Материалдар / Психикалық дамуы тежелген балалардың тілдік дамуының ерекшеліктері
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Психикалық дамуы тежелген балалардың тілдік дамуының ерекшеліктері

Материал туралы қысқаша түсінік
Логопед және дефектолог мамандарға көмегі тиеді.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
16 Қаңтар 2019
635
2 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Психикалық дамуы тежелген балалардың тілдік дамуының ерекшеліктері «Қаратөбе мектеп-гимназиясы» КММ Баяндама Тақырыбы: Дайын

1 слайд
Психикалық дамуы тежелген балалардың тілдік дамуының ерекшеліктері «Қаратөбе мектеп-гимназиясы» КММ Баяндама Тақырыбы: Дайындаған: мұғалім-логопед Нұрбекқызы. Г

1 слайд

Психикалық дамуы тежелген балалардың тілдік дамуының ерекшеліктері «Қаратөбе мектеп-гимназиясы» КММ Баяндама Тақырыбы: Дайындаған: мұғалім-логопед Нұрбекқызы. Г

Психикалық дамуы тежелген балалар дегеніміз - оқу бағдарламасын меңгеруде қиындықтарға кездесетін үлгермеуші балалар. Психикал

2 слайд
Психикалық дамуы тежелген балалар дегеніміз - оқу бағдарламасын меңгеруде қиындықтарға кездесетін үлгермеуші балалар. Психикалық дамуы тежелу– психикалық даму қарқынының қалыпты дамуының бұзылысы, оның салдарынан мектеп жасына келген бала мектепке дейінгі жастағы шеңберде, ойынға қызығушылықта қалуын айтады.

2 слайд

Психикалық дамуы тежелген балалар дегеніміз - оқу бағдарламасын меңгеруде қиындықтарға кездесетін үлгермеуші балалар. Психикалық дамуы тежелу– психикалық даму қарқынының қалыпты дамуының бұзылысы, оның салдарынан мектеп жасына келген бала мектепке дейінгі жастағы шеңберде, ойынға қызығушылықта қалуын айтады.

Психикалық дамуы тежелген балаларға тән белгілер: Тез жалығу және шаршаудың әсерінен ынта мен қабілеттің төмендеуі; Сезім мен

3 слайд
Психикалық дамуы тежелген балаларға тән белгілер: Тез жалығу және шаршаудың әсерінен ынта мен қабілеттің төмендеуі; Сезім мен еріктің жетілмеуі; Жалпы мәлімет пен елестету қорының шектелуі; Сөздік қорының жеткіліксіздігі Интеллектуалды іскерлік, ойлау әдетінің қалыптаспауы; Ойын іскерлігінің толық қалыптаспағандығы; Қабылдаудың баяулауы; Сөйлеу логикалық операциясының ойымен қиылыспауы; Ақыл – естің барлық түрлерінің бұзылуы; Өзін – өзі бағалау деңгейінің төмендігі

3 слайд

Психикалық дамуы тежелген балаларға тән белгілер: Тез жалығу және шаршаудың әсерінен ынта мен қабілеттің төмендеуі; Сезім мен еріктің жетілмеуі; Жалпы мәлімет пен елестету қорының шектелуі; Сөздік қорының жеткіліксіздігі Интеллектуалды іскерлік, ойлау әдетінің қалыптаспауы; Ойын іскерлігінің толық қалыптаспағандығы; Қабылдаудың баяулауы; Сөйлеу логикалық операциясының ойымен қиылыспауы; Ақыл – естің барлық түрлерінің бұзылуы; Өзін – өзі бағалау деңгейінің төмендігі

Психикалық дамуы тежелген балалардың сөйлеу тіліне қысқаша сипаттама ПДТ балалардың тіл байлығы, әдеттегі балаларға қараған

4 слайд
 Психикалық дамуы тежелген балалардың сөйлеу тіліне қысқаша сипаттама ПДТ балалардың тіл байлығы, әдеттегі балаларға қарағанда 20-30% төмен деңгейде. Сөздік қорында бар сөздердің өзін қолданғанда, олар көбінесе қате жіберіп, сөз мағынасын толық түсінбейтінін көрсетеді. ПДТ оқушылардың cөздің грамматикалық құрылымын меңгеруі   әлсіз, олардың сөйлеу тілінде грамматикалық конструкцияларды дұрыс қолданбауы жиі кездеседі. Бұл балалардың сөйлеу тілі, күнделікті қарық-қатынас қажеттілігін қанағаттандырады. ПДТ балалардың сөйлеу тілінде лексика және грамматикалық қатардың өрескел бұзылуы болмайды, дегенмен бұл балалардың сөйлеу тілі байланыссыздықпен, логика, нақтылық, анықтылықтың жоқтығымен ерекшеленеді, олар өз ойларын дұрыс жеткізуде қиналады. Бұл балалардың сөйлеу тілінің, сөздік қорының және грамматикалық үйлесімнің аздығымен ерекшеленеді, олардың фонематикалық есту қабілеті толыққанды жетілмеген.  

