Материалдар / Қазақ халқының философиясы
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Қазақ халқының философиясы

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазақ халқының философиясы туралы түсінік. Қазақ халқының ертедегі идеологиясы, көзқарасы қарастырылған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Қаңтар 2022
659
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ ФИЛОСОФИЯЛЫҚ ДҮНИЕТАНЫМЫ

1 слайд
ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ ФИЛОСОФИЯЛЫҚ ДҮНИЕТАНЫМЫ

1 слайд

ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ ФИЛОСОФИЯЛЫҚ ДҮНИЕТАНЫМЫ

Қазақ философиясының ерекшелік сипаты: Тәңірге, аруаққа сыйыну, тәубелік ой-сана; Философиялық ой ерекше формада – әдеби шығарма

2 слайд
Қазақ философиясының ерекшелік сипаты: Тәңірге, аруаққа сыйыну, тәубелік ой-сана; Философиялық ой ерекше формада – әдеби шығармада, өлең-жырларды, нақыл сөздер мен қара сөздерде, айтыс өнерінде көрініс тапты; Батыс философиясындағы жүйеліліктен гөрі, жеке ойшылдардың дүниеуи көзқарастары құныдылыққа ие; Адам, мораль, эстетика, әдептілік тақырыптары басым.

2 слайд

Қазақ философиясының ерекшелік сипаты: Тәңірге, аруаққа сыйыну, тәубелік ой-сана; Философиялық ой ерекше формада – әдеби шығармада, өлең-жырларды, нақыл сөздер мен қара сөздерде, айтыс өнерінде көрініс тапты; Батыс философиясындағы жүйеліліктен гөрі, жеке ойшылдардың дүниеуи көзқарастары құныдылыққа ие; Адам, мораль, эстетика, әдептілік тақырыптары басым.

Ежелгі заманнан ІХ-ғасырға дейінгі кезең Қазақтардың ата-тегінің философиясы. Бұл кезеңдегі философиялық көзқарастарда діни

3 слайд
Ежелгі заманнан ІХ-ғасырға дейінгі кезең Қазақтардың ата-тегінің философиясы. Бұл кезеңдегі философиялық көзқарастарда діни сипат басым.

3 слайд

Ежелгі заманнан ІХ-ғасырға дейінгі кезең Қазақтардың ата-тегінің философиясы. Бұл кезеңдегі философиялық көзқарастарда діни сипат басым.

Қазақ философиясы тарихы көне дүниеден басталады. Біздің дәуірімізге дейін өмір сүрген Заратуштра, Анахарс, Ишпақайлардан, Әл

4 слайд
Қазақ философиясы тарихы көне дүниеден басталады. Біздің дәуірімізге дейін өмір сүрген Заратуштра, Анахарс, Ишпақайлардан, Әл Фараби, Яссауи, Абай, Мағжанға дейін күректей үш мың жыл жатыр. Қазақ сөз түсінер, сөз ұғар, бір ауыз сөзгге тоқтаған адамды өте жоғары бағалаған. «Аталы сөзге арсыз ғана таласады» - деген. Ұлт дүниетанымын тілі, мәдениеті, рухани мұрасы, діни нанымы т.б. арқылы білдіреді. Философия пәні ойлау болса, ұлттық дүниетанымды бейнелейтін ойлау формалары ұлттық философия болмақ.

4 слайд

Қазақ философиясы тарихы көне дүниеден басталады. Біздің дәуірімізге дейін өмір сүрген Заратуштра, Анахарс, Ишпақайлардан, Әл Фараби, Яссауи, Абай, Мағжанға дейін күректей үш мың жыл жатыр. Қазақ сөз түсінер, сөз ұғар, бір ауыз сөзгге тоқтаған адамды өте жоғары бағалаған. «Аталы сөзге арсыз ғана таласады» - деген. Ұлт дүниетанымын тілі, мәдениеті, рухани мұрасы, діни нанымы т.б. арқылы білдіреді. Философия пәні ойлау болса, ұлттық дүниетанымды бейнелейтін ойлау формалары ұлттық философия болмақ.

