау әдісі- барлық оқушыларға бірдей тапсырма берілгенімен , күтілетін нәтижелер әртүрлі болуы мүмкін. Мысалы жалғыз жауабы бар тапсырманы оқушыларға ұсынатын болсаңыз, оқушылар оған түрлі жолдар арқылы жетуі мүмкін. • Диалог және қолдау арқылы саралау әдісі . Бұл кең тараған әдіс, Бұл мұғалімнен ерекше жаупкершілікті талап етеді. Оқушыларды диалогқа тарту үшін мұғалім қолдау бағытында сұрақтар ұсынады, әртүрлі көмек көрсету арқылы оқушылардың алға ілгерлеуіне мүмкіндік береді. Егер оқушы өз ойын жеткізуге қиналып тұрғанын білсе, оған дайын сөз тіркестерін, үлгісін ұсыну арқылы, дайын сөйлемдердің шаблонын ұсыну арқылы сөйлеуге жетелей алады.
16 слайд
ОМ терең
түсінуге
тырысыңыз
Әр сөзіне мән
беріп оқыңыз
Сөз тіркестерге
логикалық екпін
екпін түсіріп, мән
мағынасын
ұғынуға күш
салыңыз Әр тапсырмаңызды
оқу мақсатымен
( оның жеке
бөлшектерімен)
сәйкестендіріп
отырыңыз
Әр тапсырманы не
үшін жоспарладым,
нені үйретпекпін
деген сұрақтарды
жиі қойыңыз 3-кеңес
2-кеңес1 кеңес
Тапсырманы
өзіңіз оқушы
ретінде орындап
шығыңыз
Тапсырмаға , әдіс-
тәсілге шағын
сараптама
жасаңызТапсырмаларды құру бойынша ұсыныстар
16 слайд
ОМ терең түсінуге тырысыңыз Әр сөзіне мән беріп оқыңыз Сөз тіркестерге логикалық екпін екпін түсіріп, мән мағынасын ұғынуға күш салыңыз Әр тапсырмаңызды оқу мақсатымен ( оның жеке бөлшектерімен) сәйкестендіріп отырыңыз Әр тапсырманы не үшін жоспарладым, нені үйретпекпін деген сұрақтарды жиі қойыңыз 3-кеңес 2-кеңес1 кеңес Тапсырманы өзіңіз оқушы ретінде орындап шығыңыз Тапсырмаға , әдіс- тәсілге шағын сараптама жасаңызТапсырмаларды құру бойынша ұсыныстар