Өзін-өзі тану
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Тақырыбы:
“ Өзін- өзі тану рухани –
адамгершілік білім беру
бағдарламасының педагогикалық,
психологиялық негіздері ”
Қосанова Миуа
Кужекова Гульмира
Қубатова Жанбала
1 слайд
Тақырыбы: “ Өзін- өзі тану рухани – адамгершілік білім беру бағдарламасының педагогикалық, психологиялық негіздері ” Қосанова Миуа Кужекова Гульмира Қубатова Жанбала
2 слайд
Жоспары:
1. Рухани –адамгершілік білім туралы
ойлар
2. Өзін- өзі тану рухани –адамгершілік
білім беру бағдарламасының
педагогикалық, психологиялық негіздері ;
3. Сана арқылы оқыту
4. Сананың құрылымы
2 слайд
Жоспары: 1. Рухани –адамгершілік білім туралы ойлар 2. Өзін- өзі тану рухани –адамгершілік білім беру бағдарламасының педагогикалық, психологиялық негіздері ; 3. Сана арқылы оқыту 4. Сананың құрылымы
3 слайд
В.А.Сухомлинкий:
“ Мұғалім жақсы сабаққа өмір бойы дайындалады. Біздің мамандардың
рухани және философиялық негізі осындай: оқушыларға білім ұшқынын
шашу үшін мұғалім өз бойынан телегей-теңіз нұр жинауы қажет».
«Мұғалім өз сабағын сәулендіретін нұрды қайдан алады?
Мұғалім өз бойындағы рухани әлемінен алады, егер ол әлем әсемдікке
және асқақтыққа толы болса…»
К.Д.Ушинский:
«Адамгершілік тәрбиесінің негізгі құралдарының бірі
сендіру, көп жағдайда баланың санасына жетпейтін орынсыз
өсиет айтудан және үйретуден сақтаныңыз»
Я.А.Коменский
«Мұғалім мәңгі нұрдың қызметшісі, ол барлық ой мен қимыл
әрекетіне ақылдың дәнін сеуіп, нұр құятын тынымсыз жалын иесі»Я.А.Коменский
«Мұғалім мәңгі нұрдың қызметшісі, ол барлық ой мен қимыл
әрекетіне ақылдың дәнін сеуіп, нұр құятын тынымсыз жалын иесі»
3 слайд
В.А.Сухомлинкий: “ Мұғалім жақсы сабаққа өмір бойы дайындалады. Біздің мамандардың рухани және философиялық негізі осындай: оқушыларға білім ұшқынын шашу үшін мұғалім өз бойынан телегей-теңіз нұр жинауы қажет». «Мұғалім өз сабағын сәулендіретін нұрды қайдан алады? Мұғалім өз бойындағы рухани әлемінен алады, егер ол әлем әсемдікке және асқақтыққа толы болса…» К.Д.Ушинский: «Адамгершілік тәрбиесінің негізгі құралдарының бірі сендіру, көп жағдайда баланың санасына жетпейтін орынсыз өсиет айтудан және үйретуден сақтаныңыз» Я.А.Коменский «Мұғалім мәңгі нұрдың қызметшісі, ол барлық ой мен қимыл әрекетіне ақылдың дәнін сеуіп, нұр құятын тынымсыз жалын иесі»Я.А.Коменский «Мұғалім мәңгі нұрдың қызметшісі, ол барлық ой мен қимыл әрекетіне ақылдың дәнін сеуіп, нұр құятын тынымсыз жалын иесі»
4 слайд
Барлығының жалпы өзгерісте және
қозғалыста болу идеясы.
Барлық әлем үздіксіз өзгеріп отырады.
Өмірдің өзі қайшылықтардан туындайды
және солар арқылы танылады: «Ауру
арқылы денсаулықтың, аштық арқылы
тоқшылықтың, шаршау арқылы
демалыстың қадірін білесің».
Руханилық туралы:
Адамдар заттарға тән байланысты
аңғаруға тырысады: ол Логоста барлық
заттар үшін ортақты дәлелдеген элемент
ретінде көрсетілген.
