"Педагогикалық зерттеулерге қажетті әдіснамалық тұрғылар және ұстанымдар" тақырыбында ғылыми жұмыс
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Педагогикалық зерттеулерге қажетті әдіснамалық
тұрғылар және ұстанымдар
1 слайд
Педагогикалық зерттеулерге қажетті әдіснамалық тұрғылар және ұстанымдар
2 слайд
Жоспар
Кіріспе
-
Педагогикалық зерттеулер тұжырымдамасы
Негізгі бөлім
1. Педагогикалық әдіснамасы
1.1. Педагогика әдіснамасының қағидалары
1.2. Педагогикалық зерттеулер әдіснамасының негізгі мәселелері
2. Педагогикалық зерттеулерге сипаттама
2.1. Педагогикалық зерттеулердің негізгі компонеттері
2.2. Педагогикадағы зерттеулердің деңгейі және әдістері
Қорытынды
- Пайдаланылған әдебиеттер
2 слайд
Жоспар Кіріспе - Педагогикалық зерттеулер тұжырымдамасы Негізгі бөлім 1. Педагогикалық әдіснамасы 1.1. Педагогика әдіснамасының қағидалары 1.2. Педагогикалық зерттеулер әдіснамасының негізгі мәселелері 2. Педагогикалық зерттеулерге сипаттама 2.1. Педагогикалық зерттеулердің негізгі компонеттері 2.2. Педагогикадағы зерттеулердің деңгейі және әдістері Қорытынды - Пайдаланылған әдебиеттер
3 слайд
Педагогика ұзақ уақыт бойы философияның бір бөлігі ретінде
дамытылып, екі негізгі философиялық тұжырымдамалар
бағытында қалыптасқан. Бірінші тұжырымдамада Сократ пен
Платонның идеялары жинақталған. Олардың айтуынша, адам
дамуының негізгі факторлары – оның табиғи қабілеттері. Ал
сыртқы жағдайлар адамның дамуына елеусіз әсер етеді.
Екінші тұжырымдамада Гераклит, Демокрит, Эпикурдың
идеялары біріктірілген: адамның дамып, тәрбиеленуін, ең
алдымен, қоршаған орта және сыртқы жағдайлар белгілейді. Педагогикалық зерттеулер тұжырымдамасы
3 слайд
Педагогика ұзақ уақыт бойы философияның бір бөлігі ретінде дамытылып, екі негізгі философиялық тұжырымдамалар бағытында қалыптасқан. Бірінші тұжырымдамада Сократ пен Платонның идеялары жинақталған. Олардың айтуынша, адам дамуының негізгі факторлары – оның табиғи қабілеттері. Ал сыртқы жағдайлар адамның дамуына елеусіз әсер етеді. Екінші тұжырымдамада Гераклит, Демокрит, Эпикурдың идеялары біріктірілген: адамның дамып, тәрбиеленуін, ең алдымен, қоршаған орта және сыртқы жағдайлар белгілейді. Педагогикалық зерттеулер тұжырымдамасы
4 слайд
Тұжырымдамалардың нәтижесінде педагогикада осы күнге дейін
педагогикалық теорияны жасауда әртүрлі пікірлер айтылуда.
Материалистік тәрбие теориясының шешімі үшін ең маңызды идея –
бұл адамның жекетұлға болып дамуының көзі тіршілік иесінен сыртта,
әрі оның қалыптасуы «әлеуметтік бағдарламаға» сәйкес, қоғамдық
ықпалдың, соның ішінде тәрбиенің нәтижесінде іске асады. Сонымен
қатар, бұл әдіснама, адам дамуының көзі, одан тыс екенін айта отырып,
оның қоғамдық тұлға болып қалыптасуында өзінің ішкі белсенділігінің
де маңызды орын алатындығын алға тартады, әрі зерттеушілерге
өзіндік белсенділіктің көтерудің жолдарын табудың қажеттігін
түсіндіреді.
