Шығармашылық ЖҰМЫС ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР- БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫСЫН ДАМЫТУ ҚҰРАЛЫ
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
ӘКІМ АЙГЕРІМ ДОСАНҚЫЗЫ
ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР- БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫСЫН
ДАМЫТУ ҚҰРАЛЫ
ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ Ж Ұ М Ы С
1 слайд
ӘКІМ АЙГЕРІМ ДОСАНҚЫЗЫ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР- БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫСЫН ДАМЫТУ ҚҰРАЛЫ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ Ж Ұ М Ы С
2 слайд
* М азмұны
* КІРІСПЕ
* 1 БАСТАУЫШ МЕКТЕПТІҢ ОҚУ-ТӘРБИЕ ПРОЦЕСІНДЕ
ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУДЫҢ
ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
* 1 .1 Инновациялық технологиялардың философиялық,
психологиялық және педагогикалық негіздері
* 1 .2 Бастауыш мектептің оқу – тәрбие процесінде қолданылатын
инновациялық технологиялардың негізгі ерекшеліктері мен
сипаттамалары
* 2 БАСТАУЫШ МЕКТЕПТІҢ ОҚУ-ТӘРБИЕ ПРОЦЕСІНДЕ
ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУДЫҢ
ЖОЛДАРЫ
* 2 .1 Дидактикалық бірліктерді ірілендіру технологиясы (ДБІ)
* 2 . 2 Жобалап оқыту технологиясы
* Қ ОРЫТЫНДЫ
2 слайд
* М азмұны * КІРІСПЕ * 1 БАСТАУЫШ МЕКТЕПТІҢ ОҚУ-ТӘРБИЕ ПРОЦЕСІНДЕ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ * 1 .1 Инновациялық технологиялардың философиялық, психологиялық және педагогикалық негіздері * 1 .2 Бастауыш мектептің оқу – тәрбие процесінде қолданылатын инновациялық технологиялардың негізгі ерекшеліктері мен сипаттамалары * 2 БАСТАУЫШ МЕКТЕПТІҢ ОҚУ-ТӘРБИЕ ПРОЦЕСІНДЕ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУДЫҢ ЖОЛДАРЫ * 2 .1 Дидактикалық бірліктерді ірілендіру технологиясы (ДБІ) * 2 . 2 Жобалап оқыту технологиясы * Қ ОРЫТЫНДЫ
3 слайд
*
Кіріспе
*
Зерттеудің өзектілігі . Елімізде болып жатқан жаңаша т ү рлі бағыттағы
өзгерістер білім беру ж ү йесіне жаңаша қарауды, қол жеткен
табыстарды сын көзбен бағалай отырып саралауын, оқушылардың
шығармашылық потенциалын дамытуды, мұғалім іс-әрекетін жаңаша
тұрғыда ұйымдастыруды талап етеді.
*
Ақпараттар тасқыны толассыз ағылған қазіргі қоғамымызда әр
мұғалім өз іс-әрекетіне қажетті өзгерістерді, әр түрлі тәжірибелер
жөніндегі мағлұматтарды, жаңа әдіс тәсілдерді дер кезінде қабылдап,
дұрыс пайдалана білу керек. Сонымен қатар, оқу-тәрбие жүйесі,
мұғалім – оқушы арасындағы қарым-қатынас, жалпы оқытуды
ұйымдастыру талапқа сай елеулі өзгерістерді қажет етіп отыр.
*
Зерттеудің мақсаты: оқытудың инновациялық технологияларының
бастауыш сыныпта қолдану жолдарын анықтау.
*
Зерттеудің міндеттері:
*
- бастауыш мектептің оқу – тәрбие үдерісінде инновациялық
технологияларды қолданудың теориялық негіздерін анықтау,
*
- олардың негізгі ерекшеліктерін айқындау, сипаттама беру,
*
- инновациялық технологияларды пайдалану жолдарын көрсету.