«Ортақ» болып табылатын ақиқатты тану
– адамның басты қабілеттілігі.
Бірліктен барлығы және барлығынан
Бірлік шығады.
Барлығын бірлік тұрғысынан білу
даналық болып саналады. Материалдық әлем туралы: Гераклит (б.д.д.544-483ж.ж.) Ежелгі философтардың рухани-адамгершілік туралы
негізгі ойлары
Адам қайырымдылыққа білімді болумен
қатар
өзін – өзі тану арқылы жете алады.
Даналыққа тәрбиелеуді меңгертуге
бағытталған білім ғана ізденушінің өзіне-
өзі жаңа білім көзін ашуына көмектесе
алады.
Сократтың әдісі - бірінен екіншісі
туындайтын, жүйелі түрде құрылған
сұрақтарды қою арқылы пікірлесу
барысында қарсыласын өз-өзіне
қайшылыққа келтіру соның негізінде
ақиқаттың негізі ретіндегі адамгершілік
тегі «ортақты» тануға біртіндеп жетілу.
Сократ тұжырымдаған педагогикалық
қағидат: міндеттеу мен күштеуден аулақ
болу, жаңа пікірдің дұрыстығын дәлелдеу
арқылы көз жеткізуге тәрбиелеудің аса
тиімді әдісін пайдалану. Сократ
(б.д.д.469-
399ж.ж.)
Барлығының жалпы өзгерісте және
қозғалыста болу идеясы.
Барлық әлем үздіксіз өзгеріп отырады.
Өмірдің өзі қайшылықтардан туындайды
және солар арқылы танылады: «Ауру
арқылы денсаулықтың, аштық арқылы
тоқшылықтың, шаршау арқылы
демалыстың қадірін білесің».
Руханилық туралы:
Адамдар заттарға тән байланысты
аңғаруға тырысады: ол Логоста барлық
заттар үшін ортақты дәлелдеген элемент
ретінде көрсетілген.
«Ортақ» болып табылатын ақиқатты тану
– адамның басты қабілеттілігі.
Бірліктен барлығы және барлығынан
Бірлік шығады.
Барлығын бірлік тұрғысынан білу
даналық болып саналады.
4 слайд
Барлығының жалпы өзгерісте және қозғалыста болу идеясы. Барлық әлем үздіксіз өзгеріп отырады. Өмірдің өзі қайшылықтардан туындайды және солар арқылы танылады: «Ауру арқылы денсаулықтың, аштық арқылы тоқшылықтың, шаршау арқылы демалыстың қадірін білесің». Руханилық туралы: Адамдар заттарға тән байланысты аңғаруға тырысады: ол Логоста барлық заттар үшін ортақты дәлелдеген элемент ретінде көрсетілген. «Ортақ» болып табылатын ақиқатты тану – адамның басты қабілеттілігі. Бірліктен барлығы және барлығынан Бірлік шығады. Барлығын бірлік тұрғысынан білу даналық болып саналады. Материалдық әлем туралы: Гераклит (б.д.д.544-483ж.ж.) Ежелгі философтардың рухани-адамгершілік туралы негізгі ойлары Адам қайырымдылыққа білімді болумен қатар өзін – өзі тану арқылы жете алады. Даналыққа тәрбиелеуді меңгертуге бағытталған білім ғана ізденушінің өзіне- өзі жаңа білім көзін ашуына көмектесе алады. Сократтың әдісі - бірінен екіншісі туындайтын, жүйелі түрде құрылған сұрақтарды қою арқылы пікірлесу барысында қарсыласын өз-өзіне қайшылыққа келтіру соның негізінде ақиқаттың негізі ретіндегі адамгершілік тегі «ортақты» тануға біртіндеп жетілу. Сократ тұжырымдаған педагогикалық қағидат: міндеттеу мен күштеуден аулақ болу, жаңа пікірдің дұрыстығын дәлелдеу арқылы көз жеткізуге тәрбиелеудің аса тиімді әдісін пайдалану. Сократ (б.д.д.469- 399ж.ж.) Барлығының жалпы өзгерісте және қозғалыста болу идеясы. Барлық әлем үздіксіз өзгеріп отырады. Өмірдің өзі қайшылықтардан туындайды және солар арқылы танылады: «Ауру арқылы денсаулықтың, аштық арқылы тоқшылықтың, шаршау арқылы демалыстың қадірін білесің». Руханилық туралы: Адамдар заттарға тән байланысты аңғаруға тырысады: ол Логоста барлық заттар үшін ортақты дәлелдеген элемент ретінде көрсетілген. «Ортақ» болып табылатын ақиқатты тану – адамның басты қабілеттілігі. Бірліктен барлығы және барлығынан Бірлік шығады. Барлығын бірлік тұрғысынан білу даналық болып саналады.
