Презентация ХІХ-ХХ ғ дін ғұламалары.Абай мен Шәкәрімнің діни мұрасы 9-сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
9 сынып Зайырлылық
және дінтану негіздері
Сабақтың тақырыбы:
ХІХ – ХХ ғасырлардағы
дін ғұламалары. Абай
мен Шәкәрімнің діни
мұралары
Алматы облысы, Алакөл ауданы,
Үшарал қаласы
«Абай атындағы қазақ орта мектебі
мектеп жасына дейінгі шағын орталығы
бар» коммуналдық мемлекеттік
мекемесінің тарих пәні мұғалімі
Шортанбаева Балнур Турсыновна
1 слайд
9 сынып Зайырлылық және дінтану негіздері Сабақтың тақырыбы: ХІХ – ХХ ғасырлардағы дін ғұламалары. Абай мен Шәкәрімнің діни мұралары Алматы облысы, Алакөл ауданы, Үшарал қаласы «Абай атындағы қазақ орта мектебі мектеп жасына дейінгі шағын орталығы бар» коммуналдық мемлекеттік мекемесінің тарих пәні мұғалімі Шортанбаева Балнур Турсыновна
2 слайд
САБАҚТЫҢ МАҚСАТЫ:
Абай мен Шәкәрімнің діни мұралары жайлы түсінік
беру. Оқушылардың ұлылар ойының танымды
бағыттарын-біліп, өзіндік пікірлерін қалыптастыру.
Ұлылардың діни ұстанымдарына құрмет сезімдерін
қалыптастыру.
2 слайд
САБАҚТЫҢ МАҚСАТЫ: Абай мен Шәкәрімнің діни мұралары жайлы түсінік беру. Оқушылардың ұлылар ойының танымды бағыттарын-біліп, өзіндік пікірлерін қалыптастыру. Ұлылардың діни ұстанымдарына құрмет сезімдерін қалыптастыру.
3 слайд
ХІХ-ХХ ғғ.Қазақстан жерінде діни сауаттары терең, дінді
насихаттаған ғұламалар, хазіреттер, имамдар,молдалар көп
болған.Біз солардың ішінен қалың жұртқа белгілі болған
бірнеше есімдерге тоқталайық:
Бекет Мырзағұлұлы (1750-1818жж.)-діни ағартушы, сәулетші.
Маңғыстау өңірінде туып-өскен, халық әулие тұтып, Бекет Ата
деп атап кеткен. Бекет Ата діни ғылым жолына түсіп, шәкірттер
тәрбиелеген ағартушы ұстаз; мұсылмандық дәстүрді сақтай
отырып, елді мекендерге мешіттер және медреселер салғызған
сәулетші.
Марал ишан Баба Құрман баласы (1769-1841)- қазіргі Солтүстік
Қазақстан облысы, Жамбыл ауданында дүниеге келіп, 1841 ж
Қызылорда облысы Қармақшы ауданында дүниеден
өткен.Марал ишан Сырдария өңірінде жеті мешіт салғызған.
Мәшһүр Жүсіп Көпейұлы (1858-1931)- діни ойшыл. Оның
шығармаларында қазақ даласында исламның таралуы жан-
жақты сипатталады.Мәшһүр Жүсіп ауыз әдебиетінің озық
үлгілерін жинауда алдына жан салмаған зерттеуші.
3 слайд
ХІХ-ХХ ғғ.Қазақстан жерінде діни сауаттары терең, дінді насихаттаған ғұламалар, хазіреттер, имамдар,молдалар көп болған.Біз солардың ішінен қалың жұртқа белгілі болған бірнеше есімдерге тоқталайық: Бекет Мырзағұлұлы (1750-1818жж.)-діни ағартушы, сәулетші. Маңғыстау өңірінде туып-өскен, халық әулие тұтып, Бекет Ата деп атап кеткен. Бекет Ата діни ғылым жолына түсіп, шәкірттер тәрбиелеген ағартушы ұстаз; мұсылмандық дәстүрді сақтай отырып, елді мекендерге мешіттер және медреселер салғызған сәулетші. Марал ишан Баба Құрман баласы (1769-1841)- қазіргі Солтүстік Қазақстан облысы, Жамбыл ауданында дүниеге келіп, 1841 ж Қызылорда облысы Қармақшы ауданында дүниеден өткен.Марал ишан Сырдария өңірінде жеті мешіт салғызған. Мәшһүр Жүсіп Көпейұлы (1858-1931)- діни ойшыл. Оның шығармаларында қазақ даласында исламның таралуы жан- жақты сипатталады.Мәшһүр Жүсіп ауыз әдебиетінің озық үлгілерін жинауда алдына жан салмаған зерттеуші.
4 слайд
Абай Құнанбайұлы (1845-1904) – қазақ халқының ұлы ойшылы,
ақын. Абай шығармасы – мұсылман дінінің көкейкесті, зәру
мәселелеріне арналған құнды туынды. Оның ислам дінінің
негіздері, оларды түсіндіруі, насихаттау жөніндегі жиған тергендері
өзара тығыз байланысқан сан-салалы тақырыптарды қамтиды.
