Оқушылардың оқу жетістіктерін бағалауға арналған стратегиялар мен құралдар коучинг
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
ОҚУШЫЛАРДЫҢ ОҚУ
ЖЕТІСТІКТЕРІН
БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН
СТРАТЕГИЯЛАР МЕН
ҚҰРАЛДАР
1 слайд
ОҚУШЫЛАРДЫҢ ОҚУ ЖЕТІСТІКТЕРІН БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН СТРАТЕГИЯЛАР МЕН ҚҰРАЛДАР
2 слайд
Қолдана алмаймын сенімді емеспін қолдана аламын
Үнемі
кейде
мүлдем Сіз сабақ үдерісінде бағалау әдістерін тиімді қолданасыз ба?
2 слайд
Қолдана алмаймын сенімді емеспін қолдана аламын Үнемі кейде мүлдем Сіз сабақ үдерісінде бағалау әдістерін тиімді қолданасыз ба?
3 слайд
Оқу мақсаты- оқу
бағдарламасына сәйкес пән
бойынша оқу курсы
аралығында білу және дағды
жетістіктеріне қатысты
күтілетін нәтижелерді
қалыптастыратын тұжырым
ОҚУ МАҚСАТЫ
3 слайд
Оқу мақсаты- оқу бағдарламасына сәйкес пән бойынша оқу курсы аралығында білу және дағды жетістіктеріне қатысты күтілетін нәтижелерді қалыптастыратын тұжырым ОҚУ МАҚСАТЫ
4 слайд
Модерация бағалаудың
анықтығы мен дәлдігін
қамтамасыз ету үшін қойылған
балдарды стандарттау
мақсатында тоқсандық жиынтық
бағалау бойынша білім
алушылардың жұмыстарын
талқылап, қарастыратын үдеріс
МОДЕРАЦИЯ
4 слайд
Модерация бағалаудың анықтығы мен дәлдігін қамтамасыз ету үшін қойылған балдарды стандарттау мақсатында тоқсандық жиынтық бағалау бойынша білім алушылардың жұмыстарын талқылап, қарастыратын үдеріс МОДЕРАЦИЯ
5 слайд
“ МОДЕРАЦИЯ ӘДІСІ”
ҚА ЛЫПТАСТЫРУШЫ
БАҒА ЛАУ ДЕГЕНІМІЗ
НЕ?
5 слайд
“ МОДЕРАЦИЯ ӘДІСІ” ҚА ЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒА ЛАУ ДЕГЕНІМІЗ НЕ?
6 слайд
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ
Қалыптастырушы (формативтік)
бағалау – бұл баланың оқуын үздіксіз бақылау
үдерісі. Қалыптастырушы бағалау бағасыз
бағалау болып табылады, ол критерийлерге
сәйкес бағалауға негізделеді және кері
байланысты меңзейді.
Қалыптастырушы бағалау
мақсаты – оқу үдерісінің барысында мұғалім
мен оқушы қызметін түзету. Қалыптастырушы
бағалау оқу нәтижесін жақсартуға
бағытталған.
6 слайд
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ Қалыптастырушы (формативтік) бағалау – бұл баланың оқуын үздіксіз бақылау үдерісі. Қалыптастырушы бағалау бағасыз бағалау болып табылады, ол критерийлерге сәйкес бағалауға негізделеді және кері байланысты меңзейді. Қалыптастырушы бағалау мақсаты – оқу үдерісінің барысында мұғалім мен оқушы қызметін түзету. Қалыптастырушы бағалау оқу нәтижесін жақсартуға бағытталған.
7 слайд
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ
Ұмытпа!
Қалыптастырушы бағалау
нәтижесінде алынған баға
сынып журналына
қойылмайды! Баға (шартты
белгі, штрихтер, т.б.
түрінде) мұғалімнің жеке
журналына қойылады.
7 слайд
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ Ұмытпа! Қалыптастырушы бағалау нәтижесінде алынған баға сынып журналына қойылмайды! Баға (шартты белгі, штрихтер, т.б. түрінде) мұғалімнің жеке журналына қойылады.
8 слайд
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ
Қалыптастырушы бағалаудың шарттары:
оқушылардың оқу мақсаттарын білуі және
түсінуі;
оқушылармен тиімді кері байланыстың болуы;
оқушылардың өзіндік тану үдерісіне белсенді
қатысуы ;
оқушылардың бағалау критерийлерін білуі және
түсінуі;
оқушылардың өз жұмысын талдай алу білігі мен
мүмкіндігі (рефлексия) .