5 слайд
Педагог-классиктердің рухани –адамгершілік туралы ойлары
адамның үйлесімді даму принциптерімен ұштасып жатыр. Рухани-
адамгершілік білім жан мен тәннің және ой мен жүректің
арасындағы шынайы өзара түсіністікті жалпыадамзаттық
құндылықтар негізінде айқындаумен тығыз байланысты.
“ Өзін-өзі тану” пәнін оқыту ма қсат ы - мәңгілік рухани-
адамгершілік құндылықтарға негізделген кемел мінезді, ойы , сөзі
және ісі бірлікте болатын адам қалыптастыру. Қазіргі заман
талабына сай білімді, шығармашылық деңгейдегі, өз білімі мен
біліктерін қолдануға қабілетті, қоғамда болып жатқан өзгерістерге
белсене араласып, оның талаптарын өзбетінше шеше алатын , жан-
жақты үйлесімді дамыған тұлғаны қалыптастыруды талап етеді.
Бүгінгі күні негізгі психологиялық мәселелердің біріне айналып
отырған адамда кездесетін әр түрлі құбылыстардың алдын алу
және өсіп келе жатқан ұрпақты өзін- өзі тәрбиелеуге үйрету
қарқынды зерттеуді талап етед і. А дамзат жинақтаған тәжірибені
келесі ұрпаққа беру мақсатында өзін- өзі тану пәнін оқытуға назар
аударуда.
5 слайд
Педагог-классиктердің рухани –адамгершілік туралы ойлары адамның үйлесімді даму принциптерімен ұштасып жатыр. Рухани- адамгершілік білім жан мен тәннің және ой мен жүректің арасындағы шынайы өзара түсіністікті жалпыадамзаттық құндылықтар негізінде айқындаумен тығыз байланысты. “ Өзін-өзі тану” пәнін оқыту ма қсат ы - мәңгілік рухани- адамгершілік құндылықтарға негізделген кемел мінезді, ойы , сөзі және ісі бірлікте болатын адам қалыптастыру. Қазіргі заман талабына сай білімді, шығармашылық деңгейдегі, өз білімі мен біліктерін қолдануға қабілетті, қоғамда болып жатқан өзгерістерге белсене араласып, оның талаптарын өзбетінше шеше алатын , жан- жақты үйлесімді дамыған тұлғаны қалыптастыруды талап етеді. Бүгінгі күні негізгі психологиялық мәселелердің біріне айналып отырған адамда кездесетін әр түрлі құбылыстардың алдын алу және өсіп келе жатқан ұрпақты өзін- өзі тәрбиелеуге үйрету қарқынды зерттеуді талап етед і. А дамзат жинақтаған тәжірибені келесі ұрпаққа беру мақсатында өзін- өзі тану пәнін оқытуға назар аударуда.
6 слайд
Тыныштық сәті
Дәйек сөздер
Топпен өлең айту
Шығармашылық жұмысЖалпыадамзаттық
құндылықтарды сіңіру
1 . Ақиқат
2 . Дұрыс әрекет
3 . Сүйіспеншілік
4 . Ішкі тыныштық
5 . Қиянат жасама у
6 слайд
Тыныштық сәті Дәйек сөздер Топпен өлең айту Шығармашылық жұмысЖалпыадамзаттық құндылықтарды сіңіру 1 . Ақиқат 2 . Дұрыс әрекет 3 . Сүйіспеншілік 4 . Ішкі тыныштық 5 . Қиянат жасама у
7 слайд
Білім өзінің шынайы міндетіне жауап беруі үшін балаларда
жас кезеңінен бастап, ең маңызды адамдық саналарды –
адамгершілікті, сүюді, аяушылықты, төзімділікті,
имандылықты, әдептілікті, мейірбандылықты,
шыншылдықты және басқа асыл қасиеттерді дамыту керек.
