Презентация " Өнер – өмір өрнегі.".
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Өнер – өмір өрнегі.
1 слайд
Өнер – өмір өрнегі.
2 слайд
Құндылығы: Ішкі тыныштық.
Қасиеттері: Жалқаулықты қадағалай
білу, шыдамдылық, өзін-өзі алдамау.
2 слайд
Құндылығы: Ішкі тыныштық. Қасиеттері: Жалқаулықты қадағалай білу, шыдамдылық, өзін-өзі алдамау.
3 слайд
Мақсаты: Оқушыларға адам өміріндегі өнердің
маңыздылығын ішкі тыныштық құндылығы арқылы
түсіндіру.
Міндеттері:
1. Білімділік: Оқушыларды өзін – өзі алдамауға үйрету.
2. Дамытушылық: Оқушылардағы шыдамдылық
қасиеттерін дамыту.
3. Тәрбиелік: Оқушыларды жалқаулықты қадағалай білуге
тәрбиелеу.
3 слайд
Мақсаты: Оқушыларға адам өміріндегі өнердің маңыздылығын ішкі тыныштық құндылығы арқылы түсіндіру. Міндеттері: 1. Білімділік: Оқушыларды өзін – өзі алдамауға үйрету. 2. Дамытушылық: Оқушылардағы шыдамдылық қасиеттерін дамыту. 3. Тәрбиелік: Оқушыларды жалқаулықты қадағалай білуге тәрбиелеу.
4 слайд
4 слайд
5 слайд
5 слайд
6 слайд
Үй тапсырмасын тексеру.
1. 1. №2 - сабақ. Жұмыс, мамандық туралы мақал –
мәтелдер, нақыл сөздер жазып келу.
2. Келесі сабақ. №3, І.Есенберлін мәтінін оқып келу.
Сұрақтар:
1. Анардың әнді терең сезіммен қабылдауына не әсер етті?
2. Әкесі Анардың жан Сұлулығын қалай аңғарды?
3. Әңгімеден не түсіндіңіз?
6 слайд
Үй тапсырмасын тексеру. 1. 1. №2 - сабақ. Жұмыс, мамандық туралы мақал – мәтелдер, нақыл сөздер жазып келу. 2. Келесі сабақ. №3, І.Есенберлін мәтінін оқып келу. Сұрақтар: 1. Анардың әнді терең сезіммен қабылдауына не әсер етті? 2. Әкесі Анардың жан Сұлулығын қалай аңғарды? 3. Әңгімеден не түсіндіңіз?
7 слайд
Сабақтың дәйексөзі.
Өнер таусылмас азық,
Сарқылмас байлық.
Халық даналығы.
Сұрақтар:
1. Өнерлі өрге жүзер дегенді қалай түсінесіздер?
3. Өнерлі адамның бойында қандай қасиеттер болады деп
ойлайсыңдар?
4. Өз өнерлеріңізді қалай шыңдап жүрсіздер?
5. Дәйексөзден қандай ой түйдіңіз?
7 слайд
Сабақтың дәйексөзі. Өнер таусылмас азық, Сарқылмас байлық. Халық даналығы. Сұрақтар: 1. Өнерлі өрге жүзер дегенді қалай түсінесіздер? 3. Өнерлі адамның бойында қандай қасиеттер болады деп ойлайсыңдар? 4. Өз өнерлеріңізді қалай шыңдап жүрсіздер? 5. Дәйексөзден қандай ой түйдіңіз?
8 слайд
Мұғалім сыйы
Әбілхан Қастеев
Әбілхан Қастеевтің аты өнерден алыс адамдарға да таныс. Ол Қазақстанның бейнелеу өнері
тарихындағы жарқын құбылысқа айналған, болашақ ұрпаққа негіз қалап кеткен атақты
суретші. Бірақ біз қазақтың бейнелеу өнерінің атасы туралы не білеміз? Атақты суретшінің
қызықты өмірі мен керемет оқиғалары туралы қызы Гүлдәрия Абылханқызы Қастеева
әңгімелеп береді.
Менің әкем 1904 жылы Талдықорған облысы (қазіргі Алматы облысы) Панфилов ауданы
Шежін ауылында дүниеге келген. Үш жасында әкесінен айырылды. Отбасы үлкен болды,
сондықтан шешесі мен кіші іні-қарындастарына көмектесу үшін, ерте жұмыс істей бастады.
