сын тұрғысынан ойлау технологиясының әдіс-тәсілдерін сабақта қолдану
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Ж.Жабаев атындағы №6 орта
мектептің бастауыш сынып
мұғалімі
Абдакимова Маржан
Жеңісқызы
Семинар
Тақырып: сын тұрғысынан
ойлау технологиясының әдіс-
тәсілдерін сабақта қолдану.
1 слайд
Ж.Жабаев атындағы №6 орта мектептің бастауыш сынып мұғалімі Абдакимова Маржан Жеңісқызы Семинар Тақырып: сын тұрғысынан ойлау технологиясының әдіс- тәсілдерін сабақта қолдану.
2 слайд
СЫН ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУ
ТЕХНОЛОГИЯСЫНЫҢ ӘДІС-ТӘСІЛДЕРІН
САБАҚТА ҚОЛДАНУ
Сын тұрғысынан ойлау деген не ?
Сын тұрғысынан ойлау – ашық қоғам
негізі. Ол – өз алдына сұрақтар қойып
және үнемі жауап іздеу, әр мәселеге
байланысты өз пікірін айтып, оны
дәлелдей алу. Сонымен қатар
басқалардың пікірлерін, дәлірек
қарастыруды және сол дәлелдемелердің
қисынын зерттеу дегенді білдіреді. Бұл
оқыту «ҚАРАПАЙЫМНАН – КҮРДЕЛІГЕ» деп
аталады.
2 слайд
СЫН ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУ ТЕХНОЛОГИЯСЫНЫҢ ӘДІС-ТӘСІЛДЕРІН САБАҚТА ҚОЛДАНУ Сын тұрғысынан ойлау деген не ? Сын тұрғысынан ойлау – ашық қоғам негізі. Ол – өз алдына сұрақтар қойып және үнемі жауап іздеу, әр мәселеге байланысты өз пікірін айтып, оны дәлелдей алу. Сонымен қатар басқалардың пікірлерін, дәлірек қарастыруды және сол дәлелдемелердің қисынын зерттеу дегенді білдіреді. Бұл оқыту «ҚАРАПАЙЫМНАН – КҮРДЕЛІГЕ» деп аталады.
3 слайд
Қызығушылықты ояту, оқушының
тақырып туралы не білетіндігі
анықталынады, белсенділігі артады.
Мағынаны тани білу, оқушы жаңа
ақпаратты бұрынғы білімімен ұштастыра
түседі.
Ойтолғаныс, оқушылар өз ойлары мен
байқаған ақпараттарымен өз сөздерімен
айта бііп, өзара алмасады. Өзгелердің ой
кестесін үйренеді.
Бағдарлама үш деңгейден тұрады.
3 слайд
Қызығушылықты ояту, оқушының тақырып туралы не білетіндігі анықталынады, белсенділігі артады. Мағынаны тани білу, оқушы жаңа ақпаратты бұрынғы білімімен ұштастыра түседі. Ойтолғаныс, оқушылар өз ойлары мен байқаған ақпараттарымен өз сөздерімен айта бііп, өзара алмасады. Өзгелердің ой кестесін үйренеді. Бағдарлама үш деңгейден тұрады.
4 слайд
Оқудың озық технологиясын
пайдалана отырып, ізденіс дағдысын
дамыту арқылы, ойын толық, жан-
жақты жеткізе білетін танымдық іс-
әрекет иесі бола алатын жеке
тұлғаны тәрбиелеу.
Сын тұрғысынан ойлау
технологиясының мақсаты :
4 слайд
Оқудың озық технологиясын пайдалана отырып, ізденіс дағдысын дамыту арқылы, ойын толық, жан- жақты жеткізе білетін танымдық іс- әрекет иесі бола алатын жеке тұлғаны тәрбиелеу. Сын тұрғысынан ойлау технологиясының мақсаты :
5 слайд
Философия, педагогика, психология
ғылымдарының теориясын, мазмұнын талдау,
сипаттау.
Көркем шығармалардағы кейіпкерлердің
бейнесін ашу арқылы жан-жақты талдау
жұмысын жүргізу.
Шығарма кейіпкерлеріне салыстырмалы
мінездеме беру арқылы ізденісін дамыту.
Үзндінің мазмұнын өз ойы, өз пайымы арқылы
пікір айта білуге үйрету.
Оқыған шығарма негізінде эссе, әңгіме,
шығарма, ойтолғау жазуын дамыту.
