Презентация "Ежелгі Египет өнері"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Ежелгі Египет
өнері
1 слайд
Ежелгі Египет өнері
2 слайд
Ежелгі Египеттің тарихы мен мәдениеті туралы мол ақпаратты көптеген
жазба деректерден табуға болады. Көрнекті француз египтологы Ж.Ф.
Шампальонның иероглифтың жазба құпиясын ашқаннан соң, ғалымдар ірі
мөлшердегі әр түрлі жазба деректерді тауып, аудара бастады. Тарихшылар
үшін ең алдымен ежелгі египеттіктердің тарихи шығармалары аса қызықты
болып табылады. Қазіргі күнге дейін Палермода сақталған, палермдік тас
деген атпен белгілі ежелгі шежірелер үлкен плиталарда сақталған. Шежіреде
династиялық кезеңге дейінгі уақыттан Ү династияға дейінгі патшалық құрған
перғауындардың аты-жөндері, ірі жорықтар туралы қысқаша сипатталып
жазылған. Карнактағы Амон-ра храмының қабырғаларында жазылған
«Анналы Тутмоса ІІІ» (ХҮІІІ династия) тарихи сипаттағы ескерткіш болып
табылады. Автор Тутмос ІІІ әскери жорығы мен патшалық құрған
жылдарындағы маңызды оқиғаларды ғана жазып қойған жоқ, сонымен қатар
патшалық еткендегі тұжырым тарихын дамытты. Ол Египетті ерекше құдайдың
қарамағындағы, сол кездегі әлемнің орталығы ретінде қарастырды.
Алғашқы зерттеулер
2 слайд
Ежелгі Египеттің тарихы мен мәдениеті туралы мол ақпаратты көптеген жазба деректерден табуға болады. Көрнекті француз египтологы Ж.Ф. Шампальонның иероглифтың жазба құпиясын ашқаннан соң, ғалымдар ірі мөлшердегі әр түрлі жазба деректерді тауып, аудара бастады. Тарихшылар үшін ең алдымен ежелгі египеттіктердің тарихи шығармалары аса қызықты болып табылады. Қазіргі күнге дейін Палермода сақталған, палермдік тас деген атпен белгілі ежелгі шежірелер үлкен плиталарда сақталған. Шежіреде династиялық кезеңге дейінгі уақыттан Ү династияға дейінгі патшалық құрған перғауындардың аты-жөндері, ірі жорықтар туралы қысқаша сипатталып жазылған. Карнактағы Амон-ра храмының қабырғаларында жазылған «Анналы Тутмоса ІІІ» (ХҮІІІ династия) тарихи сипаттағы ескерткіш болып табылады. Автор Тутмос ІІІ әскери жорығы мен патшалық құрған жылдарындағы маңызды оқиғаларды ғана жазып қойған жоқ, сонымен қатар патшалық еткендегі тұжырым тарихын дамытты. Ол Египетті ерекше құдайдың қарамағындағы, сол кездегі әлемнің орталығы ретінде қарастырды. Алғашқы зерттеулер
3 слайд
Ежелгі Египеттіктердің тарихи ойларының керемет үлгілерінің бірі б.з.д. ІҮ-
ІІ ғғ жазылған, абыз Манефонның шығармалары болып табылады. Жеке
құжат түрінде бізге жеткен деректі материалдар және құқықтық мәтіндер
бағалы дерек болып табылады. Қазіргі таңға дейін сақталған бірнеше
мұрағаттарды атауға болады. Нефериркар патшаның храмынан табылған
мұрағат ең ежелгі болып табылады.
3 слайд
Ежелгі Египеттіктердің тарихи ойларының керемет үлгілерінің бірі б.з.д. ІҮ- ІІ ғғ жазылған, абыз Манефонның шығармалары болып табылады. Жеке құжат түрінде бізге жеткен деректі материалдар және құқықтық мәтіндер бағалы дерек болып табылады. Қазіргі таңға дейін сақталған бірнеше мұрағаттарды атауға болады. Нефериркар патшаның храмынан табылған мұрағат ең ежелгі болып табылады.