3 слайд
* Кіріспе * Зерттеудің өзектілігі . Елімізде болып жатқан жаңаша т ү рлі бағыттағы өзгерістер білім беру ж ү йесіне жаңаша қарауды, қол жеткен табыстарды сын көзбен бағалай отырып саралауын, оқушылардың шығармашылық потенциалын дамытуды, мұғалім іс-әрекетін жаңаша тұрғыда ұйымдастыруды талап етеді. * Ақпараттар тасқыны толассыз ағылған қазіргі қоғамымызда әр мұғалім өз іс-әрекетіне қажетті өзгерістерді, әр түрлі тәжірибелер жөніндегі мағлұматтарды, жаңа әдіс тәсілдерді дер кезінде қабылдап, дұрыс пайдалана білу керек. Сонымен қатар, оқу-тәрбие жүйесі, мұғалім – оқушы арасындағы қарым-қатынас, жалпы оқытуды ұйымдастыру талапқа сай елеулі өзгерістерді қажет етіп отыр. * Зерттеудің мақсаты: оқытудың инновациялық технологияларының бастауыш сыныпта қолдану жолдарын анықтау. * Зерттеудің міндеттері: * - бастауыш мектептің оқу – тәрбие үдерісінде инновациялық технологияларды қолданудың теориялық негіздерін анықтау, * - олардың негізгі ерекшеліктерін айқындау, сипаттама беру, * - инновациялық технологияларды пайдалану жолдарын көрсету.
4 слайд
1 . Инновациялық технологиялардың философиялық,
психологиялық және педагогикалық негіздері
Әлемдік педагогикалық тәжірибеде “технология” ұғымының ену тарихына көз жіберсек,
бұдан 15-20 жыл бұрын отандық педагогикада технология ұғымы м ү лдем дерлік қолданған
жоқ. Дәст ү рлі педагогика өкілдері “технология” терминіне ү рке қарады, себебі бұған дейінгі
т ү сінік бойынша технология деп белгілі бір объектінің өзгерісін айтатын еді, яғни
технологияның барлық шарты орындалған кезде нәтижеге кепілдік берілетін. Бірақ,
педагогтар бұл категорияны педагогикалық құбылыс ретінде қарастыруды қажет деп
таппады. Жалпы, технология идеясы өте жаңа ұғым емес. Оқыту процесін
технологияландыру туралы ойды осыдан 400 жыл бұрын Я.А. Коменский айтқан болатын.
Оның ойынша оқыту “техникалық” болуы қажет, яғни нені ү йретсе де, нені оқытса да
табыссыз болмауы керек.
АҚШ-та педагогикалық технологияға қызығушылық ХХ ғасырдың 30-шы жылдарындағы
техникалық құралдарды пайдаланып оқыта бастаған кезде басталып, “білім берудегі
технология” термині пайда болды. Бұл оқу процесінде техниканы пайдаланумен пара-пар
еді. Бағдарламалап оқыту және дидактикалық машина жасалуымен байланысты жаңа “білім
беру технологиясы” термині пайда болды, бұл оқыту мен тәрбиелеуді қалай құру керек
дегенге саяды. Ақырында, өткен ғасырдың 60-шы жылдарында Америкалық және батыс
Еуропалық білім берудегі реформаларға байланысты “оқу процесінде межеленген білім
нәтижесіне қалай жетуге болады?” мағынасын беретін “педагогикалық технология” термині
пайда болады.
4 слайд
1 . Инновациялық технологиялардың философиялық, психологиялық және педагогикалық негіздері Әлемдік педагогикалық тәжірибеде “технология” ұғымының ену тарихына көз жіберсек, бұдан 15-20 жыл бұрын отандық педагогикада технология ұғымы м ү лдем дерлік қолданған жоқ. Дәст ү рлі педагогика өкілдері “технология” терминіне ү рке қарады, себебі бұған дейінгі т ү сінік бойынша технология деп белгілі бір объектінің өзгерісін айтатын еді, яғни технологияның барлық шарты орындалған кезде нәтижеге кепілдік берілетін. Бірақ, педагогтар бұл категорияны педагогикалық құбылыс ретінде қарастыруды қажет деп таппады. Жалпы, технология идеясы өте жаңа ұғым емес. Оқыту процесін технологияландыру туралы ойды осыдан 400 жыл бұрын Я.А. Коменский айтқан болатын. Оның ойынша оқыту “техникалық” болуы қажет, яғни нені ү йретсе де, нені оқытса да табыссыз болмауы керек. АҚШ-та педагогикалық технологияға қызығушылық ХХ ғасырдың 30-шы жылдарындағы техникалық құралдарды пайдаланып оқыта бастаған кезде басталып, “білім берудегі технология” термині пайда болды. Бұл оқу процесінде техниканы пайдаланумен пара-пар еді. Бағдарламалап оқыту және дидактикалық машина жасалуымен байланысты жаңа “білім беру технологиясы” термині пайда болды, бұл оқыту мен тәрбиелеуді қалай құру керек дегенге саяды. Ақырында, өткен ғасырдың 60-шы жылдарында Америкалық және батыс Еуропалық білім берудегі реформаларға байланысты “оқу процесінде межеленген білім нәтижесіне қалай жетуге болады?” мағынасын беретін “педагогикалық технология” термині пайда болады.
