Оқушылардың бейіндік оқытуын ұйымдастыру
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
ОҚУШЫЛАРДЫҢ
БЕЙІНДІК ОҚУЫН
ҰЙЫМДАСТЫРУ
1 слайд
ОҚУШЫЛАРДЫҢ БЕЙІНДІК ОҚУЫН ҰЙЫМДАСТЫРУ
2 слайд
Мемлекеттік жалпыға міндетті білім
беру стандартында ҚР жалпы орта білім
берудің мақсаты – бейіндік оқытуды іске
асыру, білім алушылардың саналы түрде
кәсіптік, азаматтық, тұлғалық өзін-өзі
анықтауына мүмкіндік беретін түйінді
құзыреттіліктерді игеруін қамтамасыз ету
және даралық білімдік қажеттіліктерін
қанағаттандыру болып табылады.
2 слайд
Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартында ҚР жалпы орта білім берудің мақсаты – бейіндік оқытуды іске асыру, білім алушылардың саналы түрде кәсіптік, азаматтық, тұлғалық өзін-өзі анықтауына мүмкіндік беретін түйінді құзыреттіліктерді игеруін қамтамасыз ету және даралық білімдік қажеттіліктерін қанағаттандыру болып табылады.
3 слайд
Бейіндік оқыту дегеніміз кәсіптік білім беру бағдарламаларын игеруге
дайындау, олардың кәсіптік бағдарлары үшін жағдай жасау,
оқушылардың арнаулы бейімділігі мен қызығушылығын, танымдық
қабілетін ескеруге бағытталған білім беру процесінің құрылымы мен
мазмұнын ұйымдастыру түрі, жоғары сыныптағылардың оқуын даралау
мен саралап жіктеудің педагогикалық жүйесі.
3 слайд
Бейіндік оқыту дегеніміз кәсіптік білім беру бағдарламаларын игеруге дайындау, олардың кәсіптік бағдарлары үшін жағдай жасау, оқушылардың арнаулы бейімділігі мен қызығушылығын, танымдық қабілетін ескеруге бағытталған білім беру процесінің құрылымы мен мазмұнын ұйымдастыру түрі, жоғары сыныптағылардың оқуын даралау мен саралап жіктеудің педагогикалық жүйесі.
4 слайд
Бейіндік оқыту дегеніміз кәсіптік білім беру
бағдарламаларын игеруге дайындау, олардың
кәсіптік бағдарлары үшін жағдай жасау,
оқушылардың арнаулы бейімділігі мен
қызығушылығын, танымдық қабілетін ескеруге
бағытталған білім беру процесінің құрылымы
мен мазмұнын ұйымдастыру түрі, жоғары
сыныптағылардың оқуын даралау мен саралап
жіктеудің педагогикалық жүйесі.
4 слайд
Бейіндік оқыту дегеніміз кәсіптік білім беру бағдарламаларын игеруге дайындау, олардың кәсіптік бағдарлары үшін жағдай жасау, оқушылардың арнаулы бейімділігі мен қызығушылығын, танымдық қабілетін ескеруге бағытталған білім беру процесінің құрылымы мен мазмұнын ұйымдастыру түрі, жоғары сыныптағылардың оқуын даралау мен саралап жіктеудің педагогикалық жүйесі.
5 слайд
Бейіндік оқыту жаратылыстану-математикалық,
қоғамдық-гуманитарлық, технологиялық деген үш
бағытта жүзеге асырылады. Жаратылыстану-
математикалық бейіндік бағыты бойынша химия,
биология, география, физика, информатика пәндері
оқытылады. Қоғамдық-гуманитарлық бағыттағы
оқушылар әдебиет, әлемдік көркем мәдениет, қоғамтану,
мемлекет және құқық негіздері, риториканы оқиды, ал
технологиялық бағыты мына пәндер құрамымен
қамтамасыз етіледі: химия, биология, физика,
технология, графика және жобалау.
5 слайд
Бейіндік оқыту жаратылыстану-математикалық, қоғамдық-гуманитарлық, технологиялық деген үш бағытта жүзеге асырылады. Жаратылыстану- математикалық бейіндік бағыты бойынша химия, биология, география, физика, информатика пәндері оқытылады. Қоғамдық-гуманитарлық бағыттағы оқушылар әдебиет, әлемдік көркем мәдениет, қоғамтану, мемлекет және құқық негіздері, риториканы оқиды, ал технологиялық бағыты мына пәндер құрамымен қамтамасыз етіледі: химия, биология, физика, технология, графика және жобалау.
