Презинтация: Қазақстан Республикасы мемлекеттік органдарының конституциялық жүйесі
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Сабақтың тақырыбы: Қазақстан Республикасы мемлекеттік
органдарының конституциялық жүйесі
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Қазақстан Республикасы Президентінің, Парламентінің,
Үкіметінің құқықтық мәртебесі, сайлану тәртібі және өкілеттігі
туралы түсінік беру.
Дамытушылық: студенттердің ой-пікірін айта білу белсенділігін
арттыру.
Тәрбиелік: Қазақстан Республикасының тәуелсіздігін,
мызғымастығын және тұтастығын құрметтеуге тәрбиелеу.
Көрнекілігі: белсенді тақта,бейне ролик,интернет
желісі,электронды оқулық ,слайд презентация
Сабақтың әдісі: тірек сызбаларды пайдалана отырып баяндау,
өзара белсенділікті арттыру.
Сабақтың түрі: араласа сабақ, панорамалық сабақ
1 слайд
Сабақтың тақырыбы: Қазақстан Республикасы мемлекеттік органдарының конституциялық жүйесі Сабақтың мақсаты: Білімділік: Қазақстан Республикасы Президентінің, Парламентінің, Үкіметінің құқықтық мәртебесі, сайлану тәртібі және өкілеттігі туралы түсінік беру. Дамытушылық: студенттердің ой-пікірін айта білу белсенділігін арттыру. Тәрбиелік: Қазақстан Республикасының тәуелсіздігін, мызғымастығын және тұтастығын құрметтеуге тәрбиелеу. Көрнекілігі: белсенді тақта,бейне ролик,интернет желісі,электронды оқулық ,слайд презентация Сабақтың әдісі: тірек сызбаларды пайдалана отырып баяндау, өзара белсенділікті арттыру. Сабақтың түрі: араласа сабақ, панорамалық сабақ
2 слайд
Мемлекеттік органдар бірнеше топқа бөлінеді,
оларды солай ұғымды топтастыру үшін жіктеу
негізін табу керек.Бірінші жіктеу негізі-мемлекеттік
органдардың құрылу тәртібімен алдына қойылған
мақсаттары. Бұл бірінші белгімен мемлекеттік
органдар үш топқа бөлінеді: за ң шығарушы
органдар, атқарушы билік органдар және сот билігі
органдары.
Республика Президенті мемлекеттік аппаратта
ерекше орын алады, ол үш биліктің біріне де
жатпайды. Ол мемлекет билігінің барлық
тармағының келісіп жұмыс жасауын және өкімет
органдарының халық алдындағы жауапкершілігін
қамтамасыз етеді.
2 слайд
Мемлекеттік органдар бірнеше топқа бөлінеді, оларды солай ұғымды топтастыру үшін жіктеу негізін табу керек.Бірінші жіктеу негізі-мемлекеттік органдардың құрылу тәртібімен алдына қойылған мақсаттары. Бұл бірінші белгімен мемлекеттік органдар үш топқа бөлінеді: за ң шығарушы органдар, атқарушы билік органдар және сот билігі органдары. Республика Президенті мемлекеттік аппаратта ерекше орын алады, ол үш биліктің біріне де жатпайды. Ол мемлекет билігінің барлық тармағының келісіп жұмыс жасауын және өкімет органдарының халық алдындағы жауапкершілігін қамтамасыз етеді.
3 слайд
БИЛІК ОРГАНДАРЫНЫҢ ЖҮЙЕСІ
Заң шығарушы Атқарушы Сот билігі
Парламент Жоғарғы Жергілікті
Орталық Негізгі Орта
Жоғарғы
Сенат Мәжіліс
Үкімет
Министрлік
Агенттіктер
Комитеттер6 жылға
сайланады 5 жылға
сайланады Аудандық,
қалалық соттар,
гарнизондарды
ң армиялардың
әскери соттары Облыстық
соттар,маңызы
бар қалалардың
соттары,
әскерлердің
әскери соттары
Қазақстан
Республикасыны
ң Жоғарғы Соты
3 слайд
БИЛІК ОРГАНДАРЫНЫҢ ЖҮЙЕСІ Заң шығарушы Атқарушы Сот билігі Парламент Жоғарғы Жергілікті Орталық Негізгі Орта Жоғарғы Сенат Мәжіліс Үкімет Министрлік Агенттіктер Комитеттер6 жылға сайланады 5 жылға сайланады Аудандық, қалалық соттар, гарнизондарды ң армиялардың әскери соттары Облыстық соттар,маңызы бар қалалардың соттары, әскерлердің әскери соттары Қазақстан Республикасыны ң Жоғарғы Соты
4 слайд
ПРЕЗИДЕНТ
мемлекеттің басшысы,
жоғарғы дәрежедегі
тұлға, ішкі және сыртқы
саясаттың бағыттарын
анықтайды.
Халық бірлігімен
мемлекеттік биліктің
символы,
Конституцияның
тұрақты, адам мен
азаматтың құқығы мен
бостандығы Ел ішінде және халықаралық қатынастарда қазақстан атынан
өкілдік ету
Республиканың ішкі және сыртқы саясаттарының негізгі
бағыттары айқындап, мемлекет ішіндегі жағдайы жөнінде
Қазақстан халқына жыл сайынғы жолдауымен таныстырады
Қазақстан халықтарының депутаттарының анттын қабылдау
және Парламенттің бірінші сессиясын шақырады; Парламент
Палаталарының кезекті және кезектен тыс бірлескен
отырысына шақырадыПарламент Сенатының ұсынған заң жобаларына он бес күн
аралығында қол қояды, заңдарды халыққа жария етеді не заңды
немесе жекелеген баптарын қайтадан талқылап, дауысқа салу
үшін қайтарады
Республиканың Парламентінің кезекті және кезектен тыс
сайлауын тағайындайды, Премьер – Министрді Парламенттің
келісімімен қызметке тағайындайды, жұмыстан босатадыҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ПРЕЗИДЕНТІНІҢ КОНСТИТУЦИЯЛЫҚ ӨКІЛЕТТІЛІГІ
(Конституция. 44 б.)
4 слайд
ПРЕЗИДЕНТ мемлекеттің басшысы, жоғарғы дәрежедегі тұлға, ішкі және сыртқы саясаттың бағыттарын анықтайды. Халық бірлігімен мемлекеттік биліктің символы, Конституцияның тұрақты, адам мен азаматтың құқығы мен бостандығы Ел ішінде және халықаралық қатынастарда қазақстан атынан өкілдік ету Республиканың ішкі және сыртқы саясаттарының негізгі бағыттары айқындап, мемлекет ішіндегі жағдайы жөнінде Қазақстан халқына жыл сайынғы жолдауымен таныстырады Қазақстан халықтарының депутаттарының анттын қабылдау және Парламенттің бірінші сессиясын шақырады; Парламент Палаталарының кезекті және кезектен тыс бірлескен отырысына шақырадыПарламент Сенатының ұсынған заң жобаларына он бес күн аралығында қол қояды, заңдарды халыққа жария етеді не заңды немесе жекелеген баптарын қайтадан талқылап, дауысқа салу үшін қайтарады Республиканың Парламентінің кезекті және кезектен тыс сайлауын тағайындайды, Премьер – Министрді Парламенттің келісімімен қызметке тағайындайды, жұмыстан босатадыҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ПРЕЗИДЕНТІНІҢ КОНСТИТУЦИЯЛЫҚ ӨКІЛЕТТІЛІГІ (Конституция. 44 б.)
