Презентация: Статистикалық мәліметтерді кескіндеу: 9 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Ашық сабақ
1 слайд
Ашық сабақ
2 слайд
Ықтималдық дегеніміз –
белгілі бір анықталған жағдайда
қандай да бір кездейсоқ
оқиғаның пайда болу дәрежесінің
сандық сипаттамасы.
Ықтималдықтың 3 түрі бар:
1. статистикалық
2. классикалық
3. геометриялық
2 слайд
Ықтималдық дегеніміз – белгілі бір анықталған жағдайда қандай да бір кездейсоқ оқиғаның пайда болу дәрежесінің сандық сипаттамасы. Ықтималдықтың 3 түрі бар: 1. статистикалық 2. классикалық 3. геометриялық
3 слайд
Статистика – мәліметтерді
жинау және талдау ғылымы.
Статистика адам өмірінде
маңызды рөл атқарады.
Статистиканың негізгі бөлігі өте
үлкен объект жиынтықтарын
сипаттау қажеттілігімен
байланысты. Мысалы, Астана
қаласының тұрғындары, теледидар
шығаратын зауыттың айлық өнімі,
мектеп оқушылары...
3 слайд
Статистика – мәліметтерді жинау және талдау ғылымы. Статистика адам өмірінде маңызды рөл атқарады. Статистиканың негізгі бөлігі өте үлкен объект жиынтықтарын сипаттау қажеттілігімен байланысты. Мысалы, Астана қаласының тұрғындары, теледидар шығаратын зауыттың айлық өнімі, мектеп оқушылары...
4 слайд
Статистикалық
мәліметтерді
кескіндеу
4 слайд
Статистикалық мәліметтерді кескіндеу
5 слайд
Статистикалық
мәліметтерді кескіндеу
Кесте
Диаграмма
Гистограмма
5 слайд
Статистикалық мәліметтерді кескіндеу Кесте Диаграмма Гистограмма
6 слайд
Кесте
Кесте түрінде
берілген
мәліметтерге шолу
арқылы әртүрлі
қорытындылар
жасалады.
Құрастырылған
кестелер барлық
мәліметтерді
нәтиже ретінде
көрсетіп қоймай,
оларға тән
қасиеттерін көре
білуге көмектеседі. Диаграмма
Өткізілген
зерттеулердің
нәтижелерін
диаграммамен
көрсетуге болады.
Геометриялық
диаграммалардың
көмегімен алынған
статистикалық
мәліметтерді көрсету
көп жағдайда
қандайда бір
құбылыстың
жағдайының және
дамуының
қорытындысын береді.Статистикалық
мәліметтерді кескіндеу
Гистограмма
Статистикалық
мәліметтерді
графиктік түрде
берудің тағы бір түрі
гистограмма.
Гистограмма –
сандар осінде
орналасқан және
мәліметтердің
әртүрлі мәндерінің
кездесу жиілігін
көрсететін бағанды
диаграмма.
6 слайд
Кесте Кесте түрінде берілген мәліметтерге шолу арқылы әртүрлі қорытындылар жасалады. Құрастырылған кестелер барлық мәліметтерді нәтиже ретінде көрсетіп қоймай, оларға тән қасиеттерін көре білуге көмектеседі. Диаграмма Өткізілген зерттеулердің нәтижелерін диаграммамен көрсетуге болады. Геометриялық диаграммалардың көмегімен алынған статистикалық мәліметтерді көрсету көп жағдайда қандайда бір құбылыстың жағдайының және дамуының қорытындысын береді.Статистикалық мәліметтерді кескіндеу Гистограмма Статистикалық мәліметтерді графиктік түрде берудің тағы бір түрі гистограмма. Гистограмма – сандар осінде орналасқан және мәліметтердің әртүрлі мәндерінің кездесу жиілігін көрсететін бағанды диаграмма.