4 слайд
Тұжырымдамалардың нәтижесінде педагогикада осы күнге дейін педагогикалық теорияны жасауда әртүрлі пікірлер айтылуда. Материалистік тәрбие теориясының шешімі үшін ең маңызды идея – бұл адамның жекетұлға болып дамуының көзі тіршілік иесінен сыртта, әрі оның қалыптасуы «әлеуметтік бағдарламаға» сәйкес, қоғамдық ықпалдың, соның ішінде тәрбиенің нәтижесінде іске асады. Сонымен қатар, бұл әдіснама, адам дамуының көзі, одан тыс екенін айта отырып, оның қоғамдық тұлға болып қалыптасуында өзінің ішкі белсенділігінің де маңызды орын алатындығын алға тартады, әрі зерттеушілерге өзіндік белсенділіктің көтерудің жолдарын табудың қажеттігін түсіндіреді.
5 слайд
Педагогика әдіснамасы оқыту, тәрбиелеу және даму заңдылықтарын
тану мен қолданудың жалпы тұрғыларын анықтайды.
Педагогика әдіснамасының объектісі - жеке тұлғаны оқыту,
тәрбиелеу және дамыту құбылыстарын тану, ал пәні – жаңа адамды
қалыптастыру үрдісінің заңдылықтары. Педагогикадағы
әдіснамалық тұрғы оқыту-тәрбие әрекеті практикасын өзгертудің
тиімді жолдарын іздеу және қалыптастыру үшін қажет. Педагогика
әдіснамасының қызметі – оқу-тәрбие үрдісін ұйымдастырудың
тиімді жаңа жолдарын жасау.
5 слайд
Педагогика әдіснамасы оқыту, тәрбиелеу және даму заңдылықтарын тану мен қолданудың жалпы тұрғыларын анықтайды. Педагогика әдіснамасының объектісі - жеке тұлғаны оқыту, тәрбиелеу және дамыту құбылыстарын тану, ал пәні – жаңа адамды қалыптастыру үрдісінің заңдылықтары. Педагогикадағы әдіснамалық тұрғы оқыту-тәрбие әрекеті практикасын өзгертудің тиімді жолдарын іздеу және қалыптастыру үшін қажет. Педагогика әдіснамасының қызметі – оқу-тәрбие үрдісін ұйымдастырудың тиімді жаңа жолдарын жасау.
6 слайд
Педагогиканың әдіснамасына мына қағидалар енеді:
- Педагогикалық білімнің құрылымы және қызметі жайындағы ілім.
- Жалпығылымилық мәнге ие бастапқы, негізгі, фундаментальды
педагогикалық қағидалар (теориялар, тұжырымдамалар, болжамдар).
- Педагогикалық зерттеудің логикасы және әдістері жайындағы ілім.
- Алынған білімді практиканы жетілдіру мақсатында қолдану
тәсілдері жайындағы ілім.
6 слайд
Педагогиканың әдіснамасына мына қағидалар енеді: - Педагогикалық білімнің құрылымы және қызметі жайындағы ілім. - Жалпығылымилық мәнге ие бастапқы, негізгі, фундаментальды педагогикалық қағидалар (теориялар, тұжырымдамалар, болжамдар). - Педагогикалық зерттеудің логикасы және әдістері жайындағы ілім. - Алынған білімді практиканы жетілдіру мақсатында қолдану тәсілдері жайындағы ілім.
7 слайд
Педагогикалық зерттеулер әдіснамасының негізгі
мәселелері.
Тәрбие теориясы мен практикасын дамыту мақсатында
қазіргі уақыттағы кейбір өзекті мәселелерді бөліп
қарастырған жөн. Бұндай мәселелердің топтары: 1)
педагогика ғылымының пәні мен педагогикалық
құбылыстарды танудың логикасының анықтаудағы
әдіснаманың фундаментальды мәселелері; 2) оқыту,
тәрбиелеу және дамыту мәселесін, педагогикалық үрдісті
жүзеге асыруда мұғалім өз қызметін орындауда оның
дайындық деңгейі мәселелерін зерттеудегі әдіснамалық
тұрғының ерекшеліктері.
