Құндылық:"Дұрыс әрекет"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
1 слайд
2 слайд
Дұрыс әрекет тәжірибесі өмірдің
негізі ретінде
2 слайд
Дұрыс әрекет тәжірибесі өмірдің негізі ретінде
3 слайд
Жоспар
2. Дұрыс іс – әрекет жалпы адамзаттық құндылық
3. Дұрыс іс – әрекеттің адам өміріндегі алатын орны
4. Қорытынды
1. Құндылық дегеніміз не?
3 слайд
Жоспар 2. Дұрыс іс – әрекет жалпы адамзаттық құндылық 3. Дұрыс іс – әрекеттің адам өміріндегі алатын орны 4. Қорытынды 1. Құндылық дегеніміз не?
4 слайд
4 слайд
5 слайд
Құндылық - мәдениеттің құрамдас бөлігі. Мәдениеттің құрамдас бөлігі болуы
себепті құндылық адамдардың өзін ұстауын реттейді, олардың шынайы тәртібін
айқындайды. Мәдениет құндылықтары, тиісінше, материалдық және рухани болып
бөлінеді. Құндылықтардың мазмұны қоғамның мәдени жетістіктерімен
шарттастырылған. Құндылықтар әлемі, сөздің кең мағынасында, мәдениет әлемі
деген сөз. Ол адамның рухани қызмет аясы, оның санасының дұрыстығын
айғақтаушы, адамның рухани байлығының елшеуіші іспетті. Құндылықтарды
мүдделердің қарапайым жалғасы немесе бейнеленуі ретінде қарастыруға
болмайды. Олар салыстырмалы өзінділікке ие.
Құндылықтық қатынас әрқашан да субьектінің бойында белгілі бір эмоцияларды-
қуану,сүйсіну,таңдану,табыну т.б. туғызады.Оның ішіндегі ең жоғарғысы-
қассиеттерге табыну.Адамға қасиеттер қажет,мейлі ол дін болсын немесе діни
емес зайырлық қасиеттер болсын.Бұл мәселе,әсіресе,қоғаның адамгершілік
тұғырлары мен мәдени дәстүрлерінің құнсыздануы мен деградациясы кезінде
өзінің өзектілігін байқатады.Құндылықтар — қасиеттер.Қасиетсіз адам жануарға
айналып кетеді.Оларға деген табынушылық қатынас бала кезден,ана сүтімен
бірге,өзінің ана тілі арқылы,мораль негіздері ретінде, өз тарихын, мәдениетін,
әдет-ғұрптары мен салт-дәстүрлерін игеру нәтижесінде орнығады. Қасиеттер адам
бойына моральдық жауапкешіліктер жүктейді, сезімін айқындай түседі.
5 слайд
Құндылық - мәдениеттің құрамдас бөлігі. Мәдениеттің құрамдас бөлігі болуы себепті құндылық адамдардың өзін ұстауын реттейді, олардың шынайы тәртібін айқындайды. Мәдениет құндылықтары, тиісінше, материалдық және рухани болып бөлінеді. Құндылықтардың мазмұны қоғамның мәдени жетістіктерімен шарттастырылған. Құндылықтар әлемі, сөздің кең мағынасында, мәдениет әлемі деген сөз. Ол адамның рухани қызмет аясы, оның санасының дұрыстығын айғақтаушы, адамның рухани байлығының елшеуіші іспетті. Құндылықтарды мүдделердің қарапайым жалғасы немесе бейнеленуі ретінде қарастыруға болмайды. Олар салыстырмалы өзінділікке ие. Құндылықтық қатынас әрқашан да субьектінің бойында белгілі бір эмоцияларды- қуану,сүйсіну,таңдану,табыну т.б. туғызады.Оның ішіндегі ең жоғарғысы- қассиеттерге табыну.Адамға қасиеттер қажет,мейлі ол дін болсын немесе діни емес зайырлық қасиеттер болсын.Бұл мәселе,әсіресе,қоғаның адамгершілік тұғырлары мен мәдени дәстүрлерінің құнсыздануы мен деградациясы кезінде өзінің өзектілігін байқатады.Құндылықтар — қасиеттер.Қасиетсіз адам жануарға айналып кетеді.Оларға деген табынушылық қатынас бала кезден,ана сүтімен бірге,өзінің ана тілі арқылы,мораль негіздері ретінде, өз тарихын, мәдениетін, әдет-ғұрптары мен салт-дәстүрлерін игеру нәтижесінде орнығады. Қасиеттер адам бойына моральдық жауапкешіліктер жүктейді, сезімін айқындай түседі.
6 слайд
6
Ұлттық салт-дәстүрлердiң
тәлiмдiк мән-мағынасын
зерттейтiн ғылым саласы.