6 слайд
Бейіналды даярлық 9-10 сынып
оқушыларының вариативті компоненттері
мен жеке оқытудың оқушы компоненттері
оқу бағдарламасының жұмасына 4 сағат
көлемінде анықталады. Бұдан басқа,
бейіндік оқыту инвариантты компонентті
жалпы білім беретін пәндер мазмұны
арқылы іске асады.
6 слайд
Бейіналды даярлық 9-10 сынып оқушыларының вариативті компоненттері мен жеке оқытудың оқушы компоненттері оқу бағдарламасының жұмасына 4 сағат көлемінде анықталады. Бұдан басқа, бейіндік оқыту инвариантты компонентті жалпы білім беретін пәндер мазмұны арқылы іске асады.
7 слайд
Бейіндік оқытудың мектепішілік ұйымдастыру түрінде жалпы білім беретін оқу орны
оқушылардың білім алу қажеттілігіне, кадрлық және оқу-әдістемелік күш-қуатына
байланысты бейіндік оқытудың ұйымдастырылатын бағыттарын өздері анықтайды, ал
бейіндік оқытудың желілік ұйымдастыру түрі басқа білім беру ұйымдарының білім
беру қорларына оқу орындарының қатыстырылу есебінен іске асырылады. Бейіндік
сынып мұғалімдері нәтижеге бағытталған оқу процестерін және білім сапасын тиімді
басқарулары керек. Мұғалім жоғары кәсіби құзыретті деңгейде болуы, ал оның білім
беру процессіндегі іс-әрекеттері оқушылардың қызығушылықтар мен бейінділіктерін
толық ескеруі керек. Сонымен қоса, мұғалімнің рөлі оқушылардың оқу бағдары мен
болашақ кәсіп таңдауында өте маңызды. Кез келген мұғалімнің ең басты міндеті өзінің
кәсіби шеберлігін шыңдауға баса көңіл бөлу болып табылады. Өйткені білім беруді
жаңғырту «білім беру саясатын субъектілері арасында жауапкершіліктерді бөлу мен
барлық білім беру процесіне қатысушылардың – оқушы, педагог, ата-ана, білім беру
мекемесі рөлдерін арттыру негізіндегі ашық жүйе ретінде» қарастырылатын білім
беру процесінің барлық субъектілеріне жоғары талаптар қояды.
7 слайд
Бейіндік оқытудың мектепішілік ұйымдастыру түрінде жалпы білім беретін оқу орны оқушылардың білім алу қажеттілігіне, кадрлық және оқу-әдістемелік күш-қуатына байланысты бейіндік оқытудың ұйымдастырылатын бағыттарын өздері анықтайды, ал бейіндік оқытудың желілік ұйымдастыру түрі басқа білім беру ұйымдарының білім беру қорларына оқу орындарының қатыстырылу есебінен іске асырылады. Бейіндік сынып мұғалімдері нәтижеге бағытталған оқу процестерін және білім сапасын тиімді басқарулары керек. Мұғалім жоғары кәсіби құзыретті деңгейде болуы, ал оның білім беру процессіндегі іс-әрекеттері оқушылардың қызығушылықтар мен бейінділіктерін толық ескеруі керек. Сонымен қоса, мұғалімнің рөлі оқушылардың оқу бағдары мен болашақ кәсіп таңдауында өте маңызды. Кез келген мұғалімнің ең басты міндеті өзінің кәсіби шеберлігін шыңдауға баса көңіл бөлу болып табылады. Өйткені білім беруді жаңғырту «білім беру саясатын субъектілері арасында жауапкершіліктерді бөлу мен барлық білім беру процесіне қатысушылардың – оқушы, педагог, ата-ана, білім беру мекемесі рөлдерін арттыру негізіндегі ашық жүйе ретінде» қарастырылатын білім беру процесінің барлық субъектілеріне жоғары талаптар қояды.