7 слайд
Педагогикалық зерттеулер әдіснамасының негізгі мәселелері. Тәрбие теориясы мен практикасын дамыту мақсатында қазіргі уақыттағы кейбір өзекті мәселелерді бөліп қарастырған жөн. Бұндай мәселелердің топтары: 1) педагогика ғылымының пәні мен педагогикалық құбылыстарды танудың логикасының анықтаудағы әдіснаманың фундаментальды мәселелері; 2) оқыту, тәрбиелеу және дамыту мәселесін, педагогикалық үрдісті жүзеге асыруда мұғалім өз қызметін орындауда оның дайындық деңгейі мәселелерін зерттеудегі әдіснамалық тұрғының ерекшеліктері.
8 слайд
Педагогика ғылымының дамуының маңызды факторы – оның зерттеу
әдістерінің көбеюі мен ұдайы жетіліп отыруы.
Ең алғаш педагогикалық теорияға әдістерді енгізген Г.Песталоцци,
А.Дистервег, К.Д.Ушинский, Л.Н.Толстой, А.С.Макаренко, С.Т.Шацкий және
т.б.
19 ғасырдың аяғы–20 ғасырдың басында эксперименталдық педагогика кең
етек алды. Оның көрнекті өкілдері: неміс педагогы В.Лай (1862-1926 ж.ж.),
Э.Мейман (1862-1915 ж.ж.), американ педагогтары және психологтары С.Холл
(1846-1924 ж.ж.), Э.Торндайк (1874-1949 ж.ж.).
Ғылыми-педагогикалық зерттеу – жаңа педагогикалық білімдерді
қалыптастыру үрдісі, оқыту, тәрбиелеу, дамытудың объективті заңдылықтарын
ашуға бағытталған танымдық іс-әрекеттің бір түрі.
8 слайд
Педагогика ғылымының дамуының маңызды факторы – оның зерттеу әдістерінің көбеюі мен ұдайы жетіліп отыруы. Ең алғаш педагогикалық теорияға әдістерді енгізген Г.Песталоцци, А.Дистервег, К.Д.Ушинский, Л.Н.Толстой, А.С.Макаренко, С.Т.Шацкий және т.б. 19 ғасырдың аяғы–20 ғасырдың басында эксперименталдық педагогика кең етек алды. Оның көрнекті өкілдері: неміс педагогы В.Лай (1862-1926 ж.ж.), Э.Мейман (1862-1915 ж.ж.), американ педагогтары және психологтары С.Холл (1846-1924 ж.ж.), Э.Торндайк (1874-1949 ж.ж.). Ғылыми-педагогикалық зерттеу – жаңа педагогикалық білімдерді қалыптастыру үрдісі, оқыту, тәрбиелеу, дамытудың объективті заңдылықтарын ашуға бағытталған танымдық іс-әрекеттің бір түрі.
9 слайд
Педагогикалық зерттеулердің негізгі мақсаты
жеке тұлғаны оқыту, тәрбиелеу және дамытудың
объективті зааңдылықтарын ашу, белгілі заңдарды
саналы және мақсатты түрде оқу-тәрбие
жұмысының практикасында қолдану.
9 слайд
Педагогикалық зерттеулердің негізгі мақсаты жеке тұлғаны оқыту, тәрбиелеу және дамытудың объективті зааңдылықтарын ашу, белгілі заңдарды саналы және мақсатты түрде оқу-тәрбие жұмысының практикасында қолдану.
10 слайд
Педагогикалық зерттеулер, ең алдымен, әлеуметтік
қалыптасу мен тәрбиелеудің негізгі көзі ретінде дамушы
жеке тұлғаның іс-әрекеті пәнін зерттеуге бағытталады.
Педагогикалық құбылыстар, эмпирикалық бақылаулардың
сыртқы жақтарын ғана зерттеумен шектелмей,
педагогикалық факті, құбылыс және үрдістерді терең және
жан-жақты зерттеу, олардың мәнін, заңдылықтарын ашу,
диалектикалық ойлау тәсілдері – индукция және
дедукцияны, талдау, жинақтау, абстрактілі ойлаудан
нақтылауға көшу т.б. қолдану керек.