8 слайд
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ Қалыптастырушы бағалаудың шарттары: оқушылардың оқу мақсаттарын білуі және түсінуі; оқушылармен тиімді кері байланыстың болуы; оқушылардың өзіндік тану үдерісіне белсенді қатысуы ; оқушылардың бағалау критерийлерін білуі және түсінуі; оқушылардың өз жұмысын талдай алу білігі мен мүмкіндігі (рефлексия) .
9 слайд
ОҚУШЫЛАРДЫҢ ОҚУ
МАҚСАТТАРЫН БІЛУІ ЖӘНЕ
ТҮСІНУІ
Оқушылардың оқу мақсаттарын
білуі мен түсінуіне қалай жетуге
болады:
бастапқы кезеңде мұғалім сабақ
мақсаттарын айқындап, оларды
оқушыларға түсіндіріп , бірге
талқылайды ;
күнделікті талқылаулар келешекте оқу
мақсаттарын бірге айқындау дәстүріне
айналуы мүмкін.
9 слайд
ОҚУШЫЛАРДЫҢ ОҚУ МАҚСАТТАРЫН БІЛУІ ЖӘНЕ ТҮСІНУІ Оқушылардың оқу мақсаттарын білуі мен түсінуіне қалай жетуге болады: бастапқы кезеңде мұғалім сабақ мақсаттарын айқындап, оларды оқушыларға түсіндіріп , бірге талқылайды ; күнделікті талқылаулар келешекте оқу мақсаттарын бірге айқындау дәстүріне айналуы мүмкін.
10 слайд
КЕРІ БАЙЛАНЫС
Кері байланыс – бұл мақсатқа алып
баратын нақты әрекеттер, жағдайлар туралы
пікірлерді (комментарийлерді) беру және алу
үдерісі. Кері байланыс мұғалімге оқыту үдерісі
қалай жүріп жатқаны туралы, оқушылардың
жетістіктері мен проблемалары туралы түсінік
береді. Кері байланыс екі түрде өтеді:
ауызша;
жазбаша.
Оқушы мен мұғалім оқушы мен оқушы
10 слайд
КЕРІ БАЙЛАНЫС Кері байланыс – бұл мақсатқа алып баратын нақты әрекеттер, жағдайлар туралы пікірлерді (комментарийлерді) беру және алу үдерісі. Кері байланыс мұғалімге оқыту үдерісі қалай жүріп жатқаны туралы, оқушылардың жетістіктері мен проблемалары туралы түсінік береді. Кері байланыс екі түрде өтеді: ауызша; жазбаша. Оқушы мен мұғалім оқушы мен оқушы
11 слайд
КЕРІ БАЙЛАНЫС
Талаптары:
Нақты, түсінікті, дер кезінде және
тақырып бойынша болуы тиіс.
Жетістіктер мен кемшіліктер туралы
ақпараттандыруы керек.
Бірін-бірі сыйлау жағдайында өтуі керек.
Оқушыға дұрыс жауап беруге, қателерді
түзетуге немесе ойлау бағытын өзгертуге
уақыт берілуі керек.
Жетістікті қамтамасыз етуі керек.
11 слайд
КЕРІ БАЙЛАНЫС Талаптары: Нақты, түсінікті, дер кезінде және тақырып бойынша болуы тиіс. Жетістіктер мен кемшіліктер туралы ақпараттандыруы керек. Бірін-бірі сыйлау жағдайында өтуі керек. Оқушыға дұрыс жауап беруге, қателерді түзетуге немесе ойлау бағытын өзгертуге уақыт берілуі керек. Жетістікті қамтамасыз етуі керек.
12 слайд
Саралап оқыту- бұл оқыту үрдісін
ұйымдастыру формасы, мұғалім оқу үрдісі
барысында бірыңғай сапалық қасиеттері
бойынша қалыптастырылған оқушылар
тобымен жұмыс істейді (гомогендік топ).
Деңгей бойынша сараптау ерекшеліктері
Ой еңбегінің дамуына байланысты саралау
қазіргі педагогикада бірыңғай баға алып
отырған жоқ, оларда оң бағалармен қатар
кейбір келеңсіз аспектілері де бар.
12 слайд
Саралап оқыту- бұл оқыту үрдісін ұйымдастыру формасы, мұғалім оқу үрдісі барысында бірыңғай сапалық қасиеттері бойынша қалыптастырылған оқушылар тобымен жұмыс істейді (гомогендік топ). Деңгей бойынша сараптау ерекшеліктері Ой еңбегінің дамуына байланысты саралау қазіргі педагогикада бірыңғай баға алып отырған жоқ, оларда оң бағалармен қатар кейбір келеңсіз аспектілері де бар.