5 слайд
ҚАЗАҚСТАН
РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ
ПРЕЗИДЕНТІ Премьер-министрдің ұсынуымен Республика Үкіметінің
құрылымын белгілейді, оның мүшелерін тағайындайды,
Республиканың Үкімет құрамына кірмейтін орталық атқарушы
органдарын құрады, таратады, қайта құрады, Үкімет
мүшелерінің антын қабылдайды
Республика Премьер –министрінің ұсынуымен Республиканың
мемлекеттік бюджеті есебінен ұсталатын барлық органдардың
қызметкерлеріне арналған қаржыландыру мен еңбекақы
төлеудің бірыңғай жүйесін бекітеді
Үкіметтің аса маңызды мәселелері бойынша отырыстарында
төрағалық етеді, Үкіметке Заң жобасын Парламент Мәжілісіне
енгізуді тапсырады, Республика Үкіметінің және облыстағы,
Республикалық маңызы бар қалалары мен астанасы әкімдерінің
актілерінің күшін жояды не толық немесе ішінара тоқтата
тұрадыПарламен Сенатының келісімімен Республиканың Бас
Прокурорын және Ұлттық қауіпсіздік комитетінің Төрағасын,
Жоғарғы Соттың Төрағасын қызметке тағайындайды, оларды
қызметтен босатады
5 слайд
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ПРЕЗИДЕНТІ Премьер-министрдің ұсынуымен Республика Үкіметінің құрылымын белгілейді, оның мүшелерін тағайындайды, Республиканың Үкімет құрамына кірмейтін орталық атқарушы органдарын құрады, таратады, қайта құрады, Үкімет мүшелерінің антын қабылдайды Республика Премьер –министрінің ұсынуымен Республиканың мемлекеттік бюджеті есебінен ұсталатын барлық органдардың қызметкерлеріне арналған қаржыландыру мен еңбекақы төлеудің бірыңғай жүйесін бекітеді Үкіметтің аса маңызды мәселелері бойынша отырыстарында төрағалық етеді, Үкіметке Заң жобасын Парламент Мәжілісіне енгізуді тапсырады, Республика Үкіметінің және облыстағы, Республикалық маңызы бар қалалары мен астанасы әкімдерінің актілерінің күшін жояды не толық немесе ішінара тоқтата тұрадыПарламен Сенатының келісімімен Республиканың Бас Прокурорын және Ұлттық қауіпсіздік комитетінің Төрағасын, Жоғарғы Соттың Төрағасын қызметке тағайындайды, оларды қызметтен босатады
6 слайд
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ҮКІМЕТІ
(1995 ж Конституциясы бойынша)
ҮКІМЕТ – ҚР орындаушы билігін атқарады,
орындаушы органдардың жүйесін басқарып және
олардың орындау әрекетінің басшылығын
жүзеге асырады (Конституцияның 64 б)
ҮКІМЕТ өзінің барлық
әрекеттері үшін ҚР
Президенті алдында
жауапты
(ҚР Конституциясы 64 б) ҮКІМЕТ Республиканың
Президентімен құрылады.
Үкімет басшысы Премьер-
министрлікке тағайындалғаннан
кейін он күн ішінде Үкімет
құрамы мен құрылымы жайында
Президентке ұсыныстар
әзірлейді. Үкімет мүшелері
халық және Қазақстан
Президенті алдында ант
қабылдайды
(ҚР Конституциясы 65 б) ҮКІМЕТ 6 бөлімде
қарастырылатын жағдайда
Республика Парламентіне
есеп береді (ҚР
Конституциясы 53 б)
Үкімет мүшелері 6 бөлім
бойынша қаралатын
жағдайда Парламент
Палатасына есеп береді.
(ҚР Конституциясы 57 б)
6 слайд
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ҮКІМЕТІ (1995 ж Конституциясы бойынша) ҮКІМЕТ – ҚР орындаушы билігін атқарады, орындаушы органдардың жүйесін басқарып және олардың орындау әрекетінің басшылығын жүзеге асырады (Конституцияның 64 б) ҮКІМЕТ өзінің барлық әрекеттері үшін ҚР Президенті алдында жауапты (ҚР Конституциясы 64 б) ҮКІМЕТ Республиканың Президентімен құрылады. Үкімет басшысы Премьер- министрлікке тағайындалғаннан кейін он күн ішінде Үкімет құрамы мен құрылымы жайында Президентке ұсыныстар әзірлейді. Үкімет мүшелері халық және Қазақстан Президенті алдында ант қабылдайды (ҚР Конституциясы 65 б) ҮКІМЕТ 6 бөлімде қарастырылатын жағдайда Республика Парламентіне есеп береді (ҚР Конституциясы 53 б) Үкімет мүшелері 6 бөлім бойынша қаралатын жағдайда Парламент Палатасына есеп береді. (ҚР Конституциясы 57 б)
7 слайд
7 слайд
8 слайд
8 слайд
9 слайд
9 слайд
10 слайд
ПАРЛАМЕНТ ДЕПУТАТТАРЫНЫ Ң КОНСТИТУЦИЯЛЫҚ СТАТУСЫ
ҚР Парламентінің депутаты кандай да бір
императивті мандатпен байланысты емес
ҚР Парламентінің депутаты парламент жұмысына
қатысуы тиіс. Парламентте дауыс беру депутаттың
жеке өзі арқылы іске асырылады. Депутат дауыс
беру құқығын біреуге беретін болса, Палаталар
және олардын органдарының отырысынан
себепсіз 3 рет қалатын болса заңда орнатылғандай
депутатқа айыппұл салынады
ҚР Парламентінің депутатына басқарушы орган
немесе коммерциялық мекемелерді қадағалаушы
кеңес құрамына енгізу, жеке кәсіпкерлікпен
айналысуына, ғылыми немесе басқа да
шығармашылық іспен айналысуына, ұстаздықтан
басқа ақылы қызметтер атқаруына, басқа өкілдік
органдардың депутаты болуына тыйым салынады.