10 слайд
Педагогикалық зерттеулер, ең алдымен, әлеуметтік қалыптасу мен тәрбиелеудің негізгі көзі ретінде дамушы жеке тұлғаның іс-әрекеті пәнін зерттеуге бағытталады. Педагогикалық құбылыстар, эмпирикалық бақылаулардың сыртқы жақтарын ғана зерттеумен шектелмей, педагогикалық факті, құбылыс және үрдістерді терең және жан-жақты зерттеу, олардың мәнін, заңдылықтарын ашу, диалектикалық ойлау тәсілдері – индукция және дедукцияны, талдау, жинақтау, абстрактілі ойлаудан нақтылауға көшу т.б. қолдану керек.
11 слайд
Педагогикалық зерттеулердің негізгі компонеттері:
зерттеу тақырыбын анықтау; зерттеу міндеттерін
анықтау; танымдық міндеттері мен деңгейлерін анықтау
әдістерін, шарттарын белгілеу және ақпаратты алдын-
ала талдау; бастапқы болжамдарды қалыптастыру;
оларды теориялық және экспериментальдық тексеру;
алынған нәтижелерді талдау; оларды ғылыми
интерпретациялау; оқу-тәрбие жұмысын жетілдіруде
теориялық қорытындылар мен ғылыми-әдістемелік
кеңестер жасау, құрастыру.
11 слайд
Педагогикалық зерттеулердің негізгі компонеттері: зерттеу тақырыбын анықтау; зерттеу міндеттерін анықтау; танымдық міндеттері мен деңгейлерін анықтау әдістерін, шарттарын белгілеу және ақпаратты алдын- ала талдау; бастапқы болжамдарды қалыптастыру; оларды теориялық және экспериментальдық тексеру; алынған нәтижелерді талдау; оларды ғылыми интерпретациялау; оқу-тәрбие жұмысын жетілдіруде теориялық қорытындылар мен ғылыми-әдістемелік кеңестер жасау, құрастыру.
12 слайд
Педагогикадағы зерттеулердің 3 деңгейі белгіленген: эмпирикалық,
теориялық және әдіснамалық.
-
Бірінші деңгейде ғылымның жаңа фактілерін және олардың негізінде
эмпирикалық заңдылықтар қалыптастырады.
-
Екінші деңгейде – бұрын ашылған фактілерді түсіндіруге мүмкіндік
беретін негізгі педагогикалық заңдылықтар құрастырылады,
болашақтағы жағдайлар мен фактілерге болжам жасауға мүмкіндік
жасалады.
-
Үшінші, әдіснамалық деңгейде эмпирикалық және теориялық
зерттеулер негізінде педагогикалық құбылыстарды, теорияларды
құрастыру, зерттеу әдістері мен жалпы ұстанымдар жасалады.
12 слайд
Педагогикадағы зерттеулердің 3 деңгейі белгіленген: эмпирикалық, теориялық және әдіснамалық. - Бірінші деңгейде ғылымның жаңа фактілерін және олардың негізінде эмпирикалық заңдылықтар қалыптастырады. - Екінші деңгейде – бұрын ашылған фактілерді түсіндіруге мүмкіндік беретін негізгі педагогикалық заңдылықтар құрастырылады, болашақтағы жағдайлар мен фактілерге болжам жасауға мүмкіндік жасалады. - Үшінші, әдіснамалық деңгейде эмпирикалық және теориялық зерттеулер негізінде педагогикалық құбылыстарды, теорияларды құрастыру, зерттеу әдістері мен жалпы ұстанымдар жасалады.
13 слайд
Педагогикалық
зерттеу әдістері
Теориялық Эмпирикалық
13 слайд
Педагогикалық зерттеу әдістері Теориялық Эмпирикалық
14 слайд
Теориялық зерттеу әдістері
Индукция- білімнің жеке
пайымдаулардан жалпы
кағидаларға қарай ауысуы
болып табылады . Дедукция- жалпыдан
жекеге қарай көшуі.
14 слайд
Теориялық зерттеу әдістері Индукция- білімнің жеке пайымдаулардан жалпы кағидаларға қарай ауысуы болып табылады . Дедукция- жалпыдан жекеге қарай көшуі.