Қазіргі жағдайда бұл талаптарды жүзеге асырудың мынадай
мүмкіндіктері бар:
Рухани-адамгершілік құндылықтарды кез-келген пәнді
оқытудың мазмұнына енгізу.
Сыныптан тыс сабақтарды баланың адамдық асыл
қасиеттерді игеруіне ықпал ететіндей бағытта ұйымдастыру.
Жеке пән ретінде жүргізілетін сабақтардың бағдарламасына
енгізу.
Рухани тәрбие өзінің әрбір құбылысынан алуы мүмкін. Олай
болса, кез-келген оқу пәні балалардың адамгершілігін, жақсы
мінез-құлқын қалыптастыру құралы бола алады.
Бүгінгі таңда үлкендерге балалардың ынтасы мен назарын
өзіне аударуға қол жеткізу оңайға түспейді. Балалардың
рухани-адамгершілік тағылымына кері әсер етуші
факторлар: жат қылықты жариялайтын фильмдер,
бейнетаспалар және компьютерлік ойындар .
7 слайд
Білім өзінің шынайы міндетіне жауап беруі үшін балаларда жас кезеңінен бастап, ең маңызды адамдық саналарды – адамгершілікті, сүюді, аяушылықты, төзімділікті, имандылықты, әдептілікті, мейірбандылықты, шыншылдықты және басқа асыл қасиеттерді дамыту керек. Қазіргі жағдайда бұл талаптарды жүзеге асырудың мынадай мүмкіндіктері бар: Рухани-адамгершілік құндылықтарды кез-келген пәнді оқытудың мазмұнына енгізу. Сыныптан тыс сабақтарды баланың адамдық асыл қасиеттерді игеруіне ықпал ететіндей бағытта ұйымдастыру. Жеке пән ретінде жүргізілетін сабақтардың бағдарламасына енгізу. Рухани тәрбие өзінің әрбір құбылысынан алуы мүмкін. Олай болса, кез-келген оқу пәні балалардың адамгершілігін, жақсы мінез-құлқын қалыптастыру құралы бола алады. Бүгінгі таңда үлкендерге балалардың ынтасы мен назарын өзіне аударуға қол жеткізу оңайға түспейді. Балалардың рухани-адамгершілік тағылымына кері әсер етуші факторлар: жат қылықты жариялайтын фильмдер, бейнетаспалар және компьютерлік ойындар .
8 слайд
Кемелдендіру педагогикасы
ның мақсаты: адам бойындағы
рухани бастаудың көзін
ашу,жалпыадамзаттық
құндылықтарды жарыққа
шығару.Қабілеттерді дамыту
педагогикасы: ӘЛЕУМЕТТІК
ОРТАДА ЖЕТІСТІККЕ ЖЕТУ ҮШІН
ТҰЛҒАНЫҢ ҚАБІЛЕТТЕРІН ЖАН-
ЖАҚТЫ ДАМЫТУҚАЛЫПТАСТЫРУ ПЕДАГОГИКАСЫ
ӨЗ ҚАМҚОРЛЫҒЫНДАҒЫ ШӘКІРТТІ
ӨНДЕУГЕ КЕЛЕТІН ШАЛА ӨНІМ
ДЕП ТАНИДЫПедагогиканың үш типі
8 слайд
Кемелдендіру педагогикасы ның мақсаты: адам бойындағы рухани бастаудың көзін ашу,жалпыадамзаттық құндылықтарды жарыққа шығару.Қабілеттерді дамыту педагогикасы: ӘЛЕУМЕТТІК ОРТАДА ЖЕТІСТІККЕ ЖЕТУ ҮШІН ТҰЛҒАНЫҢ ҚАБІЛЕТТЕРІН ЖАН- ЖАҚТЫ ДАМЫТУҚАЛЫПТАСТЫРУ ПЕДАГОГИКАСЫ ӨЗ ҚАМҚОРЛЫҒЫНДАҒЫ ШӘКІРТТІ ӨНДЕУГЕ КЕЛЕТІН ШАЛА ӨНІМ ДЕП ТАНИДЫПедагогиканың үш типі
9 слайд
1.Ізгілік педагогикасының идеясы:
2. Ізгілік педагогикасы;
3. Рухани – ізгілік педагогикасы
3 постулаты бар.
