Рәміздер сабақ жоспары

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Рәміздер сабақ жоспары

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақ жоспары Рәміздер 5-сынып Мақсаты:оқушыларға рәміздер туралы ақпарат бере отырып, сауаттылықтарын арттыру
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
РЕФЕРАТ Тақырыбы : Ойлау Орындаған : Батырбекқызы Гүлнат

#1 слайд
РЕФЕРАТ Тақырыбы : Ойлау Орындаған : Батырбекқызы Гүлнат

1 слайд

РЕФЕРАТ Тақырыбы : Ойлау Орындаған : Батырбекқызы Гүлнат

Мазмұны  Кіріспе  Негізгі бөлім 1. Ойлау – объективтік шындық 2. Ойлау тәсілдері 3. Ойлаудың күрделі формалары  Ойлау аса күр

#2 слайд
Мазмұны  Кіріспе  Негізгі бөлім 1. Ойлау – объективтік шындық 2. Ойлау тәсілдері 3. Ойлаудың күрделі формалары  Ойлау аса күрделі процесс  Қ орытынды  Пайдаланылған ә дебиеттер

2 слайд

Мазмұны  Кіріспе  Негізгі бөлім 1. Ойлау – объективтік шындық 2. Ойлау тәсілдері 3. Ойлаудың күрделі формалары  Ойлау аса күрделі процесс  Қ орытынды  Пайдаланылған ә дебиеттер

Ойлау дегеніміз – сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының байланыс - қатынастарының миымызда жалпылай және жа

#3 слайд
Ойлау дегеніміз – сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының байланыс - қатынастарының миымызда жалпылай және жанама түрде сөз ар- қылы бейнелеуі. Ойлау қабылдау, елестермен тығыз байланысты. Түйсік пен қабылдау танымның бірінші баспалдағы болғандықтан, олардан тыс ешбір ойлау болмай-ды. Ойлау сезім мүшелері арқылы алынған мәлімет- терді өңдейді.Ойлау сезімдік мағлұматтарды не- гізінде ғана мүмкін болатын нәрсе.Елестерде жал-пылағыш элементтер мол болғанмен, оның таным мүмкіндігі ойлаудан әлде-қайда төмен. Ойлаудың қамтитын шеңбері өте кең.

3 слайд

Ойлау дегеніміз – сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының байланыс - қатынастарының миымызда жалпылай және жанама түрде сөз ар- қылы бейнелеуі. Ойлау қабылдау, елестермен тығыз байланысты. Түйсік пен қабылдау танымның бірінші баспалдағы болғандықтан, олардан тыс ешбір ойлау болмай-ды. Ойлау сезім мүшелері арқылы алынған мәлімет- терді өңдейді.Ойлау сезімдік мағлұматтарды не- гізінде ғана мүмкін болатын нәрсе.Елестерде жал-пылағыш элементтер мол болғанмен, оның таным мүмкіндігі ойлаудан әлде-қайда төмен. Ойлаудың қамтитын шеңбері өте кең.

Ойлау адамның сыртқы дүниемен қарым- қатынас процесінде туындап отырады. Адам ойлауының маз-мұнын, білетін – объекти

#4 слайд
Ойлау адамның сыртқы дүниемен қарым- қатынас процесінде туындап отырады. Адам ойлауының маз-мұнын, білетін – объективтік шындық. Адамға ал-дына мақсат қойып оны шешуге ұмтылдыратын – оның қажеттері. Ойлау - өзіндік ішкі қарама - қарсы қайшылықтар-ға толы процесс. Бұл оның дамуының және іске асуының қозғаушы күштері болып табылады. Ой-лаудың пайда болуына жаңа белгісіз нәрселерге зер салып, қызығудың да маңызы зор.

4 слайд

Ойлау адамның сыртқы дүниемен қарым- қатынас процесінде туындап отырады. Адам ойлауының маз-мұнын, білетін – объективтік шындық. Адамға ал-дына мақсат қойып оны шешуге ұмтылдыратын – оның қажеттері. Ойлау - өзіндік ішкі қарама - қарсы қайшылықтар-ға толы процесс. Бұл оның дамуының және іске асуының қозғаушы күштері болып табылады. Ой-лаудың пайда болуына жаңа белгісіз нәрселерге зер салып, қызығудың да маңызы зор.

Ойлау тәсілдері Ой тәсілдерінің түрлері көп. Ойлау процесі талдау мен жинақтау тәсілдері- нің басталады.

