Құқықбұзушылықтың алдын алу
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Құқық бұзушылықтың алдын алу
1 слайд
Құқық бұзушылықтың алдын алу
2 слайд
К іріспе
Кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтың алдын-алу қылмысқа қарсы күрестің барлық бағыттарының бірі
болып табылады. Олардың тиімді алдын-алу - жас ұрпақтың адамгершілік денсаулығын қорғаудың маңызды шарты.
Оқушылар мен профилактикалық жұмыс - бұл күрделі, көп өлшемді және ұзақ мерзімді процесс. Құқық бұзушылықтың
алдын-алу саласындағы мектептің нақты міндеті - ерте профилактиканы жүргізу, өйткені басқа әлеуметтік құрылым бұл
мәселені шеше алмайды. Нақты тәрбие - бұл отбасы, алайда оның өзі көбіне профилактикалық қызметтің объектісі ретінде
әрекет етеді. Ерте профилактиканың негізі - балалардың қалыпты дамуы мүмкіндігін қамтамасыз ететін жағдайлар жасау,
белгілі бір жастағы оқушыларда пайда болатын типтік дағдарыстық жағдайларды уақытында анықтау. Алайда, тек жеке
тұлға қалыптастырудың жетекші әлеуметтік институты болып табылады. Өкінішке орай, қазіргі уақытта отбасылық дағдарыс
бар.
Ол төмендегідей сипатталады:
- толық емес отбасылар санының көбеюі;
- отбасындағы зорлық-зомбылық, маскүнемдік;
- отбасы мүшелерінің денсаулығының нашарлауы;
- отбасы мүшелерінің, әсіресе әйелдердің дәстүрлі рөлдерінің өзгеруі.
Осыған байланысты балалар өмірлік қиын жағдайларға тап болуда. Пайда болған тұлғаның моральдық деформациясы және
мінез-құлықтағы ауытқулар көбінесе микросферамен қарым-қатынастың бұзылуының нәтижесі болып табылады. Практика
көрсеткендей, жасөспірімдер мен жағдайлары жақсы отбасылардың балалары жасаған құқық бұзушылықтар саны көбейді,
мұнда ата-аналар материалдық игіліктерге қамқорлық көрсетіп, балаларының рухани дамуына тиісті көңіл бөлмейді, іс
жүзінде олармен байланыс жасамайды, қол жеткізе алмайды. олардың ішкі проблемала ры мен қайшылықтары басым. Бұл
міндет бүгін мектепке жүктелген.Әлеуметтік төлқұжатты рәсімдей отырып, мектеп контингентін зерттеу бойынша жүйелі
жұмыс жүргізетін мектеп. Мектептің тәрбиелік функциялары, ең алдымен, өзінің интеллектуалды қабілеттерін жүзеге асыра
алатын физикалық және моральдық тұрғыдан сау тұлғаны дамытуға және заңға бағынатын жеке тұлғаны тәрбиелеуге
бағытталған. Балалар мен жасөспірімдердің мінез-құлқындағы дер кезінде байқалған ауытқулар және дұрыс
ұйымдастырылған психологиялық-медициналық-педагогикалық көмек өсіп келе жатқан адамның жеке басының
деформациясын болдырмауда маңызды рөл атқаруы мүмкін, бұл құқық бұзушылық пен қылмысқа әкеледі.
Тәрбиесіз алынған білім – адамзаттың қас жауы.