Адам баласы өзінің таза жүрегінде, бұзылмаған ар-ожданына бір сәт назар
аударса, оның бастауы тәрбиеге деген бейімділік екенін ұғады. Бала көзін ашқаннан
бері жан-жағындағы барлық жаратылыстың адамға қызмет етіп тұрғанын және
айналасындағы әр түрлі ғажайып істердің атқарылып жатқанын таза жүрекпен,
кірленбеген ар-ожданмен сезінуі тәрбие бастауының дұрыстығынан.
Рухани-адамгершілік білім берудегі дұрыс әрекетке үйретудің мақсаты – рухани-
адамгершілік құндылықтарға бағытталған, ойы, сөзі мен ісі бір жерден шығатын,
жетілген мінезі бар адамды қалыптастыру.
Ақиқат жолымен жүргенде дұрыс әрекет туындайды, оның қағидаты-өзіңе де,
өзгеге де, табиғатқа да еш зиян келтірмеу. Ол үшін табиғаттың, моральдың және
мемлекеттің заңдылықтарын білу, құрметтеу және орындау қажет.
Бақытты адам:
-өзге адамдардың өзі туралы не ойлайтынын уайымдамайды;
-Барлығына жақсылық көруге тырысады.
- Бүгінгі күн керемет, бірақ мен оын көре алмаймын.
Ежелгі Қытай ойшылы Конфуцийдің айтуы бойынша жан-жақты толысқан,
адамгершілік қасиеттері мол «жетілген адамның бойында» негізінен екі қасиет болуы
қажет, олар: адамгершілік пен парыз сезімі. Басты қасиет – парыз сезімі керек. Парыз
– бұл моральдық міндет болып саналады. Парызды сезіне білудің өзі білім мен
жоғарғы принципке, жалпы алғанда, адам бойындағы ізгі қасиеттерге тікелей
байланысты болып келеді.
6 слайд
6 Ұлттық салт-дәстүрлердiң тәлiмдiк мән-мағынасын зерттейтiн ғылым саласы. Адам баласы өзінің таза жүрегінде, бұзылмаған ар-ожданына бір сәт назар аударса, оның бастауы тәрбиеге деген бейімділік екенін ұғады. Бала көзін ашқаннан бері жан-жағындағы барлық жаратылыстың адамға қызмет етіп тұрғанын және айналасындағы әр түрлі ғажайып істердің атқарылып жатқанын таза жүрекпен, кірленбеген ар-ожданмен сезінуі тәрбие бастауының дұрыстығынан. Рухани-адамгершілік білім берудегі дұрыс әрекетке үйретудің мақсаты – рухани- адамгершілік құндылықтарға бағытталған, ойы, сөзі мен ісі бір жерден шығатын, жетілген мінезі бар адамды қалыптастыру. Ақиқат жолымен жүргенде дұрыс әрекет туындайды, оның қағидаты-өзіңе де, өзгеге де, табиғатқа да еш зиян келтірмеу. Ол үшін табиғаттың, моральдың және мемлекеттің заңдылықтарын білу, құрметтеу және орындау қажет. Бақытты адам: -өзге адамдардың өзі туралы не ойлайтынын уайымдамайды; -Барлығына жақсылық көруге тырысады. - Бүгінгі күн керемет, бірақ мен оын көре алмаймын. Ежелгі Қытай ойшылы Конфуцийдің айтуы бойынша жан-жақты толысқан, адамгершілік қасиеттері мол «жетілген адамның бойында» негізінен екі қасиет болуы қажет, олар: адамгершілік пен парыз сезімі. Басты қасиет – парыз сезімі керек. Парыз – бұл моральдық міндет болып саналады. Парызды сезіне білудің өзі білім мен жоғарғы принципке, жалпы алғанда, адам бойындағы ізгі қасиеттерге тікелей байланысты болып келеді.
7 слайд
«Дұрыс әрекет-мақсатқа жеткізер жолды дұрыс таңдаудан
басталады»
Әл - Фараби
Адамдар осы өмірден қуаныш пен қанағат аламыз деп
ойлайды, алайда бұл қуаныш олардың өздерінде жасырынып
жатқан өлшеусіз қуаныштың кішкентай ғана сәулесі.
ДҰРЫС ӘРЕКЕТ- Қайрат пен табандылық, адалдық, шешім
қабылдауда батылдық, ынталылық.
Дұрыс мінез-құлық — бұл өз борышын және адамның
қоғамдағы мәртебесіне қатысты міндеттемелерді орындауға
байланысты мінез-құлық түрі әрі ар-ұяттың ішкі дауысына
сәйкес қылықтар.