#5 слайд
Ойлау тәсілдері Ой тәсілдерінің түрлері көп. Ойлау процесі талдау мен жинақтау тәсілдері- нің басталады. Бұлар түйсік пен қабылдаудағы анализ бен синтездің жаңа мазмұнға ие болған тү- рі. Анализ дегеніміз ой арқылы түрлі заттар мен құбылыстардың мәнді жақтарын жеке бөліктерге бөлу. Анализ бен синтез – бірімен-бірі тығыз байла- нысты, бірінсіз-бірі болмайтын құбылыс. Бұл екеуі – бірінен-бірі ешқашан ажырамайтын ой процесі -нің негізгі компоненттерінің бірі.

5 слайд

Ойлау тәсілдері Ой тәсілдерінің түрлері көп. Ойлау процесі талдау мен жинақтау тәсілдері- нің басталады. Бұлар түйсік пен қабылдаудағы анализ бен синтездің жаңа мазмұнға ие болған тү- рі. Анализ дегеніміз ой арқылы түрлі заттар мен құбылыстардың мәнді жақтарын жеке бөліктерге бөлу. Анализ бен синтез – бірімен-бірі тығыз байла- нысты, бірінсіз-бірі болмайтын құбылыс. Бұл екеуі – бірінен-бірі ешқашан ажырамайтын ой процесі -нің негізгі компоненттерінің бірі.

Анализ бен синтездің негізінде салыстыру деп ата- латын ой операциясы пайда болады. Салыстыруда заттардың ұқсастық

#6 слайд
Анализ бен синтездің негізінде салыстыру деп ата- латын ой операциясы пайда болады. Салыстыруда заттардың ұқсастық, айырмашылық, қасиеттері айқындалады. Бұл операция салыстыратын заттар- дың бір түрлі бегілерін көрсетумен қабат, басқа бел- гілеріндегі айырмашылықтарын да айырып көрсете- ді. Ойлау операциясының күрделі түрі – абстракция мен жалпылау. Абстракцияға қарама - қарсы процесті нақтылау деп аталады. Нақтылау – абстракциялық ұғымды соған сәкес келетін жеке ұғымдармен түсіндіру яғни жеке заттар мен нәрселер туралы ой.

6 слайд

Анализ бен синтездің негізінде салыстыру деп ата- латын ой операциясы пайда болады. Салыстыруда заттардың ұқсастық, айырмашылық, қасиеттері айқындалады. Бұл операция салыстыратын заттар- дың бір түрлі бегілерін көрсетумен қабат, басқа бел- гілеріндегі айырмашылықтарын да айырып көрсете- ді. Ойлау операциясының күрделі түрі – абстракция мен жалпылау. Абстракцияға қарама - қарсы процесті нақтылау деп аталады. Нақтылау – абстракциялық ұғымды соған сәкес келетін жеке ұғымдармен түсіндіру яғни жеке заттар мен нәрселер туралы ой.

Жалпылау дегеніміз біртекті заттардың, құбы- лыстардың ортақ қасиеттерін оймен біріктіру. Жалпылау үшін заттарды

#7 слайд
Жалпылау дегеніміз біртекті заттардың, құбы- лыстардың ортақ қасиеттерін оймен біріктіру. Жалпылау үшін заттардың ерекше маңызды белгі-лерін таба білу керек. Жалпылау тәсілі бізге сырт-қы дүние заттарының мәнді белгілерін ажырата алуға жәрдем береді. Жалпылау арқылы шындықтағы заттар мен құ-былыстарды белгілі принцип бойынша орналасты-руды жүйелеу дейді. Жүйелеудің жоғары түрі – классификация. Мәселен, жануарлдар – типке, типтен – класқа, кластан – отрядқа, отрядтан – отбасына, отбасыдан – текке, тектен – түрге т.б. жүйеленеді.

7 слайд

Жалпылау дегеніміз біртекті заттардың, құбы- лыстардың ортақ қасиеттерін оймен біріктіру. Жалпылау үшін заттардың ерекше маңызды белгі-лерін таба білу керек. Жалпылау тәсілі бізге сырт-қы дүние заттарының мәнді белгілерін ажырата алуға жәрдем береді. Жалпылау арқылы шындықтағы заттар мен құ-былыстарды белгілі принцип бойынша орналасты-руды жүйелеу дейді. Жүйелеудің жоғары түрі – классификация. Мәселен, жануарлдар – типке, типтен – класқа, кластан – отрядқа, отрядтан – отбасына, отбасыдан – текке, тектен – түрге т.б. жүйеленеді.