Сын тұрғысынан ойлау
технологиясының міндеттері :
5 слайд
Философия, педагогика, психология ғылымдарының теориясын, мазмұнын талдау, сипаттау. Көркем шығармалардағы кейіпкерлердің бейнесін ашу арқылы жан-жақты талдау жұмысын жүргізу. Шығарма кейіпкерлеріне салыстырмалы мінездеме беру арқылы ізденісін дамыту. Үзндінің мазмұнын өз ойы, өз пайымы арқылы пікір айта білуге үйрету. Оқыған шығарма негізінде эссе, әңгіме, шығарма, ойтолғау жазуын дамыту. Сын тұрғысынан ойлау технологиясының міндеттері :
6 слайд
Сыни тұрғысынан
ойлау
технологиясы
негізінен үш
фазадан тұрады.
Ойтолғ
аныс
Мағынан
ы тану
немесе
ажырату
Қызығуш
ылығын
ояту
6 слайд
Сыни тұрғысынан ойлау технологиясы негізінен үш фазадан тұрады. Ойтолғ аныс Мағынан ы тану немесе ажырату Қызығуш ылығын ояту
7 слайд
Қызығушылығын ояту – оқушылар үшін
сабаққа қатысудағы алғашқы қадам болып
табылады. Олар өз еркімен саналы түрде алға
жылжитындықтарын немесе үйретілген
тақырыпқа енетіндіктеріне шешім қабылдайды.
Мағынаны тану немесе ажырату – оқушының
негізгі міндеті, жаңа ақпарат мазмұнымен
айналасын, жаңа идеяның бұрынғы білім мен
сенімдері байланысқандығы жөнінде хабардар
болу.
Ойтолғаныс – фазаның мақсаты, оқушылардың
алған білімдері ұзағынан мазмұнды болып,
шындыққа ұласу үшін бұрынғы мәліметтері мен
жаңа мәліметті өз деңгейінде қабылдай алуын
қамтамассыз ету.
7 слайд
Қызығушылығын ояту – оқушылар үшін сабаққа қатысудағы алғашқы қадам болып табылады. Олар өз еркімен саналы түрде алға жылжитындықтарын немесе үйретілген тақырыпқа енетіндіктеріне шешім қабылдайды. Мағынаны тану немесе ажырату – оқушының негізгі міндеті, жаңа ақпарат мазмұнымен айналасын, жаңа идеяның бұрынғы білім мен сенімдері байланысқандығы жөнінде хабардар болу. Ойтолғаныс – фазаның мақсаты, оқушылардың алған білімдері ұзағынан мазмұнды болып, шындыққа ұласу үшін бұрынғы мәліметтері мен жаңа мәліметті өз деңгейінде қабылдай алуын қамтамассыз ету.
8 слайд
Топқа бөлу, топ атын қорғау
Үй тапсырмасы бойынша жұмыс
Сол жұмыс бойынша топтар пікірлеседі
Тірек сөз беріледі
Президент сайланады
Қалған оқушылар саяхатшы болады
Президент өз тобына келген саяхатқа келген
оқушыларға алдындағы материалдарды,
жұмыстарды таныстырады
Саяхатшылар өзге топтарды аралап қажет
материалдарын жазып алады
Саяхатшылар өз тобына оралады, көргендері туралы
пікірлеседі
Басқа топтардың пікірін, құнды материалдарын өз
тобына түсіндіреді
Әлемді шарлау 2
8 слайд
Топқа бөлу, топ атын қорғау Үй тапсырмасы бойынша жұмыс Сол жұмыс бойынша топтар пікірлеседі Тірек сөз беріледі Президент сайланады Қалған оқушылар саяхатшы болады Президент өз тобына келген саяхатқа келген оқушыларға алдындағы материалдарды, жұмыстарды таныстырады Саяхатшылар өзге топтарды аралап қажет материалдарын жазып алады Саяхатшылар өз тобына оралады, көргендері туралы пікірлеседі Басқа топтардың пікірін, құнды материалдарын өз тобына түсіндіреді Әлемді шарлау 2
9 слайд
Топқа бөлу, топ атын қорғау
Үш сұрақ беріледі
Сұраққа топтағы оқушылар жауап жазады ( өзің үшін
жазу )
Талқылау картасы беріледі
Берілген сұраққа үш дәлелден тұратын жауап
жазылады
Талқылау картасы қабырғаға ілінеді
Оқушыларға жапсырма қағаз таратылады
Талқылау картасын аралап, оқып шығады
Оқушылар қолындағы жапсырма қағазға пікір жазып,
оны талқылау картасына іліп кетеді
Сұрақ қою, пікір айтуға болады
Орындарына отырады
Ілінген талқылау карталарын алып, топ ішінде сұрақ
пен пікірге жауап іздейді, өзара талқылайды
Ортадан бір спикер шығып сөйлейді
Бұл әдіс – ойтолғаныс сатысына тиімді
Галереяны аралау стратегиясы
9 слайд
Топқа бөлу, топ атын қорғау Үш сұрақ беріледі Сұраққа топтағы оқушылар жауап жазады ( өзің үшін жазу ) Талқылау картасы беріледі Берілген сұраққа үш дәлелден тұратын жауап жазылады Талқылау картасы қабырғаға ілінеді Оқушыларға жапсырма қағаз таратылады Талқылау картасын аралап, оқып шығады Оқушылар қолындағы жапсырма қағазға пікір жазып, оны талқылау картасына іліп кетеді Сұрақ қою, пікір айтуға болады Орындарына отырады Ілінген талқылау карталарын алып, топ ішінде сұрақ пен пікірге жауап іздейді, өзара талқылайды Ортадан бір спикер шығып сөйлейді Бұл әдіс – ойтолғаныс сатысына тиімді Галереяны аралау стратегиясы
10 слайд
Топқа бөлу, топ атын қорғау
Тақырып беру
Тақырыпқа байланысты топтастыру
Бейнесін ашатын сурет салдыру
Сол суретті қорғау
Қарсы сұрақ қойылады
Идеялар қалай келеді?