4 слайд

 Психикалық дамуы тежелген балалардың сөйлеу тіліне қысқаша сипаттама ПДТ балалардың тіл байлығы, әдеттегі балаларға қарағанда 20-30% төмен деңгейде. Сөздік қорында бар сөздердің өзін қолданғанда, олар көбінесе қате жіберіп, сөз мағынасын толық түсінбейтінін көрсетеді. ПДТ оқушылардың cөздің грамматикалық құрылымын меңгеруі   әлсіз, олардың сөйлеу тілінде грамматикалық конструкцияларды дұрыс қолданбауы жиі кездеседі. Бұл балалардың сөйлеу тілі, күнделікті қарық-қатынас қажеттілігін қанағаттандырады. ПДТ балалардың сөйлеу тілінде лексика және грамматикалық қатардың өрескел бұзылуы болмайды, дегенмен бұл балалардың сөйлеу тілі байланыссыздықпен, логика, нақтылық, анықтылықтың жоқтығымен ерекшеленеді, олар өз ойларын дұрыс жеткізуде қиналады. Бұл балалардың сөйлеу тілінің, сөздік қорының және грамматикалық үйлесімнің аздығымен ерекшеленеді, олардың фонематикалық есту қабілеті толыққанды жетілмеген.  

Зиятында ақауы бар балаларда сөйлеу дамуының баяу темпі байқалады және сөйлеу бұзылысы көп таралған. Сөйлеу бұзылысы қыздарға

5 слайд
Зиятында ақауы бар балаларда сөйлеу дамуының баяу темпі байқалады және сөйлеу бұзылысы көп таралған. Сөйлеу бұзылысы қыздарға қарағанда, ұлдар көп кездеседі. Психикалық дамуы тежелген балалардың көбісінде импрессивті және экспрессивті сөйлеу: ауызша және жазбаша сөйлеуі бұзылған.

5 слайд

Зиятында ақауы бар балаларда сөйлеу дамуының баяу темпі байқалады және сөйлеу бұзылысы көп таралған. Сөйлеу бұзылысы қыздарға қарағанда, ұлдар көп кездеседі. Психикалық дамуы тежелген балалардың көбісінде импрессивті және экспрессивті сөйлеу: ауызша және жазбаша сөйлеуі бұзылған.

Психикалық дамудың тежелуінде сөйлеу тілі бұзылыстары Фонематикалық жеткіліксіздік, дауыссыз дыбыстарды артикуляциялық ұқсасты

6 слайд
Психикалық дамудың тежелуінде сөйлеу тілі бұзылыстары Фонематикалық жеткіліксіздік, дауыссыз дыбыстарды артикуляциялық ұқсастықтары және акустикалық белгілері бойынша дыбыстардың орнын ауыстыру қателігі Дыбыстарды естіп ажыратуда қиналады, сөзді қабылдауы және ритмін қайталауы бұзылған Балалар берілген қалыпта тілді ұстап тұруда, бір артикуляциялық қалыпта екіншіге ауысуда қиналады Сын есімдерді меңгеруі қиын. Заттарды сипаттағанда ПДТ балалар орта есеппен екі-үш сын есімді қолданады

6 слайд

Психикалық дамудың тежелуінде сөйлеу тілі бұзылыстары Фонематикалық жеткіліксіздік, дауыссыз дыбыстарды артикуляциялық ұқсастықтары және акустикалық белгілері бойынша дыбыстардың орнын ауыстыру қателігі Дыбыстарды естіп ажыратуда қиналады, сөзді қабылдауы және ритмін қайталауы бұзылған Балалар берілген қалыпта тілді ұстап тұруда, бір артикуляциялық қалыпта екіншіге ауысуда қиналады Сын есімдерді меңгеруі қиын. Заттарды сипаттағанда ПДТ балалар орта есеппен екі-үш сын есімді қолданады

7 слайд

7 слайд

Оқушының сөйлеу тілін мінсіздендіргенде немесе қалыптастырғанда сөйлеу тілінің дұрыстығына, анықтығына, нақтылығына үлкен мән