Әл-Фараби
2 слайд
К іріспе Кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтың алдын-алу қылмысқа қарсы күрестің барлық бағыттарының бірі болып табылады. Олардың тиімді алдын-алу - жас ұрпақтың адамгершілік денсаулығын қорғаудың маңызды шарты. Оқушылар мен профилактикалық жұмыс - бұл күрделі, көп өлшемді және ұзақ мерзімді процесс. Құқық бұзушылықтың алдын-алу саласындағы мектептің нақты міндеті - ерте профилактиканы жүргізу, өйткені басқа әлеуметтік құрылым бұл мәселені шеше алмайды. Нақты тәрбие - бұл отбасы, алайда оның өзі көбіне профилактикалық қызметтің объектісі ретінде әрекет етеді. Ерте профилактиканың негізі - балалардың қалыпты дамуы мүмкіндігін қамтамасыз ететін жағдайлар жасау, белгілі бір жастағы оқушыларда пайда болатын типтік дағдарыстық жағдайларды уақытында анықтау. Алайда, тек жеке тұлға қалыптастырудың жетекші әлеуметтік институты болып табылады. Өкінішке орай, қазіргі уақытта отбасылық дағдарыс бар. Ол төмендегідей сипатталады: - толық емес отбасылар санының көбеюі; - отбасындағы зорлық-зомбылық, маскүнемдік; - отбасы мүшелерінің денсаулығының нашарлауы; - отбасы мүшелерінің, әсіресе әйелдердің дәстүрлі рөлдерінің өзгеруі. Осыған байланысты балалар өмірлік қиын жағдайларға тап болуда. Пайда болған тұлғаның моральдық деформациясы және мінез-құлықтағы ауытқулар көбінесе микросферамен қарым-қатынастың бұзылуының нәтижесі болып табылады. Практика көрсеткендей, жасөспірімдер мен жағдайлары жақсы отбасылардың балалары жасаған құқық бұзушылықтар саны көбейді, мұнда ата-аналар материалдық игіліктерге қамқорлық көрсетіп, балаларының рухани дамуына тиісті көңіл бөлмейді, іс жүзінде олармен байланыс жасамайды, қол жеткізе алмайды. олардың ішкі проблемала ры мен қайшылықтары басым. Бұл міндет бүгін мектепке жүктелген.Әлеуметтік төлқұжатты рәсімдей отырып, мектеп контингентін зерттеу бойынша жүйелі жұмыс жүргізетін мектеп. Мектептің тәрбиелік функциялары, ең алдымен, өзінің интеллектуалды қабілеттерін жүзеге асыра алатын физикалық және моральдық тұрғыдан сау тұлғаны дамытуға және заңға бағынатын жеке тұлғаны тәрбиелеуге бағытталған. Балалар мен жасөспірімдердің мінез-құлқындағы дер кезінде байқалған ауытқулар және дұрыс ұйымдастырылған психологиялық-медициналық-педагогикалық көмек өсіп келе жатқан адамның жеке басының деформациясын болдырмауда маңызды рөл атқаруы мүмкін, бұл құқық бұзушылық пен қылмысқа әкеледі. Тәрбиесіз алынған білім – адамзаттың қас жауы. Әл-Фараби
3 слайд
Білім беру процесінде барлық қызметкерлердің құқық бұзушылықтың алдын алу бағытының жұмысы.
T•
Құқық бұзушылыққа бейім
оқушыны анықтау.
•
Құқық бұзушылыққа бейім оқушы
туралы мәліметтер жинақтау.
•
Кәмелет жасқа толмағандар мен ата-
аналарымен жеке жұмыс жүргізу.
Тақырыптық сынып сағаттарын,
әңгіме, лекция өткізу.
•
Ақпараттық насихаттау, кеңес беру
жұмысы.
•
ЖЖИ бағдарламасын жүзеге асыру. . •
Ата-аналар мен ұстаздар,
оқушылар арасында жаппай
құқықтық білім беруді
ұйымдастыру.
•
Сыныптан тыс шаралар
ұйымдастыру.
•
Таңдау курстары мен үйірме,
The third part
Сабақтын тыс уақытты
ұйымдастыру.
•
Мектепішілік үйірме, секцияларды ұйым
дастыру.
•
Оқушылар комитеті және «Шаңырақ»
қауымдастығының іске асырылуы
•
Жалпы мектепішілік және сыныпішілік
сыныптан тыс шаралар өткізу.