4 слайд
Аса бай мұрағаттардың бірі Эхнатон перғауынның астанасы-Ахетатонда
қазба жұмыстарын жүргізген кезде табылған. Онда 350-ден аса құжаттар
табылған болатын. Б.з.д ІІ мыңжылдықтың ортасындағы халықаралық
дипломатиялық тіл-аккад тілінде сына жазумен жазылған. Онда перғауын
Аменхотеп ІІІ пен Эхнатонның хаттары, патша отбасы мүшелерінің Сирия,
Финикия, Палестина, Кіші Азия, Вавилония мемлекетінің басшыларымен
жазысқан хаттарына қарағанда, әр түрлі мемлекеттегі коалицияның
құрылуы мен ыдырауы, келіссөз жүргізу, дипломатиялық қатынастар,
б.з.д ІІ мыңжылдықтағы Таяу Шығыстағы халықаралық жағдайдың
күрделеніп, шиеленіскенін байқауға болады. Хет патшасы Богазкейдің
мұрағаттарынан осы аты аталған перғауындардың бірнеше хаттарының
табылуы, құжаттың құндылығының өсуіне себепші болады. Бұдан
құжаттағы ақпараттың ақиқат дәрежесін анықтауға мүмкіндік туады. Эль-
Амарн мұрағаттарындағы материалдар ел басқарған перғауындардың,
азиаттық билеушілердің, маңызды оқиғалардың уақытын анықтауға
септігін тигізеді.
4 слайд
Аса бай мұрағаттардың бірі Эхнатон перғауынның астанасы-Ахетатонда қазба жұмыстарын жүргізген кезде табылған. Онда 350-ден аса құжаттар табылған болатын. Б.з.д ІІ мыңжылдықтың ортасындағы халықаралық дипломатиялық тіл-аккад тілінде сына жазумен жазылған. Онда перғауын Аменхотеп ІІІ пен Эхнатонның хаттары, патша отбасы мүшелерінің Сирия, Финикия, Палестина, Кіші Азия, Вавилония мемлекетінің басшыларымен жазысқан хаттарына қарағанда, әр түрлі мемлекеттегі коалицияның құрылуы мен ыдырауы, келіссөз жүргізу, дипломатиялық қатынастар, б.з.д ІІ мыңжылдықтағы Таяу Шығыстағы халықаралық жағдайдың күрделеніп, шиеленіскенін байқауға болады. Хет патшасы Богазкейдің мұрағаттарынан осы аты аталған перғауындардың бірнеше хаттарының табылуы, құжаттың құндылығының өсуіне себепші болады. Бұдан құжаттағы ақпараттың ақиқат дәрежесін анықтауға мүмкіндік туады. Эль- Амарн мұрағаттарындағы материалдар ел басқарған перғауындардың, азиаттық билеушілердің, маңызды оқиғалардың уақытын анықтауға септігін тигізеді.
5 слайд
Египеттік жазба ескерткіштер. Египет жазуларының сонау ежелгі
заманда-ақ құпиясын ашуға тырысты. Бірақ антика авторлары египеттік
иероглифтер бүтіндей сөзді және діни философиялық ұғымды білдірді
деп қателесті. ХҮІ-ХҮІІ ғасырларда ежелгі авторлардың дәлелді емес
деректеріне сүйеніп, құпияны ашуға тырысты, бірақ құпияны аша
алмады. ХҮІІ ғасырда А. Кирхер, ХҮІІІ ғасырда Де-Гинь, Цоега және
басқалар зерттеді. Томас Юнг Египет жазуындағы фонетикалық
белгілерді тапты. Соның нәтижесінде бірнеше атауды оқыды. Бірақ
Египет жазуының құпиясын француз ғалымы Франсуа Шампольон ашты.
Ол өзіне дейінгілерге сын көзбен қарап, 1822 жылы египет иероглифтері
тек бүтін сөзді ғана емес, сонымен бірге жекелеген буын дыбыстарды да
білдіретінін жариялады. Ол египеттік жазудың алфавиті және
грамматикасы мен сөздігін құрастырды. Египтологияның дамуына де
Руже, Шаба, Масперо, Лепсиус, Эрман және т.б. авторлар үлес қосты
Жазбаның пайда болуы
5 слайд
Египеттік жазба ескерткіштер. Египет жазуларының сонау ежелгі заманда-ақ құпиясын ашуға тырысты. Бірақ антика авторлары египеттік иероглифтер бүтіндей сөзді және діни философиялық ұғымды білдірді деп қателесті. ХҮІ-ХҮІІ ғасырларда ежелгі авторлардың дәлелді емес деректеріне сүйеніп, құпияны ашуға тырысты, бірақ құпияны аша алмады. ХҮІІ ғасырда А. Кирхер, ХҮІІІ ғасырда Де-Гинь, Цоега және басқалар зерттеді. Томас Юнг Египет жазуындағы фонетикалық белгілерді тапты. Соның нәтижесінде бірнеше атауды оқыды. Бірақ Египет жазуының құпиясын француз ғалымы Франсуа Шампольон ашты. Ол өзіне дейінгілерге сын көзбен қарап, 1822 жылы египет иероглифтері тек бүтін сөзді ғана емес, сонымен бірге жекелеген буын дыбыстарды да білдіретінін жариялады. Ол египеттік жазудың алфавиті және грамматикасы мен сөздігін құрастырды. Египтологияның дамуына де Руже, Шаба, Масперо, Лепсиус, Эрман және т.б. авторлар үлес қосты Жазбаның пайда болуы
6 слайд
Материалдық мәдениет мұралары. Материалдық тұрмыс заттары, өнер
шығармалары дінмен байланысты. Сондықтан олар жазбаша деректерді
толықтырады. Египеттіктер қайтыс болған адаммен бірге өмірінде
қолданған заттар, статуя, амулет, сәндік бұйымдар, қаруларды бірге
жерлеген. Бұл ескерткіштердің барлығы құрғақ климат болғандықтан жақсы
сақталған. Ежелгі патшалық дәуіріндегі пирамидаларда, Гиза, саккарадан
«Өлілер қаласы» табылды. Бұл жерлерден табылған әр түрлі материалдық
мәдениет ескерткіштерінің көбі қазіргі кезде мұражайларда қойылған. Мыс
пен қоладан жасалған еңбек құралдары мен қарулары египеттік
металлургияның қандай дәрежеде дамығандығынан хабар береді. Синай
түбегіндегі мыс рудалары, Египеттің әр жеріндегі мыс өңдеулер тау-кен
ісінің даму дәрежесінен мағлұмат береді. Бағалы материалдан, алтын,
күмістен жасалған моншақ, жүзік, білезіктер, оюланған жиһаздар, әр түрлі
сорттағы маталар Египетте қолөнердің жоғары дәрежеде дамығанына
дәлел болады. Қарудың әр түрлілігі, бекініс қалдықтары әскери техника ісін
қалай жүргізгені туралы хабарлайды. Жақсы сақталған храм, табыт,
зираттар, тұрғылықты үйлер арқылы құрылыс жүйесі қалайша жүргізілген,
ондағы шикізаттар туралы дерек алуға болады.
Қолөнер
6 слайд
Материалдық мәдениет мұралары. Материалдық тұрмыс заттары, өнер шығармалары дінмен байланысты. Сондықтан олар жазбаша деректерді толықтырады. Египеттіктер қайтыс болған адаммен бірге өмірінде қолданған заттар, статуя, амулет, сәндік бұйымдар, қаруларды бірге жерлеген. Бұл ескерткіштердің барлығы құрғақ климат болғандықтан жақсы сақталған. Ежелгі патшалық дәуіріндегі пирамидаларда, Гиза, саккарадан «Өлілер қаласы» табылды. Бұл жерлерден табылған әр түрлі материалдық мәдениет ескерткіштерінің көбі қазіргі кезде мұражайларда қойылған. Мыс пен қоладан жасалған еңбек құралдары мен қарулары египеттік металлургияның қандай дәрежеде дамығандығынан хабар береді. Синай түбегіндегі мыс рудалары, Египеттің әр жеріндегі мыс өңдеулер тау-кен ісінің даму дәрежесінен мағлұмат береді. Бағалы материалдан, алтын, күмістен жасалған моншақ, жүзік, білезіктер, оюланған жиһаздар, әр түрлі сорттағы маталар Египетте қолөнердің жоғары дәрежеде дамығанына дәлел болады. Қарудың әр түрлілігі, бекініс қалдықтары әскери техника ісін қалай жүргізгені туралы хабарлайды. Жақсы сақталған храм, табыт, зираттар, тұрғылықты үйлер арқылы құрылыс жүйесі қалайша жүргізілген, ондағы шикізаттар туралы дерек алуға болады. Қолөнер
7 слайд
Көптеген статуялар мен статуэткалар, эскиздер, зиратардағы әр түрлі
суреттер, папирустағы әшекейлер ежелгі египетте өнердің жоғары
дәрежеде болғанына дәлел болады. Археологиялық қазба жұмыстары
нәтижесінде мол ескерткіштер ашылды. Олардың барлығы жазбаша
деректерге қосымша болып, солар арқылы ежелгі адамдардың
дүниетанымы мен шаруашылығы туралы деректер береді.
7 слайд
Көптеген статуялар мен статуэткалар, эскиздер, зиратардағы әр түрлі суреттер, папирустағы әшекейлер ежелгі египетте өнердің жоғары дәрежеде болғанына дәлел болады. Археологиялық қазба жұмыстары нәтижесінде мол ескерткіштер ашылды. Олардың барлығы жазбаша деректерге қосымша болып, солар арқылы ежелгі адамдардың дүниетанымы мен шаруашылығы туралы деректер береді.
8 слайд
Ежелгі египеттіктер құрылысы жағынан алғанда күрделі, деңгейі бойынша
өте жоғары, мәдениеті жағынан өте бай, тек қана шығыс елдеріне ғана
емес, сонымен қатар ежелгі гректерге үлкен әсер берген өркениетті
басынан кешірді. Көптеген мәдени құндылықтары қазіргі таңда әлемдік
мәдениет қазынасына және адамзат игілігіне айналып отыр. Әсіресе Ніл
өзінінің жағасында шаруашылықтың дамы: рационалды ұйымдасқан
егіншілік материалдық мәдениеттің құрылуына ерекше рөл атқарды.
Сонымен қатар мәдениет, білім, ғылым, рухани дамуы египеттіктерді
мемлекет пен әлеуметтік-экономикалық қарым-қатынасты одан ары
дамытуға қадам жасады.
8 слайд
Ежелгі египеттіктер құрылысы жағынан алғанда күрделі, деңгейі бойынша өте жоғары, мәдениеті жағынан өте бай, тек қана шығыс елдеріне ғана емес, сонымен қатар ежелгі гректерге үлкен әсер берген өркениетті басынан кешірді. Көптеген мәдени құндылықтары қазіргі таңда әлемдік мәдениет қазынасына және адамзат игілігіне айналып отыр. Әсіресе Ніл өзінінің жағасында шаруашылықтың дамы: рационалды ұйымдасқан егіншілік материалдық мәдениеттің құрылуына ерекше рөл атқарды. Сонымен қатар мәдениет, білім, ғылым, рухани дамуы египеттіктерді мемлекет пен әлеуметтік-экономикалық қарым-қатынасты одан ары дамытуға қадам жасады.
9 слайд
Мысырдың ғажайып
өнері әлемдегі
басқа мәдени ескерткіштерге қарағанда
өзіндік сипатымен, көнелігімен ерекшеленеді. Мысыр жерінде
өнер
ошақтары, түрлі кешендер мен қорымдар жақсы сақталған. Солар арқылы
көне мәдени-рухани байлық жөнінде біршама толығырақ мәлімет алуға
болады.
Мысыр мәдениеті мен өнерінің бізге жеткен алғашқы белгілері, шамамен, б.
з. д. IV мыңжылдықтарда пайда болған. Алғашқы қауымдық құрылыс
ыдырап, біртіндеп қүл иеленуші мемлекеттер құрыла бастады. Ғасырлар
бойы мысырлықтардың асыраушы анасы болып келген
Ніл дариясы
енді қүл
иеленушілердің меншігіне айналды.
Б. з. д. IV мыңжылдықтың екінші жарытысында
Мысыр
жерінде екі құл
иеленуші мемлекет — Оңтүстік және Солтүстік патшалығы ірге көтерді. Б. з.
д. III мыңжылдықта Солтүстік патшалығы ұзақ жылғы соғыстан кейін
Оңтүстік патшалыққа бағынып, тұтас
Мысыр мемлекеті
құрылды. Осы
кезенде
мәдениет
пен
өнер
біраз дамыды. Тасқа ойылып, қашалып
жасалынатын бедерлеу өнері барынша
өріс
алды.
Мәдениет және өнер
9 слайд
Мысырдың ғажайып өнері әлемдегі басқа мәдени ескерткіштерге қарағанда өзіндік сипатымен, көнелігімен ерекшеленеді. Мысыр жерінде өнер ошақтары, түрлі кешендер мен қорымдар жақсы сақталған. Солар арқылы көне мәдени-рухани байлық жөнінде біршама толығырақ мәлімет алуға болады. Мысыр мәдениеті мен өнерінің бізге жеткен алғашқы белгілері, шамамен, б. з. д. IV мыңжылдықтарда пайда болған. Алғашқы қауымдық құрылыс ыдырап, біртіндеп қүл иеленуші мемлекеттер құрыла бастады. Ғасырлар бойы мысырлықтардың асыраушы анасы болып келген Ніл дариясы енді қүл иеленушілердің меншігіне айналды. Б. з. д. IV мыңжылдықтың екінші жарытысында Мысыр жерінде екі құл иеленуші мемлекет — Оңтүстік және Солтүстік патшалығы ірге көтерді. Б. з. д. III мыңжылдықта Солтүстік патшалығы ұзақ жылғы соғыстан кейін Оңтүстік патшалыққа бағынып, тұтас Мысыр мемлекеті құрылды. Осы кезенде мәдениет пен өнер біраз дамыды. Тасқа ойылып, қашалып жасалынатын бедерлеу өнері барынша өріс алды. Мәдениет және өнер
10 слайд
Сызу
мен
сурет
салуға бейімі бар адамдар өз заманындағы қоғамдық
құрылысты, соғыс қимылдарын,
патшажорықтарын қайрак тастарға
бейнелеп түсіріп отырды. Бір жағынан, тарихи жылнамалық белгі болып
табылатын, екіншіден, өнердің озық ескерткіші саналатын бедерлеме
суреті бар тақта тастың бірі —
Нармер тақтасы.
Бұл
өнер
ескерткіші сол дәуірде болған белгілі тарихи кезеңді ашып
көрсетеді. Тақтада Солтүстік патшалығын тізе бүктірген
Нармер патшаның
әскери жорығы, жеңісі айшықты бейнелермен шебер берілген. Тақтадағы
мүсіншінің құрылымдық шешімі, тақта бетіндегі ұтымды бейнелік тәсіл
көрген адамды бірден баурап алады. Бұл тарихи өнер көзі - Ежелгі Мысыр
өнерінің ең бір айтулы ескерткіші болып табылады
10 слайд
Сызу мен сурет салуға бейімі бар адамдар өз заманындағы қоғамдық құрылысты, соғыс қимылдарын, патшажорықтарын қайрак тастарға бейнелеп түсіріп отырды. Бір жағынан, тарихи жылнамалық белгі болып табылатын, екіншіден, өнердің озық ескерткіші саналатын бедерлеме суреті бар тақта тастың бірі — Нармер тақтасы. Бұл өнер ескерткіші сол дәуірде болған белгілі тарихи кезеңді ашып көрсетеді. Тақтада Солтүстік патшалығын тізе бүктірген Нармер патшаның әскери жорығы, жеңісі айшықты бейнелермен шебер берілген. Тақтадағы мүсіншінің құрылымдық шешімі, тақта бетіндегі ұтымды бейнелік тәсіл көрген адамды бірден баурап алады. Бұл тарихи өнер көзі - Ежелгі Мысыр өнерінің ең бір айтулы ескерткіші болып табылады
11 слайд
Жосер
сәулет кешенінен бастау алған "пирамидалар дәуірі" б.з. д. VII
ғасырда өзінің шарықтау шегіне жетті.
Пирамидалардың
ішіндегі ең әйгілі
өрі атақтысы Хуфу (Хеопс) және
Хафра
(
Хефрен),
Менкаура
(
Мекерин)
тұрғызылды.
Нілжағасындағы
Гизе
жазығында орналасқан осы үш
пирамиданы
"Гизе пирамидалар қорымы" деп атайды.
Пирамидалар
қорымындағы ең атақтысы —
Хуфу
(
Хеопс)
ғибадатханасы
үлкен сәулет
кешені. Оны
Мысыр
перғауыны
Хеопс
(б.з.д. III мыңжылдықтың бірінші
жартысы) салдырған.
Перғауын
өзінің
өмір
бойы жинаған бар қазынасына
осындай керемет құрылыс салғызып, тұрғындарға тарту еткен.
Пирамиданы
салдыру үшін он жыл бойы
Нілдариясының ішкі жазығына
дейін жол төселген. Мыңдаған құлдардың ауыр еңбегі жұмсалған үлкен
кұрылыс жиырма жыл бойы жүргізілген деген болжам бар
Сәулет өнері
11 слайд
Жосер сәулет кешенінен бастау алған "пирамидалар дәуірі" б.з. д. VII ғасырда өзінің шарықтау шегіне жетті. Пирамидалардың ішіндегі ең әйгілі өрі атақтысы Хуфу (Хеопс) және Хафра ( Хефрен), Менкаура ( Мекерин) тұрғызылды. Нілжағасындағы Гизе жазығында орналасқан осы үш пирамиданы "Гизе пирамидалар қорымы" деп атайды. Пирамидалар қорымындағы ең атақтысы — Хуфу ( Хеопс) ғибадатханасы үлкен сәулет кешені. Оны Мысыр перғауыны Хеопс (б.з.д. III мыңжылдықтың бірінші жартысы) салдырған. Перғауын өзінің өмір бойы жинаған бар қазынасына осындай керемет құрылыс салғызып, тұрғындарға тарту еткен. Пирамиданы салдыру үшін он жыл бойы Нілдариясының ішкі жазығына дейін жол төселген. Мыңдаған құлдардың ауыр еңбегі жұмсалған үлкен кұрылыс жиырма жыл бойы жүргізілген деген болжам бар Сәулет өнері
12 слайд
Пирамиданың
аумағы мен
зәулім
кұрылысына тең келер тас құрылыс бүкіл
әлемде жоқтың қасы. Оның биіктігі 147 метрге жетсе, ал қырларының
ұзындығы 235 метрге жетеді. Ғаламат
тас кесектерден
әдемілеп өрілген
сәулет ескерткіші бес мың жыл бойы әлі мызғымай сол күйі сақталғаны
мәлім. Осындай алып кұрылысты басқарған сәулетші X е м и у н еңбегі
орасан зор болды. Мысыр елі кейінгі ғасырларда да дүниежүзілік
мәдениет
пән
өнерге өлмес мұра қалдырды. Сондай сәулет өнерінің бірі — б.з. д. XX
—XIII ғасырларда салынғанҚарнақ гибадатханасы. Оны сол кездегі ел
басқарған ұлы перғауын IIIАменхотеп
салдырды.