15 слайд
Эмпирикалық зерттеу әдістері
Интервью жүргізу Емтихан
Сауалнама жүргізу
15 слайд
Эмпирикалық зерттеу әдістері Интервью жүргізу Емтихан Сауалнама жүргізу
16 слайд
«Тест» деген сөз ағылшын тілінен аударғанда «сынау» деген
мағынаны білдіреді.
«Тестілеу» – мақсатты түрде жүргізілетін, әрі сынақтан
өтушілердің барлығы үшін қиындығы мен күрделілігі бірдей
деңгейде берілетін, қатаң қадағалатын жағдайда өткізілетін,
педагогикалық процестің зерттелуге тиісті сипаттамаларын
объективті өлшеуге мүмкіндік беретін тексеру, бақылау,
зерттеу формаларының бірі.
16 слайд
«Тест» деген сөз ағылшын тілінен аударғанда «сынау» деген мағынаны білдіреді. «Тестілеу» – мақсатты түрде жүргізілетін, әрі сынақтан өтушілердің барлығы үшін қиындығы мен күрделілігі бірдей деңгейде берілетін, қатаң қадағалатын жағдайда өткізілетін, педагогикалық процестің зерттелуге тиісті сипаттамаларын объективті өлшеуге мүмкіндік беретін тексеру, бақылау, зерттеу формаларының бірі.
17 слайд
Қорытынды
Педагогикалық зерттеулер, ең алдымен, әлеуметтік қалыптасу мен
тәрбиелеудің негізгі көзі ретінде дамушы жеке тұлғаның іс-әрекеті пәнін
зерттеуге бағытталады. Педагогикалық құбылыстар, эмпирикалық
бақылаулардың сыртқы жақтарын ғана зерттеумен шектелмей, педагогикалық
факті, құбылыс және үрдістерді терең және жан-жақты зерттеу, олардың мәнін,
заңдылықтарын ашу, диалектикалық ойлау тәсілдері – индукция және
дедукцияны, талдау, жинақтау, абстрактілі ойлаудан нақтылауға көшу т.б.
қолдану керек.
Жалпы, ойымды қорытындыласам педагогикадағы әдіснамалық тұрғы оқыту-
тәрбие әрекеті практикасын өзгертудің тиімді жолдарын іздеу және
қалыптастыру үшін қажет. Педагогика әдіснамасының қызметі – оқу-тәрбие
үрдісін ұйымдастырудың тиімді жаңа жолдарын жасау.
17 слайд
Қорытынды Педагогикалық зерттеулер, ең алдымен, әлеуметтік қалыптасу мен тәрбиелеудің негізгі көзі ретінде дамушы жеке тұлғаның іс-әрекеті пәнін зерттеуге бағытталады. Педагогикалық құбылыстар, эмпирикалық бақылаулардың сыртқы жақтарын ғана зерттеумен шектелмей, педагогикалық факті, құбылыс және үрдістерді терең және жан-жақты зерттеу, олардың мәнін, заңдылықтарын ашу, диалектикалық ойлау тәсілдері – индукция және дедукцияны, талдау, жинақтау, абстрактілі ойлаудан нақтылауға көшу т.б. қолдану керек. Жалпы, ойымды қорытындыласам педагогикадағы әдіснамалық тұрғы оқыту- тәрбие әрекеті практикасын өзгертудің тиімді жолдарын іздеу және қалыптастыру үшін қажет. Педагогика әдіснамасының қызметі – оқу-тәрбие үрдісін ұйымдастырудың тиімді жаңа жолдарын жасау.
18 слайд
Пайдаланылған әдеебиеттер
-
https: // melimde.com / deristi-
mazmni.html?page=8
- stud.kz
-
Bigox.kz
-
Melimde.com
18 слайд
Пайдаланылған әдеебиеттер - https: // melimde.com / deristi- mazmni.html?page=8 - stud.kz - Bigox.kz - Melimde.com
19 слайд
Назарларыңызға рахмет!
19 слайд
Назарларыңызға рахмет!