5 слайд
*
Инновациялық технология – алға қойған мақсатқа жетудің тиімділігін қамтамасыз
ететін оқытудың әдіс-құрал және түрлерінің жүйесі арқылы оқыту мазмұнын жүзеге
асыру жолы. Сөйтіп, оқыту технологиясында мазмұн, әдіс және құралдардың өзара
байланысы мен себептілігі жатыр, ал қажетті мазмұнды, тиімді әдістер мен құралдарды
бағдарлама мен қойылған педагогикалық міндетке сәйкес іріктей білу мұғалімнің
педагогикалық шеберлігіне байланысты. Ғылыми әдебиеттерде берілген
анықтамалардан біз “технология” – techne - өнер, шеберлік және logos – ғылым, заң, бір
сөзбен айтқанда технология дегеніміз – шеберлік (өнер) туралы ғылым екенін көреміз.
Жалпы алғанда, оқу мазмұнының мақсаты оқушының қабілеттілігі мен табиғи
алғырлығын, ынтасын дамыту, мүддесі мен қызығушылығын жүзеге асыруын
қамтамасыз ету, шығармашылық ойын қалыптастыруға қажетті білім, білік және
дағдылармен қаруландыру арқылы кез-келген салада қызмет етуге және тез өзгеріп
отыратын заман талабына бейімделе алатын түлекті тәрбиелеу.
*
Ғылыми – техникалық прогресс дәуірінде бастауыш мектеп негізін меңгеру жас ұрпаққа
білім беру мен тәрбиелеудің бірден-бір элементі болып табылады. Бастауыш мектептегі
білім адамның ақыл-ойының дамуына үлкен әсер етеді. Бастауыш білім алу барысында
оқушылар:
*
1) логикалық ой қорытуға, өзінің ойын дәлелдеп жеткізуге және берілген ереже
бойынша әрекет етуге, өз жұмысын жоспарлап, оны орындаудың тиімді жолдарын
іздестіруге үйренеді;
*
2) табандылық пен мақсатқа ұмтылушылық, танып білу мен өзін - өзі билеушілік,
жүйелілік пен ой қорыту және оны тексере алу, өзінің пікірі мен ойын дәлелді түрде
баяндап беру сияқты жеке адамның бойына қажетті әдет-ғұрыптарға үйренеді .
5 слайд
* Инновациялық технология – алға қойған мақсатқа жетудің тиімділігін қамтамасыз ететін оқытудың әдіс-құрал және түрлерінің жүйесі арқылы оқыту мазмұнын жүзеге асыру жолы. Сөйтіп, оқыту технологиясында мазмұн, әдіс және құралдардың өзара байланысы мен себептілігі жатыр, ал қажетті мазмұнды, тиімді әдістер мен құралдарды бағдарлама мен қойылған педагогикалық міндетке сәйкес іріктей білу мұғалімнің педагогикалық шеберлігіне байланысты. Ғылыми әдебиеттерде берілген анықтамалардан біз “технология” – techne - өнер, шеберлік және logos – ғылым, заң, бір сөзбен айтқанда технология дегеніміз – шеберлік (өнер) туралы ғылым екенін көреміз. Жалпы алғанда, оқу мазмұнының мақсаты оқушының қабілеттілігі мен табиғи алғырлығын, ынтасын дамыту, мүддесі мен қызығушылығын жүзеге асыруын қамтамасыз ету, шығармашылық ойын қалыптастыруға қажетті білім, білік және дағдылармен қаруландыру арқылы кез-келген салада қызмет етуге және тез өзгеріп отыратын заман талабына бейімделе алатын түлекті тәрбиелеу. * Ғылыми – техникалық прогресс дәуірінде бастауыш мектеп негізін меңгеру жас ұрпаққа білім беру мен тәрбиелеудің бірден-бір элементі болып табылады. Бастауыш мектептегі білім адамның ақыл-ойының дамуына үлкен әсер етеді. Бастауыш білім алу барысында оқушылар: * 1) логикалық ой қорытуға, өзінің ойын дәлелдеп жеткізуге және берілген ереже бойынша әрекет етуге, өз жұмысын жоспарлап, оны орындаудың тиімді жолдарын іздестіруге үйренеді; * 2) табандылық пен мақсатқа ұмтылушылық, танып білу мен өзін - өзі билеушілік, жүйелілік пен ой қорыту және оны тексере алу, өзінің пікірі мен ойын дәлелді түрде баяндап беру сияқты жеке адамның бойына қажетті әдет-ғұрыптарға үйренеді .
