Материалдар / Пән: Психологиялық білім беру негіздері (Бб траекториясы) Дәріс тақырыбы: Консультанттың тұлғасы және оның кеңес беру процесіндегі ұстанымы Оқытушы: п.ғ.м.,оқытушы Ә.К.Толқынбаева
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Пән: Психологиялық білім беру негіздері (Бб траекториясы) Дәріс тақырыбы: Консультанттың тұлғасы және оның кеңес беру процесіндегі ұстанымы Оқытушы: п.ғ.м.,оқытушы Ә.К.Толқынбаева

Материал туралы қысқаша түсінік
Пән: Психологиялық білім беру негіздері (Бб траекториясы) Дәріс тақырыбы: Кеңес берудің негізгі принциптері Оқытушы: п.ғ.м.,оқытушы Ә.К.Толқынбаева
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Ақпан 2023
136
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
ҚАЗАҚ СПОРТ ЖӘНЕ ТУРИЗМ АКАДЕМИЯСЫ ОЛИМПИАДАЛЫҚ СПОРТ ФАКУЛЬТЕТІ Дене мәдениеті және спорттың теориялық негіздері кафедрасы Пән:

1 слайд
ҚАЗАҚ СПОРТ ЖӘНЕ ТУРИЗМ АКАДЕМИЯСЫ ОЛИМПИАДАЛЫҚ СПОРТ ФАКУЛЬТЕТІ Дене мәдениеті және спорттың теориялық негіздері кафедрасы Пән: Психологиялық білім беру негіздері (Бб траекториясы) Дәріс тақырыбы: Кеңес берудің негізгі принциптері Оқытушы: п.ғ.м.,оқытушы Ә.К.Толқынбаева

 Дәріс жоспары:  Кеңес беру принциптері мен талаптары.  Жүйелілік принципі.

2 слайд
 Дәріс жоспары:  Кеңес беру принциптері мен талаптары.  Жүйелілік принципі.

 Кез-келген қызметтің өзіндік принциптері мен талаптары бар, оларды жүзеге асыру мамандар үшін міндетті болып таб

3 слайд
 Кез-келген қызметтің өзіндік принциптері мен талаптары бар, оларды жүзеге асыру мамандар үшін міндетті болып табылады және көбінесе олардың қызметінің тиімділігін анықтайды. Төменде клиентпен диалогты ұйымдастырудың, кеңес беруде жұмыстың кейбір әдістерін қолданудың негізгі ережелері тұжырымдалған, оларды білу және түсіну көбінесе жаңадан келген кеңесшілерге көмектесе алады. "Психолог-кеңесші - клиент" өзара әрекеттесуінің бұл ережелері адамның жеке басына гуманистік көзқарас парадигмасының дәстүрлеріне негізделген. Оны ұстану кәсіби қызметтің әдептілігін қамтамасыз етіп қана қоймай, сонымен бірге психикалық әсердің сәттілігінің кепілі болып табылады. Олардың кейбіріне тоқталайық.  Санипулятивті емес тәсіл. Клиенттің жеке басына абай болу психолог үшін өте маңызды ереже болып табылады. Қате немесе біліксіз әрекеттер түзетілмейтін зиян келтіруі мүмкін. Психологтың сөздері әлдеқайда маңызды, бөтен адамның көңілін қалдырады. Сондықтан шешім қабылдауда кеңесші тарапынан шамадан тыс белсенділіктен аулақ болу керек.Кеңес беруші осы операцияларды жүзеге асыратын объектіні орналастыруға емес, Клиентті оларға ынталандыру жақсы, өйткені бұл кәсібилікке қайшы келетін манипулятивті қарым-қатынасқа тікелей жол.  Егер адамдарды айла-шарғы жасауға бейімділік, олардың үстінен билік сезімінен ләззат алуға деген ұмтылыс эмпатия немесе көмектесуге деген ұмтылыстан басым болса, кеңесші клиентке жұмыс істемейді, бірақ өзінің психологиялық мәселелерін шешеді. Мұндай жағдайда Клиент тек құрал ретінде әрекет етеді.

 Кеңес берудің негізгі идеясына психологиялық көмек көрсету практикасында бар, клиенттің өзінің психологиялық әлеуе