Кімдер сурет салды?
Суретті кезекпен салдыңыз ба?
Басқаларыңыз келістіңіз, иә басқаша ойладыңыз?
Кімнің кезегі келгені қалай шешілді?
Келісімге келген жолын айтып беріңіз
Топты қорғайтын оқушы осы сұрақтың бәріне
жауап беріп, суретті жан-жақты қорғайды
Бірігіп сурет салу стратегиясы
10 слайд
Топқа бөлу, топ атын қорғау Тақырып беру Тақырыпқа байланысты топтастыру Бейнесін ашатын сурет салдыру Сол суретті қорғау Қарсы сұрақ қойылады Идеялар қалай келеді? Кімдер сурет салды? Суретті кезекпен салдыңыз ба? Басқаларыңыз келістіңіз, иә басқаша ойладыңыз? Кімнің кезегі келгені қалай шешілді? Келісімге келген жолын айтып беріңіз Топты қорғайтын оқушы осы сұрақтың бәріне жауап беріп, суретті жан-жақты қорғайды Бірігіп сурет салу стратегиясы
11 слайд
Тақырып қағазға жазылып қабырғаға ілінеді
Әркім өзіне ұнаған аттың, сөздің тұсына тұру
керек
Өз аты туралы ойланады
Ойларын ортаға салады, топпен ақылдасады
Әріптестерімен бөліседі
Сол сөзді не аты не қимыл арқылы бейнелеу
Бұл әдіс оқушылардың қызығушылығын ояту
үшін тиімді және оқушылар сергіп, бір мезгіл
демалады.
Ойланыңыз, ортаға ой салып
бөлісіңіз стратегиясы
11 слайд
Тақырып қағазға жазылып қабырғаға ілінеді Әркім өзіне ұнаған аттың, сөздің тұсына тұру керек Өз аты туралы ойланады Ойларын ортаға салады, топпен ақылдасады Әріптестерімен бөліседі Сол сөзді не аты не қимыл арқылы бейнелеу Бұл әдіс оқушылардың қызығушылығын ояту үшін тиімді және оқушылар сергіп, бір мезгіл демалады. Ойланыңыз, ортаға ой салып бөлісіңіз стратегиясы
12 слайд
Төрт адамнан тұратын топ құру керек
Тақырып беріледі
А.В.С.Д – деп нөмірленеді
А-B C-Д сұрақ қояды, бірінші қадам жасайды, ВД жауап
береді және сол оқушылар жазып отырады.