7 слайд
Кесте түрінде берілген мәліметтерге шолу арқылы
әртүрлі қорытындылар жасалады. Құрастырылған
кестелер барлық мәліметтерді нәтиже ретінде көрсетіп
қоймай, оларға тән қасиеттерін көре білуге көмектеседі.
Дұрыс құрастырылған кесте негізгі 3 элементтен
тұрады:
1. Мақсаты мен мазмұны көрсетілген кестенің
тақырыбы;
2. Мәліметтер бөлінетін объектілер тізімі;
3. Сипатталатын объектілерге байланысты сандар
топтамасы.
Кесте құрастырылған кезде тақырыптар қысқа, нақты
және анық, ал бағандар мен жолдардың атауы неғұрлым
аз бірліктен болуы қажет. 1 2 3
Кесте
7 слайд
Кесте түрінде берілген мәліметтерге шолу арқылы әртүрлі қорытындылар жасалады. Құрастырылған кестелер барлық мәліметтерді нәтиже ретінде көрсетіп қоймай, оларға тән қасиеттерін көре білуге көмектеседі. Дұрыс құрастырылған кесте негізгі 3 элементтен тұрады: 1. Мақсаты мен мазмұны көрсетілген кестенің тақырыбы; 2. Мәліметтер бөлінетін объектілер тізімі; 3. Сипатталатын объектілерге байланысты сандар топтамасы. Кесте құрастырылған кезде тақырыптар қысқа, нақты және анық, ал бағандар мен жолдардың атауы неғұрлым аз бірліктен болуы қажет. 1 2 3 Кесте
8 слайд
Ұлттар Мың адам
Статистика мәліметтері бойынша
1999 ж 2005 ж 2009 ж
Барлық халық 14953 15075 15 360328
Қазақтар 7985 8725 9 540 806
Орыстар 480 4024 3 869 661
Украиндар 547 459 422 680
Өзбектер 371 419 463381
Татарлар 249 231 226 803
Ұйғырлар 210 226 241 946
Немістер 353 228 220 975
Корейлер 100 101 103 931
Беларусьтар 112 94 87 090
Әзірбайжандар 78 86 93 972
Түріктер 76 84 89083
Басқа ұлттар 392 398 416164Қазақстан Республикасы тұрғындарының
ұлттық құрамы
8 слайд
Ұлттар Мың адам Статистика мәліметтері бойынша 1999 ж 2005 ж 2009 ж Барлық халық 14953 15075 15 360328 Қазақтар 7985 8725 9 540 806 Орыстар 480 4024 3 869 661 Украиндар 547 459 422 680 Өзбектер 371 419 463381 Татарлар 249 231 226 803 Ұйғырлар 210 226 241 946 Немістер 353 228 220 975 Корейлер 100 101 103 931 Беларусьтар 112 94 87 090 Әзірбайжандар 78 86 93 972 Түріктер 76 84 89083 Басқа ұлттар 392 398 416164Қазақстан Республикасы тұрғындарының ұлттық құрамы
9 слайд
Өткізілген зерттеулердің нәтижелерін диаграммамен көрсетуге
болады. Геометриялық диаграммалардың көмегімен алынған
статистикалық мәліметтерді көрсету көп жағдайда қандайда бір
құбылыстың жағдайының және дамуының қорытындысын береді.
Мұнда статистикалық графиктер алынған материалды
қарастыруымен қатар зерттелген құбылысқа толық қорытынды
жасайды.
Статистикалық мәліметтер берілген графиктік диаграмма
түрлерінің бірі нүктелі және бағанды диаграммалар болып
табылады.