8 слайд
Қорыта айтқанда, Қазақстанның инновациялық мектептеріндегі соңғы
он бес жыл көлемінде жинақталған оқытуды бейіндік саралау
тәжірибесі жан-жақты қарастырылып, қолданылуы керек.
Бейіндік оқытуға көшкендегі білім сапасын бағалау жүйесі білім берудің
жоғарғы сатыдағы құралы ретінде дұрыс жолға қойылуы керек. Бағалау
жүйесі оқушының жан-жақты ойлау қабілетінің дамуын шығармашылық
ізденісін, білімінің жүйелілігінің, өмірлік қажеттілікке жарамдығын
кәсіптік және ой еңбегін атқаруға туындаған проблемаларды шешуге
бейімділігін көрсете білетін деңгейде болуы тиіс. Оқу-тәрбие процесін
жаңартумен қатар, оны жүзеге асыратын әрбір педагогтың көзқарасын,
оқушымен қарым-қатынасын түбегейлі өзгерту, әр баланың жеке және
жас ерекшелігіне қарай дербес дамуын қамтамасыз ету, оларға білімнің
өз мүддесі үшін қажеттігін сезіндіру, құзырлылығын айқындау – бүгінгі
күннің өзекті мәселесі.
8 слайд
Қорыта айтқанда, Қазақстанның инновациялық мектептеріндегі соңғы он бес жыл көлемінде жинақталған оқытуды бейіндік саралау тәжірибесі жан-жақты қарастырылып, қолданылуы керек. Бейіндік оқытуға көшкендегі білім сапасын бағалау жүйесі білім берудің жоғарғы сатыдағы құралы ретінде дұрыс жолға қойылуы керек. Бағалау жүйесі оқушының жан-жақты ойлау қабілетінің дамуын шығармашылық ізденісін, білімінің жүйелілігінің, өмірлік қажеттілікке жарамдығын кәсіптік және ой еңбегін атқаруға туындаған проблемаларды шешуге бейімділігін көрсете білетін деңгейде болуы тиіс. Оқу-тәрбие процесін жаңартумен қатар, оны жүзеге асыратын әрбір педагогтың көзқарасын, оқушымен қарым-қатынасын түбегейлі өзгерту, әр баланың жеке және жас ерекшелігіне қарай дербес дамуын қамтамасыз ету, оларға білімнің өз мүддесі үшін қажеттігін сезіндіру, құзырлылығын айқындау – бүгінгі күннің өзекті мәселесі.
9 слайд
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Мұқатаев А.А. “ Қазақстан инновациялық мектептерінде
қосымша білім бағдарламалары негізінде оқытуды бейіндік саралаудың
дамуы (1992 – 2005 жж.) " Автореферат, Қарағанды, 2007
2.
Тұжырымдама: Қазақстан Р еспубликасында бейіндік
оқытуды
дамыту. Ы.Алтынсарин атындағы Ұлттық білім беру
академиясы, Астана,
2010
3.
Мұқатаев А.А. Бейіндік оқытуды ұйымдастыру: Оқу
құралы.-Қарағанды, 2007.-101 б.
4.
Гладкая И.В., Ильина С.П., Ривкина С.В. Основы
профильного обучения и предпрофильной подготовки: Учебно-
методическое пособие для учителей/ Под. ред. А.П.Тряпицыной.-
СПб.:КАРО, 2005.-128с.
9 слайд
Пайдаланылған әдебиеттер: 1. Мұқатаев А.А. “ Қазақстан инновациялық мектептерінде қосымша білім бағдарламалары негізінде оқытуды бейіндік саралаудың дамуы (1992 – 2005 жж.) " Автореферат, Қарағанды, 2007 2. Тұжырымдама: Қазақстан Р еспубликасында бейіндік оқытуды дамыту. Ы.Алтынсарин атындағы Ұлттық білім беру академиясы, Астана, 2010 3. Мұқатаев А.А. Бейіндік оқытуды ұйымдастыру: Оқу құралы.-Қарағанды, 2007.-101 б. 4. Гладкая И.В., Ильина С.П., Ривкина С.В. Основы профильного обучения и предпрофильной подготовки: Учебно- методическое пособие для учителей/ Под. ред. А.П.Тряпицыной.- СПб.:КАРО, 2005.-128с.