13 слайд
Оң аспектілері:
қиын балалармен жұмыс істеудің тиімді мүмкіндіктері
пайда болады;
қоғам үшін балаларды ақталмаған және
мәнсіз теңдестіру мен орташаландыру болмайды;
мұғалімде нашар оқитын оқушыларға көмектесуге,
мықты оқушыларға көңіл бөлуге мүмкіндік туады;
сыныпта үлгермеуші оқушылар қатарының болмауы
жалпы оқыту деңгейін төмендету қажеттілігін жояды;
-мықты оқушылардың білім алуда тез және терең алға
жылжуына деген ынтасы жүзеге асады;
13 слайд
Оң аспектілері: қиын балалармен жұмыс істеудің тиімді мүмкіндіктері пайда болады; қоғам үшін балаларды ақталмаған және мәнсіз теңдестіру мен орташаландыру болмайды; мұғалімде нашар оқитын оқушыларға көмектесуге, мықты оқушыларға көңіл бөлуге мүмкіндік туады; сыныпта үлгермеуші оқушылар қатарының болмауы жалпы оқыту деңгейін төмендету қажеттілігін жояды; -мықты оқушылардың білім алуда тез және терең алға жылжуына деген ынтасы жүзеге асады;
14 слайд
Саралап оқытуды қолданудың нәтижелері
танымдық қызметке қызығушылықтарын
арттырады;
-оқушылардың білім сапасын 10 15%
арттырады;
нашар оқитын оқушылардың қателіктерінің
алдын алуға мүмкіндік береді;
өз ін дік жұмыс істеу қабілеттерін, жігерін,
даралығын дамытады.
14 слайд
Саралап оқытуды қолданудың нәтижелері танымдық қызметке қызығушылықтарын арттырады; -оқушылардың білім сапасын 10 15% арттырады; нашар оқитын оқушылардың қателіктерінің алдын алуға мүмкіндік береді; өз ін дік жұмыс істеу қабілеттерін, жігерін, даралығын дамытады.
15 слайд
Бағалау критерийі – білім алушының оқу жетістіктерін бағалауға негіз
болатын белгі.
Бағалау нәтижелерін тіркейтін электрондық журнал – жиынтық бағалау
(бөлім/ортақ тақырыптар, тоқсан) нәтижелерін тіркейтін және тоқсандық,
жылдық, қорытынды бағаларды автоматты түрде есептеуді жүзеге асыратын
электрондық құжат.
Балл қою кестесі – тоқсандық жиынтық бағалау тапсырмаларына балл қою
бойынша бірыңғай норманы белгілеу үшін мұғалімдер қолданатын кесте.
Білім алушылар портфолиосы – пән бойынша оқу жылына білім
алушының оқу жетістігінің жеке және жинақталған бағаларын тіркейтін тәсіл.
Білім алушының оқу жетістігі деңгейі – бағалау критерийлеріне сәйкес
білім алушылардың оқу жетістігін дамыту деңгейі.
Дескриптор – тапсырмаларды орындау кезіндегі әрекетті көрсететін
сипаттама.
Жиынтық бағалау – оқу бағдарламасындағы бөлімдер/ортақ тақырыптар
бойынша белгілі бір оқу кезеңі (тоқсан/триместр, оқу жылы) аяқталғанда
өткізілетін бағалаудың түрі
Кері байланыс – белгілі бір оқиға немесе әрекетке жауап беру, үн қату,
пікір білдіру.
15 слайд
Бағалау критерийі – білім алушының оқу жетістіктерін бағалауға негіз болатын белгі. Бағалау нәтижелерін тіркейтін электрондық журнал – жиынтық бағалау (бөлім/ортақ тақырыптар, тоқсан) нәтижелерін тіркейтін және тоқсандық, жылдық, қорытынды бағаларды автоматты түрде есептеуді жүзеге асыратын электрондық құжат. Балл қою кестесі – тоқсандық жиынтық бағалау тапсырмаларына балл қою бойынша бірыңғай норманы белгілеу үшін мұғалімдер қолданатын кесте. Білім алушылар портфолиосы – пән бойынша оқу жылына білім алушының оқу жетістігінің жеке және жинақталған бағаларын тіркейтін тәсіл. Білім алушының оқу жетістігі деңгейі – бағалау критерийлеріне сәйкес білім алушылардың оқу жетістігін дамыту деңгейі. Дескриптор – тапсырмаларды орындау кезіндегі әрекетті көрсететін сипаттама. Жиынтық бағалау – оқу бағдарламасындағы бөлімдер/ортақ тақырыптар бойынша белгілі бір оқу кезеңі (тоқсан/триместр, оқу жылы) аяқталғанда өткізілетін бағалаудың түрі Кері байланыс – белгілі бір оқиға немесе әрекетке жауап беру, үн қату, пікір білдіру.
