Психикалық дамуы тежелген ( ПДТ) балалармен ақыл-ойы кемтар балаларды ажырату
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Психикалық дамуы
тежелген ( ПДТ)
балалармен ақыл-ойы
кемтар балаларды
ажырату
1 слайд
Психикалық дамуы тежелген ( ПДТ) балалармен ақыл-ойы кемтар балаларды ажырату
2 слайд
Ақыл-ойы кемтар балалар - бас миының
органикалық зақым алуының нәтижесінде
психикалық әсіресе жоғарғы танымдық
үрдістерінің (белсенді қабылдау, ауызша-
қисынды ойлау, сөйлеу, есте сақтау, сезімдік-
еріктік сфера, моторикасында және тұлғалық
дамуындағы жетіспеушіліктер) бұзылуына
шалдыққан балалар.
2 слайд
Ақыл-ойы кемтар балалар - бас миының органикалық зақым алуының нәтижесінде психикалық әсіресе жоғарғы танымдық үрдістерінің (белсенді қабылдау, ауызша- қисынды ойлау, сөйлеу, есте сақтау, сезімдік- еріктік сфера, моторикасында және тұлғалық дамуындағы жетіспеушіліктер) бұзылуына шалдыққан балалар.
3 слайд
Психикалық дамуы
тежелген балалар (ПДТ) -
ми қыртысының
минималды, функцианалды
зақымдануы немесе
балалардың ұзақ мерзімде
әлеуметтік депривацияға
ұшырауы. Қалыпты
психикалық үрдістерінің
бұзылысы.
3 слайд
Психикалық дамуы тежелген балалар (ПДТ) - ми қыртысының минималды, функцианалды зақымдануы немесе балалардың ұзақ мерзімде әлеуметтік депривацияға ұшырауы. Қалыпты психикалық үрдістерінің бұзылысы.
4 слайд
Зият ауытқуларының себептері:
-
тұқым қуалаушылық аурулары
(микроцефалия,фенилкетонурия,т.б),
-
хромосомалық құрылымы және санындағы
бұзылыстар (Даун синдромы,
Кляйнфельтер,Шерешевский-Тернер синдромы)
т.б.
-
Сонымен бірге ұрықтың жатырішіндегі даму
кезінде әсер ететін әр түрлі патогендік факторлар
тудырады.
4 слайд
Зият ауытқуларының себептері: - тұқым қуалаушылық аурулары (микроцефалия,фенилкетонурия,т.б), - хромосомалық құрылымы және санындағы бұзылыстар (Даун синдромы, Кляйнфельтер,Шерешевский-Тернер синдромы) т.б. - Сонымен бірге ұрықтың жатырішіндегі даму кезінде әсер ететін әр түрлі патогендік факторлар тудырады.
5 слайд
ПДТ себептері:
-
баланың жатыріштегі және ерте
жастағы соматикалық аурулар;
-
патогенді фактордың әсерінен
( токсикоз);
-
Өз уақытынан ерте босану;
-
Туу кезіндегіжарақаттар;
5 слайд
ПДТ себептері: - баланың жатыріштегі және ерте жастағы соматикалық аурулар; - патогенді фактордың әсерінен ( токсикоз); - Өз уақытынан ерте босану; - Туу кезіндегіжарақаттар;
6 слайд
К.С. Лебединская ПДТ балаларды
этиологиялық принциптер негізінде 4 топқа
бөлген:
1топ – конституционалдық тежелу
2 топ – соматогендік тежелу
3 топ – психогендік тежелу
4 топ – церебральды-органикалық тежелу
6 слайд
К.С. Лебединская ПДТ балаларды этиологиялық принциптер негізінде 4 топқа бөлген: 1топ – конституционалдық тежелу 2 топ – соматогендік тежелу 3 топ – психогендік тежелу 4 топ – церебральды-органикалық тежелу
7 слайд
ПДТ балалардың жалпы
ерекшеліктері:
•
ПДТ балалар арнайы оқыту жағдайларын
қажет етеді.
•
Қалыпты дамыған балаларға қарағанда
ПДТ балалардың жұмыс қабілетінің көлемі
төмен.
•
Ауызша сөйлеуіндегі кемістіктер
•
Жазбаша сөйлеуінде ПДТ балалар ерекше
қателер жібереді. Себептерін ескере
топтарға бөлуге болады.