Ой тәсілдері түрлерінің схемасы Ой тәсілдері табиғи жасанды топтастыру жүйелеу абстракциялау жалпылау салыстыру нақтылауталдау

#8 слайд
Ой тәсілдері түрлерінің схемасы Ой тәсілдері табиғи жасанды топтастыру жүйелеу абстракциялау жалпылау салыстыру нақтылауталдау жинақтау

8 слайд

Ой тәсілдері түрлерінің схемасы Ой тәсілдері табиғи жасанды топтастыру жүйелеу абстракциялау жалпылау салыстыру нақтылауталдау жинақтау

Ойлаудың күрделі формаларының бірі – ой қорытындылары. Ой қорытындылары дегеніміз бірнеше пікірлерден жаңа б

#9 слайд
Ойлаудың күрделі формаларының бірі – ой қорытындылары. Ой қорытындылары дегеніміз бірнеше пікірлерден жаңа бір пі- кір шығару тәсілі. Ой қорытындыларының үш түрі бар: 1. Дедукциялық; 2. Индукциялық; 3. Аналогиялық.

9 слайд

Ойлаудың күрделі формаларының бірі – ой қорытындылары. Ой қорытындылары дегеніміз бірнеше пікірлерден жаңа бір пі- кір шығару тәсілі. Ой қорытындыларының үш түрі бар: 1. Дедукциялық; 2. Индукциялық; 3. Аналогиялық.

 Индукция – жекеден жалпыға қарай жасалатын ой қорытындысы, мәселен, оттегі болмаған ауада өсімдік өсе алмайды, сондай-

#10 слайд
 Индукция – жекеден жалпыға қарай жасалатын ой қорытындысы, мәселен, оттегі болмаған ауада өсімдік өсе алмайды, сондай-ақ оттегі жоқ ауада жануарлар да, адам да тіршілік ете алмайды.  Аналогия – ұқсастық бойынша ой қорытындыла- рын жасау. Мәселен, И.Ньютон бүкіл әлемдік тар- тылыс заңын топқанда, ой қорытындысының осы түріне сүйенген. Ол жер үстіндегі денелердің қоз-ғалуы, әсіресе құлауы мен аспан денелерінің қозға-луы арасындағы ұқсастықты түсіндіруде анало-гияны келтіреді.  Дедукциялық ой қорытындысында бала өзі білетін нақтылы фактілерді, байланыстарды, қатынас- тарды сол жалпы заңдылықтарға негіздей ұғуға тырысады.

10 слайд

 Индукция – жекеден жалпыға қарай жасалатын ой қорытындысы, мәселен, оттегі болмаған ауада өсімдік өсе алмайды, сондай-ақ оттегі жоқ ауада жануарлар да, адам да тіршілік ете алмайды.  Аналогия – ұқсастық бойынша ой қорытындыла- рын жасау. Мәселен, И.Ньютон бүкіл әлемдік тар- тылыс заңын топқанда, ой қорытындысының осы түріне сүйенген. Ол жер үстіндегі денелердің қоз-ғалуы, әсіресе құлауы мен аспан денелерінің қозға-луы арасындағы ұқсастықты түсіндіруде анало-гияны келтіреді.  Дедукциялық ой қорытындысында бала өзі білетін нақтылы фактілерді, байланыстарды, қатынас- тарды сол жалпы заңдылықтарға негіздей ұғуға тырысады.

Ойлау – аса күрделі психикалық процесс . Оны зерттеумен бірнеше ғылым айналысқан. Бұлар- дың ішінд

#11 слайд
    Ойлау – аса күрделі психикалық процесс . Оны зерттеумен бірнеше ғылым айналысқан. Бұлар- дың ішінде логика мен психологияның  орны ерекше. Психология түрлі жас мөлшердегі адам ойының пайда болуы,дамуы,қалыптасуы жолдарын,яғни жеке адам- ның ойлау ерекшеліктерінің заңдылықтарын қарас- тырса, логика – бүкіл адамзатқа ортақ ой әрекеті- нен заңдары мен формаларын айқын-дайды, адам ойы- ның нақты нәтижесі болып табылатын ұғым, пікір, дәлел,ой формаларының табиғатын зерттейді. Ойлау ерекшеліктерін таным мен ой процесінің сатысы ре- тінде зерттеу, ойлаудың білім мен тікелей байланыс- ты екендігін көрсетеді.     