6 слайд
* Иновациялық технология мектепте оқыту процесіне қажетті әдіс, тәсіл, амал,
дидактикалық талап секілді психологиялық – педагогикалық іс әрекеттердің
жүйелі кешені ретінде пайдаланылады. Ол оқушылардың тәртібіне, оқуға
ынтасына, оқу іс-әрекетіне игі әсер етумен қатар, педагогиканы нақты ғылымға
жақындату, мұғалімдердің интеллектуалдық, шығармашылық қызметі
нәтижелігіне, жинақылығына ұтымды әсер ететіндей оқу-тәрбие процесінің
басты күре тамырының рөлін атқарады. Былайша айтқанда, педагогикалық
технология – оқу тәрбие процесінің шығармашылықпен терең ойластырылған
көптеген факторлардың үйлесімділігі, оқыту мен тәрбиенің тиімділігін
қамтамасыз ететін жанды құрамдас бөлігі (компоненті). Бұдан, оқыту
технологиясы дегеніміз педагогикалық тәжірибеде оқыту мен тәрбиенің нақты
көздеген мақсатына қол жеткізу жолындағы тұтас дидактикалық жүйе құрайтын
амалдар мен іс-әрекеттер тізбегі екендігі көрініп тұр.
6 слайд
* Иновациялық технология мектепте оқыту процесіне қажетті әдіс, тәсіл, амал, дидактикалық талап секілді психологиялық – педагогикалық іс әрекеттердің жүйелі кешені ретінде пайдаланылады. Ол оқушылардың тәртібіне, оқуға ынтасына, оқу іс-әрекетіне игі әсер етумен қатар, педагогиканы нақты ғылымға жақындату, мұғалімдердің интеллектуалдық, шығармашылық қызметі нәтижелігіне, жинақылығына ұтымды әсер ететіндей оқу-тәрбие процесінің басты күре тамырының рөлін атқарады. Былайша айтқанда, педагогикалық технология – оқу тәрбие процесінің шығармашылықпен терең ойластырылған көптеген факторлардың үйлесімділігі, оқыту мен тәрбиенің тиімділігін қамтамасыз ететін жанды құрамдас бөлігі (компоненті). Бұдан, оқыту технологиясы дегеніміз педагогикалық тәжірибеде оқыту мен тәрбиенің нақты көздеген мақсатына қол жеткізу жолындағы тұтас дидактикалық жүйе құрайтын амалдар мен іс-әрекеттер тізбегі екендігі көрініп тұр.
7 слайд
* Технологиямыздың тағы бір психологиялық негізі болып табылатын
теория–Л.С. Выготскийдің “оқыту процесінде оқушының ақыл-ойының
дамуы “актуальды даму” аймағынан “жақын арадағы даму” аймағына
ауысуы” туралы теориясы. Бұл ауысу – тапсырмаларды қайталап
орындауға ғана арналған 1–ші деңгейден өнімді іс-әрекетті қажет ететін
жоғары деңгейлерге ауысу негізіндегі іс-әрекет арқылы жүзеге асады.
* Осындай іс-әрекет деңгейлері арқылы оқушылар оқу материалдарын әр
түрлі деңгейде қабылдайды.
* В.П. Беспалько бұл деңгейлерді төртке бөледі: бірінші деңгей –
“ міндетті, оқушылық” , екінші – алгоритмдік, үшінші – эвристикалық
және төртінші – шығармашылық деңгейлердегі қабылдау.