Жоғарыда айтылған заңдылықтардың бұзылуы
депутаттық қызметтен босатылуына әкеп соғады ҚР Парламентінің депутаты жұмысын тоқтатса
немесе қызмет уақыты аяқталса бастапқы
жұмысының (қызметінің) сақталып қалуы немесе
ақысы соған тең жұмыс (қызмет) берілуі
кепілдендірілмейді
ҚР Парламентінің депутаты қылмыс жасау үстінде
немесе ауыр қылмыс жасағаны болмаса, құзырлық
ету уақытында қамауға алынбайды, сот тәртібімне
қадағаланатын әкімшілік жауапкершілікке, сәйкес
палата келісімісіз қылмыстық жазалауға
ұшырамайды
ҚР Парламенті депутатын айыптайтын сот шешімі
өз күшіне енсе, ҚР тыс жерде тұрақты өмір сүруге
ауысатын болса депутат өз мандатынан айырылады ҚР Парламенті депутатының құзырлығы
отставкаға кетсе, депутаттың ой жұмысы кемісе,
Парламентті таратса және тағы басқа
Конститутцияда қаралған жағдайларға байланысты
тоқтатылады
10 слайд
ПАРЛАМЕНТ ДЕПУТАТТАРЫНЫ Ң КОНСТИТУЦИЯЛЫҚ СТАТУСЫ ҚР Парламентінің депутаты кандай да бір императивті мандатпен байланысты емес ҚР Парламентінің депутаты парламент жұмысына қатысуы тиіс. Парламентте дауыс беру депутаттың жеке өзі арқылы іске асырылады. Депутат дауыс беру құқығын біреуге беретін болса, Палаталар және олардын органдарының отырысынан себепсіз 3 рет қалатын болса заңда орнатылғандай депутатқа айыппұл салынады ҚР Парламентінің депутатына басқарушы орган немесе коммерциялық мекемелерді қадағалаушы кеңес құрамына енгізу, жеке кәсіпкерлікпен айналысуына, ғылыми немесе басқа да шығармашылық іспен айналысуына, ұстаздықтан басқа ақылы қызметтер атқаруына, басқа өкілдік органдардың депутаты болуына тыйым салынады. Жоғарыда айтылған заңдылықтардың бұзылуы депутаттық қызметтен босатылуына әкеп соғады ҚР Парламентінің депутаты жұмысын тоқтатса немесе қызмет уақыты аяқталса бастапқы жұмысының (қызметінің) сақталып қалуы немесе ақысы соған тең жұмыс (қызмет) берілуі кепілдендірілмейді ҚР Парламентінің депутаты қылмыс жасау үстінде немесе ауыр қылмыс жасағаны болмаса, құзырлық ету уақытында қамауға алынбайды, сот тәртібімне қадағаланатын әкімшілік жауапкершілікке, сәйкес палата келісімісіз қылмыстық жазалауға ұшырамайды ҚР Парламенті депутатын айыптайтын сот шешімі өз күшіне енсе, ҚР тыс жерде тұрақты өмір сүруге ауысатын болса депутат өз мандатынан айырылады ҚР Парламенті депутатының құзырлығы отставкаға кетсе, депутаттың ой жұмысы кемісе, Парламентті таратса және тағы басқа Конститутцияда қаралған жағдайларға байланысты тоқтатылады
11 слайд
11 слайд
12 слайд
Сот - сот төрелігін жүзеге асыру, құқық бұзушыларға мәжбүрлеу
шараларын қолдану жолдарымен қоғамның және азаматтардың
құқықтары мен заңды мүдделерін заңсыз қол сұғушылықтан
қорғайтын мемлекеттік орган.
12 слайд
Сот - сот төрелігін жүзеге асыру, құқық бұзушыларға мәжбүрлеу шараларын қолдану жолдарымен қоғамның және азаматтардың құқықтары мен заңды мүдделерін заңсыз қол сұғушылықтан қорғайтын мемлекеттік орган.
13 слайд
13 слайд
14 слайд
14 слайд
15 слайд
15 слайд