Патша
сәулетшілерден
бұл
ғибадатхананың
ешбір құрылысқа теңдеусіз ерекше болуын талап етті.
Шынында да, ғибадатхана бұрын-сонды жер бетінде болмаған ауқымды
құрылыс болды.
Амон
—
Күн Құдайына
арнап тұрғызылған
храм
— бірнеше
ғасырлар бойы салынды.
Адамсенгісіз, биіктігі 20 м,
диаметрі
4 м болатын
тас бағаналардан тұрғызылғангипостиль
— колонналы залдан тұратын
ғибадатхананы тіршіліктен тыс бір күш тұрғызғандай әсер береді.
12 слайд
Пирамиданың аумағы мен зәулім кұрылысына тең келер тас құрылыс бүкіл әлемде жоқтың қасы. Оның биіктігі 147 метрге жетсе, ал қырларының ұзындығы 235 метрге жетеді. Ғаламат тас кесектерден әдемілеп өрілген сәулет ескерткіші бес мың жыл бойы әлі мызғымай сол күйі сақталғаны мәлім. Осындай алып кұрылысты басқарған сәулетші X е м и у н еңбегі орасан зор болды. Мысыр елі кейінгі ғасырларда да дүниежүзілік мәдениет пән өнерге өлмес мұра қалдырды. Сондай сәулет өнерінің бірі — б.з. д. XX —XIII ғасырларда салынғанҚарнақ гибадатханасы. Оны сол кездегі ел басқарған ұлы перғауын IIIАменхотеп салдырды. Патша сәулетшілерден бұл ғибадатхананың ешбір құрылысқа теңдеусіз ерекше болуын талап етті. Шынында да, ғибадатхана бұрын-сонды жер бетінде болмаған ауқымды құрылыс болды. Амон — Күн Құдайына арнап тұрғызылған храм — бірнеше ғасырлар бойы салынды. Адамсенгісіз, биіктігі 20 м, диаметрі 4 м болатын тас бағаналардан тұрғызылғангипостиль — колонналы залдан тұратын ғибадатхананы тіршіліктен тыс бір күш тұрғызғандай әсер береді.
13 слайд
13 слайд
14 слайд
Мүсін өнерінің ішінде өзінің көнелігімен де, асқақтаған
ауқымдылығымен де
Хефрен сфинксі
ерекше көзге түседі. Денесі
арыстан бейнесінде салынып, бас жағы перғауын
Хефрен
кейпін
елестететін асыл ескерткіштің негізі табиғи
гранит
тастан қашалып
жасалған. Осынау
Хефрен
мүсінінен бастау алған Мысырдың
монументальді
ескерткіш
белгілері жан-жақты дамып, жайдақ
бедерлеме өнерде де, керегелік-росписьтік өнерде де өзінің канондық
ерекшелік өлшемділігін қатаң сақтап отырған. Әсіресе бедерлеме,
келбеттік өнер туындыларында бейнелеу ағымы ерекше жетістіктерге
жеткен. Оны біздің заманымызға дейінгі III мыңжылдықта жасалған
сәулетші
Мүсін өнері
14 слайд
Мүсін өнерінің ішінде өзінің көнелігімен де, асқақтаған ауқымдылығымен де Хефрен сфинксі ерекше көзге түседі. Денесі арыстан бейнесінде салынып, бас жағы перғауын Хефрен кейпін елестететін асыл ескерткіштің негізі табиғи гранит тастан қашалып жасалған. Осынау Хефрен мүсінінен бастау алған Мысырдың монументальді ескерткіш белгілері жан-жақты дамып, жайдақ бедерлеме өнерде де, керегелік-росписьтік өнерде де өзінің канондық ерекшелік өлшемділігін қатаң сақтап отырған. Әсіресе бедерлеме, келбеттік өнер туындыларында бейнелеу ағымы ерекше жетістіктерге жеткен. Оны біздің заманымызға дейінгі III мыңжылдықта жасалған сәулетші Мүсін өнері
15 слайд
15 слайд