7 слайд
* Технологиямыздың тағы бір психологиялық негізі болып табылатын теория–Л.С. Выготскийдің “оқыту процесінде оқушының ақыл-ойының дамуы “актуальды даму” аймағынан “жақын арадағы даму” аймағына ауысуы” туралы теориясы. Бұл ауысу – тапсырмаларды қайталап орындауға ғана арналған 1–ші деңгейден өнімді іс-әрекетті қажет ететін жоғары деңгейлерге ауысу негізіндегі іс-әрекет арқылы жүзеге асады. * Осындай іс-әрекет деңгейлері арқылы оқушылар оқу материалдарын әр түрлі деңгейде қабылдайды. * В.П. Беспалько бұл деңгейлерді төртке бөледі: бірінші деңгей – “ міндетті, оқушылық” , екінші – алгоритмдік, үшінші – эвристикалық және төртінші – шығармашылық деңгейлердегі қабылдау.
8 слайд
1 .2. Бастауыш мектептің оқу – тәрбие процесінде қолданылатын инновациялық
технологиялардың негізгі ерекшеліктері мен сипаттамалары
*
Қазіргі кезде біздің Республикамызда білім берудің жаңа жүйесі
жасалып, әлемдік білім беру кеңістігіне енуге бағыт алуда. Бұл
педагогика теориясы мен оқу – тәрбие процесіндегі мазмұны
жаңарып, жаңа көзқарас, басқаша қарым-қатынас, өзгеше
менталитет пайда болуда:
*
- білім беру мазмұны жаңа прогрессивтік біліктермен, ақпараттарды
қабылдау қабілеттерінің дамуымен, ғылымдағы шығармашылық
және нарық жағдайындағы білім беру бағдарламаларының
нақтылануымен байи түсуде;
*
- ақпараттың дәстүрлі әдістері – ауызша және жазбаша, телефон және
радио байланыс – қазіргі заманғы компьютерлік құралдарға
ығысып орын беруде;
*
- баланың жеке басын тәрбиелеуде оның жан дүниесінің рухани
баюына, азамат, тұлға ретінде қалыптасуына көңіл бөлуде;
*
- қоғамдық біліммен бара-бар педагогикалық технологияның кеңнен
қолданылуына және ғылымның рөліне мән берілуде.
8 слайд
1 .2. Бастауыш мектептің оқу – тәрбие процесінде қолданылатын инновациялық технологиялардың негізгі ерекшеліктері мен сипаттамалары * Қазіргі кезде біздің Республикамызда білім берудің жаңа жүйесі жасалып, әлемдік білім беру кеңістігіне енуге бағыт алуда. Бұл педагогика теориясы мен оқу – тәрбие процесіндегі мазмұны жаңарып, жаңа көзқарас, басқаша қарым-қатынас, өзгеше менталитет пайда болуда: * - білім беру мазмұны жаңа прогрессивтік біліктермен, ақпараттарды қабылдау қабілеттерінің дамуымен, ғылымдағы шығармашылық және нарық жағдайындағы білім беру бағдарламаларының нақтылануымен байи түсуде; * - ақпараттың дәстүрлі әдістері – ауызша және жазбаша, телефон және радио байланыс – қазіргі заманғы компьютерлік құралдарға ығысып орын беруде; * - баланың жеке басын тәрбиелеуде оның жан дүниесінің рухани баюына, азамат, тұлға ретінде қалыптасуына көңіл бөлуде; * - қоғамдық біліммен бара-бар педагогикалық технологияның кеңнен қолданылуына және ғылымның рөліне мән берілуде.
