Презентация. Өнердегі тоталитаризм
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Орындаған:
Тексерген:Өнердегі
тоталитаризм
1 слайд
Орындаған: Тексерген:Өнердегі тоталитаризм
2 слайд
Тоталитаризм жалпыға бірдей бақылауды
білдіреді. Мемлекет өмірдің барлық салаларын
басқаруға тырысады.
Өнер әмбебап бақылаудың алғашқы
объектілерінің біріне айналуы ғажап емес.
Ленин де, Сталин де өнерді қоғамды
басқарудағы рөлін жақсы білді, бірақ дәл осы
тоталитарлық өнер өркендеді.
Бұрынғы дәуірлерде мемлекет ешқашан
өмірдің барлық салаларын өзіне бағындыра
алмады.
Кеңес Одағы, гитлерлік Германия -
идеологиясы басым тоталитарлық
мемлекеттер. Мұндай мемлекеттерде өмірдің
барлық салалары басым идеяға бағынады.
2 слайд
Тоталитаризм жалпыға бірдей бақылауды білдіреді. Мемлекет өмірдің барлық салаларын басқаруға тырысады. Өнер әмбебап бақылаудың алғашқы объектілерінің біріне айналуы ғажап емес. Ленин де, Сталин де өнерді қоғамды басқарудағы рөлін жақсы білді, бірақ дәл осы тоталитарлық өнер өркендеді. Бұрынғы дәуірлерде мемлекет ешқашан өмірдің барлық салаларын өзіне бағындыра алмады. Кеңес Одағы, гитлерлік Германия - идеологиясы басым тоталитарлық мемлекеттер. Мұндай мемлекеттерде өмірдің барлық салалары басым идеяға бағынады.
3 слайд
Бұған дейін мемлекет өнерді өз мақсатына пайдаланбаған деп айтуға болмайды.
Ежелгі Египеттің күндерінде де біз перғауындарды дәріптеуді, олардың ерліктерін
бейнелеу өнері туындыларында көрсетуді көреміз. Бірақ бұрын-соңды мемлекет
өнерді толығымен бақылаған емес. Тіпті перғауындар мен ежелгі Рим
императорлары бұл туралы ойлаған жоқ.
Тоталитаризм өнерінің ең үлкен гүлденуі адамзат тарихындағы ең қанды
диктаторлар Сталин мен Гитлердің тұсында болды. Бұл өткен ғасырдың
отызыншы жылдары. КСРО-да пайда болған тоталитарлық өнердің саласы
социалистік реализм деп аталады .
3 слайд
Бұған дейін мемлекет өнерді өз мақсатына пайдаланбаған деп айтуға болмайды. Ежелгі Египеттің күндерінде де біз перғауындарды дәріптеуді, олардың ерліктерін бейнелеу өнері туындыларында көрсетуді көреміз. Бірақ бұрын-соңды мемлекет өнерді толығымен бақылаған емес. Тіпті перғауындар мен ежелгі Рим императорлары бұл туралы ойлаған жоқ. Тоталитаризм өнерінің ең үлкен гүлденуі адамзат тарихындағы ең қанды диктаторлар Сталин мен Гитлердің тұсында болды. Бұл өткен ғасырдың отызыншы жылдары. КСРО-да пайда болған тоталитарлық өнердің саласы социалистік реализм деп аталады .
4 слайд
Социалистік реализмнің өнердің басқа
әдістерінен басты айырмашылығы неде? Көркем
шығармаларды идеологиямен толтыруға болады,
бірақ мұнда өнер өзі артта қалады. Оның кез
келген дерлік шығармасы идеологияның қаруына
айналады. Бұл сурет салуға ғана қатысты емес,
сол дәуірдің фильмдерін еске түсіріңіз.
Социалистік реализм өнері жалғыз болу үшін
мемлекеттік машина өте қатал әрекет етті.
Отызыншы жылдары өздеріне бостандықты
«пролетарлық өнерден» алшақтатуға мүмкіндік
берген талантты суретшілердің, жазушылардың,
композиторлардың бүкіл буыны жойылды.
