Шолпанның жұмбақ сырларын ашу 7 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Сәлеметсіңдерме,
оқушылар!
Сәрсенбі күнгі атқан таңдарың
шуақты болсын!
1 слайд
Сәлеметсіңдерме, оқушылар! Сәрсенбі күнгі атқан таңдарың шуақты болсын!
2 слайд
Сабақтың тақырыбы:
Шолпанның жұмбақ
сырларын ашу
Сабақтың мақсаты:
7.2.5.1. Мәтін бойынша проблемалық
сұрақтар құрастыру;
7.4.5.1. Сөйлем соңында және сөйлем
ішінде қойылатын тыныс белгілерін
(даралаушы, ерекшелеуші) дұрыс қолдану.
2 слайд
Сабақтың тақырыбы: Шолпанның жұмбақ сырларын ашу Сабақтың мақсаты: 7.2.5.1. Мәтін бойынша проблемалық сұрақтар құрастыру; 7.4.5.1. Сөйлем соңында және сөйлем ішінде қойылатын тыныс белгілерін (даралаушы, ерекшелеуші) дұрыс қолдану.
3 слайд
1-тапсырма
Оқулықта 162 –беттегі мәтінді оқып, мәтін бойынша
проблемалық сұрақтар құрастырыңдар.
Шолпанның өз осінен үш жүзге жуық тәулікте бір айналып
шығатынын, бұлттарының қалыңдығын, мұндағы ортаның мейлінше
ыстықтығын Жер тұрғындары о бастан білетін. Мұнда қаншама автоматты
ғаламшарлық кемелер келді. Қаншама рет адам мінген кемелер келіп,
ғаламшардың төңірегін ұзақ мерзім бойы айналып жүріп, күллі табиғатын
суретке түсірді. Барлық бет-бедерінің анық карталарын жасады. Онан кейін
мұнда келіп қону, түрлі жұмыстар атқару басталды. Оған да талай уақыт
болды. Бүгінде Шолпандағы таулар мен ойпаттар, қыраттар мен төбелер,
әйгілі алып жыра, тағы басқадай орындар ешкімге таңсық емес. Тіпті
Жердегілердің өздері де стереотеледидардан мұндағы небір ғажайып
нәрселерді көріп отырса да, таң болмайды. Өйткені «Шолпанға кеме
аттанды», «Шолпаннан кеме қайта оралды» деген қысқа хабарларды олар
жиі естиді, жиі көреді.
Дескриптор:
- мәтін бойынша проблемалық сұрақтар құрастырады
3 слайд
1-тапсырма Оқулықта 162 –беттегі мәтінді оқып, мәтін бойынша проблемалық сұрақтар құрастырыңдар. Шолпанның өз осінен үш жүзге жуық тәулікте бір айналып шығатынын, бұлттарының қалыңдығын, мұндағы ортаның мейлінше ыстықтығын Жер тұрғындары о бастан білетін. Мұнда қаншама автоматты ғаламшарлық кемелер келді. Қаншама рет адам мінген кемелер келіп, ғаламшардың төңірегін ұзақ мерзім бойы айналып жүріп, күллі табиғатын суретке түсірді. Барлық бет-бедерінің анық карталарын жасады. Онан кейін мұнда келіп қону, түрлі жұмыстар атқару басталды. Оған да талай уақыт болды. Бүгінде Шолпандағы таулар мен ойпаттар, қыраттар мен төбелер, әйгілі алып жыра, тағы басқадай орындар ешкімге таңсық емес. Тіпті Жердегілердің өздері де стереотеледидардан мұндағы небір ғажайып нәрселерді көріп отырса да, таң болмайды. Өйткені «Шолпанға кеме аттанды», «Шолпаннан кеме қайта оралды» деген қысқа хабарларды олар жиі естиді, жиі көреді. Дескриптор: - мәтін бойынша проблемалық сұрақтар құрастырады
4 слайд
Үтір ( , )
( , ) –сөйлем ішінде қойылатын тыныс белгісі. ( , )
сөйлемдегі сөздерді немесе сөз тіркестерін бәр-бәрінен
бөлу, ерекшелеу үшін қолданылады.
Үтірдің қойылатын орындары:
1. Құрмалас сөйлем құрамындағы жай сөйлемдер жігінде.
Мысалы: Үні сондай ашық еді, естіген адам таңғалатын.
2. Сөйлемнің бірыңғай мүшелерінің арасында. Мысалы:
Талап, еңбек, терең ой...
3. Оқшау сөздерге байланысты. Мысалы: Оқушылар, бүгінгі
сабақта тыныс белгілеріне тоқтламыз.
4. Оңашалнған айқындауыштың екі жағынан. Мысалы:
Сендерге, балалар, қашықтан оқып білім алуға мүмкіндік
берілді.
5. Төл сөзден кейін. Мысалы: “Біз біргеміз”, - деп ұрандады
халық
4 слайд
Үтір ( , ) ( , ) –сөйлем ішінде қойылатын тыныс белгісі. ( , ) сөйлемдегі сөздерді немесе сөз тіркестерін бәр-бәрінен бөлу, ерекшелеу үшін қолданылады. Үтірдің қойылатын орындары: 1. Құрмалас сөйлем құрамындағы жай сөйлемдер жігінде. Мысалы: Үні сондай ашық еді, естіген адам таңғалатын. 2. Сөйлемнің бірыңғай мүшелерінің арасында. Мысалы: Талап, еңбек, терең ой... 3. Оқшау сөздерге байланысты. Мысалы: Оқушылар, бүгінгі сабақта тыныс белгілеріне тоқтламыз. 4. Оңашалнған айқындауыштың екі жағынан. Мысалы: Сендерге, балалар, қашықтан оқып білім алуға мүмкіндік берілді. 5. Төл сөзден кейін. Мысалы: “Біз біргеміз”, - деп ұрандады халық
5 слайд
2- тапсырма
•
Оқылым мәтініндегі үтірлердің қайсысы қай
ережеге сай қолданылғанын анықтап,
топтастырып жазыңдар
•
Үлгі: Адам шындап ниет етсе, тағдыр оны
солай қарай жетелейді (құрмалас сөйлесге
байланысты)
•
Дескриптор:
•
- мәтінді ерекшелеуші тыныс белгілерін қояды;
•
- мәтінді көшіріп жазады.
5 слайд
2- тапсырма • Оқылым мәтініндегі үтірлердің қайсысы қай ережеге сай қолданылғанын анықтап, топтастырып жазыңдар • Үлгі: Адам шындап ниет етсе, тағдыр оны солай қарай жетелейді (құрмалас сөйлесге байланысты) • Дескриптор: • - мәтінді ерекшелеуші тыныс белгілерін қояды; • - мәтінді көшіріп жазады.
6 слайд
Үйге тапсырма: 5 –тапсырма. (163-бет)
Сабақ аяқталды.
Амандықта жүздескенше,
сау-саламатта болыңдар!
6 слайд
Үйге тапсырма: 5 –тапсырма. (163-бет) Сабақ аяқталды. Амандықта жүздескенше, сау-саламатта болыңдар!