7 слайд
«Дұрыс әрекет-мақсатқа жеткізер жолды дұрыс таңдаудан басталады» Әл - Фараби Адамдар осы өмірден қуаныш пен қанағат аламыз деп ойлайды, алайда бұл қуаныш олардың өздерінде жасырынып жатқан өлшеусіз қуаныштың кішкентай ғана сәулесі. ДҰРЫС ӘРЕКЕТ- Қайрат пен табандылық, адалдық, шешім қабылдауда батылдық, ынталылық. Дұрыс мінез-құлық — бұл өз борышын және адамның қоғамдағы мәртебесіне қатысты міндеттемелерді орындауға байланысты мінез-құлық түрі әрі ар-ұяттың ішкі дауысына сәйкес қылықтар.
8 слайд
Ертеңгі күнді болжау қиын, бірақ бүгінгі күнді пайдалануға болады.
Өткен күн – Кеше –тарих
Келер күн – Ертең – сыр
Ал Бүгінгі күн - Үлкен сый.
Төле би
Дұрыс әрекет - жүректен шығып,сосын сөз ретінде бейнеленетін және іс
жүзінде қолданылатын құндылық.
Жаның мен тәніңді барынша сергітіп, сұлуландырып жіберетін тек жақсы
тәрбие ғана. Сондықтан да, жас ұрпақты үлкен өмір жолында дұрыс әрекетке
бағыттасақ, тәуелсіздігіміздің тұғырын берік ұстайтын адами асыл қасиеттерге
бай тұлғалар тәрбиелей білейік.
8 слайд
Ертеңгі күнді болжау қиын, бірақ бүгінгі күнді пайдалануға болады. Өткен күн – Кеше –тарих Келер күн – Ертең – сыр Ал Бүгінгі күн - Үлкен сый. Төле би Дұрыс әрекет - жүректен шығып,сосын сөз ретінде бейнеленетін және іс жүзінде қолданылатын құндылық. Жаның мен тәніңді барынша сергітіп, сұлуландырып жіберетін тек жақсы тәрбие ғана. Сондықтан да, жас ұрпақты үлкен өмір жолында дұрыс әрекетке бағыттасақ, тәуелсіздігіміздің тұғырын берік ұстайтын адами асыл қасиеттерге бай тұлғалар тәрбиелей білейік.
9 слайд
Бақыт әрқашан ұнатқан ісіңді істеуде емес,
әрқашан істеген ісіңді ұнатуда.
Л.Н.Толстой
9 слайд
Бақыт әрқашан ұнатқан ісіңді істеуде емес, әрқашан істеген ісіңді ұнатуда. Л.Н.Толстой
10 слайд
10 слайд
11 слайд
Әмір Кейқауыстың атақты «Қабуснамасынан» алынған адамға қажетті қасиеттерге тоқталып
көрелік:
• «Ей, перзентім, халық сенің сөзіңе сай іс қылсын десең, сен өз сөзіңе сай іс қыл».
• «Ащы болса да, сөздің ақиқатын айт».
• «Егер абыройдан айырылғың келмесе, жақсылық жасауды ұмытпа».
• «Жаман істерден, өтіріктен, қанағатсыздықтан ұял; тура сөз, ізгі тілек, жақсы бастамадан
ұялма».
«Өз ойларыңды ретте. Егер кейбір қылықтар әдетке айналса, онда соған сәйкес мінезің
қалыптасады. Ал мінезің қалыптасқанда, тағдырың қалыптасады. Сондықтан сенің тағдырың өз
қолыңда».
Адам дұрыс жолды таңдай білуі қажет:
1. Дұрыс жол — ақиқатты дұрыс түсіну.
2.Дұрыс шешім—ақиқатқа сәйкес өз өмірін өзгертуге бағытталған ерік-жігер.
3. Дұрыс сөз — өтірік айтпау, біреуді босқа жамандамау, балағат сөз айтпау,
11 слайд
Әмір Кейқауыстың атақты «Қабуснамасынан» алынған адамға қажетті қасиеттерге тоқталып көрелік: • «Ей, перзентім, халық сенің сөзіңе сай іс қылсын десең, сен өз сөзіңе сай іс қыл». • «Ащы болса да, сөздің ақиқатын айт». • «Егер абыройдан айырылғың келмесе, жақсылық жасауды ұмытпа». • «Жаман істерден, өтіріктен, қанағатсыздықтан ұял; тура сөз, ізгі тілек, жақсы бастамадан ұялма». «Өз ойларыңды ретте. Егер кейбір қылықтар әдетке айналса, онда соған сәйкес мінезің қалыптасады. Ал мінезің қалыптасқанда, тағдырың қалыптасады. Сондықтан сенің тағдырың өз қолыңда». Адам дұрыс жолды таңдай білуі қажет: 1. Дұрыс жол — ақиқатты дұрыс түсіну. 2.Дұрыс шешім—ақиқатқа сәйкес өз өмірін өзгертуге бағытталған ерік-жігер. 3. Дұрыс сөз — өтірік айтпау, біреуді босқа жамандамау, балағат сөз айтпау,
12 слайд
12 слайд
13 слайд
13 слайд