Полиплоидия ашық сабақ 9-сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Бағдарлау-мотивациялық
1 слайд
Бағдарлау-мотивациялық
2 слайд
2 слайд
3 слайд
1 топ. Чарлз Дарвин өзінің ілімінде оның екі түрін анықтаған. Адамдар
жануарларды үй жағдайына қолға үйретудің алғашқы кезеңінде
пайдаланған. Олар өздеріне ыңғайлы, жуас ұрпақ өрбітетін малдар мен
мол өнім беретін өсімдіктердің түрін қалдырып, қолға үйретуге қиын,
малдарды жойып немесе күштеп үйретуге тырысты .
2 топ. Өсімдіктердің сорттарын, жануарлардың жаңа тұқымын
шығару үшін қолданады. Олар 2-ге бөлінеді. Мал
шаруашылығында бір ата-анадан туған төлдерді бір-бірімен, не ата-
анасын өз төлімен шағылыстырады. Бұл өсімдіктердің өздігінен
тозаңдануына ұқсайды және гомозигота санын кебейтуге әкеледі.
3 топ. Бұл құбылыс кезінде ата-анасымен салыстырғанда буданның
тіршілік қабілеті артып, мол өнім береді. Бірақ бұл қасиет кейінгі
ұрпақтарында біртіндеп төмендеп өше бастайды. Бұл құбылысты
өсімдіктер және жануарлар селекциясында жиі қолданады. Бұл құбылысты
ең алғаш 1914 жылы Америка ғалымы В. Шелл жүгері өсімдігінен
байқайды. Нақтырақ ойлан !
3 слайд
1 топ. Чарлз Дарвин өзінің ілімінде оның екі түрін анықтаған. Адамдар жануарларды үй жағдайына қолға үйретудің алғашқы кезеңінде пайдаланған. Олар өздеріне ыңғайлы, жуас ұрпақ өрбітетін малдар мен мол өнім беретін өсімдіктердің түрін қалдырып, қолға үйретуге қиын, малдарды жойып немесе күштеп үйретуге тырысты . 2 топ. Өсімдіктердің сорттарын, жануарлардың жаңа тұқымын шығару үшін қолданады. Олар 2-ге бөлінеді. Мал шаруашылығында бір ата-анадан туған төлдерді бір-бірімен, не ата- анасын өз төлімен шағылыстырады. Бұл өсімдіктердің өздігінен тозаңдануына ұқсайды және гомозигота санын кебейтуге әкеледі. 3 топ. Бұл құбылыс кезінде ата-анасымен салыстырғанда буданның тіршілік қабілеті артып, мол өнім береді. Бірақ бұл қасиет кейінгі ұрпақтарында біртіндеп төмендеп өше бастайды. Бұл құбылысты өсімдіктер және жануарлар селекциясында жиі қолданады. Бұл құбылысты ең алғаш 1914 жылы Америка ғалымы В. Шелл жүгері өсімдігінен байқайды. Нақтырақ ойлан !
4 слайд
Қаңтардың 15-і
Полиплоидия. Әріден будандастыру. Жасанды
мутагенез. Олардың селекциядағы маңызы.
Селекция жетістіктері .
4 слайд
Қаңтардың 15-і Полиплоидия. Әріден будандастыру. Жасанды мутагенез. Олардың селекциядағы маңызы. Селекция жетістіктері .
5 слайд
. Полиплоидия
Автополиплоидия Аллополиплоидия
5 слайд
. Полиплоидия Автополиплоидия Аллополиплоидия
6 слайд
6 слайд
7 слайд
2 n =42 Жұмсақ бидай
2n=28 Еуропада өсірілген бидай
2n=14 Жабайы бидай
7 слайд
2 n =42 Жұмсақ бидай 2n=28 Еуропада өсірілген бидай 2n=14 Жабайы бидай
8 слайд
1-есеп. Бидайда негізгі
хромосома саны х= 7, ал
гаплоидты саны n
диплоидтыға қарағанда 2 есе
кем, х және n белгілерді
пайдаланып , бидай
хромосомасының диплоидты
санын жазыңдар:
а) жұмсақ бидай – n = 21
ә) қатты бидай – n = 14
б) бірдәнділік – n = 7Бірге ойланайық
8 слайд
1-есеп. Бидайда негізгі хромосома саны х= 7, ал гаплоидты саны n диплоидтыға қарағанда 2 есе кем, х және n белгілерді пайдаланып , бидай хромосомасының диплоидты санын жазыңдар: а) жұмсақ бидай – n = 21 ә) қатты бидай – n = 14 б) бірдәнділік – n = 7Бірге ойланайық
9 слайд
2- есеп
Қызылша өсімдігінің
хромосома жиынтығының
диплоидты саны 2n=18. Негізгі
санды – х –ты қолданып ,
мынандай өсімдік түрлерінің:
А) Үшплоидты ; ә)
тетраплоидты; б)
пентаплоидты, гексаплоидты
хромосома жиынтығын
анықтаңдар.
9 слайд
2- есеп Қызылша өсімдігінің хромосома жиынтығының диплоидты саны 2n=18. Негізгі санды – х –ты қолданып , мынандай өсімдік түрлерінің: А) Үшплоидты ; ә) тетраплоидты; б) пентаплоидты, гексаплоидты хромосома жиынтығын анықтаңдар.
10 слайд
3-есеп Жералмұрттың
гексаплоидты түрінде
2n = 102. Хромосоманың
негізгі санын х және
гаплоидты жиынтығын
n анықтаңдар.
10 слайд
3-есеп Жералмұрттың гексаплоидты түрінде 2n = 102. Хромосоманың негізгі санын х және гаплоидты жиынтығын n анықтаңдар.
11 слайд
I топ. «Жасырын сөздер»
Оқушылар жасырынған сөздерді тауып,
мағынасын айтады.
II топ. «Әуе шары»
«Алшақ будандастырудың маңызы»
тақырыбында постер қорғайды.
III топ.«Суреттер сөйлейді»
Оқушылар суреттерді ретімен қойып, суретті
сөйлетеді.
11 слайд
I топ. «Жасырын сөздер» Оқушылар жасырынған сөздерді тауып, мағынасын айтады. II топ. «Әуе шары» «Алшақ будандастырудың маңызы» тақырыбында постер қорғайды. III топ.«Суреттер сөйлейді» Оқушылар суреттерді ретімен қойып, суретті сөйлетеді.
12 слайд
Company Logo
« Зымыран » әдісі
1.Әріден будандастыру дегеніміз не?
Оны алғаш зерттеген кім ?
2 .Полиплоидия дегеніміз не ?
3 .Неге әріден будандастыруда будан
ұрпақ бермейді ?
12 слайд
Company Logo « Зымыран » әдісі 1.Әріден будандастыру дегеніміз не? Оны алғаш зерттеген кім ? 2 .Полиплоидия дегеніміз не ? 3 .Неге әріден будандастыруда будан ұрпақ бермейді ?
13 слайд
Company LogoБілім қоржыны
Көк қоржын –
сабақты
жақсы
түсіндім және
қызықты
болды. Сары
қоржын-
сабақты
жартылай
түсіндім.
Ала қоржын-
тақырып
бойынша әлі
де ізденуім
керек.
13 слайд
Company LogoБілім қоржыны Көк қоржын – сабақты жақсы түсіндім және қызықты болды. Сары қоржын- сабақты жартылай түсіндім. Ала қоржын- тақырып бойынша әлі де ізденуім керек.
14 слайд
Полиплоидия. Әріден будандастыру. Жасанды
мутагенез. Олардың селекциядағы маңызы.
Селекция жетістіктері
14 слайд
Полиплоидия. Әріден будандастыру. Жасанды мутагенез. Олардың селекциядағы маңызы. Селекция жетістіктері
15 слайд
15 слайд