Суицидтің түсініктемесі,белгілері және фазалары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
1 слайд
2 слайд
2 слайд
3 слайд
Халықта «Ағаш түзу өсу үшін оған көшет кезінде
көмектесуге болады, ал үлкен ағаш болғанда оны
түзете алмайсың» деп бекер
айтылмаған. Сондықтан оқушының бойына
ізгілік, мейірімділік, қайырымдылық,
яғни адамгершілік құнды қасиеттерді сіңіріп, өз-
өзіне сенімділікті тәрбиелеуде отбасы мен
педагогтар шешуші роль атқарады.
3 слайд
Халықта «Ағаш түзу өсу үшін оған көшет кезінде көмектесуге болады, ал үлкен ағаш болғанда оны түзете алмайсың» деп бекер айтылмаған. Сондықтан оқушының бойына ізгілік, мейірімділік, қайырымдылық, яғни адамгершілік құнды қасиеттерді сіңіріп, өз- өзіне сенімділікті тәрбиелеуде отбасы мен педагогтар шешуші роль атқарады.
4 слайд
Кел ісім шарт
•
1. Уақытты үнемдейміз.
•
2. Бір- бірімізді тыңдаймыз.
•
3.Ой- пікірлерімізді ашық
айтамыз.
4 слайд
Кел ісім шарт • 1. Уақытты үнемдейміз. • 2. Бір- бірімізді тыңдаймыз. • 3.Ой- пікірлерімізді ашық айтамыз.
5 слайд
Тренинг “Өзін-өзі
жарнамалау”
Нұсқау: ойынға қатысушылар
өздерінің бойындағы
қандай да бір, іскерлік
қасиеттерін айту
5 слайд
Тренинг “Өзін-өзі жарнамалау” Нұсқау: ойынға қатысушылар өздерінің бойындағы қандай да бір, іскерлік қасиеттерін айту
6 слайд
“ Суицид” - латын тілінен алынған, “өзін-өзі өлтіру”,
“ өзіне қол салу” деген мағынаны білдіреді.
“ Нағыз суицид” - қашанда жабырқау,
дағдарыстық жағдай не өмірден баз
кешу, күйзелу жатады. Бұған жүйке
ауруымен ауыратындар шалдығады. “ Жасырын суицид” - бұл мінез-құлық
тәуекелге негізделген өмірден
өтуден гөрі, өліммен ойнауға
көбірек ұқсайды. Жастар
арасында көбірек кездеседі.
Демонстративтік суицид - өлуге деген
ниетпен байланысты емес, қайта өз
проблемасына назар аударту, жан айқай
көмекке шақыру ретінде болады.
6 слайд
“ Суицид” - латын тілінен алынған, “өзін-өзі өлтіру”, “ өзіне қол салу” деген мағынаны білдіреді. “ Нағыз суицид” - қашанда жабырқау, дағдарыстық жағдай не өмірден баз кешу, күйзелу жатады. Бұған жүйке ауруымен ауыратындар шалдығады. “ Жасырын суицид” - бұл мінез-құлық тәуекелге негізделген өмірден өтуден гөрі, өліммен ойнауға көбірек ұқсайды. Жастар арасында көбірек кездеседі. Демонстративтік суицид - өлуге деген ниетпен байланысты емес, қайта өз проблемасына назар аударту, жан айқай көмекке шақыру ретінде болады.
7 слайд
Статистикалық зерттеулер қорытындысымен белгілі болғандай
жасөсіпірімдер арасындағы жиі кездесетін суицидтің түрлері.
1. Ең көп тараған түрі - асылып
өлу. Кез-келген жерге асыла
салу жиі орын алады.
2. Дәрі-дәрмектен улану, үй тұрмысындағы
улы химиялық заттарды қолданып,
нансірке су ішіп өлу. Соңғы үш жылда осындай
уланудан 297 адам облыстық ауруханаға
түссе, олардың арасында 7-15 жастағы
жасөспірімдер болған.
7 слайд
Статистикалық зерттеулер қорытындысымен белгілі болғандай жасөсіпірімдер арасындағы жиі кездесетін суицидтің түрлері. 1. Ең көп тараған түрі - асылып өлу. Кез-келген жерге асыла салу жиі орын алады. 2. Дәрі-дәрмектен улану, үй тұрмысындағы улы химиялық заттарды қолданып, нансірке су ішіп өлу. Соңғы үш жылда осындай уланудан 297 адам облыстық ауруханаға түссе, олардың арасында 7-15 жастағы жасөспірімдер болған.