Жалшы болды, қой бақты, жер жыртып, қара жұмыс істеді. Сол кезде табиғаттың әдемілігін
байқайтын болды. Ол қарапайым заттардың сұлулығын тани білді, оған ағаштың тамыры,
тастар, сүйектердің қалдығы ерекше әдемі көрінетін. Сөйтіп әкем ұсақ-түйек жасай бастайды
- ағаштан мүсін істейді, сырға, сақина жасайды. Ауылдың қыздары оны кешкі өрістен күтіп,
әшекей жасауды өтінетін.
Әкем отбасымен бірге Жаркентке көшіп барады, онда бір байдың жалшысы болады. Сол
кезде оны фотограф Саламатова байқап қалады. Ол әкемнің жасаған бұйымдарын суретке
түсіріп, жасырын түрде сол кездегі астанаға - Қызыл Ордаға жіберген екен. Ол жақта әкемді
оқыту керек деп шешеді, бірақ оның оқитын ақшасы болмайды.
Әкемнің алғашқы жұмыс орны Түрксіб темір жолының құрылысында басталды.
Ауылдастарымен бірге ол сол құрылысқа қара жұмысшы болып орналасты. Бір күні демалыс
уақытында әкем тасқа Лениннің суретін салған екен. Оны бастықтардың бірі көріп, авторды
көрсетуді сұрапты. Осындай талант босқа жерде қалмасын деп, әкемді Алматыға оқуға
жіберуді шешкен. Қастеев жас кезінен білімге құштар болған. Ол өз бетімен арабша,
кейіннен латынша оқып, жазуды үйренген. Ол Алматыға келіп, мектепке барғанда, басқа
оқушылардан жасы анағұрлым үлкен еді. Ұялса да, 25 жастағы жігіт оқуын ары қарай
жалғастырды.
Мектеп директоры әкемнің басқа пәндерге қарағанда, бейнелеу сабағы көбірек
қызықтыратынын байқап жүреді екен. Ол оны жас суретші Николай Хлудовқа таныстырады.
Хлудов оны өзінің студиясына қабылдайды, сөйтіп әкем сол кездегі Жетісудағы ең танымал
суретшінің сабағына қатысады. Хлудов әкемнің қабілетін бірден байқайды. Ол ауылдан
шыққан баланың осыншама талантты болғанына таң қалады, - деп әңгімесін жалғастырды
Гүлдәрия Абылханқызы.
8 слайд
Мұғалім сыйы Әбілхан Қастеев Әбілхан Қастеевтің аты өнерден алыс адамдарға да таныс. Ол Қазақстанның бейнелеу өнері тарихындағы жарқын құбылысқа айналған, болашақ ұрпаққа негіз қалап кеткен атақты суретші. Бірақ біз қазақтың бейнелеу өнерінің атасы туралы не білеміз? Атақты суретшінің қызықты өмірі мен керемет оқиғалары туралы қызы Гүлдәрия Абылханқызы Қастеева әңгімелеп береді. Менің әкем 1904 жылы Талдықорған облысы (қазіргі Алматы облысы) Панфилов ауданы Шежін ауылында дүниеге келген. Үш жасында әкесінен айырылды. Отбасы үлкен болды, сондықтан шешесі мен кіші іні-қарындастарына көмектесу үшін, ерте жұмыс істей бастады. Жалшы болды, қой бақты, жер жыртып, қара жұмыс істеді. Сол кезде табиғаттың әдемілігін байқайтын болды. Ол қарапайым заттардың сұлулығын тани білді, оған ағаштың тамыры, тастар, сүйектердің қалдығы ерекше әдемі көрінетін. Сөйтіп әкем ұсақ-түйек жасай бастайды - ағаштан мүсін істейді, сырға, сақина жасайды. Ауылдың қыздары оны кешкі өрістен күтіп, әшекей жасауды өтінетін. Әкем отбасымен бірге Жаркентке көшіп барады, онда бір байдың жалшысы болады. Сол кезде оны фотограф Саламатова байқап қалады. Ол әкемнің жасаған бұйымдарын суретке түсіріп, жасырын түрде сол кездегі астанаға - Қызыл Ордаға жіберген екен. Ол жақта әкемді оқыту керек деп шешеді, бірақ оның оқитын ақшасы болмайды. Әкемнің алғашқы жұмыс орны Түрксіб темір жолының құрылысында басталды. Ауылдастарымен бірге ол сол құрылысқа қара жұмысшы болып орналасты. Бір күні демалыс уақытында әкем тасқа Лениннің суретін салған екен. Оны бастықтардың бірі көріп, авторды көрсетуді сұрапты. Осындай талант босқа жерде қалмасын деп, әкемді Алматыға оқуға жіберуді шешкен. Қастеев жас кезінен білімге құштар болған. Ол өз бетімен арабша, кейіннен латынша оқып, жазуды үйренген. Ол Алматыға келіп, мектепке барғанда, басқа оқушылардан жасы анағұрлым үлкен еді. Ұялса да, 25 жастағы жігіт оқуын ары қарай жалғастырды. Мектеп директоры әкемнің басқа пәндерге қарағанда, бейнелеу сабағы көбірек қызықтыратынын байқап жүреді екен. Ол оны жас суретші Николай Хлудовқа таныстырады. Хлудов оны өзінің студиясына қабылдайды, сөйтіп әкем сол кездегі Жетісудағы ең танымал суретшінің сабағына қатысады. Хлудов әкемнің қабілетін бірден байқайды. Ол ауылдан шыққан баланың осыншама талантты болғанына таң қалады, - деп әңгімесін жалғастырды Гүлдәрия Абылханқызы.