Қыдыр ата алуан түрлі игілік, молшылық, байлық, бақыт әкелуші. Жоғары құдай Тәңірі көк идеясы көптеген түрлі халықтардың,

5 слайд
Қыдыр ата алуан түрлі игілік, молшылық, байлық, бақыт әкелуші. Жоғары құдай Тәңірі көк идеясы көптеген түрлі халықтардың, с.і. қазақтардың ата – бабаларының да дүниеге көзқарасында пайда болған. Тоныкөк ескерткішінде: «Көк, Ұмай, қасиетті Жер –Су, міне, бізге жеңіс сыйлаған осылар деп ойлау керек!» – деп жазылған. Тағы бір жерінде: «Жоғарыда зеңгір көк, төменде қара жер жаралғанда, олардың екеуінің арасында адам баласы пайда болған. Адам баласына менің ата– бабаларым үстемдік құрған!»

5 слайд

Қыдыр ата алуан түрлі игілік, молшылық, байлық, бақыт әкелуші. Жоғары құдай Тәңірі көк идеясы көптеген түрлі халықтардың, с.і. қазақтардың ата – бабаларының да дүниеге көзқарасында пайда болған. Тоныкөк ескерткішінде: «Көк, Ұмай, қасиетті Жер –Су, міне, бізге жеңіс сыйлаған осылар деп ойлау керек!» – деп жазылған. Тағы бір жерінде: «Жоғарыда зеңгір көк, төменде қара жер жаралғанда, олардың екеуінің арасында адам баласы пайда болған. Адам баласына менің ата– бабаларым үстемдік құрған!»

VIII ғ. Қазақтар ислам дінін қабылдады. Ислам Қазақстанда христиан дінін де, будда дінін де, зороастра дінін де, жергілікті

6 слайд
VIII ғ. Қазақтар ислам дінін қабылдады. Ислам Қазақстанда христиан дінін де, будда дінін де, зороастра дінін де, жергілікті діндерді де біртіндеп ығыстырып шығара бастады. Сөйтіп, қазақтар политеизмнен монотеизмге өтті.

6 слайд

VIII ғ. Қазақтар ислам дінін қабылдады. Ислам Қазақстанда христиан дінін де, будда дінін де, зороастра дінін де, жергілікті діндерді де біртіндеп ығыстырып шығара бастады. Сөйтіп, қазақтар политеизмнен монотеизмге өтті.

Түркі тілді халықтардың философиясы ІХ-ғасырдан Х V- ғасырға дейінгі кезең . • Оның көрнекті өкілдері бүкіл түркі дүниесіне орт

7 слайд
Түркі тілді халықтардың философиясы ІХ-ғасырдан Х V- ғасырға дейінгі кезең . • Оның көрнекті өкілдері бүкіл түркі дүниесіне ортақ тұлғалар – Анахарсис, Қорқыт, әл Фараби, Ж.Баласағұни, М.Қашғари, Қ.Йасауи. Бұл кезенді түркі тілді халықтардың философиясының «Алтын ғасыры » деуге болады. Аталған ғұламалар тамаша шығармалар мен философиялық еңбектерді дүниеге әкеліп, әлемдік философияның дамуына елеулі үлес қосты.

7 слайд

Түркі тілді халықтардың философиясы ІХ-ғасырдан Х V- ғасырға дейінгі кезең . • Оның көрнекті өкілдері бүкіл түркі дүниесіне ортақ тұлғалар – Анахарсис, Қорқыт, әл Фараби, Ж.Баласағұни, М.Қашғари, Қ.Йасауи. Бұл кезенді түркі тілді халықтардың философиясының «Алтын ғасыры » деуге болады. Аталған ғұламалар тамаша шығармалар мен философиялық еңбектерді дүниеге әкеліп, әлемдік философияның дамуына елеулі үлес қосты.