•
Жазғы демалысты ұйымдастыру
•
Мектептен тыс үйірме және секция
мониторингі. Ø Құқықтық білім және тәрбие.
Әлеуметтік-психологиялық қызмет.
•
Есепте тұрған оқушылармен
жеке түзету жұмыстары.
•
Ата-аналар, оқушылар,
ұстаздарға педагогикалық-
психологиялық кеңес беру .
•
Рейд ұйымдастыру және өткізу.
•
«Қамқорлық» және «Мектепке
жол» акциясын өткізу.
•
Шиеленісті шешу кеңесінің іске
асырылуы. Ø Профилактикалы қ жұмыс
Ø Ата-аналар қоғамымен жұмыс.
•
Ата-аналар жиналысы, әңгіме, лекция өткізу.
•
Қамқорлық кеңесінің жұмысымын
ұйымдастыру.
•
Алдын алу кеңесінің жұмысына ата-аналарды
тарту.
•
Ата-аналармен бірлескен жобалар өткізу.
•
Түнгі рейдке ата-аналарды тарту.
3 слайд
Білім беру процесінде барлық қызметкерлердің құқық бұзушылықтың алдын алу бағытының жұмысы. T• Құқық бұзушылыққа бейім оқушыны анықтау. • Құқық бұзушылыққа бейім оқушы туралы мәліметтер жинақтау. • Кәмелет жасқа толмағандар мен ата- аналарымен жеке жұмыс жүргізу. Тақырыптық сынып сағаттарын, әңгіме, лекция өткізу. • Ақпараттық насихаттау, кеңес беру жұмысы. • ЖЖИ бағдарламасын жүзеге асыру. . • Ата-аналар мен ұстаздар, оқушылар арасында жаппай құқықтық білім беруді ұйымдастыру. • Сыныптан тыс шаралар ұйымдастыру. • Таңдау курстары мен үйірме, The third part Сабақтын тыс уақытты ұйымдастыру. • Мектепішілік үйірме, секцияларды ұйым дастыру. • Оқушылар комитеті және «Шаңырақ» қауымдастығының іске асырылуы • Жалпы мектепішілік және сыныпішілік сыныптан тыс шаралар өткізу. • Жазғы демалысты ұйымдастыру • Мектептен тыс үйірме және секция мониторингі. Ø Құқықтық білім және тәрбие. Әлеуметтік-психологиялық қызмет. • Есепте тұрған оқушылармен жеке түзету жұмыстары. • Ата-аналар, оқушылар, ұстаздарға педагогикалық- психологиялық кеңес беру . • Рейд ұйымдастыру және өткізу. • «Қамқорлық» және «Мектепке жол» акциясын өткізу. • Шиеленісті шешу кеңесінің іске асырылуы. Ø Профилактикалы қ жұмыс Ø Ата-аналар қоғамымен жұмыс. • Ата-аналар жиналысы, әңгіме, лекция өткізу. • Қамқорлық кеңесінің жұмысымын ұйымдастыру. • Алдын алу кеңесінің жұмысына ата-аналарды тарту. • Ата-аналармен бірлескен жобалар өткізу. • Түнгі рейдке ата-аналарды тарту.
4 слайд
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарының
құқықбұзушылықтың алдын алу
профилактикалық жұмыстар алгоритмі - 11 Қ ұқық бұзушылықтың алдын алу
профилактикалық жұмыстар алгоритмі
Сынып жетекшінің құқық бұзушылық
анықталған жағдайдағы
іс-әрекет алгоритмі - 2
2
Мектептің әлеуметтік педагогының іс-әрекет алгоритмі -3
3
Педагог-психолог т ың іс-әрекет алгоритмі - 4
4
С ынып жетекшісінің іс-қимыл алгоритмі - 5
5
4 слайд
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарының құқықбұзушылықтың алдын алу профилактикалық жұмыстар алгоритмі - 11 Қ ұқық бұзушылықтың алдын алу профилактикалық жұмыстар алгоритмі Сынып жетекшінің құқық бұзушылық анықталған жағдайдағы іс-әрекет алгоритмі - 2 2 Мектептің әлеуметтік педагогының іс-әрекет алгоритмі -3 3 Педагог-психолог т ың іс-әрекет алгоритмі - 4 4 С ынып жетекшісінің іс-қимыл алгоритмі - 5 5
5 слайд
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарының құқық бұзушылықтың алдын алу
профилактикалық жұмыстар алгоритмі
№ Іс-әрекеті Аяқталу нысаны
1 Кәмелетке толмағандардың құқық бұзушылықтарының, қадағалаусыз қалуының
және олардың құқықтарын қорғаудың алдын алу бойынша жұмыс жоспарын құру. жоспар
2 Кәмелетке толмағандардың құқық бұзушылықтарының, қадағалаусыз қалуының
және олардың құқықтарын қорғаудың алдын алу бағдарламасын әзірлеу және іске
асыруды үйлестіру. бағдарлама
3 Мектептегі профилактикалық жұмыстың жай-күйіне талдау жүргізу. анықтама
4 Жасөспірімдер мен олардың ата-аналары үшін бірлескен іс-шаралар
ұйымдастыру. Өткізілген іс-
шаралар хаттамасы
5 Мектептің педагогикалық ұжымы мен ата-аналар ұжымымен бірлескен құқық
бұзушылықтың алдын алу, құқықтық тәрбие бойынша жұмыстар жүргізу. жиналыс
6 Құқық бұзушылықтың, қадағалаусыз қалудың алдын алу, салауатты өмір салты
және заңға бағынатын мінез-құлықты қалыптастыру бойынша сынып
жетекшілердің қызметіне мониторинг жүргізуді қамтамасыз ету. кесте
7 Құқық бұзушылық анықталған жағдайда АІІБ құжатты дайындау және
отырыстарға қатысу анықтама
5 слайд
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасарының құқық бұзушылықтың алдын алу профилактикалық жұмыстар алгоритмі № Іс-әрекеті Аяқталу нысаны 1 Кәмелетке толмағандардың құқық бұзушылықтарының, қадағалаусыз қалуының және олардың құқықтарын қорғаудың алдын алу бойынша жұмыс жоспарын құру. жоспар 2 Кәмелетке толмағандардың құқық бұзушылықтарының, қадағалаусыз қалуының және олардың құқықтарын қорғаудың алдын алу бағдарламасын әзірлеу және іске асыруды үйлестіру. бағдарлама 3 Мектептегі профилактикалық жұмыстың жай-күйіне талдау жүргізу. анықтама 4 Жасөспірімдер мен олардың ата-аналары үшін бірлескен іс-шаралар ұйымдастыру. Өткізілген іс- шаралар хаттамасы 5 Мектептің педагогикалық ұжымы мен ата-аналар ұжымымен бірлескен құқық бұзушылықтың алдын алу, құқықтық тәрбие бойынша жұмыстар жүргізу. жиналыс 6 Құқық бұзушылықтың, қадағалаусыз қалудың алдын алу, салауатты өмір салты және заңға бағынатын мінез-құлықты қалыптастыру бойынша сынып жетекшілердің қызметіне мониторинг жүргізуді қамтамасыз ету. кесте 7 Құқық бұзушылық анықталған жағдайда АІІБ құжатты дайындау және отырыстарға қатысу анықтама
6 слайд
Сынып жетекшісінің құқы қ бұзушылық анықталған жағдайдағы
іс-әрекет алгоритмі
№ Іс-әрекеті Аяқталу нысаны
1 Жасөспірімнің құқықбұзушылық жасағандығы туралы ақпараттың түсуі хаттама
2 Құқық бұзушылықтың алдын алу фактісі бойынша барлық жауапты тұлғаларды
хабардар ету
3 Жасөспірімді МІБ қою үшін құжаттарды дайындау құжаттар
4 Әлеуметтік қауіпті жағдайдағы кәмелетке толмағанның картасын
толтыру,әлеуметтік жағдайы туралы отбасының картасын толтыру әлеуметтік
паспорты
5 Кәмелетке толмаған жасөспірімнің жеке даму картасын және ортаға бейімделу
туралы мәлімет әзірлеу ақпарат
6 слайд
Сынып жетекшісінің құқы қ бұзушылық анықталған жағдайдағы іс-әрекет алгоритмі № Іс-әрекеті Аяқталу нысаны 1 Жасөспірімнің құқықбұзушылық жасағандығы туралы ақпараттың түсуі хаттама 2 Құқық бұзушылықтың алдын алу фактісі бойынша барлық жауапты тұлғаларды хабардар ету 3 Жасөспірімді МІБ қою үшін құжаттарды дайындау құжаттар 4 Әлеуметтік қауіпті жағдайдағы кәмелетке толмағанның картасын толтыру,әлеуметтік жағдайы туралы отбасының картасын толтыру әлеуметтік паспорты 5 Кәмелетке толмаған жасөспірімнің жеке даму картасын және ортаға бейімделу туралы мәлімет әзірлеу ақпарат
7 слайд
Мектептің әлеуметтік педагогының іс-әрекет алгоритмі
№ Іс-әрекеті Аяқталу нысаны
1 Мектептің әлеуметтік паспортын жасау әлеуметтік паспорт
2 Құқық бұзушылық жасаған жасөспірімдердің әлеуметтік қолайсыздығы туралы
ақпарат жинау ақпарат
3 Жасөспірімнің жеке басының әлеуметтік педагогикалық ерекшеліктерін, оның
қоршаған ортасын зерттеу (отбасына үйде болу, жасөспіріммен және ата-
аналармен жеке әңгімелесу) АКТ
4 Жасөспірімнің қолдау көрсету бойынша әлеуметтік-педагогикалық көмек және
бақылау, сабаққа қатысуы, үлгерімін бақылау, мектептің тәрбие жұмысына
тартылуын ұйымдастыру ақпарат
5 Қажет болған жағдайда профилактиканың барлық субъектілерімен өзара іс-
қимылды жүзеге асыру анықтама
7 слайд
Мектептің әлеуметтік педагогының іс-әрекет алгоритмі № Іс-әрекеті Аяқталу нысаны 1 Мектептің әлеуметтік паспортын жасау әлеуметтік паспорт 2 Құқық бұзушылық жасаған жасөспірімдердің әлеуметтік қолайсыздығы туралы ақпарат жинау ақпарат 3 Жасөспірімнің жеке басының әлеуметтік педагогикалық ерекшеліктерін, оның қоршаған ортасын зерттеу (отбасына үйде болу, жасөспіріммен және ата- аналармен жеке әңгімелесу) АКТ 4 Жасөспірімнің қолдау көрсету бойынша әлеуметтік-педагогикалық көмек және бақылау, сабаққа қатысуы, үлгерімін бақылау, мектептің тәрбие жұмысына тартылуын ұйымдастыру ақпарат 5 Қажет болған жағдайда профилактиканың барлық субъектілерімен өзара іс- қимылды жүзеге асыру анықтама
8 слайд
Педагог-психологының іс-әрекет алгоритмі
№ Іс-әрекеті Аяқталу нысаны
1 Құқық бұзушылық жасаған жасөспірімдердің әлеуметтік қолайсыздығы туралы
ақпарат жинау ақпарат
2 Кіріс диагностикасын жүргізу. кесте
3 Жасөспірімнің жеке басының психологиялық-педагогикалық ерекшеліктерін,
оның микро ортасын зерттеу(отбасында, үйде болуы, жасөспіріммен және ата-
аналармен жеке әңгімелесу, қиындықтар мен проблемалардың, жанжалды
жағдайлардың, ауытқулардың және білім алушының мінез-құлқындағы
өзгерістерді анықтау (жасөспіріммен, сынып оқушыларымен жеке әңгімелесу) сауалнама, анықтама
4 Жасөспірімге педагогикалық көмек және қолдау, сүйемелдеу көрсету (тренинг,
жеке әңгімелесу, түзету сабақтары) анықтама
8 слайд
Педагог-психологының іс-әрекет алгоритмі № Іс-әрекеті Аяқталу нысаны 1 Құқық бұзушылық жасаған жасөспірімдердің әлеуметтік қолайсыздығы туралы ақпарат жинау ақпарат 2 Кіріс диагностикасын жүргізу. кесте 3 Жасөспірімнің жеке басының психологиялық-педагогикалық ерекшеліктерін, оның микро ортасын зерттеу(отбасында, үйде болуы, жасөспіріммен және ата- аналармен жеке әңгімелесу, қиындықтар мен проблемалардың, жанжалды жағдайлардың, ауытқулардың және білім алушының мінез-құлқындағы өзгерістерді анықтау (жасөспіріммен, сынып оқушыларымен жеке әңгімелесу) сауалнама, анықтама 4 Жасөспірімге педагогикалық көмек және қолдау, сүйемелдеу көрсету (тренинг, жеке әңгімелесу, түзету сабақтары) анықтама
9 слайд
Құқықбұзушылықтың алдын алу бойынша
сынып жетекшісінің іс-қимыл алгоритмі
№ Іс-әрекеті Аяқталу нысаны
1 Білім алушының есептік картасын толтыру қауіпті жағдай, жеке тәрбие жоспарын
құру, алдын алу жұмыстарының картасын әзірлеу, психологиялық-педагогикалық
және профилактикалық сүйемелдеу жоспар
2 Білім алушыны бос уақыттында қоғамдық пайдалы қызметті тарту. үйірмелер
3 Сабаққа қатысуын, оқу үлгерімін бақылауды жүзеге асыру мониторинг
4 Күн сайынғы жедел бақылау қорытындысы бойынша жасөспіріммен жеке
жұмысты жүзеге асыру және ата-аналарын ақпараттандыру хабарлама
5 Білім алушының ата-аналарымен жеке жұмысты ұйымдастыру хаттама
6 Отбасына рейдтер жүргізу сөйлесу дәптеріне
тіркеу
7 Білім алушының әлеуметтік бейімделуін талдау жасап, ай сайын ата-анасын құқық
бұзушылықтың алдын алу жұмыстарының нәтижелері туралы ақпараттандыру ақпарат
9 слайд
Құқықбұзушылықтың алдын алу бойынша сынып жетекшісінің іс-қимыл алгоритмі № Іс-әрекеті Аяқталу нысаны 1 Білім алушының есептік картасын толтыру қауіпті жағдай, жеке тәрбие жоспарын құру, алдын алу жұмыстарының картасын әзірлеу, психологиялық-педагогикалық және профилактикалық сүйемелдеу жоспар 2 Білім алушыны бос уақыттында қоғамдық пайдалы қызметті тарту. үйірмелер 3 Сабаққа қатысуын, оқу үлгерімін бақылауды жүзеге асыру мониторинг 4 Күн сайынғы жедел бақылау қорытындысы бойынша жасөспіріммен жеке жұмысты жүзеге асыру және ата-аналарын ақпараттандыру хабарлама 5 Білім алушының ата-аналарымен жеке жұмысты ұйымдастыру хаттама 6 Отбасына рейдтер жүргізу сөйлесу дәптеріне тіркеу 7 Білім алушының әлеуметтік бейімделуін талдау жасап, ай сайын ата-анасын құқық бұзушылықтың алдын алу жұмыстарының нәтижелері туралы ақпараттандыру ақпарат