8 слайд
4. Автокөліктің, поездің
астына түсу.
5. Жасөспірімдер арасында өмірден өтудің ашық жолын
таңдамай, “өліммен ойнау” сияқты әрекеттер орын алады.
Бұларға автомобиль жүргізудің қауіпті түрі, спорттың
экстремальдық қауіпті түрімен айналысуы, ерікті түрде
ыстық нүктелерге барумен, әсері күшті есірткілерді
пайдалану, ішімдікті қолдану, сондай-ақ өзін-өзі
оқшаулау жатады.3. Жасөспірімдер арасында суицидке
ұмтылудың бір жолы - суға кету.
8 слайд
4. Автокөліктің, поездің астына түсу. 5. Жасөспірімдер арасында өмірден өтудің ашық жолын таңдамай, “өліммен ойнау” сияқты әрекеттер орын алады. Бұларға автомобиль жүргізудің қауіпті түрі, спорттың экстремальдық қауіпті түрімен айналысуы, ерікті түрде ыстық нүктелерге барумен, әсері күшті есірткілерді пайдалану, ішімдікті қолдану, сондай-ақ өзін-өзі оқшаулау жатады.3. Жасөспірімдер арасында суицидке ұмтылудың бір жолы - суға кету.
9 слайд
Жасөспірімдердің
жасы:Жасөспірімдердің
жасы:
“ Дағдарысты
”
кезең“ Дағдарысты
”
кезең “ Қиын”
кезең“ Қиын”
кезең
9 слайд
Жасөспірімдердің жасы:Жасөспірімдердің жасы: “ Дағдарысты ” кезең“ Дағдарысты ” кезең “ Қиын” кезең“ Қиын” кезең
10 слайд
Бірбеткейлік
Ызақорлық
Ашушаңдық Теріс қылық Тұйықтық
10 слайд
Бірбеткейлік Ызақорлық Ашушаңдық Теріс қылық Тұйықтық
11 слайд
Мінез-құлқындағы
қиындықтардың түрлері Мінез-құлқындағы
қиындықтардың түрлері Мінез-құлқындағы қиындықтардың
пайда болу себептеріМінез-құлқындағы қиындықтардың
пайда болу себептері
Ашуланғыш,
долы,
өкпелегіш,
көңілі
толмаушылық,
жылауық Ашушаң,
қыңыр,
сенімсіздік,
қызғаншық,
өтірік айту,
өзімшілдік
Жеке
тұлғаның
дамуындағы
психологиялық
бірізді
жүйенің
болмауы Отбасының
әлеуметтік
тұрмысына
байланысты
Танымдық өрісінің
бұзылуы Бала психологиясының өзгеруіне
байланысты оның бойындағы
қабілетті байқап дамыта алмау Ашуланғыш,
долы,
өкпелегіш,
көңілі
толмаушылық,
жылауық Ашушаң,
қыңыр,
сенімсіздік,
қызғаншық,
өтірік айту,
өзімшілдік
Жеке
тұлғаның
дамуындағы
психологиялық
бірізді
жүйенің
болмауы Отбасының
әлеуметтік
тұрмысына
байланысты Танымдық өрісінің
бұзылуы Бала психологиясының өзгеруіне
байланысты оның бойындағы
қабілетті байқап дамыта алмау
11 слайд
Мінез-құлқындағы қиындықтардың түрлері Мінез-құлқындағы қиындықтардың түрлері Мінез-құлқындағы қиындықтардың пайда болу себептеріМінез-құлқындағы қиындықтардың пайда болу себептері Ашуланғыш, долы, өкпелегіш, көңілі толмаушылық, жылауық Ашушаң, қыңыр, сенімсіздік, қызғаншық, өтірік айту, өзімшілдік Жеке тұлғаның дамуындағы психологиялық бірізді жүйенің болмауы Отбасының әлеуметтік тұрмысына байланысты Танымдық өрісінің бұзылуы Бала психологиясының өзгеруіне байланысты оның бойындағы қабілетті байқап дамыта алмау Ашуланғыш, долы, өкпелегіш, көңілі толмаушылық, жылауық Ашушаң, қыңыр, сенімсіздік, қызғаншық, өтірік айту, өзімшілдік Жеке тұлғаның дамуындағы психологиялық бірізді жүйенің болмауы Отбасының әлеуметтік тұрмысына байланысты Танымдық өрісінің бұзылуы Бала психологиясының өзгеруіне байланысты оның бойындағы қабілетті байқап дамыта алмау