Үш дәлел келтіру керек
Екінші қадамға аяқ басу В-А, Д-C cұрақ қояды, А мен С
жауап береді, жазады
Үшінші қадам жасау Д-С-В, В-А-Д, В-А -ның жауабын Дға
айту керек
Үш қадамды сұхбат стратегиясы
12 слайд
Төрт адамнан тұратын топ құру керек Тақырып беріледі А.В.С.Д – деп нөмірленеді А-B C-Д сұрақ қояды, бірінші қадам жасайды, ВД жауап береді және сол оқушылар жазып отырады. Үш дәлел келтіру керек Екінші қадамға аяқ басу В-А, Д-C cұрақ қояды, А мен С жауап береді, жазады Үшінші қадам жасау Д-С-В, В-А-Д, В-А -ның жауабын Дға айту керек Үш қадамды сұхбат стратегиясы
13 слайд
Топқа бөлу, топ атын қорғау
Барлық топқа бір ғана тақырып беріледі
Сол тақырыпты топтастырады
Пікірлеседі, ақылдасады
Талқылау картасына түсіреді
Мәтін таратылады
Мәтін үшке бөлінеді
Сол бөлімге байланысты 1. 2. 3. – деп оқушылар нөмірленеді
Үш бөлім үш адамға беріледі
Оқиды, уақыт беріледі
Қайтадан топқа бөлінеді, 1-лер бөлек, 2-лер бөлек, 3-тер бөлек
Топтар ақылдасып жетекші сайлайды.
Бұл топ «Білгірлер» тобы болып саналады
Эксперт парағы таратылады
Мәтінге байланысты сұрақ қойылады
Сол сұрақты параққа жазады
Жанұя тобына қайта оралады
Өз тобына білгендерін толық түсіндіреді
Жетекшімәр оқушының пікірін талқылау картасына түсіріп жинақтайды,
сол бойынша сөйлейді
Джигсо 2 стратегиясы
13 слайд
Топқа бөлу, топ атын қорғау Барлық топқа бір ғана тақырып беріледі Сол тақырыпты топтастырады Пікірлеседі, ақылдасады Талқылау картасына түсіреді Мәтін таратылады Мәтін үшке бөлінеді Сол бөлімге байланысты 1. 2. 3. – деп оқушылар нөмірленеді Үш бөлім үш адамға беріледі Оқиды, уақыт беріледі Қайтадан топқа бөлінеді, 1-лер бөлек, 2-лер бөлек, 3-тер бөлек Топтар ақылдасып жетекші сайлайды. Бұл топ «Білгірлер» тобы болып саналады Эксперт парағы таратылады Мәтінге байланысты сұрақ қойылады Сол сұрақты параққа жазады Жанұя тобына қайта оралады Өз тобына білгендерін толық түсіндіреді Жетекшімәр оқушының пікірін талқылау картасына түсіріп жинақтайды, сол бойынша сөйлейді Джигсо 2 стратегиясы
14 слайд
Мәселенің ең негізгі түйінін табуға дағдыланды
Оқушылар өз бетінше ізденуге үйренді
Сұрақ қойып, сұрақтарға жауап беруге
машықтанды
Тақырыпқа деген жан-жақты түсінігін аңғара
отырып, ынтасын одан әрі дамытуға мүмкіндік
жасалды
Ой идеясының ішкі астарына үңілуде, өзекті
мәселеге терең барлауға бағыт берілді
Ақпаратты саралауға, жүйелі жүргізуге
дағдыланды
Оқушылардың шығармашылық белсенділіктері
және сын тұрғысынан ойлау әрекеттері
бағаланады
Сын тұрғысынан ойлай отырып, өзіндік
белсенділіктің болуы да білімге құлшынысты,
жаңалықты ашуға, ізденуге, қиындыққа төзуге
үйретеді
СТО БАҒДАРЛАМАСЫНЫҢ ФИЛОСОФИЯСЫН ТЕРЕҢ ТҮСІНІП, ӘДІСТЕРІН
ТИІМДІ ПАЙДАЛАНҒАН КЕЗДЕГІ ЖЕТІСТІКТЕР
14 слайд
Мәселенің ең негізгі түйінін табуға дағдыланды Оқушылар өз бетінше ізденуге үйренді Сұрақ қойып, сұрақтарға жауап беруге машықтанды Тақырыпқа деген жан-жақты түсінігін аңғара отырып, ынтасын одан әрі дамытуға мүмкіндік жасалды Ой идеясының ішкі астарына үңілуде, өзекті мәселеге терең барлауға бағыт берілді Ақпаратты саралауға, жүйелі жүргізуге дағдыланды Оқушылардың шығармашылық белсенділіктері және сын тұрғысынан ойлау әрекеттері бағаланады Сын тұрғысынан ойлай отырып, өзіндік белсенділіктің болуы да білімге құлшынысты, жаңалықты ашуға, ізденуге, қиындыққа төзуге үйретеді СТО БАҒДАРЛАМАСЫНЫҢ ФИЛОСОФИЯСЫН ТЕРЕҢ ТҮСІНІП, ӘДІСТЕРІН ТИІМДІ ПАЙДАЛАНҒАН КЕЗДЕГІ ЖЕТІСТІКТЕР
15 слайд
15 слайд
16 слайд
16 слайд