9 слайд
Оқытудың
инновациялық
технологияларыЫнты-
мақтас-
тық Білім беруді
ізгілендіру
Ойын
арқылы
оқыту Пробле-
малық
оқыту
Бағдарлам
алап
оқыту
Комьютерлі
к оқыту Тірек
сигналдары
арқылы оқыту
Деңгейлеп
саралап оқыту
Дидактика-
лық
бірліктерді
ірілендіру
Жаңа
ақпараттық
коммуника-
циялық
Өздігінен
даму Дамыта
оқыту Модуль-
дік оқыту Оза
оқыту
Бастауыш мектепте қолданылатын оқытудың инновациялық технологиялары
9 слайд
Оқытудың инновациялық технологияларыЫнты- мақтас- тық Білім беруді ізгілендіру Ойын арқылы оқыту Пробле- малық оқыту Бағдарлам алап оқыту Комьютерлі к оқыту Тірек сигналдары арқылы оқыту Деңгейлеп саралап оқыту Дидактика- лық бірліктерді ірілендіру Жаңа ақпараттық коммуника- циялық Өздігінен даму Дамыта оқыту Модуль- дік оқыту Оза оқыту Бастауыш мектепте қолданылатын оқытудың инновациялық технологиялары
10 слайд
* Т ү сіндіре басқара отырып, оза оқыту технологиясы.
* Тірек схемаларын қолдана отырып, түсіндіріле
басқарылатын оза оқыту технологиясының авторы
Мәскеудің № 587 орта мектебінің бастауыш сынып
мұғалімі Лысенкова Софья Николаевна.
* Ол әртүрлі тірек карточкалары арқылы есептеу, түсіндіре
отырып, түсінік жазу тәсілдерін қолдануды ұсынады.
Тірек немесе оза оқыту дегеніміз – оқушының көз
алдында жүріп жататын кесте, карточка, жылжымалы
полотно, сызба, сурет арқылы түсінік бере отырып,
қорытындылау. Осы “тірек” әдісіне барлық оқушылар
сабақ барысында қатыса алады. “Тіректер” плакат
сияқты дайын тұрмайды, олар әр сабақта жұмыс үстінде
туындап отырады. Оқушылар өз жауаптарын схема
түрінде жазып, оны оқиды, сол бойынша жұмыс істейді.
10 слайд
* Т ү сіндіре басқара отырып, оза оқыту технологиясы. * Тірек схемаларын қолдана отырып, түсіндіріле басқарылатын оза оқыту технологиясының авторы Мәскеудің № 587 орта мектебінің бастауыш сынып мұғалімі Лысенкова Софья Николаевна. * Ол әртүрлі тірек карточкалары арқылы есептеу, түсіндіре отырып, түсінік жазу тәсілдерін қолдануды ұсынады. Тірек немесе оза оқыту дегеніміз – оқушының көз алдында жүріп жататын кесте, карточка, жылжымалы полотно, сызба, сурет арқылы түсінік бере отырып, қорытындылау. Осы “тірек” әдісіне барлық оқушылар сабақ барысында қатыса алады. “Тіректер” плакат сияқты дайын тұрмайды, олар әр сабақта жұмыс үстінде туындап отырады. Оқушылар өз жауаптарын схема түрінде жазып, оны оқиды, сол бойынша жұмыс істейді.
11 слайд
*
Саралап оқыту технологиясы.
*
Саралап оқыту технологиясы оқу процесінің белгілі бір бөлігін қамтитын саралап
оқытуды ұйымдастырудың, оның құралдары мен әдістерінің жиынтығы болып
табылады.
*
Оқыту жүйесінің кез-келгенінде қандай да болсын оқушыларды саралау жүзеге асып
отырады. Сондықтан саралап оқыту технологиясының өзі әртүрлі әдістемелік
құралдарды қолдану арқылы енген, сіңген технология.
*
Дегенмен, оқу процесін саралау – педагогикалық жүйелер қатарында өзіндік айқын
мақсат көздейтіндігімен ерекшеленеді және бұл “саралап оқыту технологиясы” деп
аталып жүр.
*
Бағдарламалап, жобалап оқыту технологиясы.
*
Бағдарламалап оқу дегеніміз – бағдарламаланған оқу материалын оқу
қондырғысының (техникалық оқу құралының) көмегімен (ЭЕМ, бағдарламалы
оқулық, кино, тренажер т.б.) меңгерту. Бағдарламаланған оқу материалы оқушыға
белгілі бір логикалық жүйемен аз-аздан берілетін оқу ақпараттарынан тұрады
(кадрлар, файлдар, қадамдар).
*
В. П. Беспалько бағдарламалап оқытудың бірнеше ұстанымын ұсынады.
*
Бірінші ұстаным - басқарушы құрылымдарға бағыныштылық . Алғашқы бағындыру
кезегін педагог алып, оқытудың дәстүрлі емес қиын жағдайларында жеке көмектер
беріп, қателерді түзетуге қол ұшын береді.