8 слайд
Оқушының сөйлеу тілін мінсіздендіргенде немесе қалыптастырғанда сөйлеу тілінің дұрыстығына, анықтығына, нақтылығына үлкен мән беру керек. Оқушының байланыстырып сөйлеу тілін дамытуда, мінсіздендіруде халық ертегілерінің алатын орыны ерекше. Сол ертегілердің негізінде көрініс қою, әңгімені сахыналау байланыстырып сөйлеу тілін дамытады. Ертегілердің осындай ерекшеліктері балалардың талғамын күшейтіп, сөйлеу мәдениетін, байланыстырып сөйлеуін дамытып, өз ойын жүйелі жеткізе білуге үйретеді. Психикалық дамуы тежелген оқушыларға халық ауыз әдебиетінің үлгілерін қолдануда төмендегідей негізгі жағдайлар ескерілуі қажет: аталған халық ауыз әдебиетінің үлгілерін қолдану барысында оқушылардың жас ерекшеліктері ескерілуі қажет; кемістік түрі мен деңгейі назарға алынуы тиіс; балалардың қызығушылықтары да назарда болуы керек;

8 слайд

Оқушының сөйлеу тілін мінсіздендіргенде немесе қалыптастырғанда сөйлеу тілінің дұрыстығына, анықтығына, нақтылығына үлкен мән беру керек. Оқушының байланыстырып сөйлеу тілін дамытуда, мінсіздендіруде халық ертегілерінің алатын орыны ерекше. Сол ертегілердің негізінде көрініс қою, әңгімені сахыналау байланыстырып сөйлеу тілін дамытады. Ертегілердің осындай ерекшеліктері балалардың талғамын күшейтіп, сөйлеу мәдениетін, байланыстырып сөйлеуін дамытып, өз ойын жүйелі жеткізе білуге үйретеді. Психикалық дамуы тежелген оқушыларға халық ауыз әдебиетінің үлгілерін қолдануда төмендегідей негізгі жағдайлар ескерілуі қажет: аталған халық ауыз әдебиетінің үлгілерін қолдану барысында оқушылардың жас ерекшеліктері ескерілуі қажет; кемістік түрі мен деңгейі назарға алынуы тиіс; балалардың қызығушылықтары да назарда болуы керек;

9 слайд

9 слайд

Қорыта келгенде, психикалық дамуы тежелген баланы дамыту барысында жұмыс нәтижелі болу үшін, әр баланың физиологиялық, психол

10 слайд
Қорыта келгенде, психикалық дамуы тежелген баланы дамыту барысында жұмыс нәтижелі болу үшін, әр баланың физиологиялық, психологиялық, жас ерекшеліктерін ескере отырып, жеке тұлғаны дамыту жұмыстарын дұрыс және тиімді ұйымдастыру болып табылады. Баланың кемістігі күрделенген сайын, мұғалімнен аса табандылық, педагогикалық шығармашылық, шеберлік талап етіледі. Баланың сөйлеу тілін дамытуды мақсат етіп, жұмысымызда әртүрлі әдіс тәсілдерді, қолданып, нәтижеге қол жеткізетін эксперименттер жүргізуден қорықпайық. ПДТ баланы тәрбиелеудегі негізгі мақсатымыз – осы балаларды еңбекке үйрету, сөйлеу тілін жүйелі ету, өмірде өз орнын табуға баулу, өмірге икемді жеке тұлға қалыптастыру.

10 слайд

Қорыта келгенде, психикалық дамуы тежелген баланы дамыту барысында жұмыс нәтижелі болу үшін, әр баланың физиологиялық, психологиялық, жас ерекшеліктерін ескере отырып, жеке тұлғаны дамыту жұмыстарын дұрыс және тиімді ұйымдастыру болып табылады. Баланың кемістігі күрделенген сайын, мұғалімнен аса табандылық, педагогикалық шығармашылық, шеберлік талап етіледі. Баланың сөйлеу тілін дамытуды мақсат етіп, жұмысымызда әртүрлі әдіс тәсілдерді, қолданып, нәтижеге қол жеткізетін эксперименттер жүргізуден қорықпайық. ПДТ баланы тәрбиелеудегі негізгі мақсатымыз – осы балаларды еңбекке үйрету, сөйлеу тілін жүйелі ету, өмірде өз орнын табуға баулу, өмірге икемді жеке тұлға қалыптастыру.

11 слайд

11 слайд