1. Баланың бойындағы рухани бастауға сенім;
2. Өз бойындағы жоғарғы рухани бастауға сенім;
3. Тек ізгі әдістердің күшіне деген сенім;
Педагогикалық үдерісте баланың шынайы адами
құндылықтарды танып білуі және оны меңгеруі;
Педагогикалық үдерісте баланы әлеуметке қарсы бағыттайтын
тәсілдердің қолдануына жол берілмеуі;
Педагогикалық үдерістерге адами сипат беру;
Мектеп ұжымы өмірінің заттық-материалистік және рухани
ортасын, моральдық- психологиялық ортасын ізгілендіру.1.Ізгілік педагогикасының идеясы:
2. Ізгілік педагогикасы;
3. Рухани – ізгілік педагогикасы
3 постулаты бар.
1. Баланың бойындағы рухани бастауға сенім;
2. Өз бойындағы жоғарғы рухани бастауға сенім;
3. Тек ізгі әдістердің күшіне деген сенім;
Педагогикалық үдерісте баланың шынайы адами
құндылықтарды танып білуі және оны меңгеруі;
Педагогикалық үдерісте баланы әлеуметке қарсы бағыттайтын
тәсілдердің қолдануына жол берілмеуі;
Педагогикалық үдерістерге адами сипат беру;
Мектеп ұжымы өмірінің заттық-материалистік және рухани
ортасын, моральдық- психологиялық ортасын ізгілендіру.
9 слайд
1.Ізгілік педагогикасының идеясы: 2. Ізгілік педагогикасы; 3. Рухани – ізгілік педагогикасы 3 постулаты бар. 1. Баланың бойындағы рухани бастауға сенім; 2. Өз бойындағы жоғарғы рухани бастауға сенім; 3. Тек ізгі әдістердің күшіне деген сенім; Педагогикалық үдерісте баланың шынайы адами құндылықтарды танып білуі және оны меңгеруі; Педагогикалық үдерісте баланы әлеуметке қарсы бағыттайтын тәсілдердің қолдануына жол берілмеуі; Педагогикалық үдерістерге адами сипат беру; Мектеп ұжымы өмірінің заттық-материалистік және рухани ортасын, моральдық- психологиялық ортасын ізгілендіру.1.Ізгілік педагогикасының идеясы: 2. Ізгілік педагогикасы; 3. Рухани – ізгілік педагогикасы 3 постулаты бар. 1. Баланың бойындағы рухани бастауға сенім; 2. Өз бойындағы жоғарғы рухани бастауға сенім; 3. Тек ізгі әдістердің күшіне деген сенім; Педагогикалық үдерісте баланың шынайы адами құндылықтарды танып білуі және оны меңгеруі; Педагогикалық үдерісте баланы әлеуметке қарсы бағыттайтын тәсілдердің қолдануына жол берілмеуі; Педагогикалық үдерістерге адами сипат беру; Мектеп ұжымы өмірінің заттық-материалистік және рухани ортасын, моральдық- психологиялық ортасын ізгілендіру.
10 слайд
Өзін- өзі танудың бірден- бір әдісі ол медитация .
Медитация процесінде өзінің жеке психикасын, өзінің Мен-
бейнесін, сезімдерін ,ойларын, ұмтылысын қарастырады.
Осыған орай өзін- өзі тануда адамды басқару табиғи жолмен
іске асады. Соның нәтижесінде әлеммен бірге үйлесімін
табады.
А.С .Макаренко: Өзін- өзі тәрбиелеу табиғи дамуының
нәтижесі- деп қарастырған. Басында жеке даму сыртқы
талаптар ықпалымен жүреді. Ұжыммен бірлескен іс- әрекет
атқарады.
10 слайд
Өзін- өзі танудың бірден- бір әдісі ол медитация . Медитация процесінде өзінің жеке психикасын, өзінің Мен- бейнесін, сезімдерін ,ойларын, ұмтылысын қарастырады. Осыған орай өзін- өзі тануда адамды басқару табиғи жолмен іске асады. Соның нәтижесінде әлеммен бірге үйлесімін табады. А.С .Макаренко: Өзін- өзі тәрбиелеу табиғи дамуының нәтижесі- деп қарастырған. Басында жеке даму сыртқы талаптар ықпалымен жүреді. Ұжыммен бірлескен іс- әрекет атқарады.
11 слайд
Сананы тазарту жалпыадамзаттық
құндылықтардың жарық сәулесін
біртіндеп бойға сіңіру арқылы іске
асырылады. Бұл құндылықтарды
өмірімізге енгізу арқылы біз түпкі
санамызда орын алған негативті
үдерістерден арыламыз, осы орайда
эмоция күші мен билігінен айрылып,
біртіндеп өмірімізден алыстай бастайды.
Сондықтан да санамызды тазарту
барысында эмоциямызға бақылау жасап,
тыныштыққа қол жеткізуіміз керек. Біз
әрқашанда жоғары сана аймағына
жетеміз деген позитивті оймен өмір сүруге
үйренуіміз керек.. Бұл күрделі жолға, тек
жақсы позитивті ойлар, әдемі
суреттер,табиғаттың әдемі бейнесі т.б.
арқылы жете аламыз. Сонымен қатар
жалпы адамзатқа деген сүйіспеншілік те
тыс қалмайды. Бұндай риясыз
сүйіспеншілікті бастан кешіру санамызды
оятатын рухани энергияны қажет етеді. Ол
бізге тыныштықты табуға, кемел адам
дәрежесіне жетуге көмектеседі.
11 слайд
Сананы тазарту жалпыадамзаттық құндылықтардың жарық сәулесін біртіндеп бойға сіңіру арқылы іске асырылады. Бұл құндылықтарды өмірімізге енгізу арқылы біз түпкі санамызда орын алған негативті үдерістерден арыламыз, осы орайда эмоция күші мен билігінен айрылып, біртіндеп өмірімізден алыстай бастайды. Сондықтан да санамызды тазарту барысында эмоциямызға бақылау жасап, тыныштыққа қол жеткізуіміз керек. Біз әрқашанда жоғары сана аймағына жетеміз деген позитивті оймен өмір сүруге үйренуіміз керек.. Бұл күрделі жолға, тек жақсы позитивті ойлар, әдемі суреттер,табиғаттың әдемі бейнесі т.б. арқылы жете аламыз. Сонымен қатар жалпы адамзатқа деген сүйіспеншілік те тыс қалмайды. Бұндай риясыз сүйіспеншілікті бастан кешіру санамызды оятатын рухани энергияны қажет етеді. Ол бізге тыныштықты табуға, кемел адам дәрежесіне жетуге көмектеседі.
12 слайд
Сананы тазартудың тәсілдері
Терең тыныс алу
Пазитивті ойлар
Ізгілік педагогтармен еңбектеніп оқу
Шынайы ниет. Жақсы ойлар
Тыныштық сәті
Жақсы, жылы сөздер
Жалпы іс-әрекеттер
Риясыз сүйіспеншілік беру
Адамдарға көмек беру
12 слайд
Сананы тазартудың тәсілдері Терең тыныс алу Пазитивті ойлар Ізгілік педагогтармен еңбектеніп оқу Шынайы ниет. Жақсы ойлар Тыныштық сәті Жақсы, жылы сөздер Жалпы іс-әрекеттер Риясыз сүйіспеншілік беру Адамдарға көмек беру