12 слайд
Түрлері мен типтері
бойынша суицид
классификациясыНАРАЗЫЛЫҚ
ЖӘНЕ КЕК
(өзін жақсы
көрмейді,
түсінбейді,
агрессияны
өзіне аударуы) КӨМЕККЕ
ШАҚЫРУ(өзінің
жалғыздыққа
қалғандай
сезінуі.Болған
жайды өзге
адамдардың
көмегімен өзгерту)
ТҰЙЫҚТАЛУ
(тұлға күйзеліске ұшыраса,
одан шығудың бір ғана
жолы - өлім деп санау) ӨЗІН-ӨЗІ ЖАЗАЛАУ
(жасаған кінәсі үшін
өзіне қол жұмсау)ҚАРСЫЛЫҚ
КӨРСЕТУ(өзіне
ең қажетті
нәрсесін
жоғалтқандықтан
өмір сүруден бас
тарту)
12 слайд
Түрлері мен типтері бойынша суицид классификациясыНАРАЗЫЛЫҚ ЖӘНЕ КЕК (өзін жақсы көрмейді, түсінбейді, агрессияны өзіне аударуы) КӨМЕККЕ ШАҚЫРУ(өзінің жалғыздыққа қалғандай сезінуі.Болған жайды өзге адамдардың көмегімен өзгерту) ТҰЙЫҚТАЛУ (тұлға күйзеліске ұшыраса, одан шығудың бір ғана жолы - өлім деп санау) ӨЗІН-ӨЗІ ЖАЗАЛАУ (жасаған кінәсі үшін өзіне қол жұмсау)ҚАРСЫЛЫҚ КӨРСЕТУ(өзіне ең қажетті нәрсесін жоғалтқандықтан өмір сүруден бас тарту)
13 слайд
21Ата-аналармен ой бөлісу
13 слайд
21Ата-аналармен ой бөлісу
14 слайд
Түстер бойынша пікірлесу
Ақ түсті таңдағандар
Бала бойындағы
қорқынышты,үрейді басу
үшін қандай көмек жасар
едіңіз ?
14 слайд
Түстер бойынша пікірлесу Ақ түсті таңдағандар Бала бойындағы қорқынышты,үрейді басу үшін қандай көмек жасар едіңіз ?
15 слайд
Сары таңдағандар
Бала бойындағы
жасқаншақтық мінезді қалай
жояр едіңіз?
15 слайд
Сары таңдағандар Бала бойындағы жасқаншақтық мінезді қалай жояр едіңіз?
16 слайд
Жасыл түс таңдағандар
Балаңыздың мінезінен
жағымсыз қылықтар
байқасыңыз қандай көмек
жасар едіңіз?
16 слайд
Жасыл түс таңдағандар Балаңыздың мінезінен жағымсыз қылықтар байқасыңыз қандай көмек жасар едіңіз?
17 слайд
Мен күнделікті таңды қуанышпен
қарсы аламын...
Таң үміт әкеледі. Таң күш береді.
Таң армандар мен үміт әкеледі.
Әрбір таң саған тірі және денің сау
екендігін, жаңа күшпен достықта,
келісіммен кез-келген істі жақындарыңмен
бірге атқара алатындығың
туралы хабар әкеледі.
Таң өмірді жаңа күшпен әрі қарай жалғастыру
17 слайд
Мен күнделікті таңды қуанышпен қарсы аламын... Таң үміт әкеледі. Таң күш береді. Таң армандар мен үміт әкеледі. Әрбір таң саған тірі және денің сау екендігін, жаңа күшпен достықта, келісіммен кез-келген істі жақындарыңмен бірге атқара алатындығың туралы хабар әкеледі. Таң өмірді жаңа күшпен әрі қарай жалғастыру
18 слайд
Ата-ана мен бала арасындағы қарым-қатынастың қаншалықты сапалы
екенін байқап көрелік.