11 слайд

    Ойлау – аса күрделі психикалық процесс . Оны зерттеумен бірнеше ғылым айналысқан. Бұлар- дың ішінде логика мен психологияның  орны ерекше. Психология түрлі жас мөлшердегі адам ойының пайда болуы,дамуы,қалыптасуы жолдарын,яғни жеке адам- ның ойлау ерекшеліктерінің заңдылықтарын қарас- тырса, логика – бүкіл адамзатқа ортақ ой әрекеті- нен заңдары мен формаларын айқын-дайды, адам ойы- ның нақты нәтижесі болып табылатын ұғым, пікір, дәлел,ой формаларының табиғатын зерттейді. Ойлау ерекшеліктерін таным мен ой процесінің сатысы ре- тінде зерттеу, ойлаудың білім мен тікелей байланыс- ты екендігін көрсетеді.     

Ойлауды дамыту – оның мазмұны мен формасы н өзгерту болып табылады. Пси- хологияда ойлаудың үш түрі қарастырыла

#12 слайд
Ойлауды дамыту – оның мазмұны мен формасы н өзгерту болып табылады. Пси- хологияда ойлаудың үш түрі қарастырыла- ды.      1.Практикалық іс-әрекеттілік.      2. Көрнекі-бейнелік      3.Сөздік – логикалық.

12 слайд

Ойлауды дамыту – оның мазмұны мен формасы н өзгерту болып табылады. Пси- хологияда ойлаудың үш түрі қарастырыла- ды.      1.Практикалық іс-әрекеттілік.      2. Көрнекі-бейнелік      3.Сөздік – логикалық.

1. Ойлаудың барлық түрлері мен формаларын дамы- ту практикалық іс-әрекеттік, көрнекі - бейнелік, сөздік-логикалық. 2. Ойлау а

#13 слайд
1. Ойлаудың барлық түрлері мен формаларын дамы- ту практикалық іс-әрекеттік, көрнекі - бейнелік, сөздік-логикалық. 2. Ойлау амалдарын қалыптастыру және жетілдіру /анализ, синтез, салыстыру, жалпылау, классифи- кациялау/ т.б. 3. Заттың  мәнді белгілерін ажырата білуін дамыту. 4. Қоршаған орта құбылыстары мен заттары, қа- тынастары мен маңызды байланыстарын табу. 5. Өз пікірінің дұрыстығын дәлелдеу. 6. Өз ойын анық, жүйелі, қарама-қайшылықсыз және негізді түрде баяндау.

13 слайд

1. Ойлаудың барлық түрлері мен формаларын дамы- ту практикалық іс-әрекеттік, көрнекі - бейнелік, сөздік-логикалық. 2. Ойлау амалдарын қалыптастыру және жетілдіру /анализ, синтез, салыстыру, жалпылау, классифи- кациялау/ т.б. 3. Заттың  мәнді белгілерін ажырата білуін дамыту. 4. Қоршаған орта құбылыстары мен заттары, қа- тынастары мен маңызды байланыстарын табу. 5. Өз пікірінің дұрыстығын дәлелдеу. 6. Өз ойын анық, жүйелі, қарама-қайшылықсыз және негізді түрде баяндау.

7. Ойлау тәсілдері мен амалдарын бір саладан екін- шіге көшіре білу. 8. Құбылыстың дамуын көре білу, негізделген қо- рытынды

#14 слайд
7. Ойлау тәсілдері мен амалдарын бір саладан екін- шіге көшіре білу. 8. Құбылыстың дамуын көре білу, негізделген қо- рытынды жасау. 9. Формальды логикаға негізделген ойлаудан, диа- лектикалық логикаға негізделген ойлауға көшу процесін стимулдау. 10. Оқушылардың оқу және оқудан тыс іс-әрекет- терінде формальды және диалектикалық логика заңдары мен талаптарын қолдану дағдылары мен біліктіліктерін жетілдіру .

14 слайд

7. Ойлау тәсілдері мен амалдарын бір саладан екін- шіге көшіре білу. 8. Құбылыстың дамуын көре білу, негізделген қо- рытынды жасау. 9. Формальды логикаға негізделген ойлаудан, диа- лектикалық логикаға негізделген ойлауға көшу процесін стимулдау. 10. Оқушылардың оқу және оқудан тыс іс-әрекет- терінде формальды және диалектикалық логика заңдары мен талаптарын қолдану дағдылары мен біліктіліктерін жетілдіру .

Файл форматы:
pptx
30.04.2022
658
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі