Сөйлем мүшелері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Әжінияз атындағы Нөкіс
мемлекеттік педагогикалық
институты
Филология факультеті
Қазақ тілі
Дайындаған: Алимбетова Ақжібек
1 слайд
Әжінияз атындағы Нөкіс мемлекеттік педагогикалық институты Филология факультеті Қазақ тілі Дайындаған: Алимбетова Ақжібек
2 слайд
Сөйлем мүшелері
Тақырып:
2 слайд
Сөйлем мүшелері Тақырып:
3 слайд
БөліміСағМодульдің мазмұны Уақыты
Кіріспе
бөлімі
11.Модульге кіру
2.Оқу материалын тірек
сызбалар арқылы түсіндіру
3.Оқулықпен, дәптермен
Жұмыс
4.Қорытынды, үйге тапсырма
беру
5
20
15
5
3 слайд
БөліміСағМодульдің мазмұны Уақыты Кіріспе бөлімі 11.Модульге кіру 2.Оқу материалын тірек сызбалар арқылы түсіндіру 3.Оқулықпен, дәптермен Жұмыс 4.Қорытынды, үйге тапсырма беру 5 20 15 5
4 слайд
Модульдің мақсаты:
Білімділік: Сөйлем мүшелері, тұрлаулы, тұрлаусыз мүшелер, олардың
түрлері, жасалу жолдары, ерекшеліктері туралы білім беру.
Дамытушылық: Әр түрлі ойын түрлерін пайдалана отырып,
оқушылардың белсенділігін, логикалық ой-өрісін, сөздік қорын,
шығармашылық қабілетін
дамыту.
беру.
4 слайд
Модульдің мақсаты: Білімділік: Сөйлем мүшелері, тұрлаулы, тұрлаусыз мүшелер, олардың түрлері, жасалу жолдары, ерекшеліктері туралы білім беру. Дамытушылық: Әр түрлі ойын түрлерін пайдалана отырып, оқушылардың белсенділігін, логикалық ой-өрісін, сөздік қорын, шығармашылық қабілетін дамыту. беру.
5 слайд
Дамытушылық:
Әр түрлі ойын түрлерін
пайдалана отырып, оқушылардың
белсенділігін, логикалық ой-
өрісін, сөздік қорын,
шығармашылық қабілетін
дамыту.
5 слайд
Дамытушылық: Әр түрлі ойын түрлерін пайдалана отырып, оқушылардың белсенділігін, логикалық ой- өрісін, сөздік қорын, шығармашылық қабілетін дамыту.
6 слайд
Тәрбиелік: Әр түрлі
дидактикалық материалдар,
мәтіндер қолдана отырып,
оқушыны адамгершілік
асыл қасиеттерге баулу.
6 слайд
Тәрбиелік: Әр түрлі дидактикалық материалдар, мәтіндер қолдана отырып, оқушыны адамгершілік асыл қасиеттерге баулу.
7 слайд
Оқушы нені білуі керек:
•1. Сөйлем мүшелерінің ережесін білу
•2. Сөйлемдегі сөздерді өз орнымен қолдана
білу
•3. Тұрлаулы, тұрлыусыз мүшелерді ажырата
білу
7 слайд
Оқушы нені білуі керек: •1. Сөйлем мүшелерінің ережесін білу •2. Сөйлемдегі сөздерді өз орнымен қолдана білу •3. Тұрлаулы, тұрлыусыз мүшелерді ажырата білу
8 слайд
Оқушы нені меңгеруі керек:
•1. Сөйлем мүшелерінің жасалу жолдарын
меңгеру
•2. Сөздердің сөйлемдегі қызметін
ажыратуды меңгеру
8 слайд
Оқушы нені меңгеруі керек: •1. Сөйлем мүшелерінің жасалу жолдарын меңгеру •2. Сөздердің сөйлемдегі қызметін ажыратуды меңгеру
9 слайд
Шығармашылық жұмыстар.
Сөзжұмбақ, сканвордтар
құрастыру, мәтін құрау.
9 слайд
Шығармашылық жұмыстар. Сөзжұмбақ, сканвордтар құрастыру, мәтін құрау.