1. Бұл баланың өмірге келуі сізді қандай күйге бөледі? Бұл баланы қаладыңыз
ба?
2. Оған күн сайын мейірімді сөздер айтып, әзілдесіп, бетінен сүйесіз бе?
3. Кешкілікте онымен бүгінгі күн туралы сырласасыз ба?
4. Аптасына бір рет онымен бос уақытыңызды қиып, қыдырасыз ба? (мысалы:
кино, концерт, туыстарға қонаққа бару).
5. Сіз онымен отбасының проблемалары, жағдаяттар, жоспарлар жөнінде
пікірлесесіз бе?
6. Сіз онымен жаңа мода, киім талғамы туралы сырласасыз ба?
7. Оның достарымен таныссыз ба? (олар немен айналысады, қайда тұрады?)
8. Бос уақытында кімдермен жүретінін, немен айналысатынын білесіз бе?
9. Өзгеге деген сезімі, сүйіспеншілігі туралы не білесіз?
10. Оның жек көретін адамдары, дұшпаны бар деп ойлайсыз ба?
11. Мектептегі оқуда ең сүйікті пәнін білесіз бе?
12. Ең сүйікті ұстазы кім?
13. Мектепте ұнатпайтын мұғалімі бар ма? Ол кім?
14. Екеуара әңгімені бірінші кім бастайды? Ал келісімге келуге кім бірінші қадам
жасайды?
15. Сіз өз балаңызды орынсыз кіналап, жекіріп, арына тиетін сөздерді
айтпайсыз ба?
18 слайд
Ата-ана мен бала арасындағы қарым-қатынастың қаншалықты сапалы екенін байқап көрелік. 1. Бұл баланың өмірге келуі сізді қандай күйге бөледі? Бұл баланы қаладыңыз ба? 2. Оған күн сайын мейірімді сөздер айтып, әзілдесіп, бетінен сүйесіз бе? 3. Кешкілікте онымен бүгінгі күн туралы сырласасыз ба? 4. Аптасына бір рет онымен бос уақытыңызды қиып, қыдырасыз ба? (мысалы: кино, концерт, туыстарға қонаққа бару). 5. Сіз онымен отбасының проблемалары, жағдаяттар, жоспарлар жөнінде пікірлесесіз бе? 6. Сіз онымен жаңа мода, киім талғамы туралы сырласасыз ба? 7. Оның достарымен таныссыз ба? (олар немен айналысады, қайда тұрады?) 8. Бос уақытында кімдермен жүретінін, немен айналысатынын білесіз бе? 9. Өзгеге деген сезімі, сүйіспеншілігі туралы не білесіз? 10. Оның жек көретін адамдары, дұшпаны бар деп ойлайсыз ба? 11. Мектептегі оқуда ең сүйікті пәнін білесіз бе? 12. Ең сүйікті ұстазы кім? 13. Мектепте ұнатпайтын мұғалімі бар ма? Ол кім? 14. Екеуара әңгімені бірінші кім бастайды? Ал келісімге келуге кім бірінші қадам жасайды? 15. Сіз өз балаңызды орынсыз кіналап, жекіріп, арына тиетін сөздерді айтпайсыз ба?
19 слайд
Егер барлық сұраққа «иә» деп жауап
берсеңіз, онда сіз ата-аналық дұрыс
жолдасыз. Бұл жағдайды өз
бақылауыңызда ұстап, балаңызға
қиын сәтте көмекке келе аласыз.
Ал егер көпшілік жауабыңыз «жоқ»
болса, онда күрт өзгеруге тура келеді,
жамандықтың алдын алу үшін
баланың жан дүниесіне үңіліңіз.
19 слайд
Егер барлық сұраққа «иә» деп жауап берсеңіз, онда сіз ата-аналық дұрыс жолдасыз. Бұл жағдайды өз бақылауыңызда ұстап, балаңызға қиын сәтте көмекке келе аласыз. Ал егер көпшілік жауабыңыз «жоқ» болса, онда күрт өзгеруге тура келеді, жамандықтың алдын алу үшін баланың жан дүниесіне үңіліңіз.