16 слайд
Критериалды бағалау – белгіленген критерийлер негізінде білім
алушылардың нақты қол жеткізген нәтижелерін оқытудың күтілетін
нәтижелерімен сәйкестендіру үдерісі.
Қалыптастырушы бағалау – оқу үдерісін дер кезінде түзетуге
мүмкіндік беретін, білім алушы мен мұғалім арасындағы кері байланысты
қамтамасыз етіп, үздіксіз жүргізілетін бағалаудың түрі .
Модерация – бағалаудың анықтығы мен дәлдігін қамтамасыз ету үшін
қойылған балдарды стандарттау мақсатында тоқсандық жиынтық бағалау
бойынша білім алушылардың жұмыстарын талқылап қарастыратын үдеріс .
Оқу мақсаттары – оқу бағдарламасына сәйкес пән бойынша оқу курсы
аралығында білу, түсіну және дағды жетістіктеріне қатысты күтілетін
нәтижелерді қалыптастыратын тұжырым
Рефлексия – қайта ойлауға және өз әрекетінің нәтижелеріне талдау
жасауға, өзін-өзі тануға бағытталған ойлау үдерісі.
Рубрика – бағалау критерийлеріне сәйкес білім алушылардың оқу
жетістіктері деңгейлерін сипаттау тәсілі.
Тоқсандық жиынтық бағалаудың спецификациясы – тоқсандық
жиынтық бағалаудың мазмұны мен құрылымын құрастыруға және оны
өткізуге қойылатын талаптар
16 слайд
Критериалды бағалау – белгіленген критерийлер негізінде білім алушылардың нақты қол жеткізген нәтижелерін оқытудың күтілетін нәтижелерімен сәйкестендіру үдерісі. Қалыптастырушы бағалау – оқу үдерісін дер кезінде түзетуге мүмкіндік беретін, білім алушы мен мұғалім арасындағы кері байланысты қамтамасыз етіп, үздіксіз жүргізілетін бағалаудың түрі . Модерация – бағалаудың анықтығы мен дәлдігін қамтамасыз ету үшін қойылған балдарды стандарттау мақсатында тоқсандық жиынтық бағалау бойынша білім алушылардың жұмыстарын талқылап қарастыратын үдеріс . Оқу мақсаттары – оқу бағдарламасына сәйкес пән бойынша оқу курсы аралығында білу, түсіну және дағды жетістіктеріне қатысты күтілетін нәтижелерді қалыптастыратын тұжырым Рефлексия – қайта ойлауға және өз әрекетінің нәтижелеріне талдау жасауға, өзін-өзі тануға бағытталған ойлау үдерісі. Рубрика – бағалау критерийлеріне сәйкес білім алушылардың оқу жетістіктері деңгейлерін сипаттау тәсілі. Тоқсандық жиынтық бағалаудың спецификациясы – тоқсандық жиынтық бағалаудың мазмұны мен құрылымын құрастыруға және оны өткізуге қойылатын талаптар
17 слайд
БАҒА ЛАУ ӘДІСТЕРІ
«Аяқталмаған сөйлем» әдісі
Мен бүгін ... білдім.
Маған … қызықты болды.
Маған ... қиын болды.
Мен келесі тапсырмаларды орындадым... .
Мен ... екенін түсіндім.
Мен енді ... жасай аламын.
Мен ... үйрендім.
Мен ... жасай алдым.
Мен ... жасап көремін.
Мен ... таңқалдым.
Мен өмірде ... қолданамын.
Маған ... ұнамады.
17 слайд
БАҒА ЛАУ ӘДІСТЕРІ «Аяқталмаған сөйлем» әдісі Мен бүгін ... білдім. Маған … қызықты болды. Маған ... қиын болды. Мен келесі тапсырмаларды орындадым... . Мен ... екенін түсіндім. Мен енді ... жасай аламын. Мен ... үйрендім. Мен ... жасай алдым. Мен ... жасап көремін. Мен ... таңқалдым. Мен өмірде ... қолданамын. Маған ... ұнамады.