*
Екінші ұстаным – қайтарма байланыс ұстанымы. Қайтарма байланыс тек мұғалімге
ғана емес, оқушыға да, біріншісіне оқу материалын түсіну үшін, екіншісіне жіберілген
қателерді түзету үшін қажет.
11 слайд
* Саралап оқыту технологиясы. * Саралап оқыту технологиясы оқу процесінің белгілі бір бөлігін қамтитын саралап оқытуды ұйымдастырудың, оның құралдары мен әдістерінің жиынтығы болып табылады. * Оқыту жүйесінің кез-келгенінде қандай да болсын оқушыларды саралау жүзеге асып отырады. Сондықтан саралап оқыту технологиясының өзі әртүрлі әдістемелік құралдарды қолдану арқылы енген, сіңген технология. * Дегенмен, оқу процесін саралау – педагогикалық жүйелер қатарында өзіндік айқын мақсат көздейтіндігімен ерекшеленеді және бұл “саралап оқыту технологиясы” деп аталып жүр. * Бағдарламалап, жобалап оқыту технологиясы. * Бағдарламалап оқу дегеніміз – бағдарламаланған оқу материалын оқу қондырғысының (техникалық оқу құралының) көмегімен (ЭЕМ, бағдарламалы оқулық, кино, тренажер т.б.) меңгерту. Бағдарламаланған оқу материалы оқушыға белгілі бір логикалық жүйемен аз-аздан берілетін оқу ақпараттарынан тұрады (кадрлар, файлдар, қадамдар). * В. П. Беспалько бағдарламалап оқытудың бірнеше ұстанымын ұсынады. * Бірінші ұстаным - басқарушы құрылымдарға бағыныштылық . Алғашқы бағындыру кезегін педагог алып, оқытудың дәстүрлі емес қиын жағдайларында жеке көмектер беріп, қателерді түзетуге қол ұшын береді. * Екінші ұстаным – қайтарма байланыс ұстанымы. Қайтарма байланыс тек мұғалімге ғана емес, оқушыға да, біріншісіне оқу материалын түсіну үшін, екіншісіне жіберілген қателерді түзету үшін қажет.
12 слайд
*
Ойын арқылы оқыту технологиясы.
*
Оқытудың ойындық әдісі ерте кезден бастап
к ү ні б ү гінге дейін қолданылып, ұрпақтан –
ұрпаққа жалғасып келеді. Бұл әдіс, әсіресе
халықтық педагогикада, мектепке дейінгі
және мектептен тыс мекемелерде, бастауыш
мектепте кеңінен пайдаланылады. Соңғы
жылдарға дейін ойын әдісін оқыту процесінде
қолдануға шек қойылып та келді. Қазіргі
кезде оқу процесінің тиімділігін арттырып,
оқушылардың белсенділігін көтеру
мақсатында ойын әдісі төмендегі бағытта
қолданылып ж ү р:
*
оқу пәнінің бір тақырыбын немесе бір бөлімін
өткенде, ұғымдарды меңгеру барысында
өзіндік технология ретінде;
*
барынша көлемді бір технологияның элементі
ретінде;
*
тұтас ойын сабағы немесе сабақтың кіріспе,
жаңа сабақ түсіндіру, бекіту, жаттығу, тексеру
кезеңдерінде қолданылатын оның бөлігі
ретінде.
12 слайд
* Ойын арқылы оқыту технологиясы. * Оқытудың ойындық әдісі ерте кезден бастап к ү ні б ү гінге дейін қолданылып, ұрпақтан – ұрпаққа жалғасып келеді. Бұл әдіс, әсіресе халықтық педагогикада, мектепке дейінгі және мектептен тыс мекемелерде, бастауыш мектепте кеңінен пайдаланылады. Соңғы жылдарға дейін ойын әдісін оқыту процесінде қолдануға шек қойылып та келді. Қазіргі кезде оқу процесінің тиімділігін арттырып, оқушылардың белсенділігін көтеру мақсатында ойын әдісі төмендегі бағытта қолданылып ж ү р: * оқу пәнінің бір тақырыбын немесе бір бөлімін өткенде, ұғымдарды меңгеру барысында өзіндік технология ретінде; * барынша көлемді бір технологияның элементі ретінде; * тұтас ойын сабағы немесе сабақтың кіріспе, жаңа сабақ түсіндіру, бекіту, жаттығу, тексеру кезеңдерінде қолданылатын оның бөлігі ретінде.