10 слайд
Жоспар:
Сабақтың мақсаты : Сөйлем мүшелері
туралы оқушылардың білім, білік
дағдыларын
қалыптастыру
•1. Ұйымдастыру кезеңі
•2. Модульдің құрамын түсіндіру
•3. Сабақтың мақсатын хабарлау
•4. Оқу материалын тірек сызбалар арқылы
түсіндіру
•5. Оқулықпен, дәптермен жұмыс
•6. Жаттығу орындау
•7. Қорытынды, үйге тапсырма беру
10 слайд
Жоспар: Сабақтың мақсаты : Сөйлем мүшелері туралы оқушылардың білім, білік дағдыларын қалыптастыру •1. Ұйымдастыру кезеңі •2. Модульдің құрамын түсіндіру •3. Сабақтың мақсатын хабарлау •4. Оқу материалын тірек сызбалар арқылы түсіндіру •5. Оқулықпен, дәптермен жұмыс •6. Жаттығу орындау •7. Қорытынды, үйге тапсырма беру
11 слайд
Пайдаланған
әдебиеттер:
1.А. Ысқақов «Қазіргі қазақ тілі» Алматы
1991
2.Ж.Түймебаев “Қазақ тілі” Алматы 2004
3.Жанпейісова М “Модульдік оқыту
технологиясы оқушыны дамыту құралы
ретінде” Алматы 2006
4.Бектұров Ш.К. “Қазақ тілі” Алматы 2006
11 слайд
Пайдаланған әдебиеттер: 1.А. Ысқақов «Қазіргі қазақ тілі» Алматы 1991 2.Ж.Түймебаев “Қазақ тілі” Алматы 2004 3.Жанпейісова М “Модульдік оқыту технологиясы оқушыны дамыту құралы ретінде” Алматы 2006 4.Бектұров Ш.К. “Қазақ тілі” Алматы 2006
12 слайд
Тұрлаулы мүшелер Тұрлаусыз мүшелер
Сөйлем мүшелері
Бастауыш
Кім? Не? Кімдер?
Нелер?Кімі?
Несі?Кімім?
Нем? Кіміңіз?
Неңіз? Кімдерің?
Нелерің?
Кімге?Неге?
Кімді?Нені?
Кімде?Неде?
Кімнен?Неден?
Кіммен?Немен?
Анықтауыш
Қандай?Қай?
Қанша?Неше?
Нешенші?
Қайдағы?
Кімнің?
Ненің?
Қайда?Қайдан?
Қашан?Қалай?
Неліктен?
Не үшін?Не
Мақсатпен?
Баяндау
ыш
Не істеді?Не
қылды?
қайтті?
(қай сөз
табы болса,
сол сөз
табының
сұрағына
жауап
береді)
Толықтауы
ш
Пысықтауыш
12 слайд
Тұрлаулы мүшелер Тұрлаусыз мүшелер Сөйлем мүшелері Бастауыш Кім? Не? Кімдер? Нелер?Кімі? Несі?Кімім? Нем? Кіміңіз? Неңіз? Кімдерің? Нелерің? Кімге?Неге? Кімді?Нені? Кімде?Неде? Кімнен?Неден? Кіммен?Немен? Анықтауыш Қандай?Қай? Қанша?Неше? Нешенші? Қайдағы? Кімнің? Ненің? Қайда?Қайдан? Қашан?Қалай? Неліктен? Не үшін?Не Мақсатпен? Баяндау ыш Не істеді?Не қылды? қайтті? (қай сөз табы болса, сол сөз табының сұрағына жауап береді) Толықтауы ш Пысықтауыш
13 слайд
Бастауыштың жасалу жолдары
Зат есім ЕсімдікСын есімСан есім
Есімше,
тұйық етістік
Күн жылынды.
Досым келді.
Бұл-үлкен
үй.
Өзің кел.
Ақылды ісіне
сенеді.
Сыпайы
сырын
сақтар.
Үшеуі
сыртқа
шықты.
Төрт екіге
бөлінеді.
Іздеген жетер
мұратқа.
Оқу-инемен
құдық қазғандай.