20 слайд
•
Бүгінгі іс-шарада менің түсінгенім ____________________________________________
•
_____________________________________________________________________________
•
Мен үшін белгісіз және жаңалық болғаны ______________________________________
•
_____________________________________________________________________________
•
Мен үшін қиын болғаны _____________________________________________________
•
_____________________________________________________________________________
_
•
Маған түсініксіз болып қалғаны _______________________________________________
•
_____________________________________________________________________________
_
•
Өз іс-тәжірибем үшін алдағы уақытта қолданатыным _____________________________
•
_____________________________________________________________________________
_
•
_____________________________________________________________________________
_
•
Бүгінгі іс-шарада мен үшін ең тиімді болғаны ___________________________________
•
_____________________________________________________________________________
_
•
Аталған мәселелер бойынша білгім келетіні ____________________________________
•
_____________________________________________________________________________
__ Рефлексия « Аяқталмаған сөйлемдер ».
20 слайд
• Бүгінгі іс-шарада менің түсінгенім ____________________________________________ • _____________________________________________________________________________ • Мен үшін белгісіз және жаңалық болғаны ______________________________________ • _____________________________________________________________________________ • Мен үшін қиын болғаны _____________________________________________________ • _____________________________________________________________________________ _ • Маған түсініксіз болып қалғаны _______________________________________________ • _____________________________________________________________________________ _ • Өз іс-тәжірибем үшін алдағы уақытта қолданатыным _____________________________ • _____________________________________________________________________________ _ • _____________________________________________________________________________ _ • Бүгінгі іс-шарада мен үшін ең тиімді болғаны ___________________________________ • _____________________________________________________________________________ _ • Аталған мәселелер бойынша білгім келетіні ____________________________________ • _____________________________________________________________________________ __ Рефлексия « Аяқталмаған сөйлемдер ».
21 слайд
Ата-аналарға арналған
ЖАДНАМА
21 слайд
Ата-аналарға арналған ЖАДНАМА
22 слайд
Балаңыздың жан дүниесінде болып жатқан
күйзелісті мұқият тыңдаңыз;
Бала сезімін, ойына алған істің орындалуын мұқият
бағалаңыз;
Көңіл күйінің, эмоционалдық күйзелісінің
қаншалықты тереңдігін бағалаңыз;
Әрбір ренішіне, көңілі толмаған істерінің бәріне
мұқият қараңыз;
Қорықпастан сұраңыз “Өз-өзіне қол жұмсағалы
жүрген жоқ па?”
22 слайд
Балаңыздың жан дүниесінде болып жатқан күйзелісті мұқият тыңдаңыз; Бала сезімін, ойына алған істің орындалуын мұқият бағалаңыз; Көңіл күйінің, эмоционалдық күйзелісінің қаншалықты тереңдігін бағалаңыз; Әрбір ренішіне, көңілі толмаған істерінің бәріне мұқият қараңыз; Қорықпастан сұраңыз “Өз-өзіне қол жұмсағалы жүрген жоқ па?”
23 слайд
Келеңсіз жағдайлардың
алдын-алу адамдардың
денсаулығын күшейту
мен жан-жақты үйлесімді
дамуының қалыпты жағдайы
туындайды
Өз-өзіне сенімділігі қалыптасады,
өзін-өзі таниды.
мейірімділікке бауланады. Танымдық іс-әрекеттері дамиды,
қарым-қатынас орнайды, мазмұнды
Іске шақырады, жүйеліде еркін
ойын ашық жеткізуге
үйренеді Өмірге деген талпыныс жетіледі,
өмірден түңілмеуге тәрбиеленеді.
адамға кездесетін қуанышқа да,
қайғыға да, төзімді болмас нәрсе
үшін жарық дүниеден күдерін
үзбеуге үйренедіНәтиже:
23 слайд
Келеңсіз жағдайлардың алдын-алу адамдардың денсаулығын күшейту мен жан-жақты үйлесімді дамуының қалыпты жағдайы туындайды Өз-өзіне сенімділігі қалыптасады, өзін-өзі таниды. мейірімділікке бауланады. Танымдық іс-әрекеттері дамиды, қарым-қатынас орнайды, мазмұнды Іске шақырады, жүйеліде еркін ойын ашық жеткізуге үйренеді Өмірге деген талпыныс жетіледі, өмірден түңілмеуге тәрбиеленеді. адамға кездесетін қуанышқа да, қайғыға да, төзімді болмас нәрсе үшін жарық дүниеден күдерін үзбеуге үйренедіНәтиже:
24 слайд
24 слайд