9 слайд
Сұрақтар:
1.Әбілхан жас кезінде немен шұғылданды?
2.Әбілханның суретшілік өнер жолы қалай басталды?
3.Әбілханның өнерге құштарлығы қалайша көрінді?
4.Әбілхан Қастеек қай тілдерді меңгерген?
9 слайд
Сұрақтар: 1.Әбілхан жас кезінде немен шұғылданды? 2.Әбілханның суретшілік өнер жолы қалай басталды? 3.Әбілханның өнерге құштарлығы қалайша көрінді? 4.Әбілхан Қастеек қай тілдерді меңгерген?
10 слайд
Шығармашылық жұмыс, топпен жұмыс .
Оқушылар үш топқа бөлінеді.
Тапсырма: Өлең құрастыру.
1 – топ:
... - ... бар жұрттар
Тастан ... салғызды.
... алыс жерлерден,
Көзінді ашып-жұмғанша,
Жылдам ... алғызды.
2 – топ:
..., ... - жанған шырақ, ойласаң.
Үйренерсің, ..., қоймасаң.
Қу өнерді, бу беліңді, ....
Пайда аларсың, қаужанарсың, тоймасаң
3 – топ:
Өнер ...! Ез емес басты ....
Қашағанның ... жалын шарпып,
Құрмангазы ... тасқын аққан.
Жетті бізге осы аңыз көне күннен.
10 слайд
Шығармашылық жұмыс, топпен жұмыс . Оқушылар үш топқа бөлінеді. Тапсырма: Өлең құрастыру. 1 – топ: ... - ... бар жұрттар Тастан ... салғызды. ... алыс жерлерден, Көзінді ашып-жұмғанша, Жылдам ... алғызды. 2 – топ: ..., ... - жанған шырақ, ойласаң. Үйренерсің, ..., қоймасаң. Қу өнерді, бу беліңді, .... Пайда аларсың, қаужанарсың, тоймасаң 3 – топ: Өнер ...! Ез емес басты .... Қашағанның ... жалын шарпып, Құрмангазы ... тасқын аққан. Жетті бізге осы аңыз көне күннен.
11 слайд
Шығармашылық жұмыс, топпен жұмыс .
Оқушылар үш топқа бөлінеді.
Тапсырма: Өлең құрастыру.
1 – топ:
(Өнер-білім бар жұрттар
Тастан сарай салғызды.
Айшылық алыс жерлерден,
Көзінді ашып-жұмғанша,
Жылдам хабар алғызды)
2 – топ:
(Оқу, білім - жанған шырақ, ойласаң.
Үйренерсің, іздеп көрсең, қоймасаң.
Қу өнерді, бу беліңді, жігер сал.
Пайда аларсың, қаужанарсың, тоймасаң)
3 – топ:
(Өнер қару! Ез емес басты баққан.
Қашағанның жырынан жалын шарпып,
Құрмангазы күйінен тасқын аққан.