Абайдан қалған мол рухани мұраны өлеңдері мен поэмалары,
аудармалары және ақынның өзіне ғана тән өзгеше жанрда
жазылған қарасөздері құрайды. «Алланың өзі де рас, сөзі де рас»
деген өлеңінде дінге қатысты мәселелерге тоқталған.
4 слайд
Абай Құнанбайұлы (1845-1904) – қазақ халқының ұлы ойшылы, ақын. Абай шығармасы – мұсылман дінінің көкейкесті, зәру мәселелеріне арналған құнды туынды. Оның ислам дінінің негіздері, оларды түсіндіруі, насихаттау жөніндегі жиған тергендері өзара тығыз байланысқан сан-салалы тақырыптарды қамтиды. Абайдан қалған мол рухани мұраны өлеңдері мен поэмалары, аудармалары және ақынның өзіне ғана тән өзгеше жанрда жазылған қарасөздері құрайды. «Алланың өзі де рас, сөзі де рас» деген өлеңінде дінге қатысты мәселелерге тоқталған.
5 слайд
Шәкәрім Құдайбердіұлы (1858-1931) – ақын, жазушы, дін білгірі,
тарихшы, философ. Оның қазақ халқының рухани азығына айналған
шығармаларының көбі ХХ ғасырдың басында жарық көрді. 1911 жылы
Орынборда Шәкәрімнің «Мұсылмандық шарты» еңбегі басылып
шықты. Шәкәрім бұл еңбегінде ислам дінінің басты қағидаларын, иман
ғибадаттарын қазақ тілінде қарапайым халыққа түсінікті қылып
жазып шығуды мақсат етеді. Онда ол ең әуелі иман шарттарына
тоқтаған. Алла тағаланың барлығына, бірлігіне ақылмен
ойлап иман келтіруге ерекше мән береді. Құраннан, ғұламалардың
пікірлерінен мысал келтіре отырып, адам кәлиманы айтқанымен,
мағынасын түсінбесе, иманға есеп емес екенін ескертеді.
5 слайд
Шәкәрім Құдайбердіұлы (1858-1931) – ақын, жазушы, дін білгірі, тарихшы, философ. Оның қазақ халқының рухани азығына айналған шығармаларының көбі ХХ ғасырдың басында жарық көрді. 1911 жылы Орынборда Шәкәрімнің «Мұсылмандық шарты» еңбегі басылып шықты. Шәкәрім бұл еңбегінде ислам дінінің басты қағидаларын, иман ғибадаттарын қазақ тілінде қарапайым халыққа түсінікті қылып жазып шығуды мақсат етеді. Онда ол ең әуелі иман шарттарына тоқтаған. Алла тағаланың барлығына, бірлігіне ақылмен ойлап иман келтіруге ерекше мән береді. Құраннан, ғұламалардың пікірлерінен мысал келтіре отырып, адам кәлиманы айтқанымен, мағынасын түсінбесе, иманға есеп емес екенін ескертеді.
6 слайд
Оқулық тапсырмаларымен жұмыс жасау:
-Абай Алланың барлығын, бірлігін қалай
дәлелдейді?
-Абай жастар дінінің қай іліміне назар бөлсе
деп армандады?
-Шәкәрім Алланың сипаттарынан қандай
ғибрат береді?
-Олар адамның бақытқа жетуі үшін қандай
жол ұсынады?
6 слайд
Оқулық тапсырмаларымен жұмыс жасау: -Абай Алланың барлығын, бірлігін қалай дәлелдейді? -Абай жастар дінінің қай іліміне назар бөлсе деп армандады? -Шәкәрім Алланың сипаттарынан қандай ғибрат береді? -Олар адамның бақытқа жетуі үшін қандай жол ұсынады?
7 слайд
Абай және Шәкәрім шығармаларын Венн
диаграммасына салыңыздар
7 слайд
Абай және Шәкәрім шығармаларын Венн диаграммасына салыңыздар
8 слайд
Ақын, жазушы аттары Бұрынғы білетінім Жаңа қырыКестені толтырыңдар.
8 слайд
Ақын, жазушы аттары Бұрынғы білетінім Жаңа қырыКестені толтырыңдар.
9 слайд
Үйге тапсырма:
1. ОҚУЛЫҚТАҒЫ §29 (197-207 БЕТТЕРДІ) ОҚУ
2. АБАЙДЫҢ «АЛЛАНЫҢ ӨЗІ ДЕ РАС, СӨЗІ ДЕ
РАС» ӨЛЕҢІНІҢ АЛЛА ТАҒАЛАҒА, ҚҰРАНҒА,
ПАЙҒАМБАРҒА, ҮШ СҮЮГЕ ҚАТЫСТЫ
ШУМАҚТАРЫН ЖАТТАП АЛУ.
9 слайд
Үйге тапсырма: 1. ОҚУЛЫҚТАҒЫ §29 (197-207 БЕТТЕРДІ) ОҚУ 2. АБАЙДЫҢ «АЛЛАНЫҢ ӨЗІ ДЕ РАС, СӨЗІ ДЕ РАС» ӨЛЕҢІНІҢ АЛЛА ТАҒАЛАҒА, ҚҰРАНҒА, ПАЙҒАМБАРҒА, ҮШ СҮЮГЕ ҚАТЫСТЫ ШУМАҚТАРЫН ЖАТТАП АЛУ.
10 слайд
10 слайд