13 слайд
Бастауыштың жасалу жолдары Зат есім ЕсімдікСын есімСан есім Есімше, тұйық етістік Күн жылынды. Досым келді. Бұл-үлкен үй. Өзің кел. Ақылды ісіне сенеді. Сыпайы сырын сақтар. Үшеуі сыртқа шықты. Төрт екіге бөлінеді. Іздеген жетер мұратқа. Оқу-инемен құдық қазғандай.
14 слайд
Баяндауыштың жасалу жолдары
ЕтістікЕсімдікСын есімСан есімЗат есім
Күн жылынды.
Досым келді.
Менің
айтарым
осы
Дала тап-
таза.
Күн ыстық
Екі жердегі
екі-төрт.
Бұл-үлкен
үй.
Оның алғаны-
кітап.
14 слайд
Баяндауыштың жасалу жолдары ЕтістікЕсімдікСын есімСан есімЗат есім Күн жылынды. Досым келді. Менің айтарым осы Дала тап- таза. Күн ыстық Екі жердегі екі-төрт. Бұл-үлкен үй. Оның алғаны- кітап.
15 слайд
Сын есім
Олар шалғай ауылда
тұрады
Есімше
Оқығанның беті
жарық
Анықтауыштың жасалу жолдары
Есімдік
Бұл сөз оған қатты
әсер етті
Зат есім
Өзен бойында қора-қора
қой жайылып жүр
Сан есім
Оныншы сыныпта бұл
тақырыпты өттік
15 слайд
Сын есім Олар шалғай ауылда тұрады Есімше Оқығанның беті жарық Анықтауыштың жасалу жолдары Есімдік Бұл сөз оған қатты әсер етті Зат есім Өзен бойында қора-қора қой жайылып жүр Сан есім Оныншы сыныпта бұл тақырыпты өттік
16 слайд
Толықтауыштың жасалу
жолдары
Сын есім
Жақсыдан үйрен
Жаманнан жирен
Есімдік
Оспан ешкімнен
қорықпайды
Есімше,тұйық етістік
Үйге баруға қолым
тимей жүр.
Зат есім
Қорқақ көлеңкесінен
қорқады
Сан есім
Бестен үшті алса,екі қалады
16 слайд
Толықтауыштың жасалу жолдары Сын есім Жақсыдан үйрен Жаманнан жирен Есімдік Оспан ешкімнен қорықпайды Есімше,тұйық етістік Үйге баруға қолым тимей жүр. Зат есім Қорқақ көлеңкесінен қорқады Сан есім Бестен үшті алса,екі қалады
17 слайд
Пысықтауыштың жасалу жолдары
Үстеу
Біз ілгері жүрдік
Есім сөздер
Олар отан үшін
қазат апты
Еліктеу сөз
Олар тасыр-тұсыр жүгірді
Көсемше
Шешесі баласының
жүзіне мейірлене
қарады
Барыс,табыс,шығыс
септіктеріндегі сөздер
Оның даусы таяудан
естіледі
17 слайд
Пысықтауыштың жасалу жолдары Үстеу Біз ілгері жүрдік Есім сөздер Олар отан үшін қазат апты Еліктеу сөз Олар тасыр-тұсыр жүгірді Көсемше Шешесі баласының жүзіне мейірлене қарады Барыс,табыс,шығыс септіктеріндегі сөздер Оның даусы таяудан естіледі
18 слайд
Оқулықпен, дәптермен жұмыс
18 слайд
Оқулықпен, дәптермен жұмыс
19 слайд
Жаттығулар орындау
Мақсаты: Сөйлем мүшелері
бойынша білім, түсінігін
қалыптыстыру.
19 слайд
Жаттығулар орындау Мақсаты: Сөйлем мүшелері бойынша білім, түсінігін қалыптыстыру.
20 слайд
1.Мына сөздерді бстауыш
етіп құра:
батыр, билеті барлар,
оқушылар
20 слайд
1.Мына сөздерді бстауыш етіп құра: батыр, билеті барлар, оқушылар
21 слайд
2. Сөйлемдердің
баяндауышын толықтыр.
Өнер алды-....
Қыздардың үлкені-...
Айнұр гүлдерге....