Әрбір статистикалық бейнелерді нүктелермен белгілеуді нүктелі
диаграмма деп атайды. Бағанды диаграмма дегеніміз санды белгі
арқылы бөлген тіктөртбұрыштарды айтады. Бұл диаграммалар
статистикалық мәліметтердің құрылымын және құбылыстардың
динамикасын көрсетеді, оладың көмегімен статистикалық
мәліметтердің даму заңдылықтары мен бірліктерінің өзара
байланысын анықтайды. Диаграмма
9 слайд
Өткізілген зерттеулердің нәтижелерін диаграммамен көрсетуге болады. Геометриялық диаграммалардың көмегімен алынған статистикалық мәліметтерді көрсету көп жағдайда қандайда бір құбылыстың жағдайының және дамуының қорытындысын береді. Мұнда статистикалық графиктер алынған материалды қарастыруымен қатар зерттелген құбылысқа толық қорытынды жасайды. Статистикалық мәліметтер берілген графиктік диаграмма түрлерінің бірі нүктелі және бағанды диаграммалар болып табылады. Әрбір статистикалық бейнелерді нүктелермен белгілеуді нүктелі диаграмма деп атайды. Бағанды диаграмма дегеніміз санды белгі арқылы бөлген тіктөртбұрыштарды айтады. Бұл диаграммалар статистикалық мәліметтердің құрылымын және құбылыстардың динамикасын көрсетеді, оладың көмегімен статистикалық мәліметтердің даму заңдылықтары мен бірліктерінің өзара байланысын анықтайды. Диаграмма
10 слайд
Математикадан жазылған бақылау жұмыстарының
нәтижесін былай көрсетуге болады. Ол үшін әр оқушы
бағасына сәйкес 62-суретте сызылған шкаладағы
бөліктің үстіне бір нүктеден белгі қою керек.
Осының нәтижесінде 63-суретте көрсетілген кескінді
алуға болады.
Суреттен сыныптың бақылау жұмыстары
бойынша алынған бағаларының нүктелі диаграммасын
көруге болады. “ 2” “ 3” “ 4” “ 5” бағалар
“ 2” “ 3” “ 4” “ 5”62-сурет
бағалар
63-сурет
10 слайд
Математикадан жазылған бақылау жұмыстарының нәтижесін былай көрсетуге болады. Ол үшін әр оқушы бағасына сәйкес 62-суретте сызылған шкаладағы бөліктің үстіне бір нүктеден белгі қою керек. Осының нәтижесінде 63-суретте көрсетілген кескінді алуға болады. Суреттен сыныптың бақылау жұмыстары бойынша алынған бағаларының нүктелі диаграммасын көруге болады. “ 2” “ 3” “ 4” “ 5” бағалар “ 2” “ 3” “ 4” “ 5”62-сурет бағалар 63-сурет
11 слайд
Әр бағаға сәйкес болатын нүктелерді түзу сызықпен
қосқанда, нүктелердің орнына “бағандар” шығады (64-
сурет). Мұны бағанды диаграмма деп атайды.
“ Бағанды” тіктөртбұрыштар түрінде берген көрнекі
(65-сурет). Осы диаграммадан “4” бағасы жиі, ал “5” өте
аз кездесетінін көруге болады.
“ 2” “ 3” “ 4” “ 5”64-сурет
“ 2” “ 3” “ 4” “ 5”65-сурет
11 слайд
Әр бағаға сәйкес болатын нүктелерді түзу сызықпен қосқанда, нүктелердің орнына “бағандар” шығады (64- сурет). Мұны бағанды диаграмма деп атайды. “ Бағанды” тіктөртбұрыштар түрінде берген көрнекі (65-сурет). Осы диаграммадан “4” бағасы жиі, ал “5” өте аз кездесетінін көруге болады. “ 2” “ 3” “ 4” “ 5”64-сурет “ 2” “ 3” “ 4” “ 5”65-сурет
12 слайд
Кейбір берілген мәліметтердің пайда болу жиілігін
есепке алу үшін ерекше жиілік кестесі қолданылады.
Жиілік кестесі бақылау жұмысы кезінде қандай да бір
мәннің неше рет белгіленгенін көрсететін, бүтін теріс
сандардан тұрады. Мысалы, белгілі бір тапсырманың
мәтінде қолданылатын әріптердің жиілік кестесін
құрайық.
Әріптер Оқиғаны санау Жиілік, f
А
Ә
Б
... 11111
111
11
... 5
3
2
...
12 слайд
Кейбір берілген мәліметтердің пайда болу жиілігін есепке алу үшін ерекше жиілік кестесі қолданылады. Жиілік кестесі бақылау жұмысы кезінде қандай да бір мәннің неше рет белгіленгенін көрсететін, бүтін теріс сандардан тұрады. Мысалы, белгілі бір тапсырманың мәтінде қолданылатын әріптердің жиілік кестесін құрайық. Әріптер Оқиғаны санау Жиілік, f А Ә Б ... 11111 111 11 ... 5 3 2 ...
13 слайд
Статистикалық мәліметтерді графиктік түрде берудің тағы бір
түрі гистограмма.
Гистограмма – мәліметтердің көптеген негізгі қасиеттерін көрнекі
түрде беретін графиктік кескіндеу болып табылады және келесі
сұрақтарға жауап алуға мүмкіндік береді:
1. Берілген мәліметтерде қандай ұқсастық бар?
2. Мәндерді өзара қалай айырамыз?
3. Кейбір ұқсас мәндер айналасында мәліметтер топтасқан ба?
4. Арнайы өңдеуді талап ететін, басқалардан өзгеше мәндер бар ма?
Гистограмма – сандар осінде орналасқан және мәліметтердің әртүрлі
мәндерінің кездесу жиілігін көрсететін бағанды диаграмма.
Горизонталь ось бойымен мәліметтің мәндерін, ал вертикаль
бойымен мәндердің кездесу жиілігін белгілейміз.
Тіктөртбұрыштардың биіктігі – мәндердің жиілігіне,ең жоғарғы
бағаны мәліметтердің кездесу жиілігіне, ал төменгісі –
басқалардан сирек кездесетін мәндеріне сәйкес болады.Гистограмма
13 слайд
Статистикалық мәліметтерді графиктік түрде берудің тағы бір түрі гистограмма. Гистограмма – мәліметтердің көптеген негізгі қасиеттерін көрнекі түрде беретін графиктік кескіндеу болып табылады және келесі сұрақтарға жауап алуға мүмкіндік береді: 1. Берілген мәліметтерде қандай ұқсастық бар? 2. Мәндерді өзара қалай айырамыз? 3. Кейбір ұқсас мәндер айналасында мәліметтер топтасқан ба? 4. Арнайы өңдеуді талап ететін, басқалардан өзгеше мәндер бар ма? Гистограмма – сандар осінде орналасқан және мәліметтердің әртүрлі мәндерінің кездесу жиілігін көрсететін бағанды диаграмма. Горизонталь ось бойымен мәліметтің мәндерін, ал вертикаль бойымен мәндердің кездесу жиілігін белгілейміз. Тіктөртбұрыштардың биіктігі – мәндердің жиілігіне,ең жоғарғы бағаны мәліметтердің кездесу жиілігіне, ал төменгісі – басқалардан сирек кездесетін мәндеріне сәйкес болады.Гистограмма
14 слайд
Көлемі 200 бет болатын кітап беті 50 рет кездейсоқ
ашылады және ашылған беттердің сол жақ нөмірі бір парақ
қағазға тіркеледі. Жиілік кестесін құрастырып, жиілік
бойынша беттердің ашылу гистограммасын тұрғызу қажет.
Жиілік кестесін құрайық.
Оқулықтың беті Оқиғаны санау Жиілік, f
0 – 19
20 – 39
40 – 59
60 – 79
80 – 99
100 – 119
120 – 139
140 – 159
160 – 179
180 – 199 1
1
1111
1111111
1111111111
11111111111
1111111
11111
111
1 1
1
4
7
10
11
7
5
3
1
n= Σ f= 50
14 слайд
Көлемі 200 бет болатын кітап беті 50 рет кездейсоқ ашылады және ашылған беттердің сол жақ нөмірі бір парақ қағазға тіркеледі. Жиілік кестесін құрастырып, жиілік бойынша беттердің ашылу гистограммасын тұрғызу қажет. Жиілік кестесін құрайық. Оқулықтың беті Оқиғаны санау Жиілік, f 0 – 19 20 – 39 40 – 59 60 – 79 80 – 99 100 – 119 120 – 139 140 – 159 160 – 179 180 – 199 1 1 1111 1111111 1111111111 11111111111 1111111 11111 111 1 1 1 4 7 10 11 7 5 3 1 n= Σ f= 50
15 слайд
Бірінші бағанды 9-сынып
оқулығының 200 бетін
әрқайсысы 20 беттен
тұратын интервалдарға
бөлеміз.
Кестенің екінші
бағанына парақтардың
кездейсоқ түсуін ескере
отырып, ашылған
беттерді белгілейміз.
Осы кестеде көрсетілген
мәліметтер негізінде
көлденеңінен кітап
бетінің, ал тігінен –
белгілі бір ашылған
бетінің түсу жиілігін
белгілеп, гистограмманы
салайық (66-сурет) y
x
0 20 40 60 80 100 120 140 160 180 20011
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
Кітап бетінің нөмірі
15 слайд
Бірінші бағанды 9-сынып оқулығының 200 бетін әрқайсысы 20 беттен тұратын интервалдарға бөлеміз. Кестенің екінші бағанына парақтардың кездейсоқ түсуін ескере отырып, ашылған беттерді белгілейміз. Осы кестеде көрсетілген мәліметтер негізінде көлденеңінен кітап бетінің, ал тігінен – белгілі бір ашылған бетінің түсу жиілігін белгілеп, гистограмманы салайық (66-сурет) y x 0 20 40 60 80 100 120 140 160 180 20011 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Кітап бетінің нөмірі
16 слайд
1 сапа 2 сапа 3 сапа 4 сапа
0
1
2
3
4
5
6
1 қатар
2 қатар
3 қатарГрафик түрінде
16 слайд
1 сапа 2 сапа 3 сапа 4 сапа 0 1 2 3 4 5 6 1 қатар 2 қатар 3 қатарГрафик түрінде
17 слайд
1 сапа 2 сапа 3 сапа 4 сапа
0
1
2
3
4
5
6
1 қатар
2 қатар
3 қатар
17 слайд
1 сапа 2 сапа 3 сапа 4 сапа 0 1 2 3 4 5 6 1 қатар 2 қатар 3 қатар
18 слайд
сатылым
1 үй
2 үй
3 үй
4 үйДөңгелек түрінде
18 слайд
сатылым 1 үй 2 үй 3 үй 4 үйДөңгелек түрінде
19 слайд
№ 408
Сыныптың математика пәні бойынша соңғы екі
бақылау жұмысының нәтижелерінің нүктелі және
бағанды диаграммасын салыңдар және оларды
салыстырыңдар.
1. 1-оқушы – 4/4
2. 2-оқушы – 3/3
3. 3-оқушы – 4/3
4. 4-оқушы – 4/3
5. 5-оқушы – 3/4
6. 6-оқушы – 3/3
7. 7-оқушы – 4/3
8. 8-оқушы – 5/4
9. 9-оқушы – 4/4
10. 10-оқушы – 4/5
19 слайд
№ 408 Сыныптың математика пәні бойынша соңғы екі бақылау жұмысының нәтижелерінің нүктелі және бағанды диаграммасын салыңдар және оларды салыстырыңдар. 1. 1-оқушы – 4/4 2. 2-оқушы – 3/3 3. 3-оқушы – 4/3 4. 4-оқушы – 4/3 5. 5-оқушы – 3/4 6. 6-оқушы – 3/3 7. 7-оқушы – 4/3 8. 8-оқушы – 5/4 9. 9-оқушы – 4/4 10. 10-оқушы – 4/5
20 слайд
№ 410
Мектепте оқылатын барлық оқу пәндерінің тізімін
жасаңдар және олардың аптасына неше рет болатынын
анықтап, бағанды диаграмма тұрғызыңдар.
1. Қазақ тілі
2. Қазақ әдебиеті
3. Орыс тілі
4. Орыс әдебиеті
5. Ағылшын тілі
6. Алгебра
7. Геометрия
8. Информатика
9. Физика
10. Химия 11. Биология
12. География
13. Қазақстан тарихы
14. Дүниежүзі тарихы
15. Құқық
16. Өзін – өзі тану
20 слайд
№ 410 Мектепте оқылатын барлық оқу пәндерінің тізімін жасаңдар және олардың аптасына неше рет болатынын анықтап, бағанды диаграмма тұрғызыңдар. 1. Қазақ тілі 2. Қазақ әдебиеті 3. Орыс тілі 4. Орыс әдебиеті 5. Ағылшын тілі 6. Алгебра 7. Геометрия 8. Информатика 9. Физика 10. Химия 11. Биология 12. География 13. Қазақстан тарихы 14. Дүниежүзі тарихы 15. Құқық 16. Өзін – өзі тану
21 слайд
№ 412
67 – суреттегі диаграмма 5-сыныптағы
бірнеше оқушының бойларын өлшеген кезде
алынған мәліметтерді көрсетеді. Неше
баланың бойы өлшенген?
у
х12 34
131 134 142 143
21 слайд
№ 412 67 – суреттегі диаграмма 5-сыныптағы бірнеше оқушының бойларын өлшеген кезде алынған мәліметтерді көрсетеді. Неше баланың бойы өлшенген? у х12 34 131 134 142 143
22 слайд
№ 411
Сыныптағы оқушылар бойының өсуі
туралы (см) мәлімет жинақтаңдар. Бағанды
диаграмма салыңдар. Сыныптағы оқушылар
ішінде жиі кездесетін бой ұзындығын
анықтаңдар.
22 слайд
№ 411 Сыныптағы оқушылар бойының өсуі туралы (см) мәлімет жинақтаңдар. Бағанды диаграмма салыңдар. Сыныптағы оқушылар ішінде жиі кездесетін бой ұзындығын анықтаңдар.
23 слайд
№ 414
Сыныптағы әр оқушы қандай
мамандықты таңдағаны туралы мәлімет
жинаңдар. Жиілік кестесін және
гистограмма құрыңдар.
23 слайд
№ 414 Сыныптағы әр оқушы қандай мамандықты таңдағаны туралы мәлімет жинаңдар. Жиілік кестесін және гистограмма құрыңдар.
24 слайд
Жеті жұрттың тілін біл, жеті
түрлі білім біл.
Тапсырма: Ауылдағы малдардың
санағына бағанды диаграмма
құрыңдар
24 слайд
Жеті жұрттың тілін біл, жеті түрлі білім біл. Тапсырма: Ауылдағы малдардың санағына бағанды диаграмма құрыңдар
25 слайд
Отыз тістен шыққан сөз, отыз
рулы елге тарайды.
Тапсырма : Мектептегі оқушылар
санына кесте құрыңдар
25 слайд
Отыз тістен шыққан сөз, отыз рулы елге тарайды. Тапсырма : Мектептегі оқушылар санына кесте құрыңдар
26 слайд
Жалқаудың екі досы бар, бірі-
ұйқы, бірі күлкі.
Тапсырма : Балалардың жыл
сайынғы туылу санына, нүктелі
диаграмма құрыңдар
26 слайд
Жалқаудың екі досы бар, бірі- ұйқы, бірі күлкі. Тапсырма : Балалардың жыл сайынғы туылу санына, нүктелі диаграмма құрыңдар
27 слайд
Сабаққа жақсы
қатысқандарыңыз
үшін алғысым
шексіз!!!
27 слайд
Сабаққа жақсы қатысқандарыңыз үшін алғысым шексіз!!!
28 слайд
Үйге тапсырма:
№ 413, №415
28 слайд
Үйге тапсырма: № 413, №415