Анахарсис, Қорқыт, әл Фараби, Ж.Баласағұни, М.Қашғари

8 слайд
Анахарсис, Қорқыт, әл Фараби, Ж.Баласағұни, М.Қашғари

8 слайд

Анахарсис, Қорқыт, әл Фараби, Ж.Баласағұни, М.Қашғари

Шоқан Уәлиханов, Ыбырай Алтынсарин, Абай Құнанбаев философиясы – антропоцентристік және экзистенциалистік сипатқа ие.ХІХ-ғасы

9 слайд
Шоқан Уәлиханов, Ыбырай Алтынсарин, Абай Құнанбаев философиясы – антропоцентристік және экзистенциалистік сипатқа ие.ХІХ-ғасырдағы Ағартушылық философиясы

9 слайд

Шоқан Уәлиханов, Ыбырай Алтынсарин, Абай Құнанбаев философиясы – антропоцентристік және экзистенциалистік сипатқа ие.ХІХ-ғасырдағы Ағартушылық философиясы

ХХ-ғасырдың 20-40 жылдарындағы қазақ философиясы. Негізінен саяси философия болды: Ә.Бөкейханов, А.Байтұрсынов, М.

10 слайд
ХХ-ғасырдың 20-40 жылдарындағы қазақ философиясы. Негізінен саяси философия болды: Ә.Бөкейханов, А.Байтұрсынов, М.Дулатов, М.Жұмабаев, Ж.Аймауытов, Ш.Құдайбердиев.

10 слайд

ХХ-ғасырдың 20-40 жылдарындағы қазақ философиясы. Негізінен саяси философия болды: Ә.Бөкейханов, А.Байтұрсынов, М.Дулатов, М.Жұмабаев, Ж.Аймауытов, Ш.Құдайбердиев.

Қожа Ахмет Яссауи (1094-1167) • Қожа Ахмет Яссауи (1094-1167) «жахрия» (экстаз) немесе «Яссауия» деп аталатын сопылық –мистикалы

11 слайд
Қожа Ахмет Яссауи (1094-1167) • Қожа Ахмет Яссауи (1094-1167) «жахрия» (экстаз) немесе «Яссауия» деп аталатын сопылық –мистикалық ағымның негізін қалады. «Диуани Хикмет» («Даналық кітабы»)– 149 хикметтен тұратын кітабы Қожа Ахметтің соңында қалған бірден–бір мұра. Бұл кітапта негізінен төрт нәрсеге көңіл бөлінеді: шариғат– ислам дінінің заңдары мен ғұрыптары тарикат– сопылық идеясы, жүретін жолы хакикат– Құдаймен бірігу, оған шексіз жақындау мағрифат– дін жолын танып, оқып білу Шариғатсыз, тарикатсыз, мағрифатсыз хакикат болмайды.

11 слайд

Қожа Ахмет Яссауи (1094-1167) • Қожа Ахмет Яссауи (1094-1167) «жахрия» (экстаз) немесе «Яссауия» деп аталатын сопылық –мистикалық ағымның негізін қалады. «Диуани Хикмет» («Даналық кітабы»)– 149 хикметтен тұратын кітабы Қожа Ахметтің соңында қалған бірден–бір мұра. Бұл кітапта негізінен төрт нәрсеге көңіл бөлінеді: шариғат– ислам дінінің заңдары мен ғұрыптары тарикат– сопылық идеясы, жүретін жолы хакикат– Құдаймен бірігу, оған шексіз жақындау мағрифат– дін жолын танып, оқып білу Шариғатсыз, тарикатсыз, мағрифатсыз хакикат болмайды.

• 1. Ксенофонт Афинский. Воспоминания о Сократе. М., 1993. • 2. Платон. Апология Сократа // Платон. Диалоги /Сост. ред. А.Ф.Ло

12 слайд
• 1. Ксенофонт Афинский. Воспоминания о Сократе. М., 1993. • 2. Платон. Апология Сократа // Платон. Диалоги /Сост. ред. А.Ф.Лосев. М., 1980. • 3. Диоген Лаэртский. О жизни, учениях и изречениях знаменитых философов. М., 1979. С. 109-118. ӘДЕБИЕТ

12 слайд

• 1. Ксенофонт Афинский. Воспоминания о Сократе. М., 1993. • 2. Платон. Апология Сократа // Платон. Диалоги /Сост. ред. А.Ф.Лосев. М., 1980. • 3. Диоген Лаэртский. О жизни, учениях и изречениях знаменитых философов. М., 1979. С. 109-118. ӘДЕБИЕТ

НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!

13 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!

13 слайд

НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!