21 слайд
2. Сөйлемдердің баяндауышын толықтыр. Өнер алды-.... Қыздардың үлкені-... Айнұр гүлдерге....
22 слайд
3. Толықтауыштың сұрақтарын
тап,астын сыз.
Не істеді? Кім? Не? Кімге? Неге?
Кіммен? Немен?
22 слайд
3. Толықтауыштың сұрақтарын тап,астын сыз. Не істеді? Кім? Не? Кімге? Неге? Кіммен? Немен?
23 слайд
4. Сөйлемді толықтыр, олар қандай
сөйлем мүшесі олады?
Ағам... оқиды.
Әжем...күлді.
Асқар кітапты..... оқыды.
23 слайд
4. Сөйлемді толықтыр, олар қандай сөйлем мүшесі олады? Ағам... оқиды. Әжем...күлді. Асқар кітапты..... оқыды.
24 слайд
5. Қай септіктегі сөз анықтауыш
қызметін атқарады, астын сыз.
Атау, ілік, барыс, табыс, табыс,
жатыс, шығыс, көмектес.
24 слайд
5. Қай септіктегі сөз анықтауыш қызметін атқарады, астын сыз. Атау, ілік, барыс, табыс, табыс, жатыс, шығыс, көмектес.
25 слайд
Жұмбақтас
Мына схема бойынша сөйлем
құрастыр :
1)-.-.-.-.-.-.-. ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ _______
25 слайд
Жұмбақтас Мына схема бойынша сөйлем құрастыр : 1)-.-.-.-.-.-.-. ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ _______
26 слайд
Сөйлем мүшелері бойынша
СҰРАҚТАР
26 слайд
Сөйлем мүшелері бойынша СҰРАҚТАР
27 слайд
1. Сөйлем мүшелері нешеу?
2. Тұрлаулы мүшелерді ата.
3. Барыс септігіндегі сөз қай сөйлем мүшесі
бола алады?
4. Ілік септігінің сұрақтарын ата.
27 слайд
1. Сөйлем мүшелері нешеу? 2. Тұрлаулы мүшелерді ата. 3. Барыс септігіндегі сөз қай сөйлем мүшесі бола алады? 4. Ілік септігінің сұрақтарын ата.
28 слайд
4. Ілік септігінің сұрақтарын ата.
5. Қайда? Қалай? Сұрағы қай сөйлем
мүшесіне тән?
6. Күрделі сөзден болған толықтауышты
қалай атаймыз?
7. Сөйлем сщңындағы сөз қай мүше
қызметін атқарады?
8. Баяндауыштың сұрақтарын ата.
28 слайд
4. Ілік септігінің сұрақтарын ата. 5. Қайда? Қалай? Сұрағы қай сөйлем мүшесіне тән? 6. Күрделі сөзден болған толықтауышты қалай атаймыз? 7. Сөйлем сщңындағы сөз қай мүше қызметін атқарады? 8. Баяндауыштың сұрақтарын ата.
29 слайд
Тест
1. Бастауыш та, баяндауыш та атау тұлғалы зат
есімнен болса, араларына сызықша
қойылады.
а) иә б)жоқ
2. Дара анықтауышты тап.
а) Қалың қардың үстінде іздер жатыр.
б) Көк ала бұлт аспанды қаптады.
29 слайд
Тест 1. Бастауыш та, баяндауыш та атау тұлғалы зат есімнен болса, араларына сызықша қойылады. а) иә б)жоқ 2. Дара анықтауышты тап. а) Қалың қардың үстінде іздер жатыр. б) Көк ала бұлт аспанды қаптады.
30 слайд
3. Сәйкестеңдер:
а) Бастауыш 1. Не істеді?
ә) Баяндауыш 2. Қашан?
б) Толықтауыш 3. Қандай?
в) Анықтауыш 4. Кім?
г) Пысықтауыш 5. Кімге?
30 слайд
3. Сәйкестеңдер: а) Бастауыш 1. Не істеді? ә) Баяндауыш 2. Қашан? б) Толықтауыш 3. Қандай? в) Анықтауыш 4. Кім? г) Пысықтауыш 5. Кімге?