Жетті бізге осы аңыз көне күннен)
11 слайд
Шығармашылық жұмыс, топпен жұмыс . Оқушылар үш топқа бөлінеді. Тапсырма: Өлең құрастыру. 1 – топ: (Өнер-білім бар жұрттар Тастан сарай салғызды. Айшылық алыс жерлерден, Көзінді ашып-жұмғанша, Жылдам хабар алғызды) 2 – топ: (Оқу, білім - жанған шырақ, ойласаң. Үйренерсің, іздеп көрсең, қоймасаң. Қу өнерді, бу беліңді, жігер сал. Пайда аларсың, қаужанарсың, тоймасаң) 3 – топ: (Өнер қару! Ез емес басты баққан. Қашағанның жырынан жалын шарпып, Құрмангазы күйінен тасқын аққан. Жетті бізге осы аңыз көне күннен)
12 слайд
Топпен ән айту.
Топпен ән айту.
Өз елім.
«МұзАрт» тобы
1.Келгенде көктемі, көңілін гүл басқан
Шырағы көктегі, жұлдызбен сырласқан
Қайырмасы:
Өз елім менің, өзегім менің
Жырыма қосып жүремін
Төрім деп менің
Жерім деп сенің
Соғады мәңгі жүрегім
Түлегі сендер, тілегі сендер
Тірегі сендер сол елдің
Назары сендер
Базары сендер
Ажары сендер сол елдің
2.Ақ күмбез астығы, асқар боп өрлеген
Жалынды жастығы, жүлдені бермеген
3.Бұзылмас қамалың, батыры уақыттың
Тербеген самалы, бесігін бақыттың
12 слайд
Топпен ән айту. Топпен ән айту. Өз елім. «МұзАрт» тобы 1.Келгенде көктемі, көңілін гүл басқан Шырағы көктегі, жұлдызбен сырласқан Қайырмасы: Өз елім менің, өзегім менің Жырыма қосып жүремін Төрім деп менің Жерім деп сенің Соғады мәңгі жүрегім Түлегі сендер, тілегі сендер Тірегі сендер сол елдің Назары сендер Базары сендер Ажары сендер сол елдің 2.Ақ күмбез астығы, асқар боп өрлеген Жалынды жастығы, жүлдені бермеген 3.Бұзылмас қамалың, батыры уақыттың Тербеген самалы, бесігін бақыттың
13 слайд
Үй тапсырмасы.
1. №3 – сабақ. Өнер туралы мақал – мәтелдер жазып келу.
2. Келесі сабақ. №4 «Қос өнерпаз» аңызын оқып келу. 21 –
бет.
13 слайд
Үй тапсырмасы. 1. №3 – сабақ. Өнер туралы мақал – мәтелдер жазып келу. 2. Келесі сабақ. №4 «Қос өнерпаз» аңызын оқып келу. 21 – бет.
14 слайд
Сабақтың қорытынды сәті.
Тыныс алуға зейін қою.
Баяу музыка қойылады.
Мұғалім: Сіздерден аяқ-қолыңызды айқастырмай, түзу
отыруыңызды өтінемін. Біз қазір тыныс алу жаттығуын
жасаймыз. Тыныс алуға зейін қойған кезде, біздің
ақылымыз дем алады. Ауаны ішке жұту кезінде тыныштық
пен қуаныш қабылдаймыз. Демді сыртқа шығарған кезде
өзіміздегі мазасыздықтарды сыртқа шығарамыз.
Кәне, дайындалайық, балалар. Көзімізді жұмамыз...,
арқамызды тіктейміз..., қолдарыңды тізеге қоюға болады...
Д е м а л..... ш ы ғ а р... (жаймен 9-10 рет) немесе
1..................2 [3]. Рахмет!
Бүгінгі сабақтан игерген жақсы қасиеттерді есімізге түсіріп,
жүрегімізге сақтайық. ?
14 слайд
Сабақтың қорытынды сәті. Тыныс алуға зейін қою. Баяу музыка қойылады. Мұғалім: Сіздерден аяқ-қолыңызды айқастырмай, түзу отыруыңызды өтінемін. Біз қазір тыныс алу жаттығуын жасаймыз. Тыныс алуға зейін қойған кезде, біздің ақылымыз дем алады. Ауаны ішке жұту кезінде тыныштық пен қуаныш қабылдаймыз. Демді сыртқа шығарған кезде өзіміздегі мазасыздықтарды сыртқа шығарамыз. Кәне, дайындалайық, балалар. Көзімізді жұмамыз..., арқамызды тіктейміз..., қолдарыңды тізеге қоюға болады... Д е м а л..... ш ы ғ а р... (жаймен 9-10 рет) немесе 1..................2 [3]. Рахмет! Бүгінгі сабақтан игерген жақсы қасиеттерді есімізге түсіріп, жүрегімізге сақтайық. ?