Қалғандары мұны тез түсініп, дұрыс жолмен
жасады. Кеңес Одағында социалистік реализм
шығармаларын өз мәні бойынша үгіттейтін
дүниежүзілік өнер жауһарларына айналдырған
суретшілерді, композиторларды, режиссерлерді
тәрбиелеуге болатынын мойындау керек.
4 слайд
Социалистік реализмнің өнердің басқа әдістерінен басты айырмашылығы неде? Көркем шығармаларды идеологиямен толтыруға болады, бірақ мұнда өнер өзі артта қалады. Оның кез келген дерлік шығармасы идеологияның қаруына айналады. Бұл сурет салуға ғана қатысты емес, сол дәуірдің фильмдерін еске түсіріңіз. Социалистік реализм өнері жалғыз болу үшін мемлекеттік машина өте қатал әрекет етті. Отызыншы жылдары өздеріне бостандықты «пролетарлық өнерден» алшақтатуға мүмкіндік берген талантты суретшілердің, жазушылардың, композиторлардың бүкіл буыны жойылды. Қалғандары мұны тез түсініп, дұрыс жолмен жасады. Кеңес Одағында социалистік реализм шығармаларын өз мәні бойынша үгіттейтін дүниежүзілік өнер жауһарларына айналдырған суретшілерді, композиторларды, режиссерлерді тәрбиелеуге болатынын мойындау керек.
5 слайд
Ө зін ің н аси х атты қ б ағы ты н а қ ар ам астан ,
со ц и а л и стік р е а л и зм су р еттер ін ің к ө п ш іл ігі
н ағы з ө н ер ту ы н д ы л ар ы , а л к ей б ір еу л ер і
тіп ті ш ед ев р л ер . О л ар д ы и н тер ь ер д е қ о л д ан а
о ты р ы п , сізд і б а л а л ы қ ш ақ қ а қ ай тар аты н ,
ж ар қ ы н ,
қ у ан ы ш ты
б о л аш ақ қ а
д еген
с ен ім д іл ік к е то л ы ер ек ш е сти л ь ж ас ау ға
б о л ад ы .
5 слайд
Ө зін ің н аси х атты қ б ағы ты н а қ ар ам астан , со ц и а л и стік р е а л и зм су р еттер ін ің к ө п ш іл ігі н ағы з ө н ер ту ы н д ы л ар ы , а л к ей б ір еу л ер і тіп ті ш ед ев р л ер . О л ар д ы и н тер ь ер д е қ о л д ан а о ты р ы п , сізд і б а л а л ы қ ш ақ қ а қ ай тар аты н , ж ар қ ы н , қ у ан ы ш ты б о л аш ақ қ а д еген с ен ім д іл ік к е то л ы ер ек ш е сти л ь ж ас ау ға б о л ад ы .
6 слайд
Тоталитарлық қоғамда өнер
мүлдем бола ала ма? Ақыр
соңында, өнер тоталитаризм кем
дегенде кедергілерді, тіпті бос
қабырға қоятын өзіндік
шығармашылық көрегендікті
болжайды. Бірақ көбінесе
тоталитарлық қағида бойынша
ұйымдастырылған қоғам кенеттен
қарапайым адамға қатысты әдепті
болып шығады, ол осы орташа
адамға өте жақсы сәйкес келеді:
нан бар, шұжық бар ... Ал өнер
бар. Бірақ бұл қандай?
6 слайд
Тоталитарлық қоғамда өнер мүлдем бола ала ма? Ақыр соңында, өнер тоталитаризм кем дегенде кедергілерді, тіпті бос қабырға қоятын өзіндік шығармашылық көрегендікті болжайды. Бірақ көбінесе тоталитарлық қағида бойынша ұйымдастырылған қоғам кенеттен қарапайым адамға қатысты әдепті болып шығады, ол осы орташа адамға өте жақсы сәйкес келеді: нан бар, шұжық бар ... Ал өнер бар. Бірақ бұл қандай?