7 слайд
ПДТ балалардың жалпы ерекшеліктері: • ПДТ балалар арнайы оқыту жағдайларын қажет етеді. • Қалыпты дамыған балаларға қарағанда ПДТ балалардың жұмыс қабілетінің көлемі төмен. • Ауызша сөйлеуіндегі кемістіктер • Жазбаша сөйлеуінде ПДТ балалар ерекше қателер жібереді. Себептерін ескере топтарға бөлуге болады.
8 слайд
Ақыл-ой кемтарлықтың, яғни зият ауытқушылықтардың үш деңгейін ажыратады: жеңіл, орташа, ауыр.
8 слайд
Ақыл-ой кемтарлықтың, яғни зият ауытқушылықтардың үш деңгейін ажыратады: жеңіл, орташа, ауыр.
9 слайд
Жеңіл түрі - олар арнайы бағдарлама
бойынша мектепте жүйелі түрде білім
алуға қабілетті. Ең жоғарғы психикалық
үрдістерінің: есте сақтау, назар
аударудың ерікті үрдістерінің, талдау
және жинақтау, ойлау, сөйлеудің талдап
қорытушы және реттеуші т.б.
үрдістерінің толық дамымағаны
байқалады.
9 слайд
Жеңіл түрі - олар арнайы бағдарлама бойынша мектепте жүйелі түрде білім алуға қабілетті. Ең жоғарғы психикалық үрдістерінің: есте сақтау, назар аударудың ерікті үрдістерінің, талдау және жинақтау, ойлау, сөйлеудің талдап қорытушы және реттеуші т.б. үрдістерінің толық дамымағаны байқалады.
10 слайд
Орташа түрі- танымдық үрдістеріндегі, ерік-
жігер аясындағы бұзылыстардың салдарынан
ұзақ уақыт бойы өз бетінше мақсатты түрде
жұмыс істеуге қабілеті аз, ақылының кемдік
дәрежесі аз балалар. Ұзақ уақыт бойы
оқытып, жүйелі түрде жаттығу жасаған
жағдайда балалар оқу техникасын, жазу
дағдыларын меңгереді, өзіне-өзі қызмет
көрсетудің қарапайым дағдыларын меңгеруге
қабілетті.
10 слайд
Орташа түрі- танымдық үрдістеріндегі, ерік- жігер аясындағы бұзылыстардың салдарынан ұзақ уақыт бойы өз бетінше мақсатты түрде жұмыс істеуге қабілеті аз, ақылының кемдік дәрежесі аз балалар. Ұзақ уақыт бойы оқытып, жүйелі түрде жаттығу жасаған жағдайда балалар оқу техникасын, жазу дағдыларын меңгереді, өзіне-өзі қызмет көрсетудің қарапайым дағдыларын меңгеруге қабілетті.
11 слайд
Ауыр түрі- жалпы баланың жеке тұлға
ретінде бұзылуының ең ауыр дәрежесі.
Олар сөйлей алмайды, басқалардың сөзін
түсінбейді, өзіне-өзі қызмет көрсету
дағдыларын меңгеруге қабілетсіз,
моторикасында ауыр бұзылыстары бар.Бұл
топтағы балалардың ақыл-ойын қалпына
келтіру мүмкін емес.
11 слайд
Ауыр түрі- жалпы баланың жеке тұлға ретінде бұзылуының ең ауыр дәрежесі. Олар сөйлей алмайды, басқалардың сөзін түсінбейді, өзіне-өзі қызмет көрсету дағдыларын меңгеруге қабілетсіз, моторикасында ауыр бұзылыстары бар.Бұл топтағы балалардың ақыл-ойын қалпына келтіру мүмкін емес.
12 слайд
дебильдік имбецильдік нақұрыстық Жалпы топтастыру негізгі үш
деңгейді анықтайды
12 слайд
дебильдік имбецильдік нақұрыстық Жалпы топтастыру негізгі үш деңгейді анықтайды
13 слайд
Бағдарламалар
•
Жалпы мектеп бағдарламасы
•
Көмекші мектеп бағдарламасы
•
ПДТ балаларға арналған
бағдарлама
13 слайд
Бағдарламалар • Жалпы мектеп бағдарламасы • Көмекші мектеп бағдарламасы • ПДТ балаларға арналған бағдарлама