13 слайд
*
Жаңа ақпараттық технология .
*
Жаңа ақпараттық технология – мұғалімдердің өз
жұмыстарының әдістері мен ұйымдастыру түрлерін түбегейлі
өзгертуге, оқушылардың жеке қабілеттілігін дамытуға,
оқытудағы пән аралық байланысты күшейтуге, оқу процесін
ұйымдастыруды үнемі жаңартып отыруға мүмкіндік береді.
Жаңа ақпараттық технологияның негізгі ерекшелігі
мұғалімдер мен оқушыларға өз бетімен және бірлесіп
шығармашылық жұмыс істеуге шексіз мүмкіншілік туғызады.
*
Жаңа ақпараттық коммуникациялық технологияларды
бастауыш мектептің оқу – тәрбие үрдісіне енгізуде мұғалім
алдына жаңа бағыттағы мақсаттар қойылады (4-сурет).
*
1.Өз пәні бойынша оқу-әдістемелік электронды кешендер құру,
әдістемелік пәндік Web – сайттар ашу.
*
2.Жалпы компьютерлік желілерді пайдалану.
13 слайд
* Жаңа ақпараттық технология . * Жаңа ақпараттық технология – мұғалімдердің өз жұмыстарының әдістері мен ұйымдастыру түрлерін түбегейлі өзгертуге, оқушылардың жеке қабілеттілігін дамытуға, оқытудағы пән аралық байланысты күшейтуге, оқу процесін ұйымдастыруды үнемі жаңартып отыруға мүмкіндік береді. Жаңа ақпараттық технологияның негізгі ерекшелігі мұғалімдер мен оқушыларға өз бетімен және бірлесіп шығармашылық жұмыс істеуге шексіз мүмкіншілік туғызады. * Жаңа ақпараттық коммуникациялық технологияларды бастауыш мектептің оқу – тәрбие үрдісіне енгізуде мұғалім алдына жаңа бағыттағы мақсаттар қойылады (4-сурет). * 1.Өз пәні бойынша оқу-әдістемелік электронды кешендер құру, әдістемелік пәндік Web – сайттар ашу. * 2.Жалпы компьютерлік желілерді пайдалану.
14 слайд
ЖАКТБағыттары
Мақсаттары
Электронды
оқулықтар Оқу - әдістемелік, электронды
кешендер құру, әдістемелік Web –
сайттар ашу
Телекоммуникациялық
технологиялар Жалпы компьютерлік желілерді
пайдалану
Мультимедиялық және
гипермәтіндік
технологиялар Бағдарламау ортасында
инновациялық әдістерді
пайдаланып, бағдарламалық
сайттар, құралдар жасау
Қашықтықтан оқыту
(басқару) ( Internet ) Өздігінен қосымша білім
алуды қамтамасыз ету
Бастауыш мектептегі ЖАКТ – ның бағыттары
14 слайд
ЖАКТБағыттары Мақсаттары Электронды оқулықтар Оқу - әдістемелік, электронды кешендер құру, әдістемелік Web – сайттар ашу Телекоммуникациялық технологиялар Жалпы компьютерлік желілерді пайдалану Мультимедиялық және гипермәтіндік технологиялар Бағдарламау ортасында инновациялық әдістерді пайдаланып, бағдарламалық сайттар, құралдар жасау Қашықтықтан оқыту (басқару) ( Internet ) Өздігінен қосымша білім алуды қамтамасыз ету Бастауыш мектептегі ЖАКТ – ның бағыттары
15 слайд
* Жаңа ақпараттық коммуникациялық
технологияны пайдаланудың төмендегідей
артықшылығы бар:
• Білім мазмұнын заман талабына сай болуы.
• Болашақта қажетті білімді толығымен ал...
15 слайд
* Жаңа ақпараттық коммуникациялық технологияны пайдаланудың төмендегідей артықшылығы бар: • Білім мазмұнын заман талабына сай болуы. • Болашақта қажетті білімді толығымен ал...