4 слайд
 Кеңес берудің негізгі идеясына психологиялық көмек көрсету практикасында бар, клиенттің өзінің психологиялық әлеуетін жандандырудан тұратын дұрыс емес тәсіл жақын. Бұл, меніңше, парадоксальным, бірақ құрылымы клиенттің проблемаларын шешу недирективно қарағанда қиын кезде директивном жақындау, өйткені бірінші талап басым виртуозности кеңесші. Өйткені, директивтілік - бұл мінсіз әрекетсіздік емес. Клиент қажетті қорытынды жасайтын және қажетті шешім қабылдайтын жағдайлар жасау бұл шешімді ерікті түрде енгізуден гөрі әрқашан қиын болады.  Көбінесе, дұрыс емес кеңес беруде майевтика қолданылады (немесе Сократтық диалог әдісі) - Клиентті заңдылықтарды түсінуге, сәтті қойылған проблемалық мәселелер жүйесі арқылы қорытынды жасауға әкелетін түзету әсерін қабылдау. Бұл әдіс кішігірім проблемалық мәселелер, мысалдар, аналогиялар және т.б. арқылы кеңес беру қарым-қатынасын құру болып табылады.  Алайда, белгілі бір теріс пайдалану кезінде бұл әдіс нәзік манипуляцияға айналуы мүмкін, сондықтан кез- келген әсер тек клиенттің мүдделерінен туындауы керек және " зиян тигізбеңіз!”.

 Жүйелілік принципі. Кеңес беру барысында психолог-кеңесшіге ұсынылған жағдайды анықтайтын себептер жүйесі ашылуы к

5 слайд
 Жүйелілік принципі. Кеңес беру барысында психолог-кеңесшіге ұсынылған жағдайды анықтайтын себептер жүйесі ашылуы керек. Консультант клиенттің проблемаларының себептерін ол туралы жеткілікті толық ақпарат тұрғысынан ғана түсіне алады. Екінші жағынан, жеке фактілер мен сезімдердің көріністерін, клиенттің іс-әрекеттерін оның психикалық өмірінің кең "панорамасының" тұтас көрінісі негізінде түсіндіруге, оң өзгерістердің мүмкін нұсқаларын болжауға мүмкіндік беретін теориялық жүйе болуы керек. Жүйелілік қағидаты сондай-ақ осы оң өзгерістердің мүмкіндігін сипаттайтын факторларды анықтауда консультанттың өзі де, басқа да мамандар мен клиенттің ортасы да (ақылға қонымды жеткіліктілік талаптарын ескере отырып) кәсіби іс-қимыл жүйесінде осы факторларды іске асыру мүмкіндігін ескеретін кешенді тәсіл басым болуы тиіс екенін білдіреді. Бұдан басқа, консультантқа ұсынылған жағдайға қатысатын барлық тараптардың пікірі ескерілуі тиіс.  Клиентке баға жетпес көзқарас және оның жеке басын құрметтеу қағидасы. Психолог-кеңесші қабылдау кезінде клиенттің тыныш және жайлы сезінуіне жағдай жасайды. Достық қарым-қатынас жалпы қабылданған мінез-құлық нормаларын ұстануды ғана емес, сонымен қатар мұқият тыңдау, қажетті психологиялық қолдау көрсету, соттау емес, көмекке жүгінгендердің барлығына, атағына, лауазымына, жасына қарамастан түсінуге және көмектесуге тырысуды білдіреді. Жеке тұлғаны неғұрлым толық ашуға ықпал ететін сенім атмосферасын құру үшін психолог кез-келген құнды пікірлерден аулақ болуға тырысады. Қандай жағдай болмасын айтқан " адам – барлық лайықты мейірімді көңіл. Психолог адам мен оның проблемаларын өздері сияқты қабылдайды.

 Анонимдік принципі. Бұл қағида клиентомпсихологқа хабарланған ақпаратты оның келісімінсіз ешқандай қоғамдық немесе

6 слайд
 Анонимдік принципі. Бұл қағида клиентомпсихологқа хабарланған ақпаратты оның келісімінсіз ешқандай қоғамдық немесе мемлекеттік ұйымдарға, жеке тұлғаларға, оның ішінде туыстарына, достарына және т.б. беруге болмайтынын білдіреді. Осы ережеден ерекше жағдайлар бар, олар туралы клиент әрдайым алдын-ала ескертілуі керек. Мысал ретінде психолог қабылдау кезінде біреудің өміріне немесе денсаулығына елеулі қауіп төндіретін нәрсе туралы білетін жағдай болады.  Жеке және кәсіби қатынастарды ажырату принципі. Клиенттермен достық қарым-қатынасқа ауысу немесе достарыңызға және жақын туыстарыңызға кәсіби кеңес беруге тырысу ұсынылмайды. Консультант пен клиент арасында тығыз жеке қарым-қатынас орнату бұған әкеледі: жақын адамдар бір-бірінің қажеттіліктері мен тілектерін қанағаттандыра бастағанда, кеңесші енді клиенттің мәселелерін тиімді шешу үшін қажет объективті және оқшауланған позицияны сақтай алмайды.  Клиенттің нормалары мен құндылықтарына бағдарлау принципі. Бұл психолог өз жұмысы кезінде әлеуметтік қабылданған нормалар мен ережелерге емес, клиент тасымалдаушы болып табылатын өмірлік принциптер мен мұраттарға назар аударуы керек дегенді білдіреді. Тиімді әсер тек клиенттің құндылықтар жүйесіне сүйенген кезде ғана мүмкін болады, консультанттың сыни көзқарасы консультацияға келген адамның жабылуына, шынайы және ашық бола алмауына әкелуі мүмкін, сондықтан консультативтік әсер ету мүмкіндіктері іс жүзінде жүзеге асырылмайды. Ол үшін консультант проблема мен жағдайға "клиенттің көзімен" қарап, рөлдік реинкарнацияны қолдана білу әдеті мен қабілетін дамытуы керек. Бұл, ең алдымен, мәселенің барлық қырларын сыни пікірсіз түсіну үшін қажет, содан кейін клиенттің назарын оның өткен мінез-құлқының нәтижесіз стиліне объективті түрде бағыттау керек.

 Кеңес беруге тыйым салу. Клиенттерге кеңес беру ұсынылмайды. Бұл үшін негіздер өте кең және әртүрлі. Психологтың өмірлік жә

7 слайд
 Кеңес беруге тыйым салу. Клиенттерге кеңес беру ұсынылмайды. Бұл үшін негіздер өте кең және әртүрлі. Психологтың өмірлік және кәсіби тәжірибесі қандай болмасын, басқасына кепілдендірілген ауызша кеңес беру мүмкін емес: әр адамның өмірі ерекше және болжау мүмкін емес. Сонымен қатар, кеңес беру кезінде кеңесші не болып жатқандығы үшін жауапкершілікті толығымен алады, бұл кеңес берушінің жеке басының дамуына ықпал етпейді. Бұл жағдайда Психолог "мұғалім" рөлін атқарады, бұл кеңес беру кезінде клиенттің пассивті позициясын қалыптастыруға және бекітуге әкелуі мүмкін. Сонымен бірге, кеңесті іске асырудағы кез-келген сәтсіздіктер, әдетте, кеңесшіге байланысты, бұл оның беделінің төмендеуіне әкеледі және клиенттің онымен болып жатқан оқиғалардағы рөлін түсінуіне кедергі келтіреді. Алайда, кеңесті объективті ақпарат берумен шатастырмаңыз, оны кейде клиентке беру керек. Сонымен қатар, егер клиентке кеңес қажет болса, одан бас тарту көңілсіздікке әкелуі мүмкін. Тағы бір нәрсе, бұл кеңесті қандай формада беру керек. Егер бұл "судьяның үкімі" болмаса, бірақ бейтарап түрдегі ақпарат болса, онда клиенттің өзі қорытынды жасауы керек.

 Пайдаланылған әдебиеттер:  1. Сатиева Ш. Даму психологиясы (теориялық және практикалық курс). Оқу құралы. – Астана: Фолиант,

8 слайд
 Пайдаланылған әдебиеттер:  1. Сатиева Ш. Даму психологиясы (теориялық және практикалық курс). Оқу құралы. – Астана: Фолиант, 2012. – 232 бет.  2. Жұбаназарова Н.С. Жас ерекшелік психологиясы: Оқу құралы. – Алматы: Қазақ университеті, 2012. – 286 бет.  3. Ишанов П.З., Бейсенбекова Г.Б. Психологиялық-педагогикалық диагностика негіздері. Оқу құралы. – Қарағанды, ЖК «Ақ Нұр баспасы», 2012. – 206 бет.  4. Даму психологиясы: Оқулық / М.К. Бапаева. – Алматы: 2014. – 440б.  5. Сәбет Бап-Баба (Бабаев). Психология негіздері: Оқу-анықтмалық қолданба. Алматы: Нұр-пресс, 2007. – 106 бет.  6. Мұқанов Ы.Б. Жас және педагогикалық психология. Алматы, 1991. – 237 бет.  7. Жұмабаев М. Педагогика. Алматы, 1999. – 160 бет.  8. Бейсенбекова Г.Б., Молдабаева Р.А., Нұрғалиева С.М., Жас ерекшелік психологиясы. Оқу құралы. – Қарағанды. ЖК «Ақ Нұр баспасы», 2012. – 186 бет.  9. Қ. Жарықбаев. Психология. Оқулық. Алматы, «Білім», 1994ж.  10. Жақыпов С.М., Бердібаева С.Қ. Психология: Адамзат ақыл-ойының қазынасы. Таймас Баспа Үйі: Алматы 2015ж.  11. Бабаев С.Б., Оңалбек Ж.К. Педагогика негіздері. Алматы "Заң әдебиеті", 2005 жыл – 228 бет.  12. Маслоу А. Мотивация и личность. Москва, 1998. – 467 бет.  13. Маркова А.К. Мотивация учения и ее воспитание у школьников. – Москва: Педагогика, 1998 г.  14. Маркова А.К. Формирование мотиваций учения в школьном возрасте. – Мосва: Просвещение, 1999 г.